Rotjeknol?quote:Op zondag 25 mei 2025 11:37 schreef spapaars het volgende:
Mijn pa bestelde met buurtvrienden kaartjes voor een Europese wedstrijd bij de schoonouders van Rinus Israël in de Hazelaarstraat.
Met de trein vanuit Amsterdam naar Rotjeknol. Hij was daar ook als ras Amsterdammer bij de afscheidswedstijd van Coen Moulijn.
We hebben zoveel bijnamen voor geliefden die te veel naar het noorden kijken.quote:Op zondag 25 mei 2025 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Rotjeknol?Rotjeknor denk ik dat je bedoelt
Lijnbaan is onwijs lekker relaxed winkelen in de zomer,quote:Op zondag 25 mei 2025 11:04 schreef spapaars het volgende:
Hoewel Rotten Knol nog steeds een vrij lelijke tyfusstad is.
We gaan los mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door spapaars op 03-06-2025 09:06:20 ]
Röttürdüm heb ik ook weleens gehoordquote:Op zondag 25 mei 2025 11:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Rotjeknol?Rotjeknor denk ik dat je bedoelt
Dat is wat er al honderden jaren gebeurt, we zijn vrienden door dik en dun.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:37 schreef marretak het volgende:
Als de Engelse vloot of de spanjaarden of de marocs opeens Nederland zouden binnen vallen zou je een heuze maat of vriend kunnen zien in een Rotter of Amsterdammer? Samen als broeders gaan vechten tegen de vreemdelingen?
Sociaal zijn is iets wat hardwerkende Rotterdammers al een tijdje missen. En woke is een woord dat door onwetenden misbruikt wordt.quote:Op donderdag 5 juni 2025 18:34 schreef Kentekenplaat het volgende:
Amsterdam is zo woke als de pest, dat is Rotterdam voor mijn gevoel een stuk minder. En ik vind Rotterdammers een leuker slag volk.
Logisch als je op Zuid bent opgegroeid!quote:Op zaterdag 7 juni 2025 06:35 schreef roos94 het volgende:
Ik ben een geboren en getogen rotterdammer met een bloedhekel aan rotterdam maar een liefde voor amsterdam.
Ik hoop van harte dat elke Rotterdammer zich vrijmaakt en zich als inwoner binnen Amsterdam mag uitroepen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 06:35 schreef roos94 het volgende:
Ik ben een geboren en getogen rotterdammer met een bloedhekel aan rotterdam maar een liefde voor amsterdam.
Ik begrijp dat.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 06:51 schreef mschol het volgende:
beide kutsteden en de bewoners lijken ook nog op elkaar
Ik woon zelf al 15 jaar op Zuid en mijn kinderen groeien hier op. Ik wil niet meer weg hier, ik ben hier happy. Tuurlijk gebeuren hier dingen, maar zolang je je bezig houdt met je eigen zaken is het gewoon veilig. Ghetto zoals het hier en elders regelmatig genoemd wordt, herken ik niet.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 06:59 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Logisch als je op Zuid bent opgegroeid!
Iets van de Noord- en Zuidpool.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik woon zelf al 15 jaar op Zuid en mijn kinderen groeien hier op. Ik wil niet meer weg hier, ik ben hier happy. Tuurlijk gebeuren hier dingen, maar zolang je je bezig houdt met je eigen zaken is het gewoon veilig. Ghetto zoals het hier en elders regelmatig genoemd wordt, herken ik niet.
Dus toen ik als 14jarige op straat liep om 1u smiddags op de slinge en werd overvallen met een vleesmes was het mijn eigen schuld?quote:Op vrijdag 13 juni 2025 07:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tuurlijk gebeuren hier dingen, maar zolang je je bezig houdt met je eigen zaken is het gewoon veilig.
Ik vind het oprecht klote voor je dat dat gebeurd is, maar zoiets als dit kan in elke (grote) stad gebeuren.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus toen ik als 14jarige op straat liep om 1u smiddags op de slinge en werd overvallen met een vleesmes was het mijn eigen schuld?
Naja, ik ben opgegroeid in rotterdam Zuidwijk, 1 van de kutste krotten van NL vermoedelijk. Daar ging ik savonds niet alleen over straat lopen. Echt niet. Nu woon ik in Zeeland en doe ik dat wel. Het volk is hier anders. Er staat ook niet elke maand politie in de wijk vanwege weer een drugsinval. De criminaliteit is gewoon enorm in Rotterdam Zuid, daar zijn harde cijfers van.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik vind het oprecht klote voor je dat dat gebeurd is, maar zoiets als dit kan in elke (grote) stad gebeuren.
Als er wat gebeurt in Rotterdam staat iedereen op zijn achterste poten, maar als hetzelfde gebeurt in laten we zeggen Groningen dan halen we onze schouders op en next.
Ik vind dat mensen van Rotterdam en ook Den Haag een leuk accent hebben.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 21:44 schreef Mubassie het volgende:
Het Rotterdamse accent, dat is wel het meest lelijke en vervelende accent van ons land. Zó ordinair. Ik wordt al kriebelig als ik dat ergens hoor.
Als dat gebeurt, heeft iedereen er last van, van Den Bosch tot Maastricht en zelfs het verre Friesland.quote:Op maandag 16 juni 2025 18:34 schreef marretak het volgende:
In theorie zouden Rotterdam en Amsterdam aan elkaar vast kunnen gaan groeien net als in Londen?
We moeten ruilen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:45 schreef the-eye het volgende:
Altijd een te hoge dunk van zichzelf die Amsterdammers, denken ze dat ze op Rotterdammers lijken
Voor de rest, gaat het allemaal goed met je?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:51 schreef marretak het volgende:
Adam heeft de Wallen en ok stel je voor je hebt dan een uber eenzame Adammer,
omdat de wallen ook bepaalde vrouwen afschikt, bijv een vrouw uit Parijs die zegt de vakantie naar Adam af omdat ze denkt: Ja ik durf dat niet want dalijk sta IK achter een raam?
En ok dat zou dan precies het meisje geworden zijn van die ene Adammer?![]()
en hij zou dan ook gelijk heeeeel stoer een "international lover" zijn geweest? een enorme status verhoging in de interlectuele jetset? en zou dan ook 1 a 2 a 3 keer per jaar op reis gaan richting parijs en daar ook lekker snuffy zaakjes kunnen gaan doen? weet ik veel bijv daar parttime barman zijn ofzo?
Wat een triest lot dan ook?
Amsterdam is als een in de jaren gekomen prostituee, verloederd, smerig, ziekmakend. Ooit mooi, maar volledig uitgelubberd door veel te veel bezoek, slecht onderhouden en tijd dat ze eens ophoud iedereen te ontvangen.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 06:19 schreef raptorix het volgende:
Ik ben Import Amsterdammer (van oorsprong zaans), eigenlijk heb ik een schijthekel aan alles wat Amsterdammers zo leuk maakt, overigens kan ik het met iedereen wel goed vinden en heb vrienden vanuit alle sociale lagen en kleurtje van de bevolking, boeren, Surinamers, Marocs, tokkies, bestuurders, advocaten, etc.
Overigens kom ik niet heel vaak in Rotterdam, maar ben wel voorstander van mooie hoogbouw, in Amsterdam lopen we nu al 50 jaar te miepen dat die binnenstad zo mooi is, nou het is helemaal niet mooi, ouwe zooi, die allesbehalve authentiek is.
Nouja, als ze eens zouden beginnen met fatsoenlijk op te treden tegen witwassers en nutella shops dan zou het al schelen. Jaren terug was de Haarlemmerdijk een puinzooi van lelijke winkels, toen kwam er een dame en die heeft er allemaal leuke authentieke winkeltjes in gezet, liep hastikke goed, en daarmee kwamen de aasgieren van de Blokkers & co ook weer op af om het vervolgens weer kapot te maken.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Amsterdam is als een in de jaren gekomen prostituee, verloederd, smerig, ziekmakend. Ooit mooi, maar volledig uitgelubberd door veel te veel bezoek, slecht onderhouden en tijd dat ze eens ophoud iedereen te ontvangen.
Amsterdam zou er goed aan doen dat idd aan te pakken, net als al die andere zaken die zich op toeristen en witwassen richten. De stad is verpest door het massatoerisme en ga eens in Venetië kijken wat dat doet als je daar niet vanaf stapt. De stad houd op een stad te zijn en wordt een pretpark. Venetie, Dubrovnik en nog een paar, volledig onbewoonbaarquote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nouja, als ze eens zouden beginnen met fatsoenlijk op te treden tegen witwassers en nutella shops dan zou het al schelen. Jaren terug was de Haarlemmerdijk een puinzooi van lelijke winkels, toen kwam er een dame en die heeft er allemaal leuke authentieke winkeltjes in gezet, liep hastikke goed, en daarmee kwamen de aasgieren van de Blokkers & co ook weer op af om het vervolgens weer kapot te maken.
Ojemig, Engels.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:22 schreef Pikkebaas het volgende:
Amsterdam, die tyfusstad waar je alleen in het Engels ken bestellen als je wat te vreten wil.
Nu mot je niet plat Amsterdams ouwehoeren.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:22 schreef Pikkebaas het volgende:
Amsterdam, die tyfusstad waar je alleen in het Engels ken bestellen als je wat te vreten wil.
Ja, aardige vriendelijke mensen en nauwelijks tot geen toeristen. Dat wat jij vind stinken, dat is frisse lucht, de afwezigheid van grachtengruwel en pisluchtquote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:31 schreef spapaars het volgende:
Nog iets goeds te melden vanuit dat vertikkende stinkende pluris stad Rotterdam?
Aardige mensen wonen in deze stad.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 16:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, aardige vriendelijke mensen en nauwelijks tot geen toeristen. Dat wat jij vind stinken, dat is frisse lucht, de afwezigheid van grachtengruwel en pislucht
Het ergste is: wat doe je ertegen? Ze eten vallend patat van patat-eters en eten van de troep van de prullenbakken waarin is gegraaid voor statiegeldartikelen. Vreselijk!quote:
1. Toeristen de stad uit, dan verdwijnen al die fastfood ellende zaken grotendeelsquote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het ergste is: wat doe je ertegen? Ze eten vallend patat van patat-eters en eten van de troep van de prullenbakken waarin is gegraaid voor statiegeldartikelen. Vreselijk!
Dat zou idd een oplossing zijn maar… niet haalbaar. Alleen al door die toeristen niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1. Toeristen de stad uit, dan verdwijnen al die fastfood ellende zaken grotendeels
2. Iedere straat iedere dag schoonmaken.
3. Vuilnisbakken meermaals per dag legen
4. Boetes op straatvervuiling in een hoogte waar ze in Singapore nog van zeggen, nou nou nou is dat niet wat overdreven.
Wat al heel veel helpt is als ze ipv die stomme prullenbakken gewoon van de grote oliedrums neerzetten, die raken veel minder snel vol, en valt het veel minder uit.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1. Toeristen de stad uit, dan verdwijnen al die fastfood ellende zaken grotendeels
2. Iedere straat iedere dag schoonmaken.
3. Vuilnisbakken meermaals per dag legen
4. Boetes op straatvervuiling in een hoogte waar ze in Singapore nog van zeggen, nou nou nou is dat niet wat overdreven.
Er valt niet veel uit, er wordt uitgegooid door statiegeldzoekersquote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat al heel veel helpt is als ze ipv die stomme prullenbakken gewoon van de grote oliedrums neerzetten, die raken veel minder snel vol, en valt het veel minder uit.
En aan het eind van de dag steek je ze in de hens. Heb je meteen sfeerverlichting.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat al heel veel helpt is als ze ipv die stomme prullenbakken gewoon van de grote oliedrums neerzetten, die raken veel minder snel vol, en valt het veel minder uit.
Hier laten ze de deurtjes bewust open voor de spullenverzamelaars.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er valt niet veel uit, er wordt uitgegooid door statiegeldzoekers
lol zo tolerant dat ze andere dorpen opzoeken om hun tradities te vernaggelen jaquote:Amsterdammers zijn behoorlijk tolerant
Met alle arrogantie.quote:Op maandag 28 juli 2025 14:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
lol zo tolerant dat ze andere dorpen opzoeken om hun tradities te vernaggelen ja
quote:Op maandag 28 juli 2025 15:02 schreef spapaars het volgende:
[..]
Met alle arrogantie.
Dorpen zijn Purmerend en Almere?
Ik moest ineens aan dit denken:quote:
Bekijk deze YouTube-videoquote:We breiden ons uit, en we fokken d'r bij!
Wat jij! Je kan niet fokken met een legende
We dumpen je bende en maken ellende
Dus koop maar jodium, want we scheuren je huid
Want op het podium, daar breekt de pleuris uit!
De Osdorp Posse gaat weer te keer!
De podia breken en de tent gaat neer
En het is cool dat jij een lauwe liveshow maakt
Als je maar weet bij wie de schijt de ventilator raakt!
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 20:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik moest ineens aan dit denken:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Dat is voor hen die geen Amsterdams 'kennen'…quote:
Arme beestjesquote:Op dinsdag 22 juli 2025 17:02 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het ergste is: wat doe je ertegen? Ze eten vallend patat van patat-eters en eten van de troep van de prullenbakken waarin is gegraaid voor statiegeldartikelen. Vreselijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |