abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217712386
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
De tandjes...

Gewoon vandaag weer:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-de-grens-a4894161

Bedrijven als KKR investeren openlijk in oorlog, fossiele industrie en neokoloniale uitbuiting
Mar Lalihatu Dj-duo Animistic Beliefs

KKR, dat via zijn directie nauwe banden heeft met de Republikeinse partij en flink doneerde aan de campagne van Donald Trump, heeft ook geld zitten in Israëlische datacentra, infrastructuur en organisaties die banden hebben met Israëlische nederzettingen. Volgens Boiler Room, een dance-organisator in handen van Superstruct, investeert KKR ook in wapenfabrikanten en ,,bedrijven die het milieu vernietigen".

Echt, gewoon vandaag :') _O-

En zulks, natuurlijk:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)was-massaal-a4893748

Wat een nuance, wat een strakke journalistiek, wat een oog voor verschillende perspectieven.

En, ook vandaag, natuurlijk een artikeltje over hoe witte Afrikaners niet zo moeten zeiken:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ocideclaims-a4894187

M.a.w: wat een kloteblaadje voor radicalen...

Ik ga zo nog even het AD van vandaag uitpluizen.
???? Wat is dan de lobby. Waarom zouden ze er geld voor hebben gekregen dit te schrijven. Dat in de muziekwereld zeker techno men heel fel is op dit issue is gewoon een feit. Je had bijvoorbeeld ook Hör wat een populair platform was voor DJ's tot deze oorlog. Nu niet meer want ze wilden geen pro palestina boodschappen omdat het platform van Israeliers is. Russia is a terrorist state was dan weer geen probleem voor diezelfde organisatie.

Maar goed dus omdat ze feiten schrijven die je niet aanstaan is het volgens jou dus lobby. Weet je wel wat lobby is? Of journalistiek? Zoals ik het nu begrijp denk je dat lobby is als ze iets schrijven wat je niet graag leest.
pi_217712410
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:44 schreef Elpis het volgende:

[..]
O ja heel normaal 'waarschuwingsschoten' te geven richting diplomaten.
En dan lekker selectief verontwaardigd gaan lopen doen over het woord beschieting.
8)7

https://www.nu.nl/buitenl(...)er-in-delegatie.html
Tuurlijk ze willen geen pottenkijkers. Heel normaal dan om maar op diplomaten van bevriende landen te schieten. Je denkt toch niet dat een genocidaal land dat soort diplomaten tussen Israel en de slachtoffers laat komen.
pi_217712432
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:02 schreef GerryDV het volgende:
Bizar gekleurd sensatieartikel op nu.nl.

Headline titel:

Israël beschiet diplomaten die Westoever bezoeken, ook Nederlander in delegatie

Eerste alinea:

Het Israëlische leger heeft woensdag waarschuwingsschoten gelost tijdens een bezoek van buitenlandse diplomat

Een waarschuwingsschot is per definitie niet het ‘beschieten van een persoon’. Een schot dat op een persoon gericht is, dus beschoten is, is per definitie geen waarschuwingsschot.

Wat is dit voor walgelijke en overduidelijke stemmingmakerij?
Ja heel normaal om te gaan schieten als diplomaten en journalisten een verkeerde afslag nemen. Dat je dit zo durft te posten man man man.
pi_217712454
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja heel normaal om te gaan schieten als diplomaten en journalisten een verkeerde afslag nemen. Dat je dit zo durft te posten man man man.
Verkeerde afslag. Je bedoelt als ze in de buurt komen van iets wat het daglicht niet kan verdragen. Ze zijn daar om de situatie te observeren. In Noord-Korea en Israel proberen ze dat blijkbaar heel erg te sturen. Juist bewegingsvrijheid is cruciaal om goed te kunnen observeren.
pi_217712596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Verkeerde afslag. Je bedoelt als ze in de buurt komen van iets wat het daglicht niet kan verdragen. Ze zijn daar om de situatie te observeren. In Noord-Korea en Israel proberen ze dat blijkbaar heel erg te sturen. Juist bewegingsvrijheid is cruciaal om goed te kunnen observeren.
Ik denk eigenlijk dat ze dit dan wel slimmer hadden aangepakt.

Mijn gok is een powertrippende soldaat die even vergeten was dat hij alleen Palestijnen zonder stem zo moet behandelen.
  woensdag 21 mei 2025 @ 23:05:28 #231
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_217712599
"Een woordvoerder van de Belgische buitenlandminister zegt dat de delegatie niet van die route is afgeweken."

Dus niet eens een verkeerde afslag.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_217712669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:44 schreef Elpis het volgende:

[..]
O ja heel normaal 'waarschuwingsschoten' te geven richting diplomaten.
En dan lekker selectief verontwaardigd gaan lopen doen over het woord beschieting.
8)7

https://www.nu.nl/buitenl(...)er-in-delegatie.html
Ben je zwakbegaafd (serieuze vraag)? Ik leg net uit dat waarschuwingsschoten niet richting een persoon zijn. Wat zeg je nou allemaal?
pi_217712688
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Met kan waarschuwingsschoten (dus niet gericht op personen maar voornamelijk in de lucht) lozen om mensen te waarschuwen dat ze zich in gevaarlijk gebied bevinden, waar mogelijk een bombardement aanstaande is, waar ze terroristen in scope hebben die mogelijk de delegatie als target hebben, waar op dat moment ineens een speciale operatie gaande is.

Ondertussen proberen ze het dus te framen alsof Israël doelbewust schiet op buitenlandse politici. Te gek voor woorden om dat zo neer te zetten en ealgelijke stemmingmakerij. Zoals we gewend zijn van 1 kamp.
pi_217712707
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:05 schreef Elpis het volgende:
"Een woordvoerder van de Belgische buitenlandminister zegt dat de delegatie niet van die route is afgeweken."

Dus niet eens een verkeerde afslag.
Alsof alles statisch is daar. Alsof er geen dynamische situatie is die continu veranderd en wat deze waarschuwingsschoten rechtvaardigd zodat men af kan wijken van die route of weet wat er aanstaande is. Hetnis een oorlogsgebied he, geen wandeling door een park.
pi_217712763
quote:
14s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar vermomd achter een façade van een zogenaamde aandacht voor 'mensenrechten'.

Waarvan we weten dat degenen die daar constant mee wapperen, dit slechts heel selectief doen als het kan worden gebruikt om Israël in een negatief daglicht te zetten.
Klopt. Wanneer moslims elkaar in de haren vliegen hoor je ze niet. IS..Mosul..Jemen..de lijst met ellende in islamitische shitholes is oneindig lang. Maar bij Israël staan ze er hoor, de activisten. Het is 100% antisemitisme
pi_217712791
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:19 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Met kan waarschuwingsschoten (dus niet gericht op personen maar voornamelijk in de lucht) lozen om mensen te waarschuwen dat ze zich in gevaarlijk gebied bevinden, waar mogelijk een bombardement aanstaande is, waar ze terroristen in scope hebben die mogelijk de delegatie als target hebben, waar op dat moment ineens een speciale operatie gaande is.

Ondertussen proberen ze het dus te framen alsof Israël doelbewust schiet op buitenlandse politici. Te gek voor woorden om dat zo neer te zetten en ealgelijke stemmingmakerij. Zoals we gewend zijn van 1 kamp.
Ja tuurlijk schieten is echt de enige communicatieoptie die we hebben in de 21ste eeuw.
Natuurlijk is het doelbewust. Hoe denk je dat er zoveel journalisten en hulpverleners vermoord worden, telkens een foutje zeker. Te gek voor woorden hoe jij het schieten op diplomaten probeert te vergoeilijken.
Zou wel heel toevallig zijn als een delegatie diplomaten toevallig precies komt waar de terroristen zijn. In het narratief van Israel is dat overal waar Palestijnen zijn.
pi_217712793
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Klopt. Wanneer moslims elkaar in de haren vliegen hoor je ze niet. IS..Mosul..Jemen..de lijst met ellende in islamitische shitholes is oneindig lang. Maar bij Israël staan ze er hoor, de activisten. Het is 100% antisemitisme
Maar waarom he? Is het Stockholm syndroom omdat ze zelf in een achterstandswijk wonen met voornamelijk moslims en niet beter meer weten en zich die cultuur en mening aanmeten? Is het puur van het willen deugen op social media? Ik denk dat dit de grootste reden is. En dan heb je natuurlijk de laatste groep, de domme mensen en de schapen die ergens de klok hebben horen luiden en de ken dat wat ze doen goed is en ze de juiste kant gekozen hebben, niet gehinderd door enig besef.
  woensdag 21 mei 2025 @ 23:39:17 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217712794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Klopt gelukkig, die zien miljarden een bodemloze put in verdwijnen terwijl ze zelf genoeg problemen hebben. Daarnaast speelt sociale media daar natuurlijk ook een flinke rol in.
Neuh, vooral uit Qatar binnenstromend geld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 21 mei 2025 @ 23:39:56 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217712798
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 22:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Zou het niet eens vragen. Alles wat enigszins genuanceerd over Palestijnen praat zal al snel hieronder vallen namelijk. De bekende weg.
Integendeel; ik heb namelijk niets met tribalisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217712818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, vooral uit Qatar binnenstromend geld.
:') Alsof studenten zo luisteren naar geldschieters van de uni. Jij misschien met je studenten moeten naar hun uni luisteren. De meeste studenten denken in tegenstelling tot jij wel voor zichzelf. Niet: oh Qatar heeft dit jaar 10 miljoen aan mijn universiteit gegeven nu ben ik pro-Palestina.
Je kwam met 6 miljard over 50 jaar in heel Amerika. Daarbij ook in Amerika protesteren studenten juist tegen dat soort banden van de universiteiten.

Daarbij laat dan eens zien, wat wil de Qatar lobby dan. Jij zegt ze geven geld aan uni's daaruit komt Palestina support. Er zijn ook 1000 andere redenen te verzinnen wat Qatar met dat geld wil bereiken. Bijvoorbeeld meer support voor beleid als drill baby drill en het intrekken van subsidies voor verduurzaming.
  woensdag 21 mei 2025 @ 23:47:20 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217712824
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Iets teveel cognitieve dissonantie, hypocrisie en tegenstrijdigheden in die hobbyclub van woke, studenten, paarsebroeken en salafi's.

Wordt sowieso nog popcorntijd, wanneer pallie- en regenboogvlag tegenover elkaar komen te staan

"Hoezo ben ik een slet als ik me niet bedek?"

"Hoezo brand ik in de hel als queer?"

Heb er nu al zin in, die discussie.
Die discussie komt er niet, want die studenten weten ook gewoon dat Gaza geen baken van progressiviteit is.

Ze maken hun steun aan een volk in nood echter niet afhankelijk van of dat volk wel progressief genoeg is.
  woensdag 21 mei 2025 @ 23:48:55 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217712827
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die discussie komt er niet, want die studenten weten ook gewoon dat Gaza geen baken van progressiviteit is.

Ze maken hun steun aan een volk in nood echter niet afhankelijk van of dat volk wel progressief genoeg is.
Ze kunnen Flevoland niet op een landkaart aanwijzen, laat staan Gaza.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 21 mei 2025 @ 23:49:30 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217712828
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:') Alsof studenten zo luisteren naar geldschieters van de uni. Jij misschien met je studenten moeten naar hun uni luisteren. De meeste studenten denken in tegenstelling tot jij wel voor zichzelf. Niet: oh Qatar heeft dit jaar 10 miljoen aan mijn universiteit gegeven nu ben ik pro-Palestina.
Je kwam met 6 miljard over 50 jaar in heel Amerika. Daarbij ook in Amerika protesteren studenten juist tegen dat soort banden van de universiteiten.

Daarbij laat dan eens zien, wat wil de Qatar lobby dan. Jij zegt ze geven geld aan uni's daaruit komt Palestina support. Er zijn ook 1000 andere redenen te verzinnen wat Qatar met dat geld wil bereiken. Bijvoorbeeld meer support voor beleid als drill baby drill en het intrekken van subsidies voor verduurzaming.
Oh, vertel.

En nu we toch banden verbreken met uni's vanwege bepaalde verbintenissen: gaan we nu ook alle uni's cancelen die geld uit malafide staten binnenkrijgen?

Hoe werkt dat precies, de principes van de demo-student anno 2025?

Verder: studenten die zelf kunnen nadenken lopen niet te krijsen om boycots en cancelen van bepaalde sprekers; die durven namelijk een debat aan te gaan i.p.v. in foetushouding bij het CvB te liggen omdat iemand iets 'gemeens' zegt.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 21-05-2025 23:56:57 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 21 mei 2025 @ 23:49:36 #244
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217712829
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ze kunnen Flevoland niet op een landkaart aanwijzen, laat staan Gaza.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze dat niet kunnen.
pi_217712839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 15:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mijn punt precies. Er wordt met verschillende maten gemeten wat betreft de informatie vanuit verschillende hoeken. In elke bubbel heeft allang onderuit gehaalde informatie nog een echo. Denk aan het bombardement op het ziekenhuis, de tientallen onthoofde baby's, wat er gebeurde met de ambulance, de status van de Bibas-familie.

Daarom is het ook zo gevaarlijk om een voorschot te nemen op termen als "genocide" en "uithongering".
Volgens Trump is er nu een 'witte genocide'.
https://nos.nl/artikel/25(...)-over-witte-genocide

Dat geeft alleen al aan hoe makkelijk dat woord zijn waarde aan het verliezen is, door mensen die het te pas en te onpas gebruiken.

Het zou beter zijn als mensen zich niet zo laten meeslepen in die extreme termen.
pi_217712845
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:39 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Maar waarom he? Is het Stockholm syndroom omdat ze zelf in een achterstandswijk wonen met voornamelijk moslims en niet beter meer weten en zich die cultuur en mening aanmeten? Is het puur van het willen deugen op social media? Ik denk dat dit de grootste reden is. En dan heb je natuurlijk de laatste groep, de domme mensen en de schapen die ergens de klok hebben horen luiden en de ken dat wat ze doen goed is en ze de juiste kant gekozen hebben, niet gehinderd door enig besef.
Het waarom is niet zo heel moeilijk te verklaren. Dat islamieten elkaar afslachten zullen weinig Europeanen wat kunnen schelen. Inboet geval van Israël geldt dat er bepaalde banden zijn met westerse landen die vrij sterk zijn. Israël is toch een soort van een van ons. En het feit dat zij nu oorlogsmisdaden plegen mag best veroordeeld worden want als we dat toestaan dan gooien we onze waarden ook te grabbel. Daarmee wil ik alle pro-paliwappies niet onder de critici scharen. Wat mij betreft wordt iedereen die met een palivlag rondloopt preventief beboet.
  donderdag 22 mei 2025 @ 01:13:09 #247
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217713004
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 17:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Joh, dit is de demografie zoals ze die in Israël zelf kiezen te rapporteren hè.
Je kunt ook gewoon toegeven dat je er weinig van afweet en dat er mensen in dit topic met meer kennis rondlopen.
pi_217713030
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 23:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh, vertel.

En nu we toch banden verbreken met uni's vanwege bepaalde verbintenissen: gaan we nu ook alle uni's cancelen die geld uit malafide staten binnenkrijgen?

Hoe werkt dat precies, de principes van de demo-student anno 2025?

Verder: studenten die zelf kunnen nadenken lopen niet te krijsen om boycots en cancelen van bepaalde sprekers; die durven namelijk een debat aan te gaan i.p.v. in foetushouding bij het CvB te liggen omdat iemand iets 'gemeens' zegt.
Waar heb je het nou weer over. Jij beweert dat geld vanuit rare staatjes dikke invloed heeft op studenten, ik vraag je daar iets van te bewijzen. Maar vervolgens moet ik redenen verzinnen waarom Qatar sponsort, ik heb toch al 2 mogelijkheden gegeven. Jij hebt een verklaring gegeven en dat moeten we maar geloven omdat je belezen zou zijn ofzo. Nou kom dan eens met een bron.

Wat demonstrerende studenten willen moet je aan hen vragen, dat zal verschillen.

quote:
De Radboud Universiteit in Nijmegen schort de samenwerking op met twee universiteiten in Israël vanwege mogelijke betrokkenheid bij Israëlische mensenrechtenschendingen in de oorlog in Gaza.. Het gaat om de Tel Aviv University en Hebrew University. Dat meldt de universiteit in een persbericht.

Met het besluit volgt de universiteit het advies van een commissie die zich over de samenwerkingen boog. Die commissie oordeelde "dat de mensenrechtenschendingen door Israël in de Palestijnse gebieden ernstig en systematisch zijn, en dat de betreffende universiteiten in een aantal gevallen bijdragen aan directe en specifieke schending van mensenrechten en mogelijk betrokken zijn bij schendingen van wetenschappelijke integriteit".

Eerder schortten de universiteiten van Amsterdam en Tilburg hun samenwerking met Israëlische universiteiten al op.
https://nos.nl/artikel/25(...)iteiten-in-israel-op
Blijkbaar krijgen de studenten toch gelijk van de commissie die de universiteit instelde. Hadden ze toch goed gezien

https://www.ru.nl/over-ons/organisatie/partners-en-netwerken
Hier zie ik wat partners van de universiteit, mag jij aanwijzen welke volgens jou malafide landen zijn. Welke partner heeft volgens jou de studenten en universiteit gehersenspoelt om de banden met Israel te verbreken en daarover te liegen.

Weet je wat ook een mogelijkheid is, dat de universiteit onderzoek heeft gedaan en tot een andere conclusie komt dan jij. Waarom is het zo onmogelijk voor je dat Israel op grote schaal mensenrechten schendingen pleegt en dat mensen (studenten) niet graag hebben dat hun onderwijsinstelling daar íets aan bijdraagt.
pi_217713034
Nóg grappiger trouwens omdat ik dus wel eens wat onderzoek kom ik dit tegen.

quote:
Andere conflictgebieden
Het college van bestuur heeft de commissie verzocht zich (ook) te richten op instellingsbrede samenwerkingsverbanden met universiteiten die gevestigd zijn in andere landen/conflictgebieden dan Israël en de Palestijnse gebieden. Verder wordt er – in lijn met wat de commissie zelf schrijft – in de komende periode een aanvulling op het afwegingskader verwacht aangaande samenwerkingen op individueel niveau, dat wil zeggen samenwerkingen tussen individuele academici. Medewerkers zullen die als handreiking kunnen gebruiken voor hun eigen afweging.
https://www.ru.nl/over-on(...)he-universiteiten-op
Wat was ook alweer de klacht dat men zich doodstaart op Israel. Dat het hypocriet zou zijn of enkel antisemitisch.
Nou kunnen we daar ook over ophouden.
pi_217713608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
De tandjes...

Gewoon vandaag weer:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)er-de-grens-a4894161

Bedrijven als KKR investeren openlijk in oorlog, fossiele industrie en neokoloniale uitbuiting
Mar Lalihatu Dj-duo Animistic Beliefs

KKR, dat via zijn directie nauwe banden heeft met de Republikeinse partij en flink doneerde aan de campagne van Donald Trump, heeft ook geld zitten in Israëlische datacentra, infrastructuur en organisaties die banden hebben met Israëlische nederzettingen. Volgens Boiler Room, een dance-organisator in handen van Superstruct, investeert KKR ook in wapenfabrikanten en ,,bedrijven die het milieu vernietigen".

Echt, gewoon vandaag :') _O-

En zulks, natuurlijk:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)was-massaal-a4893748

Wat een nuance, wat een strakke journalistiek, wat een oog voor verschillende perspectieven.

En, ook vandaag, natuurlijk een artikeltje over hoe witte Afrikaners niet zo moeten zeiken:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ocideclaims-a4894187

M.a.w: wat een kloteblaadje voor radicalen...

Ik ga zo nog even het AD van vandaag uitpluizen.
Prima journalistiek die de feiten opsomt. Wat vind je hier pro Palestijns aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')