abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217715767
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:31 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Inkomen is maar een klein deel van de vele indicatoren... En het is in dit specifieke onderzoek helemaal niet relevant of iemand wel of niet fulltime werkt.
Wat is een klein deel? Inkomen, vermogen en ook de situatie rondom wonen zijn toch al 3 indicatoren die veel te maken hebben met hoeveel financiële middelen iemand tot zijn/haar beschikking heeft.

Minder uren werken heeft directe invloed op de beschikbaarheid van finaciële middelen. Minder werken heeft daarmee een significante negatieve invloed op meerdere indicatoren.
Tegelijkertijd heeft het minder werken weer een positieve invloed op indicatoren die te maken hebben met "vrije tijd".
pi_217715828
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 12:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja. En dat is toch subjectief?

Ik snap werkelijk jouw punt in dezen niet.
Nee? Jij schrijft:

quote:
Het is natuurlijk veelzeggend dat vrouwen aangeven meer last te hebben van milieuproblemen in de omgeving, terwijl milieuproblemen toch echt geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen.
Mijn punt is dat jij dit 'natuurlijk veelzeggend' vindt en je schrijft er dan meteen achteraan dat milieuproblemen geen onderscheid maken. Millieuproblemen kunnen niks anders dan milieuproblemen zijn.
Hiermee wek jij de indruk dat vrouwen zeuren. Natuurlijk veelzeggend.
pi_217715844
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 07:31 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Te veel bullshitjobs.
Klaar.
Ik wil een bullshit baan waar kan ik mij aanmelden ik ben klaar met leiding; aquatherm, HDPE, pvc
  donderdag 22 mei 2025 @ 13:07:46 #79
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217715889
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 12:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt kennelijk gemist dat ik het onderzoek erbij heb gepakt en gelezen... Ik heb er nota bene een citaat uit gepakt.

Ik verdraai derhalve niets. Het SCP heeft zaken verdraaid.

Mijn stelling was dat mannen meer tijd besteden aan werken+zorgen+huishouden. Dat staat gewoon in de gegeven link: 49,8 uur bij mannen vs 48,2 uur bij vrouwen.

Ik snap dat deze data jou niet uitkomt, maar we zullen het er mee moeten doen.
Nee, jij verdraaid zaken. En ik heb precies hetzelfde gelezen als jou.
En als je meer weet, mag je dat graag delen met bronnen ipv er een eigen draai aan te geven.

Het is hier geen mannen VS de vrouwen wedstrijdje, wie hier het hardste werkt. Daar gaat dat onderzoek ook helemaal niet over. Zo doe jij wel.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217715919
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 12:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je hebt kennelijk gemist dat ik het onderzoek erbij heb gepakt en gelezen... Ik heb er nota bene een citaat uit gepakt.

Ik verdraai derhalve niets. Het SCP heeft zaken verdraaid.

Mijn stelling was dat mannen meer tijd besteden aan werken+zorgen+huishouden. Dat staat gewoon in de gegeven link: 49,8 uur bij mannen vs 48,2 uur bij vrouwen.

Ik snap dat deze data jou niet uitkomt, maar we zullen het er mee moeten doen.
Dat is een verschil van 1,6 uren. Zou dat komen doordat mannen misschien de reistijd of de tijd dat ze in een file staan meenemen in hun berekening?
pi_217715923
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 11:45 schreef Eightyone het volgende:
Aanverwant, over het gestegen aantal zelfdodingen onder jonge vrouwen: https://www.nu.nl/binnenl(...)-eerder-zo-hoog.html
Treurig hoor, maar de overgrote meerderheid van de mensen die zelfmoord plegen is nog altijd man. Dat is echter niet veel meer dan een voetnoot in het artikel.
  donderdag 22 mei 2025 @ 13:13:11 #82
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217715949
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee? Jij schrijft:
[..]
Mijn punt is dat jij dit 'natuurlijk veelzeggend' vindt en je schrijft er dan meteen achteraan dat milieuproblemen geen onderscheid maken. Millieuproblemen kunnen niks anders dan milieuproblemen zijn.
Zonder negatief te zeiken over vrouwen vraag ik mezelf eerlijk gezegd ook wel af hoe dat zit, last hebben van milieuproblemen, hoe beleef je dat dan?
Gewoon een eerlijke vraag.
  donderdag 22 mei 2025 @ 13:17:35 #83
438527 MissButterflyy
pi_217715971
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat is een verschil van 1,6 uren. Zou dat komen doordat mannen misschien de reistijd of de tijd dat ze in een file staan meenemen in hun berekening?
Zou goed kunnen.
Mannen rijden meer auto. Ze belasten het milieu dus inderdaad ook nog meer! :D
  donderdag 22 mei 2025 @ 13:22:35 #84
438527 MissButterflyy
pi_217716016
quote:

[..]
Sowieso, als je even googelt komen er weer andere cijfers waarin vrouwen wel meer tijd kwijt zijn aan het huishouden. Ze zijn minder tijd kwijt aan het huishouden dan een aantal jaren geleden, maar nog altijd meer dan mannen.
pi_217716030
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:13 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Zonder negatief te zeiken over vrouwen vraag ik mezelf eerlijk gezegd ook wel af hoe dat zit, last hebben van milieuproblemen, hoe beleef je dat dan?
Gewoon een eerlijke vraag.
Vrouwen hebben een beter ontwikkeld reukvermogen. Dus vrouwen zullen ook eerder last hebben van stankoverlast.

Veel vrouwen zullen het volgende ook wel herkennen; fluitende mannen. Ik bedoel dus niet mannen die vrouwen nafluiten, nee de man die fluitend zijn hondje uitlaat, of de man die lekker aan het klussen is met de radio aan en fluit dan vrolijk mee met de laatste hit.

Dit soort gefluit klinkt voor veel vrouwen ontzettend schril en heeft bijna hetzelfde effect (bij mij dan) als iemand die met zijn nagels over een schoolbord krast.

Lang verhaal kort: vrouwen hebben over het algemeen beter ontwikkelde zintuiglijke vermogens.
pi_217716539
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee? Jij schrijft:
[..]
Nee, ik reageer op iemand die schreef dat er veel 'emotionele indicatoren' inzitten (ergo: subjectief). Dat bevestig ik door aan te geven dat er indicatoren zijn waarbij je 50/50 mag verwachten en desondanks vrouwen er meer last van hebben.

Temeer daar ik ook verwijs naar een eerder onderzoek waarbij 'het gevoel' gebruikt wordt om iets te concluderen als een feitelijk gegeven.
pi_217716558
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, jij verdraaid zaken. En ik heb precies hetzelfde gelezen als jou.
En als je meer weet, mag je dat graag delen met bronnen ipv er een eigen draai aan te geven.

Het is hier geen mannen VS de vrouwen wedstrijdje, wie hier het hardste werkt. Daar gaat dat onderzoek ook helemaal niet over. Zo doe jij wel.
Jij vroeg mij naar de bron dat mannen meer tijd besteden aan werk+huishouden+zorg, omdat jij ervan overtuigd was dat het niet waar kon zijn.

Nou, je hebt de bron gekregen. Het blijkt gewoon als zodanig te zijn gemeten. Misschien kun je daar ook eens volwassen mee omgaan?
pi_217716567
quote:

[..]
info@scp.nl mocht je geïnteresseerd zijn in de feiten.
pi_217716579
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Sowieso, als je even googelt komen er weer andere cijfers waarin vrouwen wel meer tijd kwijt zijn aan het huishouden. Ze zijn minder tijd kwijt aan het huishouden dan een aantal jaren geleden, maar nog altijd meer dan mannen.
Kom maar met de bronnen.
  Forum Admin donderdag 22 mei 2025 @ 14:50:29 #90
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217716584
Werken vrouwen niet onevenredig vaker parttime tov mannen?

Vraag me af wat hier de oorzaak van is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217716670
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat versta jij onder "het huishouden"?
pi_217716772
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 14:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
info@scp.nl mocht je geïnteresseerd zijn in de feiten.
Neuh, niet echt, tenminste niet in dit geval.
Dit soort onderzoeken gebeurt mijns inzien heel vaak door natte-vinger-onderzoek.
En niet te vergeten dat iedereen de uitkomsten/resultaten naar eigen inzicht kunnen interpreteren.
pi_217716783
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 14:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Werken vrouwen niet onevenredig vaker parttime tov mannen?

Vraag me af wat hier de oorzaak van is.
En ik denk zomaar dat jij dat echt wel weet.
:6
  Forum Admin donderdag 22 mei 2025 @ 15:34:36 #94
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217716785
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En ik denk zomaar dat jij dat echt wel weet.
:6
Nee eigenlijk niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 22 mei 2025 @ 15:35:29 #95
438527 MissButterflyy
pi_217716793
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 14:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kom maar met de bronnen.
Google stuk? Ik heb verder geen zin meer in discussies met jou. Je hebt talent om er altijd een nare, drammerige en vervelende toon bij te zetten.
Ik zie je dat bij talloze users doen.
Doei.
pi_217716803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee eigenlijk niet.
Zie jij dat dan ook in je eigen omgeving? Werk, familie, vrienden, buren?
Wordt hier wel eens over gesproken tijdens een verjaardag of zo?
pi_217716817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:32 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Neuh, niet echt, tenminste niet in dit geval.
Dit soort onderzoeken gebeurt mijns inzien heel vaak door natte-vinger-onderzoek.
En niet te vergeten dat iedereen de uitkomsten/resultaten naar eigen inzicht kunnen interpreteren.
Do tell: hoe kun je mannen besteden gemiddeld 49,8 uur per week aan betaald werk, huishouden en zorg en vrouwen 48,2 uur naar eigen inzicht interpreteren?

Feit is ook dat het merendeel van de mannen na afstuderen kiest voor fulltime, waar het merendeel van de vrouwen na afstuderen kiest voor part-time. Dat is een vrijwillige keuze en daarmee zet men zichzelf op achterstand. Dat lijkt mij iets wat benoemd mag worden. Mijn dochters krijgen van mij mee dat ze gewoon moeten zorgen zelf de broek te kunnen ophouden, want zodra je afhankelijk wordt, of dat nou van de overheid is of van een partner (m/v) ben je niet alleen financieel kwetsbaar, maar op alle fronten.

En dat terwijl vrouwen gemiddeld gezien vaker hoger onderwijs genieten, dus de huidige generatie heeft alles in zich om de mannen voorbij te steken als ze dat willen. Het is ronduit zonde als vrouwen geen gebruik maken van de mogelijkheden die ze nu hebben met dank aan de echte feministen.
pi_217716822
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 15:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Google stuk? Ik heb verder geen zin meer in discussies met jou. Je hebt talent om er altijd een nare, drammerige en vervelende toon bij te zetten.
Ik zie je dat bij talloze users doen.
Doei.
Dus als ik iets beweer vraag je naar de bron en als je die krijgt ben ik vervelend. En als jij iets beweert en ik vraag naar de bron loop je te janken dat ik maar zelf moet zoeken en ik vervelend ben.

Echt, word volwassen zeg!
pi_217716837
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:32 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Weet je hoe goed een prostituee verdient?
Met gemak 1500 euro per week en daar hoeven ze niet eens hun bed voor uit te komen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 22 mei 2025 @ 15:57:29 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217716888
Het is wat.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')