Dank voor alle felicitaties. Het was een fijn feestje

Vandaag heb ik slachtofferhulp gesproken en dat was ook fijn. Ik heb aangegeven dat ik graag hunn hulp aanvaard

Vanochtend bij de tandarts minder goed nieuws. De kleine tand waar een stuk van af is lijkt toch echt zenuwschade te hebben. De tandarts was nog heel lief met zeggen "maar voordat we de wortelkanaalbehandeling gaan doen kijken we nog wel een keer", maar het duurde zoveel langer voordat ik voelde dat er een ijskoud watje op gehouden werd, dat ik tegen haar zei "dat ik de hoop prachtig vond, maar dat de hoop waarschijnlijk niet realistisch was".
Omdat nog niet alles goed vast zit, nog geen groen licht voor hard eten, maar ik moet zeggen dat dat allemaal aardig te overzien valt. Het hoeft natuurlijk niet vloeibaar, maar zacht genoeg.
Ondertussen zijn de heren druk bezig met de lego-auto. Ik weet dat hij voor mij is en dat ik er eigenlijk mee bezig zou moeten zijn, maar ik merk dat het echt heel fijn is voor zowel mijn twee pubers als mijn kerel) om daar mee bezig te zijn, dus dat is ok.
Ik had vorige week contact gezocht met het waarborgfonds, dat loopt nu, ik heb daarnaast een letselschade-expert ingeschakeld. Eentje waarmee ik veel te maken heb gehad als verslaggever en waarvan ik weet hoe fijn ze zijn. Nu ben ik degene die geholpen mag worden.
Donderdag weer naar de gipskamer en de chirurg en dan zullen we wel officieel horen dat opereren geen optie is en bespreken wat dan de (nabije) toekomst gaat brengen.
En hoe gaat het dan verder? Ik hoorde mijzelf vandaag zowel tegen mijn ambulant begeleider als tegen slachtofferhulp vertellen dat ik ervan uit ga dat mijn jaarcontract niet verlengd gaat worden. Niet omdat ik slecht werk aflever, maar omdat ik nu 4 maanden in dienst ben en de komende maanden ook gewoon niet inzetbaar ben zoals het er nu uit ziet. Er zijn weinig werkgevers die dan gaan verlengen of een vast contract aanbieden helaas. En dat neem ik ze niet eens kwalijk hoor. En misschien is dat wel een soort van zelfverdedigingsmechanisme dat ik me er dan nu al bij neerleg zodat het later minder vervelend voelt ofzo?
Oja en DHL is kut. Vorige week reden ze dus al langs zonder het pakketje te bezorgen of aan te bellen en "we hebben u gemist", vandaag weer. Dus ik hem maar eens gebeld en aangegeven dat ik medische hulpmiddelen verwacht en dat het toch wel fijn zou zijn als die thuis bezorgd kunnen worden in plaats van tig kilometer verderop. Terwijl de bus dus gewoon LANGS ons huis reed he. Er ja, er staat gewoon een keurig nummertje aan straat, een duidelijke bel, noem maar op. Zwaar irritant.