De oorlog tussen Hamas en Israël is een escalatie van het Israëlisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Israëlische invasie in de Gazastrook.
De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecoördineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Israël, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Israëlische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Israël doorbraken en aanslagen pleegden op Israëlische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Israëlische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Israëlische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.
In reactie op de aanval voerden de Israëlische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Israëlische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Israëlisch grondoffensief gestart.
IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Israël en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Israël, reageerde Israël met luchtaanvallen op Libanon.
Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Israël als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.
Israël spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israëli's werden geëvacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Israël ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Israël. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.
Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Israël [af]. Het Hof zag het potentiële risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Israël aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Israël binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.
[..] Nee, ik lig daarmee in de clinch omdat het een tribale alliantie betreft gemotiveerd door politiek en religie; iets wat je zelf trouwens ook stelselmatig aantoont. Nog afgezien van je verwerpelijke UI.
Dat 90% van de posts daarover gaat is omdat i.t.t. de groenrode stoottroepen in Nederland, er helemaal geen pro-Israël meute van eenzelfde omvang of vocaliteit bezig is of wordt gefaciliteerd. Die zijn er niet. Ook in media en academia is deze club niet tot nauwelijks aanwezig. Ook dat heeft een reden.
Verder hoef ik geen 'keutels' verder te onderbouwen, dat is reeds met meerdere links gedaan; dat je werkelijk dacht dat geld uit Qatar pas een dingetje is sinds Trump een vliegtuigje heeft gekregen zegt voornamelijk hoe bar slecht je zelf in de materie zit.
En echt, laten we het niet over hypocrisie hebben (UI).
Jij kwam met een link die sprak over Trumps vliegtuig. Dat ik vervolgens aanstip wat je bron zegt maakt niet dat ik niet wist dat er geld uit oliestaten richting het westen stroomt. Hoe kom je bij zoiets koddigs, ik heb bijvoorbeeld dat WK in Qatar geboycot omdat ik niet aan hun sportswashing mee wilde doen en ik de menselijke kosten te hoog vond van de slavenarbeid die gebruikt werd voor de stadions. Je doet constant beweringen die voortkomen uit je heilige overtuiging in het eigen gelijk. Zoals je nou eenmaal beweerde dat Qatarees geld voor pro-Palestina geluid op universiteiten zou zorgen. Dat je een waslijstje aan bronnen geeft waar ik dan in zou moeten zoeken welke dat zegt, ik durf wel een wedje te leggen geen een van die bronnen legt die link die jij zegt dat ze bewijzen. Maar prima bewijs je superioriteit zoek even een quoteje uit een van je gegeven bronnen die aantoont dat geld uit Qatar richting universiteiten een oorzaak is van pro-Palestina geluid in het westen. Probeer nou eens wat te onderbouwen, je posts hangen uit elkaar van de wildste claims die je onderbouwt met enkel arrogantie. Als ik een claim wil onderbouwen geef ik je niet 20 bronnen waar jij dan in moet gaan spitten welke nou iets zou zeggen over wat ik beweer. Je voorbeeld van het lobbyen door NRC was lachwekkend, ze schreven iets het Israel Palestina conflict waar je het niet mee eens was ofzo. Vervolgens zeg je niet eens wat dan het probleem is maar klopte je je enkel op de borst zie je ik heb iets bewezen
[..] Jij kwam met een link die sprak over Trumps vliegtuig. Dat ik vervolgens aanstip wat je bron zegt maakt niet dat ik niet wist dat er geld uit oliestaten richting het westen stroomt. Hoe kom je bij zoiets koddigs, ik heb bijvoorbeeld dat WK in Qatar geboycot omdat ik niet aan hun sportswashing mee wilde doen en ik de menselijke kosten te hoog vond van de slavenarbeid die gebruikt werd voor de stadions. Je doet constant beweringen die voortkomen uit je heilige overtuiging in het eigen gelijk. Zoals je nou eenmaal beweerde dat Qatarees geld voor pro-Palestina geluid op universiteiten zou zorgen. Dat je een waslijstje aan bronnen geeft waar ik dan in zou moeten zoeken welke dat zegt, ik durf wel een wedje te leggen geen een van die bronnen legt die link die jij zegt dat ze bewijzen. Maar prima bewijs je superioriteit zoek even een quoteje uit een van je gegeven bronnen die aantoont dat geld uit Qatar richting universiteiten een oorzaak is van pro-Palestina geluid in het westen. Probeer nou eens wat te onderbouwen, je posts hangen uit elkaar van de wildste claims die je onderbouwt met enkel arrogantie. Als ik een claim wil onderbouwen geef ik je niet 20 bronnen waar jij dan in moet gaan spitten welke nou iets zou zeggen over wat ik beweer. Je voorbeeld van het lobbyen door NRC was lachwekkend, ze schreven iets het Israel Palestina conflict waar je het niet mee eens was ofzo. Vervolgens zeg je niet eens wat dan het probleem is maar klopte je je enkel op de borst zie je ik heb iets bewezen
Tja, Etto heeft een groot agressieprobleem. Kan zich extreem erg opwinden en haalt constant links en intersectionaliteit erbij, ook in topics waar dat onderwerp helemaal niet gevallen is waar het niet eens aan de orde was. Ik denk dat een lesbische Latina met ADHD wel eens koffie over hem heen heeft gegooid en dat hij daar nog steeds een enorm wrok op koestert. Kan bijna niet anders
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
[..] Tja, Etto heeft een groot agressieprobleem. Kan zich extreem erg opwinden en haalt constant links en intersectionaliteit erbij, ook in topics waar dat onderwerp helemaal niet gevallen is waar het niet eens aan de orde was. Ik denk dat een lesbische Latina met ADHD wel eens koffie over hem heen heeft gegooid en dat hij daar nog steeds een enorm wrok op koestert. Kan bijna niet anders
Het politieke hoefijzer. Een paar jaar terug in de tumblr hoogtijdagen was het een meme dat zeer progressieve lui constant dezelfde buzwoordjes gebruikten bij milde tegenspraak. Misogynist, xxxfoob enzovoorts.
Op het rechter spectrum doen ze hetzelfde en hebben ze wel meer dingen overgenomen zoals het oeverloze slachtoffercomplex.
Halverwege het filmpje gekomen. Zelfde domme stokpaardje als meerdere users in het vorige topic deden.
Iran is een kutland, maar staat al op de sanctie lijst en is een diplomatieke paria. Hamas staat in het gehele westen op de terreur lijst. Enzovoorts enzovoorts. Waarom zou ik die iedere post af moeten keuren? De consensus is er al.
Behandelden we Israël maar als al die andere terreurstaten. Maar dat wil deze spreker helemaal niet. Zie de hysterische reacties op de suggestie dat een land bezig met etnische zuivering niet aan het songfestival mee zou moeten doen. Rusland werd wel verbannen.
Just asking questions is sowieso maar een vervelende manier van je punt proberen te maken. Irritante manier om tegelijk niks te hoeven weten en dan vervolgens weer uit de hoek te komen bij een antwoord alsof je een geweldige expert bent. Met vragen op zichzelf is niks mis maar wel als je alleen maar hele suggestieve en sturende vragen doet even
[..] Tja, Etto heeft een groot agressieprobleem. Kan zich extreem erg opwinden en haalt constant links en intersectionaliteit erbij, ook in topics waar dat onderwerp helemaal niet gevallen is waar het niet eens aan de orde was. Ik denk dat een lesbische Latina met ADHD wel eens koffie over hem heen heeft gegooid en dat hij daar nog steeds een enorm wrok op koestert. Kan bijna niet anders
In tegenstelling tot deugneuzen als jij onderschrijf ik idd rechten voor vrouwen en dus ook lesbiennes.
Het leuke, of liever diep tragische, is dat woke onbelezen schijtvolk als jij zo ontiegelelijk dom, lui en onwetend is, dat de kans dat jij met begrip en instemming toekijkt hoe lidmaten van het 'volk van Lot' (vraag even aan die gezellige baardige en hoofddoekerige vrindjes die je oh zo gewillig bent na) van 'grote hoogten' geflikkerd ziet worden nog zal nuanceren als 'postkoloniale' ideeën ook. Als je maar geen racisme verweten wordt, toch? Trendhoppende onbelezen zondags-activist die je bent.
Serieus: jij en al je ideologische universitaire maatjes zijn de doodgravers van het hier met pijn en moeite gevestigde humanisme. Maar wees trots, je bent iig geen 'racist'.
[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 22-05-2025 19:17:20 ]
Op donderdag 22 mei 2025 17:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende: Just asking questions is sowieso maar een vervelende manier van je punt proberen te maken. Irritante manier om tegelijk niks te hoeven weten en dan vervolgens weer uit de hoek te komen bij een antwoord alsof je een geweldige expert bent. Met vragen op zichzelf is niks mis maar wel als je alleen maar hele suggestieve en sturende vragen doet even
Ga je de moordenaar van die twee Joden ook als UI gebruiken?
Fijne deugkneus van me.
Misschien eens psychische hulp zoeken voor je witheid
Op donderdag 22 mei 2025 17:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende: Just asking questions is sowieso maar een vervelende manier van je punt proberen te maken. Irritante manier om tegelijk niks te hoeven weten en dan vervolgens weer uit de hoek te komen bij een antwoord alsof je een geweldige expert bent. Met vragen op zichzelf is niks mis maar wel als je alleen maar hele suggestieve en sturende vragen doet even
[..] Jij kwam met een link die sprak over Trumps vliegtuig. Dat ik vervolgens aanstip wat je bron zegt maakt niet dat ik niet wist dat er geld uit oliestaten richting het westen stroomt. Hoe kom je bij zoiets koddigs, ik heb bijvoorbeeld dat WK in Qatar geboycot omdat ik niet aan hun sportswashing mee wilde doen en ik de menselijke kosten te hoog vond van de slavenarbeid die gebruikt werd voor de stadions. Je doet constant beweringen die voortkomen uit je heilige overtuiging in het eigen gelijk. Zoals je nou eenmaal beweerde dat Qatarees geld voor pro-Palestina geluid op universiteiten zou zorgen. Dat je een waslijstje aan bronnen geeft waar ik dan in zou moeten zoeken welke dat zegt, ik durf wel een wedje te leggen geen een van die bronnen legt die link die jij zegt dat ze bewijzen. Maar prima bewijs je superioriteit zoek even een quoteje uit een van je gegeven bronnen die aantoont dat geld uit Qatar richting universiteiten een oorzaak is van pro-Palestina geluid in het westen. Probeer nou eens wat te onderbouwen, je posts hangen uit elkaar van de wildste claims die je onderbouwt met enkel arrogantie. Als ik een claim wil onderbouwen geef ik je niet 20 bronnen waar jij dan in moet gaan spitten welke nou iets zou zeggen over wat ik beweer. Je voorbeeld van het lobbyen door NRC was lachwekkend, ze schreven iets het Israel Palestina conflict waar je het niet mee eens was ofzo. Vervolgens zeg je niet eens wat dan het probleem is maar klopte je je enkel op de borst zie je ik heb iets bewezen
[..] In tegenstelling tot deugneuzen als jij onderschrijf ik idd rechten voor vrouwen en dus ook lesbiennes.
Het leuke, of liever diep tragische, is dat woke onbelezen schijtvolk als jij zo ontiegelelijk dom, lui en onwetend is, dat de kans dat jij met begrip en instemming toekijkt hoe lidmaten van het 'volk van Lot' (vraag even aan die gezellige baardige en hoofddoekerige vrindjes die je oh zo gewillig bent na) van 'grote hoogten' geflikkerd ziet worden nog zal nuanceren als 'postkoloniale' ideeën ook. Als je maar geen racisme verweten wordt, toch? Trendhoppende onbelezen zondags-activist die je bent.
Serieus: jij en al je ideologische universitaire maatjes zijn de doodgravers van het hier met pijn en moeite gevestigde humanisme. Maar wees trots, je bent iig geen 'racist'.
Denk even aan je bloeddruk jonge. Kalm an.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
Mijn beste man, wat wil je dat ik dan hierop reageer? Jij vind mij dom, lui en ontwetend. Ik vind jou behoorlijk verbaal agressief. Wij gaan het niet eens worden.
Het jammere is nog wel is dat als je eens open stond voor dialoog in van plaats je constant maar in bochten te wringen om duidelijk te maken hoe erg je een diepe haat hebt voor ‘woke’, je er achter zou komen dat ik het met veel van je punten niet eens oneens ben.
[..] Het gros gewoon vergiftigd door woke docenten aan woke universiteiten.
In de VS is het hélemaal doorgeslagen, die gekte.
Dat er ook aantoonbaar geldstromen vanuit Qatar, de VAE en andere oliestaten naar universiteiten daar zijn gegaan, verklaart waarschijnlijk ook waarom juist daar ineens hele meute studenten - die verder zeggen ontzettend progressief te zijn - pro-Palestina zijn. Over lobby's gesproken
De eerste gaat over Indonesie jij had het over universiteiten in het westen. The Impact and Complexity of Saudi Funding on the Dissemination of Wahhabism and Salafism in Indonesia Daar staat uiteraard werkelijk niks in over Qatarese lobby die in het westen pro-Palestina geluid promoot.
Het tweede
quote:
Behind the Indoctrination and Training of American Jihadis
Komt Qatar of Palestina ook niet in voor. Waarom kom je met willekeurige shit die niks te maken heeft met wat je claimde. Echt beschamend dit, je dacht werkelijk dat een bron die het over 1 wahabist zonder binding met qatar heeft en Palestina niet noemt bewijs levert dat pro-Palestina geluid door Qatarese lobby komt Het verklaart wel je rotsvaste vertrouwen in je eigen gelijk altijd dat je geen idee hebt wat een bron om iets te onderbouwen is.
Welke moordenaar? Mijn avatar is Luigi Mangione, een internationaal geliefde held. Hij heeft zijn gemeenschap verdedigd tegen een massamoordenaar, aandacht op een belangrijk maatschapplijk issue vergroot. Lekker performatief de hele tijd je boosheid hierover. Amerikaanse verzekaars als United healthcare vermoorden mensen bij bosjes om wat extra winst binnen te slepen. Natuurlijk maak jij je zorgen om een massamoordenaar niet om normale mensen. Net zoals je je meer zorgen maakt over demonstraties dan over genocide. Maargoed waarom probeer ik je iets uit te leggen, dit zijn allemaal onderwerpen waar je totaal niet in mee kan. Je kan niet eens een mening van je onderbouwen met een bron. Het verklaart wel waarom je zo tribalistisch bent.
[..] Halverwege het filmpje gekomen. Zelfde domme stokpaardje als meerdere users in het vorige topic deden.
Iran is een kutland, maar staat al op de sanctie lijst en is een diplomatieke paria. Hamas staat in het gehele westen op de terreur lijst. Enzovoorts enzovoorts. Waarom zou ik die iedere post af moeten keuren? De consensus is er al.
Behandelden we Israël maar als al die andere terreurstaten. Maar dat wil deze spreker helemaal niet. Zie de hysterische reacties op de suggestie dat een land bezig met etnische zuivering niet aan het songfestival mee zou moeten doen. Rusland werd wel verbannen.
Israël is geen terreurstaat, Israël is een Weste bondgenoot die systematisch wordt aangevallen door Arabische en Islamitische terreurgroeperingen. De insinuatie an sich, dat Israël een 'terreurstaat' is of dat het aan een 'etnische zuivering doet', komt enkel slechts voort uit verwerpelijke projectie om telkens Israël als land te beschuldigen waar het zelf het slachtoffer van is.
Israël krijgt te maken met genocidaal geweld: 'Israël wil genocide plegen' Mensen willen alle Joden van de Westelijke Jordaanoever om vervolgens een Palestijnse etnostaat te creëren: 'Israël is een apartheidsstaat en doet aan een etnische zuivering!' Israël krijgt te maken met terrorisme: 'Israël is een terreurstaat'
Het is allemaal projectie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Mijn beste man, wat wil je dat ik dan hierop reageer? Jij vind mij dom, lui en ontwetend. Ik vind jou behoorlijk verbaal agressief. Wij gaan het niet eens worden.
Het jammere is nog wel is dat als je eens open stond voor dialoog in van plaats je constant maar in bochten te wringen om duidelijk te maken hoe erg je een diepe haat hebt voor ‘woke’, je er achter zou komen dat ik het met veel van je punten niet eens oneens ben.
[..] Israël is geen terreurstaat, Israël is een Weste bondgenoot die systematisch wordt aangevallen door Arabische en Islamitische terreurgroeperingen. De insinuatie an sich, dat Israël een 'terreurstaat' is of dat het aan een 'etnische zuivering doet', komt enkel slechts voort uit verwerpelijke projectie om telkens Israël als land te beschuldigen waar het zelf het slachtoffer van is.
Israël krijgt te maken met genocidaal geweld: 'Israël wil genocide plegen' Mensen willen alle Joden van de Westelijke Jordaanoever om vervolgens een Palestijnse etnostaat te creëren: 'Israël is een apartheidsstaat en doet aan een etnische zuivering!' Israël krijgt te maken met terrorisme: 'Israël is een terreurstaat'
Het is allemaal projectie.
Heb je er misschien ooit aan gedacht dat er een gedeeltelijke waarheid in beiden zit? Het hoeft niet het extreem uiterste aan beide kampen te zijn. Ja, antisemitisme is wijdverspreid in de islamitische wereld, en ja, Hamas wilt Israël van de kaart vegen. Maar ook ja, deze oorlog duurt al lang genoeg en Israël gebruikt buitensporig geweld en Netanyahu had allang berrecht moeten worden.
[..] Je claimde [..] De eerste gaat over Indonesie jij had het over universiteiten in het westen. The Impact and Complexity of Saudi Funding on the Dissemination of Wahhabism and Salafism in Indonesia Daar staat uiteraard werkelijk niks in over Qatarese lobby die in het westen pro-Palestina geluid promoot.
Het tweede [..] Komt Qatar of Palestina ook niet in voor. Waarom kom je met willekeurige shit die niks te maken heeft met wat je claimde. Echt beschamend dit, je dacht werkelijk dat een bron die het over 1 wahabist zonder binding met qatar heeft en Palestina niet noemt bewijs levert dat pro-Palestina geluid door Qatarese lobby komt Het verklaart wel je rotsvaste vertrouwen in je eigen gelijk altijd dat je geen idee hebt wat een bron om iets te onderbouwen is. [..] Welke moordenaar? Mijn avatar is Luigi Mangione, een internationaal geliefde held. Hij heeft zijn gemeenschap verdedigd tegen een massamoordenaar, aandacht op een belangrijk maatschapplijk issue vergroot. Lekker performatief de hele tijd je boosheid hierover. Amerikaanse verzekaars als United healthcare vermoorden mensen bij bosjes om wat extra winst binnen te slepen. Natuurlijk maak jij je zorgen om een massamoordenaar niet om normale mensen. Net zoals je je meer zorgen maakt over demonstraties dan over genocide. Maargoed waarom probeer ik je iets uit te leggen, dit zijn allemaal onderwerpen waar je totaal niet in mee kan. Je kan niet eens een mening van je onderbouwen met een bron. Het verklaart wel waarom je zo tribalistisch bent.
[..] Israël is geen terreurstaat, Israël is een Weste bondgenoot die systematisch wordt aangevallen door Arabische en Islamitische terreurgroeperingen. De insinuatie an sich, dat Israël een 'terreurstaat' is of dat het aan een 'etnische zuivering doet', komt enkel slechts voort uit verwerpelijke projectie om telkens Israël als land te beschuldigen waar het zelf het slachtoffer van is.
Maar voor welke reden? Denk je dat ik me blindelings achter de islam schaar en dat dat de reden is dat ik het opneem voor de Palestijnen? Ik ben notabene 1 van de weinige Turken die de Armeense genocide ook erkent. Daar word ik ook door mijn eigen gemeenschap constant belachelijk voor gemaakt. Ik had ook uit een AALALALALALA voorliefde voor het Ottomaanse Rijk kunnen roepen dat al die Armeniërs het verdienden.
Het gaat om mensenrechten voor mij. Niets meer, niets minder.
[..] Je kunt ook gewoon toegeven dat je er weinig van afweet en dat er mensen in dit topic met meer kennis rondlopen.
Ik word vanuit 3 man aangevallen op in hoeverre een bepaalde ethnische groep als één groep gezien kan worden, terwijl dit vanuit het Israëlische Statistiekbureau gewoon de definitie is. Kan ik verder ook niks aan veranderen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
[..] Maar voor welke reden? Denk je dat ik me blindelings achter de islam schaar en dat dat de reden is dat ik het opneem voor de Palestijnen? Ik ben notabene 1 van de weinige Turken die de Armeense genocide ook erkent. Daar word ik ook door mijn eigen gemeenschap constant belachelijk voor gemaakt. Ik had ook uit een AALALALALALA voorliefde voor het Ottomaanse Rijk kunnen roepen dat al die Armeniërs het verdienden.
Het gaat om mensenrechten voor mij. Niets meer, niets minder.
Dan ben je een van de weinigen. En vraag ik me af waarom je de ziekelijke tribale reacties van onze roodgroene alliantie alhier niet van repliek dient
[..] Ik word vanuit 3 man aangevallen op in hoeverre een bepaalde ethnische groep als één groep gezien kan worden, terwijl dit vanuit het Israëlische Statistiekbureau gewoon de definitie is. Kan ik verder ook niks aan veranderen.
[..] Heb je er misschien ooit aan gedacht dat er een gedeeltelijke waarheid in beiden zit? Het hoeft niet het extreem uiterste aan beide kampen te zijn. Ja, antisemitisme is wijdverspreid in de islamitische wereld, en ja, Hamas wilt Israël van de kaart vegen. Maar ook ja, deze oorlog duurt al lang genoeg en Israël gebruikt buitensporig geweld en Netanyahu had allang berrecht moeten worden.
Nee? Er is geen sprake van een gedeeltelijke waarheid in beiden. Het is erg simpel wat Israël wil: de gijzelaars vrij en Hamas weg. Maar dit willen de Palestijnen niet en zeker de Palestijnse terroristen van Hamas ook niet, dus vecht Israël door.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Dan ben je een van de weinigen. En vraag ik me af waarom je de ziekelijke tribale reacties van onze roodgroene alliantie alhier niet van repliek dient
Ik vind Hamas kut en ik vind Israël kut. Simpeler kan ik het niet maken
[..] Heb je er misschien ooit aan gedacht dat er een gedeeltelijke waarheid in beiden zit? Het hoeft niet het extreem uiterste aan beide kampen te zijn. Ja, antisemitisme is wijdverspreid in de islamitische wereld, en ja, Hamas wilt Israël van de kaart vegen. Maar ook ja, deze oorlog duurt al lang genoeg en Israël gebruikt buitensporig geweld en Netanyahu had allang berrecht moeten worden.
Retorische vraag neem ik aan. Als hij claimt dat je niet mag opkomen voor kinderen die worden platgebombardeerd of uitgehongerd want de cultuur in het land waar die kinderen geen fuck aan kunnen doen is een woke hater niet woke genoeg. Dan weet je toch genoeg.
[..] Retorische vraag neem ik aan. Als hij claimt dat je niet mag opkomen voor kinderen die worden platgebombardeerd of uitgehongerd want de cultuur in het land waar die kinderen geen fuck aan mogen doen is een woke hater niet woke genoeg. Dan weet je toch genoeg.
Je komt niet op voor kinderen.
Je komt op voor ideologie.
Witte gristelijke hetero babies staan hoogstwaarschijnlijk op je shitlist.
De Israëlische vlag is al voor de 15e keer dit jaar van zijn stok getrokken en in brand gestoken. De organisatie van de Vlaggenparade die alle vlaggen van VN-landen tentoon stellen geeft aan niet op te geven en zal weer een nieuwe Israëlische vlag ophangen.
Misschien gebeurt het niet voor de 16e keer dit jaar.
De Israëlische vlag is al voor de 15e keer dit jaar van zijn stok getrokken en in brand gestoken. De organisatie van de Vlaggenparade die alle vlaggen van VN-landen tentoon stellen geeft aan niet op te geven en zal weer een nieuwe Israëlische vlag ophangen.
Het wordt tijd de red–green alliance ongenadig hard aan te pakken. Meteen met lange gevangenisstraffen gaan werken.
Dat is alles war men hoeft te weten van jou en je interesse in 'mensenrechten'.
Ik vereer geen moordenaar. Maak je toch niet zo boos om dingen die je boven de pet gaan. Ik stel de levens van iedereen die te maken heeft met een organisatie als United healthcare boven het leven van één CEO. Jij vindt die ene massamoordenaar belangrijker. Dat mag je van mij vinden maar dan hoef je me niet de maat te meten oven mensenrechten. Zorg als je ziek bent is ook een mensenrecht, iets wat jou blijkbaar niets boeit. Luigi krijgt sowieso vrijspraak let maar op, no way dat er een jury te vinden is die hem schuldig bevind. Nouja misschien als ze de jury stacken met sociopaten.
[..] Welke ideologie dan? Het enige wat ik kan bedenken is dat je een probleem hebt met dat ik voor mensenrechten sta.
Je hebt het Palestijnse terrorisme als 'terecht' omschreven, Iran zitten verdedigen, het antisemitische geweld in Amsterdam meermaals gebagatelliseerd en nota bene een UI van een misdadiger die een directeur uit de Amerikaanse gezondheidszorg op klaarlichte dag op straat dood heeft geschoten.
Wie denk je nu voor de gek te houden dat jij iets met mensenrechten hebt? Je bent simpelweg intersectioneel en anti-Westers.
[..] Ik vereer geen moordenaar. Maak je toch niet zo boos om dingen die je boven de pet gaan. Ik stel de levens van iedereen die te maken heeft met een organisatie als United healthcare boven het leven van één CEO. Jij vindt die ene massamoordenaar belangrijker. Dat mag je van mij vinden maar dan hoef je me niet de maat te meten oven mensenrechten. Zorg als je ziek bent is ook een mensenrecht, iets wat jou blijkbaar niets boeit. Luigi krijgt sowieso vrijspraak let maar op, no way dat er een jury te vinden is die hem schuldig bevind. Nouja misschien als ze de jury stacken met sociopaten.