abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217797280
Met zoveel (landbouw)grond beschikbaar blijf ik dat toch apart vinden. Ruim dertig jaar na de val van de muur moet er toch ook wel knowhow beschikbaar zijn.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 13:37:22 #252
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217797295
En dit terwijl je zou verwachten dat de orders door het dak gaan, daar westerse landbouwmachines niet meer verkrijgbaar zijn.

Maar: nee.

Russian harvester maker suspends production as demand from farmers collapses
&lt;signature here&gt;.
pi_217797301
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ben niet zo'n goede huisman, maar nieuwe aardappeloogst duurt niet lang meer, denk ik. Maar aardappelen in de grond is, zeker in Rusland, niet hetzelfde als dampende piepers op je bord.
Augustus is de oogst, hoewel in sommige oblasts de oogst al in juli begint.

MAar goed, dit was al jaren geleden voorspelt, aangezien ze geen Nederlands zaaigoed meer kunnen kopen.
pi_217797313
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:37 schreef ExTec het volgende:
En dit terwijl je zou verwachten dat de orders door het dak gaan, daar westerse landbouwmachines niet meer verkrijgbaar zijn.

Maar: nee.

Russian harvester maker suspends production as demand from farmers collapses
Basisrente is 21% he.... :')
  vrijdag 30 mei 2025 @ 13:39:22 #255
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217797320
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:37 schreef oheng het volgende:

MAar goed, dit was al jaren geleden voorspelt, aangezien ze geen Nederlands zaaigoed meer kunnen kopen.
Dat is een factor. Andere is schreeuwend personeelstekort. Waarom je rug vergallen op een boerderij als je voor veel meer geld dat ook kan doen in een fabriek waar je roestige tanks kan refurbishen.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2025 @ 13:41:28 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217797343
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je zou toch denken dat als ze niet betaald worden ze rechtsreeks naar Moskau marcheren in plaats van Kiev.
De kans op gedonder wordt er zo wel groter op. Dus we moeten Rusland nog harder de duimschroeven aandraaien.

Laat Oekraïne maar spoorbruggen en dergelijke in Rusland in puin schieten zodat de oogst moeilijker bij de grote steden kan komen en munitie en manschappen moeilijker naar het front kunnen worden gebracht. Verdubbel de kosten voor basisbehoeften voor elke Rus. Laat ze maar in de rij van de gaarkeukens aanschuiven als ze hun vreten niet kunnen betalen. Hoe meer gemor, hoe beter.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2025 @ 13:43:42 #257
3928 Ulx
pi_217797364
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Met zoveel (landbouw)grond beschikbaar blijf ik dat toch apart vinden. Ruim dertig jaar na de val van de muur moet er toch ook wel knowhow beschikbaar zijn.
Dat is helemaal niet nodig zolang Europa gas blijft kopen. Met de opbrengst daarvan subsidieer je gewoon alles en het volk vindt het wel best.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217797409
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is een factor. Andere is schreeuwend personeelstekort. Waarom je rug vergallen op een boerderij als je voor veel meer geld dat ook kan doen in een fabriek waar je roestige tanks kan refurbishen.
Ja, rusland is goed op weg om het platteland te ontvolken.

putin ondertussen: "Our agricultural sector is becoming highly productive, it is becoming high-tech" (RIA)

Ja en ondertussen een record import van aardappelen uit Georgie en China.

:')

Kolen industrie staat ook op instorten, er wordt op dit moment geld in die bodemloze put (pun) gestort.

[ Bericht 5% gewijzigd door oheng op 30-05-2025 14:19:30 ]
  vrijdag 30 mei 2025 @ 13:50:02 #259
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_217797427
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 11:40 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Duitsland moet ook oppassen, want na de deal met Oekraïne kunnen ze binnenkort zomaar een paar raketten verwachten.
Welnee. Die dreigementen zijn er om ge-echood te worden op de westerse journaals en in de westerse kranten zodat lezers en kijkers zenuwachtig worden en hun volksvertegenwoordigers oproepen tot voorzichtigheid / het stoppen van wapensteun / het starten van 'onderhandelingen'.

De vergelding komt vervolgens via een doorgeknipte kabel, een hack van kritische overheidsinfra, een brandpakket in een vliegtuig of een mesaanval op een station. Daar heeft Duitsland, net als veel andere Europese landen die UA openlijk steunen, al veel langer last van.

De Russen gaan echt niet openlijk een conventionele oorlog starten met de EU of de NAVO.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_217797676
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:41 schreef Ulx het volgende:

[..]
Verdubbel de kosten voor basisbehoeften voor elke Rus. Laat ze maar in de rij van de gaarkeukens aanschuiven als ze hun vreten niet kunnen betalen. Hoe meer gemor, hoe beter.
Al het eten is afgrijselijk duur geworden in rusland. Neem bijvoorbeeld maar tomaten; de meest goedkope tomaten zijn al gauw meer dan 300 roebel voor 1KG.

Terwijl je hier bij de Lidl 1 euro betaald voor 1KG trostomaten.
pi_217797832
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:13 schreef oheng het volgende:
300 roebel
300 Roebel = 3,37 Euro.
Misschien handig om niet het ene in Roebels te zeggen en het andere in Euro, we kennen niet allemaal de koersen :Y)
  vrijdag 30 mei 2025 @ 14:29:16 #262
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217797862
Daar zou ik ook wakker van liggen, ja.Vrijwel alle west-europeanen weten instinctief hoe verontrustend het kan zijn als aldaar de laarzen weer gaan marcheren.

Bekijk deze YouTube-video
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2025 @ 14:30:42 #263
3928 Ulx
pi_217797875
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 13:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Welnee. Die dreigementen zijn er om ge-echood te worden op de westerse journaals en in de westerse kranten zodat lezers en kijkers zenuwachtig worden en hun volksvertegenwoordigers oproepen tot voorzichtigheid / het stoppen van wapensteun / het starten van 'onderhandelingen'.

De vergelding komt vervolgens via een doorgeknipte kabel, een hack van kritische overheidsinfra, een brandpakket in een vliegtuig of een mesaanval op een station. Daar heeft Duitsland, net als veel andere Europese landen die UA openlijk steunen, al veel langer last van.

De Russen gaan echt niet openlijk een conventionele oorlog starten met de EU of de NAVO.
Terrorisme kan gewoon een casus belli zijn.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2025 @ 14:37:54 #264
3928 Ulx
pi_217797953
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:29 schreef ExTec het volgende:
Daar zou ik ook wakker van liggen, ja.Vrijwel alle west-europeanen weten instinctief hoe verontrustend het kan zijn als aldaar de laarzen weer gaan marcheren.

Bekijk deze YouTube-video
Dan moet Poetin Trump bedanken. Die roept dat de informele deal van na WO2 -Europa houdt zich militair in in ruil voor bescherming en steun en leiderschap van de VS- over is. Nou, OK, dan gaan we ons toch weer tot de tanden bewapenen. Logisch gevolg.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 14:45:43 #265
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_217798003
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 12:33 schreef Jippie het volgende:
Dit al voorbij gekomen?

Amerikaanse gezant: Russische zorgen over NAVO-uitbreiding zijn terecht

De Amerikaanse speciale gezant voor Oekraïne, Kellogg, heeft begrip getoond voor de Russische eis om een einde te maken aan de oostwaartse uitbreiding van de NAVO.

Volgens Kellogg is dit een terechte zorg, aldus de Amerikaanse omroep ABC. Hij herhaalde dat de Verenigde Staten gekant zijn tegen de toetreding van Oekraïne tot de westerse militaire alliantie. Kellogg stelde tevens dat

de Amerikaanse president Trump teleurgesteld was in Moskou, omdat hij bij Kremlinleider Poetin een zekere mate van onredelijkheid had opgemerkt. Tegelijkertijd bekritiseerde de speciale vertegenwoordiger Rusland voor de aanhoudende aanvallen op Oekraïense steden.

Vandaag begint in Singapore een driedaagse internationale veiligheidsconferentie, waarbij ook de oorlogssituatie aan bod komt.

Bron

---------------------

Kan iemand mij uitleggen waarom uitbreiding van de NAVO aan de oostflank bedreigend kan zijn?

De NAVO doet toch niet aan landjepik, en komt alleen in actie als één van hun leden wordt aangevallen op één of andere manier?
Rusland is van mening dat het nog steeds recht heeft op de oude invloedssfeer van de Sovjet Unie en Russisch keizerrijk daarvoor. Landen of gebieden die ergens ooit deel hebben uitgemaakt van die invloedssfeer zijn in hun ogen nog steeds ondergeschikt aan Rusland, daarom staat het Rusland ook vrij om daar wel landjepik op te plegen als die landen niet ondergeschikt genoeg zijn.

Dat die landen zelf liever geen deel uitmaken van die invloedssfeer en zich toen de kans voordeed massaal richting de NAVO gingen ziet Rusland als westerse inmenging in hun invloedssfeer en vormt daarom een dreiging naar Rusland.
pi_217798008
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:24 schreef MaxMark het volgende:

[..]
300 Roebel = 3,37 Euro.
Misschien handig om niet het ene in Roebels te zeggen en het andere in Euro, we kennen niet allemaal de koersen :Y)
Mmmhh zo doe ik het al jaren. De basisindex (2022) is 100 roebel = 100 eurocent. De russische centrale bank is krampachtig bezig om *ongeveer* die koers aan te houden, dus die gebruik ik.

De meest goedkope margerine (180gr) is iets duurder dan de roomboter bij de Lidl. Eieren kosten vanaf 10 roebel p/s.

[ Bericht 6% gewijzigd door oheng op 30-05-2025 14:52:46 ]
  vrijdag 30 mei 2025 @ 14:48:21 #267
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217798019
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:45 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Rusland is van mening dat het nog steeds recht heeft op de oude invloedssfeer van de Sovjet Unie en Russisch keizerrijk daarvoor. Landen of gebieden die ergens ooit deel hebben uitgemaakt van die invloedssfeer zijn in hun ogen nog steeds ondergeschikt aan Rusland, daarom staat het Rusland ook vrij om daar wel landjepik op te plegen als die landen niet ondergeschikt genoeg zijn.

Dat die landen zelf liever geen deel uitmaken van die invloedssfeer en zich toen de kans voordeed massaal richting de NAVO gingen ziet Rusland als westerse inmenging in hun invloedssfeer en vormt daarom een dreiging naar Rusland.
Dat is het idee van Poetin

quote:
LIVE | Turkije stelt overleg tussen Zelenski, Poetin en Trump voor
2 uur geledenin Buitenland

De laatste vredesonderhandelingen tussen Oekraïne en Rusland hebben niet tot een staakt-het-vuren geleid.
Sterker nog, over en weer worden dagelijks grote aanvallen uitgevoerd.

Dit tot grote teleurstelling van de Westerse grootmachten.

In reactie daarop bereidt het Westen zich voor om de druk op Moskou verder op te voeren. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 30 mei 2025 @ 14:53:51 #268
485843 crew  Jippie
pi_217798068
quote:

[..]

Maar dan is het toch bizar dat Kellog begrip heeft voor het Russische standpunt? Is dat hielenlikkerij of is dit iets waar we ons zorgen over moeten maken.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 14:54:13 #269
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217798073
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:47 schreef oheng het volgende:

[..]
Mmmhh zo doe ik het al jaren. De basisindex (2022) is 100 roebel = 100 eurocent. De russische centrale bank is krampachtig bezig om *ongeveer* die koers aan te houden, dus die gebruik ik.
En dan ben je in feite heel coulant. Je zou willen weten wat een zwarthandelaar in een land wat grenst aan rus, je aan roebels geeft voor 1 eurodollar.
&lt;signature here&gt;.
pi_217798096
quote:

[..]

Het gaat verder; ze zijn óók van mening dat zij de rechtmatige opvolgers zijn van het Oost Romeinse rijk/Byzantium, en daarom recht hebben op Constantinopel, het hele Zwarte Zee gebied, en daarna het hele Middellandse Zee gebied.
pi_217798114
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dan ben je in feite heel coulant. Je zou willen weten wat een zwarthandelaar in een land wat grenst aan rus, je aan roebels geeft voor 1 eurodollar.
Dat is een hele goeie vraag, en ik heb mij weleens verdiept in een manier om dat te achterhalen.

Het wordt allemaal telkens lastiger om info uit rusland te krijgen. Alle russische milbloggers gaan dood, en ik moet zelfs een russische VPN gebruiken om websites te bezoeken.
  vrijdag 30 mei 2025 @ 15:01:17 #272
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217798125
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:59 schreef oheng het volgende:

[..]

Alle russische milbloggers gaan dood,
:W _O- _O-

ook als ze netjes over de poetin berichten ?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 30 mei 2025 @ 15:01:32 #273
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217798126
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:59 schreef oheng het volgende:

[..]
Dat is een hele goeie vraag, en ik heb mij weleens verdiept in een manier om dat te achterhalen.

Het wordt allemaal telkens lastiger om info uit rusland te krijgen. Alle russische milbloggers gaan dood, en ik moet zelfs een russische VPN gebruiken om websites te bezoeken.
Komen we lastig achter, maar in deze topic, vraag me niet welk deel ofzo, was er een keer een turkse nl'er, die gaf aan dat je bij de zwarthandelaar waar hij/zij/het zicht op had, je ongeveer dubbel zo veel kreeg. En dat is al maanden terug.
&lt;signature here&gt;.
pi_217798170
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 15:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
:W _O- _O-

ook als ze netjes over de poetin berichten ?/
Nee, bijv. Rybar leeft nog. Maar ja zijn informatie is zeer discutabel geworden sinds eind 2022.
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 mei 2025 @ 15:10:50 #275
3928 Ulx
pi_217798226
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 mei 2025 14:53 schreef Jippie het volgende:

[..]
Maar dan is het toch bizar dat Kellog begrip heeft voor het Russische standpunt? Is dat hielenlikkerij of is dit iets waar we ons zorgen over moeten maken.
Kellogg is gewoon pro-Rusland. Dat blijkt al maanden uit alles. Daarom heeft Trump hem ook aangesteld. Dat is toch geen verrassing?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')