abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217731551
De eerste 1 tot 2 jaar stuur ik alles netjes retour, met de vermelding dat de geadresseerde niet meer op dat adres woonachtig is.

Daarna gaat het de kliko in.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217731734
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 00:10 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Enorm handig want zo weet de ontvanger ook welk adres onjuist is, omdat je dat zo goed hebt doorgekrast.
De afzender zal in een ideale wereld personeel in dienst hebben met een gezonde portie werkethiek, deze zal de envelope openmaken en daarin verdere info kunnen vinden en adressen kunnen aanpassen of verwijderen uit het systeem.
pi_217731842
Ik ben ook team #returnToSender.

Dit omdat ik het gewoon netjes vind, ik neem geen post aan voor iemand anders dan mijzelf en ontvang ik het dan stuur ik het via de brievenbus/pakketpunt retour afzender.

Of breng het even op het juiste adres langs..

En als je de wet eens onder de loep zou nemen zal er echt wel iets in de wet staan over het vernietigen van zaken van anderen, daar valt post ook onder... niet dat ik mij daar druk om zou maken bij brief post maar toch :')
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_217731935
Ik heb 2 jaar lang alles retour gestuurd. Maar de vorige bewoners hebben er blijkaar echt een puinhoop van gemaakt. Toen ik er zelfs een keer een telefoontje naar een verzekeraar aan waagde, bleek dat hun inboedelverzekering nog op ons adres stond. Dat kon ze niet zelf wijzigen, dus blijft die post naar ons komen. En zo zijn er meer zaken. Nu, na 5 jaar, gooi ik die post gewoon weg. De vorige bewoners schijnen inmiddels gescheiden te zijn en ook allebei niet meer op hun nieuwe adres te wonen, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217733285
Na tig keer retour afzender sturen heb ik daar ook ‘overleden’ bij gezet en dat hielp wel.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 24 mei 2025 @ 10:47:37 #31
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_217733803
eerste post retour gezonden, daarna papiercontainer.

Op gegeven moment een brief van een gerechtdeurwaarder ontvangen toen ik niet thuis was. dat kantoor heb ik maar even gebeld om te vragen of ze het GBA niet even konden controleren op het feit of de persoon was overleden.

Daarna was het rustig. Later nog wel een keer een document voor zijn dochter die hier nooit heeft gewoond.. ook in de papierbak.

Openen, officieel is het briefgeheim. als de verzender aangeeft dat je het mag openen is dat al voldoende om het te mogen openen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 24 mei 2025 @ 11:31:18 #32
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217734220
Stiekem lezen misschien was de vorige bewoner wel een seriemoordenaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_217734547
Ik krijg ook wel eens post voor een vorige bewoner, al gebeurt het niet zo vaak. Ik stuur het altijd terug. Het is maar een kleine moeite om de woorden retour afzender op de envelop te schrijven, en er staat een brievenbus naast de supermarkt waar ik regelmatig boodschappen doe.
pi_217734672
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik krijg ook wel eens post voor een vorige bewoner, al gebeurt het niet zo vaak. Ik stuur het altijd terug. Het is maar een kleine moeite om de woorden retour afzender op de envelop te schrijven, en er staat een brievenbus naast de supermarkt waar ik regelmatig boodschappen doe.
Wat een held men jij! Al voorgedragen voor een lintje?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217734914
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 12:19 schreef blomke het volgende:
Wat een held men jij! Al voorgedragen voor een lintje?
Ik hoef geen lintje.
pi_217739476
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 00:29 schreef -0- het volgende:

[..]
Heb hetzelfde gehad met de ING :')
Die bleven maar brieven sturen paar keer retour afzender gestuurd en op een gegeven moment kwam er nog 1 brief per jaar binnen.

Die moest ik van ING open maken om te checken waar het om ging, bleek een jaarrekening te zijn.

Kwam ING met het bijzondere verhaal dat er geen nieuw adres bekend was van die rekeninghouder en ze waren wettelijk verplicht een jaaropgave te sturen, daarom ging het maar naar het oude adres _O- .

Mijn suggestie om het adres dan maar te veranderen in een ING adres werd zeer vreemd gevonden, dat kon absoluut niet, dus we zouden zolang rekeninghouder geen contact op zou nemen de jaarrekening blijven ontvangen, die mocht dan voortaan wel direct bij het oud papier. :')

Er bleek overigens 3 cent op de rekening te staan dus waarschijnlijk was diegene deze allang vergeten. Dit jaar is na 10 jaar de eerste meer geweest dat we niks ontvangen hebben.
Herinner me nu door die 3 cent, dat ik een keer een bankrekening leeghaalde en opzegde, dus ten kantore. Werd direct geregeld. Later kreeg ik een bankoverschrift met klein bedrag. Was wsl vertraagde bijschrijving van rente of zo. In elk geval was de rekening dus nog levend met een miniem bedrag. Het duurde nog jaren voor de vraag kwam wat ik met de kleine bankrekening wilde: handhaven of opzeggen en als opzeggen, of ik het bedrag zelf wilde hebben of dat ik het schonk aan een van de voorgestelde goede doelen.
pi_217742572
Heb bijna 10 jaar nog post van oude bewoners gehad, retour afzender heb ik jaren gedaan, maar er waren altijd wel hardnekkige bij die zich daar niets van aantrokken. Postcodeloterij was de ergste, op een gegeven moment ben je daar wel klaar mee en gaat alles gewoon de kliko in. Laatste jaren gelukkig niets meer gehad.

Zeker de eerste paar jaar dat ik hier woonde was het erg, bijna elke dag zooi voor anderen, ook weleens van incassobureau's, dus ook direct laten onderzoeken of er nog andere mensen stonden ingeschreven op mijn adres, dat was gelukkig niet zo. Dan hoef je i.i.g. niet bang te zijn voor deurwaarders.
pi_217743907
Kruis door het adres, retour erop kalken en in een oranje brievenbus mikken. Een keer per maand of zo, zodat je niet voor elke envelop naar de brievenbus moet.

De wet zegt volgens mij vooral dat je het niet open mag maken als het niet voor jou is bestemd. Dus je kunt het ook gewoon bij het oud papier leggen na een tijdje.
pi_217743968
Mag je de post niet openen? Of niet lezen?

Want de inhoud van een brief in een ongeopende enveloppe is meestal kinderlijk eenvoudig te lezen als je er een lamp achter houdt.
pi_217744006
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:21 schreef 2172619626795 het volgende:
Mag je de post niet openen? Of niet lezen?

Want de inhoud van een brief in een ongeopende enveloppe is meestal kinderlijk eenvoudig te lezen als je er een lamp achter houdt.
Ja, dat heet briefgeheim.
pi_217747139
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 18:05 schreef KinKiJan het volgende:
Bezoekje aan de gemeente met m'n ID en m'n huurovereenkomst om aan te tonen dat ik de nieuwe bewoner was maakte dat die shit niet meer op mijn adres verscheen.
daar gaan nog wel enkele weken overheen(adresonderzoek)het zijn wel vervelende zaken,vaak zijn ze met de noorderzon vertrokken(schulden e.d.).
pi_217747159
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 10:14 schreef Halcon het volgende:
Kruis door het adres, retour erop kalken en in een oranje brievenbus mikken. Een keer per maand of zo, zodat je niet voor elke envelop naar de brievenbus moet.

De wet zegt volgens mij vooral dat je het niet open mag maken als het niet voor jou is bestemd. Dus je kunt het ook gewoon bij het oud papier leggen na een tijdje.
ook de codeerregel doorkrassen anders komt hij de andere dag weer terug.
pi_217747636
Hier staat dat "per ongeluk" openen niet per se verboden is:

https://radar.avrotros.nl(...)post-weggooien-50563

quote:
Is verkeerd bezorgde post openen strafbaar?

Het kan gebeuren dat je onoplettend een brief opentrekt die niet voor jou bestemd was. Kan dat je problemen opleveren? Strafbaar is het niet, vertelde het Juridisch Loket eerder: 'Je mag er natuurlijk van uitgaan dat de post die in jouw brievenbus bezorgd is, ook voor jou bestemd is.'

Je mag wel de informatie uit de brief niet zomaar met anderen delen, want dat is in strijd met privacywetgeving. Het is niet direct strafbaar, maar volgens het Juridisch Loket wel 'in strijd met wetten rond belediging en smaad, soms met de auteurswet'.
Mja
  maandag 26 mei 2025 @ 07:26:29 #44
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_217754980
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2025 15:30 schreef TAmaru het volgende:
Hier staat dat "per ongeluk" openen niet per se verboden is:

https://radar.avrotros.nl(...)post-weggooien-50563
[..]

Per ongeluk openen is natuurlijk nooit verboden als iets in jouw brievenbus ligt. Zou beetje raar zijn dat je bij elke brief die je krijgt gaat kijken of jouw adres erop staat, het ligt immers in jouw brievenbus 8)7 Pas als je een brief krijgt of pakketje dat je niet herkend dan ga je de envelop/verpakking erbij zoeken en zie je dat het inderdaad niet voor jou is.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_217988616
Wat hier gezegd is. Je mag het niet zomaar openen, zou het retour doen en als het niet helpt weggooien. Meestal kom je er dan wel vanaf. Pakketjes zou ik terugsturen met mededeling dat het niet voor jou was.
  donderdag 19 juni 2025 @ 21:57:52 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217988637
Schrijf op de envelop ‘retour afzender - ik ben dood’.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 07:12:48 #47
479315 SuperNeger
pi_217990033
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 21:57 schreef Boca_Raton het volgende:
Schrijf op de envelop ‘retour afzender - ik ben dood’.
Er is niemand die dat gelooft hoe zou je het anders kunnen schrijven?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  vrijdag 20 juni 2025 @ 07:32:22 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217990114
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 07:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Er is niemand die dat gelooft hoe zou je het anders kunnen schrijven?
SN… :lijstje:
  vrijdag 20 juni 2025 @ 07:41:47 #49
479315 SuperNeger
pi_217990159
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 07:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
SN… :lijstje:
Mijn punt is dus dat je beter kan zeggen "deze persoon is overleden" want zij snappen ook wel dat dode mensen niet kunnen schrijven 8)7
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_217990996
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 07:41 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Mijn punt is dus dat je beter kan zeggen "deze persoon is overleden" want zij snappen ook wel dat dode mensen niet kunnen schrijven 8)7
Mijn ervaring is dat terugsturen met ‘verhuisd’ minder effectief is dan terugsturen met ‘overleden’. Met name in mijn studententijd hier veel last van gehad. Maar goed, dat is duizend jaar geleden 🫣
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')