Heb je een link?quote:Op donderdag 22 mei 2025 08:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aldus het CBS besteden mannen gemiddeld meer uren aan werken+zorgen+huishouden.
Dus het klopt wel dat mannen simpelweg het meeste werk in brede zin doen.
Je voelt je heel erg zielig en achtergesteld hè.quote:Op donderdag 22 mei 2025 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mannenhaat valt gewoon minder op, aangezien dat de norm geworden is. Zoals ‘witte’ mannen overal de schuld van geven. Maar ook mannen zwaarder straffen voor hetzelfde vergrijp. Dat is institutioneel.
Vrouwenhaat wordt in bepaalde landen zelfs inmiddels bestraft. Let wel: vrouwenhaat. Mannenhaat dus niet. Wederom een mooi voorbeeld van institutionele mannenhaat.
Overigens: beiden niet ok, maar net doen alsof onze maatschappij bol staat van vrouwenhaat is vrij lachwekkend.
‘Vrouwelijke collega in witte broek en dikke kont’. Lees de reacties eens. Het wordt niet eens weggehaald. Zó geaccepteerd is het!quote:Op donderdag 22 mei 2025 08:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mannenhaat valt gewoon minder op, aangezien dat de norm geworden is. Zoals ‘witte’ mannen overal de schuld van geven. Maar ook mannen zwaarder straffen voor hetzelfde vergrijp. Dat is institutioneel.
Vrouwenhaat wordt in bepaalde landen zelfs inmiddels bestraft. Let wel: vrouwenhaat. Mannenhaat dus niet. Wederom een mooi voorbeeld van institutionele mannenhaat.
Overigens: beiden niet ok, maar net doen alsof onze maatschappij bol staat van vrouwenhaat is vrij lachwekkend.
Punten mbt deeltijdwerken en onderhandelen zijn simpelweg legitieme argumenten en hebben ook invloed op de mate van welvaart die mensen kunnen genieten, dat geldt voor iedereen. Mannen die deeltijd werken of misschien minder goed zijn in onderhandelen verdienen ook minder dan andere mannen.quote:
Ik snap dat je het niet weet, want het wordt weggemoffeld (onder meer is het verdwenen uit de meest recente emancipatiemonitor).quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je een link?
Ik geloof hier helemaal niks van.
Luie vrouwen allemaal, arme hardwerkende zwoegende mannen. Werkend, zorgend, alles regelend.
Yeah, right.
Ik bedoel vrouwenhaters hier op FOK!quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Punten mbt deeltijdwerken en onderhandelen zijn simpelweg legitieme argumenten en hebben ook invloed op de mate van welvaart die mensen kunnen genieten, dat geldt voor iedereen. Mannen die deeltijd werken of misschien minder goed zijn in onderhandelen verdienen ook minder dan andere mannen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 22 mei 2025 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je voelt je heel erg zielig en achtergesteld hè.
Nee, want ik ben geen zeikwijf.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je voelt je heel erg zielig en achtergesteld hè.
Zo, weer een vrouw afgepoeierd.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, want ik ben geen zeikwijf.
Ik ben alleen van de harde data. Facts don't care about feelings.
In welke context (welke postnummer)? Want ik lees hier zo geen vrouwenhaat in, maar een omschrijving die al dan niet relevantie heeft (waarschijnlijk niet gelet op het onderwerp, maar toch). Op zich is er niets mis met een witte broek en een dikke kont is enige tijd heel populair geweest, tot op het punt toe van dat vrouwen zichzelf een BBL lieten aandoen en aanmeten...quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
‘Vrouwelijke collega in witte broek en dikke kont’. Lees de reacties eens. Het wordt niet eens weggehaald. Zó geaccepteerd is het!
Ja, zo kun je alles wel draaien naar vrouwenhaat. Ik heb vandaag ook mannen beledigd hoor. Dat doe je nogal snel tegenwoordig met feiten.quote:
Vrouwelijke collega etc. In KLB.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In welke context (welke postnummer)? Want ik lees hier zo geen vrouwenhaat in, maar een omschrijving die al dan niet relevantie heeft (waarschijnlijk niet gelet op het onderwerp, maar toch). Op zich is er niets mis met een witte broek en een dikke kont is enige tijd heel populair geweest, tot op het punt toe van dat vrouwen zichzelf een BBL lieten aandoen en aanmeten...
TS laat geen vrouwenhaat zien in zijn OP, maar meer dat hij kennelijk wat vaker van bil moet (of wil).quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vrouwelijke collega etc. In KLB.
Lees de reacties er onder eens. Dus allemaal.
Zucht. Het gaat me om de reacties ónder de OP. Maar je kunt ze niet vinden begrijp ik. Dan houdt het op.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
TS laat geen vrouwenhaat zien in zijn OP, maar meer dat hij kennelijk wat vaker van bil moet (of wil).
En KLB... dat is toch een verlengde van ONZ? Ik dacht dat je het over dit onderwerp had...
Ach het cbs.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:29 schreef Mikeytt het volgende:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-welvaart-dan-mannen
[..]
Eigenlijk best vermoeiend.
En ja, boomers hebben het natuurlijk weer veel beter dan de jonge generatie. En laagopgeleiden ook stukken minder goed...![]()
1 van de beste onderzoeken tot nu toe die *eindelijk* niet alleen naar financiën kijkt. Helaas is het resultaat slecht.
Lichtpuntje is wel dat 85% van de Nederlanders hun leven een 7 of hoger geeft.
Het is natuurlijk veelzeggend dat vrouwen aangeven meer last te hebben van milieuproblemen in de omgeving, terwijl milieuproblemen toch echt geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:16 schreef raptorix het volgende:
Ik moet zeggen dat er wel heel veel emotionele indicatoren inzitten.
De mannen die vrouwen haten, beledigen wel slechts de zwakkere jongere mannen, omdat die zwakkere jongere mannen de vrouwenhaters geen pak ransel kunnen gevenquote:Op donderdag 22 mei 2025 11:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, zo kun je alles wel draaien naar vrouwenhaat. Ik heb vandaag ook mannen beledigd hoor. Dat doe je nogal snel tegenwoordig met feiten.
Ik heb ze gelezen, maar ik zie er geen vrouwenhaat in. Meer flauwe pogingen om grappig te zijn van mannen die iets gemeen hebben met TS... Is ook niet fijn als je eelt hebt op alleen je rechterhand...quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:38 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zucht. Het gaat me om de reacties ónder de OP. Maar je kunt ze niet vinden begrijp ik. Dan houdt het op.
Als ik dat zo lees heeft dat hele andere oorzaken. Lijkt mij dan ook beter voor een eigen topic.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:45 schreef Eightyone het volgende:
Aanverwant, over het gestegen aantal zelfdodingen onder jonge vrouwen: https://www.nu.nl/binnenl(...)-eerder-zo-hoog.html
Je verdraaid de boel. Mannen en vrouwen hebben even veel vrije tijd, maar nergens staat dat mannen meer tijd besteden aan zorgen en het huishouden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap dat je het niet weet, want het wordt weggemoffeld (onder meer is het verdwenen uit de meest recente emancipatiemonitor).
Maar ik vond een wat oudere publicatie. Opvallend is dat het SCP daar schrijft: Als wij naar de combinatie van betaalde en onbetaalde arbeid kijken, dan besteden mannen en vrouwen daar gemiddeld evenveel tijd aan.
Echter de grafiek daaronder laat zien dat mannen op 49,8 uur totaal komen en vrouwen op 48,2 uur. Dat is een verschil van 3,3% en derhalve significant. Heel bijzonder hoe dat dan toch wordt verdraaid naar 'evenveel'. Alsof ruim anderhalf uur per week niets uitmaakt.
Nog gekker wordt het verderop waar men wel aangeeft dat mannen meer tijd kwijt zijn, maar...
Mannen zijn in totaal meer tijd kwijt aan de combinatie van arbeid en zorg, maar toch voelen vrouwen zich in een week vaker opgejaagd dan mannen. Een verklaring kan liggen in verschillen in de vrije tijd. Zo hebben vrouwen minder vrije tijd dan mannen Vrije tijd en blijkt uit onderzoek ook dat vrouwen in hun vrije tijd minder kunnen uitrusten; dit komt onder andere doordat zij zich verantwoordelijk voelen voor hun partner en kinderen (Portegijs et al. 2016).
Ga je naar dat onderzoek kijken blijken mannen overigens 4 uur (!) meer tijd kwijt te zijn aan betaald werk, huishouden en zorg... (49 om 45).
Nou zou je denken dat hieruit volgt dat vrouwen meer vrije tijd hebben, maar onder meer het feit dat vrouwen meer tijd besteden aan persoonlijke verzorging (en kennelijk ook langer slapen), maakt dat ineens mannen en vrouwen evenveel vrije tijd hebben (43 a 44 uur)...
Wait? Had het SCP niet beweerd dat uit dit onderzoek bleek dat vrouwen minder vrije tijd hadden? Ja! Dat is dus iets anders dan in het onderzoek zelf staat, wat dus de tweede verdraaiing van de feiten in het rapport is en dan heb ik maar een heel kort stukje op feitelijkheid gecheckt:
De vrouwen in dit onderzoek hebben evenveel vrije tijd als de mannen (beiden 43 à 44 uur per week).
https://digitaal.scp.nl/ssn2018/betaald-werk-en-zorgtaken/
Kortom: er wordt nogal een loopje genomen met de feiten, maar de cijfers zijn vrij duidelijk: mannen besteden meer tijd aan betaald werk, huishouden en zorg dan vrouwen.
Daarom hebben creatieve feministen ook de derde shift bedacht, want alleen met fictieve data zijn vrouwen in dezen achtergesteld.
quote:Mannen zijn in totaal meer tijd kwijt aan de combinatie van arbeid en zorg, maar toch voelen vrouwen zich in een week vaker opgejaagd dan mannen. Een verklaring kan liggen in verschillen in de vrije tijd. Zo hebben vrouwen minder vrije tijd dan mannen Vrije tijd en blijkt uit onderzoek ook dat vrouwen in hun vrije tijd minder kunnen uitrusten; dit komt onder andere doordat zij zich verantwoordelijk voelen voor hun partner en kinderen (Portegijs et al. 2016).
In het onderzoek staat het wel een beetje anders omschreven dan jij hier wilt doen voorkomen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk veelzeggend dat vrouwen aangeven meer last te hebben van milieuproblemen in de omgeving, terwijl milieuproblemen toch echt geen onderscheid maken tussen mannen en vrouwen.
Je hebt kennelijk gemist dat ik het onderzoek erbij heb gepakt en gelezen... Ik heb er nota bene een citaat uit gepakt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je verdraaid de boel. Mannen en vrouwen hebben even veel vrije tijd, maar nergens staat dat mannen meer tijd besteden aan zorgen en het huishouden.
Mannen zullen vast meer klussen en hobbyen in hun vrije tijd.
Uit je link:
[..]
Ja. En dat is toch subjectief?quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:43 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
In het onderzoek staat het wel een beetje anders omschreven dan jij hier wilt doen voorkomen.
Simpel gezegd: water is koud en nat en water maakt ook geen onderscheid tussen mannen en vrouwen.
En toch kan een man, die een emmer koud water over zich heen krijgt, dit als minder lastig ervaren dan een vrouw die hetzelfde meemaakt.
Kortom, het gaat hier niet over de feitelijke mate van milieuverontreiniging maar over hoe verschillende individuen dit ervaren.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ing/verdeling-milieu
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |