3 tienden achter je teamgenoot over een kort rondje, dan ben je gewoon 2e rijder hoor. Niks bijzonders meer ook, hij zat al tussen de 2 en 6 tienden achter Leclerc en daarvoor achter Russell. Dan ben je een middenveld coureur.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Logische redenatie zegt mij dat LE Cler de betere ferrarie auto heeft
maar als je gisteren gekeken heb zaten ze dicht bij elkaar
heeft meer met de startpositie te maken
voor alles is een verklaring goser
Inderdaad. Hamilton is gewoon over the hill, zelfs Stevie Wonder kan dat zienquote:Op zondag 25 mei 2025 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
3 tienden achter je teamgenoot over een kort rondje, dan ben je gewoon 2e rijder hoor. Niks bijzonders meer ook, hij zat al tussen de 2 en 6 tienden achter Leclerc en daarvoor achter Russell. Dan ben je een middenveld coureur.
Nauwelijks, maar de meeste coureurs zijn een tikje sneller dan Bottas.quote:Op zondag 25 mei 2025 19:30 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Inderdaad. Hamilton is gewoon over the hill, zelfs Stevie Wonder kan dat zien
Wie is Hammilton?quote:Op zondag 25 mei 2025 19:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jij moet zelf met pensioen
hammilton kan nog wel een paar jaartje mee he
Welke 'logische redenatie' gebruik jij om te concluderen dat Leclerc een betere Ferrari heeft?quote:Op zondag 25 mei 2025 19:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Je gaat nu serieus in op een absolute troll. Dat heeft geen zin.quote:Op maandag 26 mei 2025 00:49 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Welke 'logische redenatie' gebruik jij om te concluderen dat Leclerc een betere Ferrari heeft?
Omdat hij sneller is? Geldt dat dan voor elke coureur die sneller is dan zijn teamgenoot (en dus ook voor Hamilton toen hij sneller was dan Bottas)?
Ferrari heeft een top coureur (Sainz) laten gaan en heel veel geld betaald om Hamilton binnen te halen. Waarom zou het dan logisch zijn als ze hem een langzamere auto geven? Het is juist enorm in het belang van Ferrari dat Hamilton slaagt bij Ferrari.
Leclerc is gewoon een ontzettend snelle coureur, zeker in Monaco. Dan kan je ook gewoon toegeven dat Hamilton het vooralsnog aflegt tegen Leclerc, hoe goed hij ook is (of was).
Dat hij tijdens de race minder was had inderdaad met de start positie te maken (hoewel hij een van de weinigen was die lange tijd in de vrije lucht reed een alsnog steeds verder achterop raakte). Maar die startpositie had hij zelf kunnen verdienen door beter te kwalificeren dan Leclerc en dat lukte wederom niet (ook zonder de penalty).
In Monaco zit altijd alles veel dichter bij elkaar.quote:[..]
quote:Op maandag 26 mei 2025 20:45 schreef Bierscheet het volgende:
Hamilton is (met afstand, overigens) niet eens de beste van het huidige veld, laat staan de beste allertijden. Totale onzin.
quote:Op maandag 26 mei 2025 19:31 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dat laatste zegt toch helemaal niks over zijn kwaliteiten als coureur. Over Schumacher kun je ook betogen dat hij vrijwel zijn hele carrière topmateriaal heeft gehad. Bij Benetton had je dan nog de zweem van vals spel erbij. Maargoed, het was wel een mooie tijd voor de formule 1. Qua auto’s de mooiste ooit als je het mij vraagt en qua circuits ook veel beter dan nu.
quote:Op maandag 26 mei 2025 13:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je gaat nu serieus in op een absolute troll. Dat heeft geen zin.
Ik zelf ga graag de discussie aan over de legacy van Hamilton. Zo ging ik totaal niet mee in het hier heersende narratief in 2022 toen Mercedes een ruk auto had en iedereen vooral wilde laten weten dat Hamilton over de top is en ook nooit iets waard is geweest. Dat slaat nergens op. Maar de hele goat-discussie slaat óók nergens op. Hamilton heeft een dominante auto gehad voor zo’n lange periode als nog nooit vertoond in de F1-historie. En met dominant bedoel ik echt dominant. Een auto die een seconde per ronde marge heeft ten opzichte van wie dan ook behalve twee teamgenoot. Dat levert statistieken op die niet realistisch zijn. Nu geldt dat voor alle tijdperken in de F1 en is de GOAT-discussie ook meer een smaak-kwestie dan wat anders.
Met afstand de beste zijn ok, maar hoe kun je met afstand niet de beste zijn? Ik vind dat ingewikkeld.quote:Op maandag 26 mei 2025 20:45 schreef Bierscheet het volgende:
Hamilton is (met afstand, overigens) niet eens de beste van het huidige veld, laat staan de beste allertijden. Totale onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |