abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217709165

Bassie en Adriaan is een van de succesvolste duo's uit de Nederlandse televisiegeschiedenis. Generaties kinderen groeiden op met hun avonturenseries op televisie. De series zijn in verschillende uitgaves verkrijgbaar op videoband, waar met name de oude banden gewild zijn onder liefhebbers vanwege de klassieke achtergrondmuziek. In latere uitgaves is de muziek vervangen door nieuwe, op elkaar aansluitende maar ook meer generieke achtergrondmuziek van Bert Smorenburg.

Bassie en Adriaan tourden ook door het land met een Lachspektakelshow en hadden in de jaren 70 en 80 zelfs hun eigen circus. Samen met theatergrootheid Joop van den Ende maakten ze deel uit van de top van de Nederlandse varieté. In 2003 maken ze bekend te stoppen als televisieduo, het einde van een tijdperk. De afscheidstournee moet vroegtijdig worden afgebroken omdat bij Aad van Toor (Adriaan) kanker wordt ontdekt. Gelukkig herstelt hij en in de jaren erna maken Bassie en Adriaan nog regelmatig hun entree op film en televisie.

Op het moment leidt Bas een teruggetrokken bestaan in verband met een verslechterde gezondheid en renteniert Adriaan in Spanje. Beide heren schreven een boek, waarin met name in het boek van Aad behoorlijk wat vuile was wordt buiten gehangen over eigenlijk, ehh, nou ja iedereen waar ze ooit mee hebben samengewerkt. Alles is voor Bassie (En Aad), is wel zo'n beetje een treffende samenvatting.

Een overzicht van de bekende televisieseries: De Plaaggeest, Het geheim van de sleutel, De diamant, De Huilende Professor, Het geheim van de schatkaart, De verdwenen kroon, De geheimzinnige opdracht (Europa) en De reis vol verrassingen (Amerika)

Een overzicht van de pikkeboeven waar het duo het regelmatig mee aan de stok kreeg:

Officiële website:
www.bassie-adriaan.nl
YouTube-kanaal:
https://www.youtube.com/user/bassieadriaanchannel
't Echte en 't ware!
pi_217709818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 13:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of ‘help’ roepen omdat het woord ‘geest’ in de krant staat.
Dat was PTSS na die vreselijke incidenten met die voetbal met die baksteen er in en dat katje wat daar zo hoog zat.
pi_217711869

Ik moet zeggen dat ik die schuilplaats in de Kroon altijd wel wat knus vond hebben, met die kast (waar niks in staat) en dat tafelkleed, leuke meubelen erbij. Zal behoorlijk frisjes geweest zijn maar sfeervol des te meer.
pi_217711966
Ik denk dat in deze tijden Vlugge Japie veel last gehad zou hebben met explosieven bij zijn voordeur, de manier waarop hij de Baron in de steek liet voor het avontuur in Europa en dat hij het pakje probeerde te krijgen in Willemstad.

En aangezien de Baron blijkbaar aan t hoofd staat van een criminele organisatie met vertakkingen wereldwijd (hij had immers contacten in de VS en ook in Luxemburg had hij snel een klein leger op de been) sluit ik ook niet uit dat Vlugge Japie risico kon lopen op een iets veel ergers ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217712191
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:52 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat in deze tijden Vlugge Japie veel last gehad zou hebben met explosieven bij zijn voordeur, de manier waarop hij de Baron in de steek liet voor het avontuur in Europa en dat hij het pakje probeerde te krijgen in Willemstad.

En aangezien de Baron blijkbaar aan t hoofd staat van een criminele organisatie met vertakkingen wereldwijd (hij had immers contacten in de VS en ook in Luxemburg had hij snel een klein leger op de been) sluit ik ook niet uit dat Vlugge Japie risico kon lopen op een iets veel ergers ;(
Tja Japie ging van het stelen van gigantische schatten naar het stelen van....de Gouden Trosster. Dat geeft al aan hoe ver hij afgezakt was.
pi_217713471
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:52 schreef TLC het volgende:

Kun je nagaan hoe vooruitstrevend B&A was destijds. Toen was het bijzonder om je tegenstander uit te schakelen met bommetjes, nu is het heel gewoon O-)
pi_217716270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 07:30 schreef Ronaldussen het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoe vooruitstrevend B&A was destijds. Toen was het bijzonder om je tegenstander uit te schakelen met bommetjes, nu is het heel gewoon O-)
*Ziet scene van de Baron en Harry op Schiphol
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 07:30 schreef Ronaldussen het volgende:

[..]
Tja B en A probeerden al eerder B1 en B2 op te blazen met die koffer vol ontploffend vuurwerk in de Diamant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')