abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zaterdag 18 juli 2026 @ 19:30:54 #1
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221371430
Deel 3 van mijn inmiddels lief dagboek :@

Nogmaals een dikke dank je wel voor alle lieve berichten. Dat doet me echt goed en het voelt minder alleen.

Inmiddels ruim een jaar geleden ben ik op de fiets door een auto geschept, met alle gevolgen van dien. Nog steeds lig ik goed in de kreukels en de kans dat het allemaal nog helemaal goed komt is waarschijnlijk inmiddels nihil. Net zoals de kans dat we de dader nog gaan vinden (ook al heeft iedereen wel die hoop nog ;) ).

Nadat vorig jaar de regionale krant aandacht aan mij gaf, kreeg ik vandaag een stukje bij de regionale omroep. En morgen komt Hart van Nederland langs. Ik heb aangegeven dat ik vooral graag aandacht wil geven aan het feit dat er steeds meer mensen doorrijden na een ongeval, wat dat doet met de persoon die soms letterlijk op de grond blijft liggen en hoeveel gedoe en moeite het kost om het gevecht aan te gaan met instanties na zo'n ongeval.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221371599
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 19:17 schreef Troel het volgende: De regio van het monstertruckdrama en de vuurwerkramp :P Dm :+
Thnx, Ik leg de linkjes een beetje laat 😅 Goed stuk hoor, om zo iedereen toch de heftigheid en impact te laten zien!
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:33:55 #3
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221496803
Net gebeld door het UWV voor een afspraak. Dat moet op korte termijn, dus ze wilde eignelijk het liefst de maandag van mijn lange weekend (de 5 dagen all-inclusive in Duitsland wat mijn eerste vakantie is sinds tijden (wel af en toe een nachtje weg gedaan, maar daar krijg je niet echt vakantiegevoel van). Dan moest het maar de woensdag erop. Aangegeven dat ik dan ook niet kan, want dan is net mijn fysio weer terug van vakantie en na drie weken is dat echt wel een ding. Gemopper. Maar oplossing gevonden, week later kon wel.

Maar echt, een afspraak in Arnhem? UWV zit hier om de hoek in Hengelo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221496945
Hullie denken echt mee hè!!!

Gaat er iemand met je mee? En heb je eigenlijk een case manager bij de gemeente bijv. (die ook je hulpmiddelen regelde…)
Sterkte!

En natuurlijk wens ik je een fijne 5 dagen all in. w/
pi_221497030
Laatste maanden dit een beetje niet meegekregen door eigen ellende. :@

Had gehoopt dat het inmiddels een beetje beter zou gaan Troel.

Heel veel sterkte en kop op, het is veel te warm weer en bij het UWV zijn ze achterlijk, dat is allebei gewoon zo.

Uiteindelijk komt alles "goed"!

:*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:57:17 #6
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221497032
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 09:47 schreef AnneX het volgende:
Hullie denken echt mee hè!!!

Gaat er iemand met je mee? En heb je eigenlijk een case manager bij de gemeente bijv. (die ook je hulpmiddelen regelde…)
Sterkte!

En natuurlijk wens ik je een fijne 5 dagen all in. w/
Ja, mijn vriend gaat mee. Ik ga never never nooit meer alleen naar een instantie als het UWV en dat zou niemand moeten doen. Ik heb een WMO-regisseur bij de gemeente, maar die kan hier vrij weinig mee. Ik heb mijn ambulant begeleider al wel op de hoogte gebracht en heb een eerder onderzoek van het UWV uit de gedrochten van mijn administratie op laten duikelen waar de 'oude, onderliggende' klachten wel in mee worden genomen. Dat gaat dus ook mee richting Arnhem.

En het stomme van dit alles is: ik zou niets liever willen dan aan het werk gaan. Ik haalde voldoening uit mijn werk, kon mijn hersens laten kraken. Kostte het veel energie? Zeker. Maar het was het waard. En het liefst zou ik van de daken willen schreeuwen om mijn lichaam gewoon simpelweg de tijd te geven om te herstellen en niet te snel weer van alles te willen doen, omdat ik simpelweg bang ben dat als je nu gaat rushen, dat het nooit meer goed komt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221497062
Schouderoperaties zijn doorgaans tamelijk pittig. Althans met het herstel ervan heb ik ervaring van een aantal jaar geleden.

Toen heb ik mijn hele arm letterlijk vanaf nul opnieuw moeten leren gebruiken. Daar ben iktoen een heel jaar mee bezig geweest met 3x iedere dag thuis fysio oefeningen en 2x per week bij de fysiotherapeut. Dat was pittig, maar je zag wel elke paar dagen steeds een klein beetje vooruitgang.

Ik had toen een gescheurde pees en een beknelling in die schouder waarbij ze ook wat bot hebben moeten wegfrezen. Dat is uiteindelijk bijna helemaal goed gekomen, mis alleen kracht in die arm en dat lukt mij niet om terug te krijgen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_221497384
Knuffel
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221497583
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 09:57 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, mijn vriend gaat mee. Ik ga never never nooit meer alleen naar een instantie als het UWV en dat zou niemand moeten doen. Ik heb een WMO-regisseur bij de gemeente, maar die kan hier vrij weinig mee. Ik heb mijn ambulant begeleider al wel op de hoogte gebracht en heb een eerder onderzoek van het UWV uit de gedrochten van mijn administratie op laten duikelen waar de 'oude, onderliggende' klachten wel in mee worden genomen. Dat gaat dus ook mee richting Arnhem.

En het stomme van dit alles is: ik zou niets liever willen dan aan het werk gaan. Ik haalde voldoening uit mijn werk, kon mijn hersens laten kraken. Kostte het veel energie? Zeker. Maar het was het waard. En het liefst zou ik van de daken willen schreeuwen om mijn lichaam gewoon simpelweg de tijd te geven om te herstellen en niet te snel weer van alles te willen doen, omdat ik simpelweg bang ben dat als je nu gaat rushen, dat het nooit meer goed komt.
Djeesus…voorstelbaar dat je bang bent! om gepushed te worden.
Je pusht jezelf al door actief op zoek te zijn naar verbetering.
Naast verwerking van het hele gebeuren en de huidige situatie.
Je zult wel de nodige cahiers vol hebben langzamerhand. -O-

Edit… @ Djeesus : hoeveel mensen/dskundigen 😇 vanuit ieders vakgebied er betrokken zijn bij dit alles! En allemaal solisten.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:33:45 #10
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221498403
Cahier O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221498752
Ik zie dat je naar Arnhem moet. Welke locatie want volgens mij is het bij locatie Boulevard erg lastig dichtbij parkeren. Ik kan niets vinden dichterbij dan 6 minuten lopen
Kronenburg durf ik niet te zeggen, dat lijkt beter.
We have far more in common than that which devides us..
pi_221498780
Wat een boel extra stress en gedoe. Ik snap ook dat je bang bent om gepusht te worden. Zeker als de juiste informatie ontbreekt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zie dat je naar Arnhem moet. Welke locatie want volgens mij is het bij locatie Boulevard erg lastig dichtbij parkeren. Ik kan niets vinden dichterbij dan 6 minuten lopen
Kronenburg kun je doorgaans wel goed parkeren.
pi_221498787
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:37 schreef Kyara het volgende:
Wat een boel extra stress en gedoe. Ik snap ook dat je bang bent om gepusht te worden. Zeker als de juiste informatie ontbreekt.
[..]
Kronenburg kun je doorgaans wel goed parkeren.
Ja, maar wanneer je dan nog een stuk moet lopen is dat minder prettig. Geen idee of je daar even iemand kunt laten uitstappen om dat te voorkomen.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:02:13 #14
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221499079
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja, maar wanneer je dan nog een stuk moet lopen is dat minder prettig. Geen idee of je daar even iemand kunt laten uitstappen om dat te voorkomen.
Ik heb een invalidenparkeerkaatt en ik mag toch hopen dat het UWV daarin voorziet.
En anders bel ik gewoon met het nummer op de site dat ze het ergens anders in moeten plannen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:03:17 #15
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221499100
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 12:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Geen idee overigens welke locatie. Dat zei ze er niet bij. Brief zal nog wel komen neem ik aan :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221499116
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 augustus 2026 13:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb een invalidenparkeerkaatt en ik mag toch hopen dat het UWV daarin voorziet.
Afhankelijk van de locatie waar je moet zijn zou ik toch even bellen. Het kan zijn dat er achter het stadskantoor waar ze vlak bij zitten (locatie boulevard) parkeerplaatsen hebben. Maar verder zou ik het niet goed weten
pi_221499538
Ga je inderdaad naar Arnhem zoals men vraagt.
Het volgende weet je wel, vermoed ik.
Voor de zekerheid https://www.arnhem.nl/pro(...)en-met-een-handicap/ En https://www.arnhem.nl/product/europese-gehandicaptenparkeerkaart/
Vanwege de scan auto even aanvragen online.
Is zò geregeld!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
per stad aan te vragen. Zo stond een bekende geparkeerd pal voor het Mauritshuis en voor het Rijksmuseum.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:17:38 #18
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221499784
Toch drie kwartier bezig met geweest omdat de website niet heel fijn werkt. Maar aangevraagd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221506349
Daarnaast hebben steden als ‘s Gravenhage - hagenees hier - - op hun site aangegeven wáar P’s zijn met een invaliden P kaart.
Mogelijk Arnhem ook wel.
En anders overleggen om naar Hengelo te komen.
  Redactie Frontpage woensdag 5 augustus 2026 @ 15:14:09 #20
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221507157
Ja, het hele Nederlandse landschap van invalide-P's is verschrikkelijk. Elke stad heeft weer zijn eigen regels. Het zou fijn zijn als er gewoon landelijk gezien 1 regel zou gelden die overal geldt, maar tja... Overigens hoop ik dan stiekem wel dat je met je kaart gratis mag parkeren op betaalde vlakken (met uitzondering van garage), want dat maakt zeg maar een klein beetje goed dat je zo'n ding nodig hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221507254
quote:
2s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 15:14 schreef Troel het volgende:
Ja, het hele Nederlandse landschap van invalide-P's is verschrikkelijk. Elke stad heeft weer zijn eigen regels. Het zou fijn zijn als er gewoon landelijk gezien 1 regel zou gelden die overal geldt, maar tja... Overigens hoop ik dan stiekem wel dat je met je kaart gratis mag parkeren op betaalde vlakken (met uitzondering van garage), want dat maakt zeg maar een klein beetje goed dat je zo'n ding nodig hebt.
Yep. Evt. wél met P -schijf.
pi_221511845
Eens, het is altijd zoeken hoe het werkt.

Welk zijn sommige dingen soms heel fijn geregeld. Een vriendinnetje van mij kan wel even staan, maar niet lang. En hier in de buurt is een poppodium waar je een kruk (hoogte barkruk, maar model stoel met rugleuning) kan reserveren om in de zaal op hoogte te kunnen zitten. En je mag dan in een rij naast de lange rij gaan staan zodat je snel naar binnen kan. Dit ook op vertoon van de invalidekaart. Zo kunnen wij toch samen genieten van concerten zonder dat het voor haar lichamelijk veel ongemak oplevert O+
  Redactie Frontpage donderdag 6 augustus 2026 @ 12:44:38 #23
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221512253
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 11:32 schreef Puala het volgende:
Eens, het is altijd zoeken hoe het werkt.

Welk zijn sommige dingen soms heel fijn geregeld. Een vriendinnetje van mij kan wel even staan, maar niet lang. En hier in de buurt is een poppodium waar je een kruk (hoogte barkruk, maar model stoel met rugleuning) kan reserveren om in de zaal op hoogte te kunnen zitten. En je mag dan in een rij naast de lange rij gaan staan zodat je snel naar binnen kan. Dit ook op vertoon van de invalidekaart. Zo kunnen wij toch samen genieten van concerten zonder dat het voor haar lichamelijk veel ongemak oplevert O+
Tja, ik ben inmiddels aan de rolstoeltickets en dan mag je inderdaad naar binnen voordat de hele verdere rij naar binnen mag. De krukken ken ik, die kan je altijd aanvragen (ze zijn er niet onbeperkt) als je dat nodig hebt, zelfs zonder invalidenparkeerkaart.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')