abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217722774
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 23:57 schreef Kaatje1 het volgende:
@:vlindertje89 Klopt hoor. T jammer van het geld maar over ruim een maand ben ik beschermd en dat vind ik wel zo prettig. De ‘vragendokter’ had het er ook over en die gaf al aan dat het minstens een jaar gaat duren én dat er momenteel een flink tekort is. Wist ik, in december wilde ik de afspraak maken maar toen was het spul er niet eens, zou pas in maart weer op voorraad zijn.

Fijn van je, iets, rustiger dag morgen

Trusten iedereen
Sowieso is de overheid hier rijkelijk laat mee. En als ze gaan vaccineren tegen waterpokken dan hoeven ze over een paar decennia niet meer tegen gordelroos te vaccineren :{
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_217722779
Zeker koud! Wel goed nat voor de natoer!
Heb een trui aan :+

Laatste dagje :W
pi_217722897
Goedemorgen :W
pi_217722932
Ik vind het ook koud en heb ook een trui aan :Y

En ik ben zooooo moe :'(

Het is gewoon een lange week. Werk gaat heel goed, ik ga als een speer, maar dat kost ook energie. Woensdagavond hadden we de maandelijkse avond van werk met presentaties en samen eten. Daarna naar B en nog tot 22:00 voor vrijwilligerswerk gewerkt, want dat begint volgende week allemaal.

Broertje had me gevraagd om komende zondag met hem mee te fietsen met een survivalrun. Maar die run is in Friesland helemaal. Ik heb gezegd dat ik het echt niet zie zitten om mee te gaan, (2 uur autorijden, 4 uur achter hem aan racen, weer 2 uur autorijden) maar nou zegt hij dat hij het niet ziet zitten om er alleen heen te gaan. Wat doe je dan :'(

M'n lijf werkt ook gewoon niet mee. De survivalrun eerste weekend van mei waar ik het in de laatste hindernis opgegeven had, had me pijn in een spier in m'n bovenarm gegeven en dat doet bij sommige bewegingen nog zeer. En een week geleden is m'n linkerheup/bilspier mega zeer gaan doen omdat ik ben uitgegleden op los grind. Deze week dus heel rustig aan gedaan qua sport maar nu weet ik niet waar ik de rust in m'n hoofd vandaan moet halen :')

Nog 4 daagjes werken en dan is het hemelvaartsdag en daarna een week vrijwilligerswerk. Dat is best overzichtelijk.
pi_217723096
@vlindertje89 vroeg of ik gisteren nog iets leuks gedaan heb, ik heb geslapen. :') Vannacht ook 9 uur geslapen.
Los van moe omdat best druk ook moe omdat W. de verkeerde hooikoortstabletten had opgediept uit de kast omdat ie geen andere niet kon vinden. Die neem ik altijd 's ochtends dus ik kijk dan nooit. Kwam er gisteren pas achter nadat ik m al naar binnen had gewerkt. Ik was eergisteren ook al zo moe halverwege de ochtend en ik begreep er niks van. Maar van Loratadine word ik dus teringmoe. :') Van certizine niet.

Vandaag moet ik even de catering voor een uitvaart in het bos brengen en daarna een BBQ in de binnenstad. Daarna nog de afwas (RIP) want alles is morgen ook nodig. Ik hoop 21:00 thuis. :Y

Morgen vrij *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 08:49:16 #96
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_217723211
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 07:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind het ook koud en heb ook een trui aan :Y

En ik ben zooooo moe :'(

Het is gewoon een lange week. Werk gaat heel goed, ik ga als een speer, maar dat kost ook energie. Woensdagavond hadden we de maandelijkse avond van werk met presentaties en samen eten. Daarna naar B en nog tot 22:00 voor vrijwilligerswerk gewerkt, want dat begint volgende week allemaal.

Broertje had me gevraagd om komende zondag met hem mee te fietsen met een survivalrun. Maar die run is in Friesland helemaal. Ik heb gezegd dat ik het echt niet zie zitten om mee te gaan, (2 uur autorijden, 4 uur achter hem aan racen, weer 2 uur autorijden) maar nou zegt hij dat hij het niet ziet zitten om er alleen heen te gaan. Wat doe je dan :'(

M'n lijf werkt ook gewoon niet mee. De survivalrun eerste weekend van mei waar ik het in de laatste hindernis opgegeven had, had me pijn in een spier in m'n bovenarm gegeven en dat doet bij sommige bewegingen nog zeer. En een week geleden is m'n linkerheup/bilspier mega zeer gaan doen omdat ik ben uitgegleden op los grind. Deze week dus heel rustig aan gedaan qua sport maar nu weet ik niet waar ik de rust in m'n hoofd vandaan moet halen :')

Nog 4 daagjes werken en dan is het hemelvaartsdag en daarna een week vrijwilligerswerk. Dat is best overzichtelijk.
Jammer voor je broertje als hij dan ook niet gaat. Maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid om op te lossen. Volgens mij schreeuwt jouw hoofd en lichaam om die rust, daar mag je best naar luisteren :*
pi_217723328
quote:
nou zegt hij dat hij het niet ziet zitten om er alleen heen te gaan. Wat doe je dan :'(
Dan zeg je vol empathie dat je dat heel rot voor hem vindt, en laat het schuldgevoel waarmee hij je op deze manier opzadelt lekker van je afglijden. Niet jouw probleem.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217723574
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 08:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jammer voor je broertje als hij dan ook niet gaat. Maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid om op te lossen. Volgens mij schreeuwt jouw hoofd en lichaam om die rust, daar mag je best naar luisteren :*
Als hij het niet ziet zitten om te rijden, kan hij altijd nog met de trein. Het is bij Heerenveen, daar is gewoon een station.

Ik heb een afspraak bij de fysio voor komende dinsdag ^O^ hopelijk kan die me helpen met alle pijntjes. En dit weekend rustig aan doen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:09 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dan zeg je vol empathie dat je dat heel rot voor hem vindt, en laat het schuldgevoel waarmee hij je op deze manier opzadelt lekker van je afglijden. Niet jouw probleem.
O+
  vrijdag 23 mei 2025 @ 09:41:55 #99
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_217723583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:41 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Als hij het niet ziet zitten om te rijden, kan hij altijd nog met de trein. Het is bij Heerenveen, daar is gewoon een station.

Ik heb een afspraak bij de fysio voor komende dinsdag ^O^ hopelijk kan die me helpen met alle pijntjes. En dit weekend rustig aan doen.
[..]
O+
Go Tele *O*
  vrijdag 23 mei 2025 @ 09:47:48 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217723640
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 07:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Sowieso is de overheid hier rijkelijk laat mee. En als ze gaan vaccineren tegen waterpokken dan hoeven ze over een paar decennia niet meer tegen gordelroos te vaccineren :{
Maar ja het hele woord 'vaccineren' is onder een flinke groep mensen die meer waarde hechten aan facebook doktoren en tiktok waarheden natuurlijk verboten geworden.... die geloven nog steeds in oversterfte door vaccins e.d.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 23 mei 2025 @ 09:48:48 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217723649
quote:
Maar naar Friesland gaan, en in Friesland zijn, daar krijg je toch enorm veel energie van?

En de bakker van de beste Oranjekoek van Fryslan zit vlak bij de start/finish ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_217723737
Mogge!

Verstandig @Tele6 even rustig aan. De vrijwilligersweek is ook best pittig straks, dus vast energie tanken (en je lijf heel houden).
We have far more in common than that which devides us..
pi_217723894
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 09:48 schreef fietsie het volgende:

[..]
Maar naar Friesland gaan, en in Friesland zijn, daar krijg je toch enorm veel energie van?

En de bakker van de beste Oranjekoek van Fryslan zit vlak bij de start/finish ;)
Vorig jaar een lang weekend Friesland gedaan met B en z'n familie en dat was idd heerlijk.
4 uur autorijden en 4 uur achter broertje aan racen is niet bevorderlijk voor m'n rust.
pi_217724000
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Vorig jaar een lang weekend Friesland gedaan met B en z'n familie en dat was idd heerlijk.
4 uur autorijden en 4 uur achter broertje aan racen is niet bevorderlijk voor m'n rust.
Wat hiervoor is gezegd: kies voor jezelf, zuster…🎶 oh, het yt filmpje en tekst van Kooten en de Bie klopt niet. Helaasch.
Zó klinkt het ook wel als een motto. Op dezelfde dreun.

Laatste inpakperikelen, weersvoorspellingen zijn triest. Met mijn nieuwe helm in de regen is ook niks natuurlijk. B-)
Gelukkig is de nerd mee en kan hij mooi instrueren hoe om te gaan met overzetten van ziggomail naar nieuwe (verplichte) mailprovider. Vindt hij nog leuk ook…
En er ligt nog een lijstje van issues…
pi_217724086
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 07:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
We hebben het hier eerder over gehad, en het waterpokken vaccin wordt nog helemaal niet lang genoeg gegeven om daadwerkelijk te kunnen concluderen dat het ook gordelroos op latere leeftijd voorkomt. Dit zei ik eerder:

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ook met het waterpokkenvaccin kun je nog waterpokken krijgen. En ook met het waterpokkenvaccin kun je nog gordelroos krijgen. De kans lijkt inderdaad wel kleiner - bij een grote studie naar gordelroos bij kinderen in US ging het om 170 vs 38 per 100.000 in kinderen boven de 2 per jaar zonder / met vaccin. Getallen voor gordelroos in volwassenheid na vaccinatie als kind zijn nog niet bekend, want de eerste groep kinderen daar die gevaccineerd is, is nu in de 20. Bron: https://www.scientificame(...)es-risk-in-children/
pi_217724101
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:21 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wat hiervoor is gezegd: kies voor jezelf, zuster…🎶 oh, het yt filmpje en tekst van Kooten en de Bie klopt niet. Helaasch.
Zó klinkt het ook wel als een motto. Op dezelfde dreun.

Laatste inpakperikelen, weersvoorspellingen zijn triest. Met mijn nieuwe helm in de regen is ook niks natuurlijk. B-)
Gelukkig is de nerd mee en kan hij mooi instrueren hoe om te gaan met overzetten van ziggomail naar nieuwe (verplichte) mailprovider. Vindt hij nog leuk ook…
En er ligt nog een lijstje van issues…
Je kan een hoes kopen voor over je helm zodat het een helm & regenkap in één wordt. Zoiets: https://www.decathlon.nl/(...)luogeel/_/R-p-346776

Ik heb er zelf ook zo een, maar nooit gebruikt omdat het me meestal weinig uitmaakt als ik een nat hoofd krijg. :P
pi_217724152
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:30 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Je kan een hoes kopen voor over je helm zodat het een helm & regenkap in één wordt. Zoiets: https://www.decathlon.nl/(...)luogeel/_/R-p-346776

Ik heb er zelf ook zo een, maar nooit gebruikt omdat het me meestal weinig uitmaakt als ik een nat hoofd krijg. :P
Oh top. Voor zukke tips is fok zó praktisch. Dank.
(Moest al lachen om het netje in voorste deel van helm: “om insecten en mn. wespen buiten te houden.”

Jammer dat deze oranje is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217724176
@Tele6 wat de wijzen voor me al zeiden ^O^ heel vervelend voor je broertje dat hij het dan ook niet ziet zitten, maar dat is wel zijn eigen probleem/verantwoordelijkheid, niet van jou. Jouw verantwoordelijkheid is luisteren naar jouw lijf en dat doe je goed ^O^

@Lonaa dan was de slaap nodig! Ik word van loratadine ook altijd heel duf. Geniet van de vrije dag morgen!

Ik sliep pas om 1.30 en ondanks wekker om 8.10 werd ik om 7.15 al wakker }:| . Artikel afgemaakt, meeting gehad. Nu boodschappen doen, powernap, administratie en dan laatste meeting. Nichtje komt wel al rond 13.45 hier ipv na meeting tot 15.15, maar broertje legt haar over in bed en als dat niet lukt blijft hij hier tot mn meeting klaar is. Maar hij redt het niet als hij pas na haar slaap hierheen gaat rijden om dan op tijd bij zn werk-afscheid in andere stad te zijn, dus vandaar op deze manier. Uiteindelijk vandaag dus wel veel minder druk dan ik dacht, dat is fijn :)
pi_217724233
Dank @Tele6 dat vroeg ik me ook al af. Maar hopelijk past de capuchon van de regencape ook over de helm.
pi_217724326
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh top. Voor zukke tips is fok zó praktisch. Dank.
(Moest al lachen om het netje in voorste deel van helm: “om insecten en mn. wespen buiten te houden.”

Jammer dat deze oranje is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ik had dinsdag tijdens het fietsen dus dat er een wesp onder m'n bril vloog en er klem kwam te zitten. Au!
Gelukkig niet allergisch voor wespensteken, dus de volgende ochtend had ik geen bult meer naast m'n oog. Maar het was ff spannend :X

@Kaatje1 ik verwacht niet dat je regencape goed over je helm heen gaat passen, althans mijn capuchon past niet over mijn helm maar ik heb ook een XL hoofd & helm :')
Je moet je ook afvragen of je dat zou willen, want kun je dan nog wel goed om je heen kijken?
  vrijdag 23 mei 2025 @ 10:52:57 #111
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217724334
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Nou ik had dinsdag tijdens het fietsen dus dat er een wesp onder m'n bril vloog en er klem kwam te zitten. Au!
Gelukkig niet allergisch voor wespensteken, dus de volgende ochtend had ik geen bult meer naast m'n oog. Maar het was ff spannend :X
Dit is mn grootste issue met motorrijden... beestjes die in die helm belanden. Want je bent zo een paar minuten verder voor je veilig stilstaat en je handen vrij hebt om dat ding los te knopen...
pi_217724356
Brrrrr wesp onder je bril. Da’s doodeng (en best gevaarlijk voor je oog).

Mijn hel is een m, dus goede hoop dat de capuchon erover past.
En goed achterom kijken lukt nu al niet door m’n nek, fiets regelmatig een stukje om zodat ik dat niet hoef te doen (of ik stap af en steek lopend over)
pi_217724368
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn hel is een m
Hier moest ik over nadenken. Hel op de fiets? L'enfer, c'est les autres?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217724421
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
We hebben het hier eerder over gehad, en het waterpokken vaccin wordt nog helemaal niet lang genoeg gegeven om daadwerkelijk te kunnen concluderen dat het ook gordelroos op latere leeftijd voorkomt. Dit zei ik eerder:
[..]

Je kan alleen nog gordelroos krijgen als je alsnog geïnfecteerd raakt met waterpokken. Geen waterpokken is geen gordelroos. Sinds er in de vs gevaccineerd wordt, is er 26x minder waterpokken.

En dat is niet volledig uitgeroeid nee, maar dat is wel een enorme groep mensen die een veel lagere kans heeft op hersenschade, hartschade, blindheid, longschade, of dood, en mogelijk dus ook lagere kans dementie.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeeHarveyOswald op 23-05-2025 11:12:03 ]
pi_217724440
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Hier moest ik over nadenken. Hel op de fiets? L'enfer, c'est les autres?
_O-
pi_217724638
Bij garage aan het wachten. Nieuwe voorbanden en de Spaanse kentekenplaten (plastic, dus passen niet in houder) degelijk laten monteren ipv de huidige tiewrap contraption.

Als een echte Hollander was ik uiteraard keurig twee minuten voor de afgesproken tien uur aanwezig. Ze hebben vijf minuten geleden mijn auto van de parkeerplaats opgepikt :D

Ik wist dat ik niet een maar twee blikjes redbull mee had moeten nemen.
pi_217724789
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 11:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Je kan alleen nog gordelroos krijgen als je alsnog geïnfecteerd raakt met waterpokken. Geen waterpokken is geen gordelroos. Sinds er in de vs gevaccineerd wordt, is er 26x minder waterpokken.

En dat is niet volledig uitgeroeid nee, maar dat is wel een enorme groep mensen die een veel lagere kans heeft op hersenschade, hartschade, blindheid, longschade, of dood, en mogelijk dus ook lagere kans dementie.
Misschien moet je je eerst inlezen, en dan pas heel stellige uitspraken doen. Het klopt namelijk gewoon niet wat je hier zegt. Uit de link die ik postte:

"About 91 percent of U.S. children are vaccinated against chickenpox, according to the most recent National Immunization Survey data, but that does not necessarily mean they cannot get shingles. The chickenpox vaccine is made with the live attenuated (weakened) varicella virus, so “not surprisingly, it can also become latent after vaccination,” explains Anne A. Gershon, a professor of pediatric infectious disease at Columbia University. “The virus has been altered so the vaccine rarely causes symptoms, but once you’ve been immunized and after the natural infection, you carry the virus in your neurons for the rest of your life,” says Gershon, who wrote an editorial accompanying the new study, which was published in June in Pediatrics, and who was not involved in the work."

Het is dus niet zo dat als je geen waterpokken krijgt dankzij het waterpokken vaccin, je ook geen gordelroos meer kan krijgen. Het vaccin is een verzwakt levend virus vaccin, wat betekent dat ook dat virus latent aanwezig blijft/kan blijven en later kan leiden tot gordelroos, net zoals wanneer je het virus oploopt 'gewoon' via een waterpokken besmetting.

Ik ben helemaal voor vaccinatie, en als ik nu 60 zou zijn zou ik gordelroos vaccin absoluut halen, maar ik ben ook helemaal voor wetenschappelijk onderbouwde uitspraken omtrent vaccinatie. Juist als er positieve uitspraken gedaan worden over vaccins die vervolgens niet helemaal (of helemaal niet) op wetenschappelijk bewijs gestoeld blijken, kweek je wantrouwen, want wat is er dan allemaal nog meer niet helemaal waar van wat er gezegd wordt?
pi_217724802
Dank, @vlindertje89 voor de nuttige informatie ( met dank aan LHO voor het aanzwengelen van de informatiewaterval ;) )
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217725327
En dank @vlindertje89 💐

De bejaarde benedenbuurvrouw net gesproken voor de post. Zij dacht, dat zij ¤ 500 had bespaard door haar afspraak voor zaterdag as. af te zeggen. Het stond in AD, dat het volgende week wordt beklonken.
De info doorgestuurd.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnneX op 23-05-2025 12:50:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')