Maar naar Friesland gaan, en in Friesland zijn, daar krijg je toch enorm veel energie van?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 07:59 schreef Tele6 het volgende:
Broertje had me gevraagd om komende zondag met hem mee te fietsen met een survivalrun. Maar die run is in Friesland helemaal. Ik heb gezegd dat ik het echt niet zie zitten om mee te gaan, (2 uur autorijden, 4 uur achter hem aan racen, weer 2 uur autorijden) maar nou zegt hij dat hij het niet ziet zitten om er alleen heen te gaan. Wat doe je dan
Vorig jaar een lang weekend Friesland gedaan met B en z'n familie en dat was idd heerlijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar naar Friesland gaan, en in Friesland zijn, daar krijg je toch enorm veel energie van?
En de bakker van de beste Oranjekoek van Fryslan zit vlak bij de start/finish![]()
Wat hiervoor is gezegd: kies voor jezelf, zuster…🎶 oh, het yt filmpje en tekst van Kooten en de Bie klopt niet. Helaasch.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vorig jaar een lang weekend Friesland gedaan met B en z'n familie en dat was idd heerlijk.
4 uur autorijden en 4 uur achter broertje aan racen is niet bevorderlijk voor m'n rust.
We hebben het hier eerder over gehad, en het waterpokken vaccin wordt nog helemaal niet lang genoeg gegeven om daadwerkelijk te kunnen concluderen dat het ook gordelroos op latere leeftijd voorkomt. Dit zei ik eerder:quote:Op vrijdag 23 mei 2025 07:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Sowieso is de overheid hier rijkelijk laat mee. En als ze gaan vaccineren tegen waterpokken dan hoeven ze over een paar decennia niet meer tegen gordelroos te vaccineren
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ook met het waterpokkenvaccin kun je nog waterpokken krijgen. En ook met het waterpokkenvaccin kun je nog gordelroos krijgen. De kans lijkt inderdaad wel kleiner - bij een grote studie naar gordelroos bij kinderen in US ging het om 170 vs 38 per 100.000 in kinderen boven de 2 per jaar zonder / met vaccin. Getallen voor gordelroos in volwassenheid na vaccinatie als kind zijn nog niet bekend, want de eerste groep kinderen daar die gevaccineerd is, is nu in de 20. Bron: https://www.scientificame(...)es-risk-in-children/
Je kan een hoes kopen voor over je helm zodat het een helm & regenkap in één wordt. Zoiets: https://www.decathlon.nl/(...)luogeel/_/R-p-346776quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat hiervoor is gezegd: kies voor jezelf, zuster…🎶 oh, het yt filmpje en tekst van Kooten en de Bie klopt niet. Helaasch.
Zó klinkt het ook wel als een motto. Op dezelfde dreun.
Laatste inpakperikelen, weersvoorspellingen zijn triest. Met mijn nieuwe helm in de regen is ook niks natuurlijk.![]()
Gelukkig is de nerd mee en kan hij mooi instrueren hoe om te gaan met overzetten van ziggomail naar nieuwe (verplichte) mailprovider. Vindt hij nog leuk ook…
En er ligt nog een lijstje van issues…
Oh top. Voor zukke tips is fok zó praktisch. Dank.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Je kan een hoes kopen voor over je helm zodat het een helm & regenkap in één wordt. Zoiets: https://www.decathlon.nl/(...)luogeel/_/R-p-346776
Ik heb er zelf ook zo een, maar nooit gebruikt omdat het me meestal weinig uitmaakt als ik een nat hoofd krijg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh top. Voor zukke tips is fok zó praktisch. Dank.
(Moest al lachen om het netje in voorste deel van helm: “om insecten en mn. wespen buiten te houden.”
Jammer dat deze oranje is.Nou ik had dinsdag tijdens het fietsen dus dat er een wesp onder m'n bril vloog en er klem kwam te zitten. Au!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig niet allergisch voor wespensteken, dus de volgende ochtend had ik geen bult meer naast m'n oog. Maar het was ff spannend
@Kaatje1 ik verwacht niet dat je regencape goed over je helm heen gaat passen, althans mijn capuchon past niet over mijn helm maar ik heb ook een XL hoofd & helm
Je moet je ook afvragen of je dat zou willen, want kun je dan nog wel goed om je heen kijken?
Dit is mn grootste issue met motorrijden... beestjes die in die helm belanden. Want je bent zo een paar minuten verder voor je veilig stilstaat en je handen vrij hebt om dat ding los te knopen...quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ik had dinsdag tijdens het fietsen dus dat er een wesp onder m'n bril vloog en er klem kwam te zitten. Au!
Gelukkig niet allergisch voor wespensteken, dus de volgende ochtend had ik geen bult meer naast m'n oog. Maar het was ff spannend
Hier moest ik over nadenken. Hel op de fiets? L'enfer, c'est les autres?quote:
Je kan alleen nog gordelroos krijgen als je alsnog geïnfecteerd raakt met waterpokken. Geen waterpokken is geen gordelroos. Sinds er in de vs gevaccineerd wordt, is er 26x minder waterpokken.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
We hebben het hier eerder over gehad, en het waterpokken vaccin wordt nog helemaal niet lang genoeg gegeven om daadwerkelijk te kunnen concluderen dat het ook gordelroos op latere leeftijd voorkomt. Dit zei ik eerder:
[..]
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier moest ik over nadenken. Hel op de fiets? L'enfer, c'est les autres?
Misschien moet je je eerst inlezen, en dan pas heel stellige uitspraken doen. Het klopt namelijk gewoon niet wat je hier zegt. Uit de link die ik postte:quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je kan alleen nog gordelroos krijgen als je alsnog geïnfecteerd raakt met waterpokken. Geen waterpokken is geen gordelroos. Sinds er in de vs gevaccineerd wordt, is er 26x minder waterpokken.
En dat is niet volledig uitgeroeid nee, maar dat is wel een enorme groep mensen die een veel lagere kans heeft op hersenschade, hartschade, blindheid, longschade, of dood, en mogelijk dus ook lagere kans dementie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De M van McDonalds, dan klopt het welquote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier moest ik over nadenken. Hel op de fiets? L'enfer, c'est les autres?
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:11 schreef AnneX het volgende:
De hele nacht al. Ja, ik was wakker…
Breaking News. It’s a first.
Zojuist hoorde ik, dat er wél sprake is van longontsteking. Geen meds erbij.
Echo opmerking @:sigme “an old man’s friend”…Rustig aan fietsen en kijken hoe het gaat, is dat geen optie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Tja…nadrukkelijk gezegd. Dus fiets wordt afgezegd.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 13:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Rustig aan fietsen en kijken hoe het gaat, is dat geen optie?
Ja dat weer is natuurlijk wel een domper als je net ziek bent geweest/ herstellende bent. Wel heel jammer.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…nadrukkelijk gezegd. Dus fiets wordt afgezegd.
En het wordt butweer ook nogDat hebben wij zelden.
Na het weekend ga ik er pas weer mee de weg op; als er dan weer een issue is breng ik hem bij de garage.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Gedoe @:fietsie en nu? Want het is wel raar.
En een foto van de kerstboom makenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Na het weekend ga ik er pas weer mee de weg op; als er dan weer een issue is breng ik hem bij de garage.
In een andere omgeving beetje rondtoerenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:02 schreef AnneX het volgende:
Wij doen mee met garage.
Paaltje niet gezien
Tijdelijk gefikst.
Toch op weg. In een geweldig humeur.
Not.
Wie wat bewaart heeft watquote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:02 schreef Tele6 het volgende:
De dame tegenover me in de trein is naar een discman aan het luisteren
Gokje: scherp mes en dus een schonere snede waardoor minder celwanden kapot gaan en er dus minder stoffen vrij komen die traanogen veroorzaken?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:57 schreef z80 het volgende:
Voor wie uien snijd. Er is een wetenschappelijk onderzoek gedaan. Een scherp mes geeft minder kans op traanogen.
https://arxiv.org/html/2505.06016v1
Ik heb nog wel een filmpje van mijn printer die berserk gingquote:
Ben je weer thuis? Van de hoge baren?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een filmpje van mijn printer die berserk ging
Toch genieten zo!quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ben je weer thuis? Van de hoge baren?
Einde middag hebben wij bij Bram Knol vlak voor sluitingstijd een stuk grillworst gekocht op aanbeveling van @:Lonaa
Vanavond gegeten in Nijverdal. Mijn eerste grote maaltijd sinds een week. Meer dan de helft meegenomen naar huis in bakjes.
De lieverds hebben ons in de kamer beneden ingepland met badkamer en-suite..
Steekpartij impliceert meer dan een persoon met een mes, imo. Van Dale zegt ‘vechtpartij met steekwapens’.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:51 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)fers-in-levensgevaar
Sinds wanneer is "mesaanval" een Nederlands woord? In mijn ogen Germanisme van Messerangrif, maar de juiste vertaling is steekpartij.
Verdervan de week nog over gehad dat er sinds de grenscontrole eigenlijk geen grote dingen zijn gebeurd.
Helaas niet. Kaartjes waren zo weg en was net te laat.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:39 schreef derLudolf het volgende:
Zit @:borisz vanavond ook in het stadion? Leuke avond gehad denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |