Je kan je altijd van alles afvragen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Alleen was het niet op een kerkhof maar op het Maidan plein... Waar mensen en/of eenheden en/of vrienden daar een vlag of vlaggetje neerzetten voor een gevallen iemand. Je kan je af vragen hoe accuraat dat is en dat er niet meerdere vlaggen voor dezelfde persoon zijn geplant.
Ja. Dat is precies mijn puntquote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat er soldaten uit navo-landen meevechten met Oekraïne is niet interessant. Er vechten ook soldaten uit NAVO-landen mee met Rusland.
Het wordt wat anders als een NAVO-land actieve militairen stuurt om in Oekraïne ondersteunende activiteiten uit te voeren. Zeker als dit in uniform gebeurt.
Buitenlandse soldaten die voor in Oekraïne in Oekraïens uniform vechten is heel wat anders dan actieve NAVO-militairen die daar in opdracht zijn (geheim of niet geheim)
Toevallig ken ik via via een Nederlander die in Rusland woont en ook daar in het leger zit.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
Zouden er Nederlanders met Rusland meevechten? Ooit langsgekomen in de media?
Lekker makkelijk weer. Lees je dan is een keer in of in dit geval kijk je dan is een keer in met je gigantisch kerkhof. Letterlijk en figuurlijk elke youtuber die Oekraïne bezoekt op dit moment gaat naar dat plein toe vanwege die vlaggen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je kan je altijd van alles afvragen.
Dat kan wel kloppen, 70 dode Amerikanen en 31 doden Britten staan geregistreerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Bald & Bankrupt liep over zo'n gigantisch, echt gigantisch kerkhof, in één van z'n vlogs. Waren echt heel veel Amerikaanse en Engelse vlaggetjes te zien ook.
Volgens ChatGPT welquote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
quote:Ja, er zijn Nederlanders die aan Russische zijde vechten in Oekraïne. Een bekend voorbeeld is Pascal Hillebrand uit Axel, Zeeland. Hij sloot zich in 2017 aan bij pro-Russische separatisten in de Donbas en vecht sindsdien actief mee in de oorlog. Op sociale media deelt hij zijn ervaringen vanuit de loopgraven en verspreidt hij pro-Russische propaganda .  
Naast Hillebrand zijn er andere Nederlanders die Rusland steunen door het verspreiden van desinformatie en propaganda via blogs, sociale media en alternatieve mediakanalen. Sommigen van hen zijn actief in Rusland of de bezette gebieden in Oekraïne . 
Er zijn ook aanwijzingen dat een klein aantal Nederlanders zich heeft aangesloten bij pro-Russische separatisten . Het totale aantal Nederlanders dat daadwerkelijk aan Russische zijde vecht, is echter
https://www.ad.nl/zeeland(...)ellenleger~aa00fd20/quote:Axelaar met gouden hart sluit zich aan bij rebellenleger
POLLAXEL - ,,Als ik dit overleef, overleef ik alles." Pascal Hillebrand uit Axel zei het tegen zijn goede vriend en collega Kurt de Laet, vlak voor hij in maart dit jaar met vrouw en kinderen naar Donbas vertrok, in Oost-Oekraïne.
Ik las ergens dat rus ook een death star had vernietigd. Van de NAVO, uiteraard.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:27 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Deze "redenatie" hanteerden ze ook in de Vietnam oorlog.
Eerst "adviseurs" en daarna kwamen de troepen die in de pan gehakt werden.
En er werd ruimschoots gelogen over de verliezen want anders werd het thuisfront misschien wakker.
Misschien moeten ze al hun verloren oorlogen eens onder de loep nemen, die Amerikanen voordat ze verder gaan.
Wanneer vertrek jij naar de Donbas om te vechten voor je held Poetin?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
Verbaasd mij dat we in dit topic niet dagelijks wat beelden zien uit Oekraiene. Gezien het fanatisme zou ik verwachten dat er hier wel wat gasten zouden meestrijden tegen die gemene Pietje Bel uit het Kremlin.
Valt mij tegen van het chairforce bataljon
Dus je zegt dat China en Noord Korea zich er binnenkort openlijk bij gaan voegen of?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:27 schreef Stopteken het volgende:
[..]
Deze "redenatie" hanteerden ze ook in de Vietnam oorlog.
Eerst "adviseurs" en daarna kwamen de troepen die in de pan gehakt werden.
En er werd ruimschoots gelogen over de verliezen want anders werd het thuisfront misschien wakker.
Misschien moeten ze al hun verloren oorlogen eens onder de loep nemen, die Amerikanen voordat ze verder gaan.
Niet. Oorlog is verschrikkelijk en niet nodig.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wanneer vertrek jij naar de Donbas om te vechten voor je held Poetin?
Ja, er zijn ook wat propagandisten. Zoals die Sonja van den Ende enzo. Dat is wel een complotwappie overigens.quote:
Jammer van de bizar slechte geluidskwaliteit.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier is ie
Bekijk deze YouTube-video
Bizar dat je als Nederlanden door wat propaganda en een slim algoritme jezelf zover hebt laten krijgen om daarheen te gaan om te vechten voor wat? Kort door dat filmpje heen gegaan: wat een figuurquote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jammer van de bizar slechte geluidskwaliteit.
Wel knap dat hij zijn vrouw zo ver heeft gekregen om hem naar de Donbass te volgen met de kinderen
Ik denk dat hij al voor de oorlog rijp voor zoiets wasquote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bizar dat je als Nederlanden door wat propaganda en een slim algoritme jezelf zover hebt laten krijgen om daarheen te gaan om te vechten voor wat? Kort door dat filmpje heen gegaan: wat een figuur
Dat moet ook wel als je de Russen hierin steunt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, er zijn ook wat propagandisten. Zoals die Sonja van den Ende enzo. Dat is wel een complotwappie overigens.
Leeft ie nog?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat hij al voor de oorlog rijp voor zoiets was
Dat is echt een uitzondering dan, aan Russische zijde vechten er bijzonder weinig westerlingen mee.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jammer van de bizar slechte geluidskwaliteit.
Wel knap dat hij zijn vrouw zo ver heeft gekregen om hem naar de Donbass te volgen met de kinderen
Er staat geen Nederlander geregistreerd als omgekomen of gevangen genomen, die data is meestal erg precies.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Leeft ie nog?
Hij laat bij vlagen wel merken dat hij er iets van weet, maar het is allemaal zo onsamenhangend. Hij had er eigenlijk tegen bescherm moeten worden.
Dan is de conclusie dat ie niet actief is in een gevechtsfunctie..quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er staat geen Nederlander geregistreerd als omgekomen of gevangen genomen, die data is meestal erg precies.
Zouden we eigenlijk aan Baudet moeten vragen. Die zal er ongetwijfeld enkele kennen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:59 schreef Discombobulate het volgende:
In het filmpje komt naar voren dat hij voor een DPR regiment vecht. Het kan best zijn dat hij in een rustig deel van de frontlinie actief is.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan is de conclusie dat ie niet actief is in een gevechtsfunctie..
Historisch gezien de meest gewonnen veldslagen. Check. Meest gewonnen oorlogen: Engeland. Check.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:42 schreef phpmystyle het volgende:
Dat gefantaseer dat de Fransen (De Wijk en Boekesteijn) dat wij en de Duitsers onder Franse nucleaire "paraplu" zouden kunnen komen te vallen is lachwekkend. Kijk naar de geschiedenis en weet wat je aan de Fransen hebt.
Meer dan jij weet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Historisch gezien de meest gewonnen veldslagen. Check. Meest gewonnen oorlogen: Engeland. Check.
Jij weet niet zoveel van geschiedenis, non?
Well okay then. I'll call your bluff. Geef maar even een uitgebreid exposé over waarom Frankrijk zo'n denigrerend toontje van meneertje phpmystyle verdiend.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Meer dan jij weet.
Ik heb het ook niet over gewonnen veldslagen.
Mafklappersquote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier is ie
Nee hoor, geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Well okay then. I'll call your bluff. Geef maar even een uitgebreid exposé over waarom Frankrijk zo'n denigrerend toontje van meneertje phpmystyle verdiend.
Je schreef "dat kan ik niet want ik ben historisch en politiek gezien een onbenul" verkeerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee hoor, geen behoefte aan.
Het is trouwens verdient met een t. Geen voltooide tijd.
Tip van flip.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je schreef "dat kan ik niet want ik ben historisch en politiek gezien een onbenul" verkeerd.
Dat ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Overigens geloof ik wel dat er NAVO officieren actief zijn in Oekraïne, niet als meevechtend militair op het slagveld maar wel in de rol als adviseur en tussenpersoon met het HQ van de westerse landen. Aantallen zullen laag zijn.
Rusland kan alleen een nucleaire oorlog voeren met een land dat geen kernwapens heeft en zelfs dan kunnen ze in elk geval een antwoord verwachten van de VS en vermoedelijk ook van China. Er zit maar 1 stap in de escalatieladder tussen 2 kernmachten, zodra je ze gooit krijg je ze ook terug, dat is het hele punt van de paraplu en waarom ze afschrikken. Frankrijk en de UK hebben apart genoeg nukes voor dat doeleinde.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
Er zijn zeker wel wat dingen op aan te merken, die nucleaire paraplu van Frankrijk, ten opzichte die van Rusland. Frankrijk kan vernietigend toeslaan, Rusland kan een nucleaire oorlog voeren. (En de VS dus.) Stel je voor dat het zo ver komt, wat gaat Frankrijk dan doen? In één keer vernietigend toeslaan? M.a.w. het eindpunt op de escalatieladder? Ga er maar niet van uit dat dat gebeurd als Rusland tactische nukes gebruikt. Als je gelijk wil escaleren moet je óf zoals de VS kan conventioneel Rusland de tering in schieten of ook tactische nukes gebruiken. Frankrijk kan dat allemaal niet, dus het is de vraag wat die nucleaire paraplu waard is.
Het is "Verbaast mij..."quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
Verbaasd mij dat we in dit topic niet dagelijks wat beelden zien uit Oekraiene. Gezien het fanatisme zou ik verwachten dat er hier wel wat gasten zouden meestrijden tegen die gemene Pietje Bel uit het Kremlin.
Valt mij tegen van het chairforce bataljon
Wel grote kans dat als hij in de DPR leeft en heeft gediend de Russen hem opnieuw de molen in hebben gegooid en die komen niet in de leukste bataljons doorgaans terecht.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er staat geen Nederlander geregistreerd als omgekomen of gevangen genomen, die data is meestal erg precies.
Pointerquote:Via zelf opgezette Telegram-kanalen, Facebook-groepen en Nederlandse pro-Russische media als De Andere Krant en uitgeverij De Blauwe Tijger weten ze hun boodschap onder duizenden Nederlanders te verspreiden.
Oud artikel, inmiddels is dat duidelijk al andersquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pointer
Niet eens op Fok! Valt dat even tegen...
Volgens de AI van google verlies je niet eens je Nederlanderschap als je je daar vestigt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier is ie
Het bereik is niet zo groot, betekent niet dat het niet gebeurd. Gezien de'nieuwe users' hier die alleen over Oekraïne posten is het allemaal niet zo ingewikkeld. Maar het beleid van Fok is om propaganda welig te laten tieren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pointer
Niet eens op Fok! Valt dat even tegen...
Idee van desinformatie is ook niet perse dat je daar waar je publiceert groot bereik heeft. Je hebt gewoon genoeg outlets nodig. Daarna gaan de "onafhankelijke denker"- idioten er vanzelf mee aan de haal, en zorgen die wel voor verdere verspreiding.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het bereik is niet zo groot, betekent niet dat het niet gebeurd.
Ik heb er nog geen geteld. Geen Roebels dus voor Danny.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel benieuwd hoeveel van deze users abbos hebben om de servers van Danny te laten draaien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |