Nou ja, mijn haren gingen al overeind staan bij het woord holistisch. Ook al is dat een term die niet enkel door zweverige types gebruikt wordt. (Heb ook meteen aangegeven dat mindfulness en yoga niet aan mij besteed is). Op het moment dat ik me niet herken in zijn voorbeelden en zijn uitleg, is dat voor mij niet iets waar ik echt wat mee kan. En dan kun je dus spreken over cognitieve gedragstherapie om anders te gaan denken waardoor negatieve dingen de pijn niet beinvloeden (wat an sich logisch klinkt), maar zonder die herkenning zie ik daar het nut niet van in. Maar traumachirurg en revalidatiearts zeggen heel verschillende dingen over o.a. de pijn.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:09 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Even afgezien van de ernst van zo'n diagnose: ik snap wel dat je niet zo goed weet wat je ervan moet denken als zijn verhaal niet strookt hoe jij het ervaart. Zit je te denken aan second opinion?
Het was sowieso meer in het algemeen dat hij dat zei, dat het mogelijk was. Maar door zijn "je moet maar eens kijken of je je daar in herkent", gaf hij me het gevoel dat hij dat dacht. Vriend zegt dat hij vond dat het echt meer in het algemeen gezegd werd, maar zo kwam het bij mij dus in ieder geval niet over.quote:Op maandag 12 januari 2026 21:54 schreef Seven. het volgende:
Misschien moet je hem ook gewoon vragen waarom hij de link legt tussen jouw mentale gesteldheid en hoe je pijn ervaart?
Nouja, blijkbaar ben ik verder in mijn herstel dan ik dacht, maar ergens toch ook niet omdat ik dus meer doe dan ik zou moeten doen en de enige manier om terug te gaan is dus weer die rolstoel in. Dat doet wel wat met me moet ik zeggen. Maarja, elk voordeel heb ze nadeel toch? En ook hier vinden we wel weer een weg in.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:39 schreef Blues het volgende:
Hoe was die uitslag?
Tijdens bijlezen post jij.![]()
Pfoe wat een lange lange weg.![]()
Het voelt vast als een stap terug, maar levert op termijn meer op.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, blijkbaar ben ik verder in mijn herstel dan ik dacht, maar ergens toch ook niet omdat ik dus meer doe dan ik zou moeten doen en de enige manier om terug te gaan is dus weer die rolstoel in. Dat doet wel wat met me moet ik zeggen. Maarja, elk voordeel heb ze nadeel toch? En ook hier vinden we wel weer een weg in.
Ik doe dat eigenlijk altijd inderdaadquote:Op woensdag 11 februari 2026 17:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Het voelt vast als een stap terug, maar levert op termijn meer op.
Zo, die open deur toch maar ff gepost. Sterkte!!
Overigens slim om bij uitslagen en gesprekken met 2 te gaan, je hoort toch meer of dat het idd anders wordt gezegd dan jij mss in je emotie oppikt.
quote:Op donderdag 12 februari 2026 17:50 schreef Troel het volgende:
Nouja, het voelt niet alleen als een stap terug, het is ongeveer beginnen bij af weer. Want ik moest mijn been zoveel mogelijk gewoon belasten en gebruiken.
Nouja en nu is het dus binnen tien minuten na het wakker worden al klaar. Het is voor mij geen optie om alleen met de rolstoel naar de winkel te gaan (krijg het ding niet eens in de auto getild), al is het alleen al dat ik met mijn schouder en arm niet de hele winkel mezelf kan rondrollen. Dus ik ben weer aan huis gekluisterd en dat valt me echt vies tegen.
Dat is geen zeuren, dat is gewoon kutquote:Op donderdag 12 februari 2026 17:50 schreef Troel het volgende:
Nouja, het voelt niet alleen als een stap terug, het is ongeveer beginnen bij af weer. Want ik moest mijn been zoveel mogelijk gewoon belasten en gebruiken.
Nouja en nu is het dus binnen tien minuten na het wakker worden al klaar. Het is voor mij geen optie om alleen met de rolstoel naar de winkel te gaan (krijg het ding niet eens in de auto getild), al is het alleen al dat ik met mijn schouder en arm niet de hele winkel mezelf kan rondrollen. Dus ik ben weer aan huis gekluisterd en dat valt me echt vies tegen.
Komende week moet ik met de jongste naar Zwolle voor zijn toelating voor zijn nieuwe opleiding, maar dat staat nu ook op losse schroeven, want de airbnb die ik uitgekozen heb is alles behalve rolstoeltoegankelijk.
En als dit over komt als zeuren, fan zij het maar zo.
Zeker!quote:Op donderdag 19 februari 2026 16:18 schreef Nijna het volgende:
Toch fijn dat er meer mensen betrokken zijn, want soms is het goed om het ook vanuit andere hoeken te bekijken!.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |