quote:
Op woensdag 10 september 2025 18:10 schreef Troel het volgende:[..]
Na die 7 maanden gaan ze kijken of er dan wel een voorliggende voorziening is die toereikend is (wat ik op zich logisch vind, begrijp me niet verkeerd). Hij is met name omdat die vorozieningen op dit moment dat dus niet zijn en dat het automaatje wat ze hier hebben niet gaat werken gezien de afspraken waar het om gaat en hoeveel het er zijn en dat de rolstoel dan mee moet. We hopen dat dat over 7 maanden opgelost is. Stiekem eerder nog. Als dat niet opgelost is, dan zien we wel weer verder. Punt is dat er vanuit mijn regisseur aangestuurd wordt op mijn zelfstandigheid en dat daar automaatje natuurlijk niet bij past.
[..]
In principe kan mijn begeleider dit ook doen, maar ik kon het gewoon via de website doen en dat was een kwartiertje werk. De frustratie dat het niet in 1 keer goed gaat kost meer energie. Een geschikt scootmobiel hier heeft goede vering nodig (iets met een buitengebied en een zandweg) en ik moet naar het dorp kunnen. Die ik nu mag lenen zou ook Enschede moeten halen, maar dan moet je wel echt op tijd weg

Uitgaande van midden op de weg rijden is de huisarts totaal 15 km en het ziekenhuis zo'n 25 km. Medipoint is hier de leverancier en daar heb ik dan ook contact mee. Gelukkig heb ik niets te maken met de wijkteams in Enschede, hier in Haaksbergen is het allemaal wat beter geregeld. Ofzo, ik heb twee regisseurs die over de begeleiding gaan (topmensen!). En dan nun eentje voor de hulpmiddelen en eentje voor de huishoudelijke ondersteuning. (Los van de jeugdregisseur voor de jongens). Ik weet niet wie het Een gezin, Een aanspreekpunt verzonnen heeft, maar dat werkt niet echt.
Een gezin, een aanspreekpunt klinkt zo mooi... maar de praktijk is dus wat weerbarstiger...
Fake it till you make it...