Heb ook niet het idee dat ze de intentie hebben om er “wat” van te maken.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:08 schreef Jane het volgende:
[..]
Als het mag is het niet illegaal, he?
Ik snap ook wel dat die chicane er niet voor niks ligt, maar zonder iets van een inhaalmogelijkheid wordt het idd nooit meer wat met Monaco.
De helft van het veld tegen de klok in laten rijden. Dan maak je het tenminste spectaculair.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:13 schreef Dagoduck het volgende:
Volgend jaar de race gewoon tegen de klok in rijden, en dat pas in de week van de race bekend maken.
Wreckfest!quote:Op maandag 26 mei 2025 10:16 schreef Questular het volgende:
[..]
De helft van het veld tegen de klok in laten rijden. Dan maak je het tenminste spectaculair.
Je moet heel dat idee van verplichte pitstops loslaten. Heel dat banden geneuzel is flauwekul. Als een team denkt dat ze op de soft de hele race kunnen uitrijden zonder pitstops dan laat ze dat lekker doen.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het leuke is dat die tweestop is ingesteld door die vroege rode vlag van vorige race.
Maar ja als je dan dit keer geen rode vlag hebt dan slaat het eigenlijk nergens op.
Of je moet zeggen: je mag banden wisselen na een rode vlag maar het moet dezelfde compound zijn als voor de rode vlag.
Moeten ze dan ploffen, volgens jou?quote:Op maandag 26 mei 2025 10:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je moet heel dat idee van verplichte pitstops loslaten. Heel dat banden geneuzel is flauwekul. Als een team denkt dat ze op de soft de hele race kunnen uitrijden zonder pitstops dan laat ze dat lekker doen.
Gewoon zorgen dat je geen één compound hebt waarop je de hele race kunt voltooien en klaar. Al die gemaakte regels om het spannender te maken zij alleen maar lapmiddelen om te verbergen dat de sport eigenlijk helemaal kapot geëvolueerd is.
Het grote probleem blijft dat je niet in kunt halen. Daarbij moet het ook nog wel veilig blijven. Zelfs met de zachtste compound kun je gewoon de race uitrijden als je maar langzaam genoeg rijdt, inhalen lukt toch niet.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je moet heel dat idee van verplichte pitstops loslaten. Heel dat banden geneuzel is flauwekul. Als een team denkt dat ze op de soft de hele race kunnen uitrijden zonder pitstops dan laat ze dat lekker doen.
Gewoon zorgen dat je geen één compound hebt waarop je de hele race kunt voltooien en klaar. Al die gemaakte regels om het spannender te maken zij alleen maar lapmiddelen om te verbergen dat de sport eigenlijk helemaal kapot geëvolueerd is.
Ik doelde het meer in zijn algemeenheid, niet specifiek Monaco.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het grote probleem blijft dat je niet in kunt halen. Daarbij moet het ook nog wel veilig blijven. Zelfs met de zachtste compound kun je gewoon de race uitrijden als je maar langzaam genoeg rijdt, inhalen lukt toch niet.
Dit gaat voor Monaco niet lukken waarschijnlijk, daar kan je zo langzaam rijden en nog voor blijven.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je moet heel dat idee van verplichte pitstops loslaten. Heel dat banden geneuzel is flauwekul. Als een team denkt dat ze op de soft de hele race kunnen uitrijden zonder pitstops dan laat ze dat lekker doen.
Gewoon zorgen dat je geen één compound hebt waarop je de hele race kunt voltooien en klaar.
Dit is wel een heel erg pessimistisch beeld!quote:Al die gemaakte regels om het spannender te maken zij alleen maar lapmiddelen om te verbergen dat de sport eigenlijk helemaal kapot geëvolueerd is.
Strategie met pitstops werkt ook niet heel goed nee.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:28 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat gisteren aantoonde dat geen enkele bandenwissel-'truc' gaat helpen in Monaco. Bij een droge race is alleen een inhaalmogelijkheid een afdoende remedie tegen een trage optocht en bij regen heb je überhaupt geen trucs nodig.
Op iedere andere baan is dat geen mogelijkheid omdat je dan binnen 5 rondjes gelapped wordt. En daarbij is de verplichte pitstop echt specifiek voor Monaco want voor elke andere race geldt dat je 2 compounds moet hebben geracet maar als dat zonder pitstop kan wordt dat bij mijn weten niet bestraft.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik doelde het meer in zijn algemeenheid, niet specifiek Monaco.
GMTA enzoquote:Op maandag 26 mei 2025 10:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maak tunnel uit een "escape route" (die Russell ook al volgde) waar je 5 seconden tijdstraf voor krijgt als je hem gebruikt om iemand in te halen.
Dan wordt het langzaam rijden en ophouden van verkeer achter je ineens niet meer interessant.
Juist door zo'n DT als straf, werkt die strategie van ophouden.
Ah, lees het nu ook terugquote:
Hoe wil je 2 compounds racen zonder pitstop? Buiten rode vlag situaties kan dat niet en volgens mij geldt dat gewoon als pitstop.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op iedere andere baan is dat geen mogelijkheid omdat je dan binnen 5 rondjes gelapped wordt. En daarbij is de verplichte pitstop echt specifiek voor Monaco want voor elke andere race geldt dat je 2 compounds moet hebben geracet maar als dat zonder pitstop kan wordt dat bij mijn weten niet bestraft.
Gewoon een dikke, brede strook asfalt over die tyfus haven leggen.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:49 schreef manny het volgende:
je moet toch godnondeju ergens een stuk weg kunnen vinden daar die je aan het circuit vast kan plakken. dit lijkt nergens op.
Ja, dat begrijp ik dus ook niet. Waarom per se deze layout? Ik snap ook wel dat het een klein plaatsje is met beperkte ruimte, maar er is toch wel ergens een plek te vinden waar de weg iets breder dan nu kan worden gemaakt?quote:Op maandag 26 mei 2025 11:49 schreef manny het volgende:
je moet toch godnondeju ergens een stuk weg kunnen vinden daar die je aan het circuit vast kan plakken. dit lijkt nergens op.
Ze starten om 15:00 op zondag dus is de race voor de hele wereld, in welke tijdzone je je ook maar mocht bevinden, niet op een zaterdag.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:40 schreef Abdus18 het volgende:
Is toch al jaren zo dat de race van Monaco op zaterdag is
Een rode vlag is wat anders dan een pitstop in mijn beleving. Ik ken het regelement niet uit mijn hoofd maar als je banden kunt wisselen tijdens een rode vlag dan verlies je geen tijd (dat geldt dan voor iedereen).quote:Op maandag 26 mei 2025 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hoe wil je 2 compounds racen zonder pitstop? Buiten rode vlag situaties kan dat niet en volgens mij geldt dat gewoon als pitstop.
Los daarvan, als iedereen dezelfde regels heeft dan zal het loslaten van de 2 compound regelingen volgens mij helemaal niet zo veel gevolgen hebben voor spanning en sensatie.
De kwalificatie bepaalt de race-uitslag, en die is op zaterdag.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:56 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze starten om 15:00 op zondag dus is de race voor de hele wereld, in welke tijdzone je je ook maar mocht bevinden, niet op een zaterdag.
https://www.timeanddate.com/worldclock/
Als je niet van compound wisselt de hele race krijg je gewoon de zwarte vlagquote:Op maandag 26 mei 2025 10:41 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En daarbij is de verplichte pitstop echt specifiek voor Monaco want voor elke andere race geldt dat je 2 compounds
moet hebben geracet maar als dat zonder pitstop kan wordt dat bij mijn weten niet bestraft.
Lees even goed wat ik schrijf.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je niet van compound wisselt de hele race krijg je gewoon de zwarte vlag
Ja je hebt gelijkquote:Op maandag 26 mei 2025 12:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lees even goed wat ik schrijf.
Het wisselen van compound =/= pitstop. Dacht dat we dat na vorig jaar wel doorhadden toch?
Maar het zijn regels om te maskeren dat je door de evolutie van de sport te weinig inhaalmogelijkheden hebt. Leuk, tactiek, maar inhalen moet op de baan gebeuren. Helaas zijn zowel de auto's als het merendeel van de tracks daar niet geschikt voor. Vandaar ook kunstmatige dingen als DRS, verplichte compounds etc etc.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een rode vlag is wat anders dan een pitstop in mijn beleving. Ik ken het regelement niet uit mijn hoofd maar als je banden kunt wisselen tijdens een rode vlag dan verlies je geen tijd (dat geldt dan voor iedereen).
Met het laatste ben ik het oneens. Op iedere baan buiten Monaco kun je daar in de strategie heel veel mee bereiken, ook qua spanning.
Dat was iets wat ik ook in gedachten had, maar dan met 3 of 5 rondjes. je zou dan de zaterdag kunnen gebruiken als reguliere qualificatie waarbij de uitslag op zaterdag de startvolgorde voor de zondag bepaald. het voordeel is dan dat de snelste rijder als laatste mag starten en voordeel mag hebben van het opwarmen van de baan.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:29 schreef Nober het volgende:
Als nou iedereen om de beurt op basis van de kwalificatieuitslag een stint van 10 rondes doet en op basis van de tijd hebben we dan een rangschikking voor de Monaco GP!?
Alle tijden pas na de laatste coureur bekend gemaakt voor extra spanning.
Hier ben ik een voorstander van. Die chicane verderop leggen. Langere mogelijkheid tot inhalen.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:03 schreef Nattekat het volgende:
Vlak voor Tabac kan ook een chicane komen, dan rijden ze gewoon in het verlengde van de tunnel in plaats van de boulevard.
1x per jaar een time trial. Ja, dat zou ik ook niet kijken maar het lijkt me meer zeggen over de race kwaliteiten van een coureur dan de huidige Monaco.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat was iets wat ik ook in gedachten had, maar dan met 3 of 5 rondjes. je zou dan de zaterdag kunnen gebruiken als reguliere qualificatie waarbij de uitslag op zaterdag de startvolgorde voor de zondag bepaald. het voordeel is dan dat de snelste rijder als laatste mag starten en voordeel mag hebben van het opwarmen van de baan.
Tegelijkertijd bedenk ik me dat ik daar geen reet aan zou vinden en dat weekend niet eens zou kijken.
Meh, racen is racen.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
1x per jaar een time trial. Ja, dat zou ik ook niet kijken maar het lijkt me meer zeggen over de race kwaliteiten van een coureur dan de huidige Monaco.
Zegt echt genoeg over wat daar zit te wijnen.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:39 schreef THEFXR het volgende:
Veel toeschouwers hadden niet door dat er twee verplichte pitstops waren.
Die hadden zoiets waarom geeft Max de overwinning weg door te pitten.
Ik hoorde Toto Wolf gisteren zeggen dat het qua entourage echt veruit de meest geweldige race sinds lange tijd was. Ik kan me dat toch moeilijk voorstellen. Het is daar vooral zien en gezien worden. Het is en blijft vooral het grote geld wat het aantrekkelijk maakt om daar te racen. De echte fans zijn daar de dupe van.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zegt echt genoeg over wat daar zit te wijnen.
quote:Op maandag 26 mei 2025 12:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik hoorde Toto Wolf gisteren zeggen dat het qua entourage echt veruit de meest geweldige race sinds lange tijd was. Ik kan me dat toch moeilijk voorstellen. Het is daar vooral zien en gezien worden. Het is en blijft vooral het grote geld wat het aantrekkelijk maakt om daar te racen. De echte fans zijn daar de dupe van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |