quote:
Op maandag 12 januari 2026 21:09 schreef Seven. het volgende:[..]
Even afgezien van de ernst van zo'n diagnose: ik snap wel dat je niet zo goed weet wat je ervan moet denken als zijn verhaal niet strookt hoe jij het ervaart. Zit je te denken aan second opinion?
Nou ja, mijn haren gingen al overeind staan bij het woord holistisch. Ook al is dat een term die niet enkel door zweverige types gebruikt wordt. (Heb ook meteen aangegeven dat mindfulness en yoga niet aan mij besteed is). Op het moment dat ik me niet herken in zijn voorbeelden en zijn uitleg, is dat voor mij niet iets waar ik echt wat mee kan. En dan kun je dus spreken over cognitieve gedragstherapie om anders te gaan denken waardoor negatieve dingen de pijn niet beinvloeden (wat an sich logisch klinkt), maar zonder die herkenning zie ik daar het nut niet van in. Maar traumachirurg en revalidatiearts zeggen heel verschillende dingen over o.a. de pijn.
Donderdag belt de eerste dus dat ga ik dan ook aangeven.
Over paar weken nieuwe afspraak met een manueel therapeut erbij en dan ga ik in ieder geval aangeven dat die ook gewoon aanwezig is bij mijn fysiopraktijk. Ik moet er niet aan denken om elke keer voor fysio naar het ziekenhuis te moeten.