abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2025 @ 09:04:48 #276
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217713935
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2025 08:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het was in veel gevallen gewoon puur antisemitisme, neem ook het geweld van 1920 tegen Joden. Je kunt dit ook in de bredere Arabische en Islamitische wereld in de geschiedenis zien en Europa was geen haar beter.

Altijd naar externe factoren wijzen is simpelweg geen oplossing. Het komt toch echt voort uit gevoelens van etnische en religieuze suprematie aan Arabische kant. Dit terwijl dit gebied helemaal niet van hen is in principe.
In 1920 was er al sprake van terugkeer, en dat kwam niet plots, het nam geleidelijk toe. Het begon al in 1882 - 1903 (eerste golf, beperkte impact, nog niet veel aan de hand), en in 1904 - 1914 (tweede golf, toen begon het mis te gaan vanwege het opkopen van grote stukken grond bij arabische grootgrondbezitters die zelf helemaal niet in die regio woonden, maar waardoor wel lokale arabieren werden verjaagd van het land dat zij bewerkten).
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  donderdag 22 mei 2025 @ 09:05:39 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217713938
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 08:56 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Dat is geen eerlijk verzoek. Je probeert een bezetter die beleidsmatig werkt, te vergelijken met een bezette bevolking die amper iets mag of kan. Israël hoeft geen moorden of verkrachtingen te plegen om zijn doelen te bereiken. Het heeft bureaucratie, wetgeving, en internationale immuniteit. Een handtekening onder een militaire order of ruimtelijk plan kan al voldoende zijn om weer een Palestijns dorp van water, grond of bewegingsvrijheid te beroven.

Dat is juist de essentie van structurele, geïnstitutionaliseerde macht: ze hoeft niet fysiek gewelddadig te lijken om destructief te zijn. De camera registreert geen pennenstreken, maar mensen verdwijnen er wel door.

De Palestijnen hebben dat soort macht niet. Voor hen is er geen pennenstreek die een checkpoint verwijdert of land teruggeeft. Daarom zie je hun verzet in vormen die zichtbaar, schrijnend, en soms gewelddadig zijn. Niet omdat ze dat prefereren, maar omdat het hun enige stem is.

Dat verklaart geweld, het rechtvaardigt het niet. Maar wie alleen over geweld begint wanneer de onderdrukte zich roert, en zwijgt wanneer onderdrukking zelf geweldloos lijkt, die verwart orde met rechtvaardigheid.
Het geweld is toch echt begonnen met de Arabieren/Palestijnen zelf. In die oorlogen hebben de omringende landen zoals Syrië, Egypte en Jordanië steeds gebied verloren, dat is dus niet 'bezet' maar het verloren. Jordanië wilde bijvoorbeeld de Westelijke Jordaanoever ook niet meer terug.

Daarnaast worden de Palestijnen niet onderdrukt, hun onophoudelijke terreurzucht moet beteugeld worden. Als er geen hek rond de Gazastrook zou zijn of vele checkpoints er op rond bepaalde gebieden niet zouden zijn, zou elke Palestijnen zo Israël of een Joodse gemeenschap op de Westelijke Jordaanoever kunnen binnenlopen om een aanslag te plegen.

En dit is in de jaren 1990 en 2000 natuurlijk de norm geweest, om de zoveel weken had je ergens weer een verschrikkelijke aanslag op een drukke plek die talloze Israëlische burgers het leven heeft gekost.

Dit is wat de Palestijnse cultuur namelijk is, het is een verwerpelijke cultuur die aan elkaar hangt van moslimfundamentalisme, antisemitisme en martelaarschap, waar het om het leven brengen van Joden als het hoogste goed wordt gezien.

De Palestijnen zijn het probleem, als zij de wapens neerleggen is er vrede. Als Israël dit zou doen krijg je een 7 oktober op landelijke schaal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217713946
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2025 08:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Toon maar aan, laat maar zien dat Israël voor 7 oktober 2023, dagelijks bezig was met 'moorden' en 'verkrachten' ..
Is al vaak genoeg langs gekomen.
Maar net zoals jij je kop in het zand steekt voor de genocide, doe je dat voor alles wat moslims beter zet.

Meest recente artikel over die dingen is bv https://www.bnnvara.nl/jo(...)er-onder-palestijnen
pi_217713956
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2025 09:05 schreef HowardRoark het volgende:

De Palestijnen zijn het probleem, als zij de wapens neerleggen is er vrede. Als Israël dit zou doen krijg je een 7 oktober op landelijke schaal.
Dit blijft het domste ooit.

Israël begint en pleegt genocide.
Maar hè moslims zijn het grote kwaad en moeten de verdediging maar stoppen!

Alles zodat de moslims stap voor stap vernietigd worden. Of niet dan?

De genocide pleger is niet degene die moet stoppen :')
Dat is alsof je Hitler de vrije hand laat en de schuld legt bij de slachtoffers :')
  donderdag 22 mei 2025 @ 09:09:40 #280
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217713957
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2025 09:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Vrede? Of slechts orde? En komt daar dan nog iets na? Een handreiking van Israel? Of gaat Israel dan gewoon verder met het bouwen van nederzettingen? Hoe zie je dat precies?

PS: Ik ben absoluut voor het per direct stoppen met vechten, maar daarmee zijn we er volgens mij niet...
  donderdag 22 mei 2025 @ 09:10:03 #281
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217713959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 09:04 schreef Hallulama het volgende:

[..]
In 1920 was er al sprake van terugkeer, en dat kwam niet plots, het nam geleidelijk toe. Het begon al in 1882 - 1903 (eerste golf, beperkte impact, nog niet veel aan de hand), en in 1904 - 1914 (tweede golf, toen begon het mis te gaan vanwege het opkopen van grote stukken grond bij arabische grootgrondbezitters die zelf helemaal niet in die regio woonden, maar waardoor wel lokale arabieren werden verjaagd van het land dat zij bewerkten).
Dat probleem ligt dan toch bij die grondbezitters en niet bij de inheemse bewoners van dit gebied die terugkeren naar het land van hun oorsprong? En vaak trof het opkopen van gebied helemaal geen lokale Arabieren omdat dit gebied heel dunbevolkt was. Waar nu 16 miljoen mensen wonen, woonden er toen maar een schamele 1,5 miljoen.

Veel Arabieren die wij nu als 'Palestijnen' zijn gaan zien, zijn ook pas in het begin van de 20e eeuw naar dit gebied gekomen vanuit landen zoals Syrië, Egypte en Irak in een zoektocht naar werk omdat de komst van Joden uit Europa de welvaart deed toenemen en meer mogelijkheid bracht op arbeid. Zie bijvoorbeeld:
quote:
There is a constant infiltration of Arab labor, on which there can scarcely be a practical check, from neighboring Arab lands. It will increase as the country's prosperity increases.

The crossings of the River Jordan are barred for eastward Jewish traffic; but there is traffic westwards for the Arabs of Transjordan. Now Transjordan, while it is part of the mandated territory and under the same Administrator, does not fall within the terms of the Balfour Declaration.

The Jews are not permitted to develop Transjordan; its Arab inhabitants are free to come into Palestine to take advantage of op portunities of employment which do not exist in their own country and which have only been created in Palestine by Jewish capital and Jewish enterprise.

Bron p. 685
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 22 mei 2025 @ 09:12:55 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217713973
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 09:09 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Vrede? Of slechts orde? En komt daar dan nog iets na? Een handreiking van Israel? Of gaat Israel dan gewoon verder met het bouwen van nederzettingen? Hoe zie je dat precies?

PS: Ik ben absoluut voor het per direct stoppen met vechten, maar daarmee zijn we er volgens mij niet...
Ik denk dat een tweestatenoplossing nu klaar is. Israël is door het terrorisme totaal verrechtst, Netanyahu kwam mede door het aanhoudende terreur ook aan de macht en onder eerdere linkse regeringen in Israël is er meermaals een aanbod gedaan voor een Palestijnse staat naast Israël, die structureel is afgewezen door de Palestijnen.

De aanslagen van 7 oktober 2023 hebben het laatste beetje hoop weten te vernietigen. Die aanslagen ware nota bene gericht op de Israëlische burgers van de meest vreedzame en pacifistische kibbutzim, die zich elke dag inzette voor een vreedzaam samenleven tussen Israëliërs en Palestijnen.
  donderdag 22 mei 2025 @ 09:13:36 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217713980
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 08:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
Kuch.... Wat een verschil in reacties. Ik had nog even kunnen wachten op @:EttovanBelgie maar ik denk dat ik mijn punt wel heb gemaakt zo.
Mijn reactie ken je.

Het komt alleen niet zo goed uit dat ik stel dat Palestijnen gewoon recht hebben op hun eigen land, en nee, niet elders, gewoon hun geboortegrond, daar waar ze vandaan komen en hun roots hebben liggen: Palestina.

Ook niet goed uit komt mijn kritiek op kolonisten en Netanyahu.

Zaken die ik al vaker heb aangekaart, en waar je gerust op mag croften.

Alsnog ben ik niet 'pro-Palestina', marcheer ik niet mee en laat ik me niet voor het karretje spannen voor de dubbele agenda's van het hier nu al anderhalf jaar selectief verontwaardigde quasi-professionele demonstranten.

En dat is wat je irriteert. Pas niet in de simplistische box-jes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 22 mei 2025 @ 09:15:44 #284
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217713992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 08:03 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat is het ook. Ze zijn het niet gewend dat er een ander perspectief is. Het is al 100 jaar eenrichtingsverkeer en nu er wat tegengeluid komt is het meteen antisemitisme of in het beste geval pro Palestijns terwijl het nieuws nog steeds pro Israël is overwegend.

Zo'n Andries Knevel was met de grond gelijk gemaakt als het om welk ander land ging.
Het is geen ander perspectief, het is een tribaal stukje selectiviteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 22 mei 2025 @ 09:24:34 #285
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217714057
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2025 09:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat probleem ligt dan toch bij die grondbezitters en niet bij de inheemse bewoners van dit gebied die terugkeren naar het land van hun oorsprong? En vaak trof het opkopen van gebied helemaal geen lokale Arabieren omdat dit gebied heel dunbevolkt was. Waar nu 16 miljoen mensen wonen, woonden er toen maar een schamele 1,5 miljoen.

Veel Arabieren die wij nu als 'Palestijnen' zijn gaan zien, zijn ook pas in het begin van de 20e eeuw naar dit gebied gekomen vanuit landen zoals Syrië, Egypte en Irak in een zoektocht naar werk omdat de komst van Joden uit Europa de welvaart deed toenemen en meer mogelijkheid bracht op arbeid. Zie bijvoorbeeld:
[..]

Daar heb je een punt, maar was het slim? Legaal helemaal correct, maar moreel-ethisch? Een drama in wording.

En inderdaad, de welvaart van de joden leidde toen inderdaad tot een instroom van niet-lokale arabieren richting de regio.

Daarom, om dit conflict te begrijpen, moeten we misschien uitgaan van meer kampen dan slechts Israeliers en Palestijnen, of slechts joden en moslims, of slechts arabieren en hebreeers, etc.

Wellicht dienen we ook de volgende subkampen te onderkennen (voorbeeld):

Kamp A - Elite - Gematigd
Kamp A - Elite - Extremist
Kamp A - Volk - Gematigd
Kamp A - Volk - Extremist

vs.

Kamp B - Elite - Gematigd
Kamp B - Elite - Extremist
Kamp B - Volk - Gematigd
Kamp B - Volk - Extremist

Maakt het allemaal niet eenvoudiger, en helaas leggen fluisteraars het meestal af tegen schreeuwers...
  Moderator donderdag 22 mei 2025 @ 09:34:09 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217714112
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 08:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
Kuch.... Wat een verschil in reacties. Ik had nog even kunnen wachten op @:EttovanBelgie maar ik denk dat ik mijn punt wel heb gemaakt zo.
Wat is het punt?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 22 mei 2025 @ 09:35:45 #287
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_217714133
quote:
14s.gif Op donderdag 22 mei 2025 09:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

De aanslagen van 7 oktober 2023 hebben het laatste beetje hoop weten te vernietigen. Die aanslagen ware nota bene gericht op de Israëlische burgers van de meest vreedzame en pacifistische kibbutzim, die zich elke dag inzette voor een vreedzaam samenleven tussen Israëliërs en Palestijnen.
Misschien moet het daar vandaan komen, niet van politici of van het systeem, maar van de mens.

"Zie je dat veld? Een Joodse boer bewerkt het. En vijftig meter verder, langs dat pad, verkoopt een Palestijnse familie uien. Ze hebben nooit met elkaar gesproken. Maar ze hebben elkaar twintig jaar lang ouder zien worden."

"Ik bracht ze op een dag thee. Zette ze onder een boom. Sprak niet over land of rechten. Alleen over het weer, de bodem, de prijs van uien dat seizoen. En geloof het of niet... ze kregen ruzie over de beste manier om radijs te planten. En ze lachten."

Vrede begint wanneer mensen zien dat hun vijand... ook gewoon een mens kan zijn. Misschien zelfs een irritante. Maar niet langer alleen een beangstigend label. Het begint op het moment dat 'zij' een gezicht krijgt. Een naam. Een buur.

[ Bericht 8% gewijzigd door Hallulama op 22-05-2025 09:51:02 ]
pi_217714236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 09:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn reactie ken je.

Het komt alleen niet zo goed uit dat ik stel dat Palestijnen gewoon recht hebben op hun eigen land, en nee, niet elders, gewoon hun geboortegrond, daar waar ze vandaan komen en hun roots hebben liggen: Palestina.

Ook niet goed uit komt mijn kritiek op kolonisten en Netanyahu.

Zaken die ik al vaker heb aangekaart, en waar je gerust op mag croften.

Alsnog ben ik niet 'pro-Palestina', marcheer ik niet mee en laat ik me niet voor het karretje spannen voor de dubbele agenda's van het hier nu al anderhalf jaar selectief verontwaardigde quasi-professionele demonstranten.

En dat is wat je irriteert. Pas niet in de simplistische box-jes.
Het gaat om het uitblijven van een reactie op het moment dat hij zoiets plaatst. Zodra ik deze walgelijke reactie plaatste kwam er meteen een reactie. Dat is tekenend voor de hele discussie en de verschillende maten die gehanteerd worden.
pi_217714266
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 09:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat is het punt?
Zie hierboven
pi_217714275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 22:27 schreef Hathor het volgende:

[..]
Buiten laten, dit volk wil je niet in je midden hebben.
1
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 04:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Gewoon innemen, from the river to the sea zei iemand ooit eens.
2

En dan geen enkel tegen geluid. Oproepen tot ethnische zuiveringen op palestijnen.
  donderdag 22 mei 2025 @ 10:10:17 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217714353
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 09:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het gaat om het uitblijven van een reactie op het moment dat hij zoiets plaatst. Zodra ik deze walgelijke reactie plaatste kwam er meteen een reactie. Dat is tekenend voor de hele discussie en de verschillende maten die gehanteerd worden.
Nee hoor: de dag dat Trump met z'n leeghoofdige Luxor Hotel Gazaplan kwam, was ik reeds daar met een reactie. Voorstanders daarvan heb op diezelfde dag al aangegeven wat mijn standpunt is: het verjagen van mensen van hun geboortegrond is diabolisch. Of demonisch. Woorden van die strekking, croft ze.

EttovanBelgie in NWS / Israël - Hamas - #319 MAGA Strip?
EttovanBelgie in NWS / Trump wil luxeresort van Gaza maken #4
EttovanBelgie in NWS / Trump wil luxeresort van Gaza maken en Palestijnen ‘herplaatsen'

Ondertussen is de slogan 'from the river to the sea' natuurlijk een onschuldige riedel.

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 22-05-2025 10:18:39 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217714476
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 10:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee hoor: de dag dat Trump met z'n leeghoofdige Luxor Hotel Gazaplan kwam, was ik reeds daar met een reactie. Voorstanders daarvan heb op diezelfde dag al aangegeven wat mijn standpunt is: het verjagen van mensen van hun geboortegrond is diabolisch. Of demonisch. Woorden van die strekking, croft ze.

EttovanBelgie in NWS / Trump wil luxeresort van Gaza maken en Palestijnen ‘herplaatsen'

Ondertussen is de slogan 'from the river to the sea' natuurlijk een onschuldige riedel.
Je bent alleen bezig met pro-palestina geluid aan te vallen. Je gaat nooit in op de hardcore pro-Israel lui die het bijvoorbeeld verdedigen dat Israel op diplomaten schiet.
Kun je als je met je neus in je eigen hypocrisie gedrukt wordt wel zeggen; Ja maar ik ben ook tegen de ergste misdaden door Israel. Waar blijkt dat dan uit, 90% van je posts in dit topic gaat over demonstranten die kut zouden zijn niet over Israels misdaden. Je ligt constant in de clinch met pro-Palestina omdat je de hele groep over een kamp scheert. Als ik iets wil leren over de schadelijkheid van totaal doorgeslagen tribalisme kijk ik naar jouw posts.

Oh ja ga je je keutel nog onderbouwen dat Qatarees geld support voor Gaza op universiteiten zou steunen. Of vertellen over de samenwerkingsverbanden van Universiteiten die net zo kwalijk zijn als die met Israel?
  donderdag 22 mei 2025 @ 10:40:56 #293
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217714632
https://x.com/IhabHassane is het kanaal van een Palestijnse Gazaan. Hij controleert eerst, publiceert dan. Erg interessant.

Bijvoorbeeld dit soort dingen:

twitter
  donderdag 22 mei 2025 @ 10:51:39 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217714726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 10:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je bent alleen bezig met pro-palestina geluid aan te vallen. Je gaat nooit in op de hardcore pro-Israel lui die het bijvoorbeeld verdedigen dat Israel op diplomaten schiet.
Kun je als je met je neus in je eigen hypocrisie gedrukt wordt wel zeggen; Ja maar ik ben ook tegen de ergste misdaden door Israel. Waar blijkt dat dan uit, 90% van je posts in dit topic gaat over demonstranten die kut zouden zijn niet over Israels misdaden. Je ligt constant in de clinch met pro-Palestina omdat je de hele groep over een kamp scheert. Als ik iets wil leren over de schadelijkheid van totaal doorgeslagen tribalisme kijk ik naar jouw posts.

Oh ja ga je je keutel nog onderbouwen dat Qatarees geld support voor Gaza op universiteiten zou steunen. Of vertellen over de samenwerkingsverbanden van Universiteiten die net zo kwalijk zijn als die met Israel?
Nee, ik lig daarmee in de clinch omdat het een tribale alliantie betreft gemotiveerd door politiek en religie; iets wat je zelf trouwens ook stelselmatig aantoont. Nog afgezien van je verwerpelijke UI.

Dat 90% van de posts daarover gaat is omdat i.t.t. de groenrode stoottroepen in Nederland, er helemaal geen pro-Israël meute van eenzelfde omvang of vocaliteit bezig is of wordt gefaciliteerd. Die zijn er niet. Ook in media en academia is deze club niet tot nauwelijks aanwezig. Ook dat heeft een reden.

Verder hoef ik geen 'keutels' verder te onderbouwen, dat is reeds met meerdere links gedaan; dat je werkelijk dacht dat geld uit Qatar pas een dingetje is sinds Trump een vliegtuigje heeft gekregen zegt voornamelijk hoe bar slecht je zelf in de materie zit.

En echt, laten we het niet over hypocrisie hebben (UI).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217714799
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 10:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar als iemand had geschreven wat hij schreef dan was je daar absoluut op ingegaan om hem te corrigeren. Dat is prima en best goed maar je laat het omgekeerd wel zwijgend toe.
  donderdag 22 mei 2025 @ 11:00:09 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217714816
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 10:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Maar als iemand had geschreven wat hij schreef dan was je daar absoluut op ingegaan om hem te corrigeren. Dat is prima en best goed maar je laat het omgekeerd wel zwijgend toe.
Heb je die linkjes gelezen? Wat was daar precies zwijgend aan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217714880
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 11:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Heb je die linkjes gelezen? Wat was daar precies zwijgend aan?
In een topic waarin je geregeld reacties aanvalt waarin gebruikers opkomen voor de rechten van Palestijnen en deze zelfs vaak weg zet als een vorm van tribalisme, bleef je aardig stil bij het goed praten van etnische zuiveringen en moord op duizenden palestijnen. Iemand die echt objectief is, had hier op gereageerd.
Maar je bent natuurlijk vrij om te kiezen wanneer en waar op je reageert.
pi_217715032
quote:

[..]

quote:

[..]

Orde. De tweestatenoplossing is afgelopen zaak. Dat heeft Hamas op 7 oktober gedaan.
pi_217715050
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 10:40 schreef Qarrad het volgende:
https://x.com/IhabHassane is het kanaal van een Palestijnse Gazaan. Hij controleert eerst, publiceert dan. Erg interessant.

Bijvoorbeeld dit soort dingen:

[ x ]
Hij is heel erg betrouwbaar. Dat weet ik omdat zowel fanatieke pro-Hamas figuren als pro-Netanyahu figuren hem aanvallen.

Dan doe je het uitstekend.
  donderdag 22 mei 2025 @ 11:33:04 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217715146
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 11:06 schreef Chadi het volgende:

[..]
In een topic waarin je geregeld reacties aanvalt waarin gebruikers opkomen voor de rechten van Palestijnen en deze zelfs vaak weg zet als een vorm van tribalisme, bleef je aardig stil bij het goed praten van etnische zuiveringen en moord op duizenden palestijnen. Iemand die echt objectief is, had hier op gereageerd.
Maar je bent natuurlijk vrij om te kiezen wanneer en waar op je reageert.
Nee Chadi, ik val gebruikers aan die menselijk leed gebruiken om als dekmantel te gebruiken voor hun tribale ideologieën en opvattingen. Handig middel om door middel van emotie en appel op moraal je eigen politieke, religieuze en sociale ideeën een duw in de rug te geven. Geen rationeel mens staat namelijk moord voor (hoewel, zie bepaalde lieden hier met bepaalde UI's), geen mens met een hart 'komt op' voor genocide, uithongering en ellende.

Iemand die echt objectief is ziet vooral de walgelijke selectieve veronwaardiging die in de groenrode alliantie de norm is.

En daar reageer ik zeker op, omdat het goedkoop, misselijkmakend en misleidend is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')