Augustus is de oogst, hoewel in sommige oblasts de oogst al in juli begint.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben niet zo'n goede huisman, maar nieuwe aardappeloogst duurt niet lang meer, denk ik. Maar aardappelen in de grond is, zeker in Rusland, niet hetzelfde als dampende piepers op je bord.
Basisrente is 21% he....quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:37 schreef ExTec het volgende:
En dit terwijl je zou verwachten dat de orders door het dak gaan, daar westerse landbouwmachines niet meer verkrijgbaar zijn.
Maar: nee.
Russian harvester maker suspends production as demand from farmers collapses
Dat is een factor. Andere is schreeuwend personeelstekort. Waarom je rug vergallen op een boerderij als je voor veel meer geld dat ook kan doen in een fabriek waar je roestige tanks kan refurbishen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:37 schreef oheng het volgende:
MAar goed, dit was al jaren geleden voorspelt, aangezien ze geen Nederlands zaaigoed meer kunnen kopen.
De kans op gedonder wordt er zo wel groter op. Dus we moeten Rusland nog harder de duimschroeven aandraaien.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat als ze niet betaald worden ze rechtsreeks naar Moskau marcheren in plaats van Kiev.
Dat is helemaal niet nodig zolang Europa gas blijft kopen. Met de opbrengst daarvan subsidieer je gewoon alles en het volk vindt het wel best.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:36 schreef TargaFlorio het volgende:
Met zoveel (landbouw)grond beschikbaar blijf ik dat toch apart vinden. Ruim dertig jaar na de val van de muur moet er toch ook wel knowhow beschikbaar zijn.
Ja, rusland is goed op weg om het platteland te ontvolken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is een factor. Andere is schreeuwend personeelstekort. Waarom je rug vergallen op een boerderij als je voor veel meer geld dat ook kan doen in een fabriek waar je roestige tanks kan refurbishen.
Welnee. Die dreigementen zijn er om ge-echood te worden op de westerse journaals en in de westerse kranten zodat lezers en kijkers zenuwachtig worden en hun volksvertegenwoordigers oproepen tot voorzichtigheid / het stoppen van wapensteun / het starten van 'onderhandelingen'.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 11:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Duitsland moet ook oppassen, want na de deal met Oekraïne kunnen ze binnenkort zomaar een paar raketten verwachten.
Al het eten is afgrijselijk duur geworden in rusland. Neem bijvoorbeeld maar tomaten; de meest goedkope tomaten zijn al gauw meer dan 300 roebel voor 1KG.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Verdubbel de kosten voor basisbehoeften voor elke Rus. Laat ze maar in de rij van de gaarkeukens aanschuiven als ze hun vreten niet kunnen betalen. Hoe meer gemor, hoe beter.
300 Roebel = 3,37 Euro.quote:
Terrorisme kan gewoon een casus belli zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Welnee. Die dreigementen zijn er om ge-echood te worden op de westerse journaals en in de westerse kranten zodat lezers en kijkers zenuwachtig worden en hun volksvertegenwoordigers oproepen tot voorzichtigheid / het stoppen van wapensteun / het starten van 'onderhandelingen'.
De vergelding komt vervolgens via een doorgeknipte kabel, een hack van kritische overheidsinfra, een brandpakket in een vliegtuig of een mesaanval op een station. Daar heeft Duitsland, net als veel andere Europese landen die UA openlijk steunen, al veel langer last van.
De Russen gaan echt niet openlijk een conventionele oorlog starten met de EU of de NAVO.
Dan moet Poetin Trump bedanken. Die roept dat de informele deal van na WO2 -Europa houdt zich militair in in ruil voor bescherming en steun en leiderschap van de VS- over is. Nou, OK, dan gaan we ons toch weer tot de tanden bewapenen. Logisch gevolg.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:29 schreef ExTec het volgende:
Daar zou ik ook wakker van liggen, ja.Vrijwel alle west-europeanen weten instinctief hoe verontrustend het kan zijn als aldaar de laarzen weer gaan marcheren.
Bekijk deze YouTube-video
Rusland is van mening dat het nog steeds recht heeft op de oude invloedssfeer van de Sovjet Unie en Russisch keizerrijk daarvoor. Landen of gebieden die ergens ooit deel hebben uitgemaakt van die invloedssfeer zijn in hun ogen nog steeds ondergeschikt aan Rusland, daarom staat het Rusland ook vrij om daar wel landjepik op te plegen als die landen niet ondergeschikt genoeg zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 12:33 schreef Jippie het volgende:
Dit al voorbij gekomen?
Amerikaanse gezant: Russische zorgen over NAVO-uitbreiding zijn terecht
De Amerikaanse speciale gezant voor Oekraïne, Kellogg, heeft begrip getoond voor de Russische eis om een einde te maken aan de oostwaartse uitbreiding van de NAVO.
Volgens Kellogg is dit een terechte zorg, aldus de Amerikaanse omroep ABC. Hij herhaalde dat de Verenigde Staten gekant zijn tegen de toetreding van Oekraïne tot de westerse militaire alliantie. Kellogg stelde tevens dat
de Amerikaanse president Trump teleurgesteld was in Moskou, omdat hij bij Kremlinleider Poetin een zekere mate van onredelijkheid had opgemerkt. Tegelijkertijd bekritiseerde de speciale vertegenwoordiger Rusland voor de aanhoudende aanvallen op Oekraïense steden.
Vandaag begint in Singapore een driedaagse internationale veiligheidsconferentie, waarbij ook de oorlogssituatie aan bod komt.
Bron
---------------------
Kan iemand mij uitleggen waarom uitbreiding van de NAVO aan de oostflank bedreigend kan zijn?
De NAVO doet toch niet aan landjepik, en komt alleen in actie als één van hun leden wordt aangevallen op één of andere manier?
Mmmhh zo doe ik het al jaren. De basisindex (2022) is 100 roebel = 100 eurocent. De russische centrale bank is krampachtig bezig om *ongeveer* die koers aan te houden, dus die gebruik ik.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:24 schreef MaxMark het volgende:
[..]
300 Roebel = 3,37 Euro.
Misschien handig om niet het ene in Roebels te zeggen en het andere in Euro, we kennen niet allemaal de koersen
Dat is het idee van Poetinquote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:45 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Rusland is van mening dat het nog steeds recht heeft op de oude invloedssfeer van de Sovjet Unie en Russisch keizerrijk daarvoor. Landen of gebieden die ergens ooit deel hebben uitgemaakt van die invloedssfeer zijn in hun ogen nog steeds ondergeschikt aan Rusland, daarom staat het Rusland ook vrij om daar wel landjepik op te plegen als die landen niet ondergeschikt genoeg zijn.
Dat die landen zelf liever geen deel uitmaken van die invloedssfeer en zich toen de kans voordeed massaal richting de NAVO gingen ziet Rusland als westerse inmenging in hun invloedssfeer en vormt daarom een dreiging naar Rusland.
quote:LIVE | Turkije stelt overleg tussen Zelenski, Poetin en Trump voor
2 uur geledenin Buitenland
De laatste vredesonderhandelingen tussen Oekraïne en Rusland hebben niet tot een staakt-het-vuren geleid.
Sterker nog, over en weer worden dagelijks grote aanvallen uitgevoerd.
Dit tot grote teleurstelling van de Westerse grootmachten.
In reactie daarop bereidt het Westen zich voor om de druk op Moskou verder op te voeren. Volg de laatste ontwikkelingen in ons liveblog.
Maar dan is het toch bizar dat Kellog begrip heeft voor het Russische standpunt? Is dat hielenlikkerij of is dit iets waar we ons zorgen over moeten maken.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:45 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Rusland is van mening dat het nog steeds recht heeft op de oude invloedssfeer van de Sovjet Unie en Russisch keizerrijk daarvoor. Landen of gebieden die ergens ooit deel hebben uitgemaakt van die invloedssfeer zijn in hun ogen nog steeds ondergeschikt aan Rusland, daarom staat het Rusland ook vrij om daar wel landjepik op te plegen als die landen niet ondergeschikt genoeg zijn.
Dat die landen zelf liever geen deel uitmaken van die invloedssfeer en zich toen de kans voordeed massaal richting de NAVO gingen ziet Rusland als westerse inmenging in hun invloedssfeer en vormt daarom een dreiging naar Rusland.
En dan ben je in feite heel coulant. Je zou willen weten wat een zwarthandelaar in een land wat grenst aan rus, je aan roebels geeft voor 1 eurodollar.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:47 schreef oheng het volgende:
[..]
Mmmhh zo doe ik het al jaren. De basisindex (2022) is 100 roebel = 100 eurocent. De russische centrale bank is krampachtig bezig om *ongeveer* die koers aan te houden, dus die gebruik ik.
Het gaat verder; ze zijn óók van mening dat zij de rechtmatige opvolgers zijn van het Oost Romeinse rijk/Byzantium, en daarom recht hebben op Constantinopel, het hele Zwarte Zee gebied, en daarna het hele Middellandse Zee gebied.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:45 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat is een hele goeie vraag, en ik heb mij weleens verdiept in een manier om dat te achterhalen.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan ben je in feite heel coulant. Je zou willen weten wat een zwarthandelaar in een land wat grenst aan rus, je aan roebels geeft voor 1 eurodollar.
quote:
Komen we lastig achter, maar in deze topic, vraag me niet welk deel ofzo, was er een keer een turkse nl'er, die gaf aan dat je bij de zwarthandelaar waar hij/zij/het zicht op had, je ongeveer dubbel zo veel kreeg. En dat is al maanden terug.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is een hele goeie vraag, en ik heb mij weleens verdiept in een manier om dat te achterhalen.
Het wordt allemaal telkens lastiger om info uit rusland te krijgen. Alle russische milbloggers gaan dood, en ik moet zelfs een russische VPN gebruiken om websites te bezoeken.
Nee, bijv. Rybar leeft nog. Maar ja zijn informatie is zeer discutabel geworden sinds eind 2022.quote:Op vrijdag 30 mei 2025 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]![]()
![]()
ook als ze netjes over de poetin berichten ?/
Kellogg is gewoon pro-Rusland. Dat blijkt al maanden uit alles. Daarom heeft Trump hem ook aangesteld. Dat is toch geen verrassing?quote:Op vrijdag 30 mei 2025 14:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Maar dan is het toch bizar dat Kellog begrip heeft voor het Russische standpunt? Is dat hielenlikkerij of is dit iets waar we ons zorgen over moeten maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |