Dat was PTSS na die vreselijke incidenten met die voetbal met die baksteen er in en dat katje wat daar zo hoog zat.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Of ‘help’ roepen omdat het woord ‘geest’ in de krant staat.
Tja Japie ging van het stelen van gigantische schatten naar het stelen van....de Gouden Trosster. Dat geeft al aan hoe ver hij afgezakt was.quote:Op woensdag 21 mei 2025 21:52 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat in deze tijden Vlugge Japie veel last gehad zou hebben met explosieven bij zijn voordeur, de manier waarop hij de Baron in de steek liet voor het avontuur in Europa en dat hij het pakje probeerde te krijgen in Willemstad.
En aangezien de Baron blijkbaar aan t hoofd staat van een criminele organisatie met vertakkingen wereldwijd (hij had immers contacten in de VS en ook in Luxemburg had hij snel een klein leger op de been) sluit ik ook niet uit dat Vlugge Japie risico kon lopen op een iets veel ergers
Kun je nagaan hoe vooruitstrevend B&A was destijds. Toen was het bijzonder om je tegenstander uit te schakelen met bommetjes, nu is het heel gewoonquote:Op woensdag 21 mei 2025 21:52 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat in deze tijden Vlugge Japie veel last gehad zou hebben met explosieven bij zijn voordeur, de manier waarop hij de Baron in de steek liet voor het avontuur in Europa en dat hij het pakje probeerde te krijgen in Willemstad.
En aangezien de Baron blijkbaar aan t hoofd staat van een criminele organisatie met vertakkingen wereldwijd (hij had immers contacten in de VS en ook in Luxemburg had hij snel een klein leger op de been) sluit ik ook niet uit dat Vlugge Japie risico kon lopen op een iets veel ergers
*Ziet scene van de Baron en Harry op Schipholquote:Op donderdag 22 mei 2025 07:30 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe vooruitstrevend B&A was destijds. Toen was het bijzonder om je tegenstander uit te schakelen met bommetjes, nu is het heel gewoon
Tja B en A probeerden al eerder B1 en B2 op te blazen met die koffer vol ontploffend vuurwerk in de Diamant.quote:Op donderdag 22 mei 2025 07:30 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe vooruitstrevend B&A was destijds. Toen was het bijzonder om je tegenstander uit te schakelen met bommetjes, nu is het heel gewoon
Cobra’s hebben geen knopje of verkeerd verbonden draadjes. Ik vin HH overigens een prutser. “Ik moet nog 1 draadje aansluiten, dus ik schat nog een half uurtje.” Een half uur werk om 1 draadje aan te sluiten???quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:47 schreef TLC het volgende:
Ik vraag me af of de criminelen van tegenwoordig dat ook doen bij het gebruik van boems, dat dus de ene vraagt 'hoe werkt ie ?' en dat de andere dan zegt 'je moet op dit knopje drukken' en vervolgens vraagt de ander dan weer 'dit knopje ?'.. 'nee dit knopje'
BOEM !!
Hij werkt ergens in een kap hokje onder in een boot. Dat zijn geen ideale werkomstandigheden.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Cobra’s hebben geen knopje of verkeerd verbonden draadjes. Ik vin HH overigens een prutser. “Ik moet nog 1 draadje aansluiten, dus ik schat nog een half uurtje.” Een half uur werk om 1 draadje aan te sluiten???
Op de hotelkamer in Curacao kosten twee draadjes anders ook een uurtje.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:38 schreef Writersright het volgende:
[..]
Hij werkt ergens in een kap hokje onder in een boot. Dat zijn geen ideale werkomstandigheden.
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn natuurlijk met het aansluiten van dat draadje. Dat is secuur werk. Misschien moet hij ook nog de handleiding doorlezen? Opletten, want straks heb je weer wat roetvegen op je gezicht als het mis gaat.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Cobra’s hebben geen knopje of verkeerd verbonden draadjes. Ik vin HH overigens een prutser. “Ik moet nog 1 draadje aansluiten, dus ik schat nog een half uurtje.” Een half uur werk om 1 draadje aan te sluiten???
En daar heb je een goed punt. Helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Op de hotelkamer in Curacao kosten twee draadjes anders ook een uurtje.
Ben jij dit dan?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:40 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik heb Adriaan ooit eens gemaild of Douwe nou de Plaaggest was of niet. Daar deed hij geheimzinnig over. Hij zij dat hij het wel vreemd vond dat de Plaaggeest er nooit was met opnames met Douwe en omgekeerd.
Heerlijk dat soort antwoorden.
https://www.adriaan-homepage.nl/vragen/vragen-over-de-karakters/quote:Peter uit Hulshorst heeft 2 vragen; Zijn jullie erachter gekomen wie de plaaggeest is? Volgens mij is dat de acteur 'Jaap Stobbe' die Douwe speelde.
Dat zou wel eens kunnen Peter. Nu ik er over nadenk was Jaap Stobbe (Douwe) er nooit als we opname met de Plaaggeest maakten en de Plaaggeest was nooit bij de opname, als Jaap Stobbe de rol van Douwe speelde....
Nope. Ik kan wel even kijken wat mijn precieze antwoord was. Wellicht was dat zijn go-to antwoord.quote:Op zondag 25 mei 2025 16:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ben jij dit dan?
[..]
https://www.adriaan-homepage.nl/vragen/vragen-over-de-karakters/
Tot en met de caravan van de Professor-reeks is de vraag beantwoord vanuit serieoogpunt (dus zoals het gebeurde in de serie), daarna ineens vanuit productieoogpuntquote:Dat klopt Jordy. Je ziet regelmatig een andere caravan in de series, maar we hebben er maar één. Ik zal je vertellen wat er met de andere is gebeurd. In de serie van het geheim van de sleutel, liet Bassie per ongeluk de caravan van de dijk rijden. Dus moesten we een nieuwe kopen. In de serie van de diamant is onze caravan afgebrand en dat was de schuld van de boeven B1 en B2. Daardoor hebben we weer een nieuwe caravan moeten kopen. En die heeft het volgehouden tot en met de serie van 'De huilende professor'. De serie 'Het geheim van de Schatkaart' was 7 jaar later en die oude caravan was helemaal versleten dus kochten we weer een andere. Die caravan, gebruikt in de serie korte filmpjes en de serie 'De schatkaart', is onderweg verongelukt en daardoor moesten we wéér een nieuwe kopen. Die caravan, gebruikt in 'De kroon' en 'De geheimzinnige opdracht', hebben we weggegeven aan een zwerver in Vlaardingen. De caravan in de serie van Amerika is weggegeven aan een circus en de caravan die we nu hebben, staat veilig in een caravanstalling.
Het lijkt idd een beetje een roulette of je een interessant productieantwoord krijgt, of een "grappig" antwoord:quote:Op zondag 25 mei 2025 19:02 schreef PeterKelder het volgende:
De manier waarop Adriaan die vragen soms in continuiteit van de serie en soms vanuit productieoogpunt beantwoordde is een ding apart. Zoals dit antwoord over de caravans:
[..]
Tot en met de caravan van de Professor-reeks is de vraag beantwoord vanuit serieoogpunt (dus zoals het gebeurde in de serie), daarna ineens vanuit productieoogpunt![]()
quote:En zijn 2e vraag is: Is B2 echt doof is of doet hij maar alsof?
Peter ik heb hem gebeld en het gevraagd. Maar het enige wat ik als antwoord kreeg was; “Hallo, wie is daar?” en “Wat zeg je?
Was het voor de EU/EEG niet dat wanneer je een misdaad begaat in bijvoorbeeld Nederland je er niet voor gearresteerd kon worden, of vergis ik me nu?quote:Op zondag 25 mei 2025 20:38 schreef TLC het volgende:
Blijft natuurlijk bizar om te denken dat als je een misdrijf begaat in een land je niet in een ander land gearresteerd kunt worden
Je kon gewoon uitgeleverd worden op basis van een uitleveringsverdrag.quote:Op zondag 25 mei 2025 21:55 schreef Writersright het volgende:
[..]
Was het voor de EU/EEG niet dat wanneer je een misdaad begaat in bijvoorbeeld Nederland je er niet voor gearresteerd kon worden, of vergis ik me nu?
Dan is dat keer op keer verkeerd geschreven in de serie. Zeiden ze in de diamant ook niet dat ze de boeven in Duitsland niet konden grijpen?quote:Op zondag 25 mei 2025 22:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kon gewoon uitgeleverd worden op basis van een uitleveringsverdrag.
Ja. Was natuurlijk om het spannend te houden. De boeven pakken voor ze over de grens gaan. Boeven in een Duitse cel aan het wachten op hun uitlevering, is voor de serie natuurlijk geen geweldige toevoeging.quote:Op maandag 26 mei 2025 18:58 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dan is dat keer op keer verkeerd geschreven in de serie. Zeiden ze in de diamant ook niet dat ze de boeven in Duitsland niet konden grijpen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |