De afzender zal in een ideale wereld personeel in dienst hebben met een gezonde portie werkethiek, deze zal de envelope openmaken en daarin verdere info kunnen vinden en adressen kunnen aanpassen of verwijderen uit het systeem.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:10 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Enorm handig want zo weet de ontvanger ook welk adres onjuist is, omdat je dat zo goed hebt doorgekrast.
Wat een held men jij! Al voorgedragen voor een lintje?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik krijg ook wel eens post voor een vorige bewoner, al gebeurt het niet zo vaak. Ik stuur het altijd terug. Het is maar een kleine moeite om de woorden retour afzender op de envelop te schrijven, en er staat een brievenbus naast de supermarkt waar ik regelmatig boodschappen doe.
Ik hoef geen lintje.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 12:19 schreef blomke het volgende:
Wat een held men jij! Al voorgedragen voor een lintje?
Herinner me nu door die 3 cent, dat ik een keer een bankrekening leeghaalde en opzegde, dus ten kantore. Werd direct geregeld. Later kreeg ik een bankoverschrift met klein bedrag. Was wsl vertraagde bijschrijving van rente of zo. In elk geval was de rekening dus nog levend met een miniem bedrag. Het duurde nog jaren voor de vraag kwam wat ik met de kleine bankrekening wilde: handhaven of opzeggen en als opzeggen, of ik het bedrag zelf wilde hebben of dat ik het schonk aan een van de voorgestelde goede doelen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:29 schreef -0- het volgende:
[..]
Heb hetzelfde gehad met de ING
Die bleven maar brieven sturen paar keer retour afzender gestuurd en op een gegeven moment kwam er nog 1 brief per jaar binnen.
Die moest ik van ING open maken om te checken waar het om ging, bleek een jaarrekening te zijn.
Kwam ING met het bijzondere verhaal dat er geen nieuw adres bekend was van die rekeninghouder en ze waren wettelijk verplicht een jaaropgave te sturen, daarom ging het maar naar het oude adres.
Mijn suggestie om het adres dan maar te veranderen in een ING adres werd zeer vreemd gevonden, dat kon absoluut niet, dus we zouden zolang rekeninghouder geen contact op zou nemen de jaarrekening blijven ontvangen, die mocht dan voortaan wel direct bij het oud papier.
Er bleek overigens 3 cent op de rekening te staan dus waarschijnlijk was diegene deze allang vergeten. Dit jaar is na 10 jaar de eerste meer geweest dat we niks ontvangen hebben.
Ja, dat heet briefgeheim.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:21 schreef 2172619626795 het volgende:
Mag je de post niet openen? Of niet lezen?
Want de inhoud van een brief in een ongeopende enveloppe is meestal kinderlijk eenvoudig te lezen als je er een lamp achter houdt.
daar gaan nog wel enkele weken overheen(adresonderzoek)het zijn wel vervelende zaken,vaak zijn ze met de noorderzon vertrokken(schulden e.d.).quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:05 schreef KinKiJan het volgende:
Bezoekje aan de gemeente met m'n ID en m'n huurovereenkomst om aan te tonen dat ik de nieuwe bewoner was maakte dat die shit niet meer op mijn adres verscheen.
ook de codeerregel doorkrassen anders komt hij de andere dag weer terug.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:14 schreef Halcon het volgende:
Kruis door het adres, retour erop kalken en in een oranje brievenbus mikken. Een keer per maand of zo, zodat je niet voor elke envelop naar de brievenbus moet.
De wet zegt volgens mij vooral dat je het niet open mag maken als het niet voor jou is bestemd. Dus je kunt het ook gewoon bij het oud papier leggen na een tijdje.
quote:Is verkeerd bezorgde post openen strafbaar?
Het kan gebeuren dat je onoplettend een brief opentrekt die niet voor jou bestemd was. Kan dat je problemen opleveren? Strafbaar is het niet, vertelde het Juridisch Loket eerder: 'Je mag er natuurlijk van uitgaan dat de post die in jouw brievenbus bezorgd is, ook voor jou bestemd is.'
Je mag wel de informatie uit de brief niet zomaar met anderen delen, want dat is in strijd met privacywetgeving. Het is niet direct strafbaar, maar volgens het Juridisch Loket wel 'in strijd met wetten rond belediging en smaad, soms met de auteurswet'.
Per ongeluk openen is natuurlijk nooit verboden als iets in jouw brievenbus ligt. Zou beetje raar zijn dat je bij elke brief die je krijgt gaat kijken of jouw adres erop staat, het ligt immers in jouw brievenbusquote:Op zondag 25 mei 2025 15:30 schreef TAmaru het volgende:
Hier staat dat "per ongeluk" openen niet per se verboden is:
https://radar.avrotros.nl(...)post-weggooien-50563
[..]
Er is niemand die dat gelooft hoe zou je het anders kunnen schrijven?quote:Op donderdag 19 juni 2025 21:57 schreef Boca_Raton het volgende:
Schrijf op de envelop ‘retour afzender - ik ben dood’.
SN…quote:Op vrijdag 20 juni 2025 07:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Er is niemand die dat gelooft hoe zou je het anders kunnen schrijven?
Mijn punt is dus dat je beter kan zeggen "deze persoon is overleden" want zij snappen ook wel dat dode mensen niet kunnen schrijvenquote:
Mijn ervaring is dat terugsturen met ‘verhuisd’ minder effectief is dan terugsturen met ‘overleden’. Met name in mijn studententijd hier veel last van gehad. Maar goed, dat is duizend jaar geleden 🫣quote:Op vrijdag 20 juni 2025 07:41 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Mijn punt is dus dat je beter kan zeggen "deze persoon is overleden" want zij snappen ook wel dat dode mensen niet kunnen schrijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |