Wat zou jij er dan aan doen, Superman? Een volwassene tegen zijn wil ergens vasthouden? Dat is gewoon een strafbaar feit.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:33 schreef DjVero het volgende:
[..]
Want? Jij laat een vriend die in een keiharde vechtscheiding zit en gekke dingen als dit roept gewoon gaan? "Jo pik, tot morgen maar weer, hea!"
Ze hebben hem geprobeerd tegen te houden maar hij is er vandoor gegaan met een reservesleutel van de auto.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:33 schreef DjVero het volgende:
[..]
Want? Jij laat een vriend die in een keiharde vechtscheiding zit en gekke dingen als dit roept gewoon gaan? "Jo pik, tot morgen maar weer, hea!"
Dat is waar.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is altijd makkelijk praten, achteraf.
Denk dat al deze mensen zich hier nu ook echt beroerd over voelen, en schuldig.
Nou ja ik had liever dat mensen nou eens niet moorden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Als...ik zeg als zij inderdaad zo fout is geweest dat hij doorgedraaid is, dan had hij haar moeten vermoorden en de kinderen in veiligheid moeten brengen. Waarom moeten die kinderen sterven voor zijn frustratie?
Misschien kan je overwegen een kleine donatie te doen, niet alleen voor de begrafenis maar moeder en halfbroer wonen momenteel bij haar zus in huis.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze getracht de politie in te schakelen, maar die grijpen niet zo makkelijk in om 'onzinnige' dreigberichtjes. Zeker niet als hij totaal niet in beeld is bij instanties. "Kom kom mevrouwtje, dat zal wel los lopen!"
Ik kan het beeld niet van me af krijgen van die kindjes in die auto, in de gordels op de achterbank en je vader die dan bewust het water inrijdt. Verschrikkelijk! Ik denk dat die moeder dit ook nooit te boven komt.
Ik heb niet alles gevolgd, dank! Dat is iig iets.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze hebben hem geprobeerd tegen te houden maar hij is er vandoor gegaan met een reservesleutel van de auto.
Als het een vriend van me zou zijn? Zeker wel! Er zal namelijk vast een voorgeschiedenis zijn, waar als je een vriend bent vanaf zou moeten weten. Met je "strafbaar feit"quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat zou jij er dan aan doen, Superman? Een volwassene tegen zijn wil ergens vasthouden? Dat is gewoon een strafbaar feit.
Jij denkt naar eigen inzicht volwassen mensen tegen hun wil ergens vast te kunnen houden? Vrijheidsberoving.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:39 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gevolgd, dank! Dat is iig iets.
[..]
Als het een vriend van me zou zijn? Zeker wel! Er zal namelijk vast een voorgeschiedenis zijn, waar als je een vriend bent vanaf zou moeten weten. Met je "strafbaar feit"
quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien kan je overwegen een kleine donatie te doen, niet alleen voor de begrafenis maar moeder en halfbroer wonen momenteel bij haar zus in huis.
Dan raak je misschien dat unheimische gevoel een beetje kwijt.
Uiteraard. Maar als je ruzie hebt met je ex, ga je haar toch niet pakken door onschuldige kinderen te doden!quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou ja ik had liever dat mensen nou eens niet moorden.
Als de dader dood is, moeten anderen het altijd weer ontgelden. De moeder, de vrienden, de politie, jeugdzorg….quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:39 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik heb niet alles gevolgd, dank! Dat is iig iets.
[..]
Als het een vriend van me zou zijn? Zeker wel! Er zal namelijk vast een voorgeschiedenis zijn, waar als je een vriend bent vanaf zou moeten weten. Met je "strafbaar feit"
Deze kerel heeft zijn 'onschuldige' kinderen vermoord. Ja, hij is schuldig en een tyfesmongool.quote:Nee, de waarheid mag niet gezegd worden. Het gaat mij er niet om wie er gelijk heeft, maar dat die man nu wordt weggezet als de “kwade” zonder dat de vrouw ook maar enige schuld krijgt, gaat mij gewoon te ver. Daar reageer ik op, dus het is echt wel on-topic.
Burgerarrest? Hij riep namelijk dat hij zijn kinderen wat aan ging doen. Een burgerarrest is dan niet strafbaar.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij denkt naar eigen inzicht volwassen mensen tegen hun wil ergens vast te kunnen houden? Vrijheidsberoving.
Ik denk dat de buitenwereld in dit soort zaken graag iets of iemand wil straffen. Maar in dit geval is de daadwerkelijke dader ook dood, dus die kan niet meer ter verantwoording worden gebracht. Dan wordt er op zoek gegaan naar de volgende mogelijke zondebok.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als de dader dood is, moeten anderen het altijd weer ontgelden. De moeder, de vrienden, de politie, jeugdzorg….
Waarom moet er altijd meteen met een vinger worden gewezen?
Ik heb je al antwoord gegeven op deze vraag.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:40 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij denkt naar eigen inzicht volwassen mensen tegen hun wil ergens vast te kunnen houden? Vrijheidsberoving.
je kunt natuurlijk gewoon een melding bij de politie maken dat je je zorgen maakt vanwege bepaalde uitspraken die gedaan worden. Of b.v. de ex partner benaderen en uitleggen wat je hebt gehoord.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat zou jij er dan aan doen, Superman? Een volwassene tegen zijn wil ergens vasthouden? Dat is gewoon een strafbaar feit.
Ik zie liever dat er gekeken wordt dat dit soort zaken voorkomen wordt. Indien daar ergens fouten in procedures zijn gemaakt dan mogen daar wel consequenties aan zitten. Maar dat is niet per se het geval dat er fouten zijn gemaakt.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat de buitenwereld in dit soort zaken graag iets of iemand wil straffen. Maar in dit geval is de daadwerkelijke dader ook dood, dus die kan niet meer ter verantwoording worden gebracht. Dan wordt er op zoek gegaan naar de volgende mogelijke zondebok.
Dat zullen ze vast wel gaan doen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:03 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ik zie liever dat er gekeken wordt dat dit soort zaken voorkomen wordt. Indien daar ergens fouten in procedures zijn gemaakt dan mogen daar wel consequenties aan zitten. Maar dat is niet per se het geval dat er fouten zijn gemaakt.
Ik ben een vrouw, heb c-ptss en leef met je mee, echt. Ik vind het heel verdrietig dat je je niet gezien en niet gehoord voelt. Maar ik deel de mening dat dit niet de juiste uitlaatklep is en ook niet het juiste moment.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:14 schreef RAVW het volgende:
[..]
Toch vreemd dat dit niet de juiste plek zou zijn… Mannen worden hier zo maar even weggezet als problematisch, en zodra je daar als man tegenin gaat, is het ineens niet meer de juiste plek.
Nee, de waarheid mag niet gezegd worden. Het gaat mij er niet om wie er gelijk heeft, maar dat die man nu wordt weggezet als de “kwade” zonder dat de vrouw ook maar enige schuld krijgt, gaat mij gewoon te ver. Daar reageer ik op, dus het is echt wel on-topic.
Alleen merk ik dat zodra je je antwoord goed onderbouwt met levenservaring en feiten, je zelf weer wordt weggezet als “ probleem man”. LOL.
Waarom zou je als man nog met vrouwen praten als toch álles bij de man fout is? Ze hebben samen kinderen gekregen, toen ging het blijkbaar goed. Hij dronk toen ook al, hij is niet veranderd. Wat is er met haar gebeurd? Wordt dat dan geen moment onderzocht omdat het niet goed uitkomt?
Ik zeg niet dat zij alleen fout is, maar ik word een beetje moe van het idee dat mannen altijd maar de schuld krijgen, zeker als het man versus vrouw is.
En dat zie je hier ook duidelijk terug: tien vrouwen in tien minuten gaan mee in deze discussie, maar als één man iets zegt over vrouwen, lijkt het alsof er in één minuut duizend vrouwen binnenstromen om te reageren.
Dit macht die jij nu gebruikt is juist waar om ik door blijft gaan.
Want dat is dus wat ik duidelijk probeer te maken en nee ik zwicht niet onder druk en chantage van een dame.
Want je ziet duidelijk niet waar het probleem zit en wil ten kosten dit ook vermijden.
Een burgerarrest mag alleen als je iemand op heterdaad betrapt op een misdaad... dat had hij nog niet begaan he... je kan en mag niet zomaar iemand aanhouden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Burgerarrest? Hij riep namelijk dat hij zijn kinderen wat aan ging doen. Een burgerarrest is dan niet strafbaar.
Moet je dat monster fysiek wel de boos kunnen zijn.
En wanneer is er sprake van heterdaad? Volgens de wet:quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:15 schreef RobjeGeus het volgende:
[..]
Een burgerarrest mag alleen als je iemand op heterdaad betrapt op een misdaad... dat had hij nog niet begaan he... je kan en mag niet zomaar iemand aanhouden.
Het is niet gezegd dat hier al een door de rechter uitgesproken omgangsregeling lag. Als dat zo zou zijn, dan hoeft iemand de kinderen ook niet eerder te brengen als de andere ouder dat vraagt.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou, weet je. Ik ben nu 42 jaar en heb meerdere scheidingen (inclusief die van mezelf) van dichtbij meegemaakt. Je moet het als ouder tegenwoordig echt wel heel bont hebben gemaakt als de rechter niet meegaat in het standaard co-ouderschap met een redelijke verdeling. De tijd dat vaders hun kinderen amper nog mochten zien na een scheiding is echt wel voorbij, de wet is daarin gelukkig redelijk neutraal tegenwoordig. Ik heb geen idee welke omgangsregeling deze man met zijn kinderen had, maar als dat er een was waarin hij ze slecht sporadisch mocht zien, dan ligt dat toch echt helemaal aan hemzelf.
Het lijkt inderdaad een menselijke reflex om grip te willen krijgen op iets wat in wezen ondraaglijk en onbegrijpelijk is. Door iemand of iets de schuld te geven, ontstaat er een soort schijncontrole: “Als iemand zijn werk beter had gedaan, was dit te voorkomen geweest.”quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik denk dat de buitenwereld in dit soort zaken graag iets of iemand wil straffen. Maar in dit geval is de daadwerkelijke dader ook dood, dus die kan niet meer ter verantwoording worden gebracht. Dan wordt er op zoek gegaan naar de volgende mogelijke zondebok.
Wist je dat dit ook een van de redenen is waarom complottheorieën bestaan? Omdat "we" een verklaring willen voor totaal onbegrijpelijke dingenquote:Op woensdag 21 mei 2025 14:24 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad een menselijke reflex om grip te willen krijgen op iets wat in wezen ondraaglijk en onbegrijpelijk is. Door iemand of iets de schuld te geven, ontstaat er een soort schijncontrole: “Als iemand zijn werk beter had gedaan, was dit te voorkomen geweest.”
Niet alles in het leven is te voorkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |