Dit soort situaties zijn het trieste van het houden van huisdieren. Ze gaan dood.quote:Op zondag 25 mei 2025 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Pijn is een grens. En dat zie je wel in het gedrag van je kat. Dat ie zich verstopt enzo. Maar daar kan iets aan gedaan worden met medicatie.
Dan kwaliteit van leven. En dat is iets wat heel moeilijk te bepalen is.
En dan ben ik bang dat ik te ver door ga met in het leven houden. Terwijl het eigenlijk wel op is.
Liefst had ik dat ze gewoon vredig vannacht in slaap valt en niet meer wakker wordt. Maar ja.
Klinkt alsof je echt even goed moet doorvragen bij je dokter capricia.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:39 schreef capricia het volgende:
En het advies van de dierenarts, hoog de pijnbestrijding maar op, vind ik ook lastig.
Moedig besluit. Heel veel sterkte de komende dagenquote:Op maandag 26 mei 2025 21:42 schreef capricia het volgende:
Dank allemaal.
Vanavond met het gezin het besluit genomen dat ik morgen de dierenarts ga bellen om haar vrijdag in te laten slapen.
Als de dierenarts er ook hetzelfde over denkt, natuurlijk.
En dat doen we gewoon hier thuis.
Moeilijk maar dapper en juist besluitquote:Op maandag 26 mei 2025 21:42 schreef capricia het volgende:
Dank allemaal.
Vanavond met het gezin het besluit genomen dat ik morgen de dierenarts ga bellen om haar vrijdag in te laten slapen.
Ja. Daar dacht ik ook aan.quote:Op maandag 26 mei 2025 22:03 schreef epicbeardman het volgende:
Nog eventjes goed verwennen met allerlei lekkernijenveel kip, slagroom enzovoorts.
maar die heeft ze al, die onderdruk je nu al,quote:Op zondag 25 mei 2025 23:28 schreef capricia het volgende:
[..]
De grens is voor mij als ze pijn heeft.
Ik schiet helemaal vol van je post. Hoe moeilijk is het om zo'n geliefd dier te zien lijden. En je staat hulpeloos want je weet dat het afscheid steeds dichterbij komt en je wilt er alleen nog maar voor haar zijn.quote:Op zondag 25 mei 2025 22:28 schreef capricia het volgende:
Voor het einde laten we de dierenarts aan huis komen. De stress van het vervoeren naar een andere omgeving bespaar ik haar graag.
Maar hoe bepaal je wanneer het genoeg geweest is?
Ik vind dat zo moeilijk.
Kogel .... kerk .... knap hoorquote:Op maandag 26 mei 2025 21:42 schreef capricia het volgende:
Dank allemaal.
Ik denk omdat de meeste baasjes een paar dagen nodig hebben om zich te herpakken, voor weer aan het werk te moeten enzo. Ik wel in ieder geval.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 02:01 schreef r_one het volgende:
Best wel apart dat heel veel baasjes altijd voor een vrijdag kiezen.
Voor dat rouwen hoef je je absoluut niet te schamen (quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:01 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik denk omdat de meeste baasjes een paar dagen nodig hebben om zich te herpakken, voor weer aan het werk te moeten enzo. Ik wel in ieder geval.![]()
Dit ziet er inderdaad uit als een goed en nuttig boekje!quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:00 schreef Ebinas het volgende:
Owkee het is nu vrijdag. Maar mss heb je nog niet een definitief besluit genomen.
Dit boekje (je kan het gelijk lezen) heb ik veel aan gehad: https://dechra.cld.bz/zijn-we-niet-te-vroeg/12/.
Sterkte!
Nou dat klinkt voorlopig goed inderdaad. Wel toch even in de gaten blijven houden nog. Er kunnen inderdaad zowel goede als slechte perioden/dagen zijn bij het ouder worden. Misschien speelt de medicatie nu ook een rol. Dat die nu beter inwerkt.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:20 schreef capricia het volgende:
Update:
De dierenarts is vanmorgen geweest. In eerste instantie dus gebeld vanwege in laten slapen.
Maar het lieve beestje doet het opeens weer heel goed. Eet veel, drinkt normaal, en begon gisteren gewoon opeens weer te spelen (onder de bank door op haar rug, met de nagels in bank).
Dus alles uitgelegd en doorgesproken met de dierenarts. Dit hoort allemaal bij het ouder worden. Ook de suffe dagen en de stijfheid bij het opstarten. Het slecht verzorgen van de vacht, de ingevallen heupjes. Het hoort er allemaal bij.
Pijnbestrijding en niermedicatie nog eens goed doorgenomen. Beestje zelf van top tot teen gecontroleerd.
Hij zag geen reden om haar acuut in te laten slapen. Zolang ze gewoon weer beweegt, de tuin in gaat, de trap normaal (al is het wat stijver en wat ouder) op en af gaat, de kattenbak gebruikt etc.
Belangrijk was eten en drinken. Maar dat gaat ook goed.
Springt ze zo op de tafel vanaf de grond voor die dierenarts. Sta ik daar met mijn mond vol tanden.
Nou, maar dat was een paar dagen geleden wel anders. Toen was het zo'n suf beestje, een hoopje ellende.
Dierenarts zegt dat het wel 'iemand van de dag' is. Het kan maanden duren. Maar ook zo over zijn.
Dus wij hebben haar nog!!
![]()
Fantastisch capricia, ze is er nog! Taaie beestjes zijn het ook en ze kunnen enorm verrassen blijkt maar weer. Hier ook een oud katertje van 17 jaar, beetje stijver, slaapt veel, eet en drinkt goed.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:20 schreef capricia het volgende:
Update:
De dierenarts is vanmorgen geweest. In eerste instantie dus gebeld vanwege in laten slapen.
Maar het lieve beestje doet het opeens weer heel goed. Eet veel, drinkt normaal, en begon gisteren gewoon opeens weer te spelen (onder de bank door op haar rug, met de nagels in bank).
Dus alles uitgelegd en doorgesproken met de dierenarts. Dit hoort allemaal bij het ouder worden. Ook de suffe dagen en de stijfheid bij het opstarten. Het slecht verzorgen van de vacht, de ingevallen heupjes. Het hoort er allemaal bij.
Pijnbestrijding en niermedicatie nog eens goed doorgenomen. Beestje zelf van top tot teen gecontroleerd.
Hij zag geen reden om haar acuut in te laten slapen. Zolang ze gewoon weer beweegt, de tuin in gaat, de trap normaal (al is het wat stijver en wat ouder) op en af gaat, de kattenbak gebruikt etc.
Belangrijk was eten en drinken. Maar dat gaat ook goed.
Springt ze zo op de tafel vanaf de grond voor die dierenarts. Sta ik daar met mijn mond vol tanden.
Nou, maar dat was een paar dagen geleden wel anders. Toen was het zo'n suf beestje, een hoopje ellende.
Dierenarts zegt dat het wel 'iemand van de dag' is. Het kan maanden duren. Maar ook zo over zijn.
Dus wij hebben haar nog!!
![]()
Nohh!quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:34 schreef capricia het volgende:
En nog even een fotootje van de oude dame zojuist in de tuin.
[ link | afbeelding ]
Zo blij dat ze er nog is.![]()
Ja. Het is inderdaad bonustijd. Een klein stukje kipfilet op zijn tijd kon ook geen kwaad.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 17:15 schreef Viv het volgende:
[..]
Nohh!![]()
Wat een super fijne update hierboven, dat jullie maar fijn van elkaars gezelschap kunnen genieten in deze "bonustijd".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |