SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erg rustig![]()
quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:02 schreef Blues het volgende:
vanaf ons balkon bij ons app met akelig uitzicht en biertje bij zwembad onder de appartementen met nog meer akelig uitzicht
Wat naar zeg! die blauwe luchten. ☀SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erg rustig![]()
quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:02 schreef Blues het volgende:
vanaf ons balkon bij ons app met akelig uitzicht en biertje bij zwembad onder de appartementen met nog meer akelig uitzicht
Geniet ervanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Erg rustig![]()
Hier stond onze eerste home made mede koud om van te genieten nu in een warm bad. Breekt net de hals als ik hem open maakNouja dan maar eentje op kamertemperatuur, vast ook oké.
Da's zondequote:Op woensdag 28 mei 2025 17:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Geniet ervan
Hier stond onze eerste home made mede koud om van te genieten nu in een warm bad. Breekt net de hals als ik hem open maakNouja dan maar eentje op kamertemperatuur, vast ook oké.
Yep, ben wel blij dat ik na even twijfelen toch het hele flesje weggegooid heb. Een groot stuk glas kon ik er zo uit halen maar je weet nooit of er nog andere kleinere stukjes in zitten.quote:
Oh! NEE NOOIT DOEN!!!quote:Op woensdag 28 mei 2025 17:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Yep, ben wel blij dat ik na even twijfelen toch het hele flesje weggegooid heb. Een groot stuk glas kon ik er zo uit halen maar je weet nooit of er nog andere kleinere stukjes in zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zijn niet echt de aller duidelijkste foto'smaar dit vloog gisteravond binnen en mepte ik uit de lucht, en omdat het me deed denken aan een motje en nav de meelmottenpraat van Tele dit weekend, vroeg ik me af of ik mn hele voorraadkast weg moet gooien of dat een meelmot er heel anders uit ziet
. Google lens hielp me niet echt verder, die kwam met tig soorten motten (waaronder wel ook een soort meelmot). Ik heb meeste voorraad in plastic bakken zitten en deel in plastic ziplock zakjes met knijper op de zak die erin zit, of in dichte verpakking, en heb net wel even de la leeggehaald en gestofzuigd (kan nooit kwaad) en zag niet per se iets in mn couscous bakje en tarwezemelen bakje bv, maar alsnog benieuwd.
[ Bericht 3% gewijzigd door vlindertje89 op 28-05-2025 19:18:48 ]
Ach en wee. Nu ja, dan maar hopen dat het weer niet al te hard tegenvalt.quote:
Een 7.5 of een 8.0 want bij een 8.0 was hij cum laude geslaagd. Dus nou ja. Als je dan inhoudelijk nog echt sterke argumenten hebt, dan vind ik ook wel dat ze wat beters te doen hebben, maar okay. Maar als dit nou de argumenten zijn..quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Naar de rechter stappen om een 7 of een 8?Boejje je bent toch geslaagd.
De rechterlijke macht heeft wel wat beters te doen zeg donder op met je cum laude verwaande gek.
Je mist nog dat er staat dat ie tijdens zijn studie al veel in herbeoordeling vroeg en in bezwaar/beroep ging.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Dit artikel illustreert wel mooi een van mijn grotere frustraties binnen mijn werk. Gelukkig nooit een student gehad die naar de rechter is gestapt, maar die mentaliteit van ik heb alles goed gedaan maar hullie gunnen het mij niet![]()
.. ik vind het heel goed dat er mogelijkheden zijn voor beroep etc en het zal ongetwijfeld af en toe daadwerkelijk gebeuren dat iemand tekort wordt gedaan en dan vind ik het top dat een onafhankelijk iemand (binnen uni dan wel rechter) hiernaar kan kijken. Maar wat hier staat vind ik wel echt huilie huilie.
Ja, nou ja, dat vind ik wel los staan van de inhoud van dit verzoek - als je goede argumenten hebt dan heb je goede argumenten, of je nou wel of niet al vaker het niet eens bent geweest met dingen. Maar als er dan geen goede argumenten zijn, ja, dan draagt het natuurlijk wel bij aan de beeldvorming. Zoals hier dus ja.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je mist nog dat er staat dat ie tijdens zijn studie al veel in herbeoordeling vroeg en in bezwaar/beroep ging.
Wat een jankbal. Die zou ik sowieso niet meer serieus nemen en al bij de naam afwijzen als ie bij me kwam solliciteren
Zijn bijnacumlaude had ie dus ook alleen maar voor elkaar door veel drammen en jammeren.
Ik zal het onthouden.quote:Op woensdag 28 mei 2025 18:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh! NEE NOOIT DOEN!!!
Het is een hele nare dood.
Geweldig, als ik die foto´s zo zie krijg ik ook weer zin in een relax-vakantie. Is al een tijdje geleden. Ik zal vrouwlief weer eens wat foto´s van dat Grieks eiland met witte huisjes en blauwe daken sturen, daar wil ze per se nog eens heenquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:33 schreef Blues het volgende:
Dag 1 is weer gemaakt.
golferenBlues.nl maar dan de eckte namen
Ja Santorini lijkt me ook geweldig.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Geweldig, als ik die foto´s zo zie krijg ik ook weer zin in een relax-vakantie. Is al een tijdje geleden. Ik zal vrouwlief weer eens wat foto´s van dat Grieks eiland met witte huisjes en blauwe daken sturen, daar wil ze per se nog eens heenSantorini? Mykonos?
Waarom geen Diesel? 1.6L of groter en geregeld warm rijden, dan gaan die motoren lang mee. En hoe groter de motor hoe langer deze mee gaat.quote:Op woensdag 28 mei 2025 12:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ga nu niet terug naar Diesel nee
En ik heb / krijg geen zonnepanelen dus geen e-auto.
En nul snelladers (snelwegladers negerend want prijs) in de regio.
Waarbij ik nl ook op de plaats van wekelijkse bestemming niets kan, want ook daar geen laadpunt opties.
Dan maak je bezwaar omdat je cum laude wilt want dat zou zoveel beter op je CV staan... kom je vervolgens wel met dat bezwaar in het nieuws en sta je voor lul met je kulargumentenquote:Op woensdag 28 mei 2025 20:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Dit artikel illustreert wel mooi een van mijn grotere frustraties binnen mijn werk. Gelukkig nooit een student gehad die naar de rechter is gestapt, maar die mentaliteit van ik heb alles goed gedaan maar hullie gunnen het mij niet![]()
.. ik vind het heel goed dat er mogelijkheden zijn voor beroep etc en het zal ongetwijfeld af en toe daadwerkelijk gebeuren dat iemand tekort wordt gedaan en dan vind ik het top dat een onafhankelijk iemand (binnen uni dan wel rechter) hiernaar kan kijken. Maar wat hier staat vind ik wel echt huilie huilie. Dat een eerste beoordelaar een 8 geeft, een tweede een range van 6.5-7.5 en dat je argument dan is ja als tweede het een 7.5 vond dan zou dat toch afgerond een 7.75=8 moeten zijn. Nou, ten eerste vindt de tweede het geen 7.5, want daar werkt het formulier zo dat de range altijd 1 punt is, dus iedereen geeft altijd een range rondom het cijfer dat je het vindt. Als je het een 7.5 vindt, geef je dus geen range van 6.5-7.5, maar van 7.0-8.0. Daarnaast is dat afronden dus niet hoe het werkt, als cijfer van de eerste buiten de range van de tweede ligt dan volgt overleg, komen ze daar niet uit dan wordt een derde ingeschakeld, komen ze er wel uit dan is het cijfer waar ze samen op komen je eindcijfer. Dus precies wat ze hebben gedaan en hoe ze op een 7.5 zijn gekomen. En dan ook nog zeggen dat de tweede vond dat er teveel woorden nodig waren voor de scriptie, maar dat dat wel je eigen woorden waren en geen plagiaat en dat je daar niks van begrijpt. Dat heeft echt helemaal niks met elkaar te maken.. als je teveel woorden nodig hebt gehad om te zeggen wat je wilde zeggen, dan had het dus korter en bondiger gekund. Dat is gewoon een belangrijk onderdeel van wetenschappelijk schrijven. Moest er nog eens bij komen dat het niet je eigen woorden zijn
![]()
/Frustratie
Ik vind de reden voor bezwaar ook wel belangrijk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, dat vind ik wel los staan van de inhoud van dit verzoek - als je goede argumenten hebt dan heb je goede argumenten, of je nou wel of niet al vaker het niet eens bent geweest met dingen. Maar als er dan geen goede argumenten zijn, ja, dan draagt het natuurlijk wel bij aan de beeldvorming. Zoals hier dus ja.
Ik was zelf ook een student die regelmatig het niet eens was met een antwoordsleutel van een tentamen, en heb daar altijd dan ook vragen over gesteld (overigens dan wel om te begrijpen waarom mijn antwoord dan fout was, niet omdat ik kwam zeuren om een hoger cijfer) en daar zijn vrijwel altijd ook wel sleutels door aangepast. Dus ik zou het nergens op vinden slaan als dan bv een onenigheid over een scriptiecijfer anders beoordeeld zou worden omdat ik al eerder vragen gesteld had. Maargoed, zoals gezegd, ik kwam ook niet met een vraag om sleutel aanpassing, dat deed docent dan zelf na ons gesprek over waarom antwoord x goed was en niet mijn antwoord y want ik dacht dat.. als docent concludeerde dat ofwel de vraag ambigue gesteld was waardoor antwoord y inderdaad bij op andere manier lezen ook correct was of dat er een fout zat in de sleutel oid. Ik was daar natuurlijk altijd wel blij mee, maar heb er nooit om gevraagd.
Carrière technisch niet echt slimquote:Op woensdag 28 mei 2025 21:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja
@:lonaa, wat lekt er?
Ik dacht hetzelfde als @:tele6, door in de media te komen als die sneuneus zonder cum laude, voor altijd een sneuneus zonder cum laude
In Leiden werken ze met een systeem waarbij dat zo is - ik denk om tijd te besparen. Als het niet met range werkt en ik als eerste een 7.5 geef en tweede beoordelaar een 8.0 (of ik een 8.0 en tweede een 7.5), dan moet ik met tweede beoordelaar in overleg om te bepalen wat het eindcijfer wordt (zo is het in elk geval bij huidige uni en was het eerder ook bij Leiden). Als tweede beoordelaar een range geeft van een punt, zoals nu bij Leiden (dus in eerste voorbeeld 7.5-8.5, of bij andersom 7.0-8.0), hoef je niet in overleg maar mag eerste beoordelaar gewoon het cijfer kiezen omdat dat cijfer binnen de range viel. Dat wil overigens niet zeggen dat ik dan niks met die tweede beoordeling deed als dat gebeurde - ik las de toelichtingen bij de onderdelen dan wel altijd even door, en paste soms mijn cijfer dan naar beneden of naar boven aan binnen de range als ik het eens was met dingen van tweede beoordelaar die ik nog niet had meegewogen. Maar je kan dan dus wel gewoon cijfer aanklikken en ter akkoord naar tweede sturen zonder nog te moeten mailen ofzo en die gaat dan dus ook altijd akkoord.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:25 schreef derLudolf het volgende:
Wat is sowieso het nut om 7-8 ipv 7,5 te geven @:vlindertje89 ?
Ik had geen cum laude bachelor, want ik had voor één vak (keuzevak nota bene) een 6.5. Voor cum laude was destijds nog niet zo dat je geen herkansingen mocht hebben, maar wel voor alle vakken minstens een 7, dus ik wilde dat vak herkansen. Maar dat mocht niet, want het was niet onvoldoende. Vond ik belachelijk, want dan had ik dus wel nog cum laude kunnen afstuderen als ik een 4.5 had gehaald, maar niet met een 6.5 in eerste instantie. Maar ik had geen idee dat er zoiets als een examencommissie bestond en niemand tegen wie ik hierover geklaagd heb heeft me dat verteld, tot een werkgroepdocent een week voor de herkansing zei dat ik dat gewoon kon aanvragen bij examencommissie. Maar ja, toen was het al te laat, en in mn laatste jaar. Maar vak wegstrepen mocht ook niet omdat er al een cijfer geregistreerd was, ondanks dat ik veel meer keuzevakken had gedaan dan nodig. Uiteindelijk ben ik in de nominale 3 jaar afgestudeerd met 3.5 jaar aan studiepunten, en een 8.4 als gemiddelde cijfer (waar een 8.0 nodig was). Ik baalde er ontiegelijk van en vind het nog steeds oneerlijk, maar er heeft inderdaad helemaal niemand naar gevraagd of iets over gezegd. Mijn 8.9 voor B-these en 8.4 en 8.3 ofzo voor onderzoeksstages in de master vonden ze veel relevanter.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan maak je bezwaar omdat je cum laude wilt want dat zou zoveel beter op je CV staan... kom je vervolgens wel met dat bezwaar in het nieuws en sta je voor lul met je kulargumenten
Misschien is het afhankelijk van werkveld maar ik heb niks teruggehoord van m'n cum laude master. Het onderwerp van m'n masterscriptie was veel belangrijker, én of ik daar vervolgens zelf een beetje een samenhangend verhaal over kon vertellen
Haha, ja, leuk die studenten. Ik heb een 4 gehaald maar een 7 nodig. Tja, veel succes met leren voor de herkansing dan maar he.. ik wil je met liefde uitleggen waar het mis is gegaan bij de inzage indien open vragen, of laten zien waar het antwoord in het boek/op de slides staat indien meerkeuze, maar daar houdt het ook wel bij op. Het leren moet je écht zelf doen.quote:Op woensdag 28 mei 2025 21:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind de reden voor bezwaar ook wel belangrijk.
M'n collega's op huidige werk gaan graag in gesprek met studenten over hoe tentamens beoordeeld zijn en indien nodig wordt er een vraag geschrapt. Dat is heel leerzaam en het is fijn dat de studenten op de inhoud in willen gaan!
Maar er was er laatst ook eentje die kwam met "ik moet een 7 staan om naar het buitenland te kunnen, maar heb een 4, kunt u echt niks doen voor me" Ja HALLO
Zo'n studiegenootje had ik in de bachelor ook. Ze stond een 6,5 gemiddeld en om mee te mogen doen aan het Honoursprogramma van onze faculteit moest je minstens een 7,5 staan. Die heeft toen haar ouders en de studieadviseur erbij gesleept om met de honourscoördinator te praten over kansenongelijkheid
En het is haar toen wel gelukt. Vervolgens zakte ze wel voor allerlei vakken, want dat honoursprogramma kostte vet veel tijd, maar hé, gelijke kansen
Wat ik ook zo maf vind, is dat de richtlijnen voor judicia zo verschillen per universiteit en soms zelfs per opleiding. Voor mijn cum laude moest ik gemiddeld 8+ hebben maar verder maakte het niks uit. Als ik een 6 had gehad voor m'n scriptie en tienen voor de rest, ook prima. Je kon ook met mega studievertraging nog cum laude zijn. Er was een kerel op onze studie die er echt al 12 jaar of zo zat, want die was al z'n vakken aan het herkansen tot het summa cum laude was. (Oprecht een steekje los zou ik zeggen, manmanman)quote:Op woensdag 28 mei 2025 22:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had geen cum laude bachelor, want ik had voor één vak (keuzevak nota bene) een 6.5. Voor cum laude was destijds nog niet zo dat je geen herkansingen mocht hebben, maar wel voor alle vakken minstens een 7, dus ik wilde dat vak herkansen. Maar dat mocht niet, want het was niet onvoldoende. Vond ik belachelijk, want dan had ik dus wel nog cum laude kunnen afstuderen als ik een 4.5 had gehaald, maar niet met een 6.5 in eerste instantie. Maar ik had geen idee dat er zoiets als een examencommissie bestond en niemand tegen wie ik hierover geklaagd heb heeft me dat verteld, tot een werkgroepdocent een week voor de herkansing zei dat ik dat gewoon kon aanvragen bij examencommissie. Maar ja, toen was het al te laat, en in mn laatste jaar. Maar vak wegstrepen mocht ook niet omdat er al een cijfer geregistreerd was, ondanks dat ik veel meer keuzevakken had gedaan dan nodig. Uiteindelijk ben ik in de nominale 3 jaar afgestudeerd met 3.5 jaar aan studiepunten, en een 8.4 als gemiddelde cijfer (waar een 8.0 nodig was). Ik baalde er ontiegelijk van en vind het nog steeds oneerlijk, maar er heeft inderdaad helemaal niemand naar gevraagd of iets over gezegd. Mijn 8.9 voor B-these en 8.4 en 8.3 ofzo voor onderzoeksstages in de master vonden ze veel relevanter.
Dat was redelijk recent gebeurd toch? Echt stom. Ik heb het idee dat sommige studenten vergeten dat hun docent ook een mens is. Je komt zo veel verder als je gewoon redelijk en aardig bent tegen je medemens.quote:Haha, ja, leuk die studenten. Ik heb een 4 gehaald maar een 7 nodig. Tja, veel succes met leren voor de herkansing dan maar he.. ik wil je met liefde uitleggen waar het mis is gegaan bij de inzage indien open vragen, of laten zien waar het antwoord in het boek/op de slides staat indien meerkeuze, maar daar houdt het ook wel bij op. Het leren moet je écht zelf doen.
Ik heb zelf ook echt wel een heel vervelende casus gehad met een stagestudent, die uiteindelijk met een sisser is afgelopen omdat ze is gestopt met de opleiding en daarmee de zaak bij het college van beroep voor examens die ze had aangespannen ook is stopgezet, maar die me wel veel tijd heeft gekost en veel stress heeft opgeleverd, ondanks dat ik wist dat ik alles 'goed gedaan' had. Naast dat het me emotioneel ook raakte omdat ik écht mijn best voor haar had gedaan en had geprobeerd haar zo goed mogelijk te ondersteunen, veel meer had gedaan dan ik had hoeven doen ook, en ze in haar bezwaarschrift erg nare dingen over mij en aantoonbare onwaarheden over dingen die ik gedaan/gezegd zou hebben heeft geschreven. Overigens een bezwaar over een beoordeling terwijl er helemaal nog geen officiële beoordeling plaatsgevonden had, wat achterlijk was dat ze dat niet eerst hadden gecheckt en op basis daarvan afgewezen.
Verder gelukkig ook heel veel studenten die wel heel blij met me zijn en me complimenten mailen etc, maar dit soort dingen blijven wel hangen.
'Dark chocolate' zegt mij niet zoveel, zo mag het heten vanaf 35% cacao (quote:120g aquafaba (ie, from a 400g can of chickpeas)
¼ tsp cream of tartar or 1 tsp lemon juice (optional, and only if the aquafaba is struggling to form firm peaks)
100g dark chocolate, plus a little extra for grating on top
In a clean, grease-free bowl, use an electric whisk to beat the aquafaba to stiff peaks, then keep whisking for at least five more minutes, to ensure the aquafaba is firmly set (unlike egg whites, it is hard to over-whisk). If the aquafaba struggles to form stiff peaks, add the cream of tartar or lemon juice, although that shouldn’t be necessary.
Gently melt the chocolate in a heatproof bowl set over a pot of hot but not boiling water, stirring occasionally until smooth. Take off the heat and leave to cool slightly – this prevents it seizing up when mixed with the whipped aquafaba. Gently fold a third of the whipped aquafaba into the chocolate to loosen it, then carefully fold in the rest, keeping as much air in the mix as possible.
Spoon into four small serving glasses or ramekins and chill for at least eight hours, or overnight. Before serving, top with grated chocolate, if you like. The mousse will keep in the fridge for three to five days.
Jazeker, wij maken dit recept regelmatig: https://www.dehippevegeta(...)kvocht-peulvruchten/quote:Op donderdag 29 mei 2025 06:45 schreef sigme het volgende:
Er is toch ergens een vegan-topic?
Anyway, heeft iemand dit wel eens gemaakt:
[..]
'Dark chocolate' zegt mij niet zoveel, zo mag het heten vanaf 35% cacao ()
Ik heb wel een chocoladereep liggen, maar die is 99% cacao. Zou dat werken voor zulke mousse?
Zou het ook gemaakt kunnen worden met cacaopoeder?
quote:Op woensdag 28 mei 2025 19:13 schreef vlindertje89 het volgende:
Aan de beestjeskenners onder ons, incl @:LeeHarveyOswald:Geen meelmotSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het zijn niet echt de aller duidelijkste foto'smaar dit vloog gisteravond binnen en mepte ik uit de lucht, en omdat het me deed denken aan een motje en nav de meelmottenpraat van Tele dit weekend, vroeg ik me af of ik mn hele voorraadkast weg moet gooien of dat een meelmot er heel anders uit ziet
. Google lens hielp me niet echt verder, die kwam met tig soorten motten (waaronder wel ook een soort meelmot). Ik heb meeste voorraad in plastic bakken zitten en deel in plastic ziplock zakjes met knijper op de zak die erin zit, of in dichte verpakking, en heb net wel even de la leeggehaald en gestofzuigd (kan nooit kwaad) en zag niet per se iets in mn couscous bakje en tarwezemelen bakje bv, maar alsnog benieuwd.
La derecha oprime, la izquierda libera
quote:Op donderdag 29 mei 2025 06:10 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Gister hebben we ons Mooitje kennis laten maken met de hond van de andere helft van het erf. Ze was door het dolle. Een HOND![]()
![]()
![]()
![]()
Ze heeft een half uur rondjes om 'm heen gerend, steeds driester af en toe een hapje in z'n achterpoten gevend. Anderehelfthond heeft het zo goed en kwaad als 'ie kon genegeerd.
Daarna heeft Mooitje vrijwel zonder onderbreking keihard geslapen tot vanochtend 5u.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |