320 euroquote:
Slotje dan maar?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:09 schreef -Deluzion- het volgende:
Laat ze de kosten maar lekker verhalen op de lui die zich niet weten te gedragen
Er staat ook dat de loonkosten zijn gestegen en dat het nieuwe schoonmaakbedrijf met 2 mensen komt.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:09 schreef -Deluzion- het volgende:
Laat ze de kosten maar lekker verhalen op de lui die zich niet weten te gedragen
Ik wil juist weten hoe ik hieronderuit kan komen -.- Is dat uberhaupt mogelijk of zit ik vast aan deze onzin?quote:
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:01 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik kreeg een tijdje terug een dikke rekening binnen, maar ik vond het hele verhaal complete onzin, dus ik besloot hem niet te betalen. Na de betaaltermijn ploft er uiteraard een brief op de mat. 😤
Die 320 euro is zoals ik het begrijp niet volledig vanwege het hogere schoonmaaktarief van dat nieuwe bedrijf. Het is deels de CAO verhoging, deels een electrarekening uit 2023, en deels doordat er een nieuw bedrijf komt schoonmaken. Dus die hele rekening niet betalen is natuurlijk onzin.quote:
Niet -.- nee ja.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:20 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik wil juist weten hoe ik hieronderuit kan komen -.- Is dat uberhaupt mogelijk of zit ik vast aan deze onzin?
Rinus weet raad.quote:
Qft.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:49 schreef nostra het volgende:
In wat voor asoflat woon je dat de schoonmaker eenzijdig zijn contract opzegt?
Het is een bepaald groepje (the usual suspects) dat zich niet kan gedragen, dat klopt. Ik vind dus dat die extra kosten gewoon op hen verhaald moeten worden, niet op mij.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:49 schreef nostra het volgende:
In wat voor asoflat woon je dat de schoonmaker eenzijdig zijn contract opzegt?
Dat soort onzin zou echt nooit in me opkomen, maar er zitten een paar gestoorden in de flat die het voor de fatsoenlijke mensen verpesten idd.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:00 schreef Momo het volgende:
Waarom worden mensen agressief tegen schoonmakers in hun flat? Maakte de stofzuiger hun wakker om dinsdag 10:30, zei de schoonmaker pas op er is net gedweild. En reageerde een tokkie dan van Uhuhhh maak ik zelf wel uit, sla je op je bek
ja dit moet je betalenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:01 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik kreeg een tijdje terug een dikke rekening binnen, maar ik vond het hele verhaal complete onzin, dus ik besloot hem niet te betalen. Na de betaaltermijn ploft er uiteraard een brief op de mat. 😤
Wat is dit nou voor onzin? Hoe is het mijn schuld dat anderen zich niet kunnen gedragen? Waarom moet ik daarvoor boeten? Hoe moet ik dit zien? Heeft iemand hier ervaring mee of tips over hoe ik dit moet aanpakken??? Ik ben woest.
[ link | afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:16 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat soort onzin zou echt nooit in me opkomen, maar er zitten een paar gestoorden in de flat die het voor de fatsoenlijke mensen verpesten idd.
hier in de flat zitten dus van die figuren die de schoonmaker uitschelden, bedreigen of naar hem spugen. (dat geldt overigens niet alleen voor de schoonmaker)
de maatschappij dat ben jij. als jij daar geen actie op onderneemt dus er niets van zegt of het meld bij de woningbouw dan zitten daar consequenties aan vast. die heb je nu per post gehad.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:16 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat soort onzin zou echt nooit in me opkomen, maar er zitten een paar gestoorden in de flat die het voor de fatsoenlijke mensen verpesten idd.
hier in de flat zitten dus van die figuren die de schoonmaker uitschelden, bedreigen of naar hem spugen. (dat geldt overigens niet alleen voor de schoonmaker)
Mijn idee. Dit is het gevolg van een dergelijke "woon"vorm.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:32 schreef JopieKlaassen het volgende:
Dus je woont in een appartementencomplex, maar je wil niet meebetalen aan het schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimtes en de elektra van diezelfde ruimtes?
Succes zou ik zeggen
Mijn idee ook. Neem nou een VvE en de -bijdrage: moet je betalen voor het schilderwerk. Of de gemeenschappelijke verlichting. Of de verwarming van anderen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:35 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen zoals TS en mensen waardoor schoonmaakbedrijven niet meer willen komen zijn precies de reden dat ik niet in een appartementencomplex wil wonen.
Bel de rijdende rechter en leg het hem voor.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:10 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Het is een bepaald groepje (the usual suspects) dat zich niet kan gedragen, dat klopt. Ik vind dus dat die extra kosten gewoon op hen verhaald moeten worden, niet op mij.
Dus ik wil heus wel een gedeelte van het bedrag betalen.
Zijn het koopflats?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:16 schreef -Deluzion- het volgende:
@FrankVisserquote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Bel de rijdende rechter en leg het hem voor.
Welkom in het Nederland van de 21-ste eeuw. Dit tref je ook aan in het verkeer, op de werkvloer, in het voetbalstadion, op strand, in restaurants.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:30 schreef 111210 het volgende:
Toch we treurig dat een klein groepje het verpest voor de rest, die zitten mu met hogere kosten terwijl het gedrag van die ratten waarschijnlijk gewoon doorgaan met hun idiote gedrag
Wat zei de VVE/woningbouw toen je dit probleem bij ze voorlegde?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:10 schreef -Deluzion- het volgende:
Het is een bepaald groepje (the usual suspects) dat zich niet kan gedragen, dat klopt. Ik vind dus dat die extra kosten gewoon op hen verhaald moeten worden, niet op mij.
Dus ik wil heus wel een gedeelte van het bedrag betalen.
@HSG:quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:43 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Wat zei de VVE/woningbouw toen je dit probleem bij ze voorlegde?
Het is de "sociale" huursector: https://nabijwonen.nl/ik-huur/fijn-wonen/quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:05 schreef HSG het volgende:
Het bedrijf bellen die jou de rekening heeft gestuurd?
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:51 schreef TAmaru het volgende:
Bij het aangaan van de huur of koop ga je (stilzwijgend) akkoord met het feit dat de woningbouwvereniging of VVE voor jou dit soort dingen regelt. Het klopt dat dat tot onvoorziene kosten zou kunnen leiden, maar dat is nu eenmaal de aard van dit soort overeenkomsten. Zowel bij de woningbouw als bij de VVE heb je het recht en de mogelijkheid om met een meerderheid van de bewoners (soms 70% meerderheid) dingen te veranderen als het goed is. En ik denk ook dat er bij echt wanbeleid wel iets gedaan zou kunnen worden, maar ik zie hier geen tekenen van echt wanbeleid.
Voorbeeld: in mijn appartementencomplex worden glasbewassingskosten doorberekend van 5 euro per appartement per maand. De glazenwasser doet zijn werk slecht en komt naar het zich laat aanzien in feite niet zo vaak als hij belooft. Aangezien er hier 50 appartementen zijn, verdient de glazenwasser dus 5x50 = 250 euro per maand = 3000 euro per jaar voor misschien 1 keer per jaar 3 uur de ramen lappen. (Ja, ik heb het geteld, hij is hier vorig jaar 1 keer geweest en was toen 3 uur bezig en de ramen waren niet schoon).
Volgens de beheerder was het tarief van de glazenwasser "een van de goedkoopste van de regio". Ik kreeg wel te horen dat wij met een 70% meerderheid het hele glazenwassen konden afschaffen. Daar hadden de meeste bewoners geen zin in, dus we betalen nog steeds voor niks. Daar kan ik niks aan doen.
Helaas te laat , rijdende rechter gaat stoppen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Bel de rijdende rechter en leg het hem voor.
Zou ik ook niet weten, anders dan verhuizen naar een grondgebonden woning.quote:
Die doen niets. De politie , woningbouw, gemeente etc doen niets, behalve dan dat er dossier wordt opgebouwd. Er is maar 1 optie, verhuizen, wat ik ook van plan ben.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 08:43 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Wat zei de VVE/woningbouw toen je dit probleem bij ze voorlegde?
Dit is de kern van het verhaal. Nederland, groot geworden door de export, ten onder gegaan aan de import.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:19 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
In gesprek gaan met die mensen heeft geen zin, ze trekken zich nergens iets van aan en bovendien spreken ze geen Nederlands.
De overlast begon vooral ernstige vormen aan te nemen toen er een gezin kwam te wonen met 8 kinderen :’) , 0 toezicht op die kinderen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:24 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Dit is de kern van het verhaal. Nederland, groot geworden door de export, ten onder gegaan aan de import.
Het beste is natuurlijk een eigen woning op eigen grond met de buren op een afstandje, maar dat is in Nederland voor de meeste mensen onbetaalbaar. In die zin is het jammer dat de mensen met het minste geld vaak in situaties komen waarin ze dit soort kosten moeten betalen terwijl ze toch al weinig geld hebben.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou ik ook niet weten, anders dan verhuizen naar een grondgebonden woning.
Mijn levensmotto is "I did it my way".
Als het zo ernstig is, zou ik wel overwegen het "hard" te spelen. Dreigen met gerechtelijke procedures, omdat woningbouw niets tegen de overlastplegers heeft gedaan en de kosten nu bij jou komen te liggen hoewel jij geen schuld hebt. Juridisch gezien geef ik je weinig kans, maar het kan de woningbouw wel dwingen om iets aan de problematiek te doen of hen in elk geval in verlegenheid brengen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De overlast begon vooral ernstige vormen aan te nemen toen er een gezin kwam te wonen met 8 kinderen :’) , 0 toezicht op die kinderen.
Als de overlast te erg wordt , wat regelmatig gebeurt, dan overnacht ik in mijn auto, meestal in het weekend.
Wat doe je dan op Fok!?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:16 schreef TAmaru het volgende:
Wil niets meer met anderen te maken hoeven hebben.
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:47 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De overlast begon vooral ernstige vormen aan te nemen toen er een gezin kwam te wonen met 8 kinderen :’) , 0 toezicht op die kinderen.
Als de overlast te erg wordt , wat regelmatig gebeurt, dan overnacht ik in mijn auto, meestal in het weekend.
Het is toch "the fucking limit" dat asociaal gedrag de norm wordt en mensen niet meer in hun huis kunnen blijven slapen door een stel fokkende aso's die denken dat de wereld zich aan hun levensstijl moet aanpassen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 10:16 schreef TAmaru het volgende:
Het beste is natuurlijk een eigen woning op eigen grond met de buren op een afstandje, maar dat is in Nederland voor de meeste mensen onbetaalbaar. In die zin is het jammer dat de mensen met het minste geld vaak in situaties komen waarin ze dit soort kosten moeten betalen terwijl ze toch al weinig geld hebben.
Zelf plan ik ook om binnenkort mijn appartement hier te verlaten. Ik ben het ontgroeid, vooral mentaal. Wil niets meer met anderen te maken hoeven hebben.
Kijk, en daarom werkt collectivisme nietquote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:01 schreef -Deluzion- het volgende:
Wat is dit nou voor onzin? Hoe is het mijn schuld dat anderen zich niet kunnen gedragen? Waarom moet ik daarvoor boeten? Hoe moet ik dit zien? Heeft iemand hier ervaring mee of tips over hoe ik dit moet aanpakken??? Ik ben woest.
[ link | afbeelding ]
Me beklagen over de staat van Nederland. Gewoon puur, om mijn hart te luchten. De mensen hier zijn bijzaak.quote:
Tsja, en dit is niet het enige wat ik over dit soort dingen hoor ... een vriendin van mij woont onder een appartement met 8 Somaliërs. Officieel wonen er 2, maar ze zijn op de een of andere manier altijd met z'n achten. Er is constante geluidsoverlast. Stampen, schreeuwen, muziek. De woningbouw doet niks. Politie doet ook niks. Ze kan niet meer in huis rondlopen of slapen zonder een koptelefoon of oordopjes in. En ze kan nergens naartoe, want ze heeft jaren op een wachtlijst gestaan voor deze woning.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:12 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Het is toch "the fucking limit" dat asociaal gedrag de norm wordt en mensen niet meer in hun huis kunnen blijven slapen door een stel fokkende aso's die denken dat de wereld zich aan hun levensstijl moet aanpassen.
Roepende in de woestijn dus.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:55 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Me beklagen over de staat van Nederland. Gewoon puur, om mijn hart te luchten. De mensen hier zijn bijzaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |