Diepgaand en interessant. Ook heugelijk te lezen dat ze Christen is geworden en daarin het antwoord ziet op de Islam en China.quote:Ayaan Hirsi Ali: ‘Jullie Grondwet is niet opgewassen tegen het islamisme’
Twintig jaar na haar onstuimige vertrek, komt Ayaan Hirsi Ali (55) nog altijd graag naar Nederland. Ze is er dol op, maar de staat van het land gaat haar aan het hart. Om het tij te keren, moet er snel iets gebeuren. Is de godsdienstvrijheid nog houdbaar?
Nard Lodewijk
Nard Lodewijk
Geerten Waling
Geerten Waling
18 mei 2025Leestijd: 13 minuten
‘Het voelt geweldig om terug te zijn. Vanaf het moment dat ik als 22-jarige vluchteling opdook in Amsterdam, ruim dertig jaar geleden, ben ik dit land altijd enorm dankbaar geweest.’ Er is geen spoor van wrok of pijn in de woorden van Ayaan Hirsi Ali. Ze is een paar dagen terug in Nederland, waar ze na haar vertrek in 2006 nauwelijks meer komt.
Ze bezocht de afgelopen dagen oude vrienden en gaf een lezing op het symposium ter ere van de vijftigste verjaardag van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI).
De locatie, het monumentale Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) in Amsterdam, is vanochtend besmeurd met rode verf. Enkele tientallen anti-Israëlactivisten probeerden urenlang de bijeenkomst te verstoren en de − merendeels Joodse − bezoekers en sprekers te intimideren, totdat de Mobiele Eenheid de omgeving van het KIT schoonveegde.
Hirsi Ali wordt streng beveiligd sinds 2004, toen een geradicaliseerde moslim regisseur Theo van Gogh vermoordde, met wie ze de islamkritische film Submission had gemaakt. Op de borst van Van Gogh plantte de moordenaar een dreigbrief gericht aan Hirsi Ali. Inmiddels staat ze op diverse dodenlijsten van terroristische groeperingen.
Ook na Submission bleef zij zich fel uitspreken tegen de islam, onder meer in haar bestsellers Mijn vrijheid (2006), Nomade (2010) en Prooi (2021). Regelmatig verstoren boze activisten haar optredens, sinds de terreuraanslagen op Israël van 7 oktober 2023 gebeurt dat zelfs nog meer.
Ze is dus wel iets gewend, en trekt zich weinig aan van het geschreeuw dat door de ramen klinkt of van de geur van rookbommen die tot in het gebouw is doorgedrongen. Ze praat vol nostalgie over hoe de ‘gewone Nederlanders’ haar behandelden in het asielzoekerscentrum.
‘Ze leerden me Nederlands, en ze zorgden voor me. Ik mocht mee-eten bij de mensen die mijn “Nederlandse ouders” werden, Joke en Dick. Nog altijd heb ik contact met ze, zulke lieve mensen. Ik hou van dit land en daarom maakt het me echt verdrietig om te zien wat hier nu gebeurt.’
[..] gaat hier verder: https://www.ewmagazine.nl(...)iek-rechten-1479732/
Enige lichtpuntje was dat de Linksen altijd het eerste opgehangen worden nadat de islam de macht met hun hulp gegrepen heeft.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:12 schreef capricia het volgende:
Zeer interessant om te lezen. En wijze woorden.
Ik vind mensen ophangen vanwege een andere mening nooit een lichtpuntje. Doet me aan bepaalde islamitische landen denken.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Enige lichtpuntje was dat de Linksen altijd het eerste opgehangen worden nadat de islam de macht met hun hulp gegrepen heeft.
Mee eens en een mooi artikel om te lezen.quote:
Precies, en als we niet oppassen zien we over een paar jaar hier hetzelfde gebeuren als moslims hier de baas spelen.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind mensen ophangen vanwege een andere mening nooit een lichtpuntje. Doet me aan bepaalde islamitische landen denken.
Nee, die zit meer in het opkomen voor de meest basale rechten van vrouwen wereldwijd.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind tegen de VVD aan schuren niet bepaald dapper.
[ afbeelding ]
Wat doet Hirsi Ali concreet zodat basale rechten van vrouwen wereldwijd verbeterd worden?quote:Op maandag 19 mei 2025 23:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, die zit meer in het opkomen voor de meest basale rechten van vrouwen wereldwijd.
Is dit een oprechte vraag?quote:Op maandag 19 mei 2025 23:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat doet Hirsi Ali concreet zodat basale rechten van vrouwen wereldwijd verbeterd worden?
Meer een oprechte verbijstering dat je kennelijk nog nooit van haar en haar verhaal gehoord hebt.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sterk, een vraag beantwoorden met een wedervraag.
Hoe gaat zij dat doen?quote:Op maandag 19 mei 2025 23:51 schreef Hexagon het volgende:
Achjee, ons bang maken voor islamitisch conservatisme en woke om christelijk conservatisme te willen invoeren. Trappen we niet in Ayaan.
Jij schermt met iets groots, namelijk dat Hirsi Ali opkomt voor de meest basale rechten van vrouwen wereldwijd.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Meer een oprechte verbijstering dat je kennelijk nog nooit van haar en haar verhaal gehoord hebt.
Zeiken om zeiken, niet geremd door enige kennis.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Meer een oprechte verbijstering dat je kennelijk nog nooit van haar en haar verhaal gehoord hebt.
Als dan vervolgens een VVD-sjaal het ergst denkbare is, vraag ik me helemaal af wat je in dit topic komt doen.
Noem eens wat conservatief christelijke zaken die ze wil invoeren.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Door daar campagne voor te voeren met interviews als deze.
Truste, luxerobots.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij schermt met iets groots, namelijk dat Hirsi Ali opkomt voor de meest basale rechten van vrouwen wereldwijd.
Dan mag je dat ook uitleggen. In plaats daarvan ontwijk je de vraag en begin je op de man te spelen.
Campagne? Ze is waarschijnlijk volgende week weer weg.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Door daar campagne voor te voeren met interviews als deze.
Dat zegt ze niet. Maar een uitspraak als "De echte veiligheid voor vrouwen komt voort uit christelijk conservatisme." geeft gewoon aan wat het is. Een buikspreekpop van conservatieve christenen uit de VS.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens wat conservatief christelijke zaken die ze wil invoeren.
Je hoeft daarvoor niet in Nederland te zijn.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:58 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Campagne? Ze is waarschijnlijk volgende week weer weg.
Ze zegt wel iets, hoor:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zegt ze niet. Maar een uitspraak als "De echte veiligheid voor vrouwen komt voort uit christelijk conservatisme." geeft gewoon aan wat het is. Een buikspreekpop van conservatieve christenen uit de VS.
Als ik het carrièrepad van Hirsi Ali bekijk, zie ik vooral dat ze overal met puinhopen achter haar vertrokken is.quote:
Want, beste Buitendam? Ik ben benieuwd wat er komen gaat.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:10 schreef Buitendam het volgende:
Uit het lijstje: bijzonder vermoeiend persoon.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ik het carrièrepad van Hirsi Ali bekijk, zie ik vooral dat ze overal met puinhopen achter haar vertrokken is.
Bij de PvdA, VVD, in de Tweede Kamer, en toen maar naar Amerika gegaan, en christen geworden.
En als ze Theo van Gogh niet overtuigd had om de slappe film Submission te maken, had hij hoogstwaarschijnlijk ook nog geleefd.
Ja, dit is het soort sterke niet-witte vrouw die niet lekker in het plaatje past.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want, beste Buitendam? Ik ben benieuwd wat er komen gaat.
Tja in het beste geval snapt Ayaan dan niet wat christelijk conservatisme inhoudt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze zegt wel iets, hoor:
‘Ofwel, je kunt de harten en hoofden van jonge allochtonen proberen te vullen met de geschiedenis van het christendom en de normen en waarden die daarbij horen. Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing. Noem het humanisme, of waar de Nederlanders vandaag de dag ook maar in geloven.'
Staat er letterlijk. Misschien overheen gelezen.
En dat stuit je natuurlijk meteen tegen de borst maar in de topics over de drie radicale Islamitische predikers pleitte je nog net niet voor het uitrollen van de rode loper. Klassieke Hexa weer.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zegt ze niet. Maar een uitspraak als "De echte veiligheid voor vrouwen komt voort uit christelijk conservatisme." geeft gewoon aan wat het is. Een buikspreekpop van conservatieve christenen uit de VS.
Hoe kan ze het dan invoeren?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja in het beste geval snapt Ayaan dan niet wat christelijk conservatisme inhoudt.
Mohamed B. is natuurlijk de moordenaar en dus dader.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Van Gogh had nog geleefd als er één wat minder labiele religieuze fundamentalist was geweest.
Of misschien verkondigt ze gewoon wat ze zelf denkt en waar ze zelf voor staat zonder dat daar meteen een enge boodschap achter zit? Je projecteert wat je zelf onderdrukt t.a.v. conservatieve Islam op Christenen, precies wat we topic na topic aangeven.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja in het beste geval snapt Ayaan dan niet wat christelijk conservatisme inhoudt.
Zeer frappant dat als we dit aankaarten over Hijab en andere figuren jij meteen in advocaat modus gaat terwijl je hier meer aanklager, jury en rechter in één speelt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangezien ze in dienst is van degenen die dat willen doen.
Ze breekt de lans voor christelijke conservatisme. Dat associeer ik inderdaad met Staphorst, en dat lijkt me echt nergens een oplossing voor.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Of misschien verkondigt ze gewoon wat ze zelf denkt en waar ze zelf voor staat zonder dat daar meteen een enge boodschap achter zit? Je projecteert wat je zelf onderdrukt t.a.v. conservatieve Islam op Christenen, precies wat we topic na topic aangeven.
Toon maar eens aan dat zij Nederland wil omtoveren tot Staphorst in 1850.
Die pleiten inderdaad voor humanisme daar, ja. Zoals Ali.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze breekt de lans voor christelijke conservatisme. Dat associeer ik inderdaad met Staphorst, en dat lijkt me echt nergens een oplossing voor.
En het christelijke conservatisme is in de VS nog heel wat grootschaliger dan hier.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze breekt de lans voor christelijke conservatisme. Dat associeer ik inderdaad met Staphorst, en dat lijkt me echt nergens een oplossing voor.
Kom maar eens met een quote waarin ze dat doet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ken die vent niet en het topic gaat niet over hem.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeer frappant dat als we dit aankaarten over Hijab en andere figuren jij meteen in advocaat modus gaat terwijl je hier meer aanklager, jury en rechter in één speelt.
Als ze humanisme wil, waarom pleit ze dan voor christelijk conservatisme?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die pleiten inderdaad voor humanisme daar, ja. Zoals Ali.
De uitspraakquote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kom maar eens met een quote waarin ze dat doet.
Dat staat in de quote die je zelf aanhaalde, zij het onvolledig. Lees 'm nog eens.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als ze humanisme wil, waarom pleit ze dan voor christelijk conservatisme?
Komt voor uit. Als ik zeg dat onze Europese beschaving en normen en waarden voortkomen uit de klassiek Griekse, pleit ik dan voor een regressie naar het Griekenland van 500 voor Christus?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De uitspraak
"De echte veiligheid voor vrouwen komt voort uit christelijk conservatisme."
Veel duidelijker kan het niet
"De echte veiligheid voor vrouwen komt voort uit christelijk conservatisme."quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat staat in de quote die je zelf aanhaalde, zij het onvolledig. Lees 'm nog eens.
Je snapt wat voortkomen uit betekent he?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe lees jij hier humanisme in? Het is eerder het tegenovergestelde.
Het is gewoon een warrige uitspraak. Als Hirsi Ali niet hard uit zou halen naar de islam, had niemand het hier voor haar opgenomen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De uitspraak
Veel duidelijker kan het niet
Ja, maar dat heeft niet aan conservatisme daarin gelegen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je snapt wat voortkomen uit betekent he?
Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is gewoon een warrige uitspraak. Als Hirsi Ali niet hard uit zou halen naar de islam, had niemand het hier voor haar opgenomen.
Wat is die veiligheid waard als je je als vrouw moet voegen in het christelijke conservatisme?
Kleine verrassing voor je. Christelijk conservatisme betekent niet dat de vrouw gelijk is aan de man of dat er voor de vrouw ruimte is voor individuele zelfontplooiing.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing.
Dat klinkt een stuk beter en veiliger om als vrouw aan onderworpen te worden dan dat je clitoris eraf wordt gesneden door de dorpsoudste omdat je niet van seks mag genieten en zo bij je man blijft en kinderen baart.
Citeer even waar Ali ergens daar toe oproept, dat vrouwen dat moeten doen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kleine verrassing voor je. Christelijk conservatisme betekent niet dat de vrouw gelijk is aan de man of dat er ruimte is voor individuele zelfontplooiing.
De vrouw moet bij christelijke conservatieven gehoorzaam zijn aan de man, en zo veel mogelijk kinderen baren. Christelijke conservatieven verschillen ook helemaal niet zo veel met joodse of islamitische conservatieven.
Citeer even waar ik zeg dat Hirsi Ali daartoe oproept?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Citeer even waar Ali ergens daar toe oproept, dat vrouwen dat moeten doen.
Kleine verrassing voor je: Ali pleit voor deel de waarden van gelijkheid etc. en is onderworpen aan genitale verminking. Zou jij je dochter liever onderwerpen aan de dingen zij die noemt of aan hoe zij behandeld is in Somalië?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kleine verrassing voor je. Christelijk conservatisme betekent niet dat de vrouw gelijk is aan de man of dat er voor de vrouw ruimte is voor individuele zelfontplooiing.
De vrouw moet bij christelijke conservatieven gehoorzaam zijn aan de man, en zo veel mogelijk kinderen baren. Christelijke conservatieven verschillen ook helemaal niet zo veel met joodse of islamitische conservatieven.
Een vreemde vraag, natuurlijk zou ik niet willen dat mijn hypothetische dochter besneden wordt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kleine verrassing voor je: Ali pleit voor deel de waarden van gelijkheid etc. en is onderworpen aan genitale verminking. Zou jij je dochter liever onderwerpen aan de dingen zij die noemt of aan hoe zij behandeld is in Somalië?
En waar ze wél voor pleit klinkt prima toch?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een vreemde vraag, natuurlijk zou ik niet willen dat mijn hypothetische dochter besneden wordt.
Euh, ok.quote:Overigens durf ik te betwijfelen of Hirsi Ali wel besneden is. Het gezin waar ze uitkomt scheen redelijk gematigd te zijn en haar ouders stuurden haar naar een christelijke school.
Naar verluidt was haar vader wel heel sterk gekant tegen de besnijdenis, maar heeft haar moeder haar in zijn afwezigheid toch laten besnijden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:46 schreef luxerobots het volgende:
Een vreemde vraag, natuurlijk zou ik niet willen dat mijn hypothetische dochter besneden wordt.
Overigens durf ik te betwijfelen of Hirsi Ali wel besneden is. Het gezin waar ze uitkomt scheen redelijk gematigd te zijn en haar ouders stuurden haar naar een christelijke school.
Oude tijden....quote:Op dinsdag 20 mei 2025 01:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
De Haagse rapgroep DHC maakte ooit een liedje over Ayaan Hirsi Ali.
Bekijk deze YouTube-video
Ja wat vervelend nu dat we haar uitspraken niet zomaar klakkeloos omarmen maar een beetje kritisch blijven of ze geen dubbele agenda heeft.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Weet je, laat ook maar.
Het wordt helemaal niets meer met wat ooit 'progressief' was in dit land.
Ten onder aan het gaan aan diens eigen onwetendheid, onbelezenheid en chronische dwang tot religieuze selectiviteit. Die drie katholieken en vijf gereformeerden, daar zit het probleem mensen. Op een of andere manier kunnen we de toename van vrouwen- en homohaat best wel proppen in dát segment van de bevolking, en zo ook Andrew Tate-isme, afkeer van lentekriebels en aversie jegens paarse vrijdagen. Echt: zit allemaal dáár.
Al was het verder maar dat de Staphorster variant vrouwen verbiedt zich met politiek bezig te houden en derhalve die link met Ali wat absurd is... maar soit. Blijf dat dorp (en Urk) van stal halen om te waarschuwen tegen het gevaar van orthodoxe religiositeit.
Voorts: totaal zinloos.
Dit is typisch de wijze van links redeneren waar in het stuk voor gewaarschuwd wordt. Niet Mohammed B. is schuldig aan de dood van Van Gogh, maar Hirshi Ali omdat zij hem vroeg een film te maken:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ik het carrièrepad van Hirsi Ali bekijk, zie ik vooral dat ze overal met puinhopen achter haar vertrokken is.
Bij de PvdA, VVD, in de Tweede Kamer, en toen maar naar Amerika gegaan, en christen geworden.
En als ze Theo van Gogh niet overtuigd had om de slappe film Submission te maken, had hij hoogstwaarschijnlijk ook nog geleefd.
Kiezen tussen christelijk en islamitisch conservatisme is een beetje als kiezen tussen longkanker en een hersentumor.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kleine verrassing voor je: Ali pleit voor deel de waarden van gelijkheid etc. en is onderworpen aan genitale verminking. Zou jij je dochter liever onderwerpen aan de dingen zij die noemt of aan hoe zij behandeld is in Somalië?
Je bent in niets progressief. Je verheerlijkt iemand die met leugens en gedraai bijna elke partij heeft gehad hier. Met elke stroming mee waaide die haar perspectief op geld leverde en levert. Ayaan of hoe ze ook in het echt mag heten, is inderdaad een held in het uitmelken van mogelijkheden. Dat ze nu bij een discutabele club verschijnt past precies in dat plaatje.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
Weet je, laat ook maar.
Het wordt helemaal niets meer met wat ooit 'progressief' was in dit land.
Ten onder aan het gaan aan diens eigen onwetendheid, onbelezenheid en chronische dwang tot religieuze selectiviteit. Die drie katholieken en vijf gereformeerden, daar zit het probleem mensen. Op een of andere manier kunnen we de toename van vrouwen- en homohaat best wel proppen in dát segment van de bevolking, en zo ook Andrew Tate-isme, afkeer van lentekriebels en aversie jegens paarse vrijdagen. Echt: zit allemaal dáár.
Al was het verder maar dat de Staphorster variant vrouwen verbiedt zich met politiek bezig te houden en derhalve die link met Ali wat absurd is... maar soit. Blijf dat dorp (en Urk) van stal halen om te waarschuwen tegen het gevaar van orthodoxe religiositeit.
Voorts: totaal zinloos.
Typische post weer dit. Iemand verlaat jouw cult en krijgt een storm van kritiek over zich heen. Idem Lale. Idem iedereen die jouw cult verlaat.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 06:54 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je bent in niets progressief. Je verheerlijkt iemand die met leugens en gedraai bijna elke partij heeft gehad hier. Met elke stroming mee waaide die haar perspectief op geld leverde en levert. Ayaan of hoe ze ook in het echt mag heten, is inderdaad een held in het uitmelken van mogelijkheden. Dat ze nu bij een discutabele club verschijnt past precies in dat plaatje.
Kunnen we ook bij jou stellen. Iemand slaat wat op de islam-is-kut trommel en dan is ze blijkbaar boven iedere kritiek verheven, los van haar hele verdere handel en wandel.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 06:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Typische post weer dit. Iemand verlaat jouw cult en krijgt een storm van kritiek over zich heen. Idem Lale. Idem iedereen die jouw cult verlaat.
Voor zover haar waarheid bestaat uit dat christelijk conservatisme goed s voor vrouwenrechten, is het terecht dat mensen dat niet zien zitten.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:11 schreef niggeplease het volgende:
Mensen in Nederland zijn bang voor de waarheid die zij verkondigd.
Voel je vrij om te vertellen wat de positieve bijdrage van de Islam is.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 07:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kunnen we ook bij jou stellen. Iemand slaat wat op de islam-is-kut trommel en dan is ze blijkbaar boven iedere kritiek verheven, los van haar hele verdere handel en wandel.
Die verschilt niet veel van christelijk conservatisme.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:14 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Voel je vrij om te vertellen wat de positieve bijdrage van de Islam is.
Eens, maar nu even geen doelpalen verschuiven.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die verschilt niet veel van christelijk conservatisme.
Typisch een post weer dit. Iemand komt bij je cult en krijgt terecht kritiek maar dat wordt weggewuifd.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 06:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Typische post weer dit. Iemand verlaat jouw cult en krijgt een storm van kritiek over zich heen. Idem Lale. Idem iedereen die jouw cult verlaat.
Ik ben geen fan van welke religie dan ook en zelf ook volledig atheist. Maar ik realiseer me ook dat religie nou eenmaal een gegeven is en dat je dat niet weg krijgt door iedere aanhanger daarvan aan te vallen of verdacht te maken. Dus we zullen een vorm moeten vinden om daarmee samen te leven. Iets wat overigens ook niet vrijblijvend is voor die religieuzen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:16 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Eens, maar nu even geen doelpalen verschuiven.
Nogal wiedes lijkt me ................quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:12 schreef capricia het volgende:
Heeft ze nog bewaking nodig omdat ze haar leven niet zeker is vanuit de moslim-hoek?
Zij moet helemaal niet ontmaskerd worden - wat is dat voor bullshit? Zij moet gewoon kunnen zeggen wat ze wil zonder dat haar leven daardoor in gevaar komt. Dit bewijst maar weer eens de lange tenen mentalitiet van de religie van de vrede. Vrijheid van meningsuiting, weet je wel ...............quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van welke religie dan ook en zelf ook volledig atheist. Maar ik realiseer me ook dat religie nou eenmaal een gegeven is en dat je dat niet weg krijgt door iedere aanhanger daarvan aan te vallen of verdacht te maken. Dus we zullen een vorm moeten vinden om daarmee samen te leven. Iets wat overigens ook niet vrijblijvend is voor die religieuzen.
Al die eindeloze scheldpartijen, complotten en haatzaaierij, op basis van religie, hebben nog nooit ergens geholpen om iets beter te maken. Integendeel.
Los daarvan hebben we te maken met figuren die angst voor de radicale islam gebruiken om hun eigen dubieuze agenda te promoten. Ayaan is er daar duidelijk een van en dan moet ontmaskerd worden.
Ze mag het ook zeggen en moet daar zeker niet voor bedreigd worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:16 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zij moet helemaal niet ontmaskerd worden - wat is dat voor bullshit? Zij moet gewoon kunnen zeggen wat ze wil zonder dat haar leven daardoor in gevaar komt. Dit bewijst maar weer eens de lange tene mentalitiet van de religie van de vrede. Vrijheid van meningsuiting, weet je wel ...............
Zo rollen linksen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:18 schreef HSG het volgende:
Ja dat waren nog tijden met haar.
Hirsi Ali: ik verlaat de Islam
moslim in Nederland: DAT WIJF MOET DOOD
Links Nederland: * keert de rug toe *
Rechts Nederland wilde haar daarna haar paspoort afpakken en uit de politiek en uit het land flikkeren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:18 schreef HSG het volgende:
Ja dat waren nog tijden met haar.
Hirsi Ali: ik verlaat de Islam
moslim in Nederland: DAT WIJF MOET DOOD
Links Nederland: * keert de rug toe *
Zo rollen rechtsen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rechts Nederland wilde haar daarna haar paspoort afpakken en uit de politiek en uit het land flikkeren.
Dat komt omdat zij niet eerlijk is geweest over haar achtergrond. Maar in Nederland hebben wij vriheid van godsdienst, een vrouw neemt afstand van haar geloof en wordt van alle kanten bedreigd. Dan had je als links Nederland toch het beste van je kunnen laten zien.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rechts Nederland wilde haar daarna haar paspoort afpakken en uit de politiek en uit het land flikkeren.
Waarom vermoeiend? En hoe komt het toch dat elke keer er kritiek wordt geuit op de Islam je daar erg negatief op reageert? Ik blijf het moeilijk te begrijpen vinden dat jij als Westers individu, je zo aangetrokken voelt tot de Islam.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:10 schreef Buitendam het volgende:
Het waren alleen D66 en PvdA-lid Paul Kalma die zich van hun beste kant lieten zien om haar te beschermen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat komt omdat zij niet eerlijk is geweest over haar achtergrond. Maar in Nederland hebben wij vriheid van godsdienst, een vrouw neemt afstand van haar geloof en wordt van alle kanten bedreigd. Dan had je als links Nederland toch het beste van je kunnen laten zien.
Nou dat doe ik. Ze zegt:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:31 schreef capricia het volgende:
Tijd om eens goed te luisteren wat ze nu eigenlijk zegt.
Is dat alles?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het waren alleen D66 en PvdA-lid Paul Kalma die zich van hun beste kant lieten zien om haar te beschermen.
https://www.parool.nl/voo(...)beveiligen~bac4cbdd/
En heeeeel weinig links die voor een powervrouw opkomt toch?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is in ieder geval meer dan haar rechtse matties voor haar over hadden.
Ze heeft gelijk. Want links-progressief is te faciliterend en verwijfd om tegenwicht te bieden. Die vinden enerzijds dat vrouwen genoeg rechten hebben, maar tolereren anderzijds geschieden zwemmen etc in Nederland.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dat doe ik. Ze zegt:
Echt een vrije geest ja die Ayaan.
Zou je nog ergens kunnen aangeven hoe die agenda er precies uit ziet?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van welke religie dan ook en zelf ook volledig atheist. Maar ik realiseer me ook dat religie nou eenmaal een gegeven is en dat je dat niet weg krijgt door iedere aanhanger daarvan aan te vallen of verdacht te maken. Dus we zullen een vorm moeten vinden om daarmee samen te leven. Iets wat overigens ook niet vrijblijvend is voor die religieuzen.
Al die eindeloze scheldpartijen, complotten en haatzaaierij, op basis van religie, hebben nog nooit ergens geholpen om iets beter te maken. Integendeel.
Los daarvan hebben we te maken met figuren die angst voor de radicale islam gebruiken om hun eigen dubieuze agenda te promoten. Ayaan is er daar duidelijk een van en dan moet ontmaskerd worden.
Tuurlijk Hexagon.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 07:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kunnen we ook bij jou stellen. Iemand slaat wat op de islam-is-kut trommel en dan is ze blijkbaar boven iedere kritiek verheven, los van haar hele verdere handel en wandel.
Eens. Nederland is te kleingeestig voor "larger than life" figuren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:31 schreef capricia het volgende:
Mensen vinden het kennelijk een heel enge vrouw. Bij sommige groepen moet ze dood gemaakt worden, bij anderen moest ze met pek en veren het land uitgegooid worden.
Tijd om eens goed te luisteren wat ze nu eigenlijk zegt. Want kennelijk raakt ze een tere snaar. En lopen de emoties hoog op.
Ik vind haar een sterke vrouw. En het is jammer dat er in NL geen ruimte voor haar vrije geest is.
Geen idee, dat moet ze zelf uitleggen. Echter bij "christelijk conservatisme" krijgt niemand de associatie met humanisme, zelfontplooiing en individualisme. Ik krijg meer de associatie met evangelicals in de VS of de SGP hier. Dus ja, dat is wel even een reden om kritisch te zijn naar Ayaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je nog ergens kunnen aangeven hoe die agenda er precies uit ziet?
Hoe gaat dat precies in zijn werk, die implementering van Ali's conservatieve christendom? Let wel, binnen de kaders van wat in datzelfde artikel staat over humanisme, zelfontplooiing en individualisme. Laten we voor de grap gewoon even aannemen dat dat een 'rookgordijn' is.
Door een dergelijke ideologie te promoten met haar activiteiten, zoals het geven van interviews en lezingen. Ze lijkt geen bestuurlijke rol te ambieren, maar ook ideologen hebben een belangrijke rol in de politiek. Om de bestuurlijke politici er toe te bewegen haar ideeen tot beleid te maken.quote:Hoe gaat zij dat allemaal implementeren, die agenda. Geef eens voorbeelden.
Nouja er is ook nog een heel kabinet gevallen om Ayaan. Dus ze heeft geen tekort aan support gehad.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:11 schreef HSG het volgende:
[..]
En heeeeel weinig links die voor een powervrouw opkomt toch?
De SGP verbiedt vrouwen politiek actief te zijn, de conservatief gereformeerde hoek is, zoals ik je al zei, niet het soort hoek waar vrouwen een dergelijk prominente publieke functie kunnen uitoefenen, dus die associatie klopt al niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Geen idee, dat moet ze zelf uitleggen. Echter bij "christelijk conservatisme" krijgt niemand de associatie met humanisme, zelfontplooiing en individualisme. Ik krijg meer de associatie met evangelicals in de VS of de SGP hier. Dus ja, dat is wel even een reden om kritisch te zijn naar Ayaan.
[..]
Door een dergelijke ideologie te promoten met haar activiteiten, zoals het geven van interviews en lezingen. Ze lijkt geen bestuurlijke rol te ambieren, maar ook ideologen hebben een belangrijke rol in de politiek. Om de bestuurlijke politici er toe te bewegen haar ideeen tot beleid te maken.
Ze steekt zelf de loftrompet op over christelijk conservatisme. Dus dan snapt ze op zijn best niet wat humanisme inhoudt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De SGP verbiedt vrouwen politiek actief te zijn, de conservatief gereformeerde hoek is, zoals ik je al zei, niet het soort hoek waar vrouwen een dergelijk prominente publieke functie kunnen uitoefenen, dus die associaitie klopt al niet.
En haar ideeën: is dat dan dat pleidooi voor humanisme (en "wat mensen in NL nu ook geloven") of een ongedefinieerd pleidooi voor implementatie van het soort christendom wat ik net beschreef: conservatief?
In dat laatste geval: hoe gaat zulk beleid eruit zien? Noem eens wat zaken die onderdeel zouden kunnen zijn van dat beleid.
Daar gaat het toch niet om. Het gaat er om zij nam afstand van haar geloof, wordt met de dood bedreigd en de mensen waarvan je zou verwachten dat ze voor haar opkwamen, op een paar mensen bij twee linkse partijen na, kwamen niet voor haar op.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er is ook nog een heel kabinet gevallen om Ayaan. Dus ze heeft geen tekort aan support gehad.
Maar verder is het allemaal geen reden om alles wat ze zegt maar kritiekloos te omarmen.
De quote heeft nog wel wat meer context:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je snapt wat voortkomen uit betekent he?
Dit in combinatie met de conservatieve denktanks waar ze vaak aan gelinkt rechtvaardigt enig scepticisme. Zeker gezien het qua vrouwenrechten dankzij de christelijk conservatieven in de VS de laatste jaren niet beter geworden is.quote:Hoe rijmt ze haar conservatieve inborst met haar aloude, liberale opvattingen over bijvoorbeeld vrouwenrechten? ‘Daarin zijn mijn ideeën gerijpt. De echte veiligheid voor vrouwen komt voort uit christelijk conservatisme. Waar hebben de progressieven ons gebracht? Ze hebben vrouwen eerder uitgewist dan geholpen. De progressieven stellen nu zelfs de term “vrouw” ter discussie en willen ons “mensen met een baarmoeder” noemen. Dat is wat het christelijk conservatisme altijd zal bestrijden.’
Dat de conservatieve kritiek op woke gebaseerd is op waanbeelden, bestrijdt ze vurig. ‘Tien jaar geleden zeiden we: dit zijn dusdanig krankzinnige denkbeelden, die komen nooit uit. Tegenwoordig is het beleid. Het beleid van links. Als je de beste bescherming wilt voor mannen én vrouwen, dan moet je terug naar christelijke moraal.’
Als dit het enige is wat je uit haar interview gepikt hebt, dan heb je vooral heel selectief gelezen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dat doe ik. Ze zegt:
Echt een vrije geest ja die Ayaan.
Het is gewoon een uitspraak, die in combinatie met haar werkgever, heel veel vraagtekens opwerpt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:27 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Als dit het enige is wat je uit haar interview gepikt hebt, dan heb je vooral heel selectief gelezen.
Voor lieden met een bepaalde agenda en een vooral linkse invalshoek, die op zoek zijn naar argumenten om de rest van haar (ongewenste) boodschap te willen invalideren, begrijp ik dat die uitspraak vraagtekens oproept ja.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is gewoon een uitspraak, die in combinatie met haar werkgever, heel veel vraagtekens opwerpt.
anderzijds te verwachten dat zij christen zou worden. zij omringt zich daar zeker in de US met allerlei conservatieve rechte christenen, veelal zullen het ook diegenen zijn die haar betalen, haar sociale kring wordt ermee gevuld en daarnaast geeft het wereldbeeld een flinke identiteit mee en sterke handvaten waar zij zich aan kan vastgrijpen in een "wereld van verdwaasdheid vol met progressieve waarden die niet bestand zijn tegen de islam".quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:19 schreef Gimmick het volgende:
Voorop gesteld: Hirsi Ali is een fascinerende vrouw met een intressant verhaal wat gehoord mag worden. Ze verdient het om veilig te leven en als Nederland daar nog aan mee betaald is dat geld goed besteed.
[..]
De quote heeft nog wel wat meer context:
[..]
Dit in combinatie met de conservatieve denktanks waar ze vaak aan gelinkt rechtvaardigt enig scepticisme. Zeker gezien het qua vrouwenrechten dankzij de christelijk conservatieven in de VS de laatste jaren niet beter geworden is.
Dat woke gezeur mag ze ook lekker in de VS houden.
Roept ze helemaal zelf over zichzelf af door de loftrompet over christelijk conservatisme op te steken.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Voor lieden met een bepaalde agenda en een vooral linkse invalshoek, die op zoek zijn naar argumenten om de rest van haar (ongewenste) boodschap te willen invalideren, begrijp ik dat die uitspraak vraagtekens oproept ja.
Ze roept wat over dat moslimextremisten de grondwet willen aanpassen de komende dertig jaar. Hoe de daarvoor precies de stemmen gaan halen blijft ook in nevelen gehuld.quote:Echter, de neutrale lezer zou vooral willen filoseren over haar opmerking dat de Grondwet niet bestand is tegen de islamisering die op dit moment bezig zou zijn, dat is natuurlijk een veel interessanter onderwerp.
Ik concludeer daarom dat je helaas niet neutraal bent over dit onderwerp, en daarom heel selectief deze discussie aan gaat met de andere bezoekers van dit forum. Zonde, maar begrijpelijk vanuit jouw standpunt gezien![]()
Want dat hysterische gedram van haar dat we op de rand van de afgrond staanquote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze maakte ook samen met Theo van Gogh de film "Submission". De moord op Theo van Gogh in 2004 was een directe reactie op de kritiek die hij en Hirsi Ali op de islam hadden geuit in de film "Submission".quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Beetje voor mijn tijd.
Soort reverse Sylvana Simons was dat toch?
Bovendien komt ze bijna nooit meer in Nederland, maar weet ze blijkbaar wel precies hoe het hier gaat.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want dat hysterische gedram van haar dat we op de rand van de afgrond staanal 25 jaar inmiddels, zoiets? Maar nu écht bijna, hoor!
Ze zat inderdaad nog steeds in 2006 met haar kritiek op Job Cohen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien komt ze bijna nooit meer in Nederland, maar weet ze blijkbaar wel precies hoe het hier gaat.
En we zitten inderdaad nog precies op hetzelfde "niveau" tegenwoordig, dat klopt, geen exponentiele toename van islamitisch geweld, geen drammen om Halal in de kantine op school en werk, geen drammen om gebedsruimtes op openbare scholen, geen gedram voor hoofddoeken bij de politie geen 9 nieuwe islamitische scholen volgend jaar, geen moorden, extreem geweld en demonstraties met Hamas/IS vlaggen op straat in Amsterdam etc etc.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want dat hysterische gedram van haar dat we op de rand van de afgrond staanal 25 jaar inmiddels, zoiets? Maar nu écht bijna, hoor!
Nouja, als je 25 geleden al loopt te bazelen over dat het 2 voor 12 is en dat het een kwestie van tijd is voor de Sharia is ingevoerd en meer van dat soort kul vind ik het onderhand wel eens tijd worden. De langspeelplaat blijft wel lekker hangen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En we zitten inderdaad nog precies op hetzelfde "niveau" tegenwoordig, dat klopt, geen exponentiele toename van islamitisch geweld, geen drammen om Halal in de kantine op school en werk, geen drammen om gebedsruimtes op openbare scholen, geen gedram voor hoofddoeken bij de politie geen 9 nieuwe islamitische scholen volgend jaar, geen moorden, extreem geweld en demonstraties met Hamas/IS vlaggen op straat in Amsterdam etc etc.
Er is helemaal niets veranderd in die 25 jaar, wat zeiken die rechtsen nou toch!?
Goed dat jij dit inziet, heel knap.
Ah, ik snap het, het gaat je nog niet snel genoeg, het moet sneller die islamisering! Pas als de sharia er daadwerkelijk is mogen we pas klagen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nouja, als je 25 geleden al loopt te bazelen over dat het 2 voor 12 is en dat het een kwestie van tijd is voor de Sharia is ingevoerd en meer van dat soort kul vind ik het onderhand wel eens tijd worden. De langspeelplaat blijft wel lekker hangen.
Die langspeelplaat van jou wordt ook zeer eentonigquote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nouja, als je 25 geleden al loopt te bazelen over dat het 2 voor 12 is en dat het een kwestie van tijd is voor de Sharia is ingevoerd en meer van dat soort kul vind ik het onderhand wel eens tijd worden. De langspeelplaat blijft wel lekker hangen.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, ik snap het, het gaat je nog niet snel genoeg, het moet sneller die islamisering! Pas als de sharia er daadwerkelijk is mogen we pas klagen.
Check.
Ik weet niet of je nou heel trots moet zijn op een standpunt waarbij het lijkt alsof je graag je gelijk wil halen door te laten blijken dat de vermeende islamisering je niet snel genoeg lijkt te gaan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wel knap dat je dat kan met maarliefst 0 politici in de kamer die dat willen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]ah alweer. Nee, die sharia staat echt op het punt van invoering. Dat hebben Ayaan, Pimmetje en de rest van de Grote Voorspellers weer eens keurig gezien.
Zijn we er in 25 jaar dichterbij gekomen of niet?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]ah alweer. Nee, die sharia staat echt op het punt van invoering. Dat hebben Ayaan, Pimmetje en de rest van de Grote Voorspellers weer eens keurig gezien.
Achja, de islamisering. Nog zo’n troefkaartje als de argumenten op zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik weet niet of je nou heel trots moet zijn op een standpunt waarbij het lijkt alsof je graag je gelijk wil halen door te laten blijken dat de vermeende islamisering je niet snel genoeg lijkt te gaan.
Tuurlijk. Al 25 jaar staat het op punt van beginnen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zijn we er in 25 jaar dichterbij gekomen of niet?
9 van de 14 nieuwe scholen zijn islamitisch, niets aan de hand!quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tuurlijk. Al 25 jaar staat het op punt van beginnen.
Maar dit keer echt.
Jeetje. Wat een extreem aantal.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
9 van de 14 nieuwe scholen zijn islamitisch, niets aan de hand!
Je bent gewoon niet oprecht.
Klopt, het is geen Nederland, maar even een ander voorbeeld, niets aan de hand:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jeetje. Wat een extreem aantal.
Nu staat het wel echt op punt van beginnen.
Ah, we hoppen ineens door naar moskeeën. In Duitsland.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, het is geen Nederland, maar even een ander voorbeeld, niets aan de hand:
[ x ]
Wat vind jij van die ontwikkeling?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, we hoppen ineens door naar moskeeën. In Duitsland.
Ja, die zijn er. Het is wat. Overmorgen Sharia, neem ik aan?
quote:Op maandag 19 mei 2025 23:10 schreef Buitendam het volgende:
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom vermoeiend? En hoe komt het toch dat elke keer er kritiek wordt geuit op de Islam je daar erg negatief op reageert? Ik blijf het moeilijk te begrijpen vinden dat jij als Westers individu, je zo aangetrokken voelt tot de Islam.
Uitermate niet boeiend.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij van die ontwikkeling?
Allang beantwoord. Hysterisch geschreeuw over de sharia en allerlei andere voorspellingen die al 25 jaar op het punt staan van beginnen. Vermoeiend.quote:Tevens staat er nog een paar vragen voor je open:
Nee hoor, je hebt nog nooit beantwoord wat jou toch zo specifiek aanspreekt in de Islam. Je ontwijkt die vragen of probeert te ontkennen dat je iets met de Islam hebt, terwijl je keer op keer haantje de voorste bent om in de bres te springen voor moslims en de Islam. Dat zal natuurlijk niet zonder reden zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Uitermate niet boeiend.
[..]
Allang beantwoord. Hysterisch geschreeuw over de sharia en allerlei andere voorspellingen die al 25 jaar op het punt staan van beginnen. Vermoeiend.
De Islamitische gemeenschappen groeien flink. En er is bij moslims in het Westen zeker interesse in de Sharia. Zie bijvoorbeeld deze bevindingen uit het VK van tien jaar terug al:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Uitermate niet boeiend.
[..]
Allang beantwoord. Hysterisch geschreeuw over de sharia en allerlei andere voorspellingen die al 25 jaar op het punt staan van beginnen. Vermoeiend.
quote:Over 40% of UK Muslims support “aspects” of sharia law
Policy Exchange survey, described as the largest study of Muslim opinion in the UK ever undertaken, has found widespread belief in conspiracy theories and significant support for sharia law.
...
Bron
Oh er is interesse? Wat een sterk argument. Dan zal het nu wel op punt van beginnen staan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt nog nooit beantwoord wat jou toch zo specifiek aanspreekt in de Islam. Je ontwijkt die vragen of probeert te ontkennen dat je iets met de Islam hebt, terwijl je keer op keer haantje de voorste bent om in de bres te springen voor moslims en de Islam. Dat zal natuurlijk niet zonder reden zijn.
[..]
De Islamitische gemeenschappen groeien flink. En er is bij moslims in het Westen zeker interesse in de Sharia. Zie bijvoorbeeld deze bevindingen uit het VK van tien jaar terug al:
[..]
Ik wist dat dit het zou zijn. Nog iets over haar te zeggen? Dat ze aan een brute, steentijdse behandeling is onderworpen en vervolgens beveiliging nodig had in Nederland en de strontkar over zich heen kreeg?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Exact. Wonderlijk toch dat dit soort mensen altijd de hoon vanuit bepaalde progressieve kring over zich af weet te roepen? Of het nou hier op Fok! is of op X, in columns of op tv. Het lijkt erop dat men wil dat ze braaf in de pas loopt en omdat ze dat niet doet wordt ze verketterd. Zelfde behandeling krijgt Lale Gül altijd.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze maakte ook samen met Theo van Gogh de film "Submission". De moord op Theo van Gogh in 2004 was een directe reactie op de kritiek die hij en Hirsi Ali op de islam hadden geuit in de film "Submission".
Ja. Ik vind het ook opmerkelijk. Dat haar maatje Theo van Gogh beestachtig vermoord werd, en zij met de dood bedreigt, door (al dan niet conservatieve) Moslims.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Wonderlijk toch dat dit soort mensen altijd de hoon vanuit bepaalde progressieve kring over zich af weet te roepen? Of het nou hier op Fok! is of op X, in columns of op tv. Het lijkt erop dat men wil dat ze braaf in de pas loopt en omdat ze dat niet doet wordt ze verketterd. Zelfde behandeling krijgt Lale Gül altijd.
Het is ook vooral, als je 1 seconde nadenkt en je in hun levensloop verplaatst, snap je waarom ze bepaalde stokpaardjes hebben en waarom die zo belangrijk voor ze zijn. Iedereen heeft stokpaardjes, dit zijn die van hen. We gaan Erwin Kroll toch ook niet verwijten dat die altijd alleen maar over het weer praatte?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik vind het ook opmerkelijk. Dat haar maatje Theo van Gogh beestachtig vermoord werd, en zij met de dood bedreigt, door (al dan niet conservatieve) Moslims.
Bij haar eigenlijk al sinds ze de Islam verliet.
Je zou toch juist steun verwachten vanuit de progressieve hoek voor onze vrijheden?
Ik hoef het helemaal niet in alles met haar eens te zijn, maar mijn steun heeft ze. Wat een dappere vrouw. En Lale Gül idem.
Mocht je geen in een weerpraatje hebben, dan kijk/lees je toch niet?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is ook vooral, als je 1 seconde nadenkt en je in hun levensloop verplaatst, snap je waarom ze bepaalde stokpaardjes hebben en waarom die zo belangrijk voor ze zijn. Iedereen heeft stokpaardjes, dit zijn die van hen. We gaan Erwin Kroll toch ook niet verwijten dat die altijd alleen maar over het weer praatte?
Omdat ze hier lag te zeveren dat het een kwestie van tijd was voor we allemaal onderworpen zouden zijn. Hysterisch gezeik. Of het nou Pim, Baudet of Ayaan is; al die figuren lijden aan een extreme vorm van zelfoverschatting en hysterie.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wist dat dit het zou zijn. Nog iets over haar te zeggen? Dat ze aan een brute, steentijdse behandeling is onderworpen en vervolgens beveiliging nodig had in Nederland en de strontkar over zich heen kreeg?
Het is inderdaad nogal hysterisch als jij in je vroege levensloop slachtoffer bent geworden van brute genitale verminking, later wordt uitgehuwelijkt en dan in het land waar je veilig denkt te zijn je collega bruut afgeslacht ziet worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ze hier lag te zeveren dat het een kwestie van tijd was voor we allemaal onderworpen zouden zijn. Hysterisch gezeik. Of het nou Pim, Baudet of Ayaan is; al die figuren lijden aan een extreme vorm van zelfoverschatting en hysterie.
Ze wordt in dat hele stuk eigenlijk maar één moment echt concreet mbt beleid. En dat is wanneer ze stelt dat ze vindt dat we islamitisch onderwijs moeten verbieden.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens wat conservatief christelijke zaken die ze wil invoeren.
Is dat conservatief christelijk? Ehhh ... Wellicht een beetje in de geest dat de meeste grote religies wel een 'anti alle andere religies maar niet de onze' component hebben. Maar ik zie de Nederlandse conservatieve christenen anno nu niet echt pleiten voor een selectieve beperking van de godsdienst- en onderwijsvrijheid, door alleen het islamitisch onderwijs te willen verbieden. Die lui zijn veel te bang dat als we eenmaal op die manier aan artikel 6 en 23 gaan rommelen, het christelijke onderwijs de volgende op het hakblok is.quote:Het liefst zou ze zien dat de Grondwet wordt aangepast. ‘Als ik nu in de politiek zou zitten, dan zou ik doen wat Geert Wilders al heel vaak heeft gezegd: sluit islamitische scholen.
Ok, cool. Vrijheid, gelijkheid, en individuele zelfontplooiing zijn inderdaad zeker humanistische waarden. Maar dat zijn volgens mij toch zeker geen christelijke waarden. Dat "de harten en hoofden [..] vullen met de geschiedenis van het christendom en de normen en waarden die daarbij horen' rijmt totaal niet met "Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing. Noem het humanisme, of waar de Nederlanders vandaag de dag ook maar in geloven."quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze zegt wel iets, hoor:
‘Ofwel, je kunt de harten en hoofden van jonge allochtonen proberen te vullen met de geschiedenis van het christendom en de normen en waarden die daarbij horen. Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing. Noem het humanisme, of waar de Nederlanders vandaag de dag ook maar in geloven.'
Staat er letterlijk. Misschien overheen gelezen.
Maar ach, zoals ik al dacht. 'Conservatief christendom', dat is écht het probleem.
Natuurlijk heeft dat wel met humanisme te maken. Je pakt het grootste gif. Je gaat niet een vlieg bestrijden terwijl er een wespennest naast zit.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze wordt in dat hele stuk eigenlijk maar één moment echt concreet mbt beleid. En dat is wanneer ze stelt dat ze vindt dat we islamitisch onderwijs moeten verbieden.
[..]
Is dat conservatief christelijk? Ehhh ... Wellicht een beetje in de geest dat de meeste grote religies wel een 'anti alle andere religies maar niet de onze' component hebben. Maar ik zie de Nederlandse conservatieve christenen anno nu niet echt pleiten voor een selectieve beperking van de godsdienst- en onderwijsvrijheid, door alleen het islamitisch onderwijs te willen verbieden. Die lui zijn veel te bang dat als we eenmaal op die manier aan artikel 6 en 23 gaan rommelen, het christelijke onderwijs de volgende op het hakblok is.
Dus ik zou dat voorstel van haar inderdaad niet omschrijven als Nederlands conservatief christelijk.
Of het wellicht wel conservatief Amerikaans christelijk is, daar heb ik geen goede kijk op. Geen idee wat die conservatieve christenen daar willen mbt islamitisch onderwijs.
Eén ding is haar voorstel iig zéker niet; humanistisch.
Is het Nederlandse humanisme dan geen tegenstander van religieus onderwijs? Ow, jawel hoor. Graag zelfs. Want het humanistische standpunt mbt onderwijs en religie laat volgens mij zich prima samenvatten als 'onderwijs over religie is belangrijk (bildung, zingeving), maar onderwijs op basis van religie moeten we niet hebben'. Maar dan ál het religieuze onderwijs. Er maar eentje verbieden komt gewoon neer op uitsluiting en discriminatie, en daar moet de Nederlandse humanist niets van hebben.
[..]
Ok, cool. Vrijheid, gelijkheid, en individuele zelfontplooiing zijn inderdaad zeker humanistische waarden. Maar dat zijn volgens mij toch zeker geen christelijke waarden. Dat "de harten en hoofden [..] vullen met de geschiedenis van het christendom en de normen en waarden die daarbij horen' rijmt totaal niet met "Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing. Noem het humanisme, of waar de Nederlanders vandaag de dag ook maar in geloven."
Het willen verbieden van louter islamitisch onderwijs heeft ook echt geen fuck met het humanisme te maken.
Dit is toch gewoon een historisch feit? Het christendom bracht een breed scale aan rechten voor vrouwen die zij ontbeerden in het Romeinse rijk. Het idee achter gelijke rechter is ook het idee van een gedeelde humaniteit, precies een christelijk argument uiteengezet in het nieuwe testament.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor zover haar waarheid bestaat uit dat christelijk conservatisme goed s voor vrouwenrechten, is het terecht dat mensen dat niet zien zitten.
Vind me één bron waarin een Nederlandse humanistische organisatie of gerenommeerd Nederlandse humanist pleit voor een verbod op alléén islamitisch onderwijs, maar niet op de rest van het religieuze onderwijs.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat wel met humanisme te maken. Je pakt het grootste gif. Je gaat niet een vlieg bestrijden terwijl er een wespennest naast zit.
Ik conformeer me niet aan wat zij als waarden omschrijven. Als ze in Libanon selectief de Islamisering de kop in hadden gedrukt was het een ander land geweest. Idem Atatürk met Turkije.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Vind me één bron waarin een Nederlandse humanistische organisatie of gerenommeerd Nederlandse humanist pleit voor een verbod op alléén islamitisch onderwijs, maar niet op de rest van het religieuze onderwijs.
Geloof me alsjeblieft als ik je zeg dat die er niet is. En zelfs als die er wel is (want he, ik ken niet elke humanistische bron, en Cliteur is toch ooit voorzitter van het Humanistisch Verbond geweest .. dus het kan verkeren ..), dan is het geen breed gedragen standpunt binnen het Nederlandse humanisme.
Ik wil hier graag toch enigszins anoniem blijven en zo, en als onderdeel daarvan mijn carrière. Maar als je tegen me begint over Nederlands humanisme dan is dat letterlijk alsof je tegen een automonteur begint over hoe je auto werkt.
Maar dat gaat dan vooral om modern humanisme natuurlijk, in het humanisme van de late middeleeuwen en renaissance werd de Islam wel degelijk gezien als een religie die de humanistische idealen van individuele rede en vrij onderzoek zou kunnen ondermijnen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Vind me één bron waarin een Nederlandse humanistische organisatie of gerenommeerd Nederlandse humanist pleit voor een verbod op alléén islamitisch onderwijs, maar niet op de rest van het religieuze onderwijs.
Geloof me alsjeblieft als ik je zeg dat die er niet is. En zelfs als die er wel is (want he, ik ken niet elke humanistische bron, en Cliteur is toch ooit voorzitter van het Humanistisch Verbond geweest .. dus het kan verkeren ..), dan is het geen breed gedragen standpunt binnen het Nederlandse humanisme.
Ik wil hier graag toch enigszins anoniem blijven en zo, en als onderdeel daarvan mijn carrière. Maar als je tegen me begint over Nederlands humanisme dan is dat letterlijk alsof je tegen een automonteur begint over hoe je auto werkt.
Ok, prima, dat kan en mag.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik conformeer me niet aan wat zij als waarden omschrijven. Als ze in Libanon selectief de Islamisering de kop in hadden gedrukt was het een ander land geweest. Idem Atatürk met Turkije.
Nou ja, echt een beschermde term is het niet. Maar ik ben het wel met je eens dat het handig is om de definities van wat het land onder een bepaalde term verstaat te volgen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, prima, dat kan en mag.
Binnen het Nederlandse humanisme valt 'selectief verbieden van alléén islamitisch onderwijs' iig niet te rijmen met vrijheid, gelijkheid en individuele zelfontplooiing.
Andere mensen (waaronder Ali) zien dat verbod wellicht wel als wenselijk, en/of kunnen het wel rijmen met die waarden. Maar dan mogen ze dat beestje toch echt een andere naam geven, ipv humanistisch.
Tegenwoordig weet iedereen die met een muis overweg kan gaan hoe het overal in de wereld gaat. Ik weet hoe een groot deel van New York er in 4K uitziet zonder dat ik ooit de grote vijver ben overgestoken.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien komt ze bijna nooit meer in Nederland, maar weet ze blijkbaar wel precies hoe het hier gaat.
Nee, het is geen beschermde term nee. Maar ik mag hopen dat het niet Ali's doel is om humanistische waarden te promoten door meer dan een halve eeuw aan Nederlandse humanistische traditie en geschiedenis in het gezicht te schoppen met haar nieuw verzonnen definities.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ja, echt een beschermde term is het niet. Maar ik ben het wel met je eens dat het handig is om de definities van wat het land onder een bepaalde term verstaat te volgen.
quote:Echter doet zij dat niet met haar waardenomschrijving? Ze koppelt niet het verbieden van Islamitisch onderwijs aan humanisme imo.
Dit is dat specifieke deel van het interview.quote:Hirsi Ali ziet nog maar twee opties voor Europese regeringen. ‘Ofwel, je kunt de harten en hoofden van jonge allochtonen proberen te vullen met de geschiedenis van het christendom en de normen en waarden die daarbij horen. Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing. Noem het humanisme, of waar de Nederlanders vandaag de dag ook maar in geloven. Ofwel, ze vullen hun harten en hoofden met islamisme. Dat zijn de opties. En je moet kiezen, en snel ook. Er is niet veel tijd meer.’
Is de Grondwet bestand tegen de islam?
Haar islamkritiek verhoudt zich moeizaam tot de godsdienstvrijheid, zoals artikel 23 van de Nederlandse Grondwet dat het recht op religieus onderwijs garandeert. ‘Die Grondwet is gemaakt in een compleet andere tijd. Met andere uitdagingen en conflicten.
Destijds ging het over de godsdienstvrijheid van protestanten en katholieken, verschillende stromingen binnen het christendom. Die Grondwet is niet opgewassen tegen de islam, een fundamenteel andere politieke en ideologische godsdienst die zeer expansiegericht is. Die de democratie wil overnemen, en haar wil ondermijnen.’
Het liefst zou ze zien dat de Grondwet wordt aangepast. ‘Als ik nu in de politiek zou zitten, dan zou ik doen wat Geert Wilders al heel vaak heeft gezegd: sluit islamitische scholen. Dat zei ik toen ook al. Het gaat hier over de harten en geesten van jonge kinderen. Die kun je niet zomaar weer veranderen. Het is een project van nation-building. Je wilt deze mensen opnemen in je samenleving, in je geschiedenis. In het lot van je land. Niet het land waar ze vandaan komen, nee, dít land.’
Nu verwar je haar persoonlijke geschiedenis met wat zij zegt. Dat zijn wel even twee verschillende dingetjes hè?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is inderdaad nogal hysterisch als jij in je vroege levensloop slachtoffer bent geworden van
Klopt, maar dat betekent toch niet dat we alles wat Ayaan zegt maar kritiekloos moeten volgen?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:36 schreef capricia het volgende:
Je zou toch juist steun verwachten vanuit de progressieve hoek voor onze vrijheden?
Ze herhaalt dus de Republikeinse leugens dat er zoiets is als post-birth abortions en dat de democraten daar voor zouden zijn. Voor de duidelijkheid: er is geen staat die toestaat om baby's te vermoorden.quote:Democrats and Abortion:
Kamala Harris has been busier distancing herself from her earlier, left-wing positions than articulating her new ones. But on one issue she has been consistent: abortion.
We already know why the far left in the Democratic party talk about abortion so much. The conventional answer is that it’s their most popular issue.
Except that the Democrats’ stance on abortion does not mirror the views of the American public. Abortion is a very divisive issue on which intelligent people of good will vociferously disagree. However, only a tiny fragment of the population, mostly housed in the identity politics sections of academia, think that abortions should be legal up to or even past birth. Yes—past birth. And yet, these post-birth abortions have been legalized by several blue states, including, recently, in Tim Walz’s Minnesota. (Worse still, they have backing from medical journals corrupted by the woke, which have in turn been decried even by moderate liberal media outlets.) Look carefully at the changes Walz made to this statute. You see, late-term abortions are risky processes because the baby is typically viable. Abortionists usually manage to sever the child’s limbs and crush its skull before it emerges from the womb, but not always. Prior to Walz’s intervention, whenever babies were born alive, the doctor was then required to switch goals from killing the baby to helping it live.
(...)
And now we’re even getting back to the ancient world’s preferred method: post-birth abortion. Yes, it’s already happening. It’s just hard to say exactly how often under Walz’s new law, because, naturally, he repealed all reporting requirements on infants born alive during abortions.
This ought to be enough to make a normal person nauseous and furious. But it’s not all that surprising. After all, we live in a largely post-Christian world. Fanatics like Tim Walz and Kamala Harris aren’t just getting away with crazy positions on abortion. They are running on a platform of abortion.
Of course, most people—including many atheists—still have the Christian ethos deeply ingrained in their world view. If the American people understood the insane lengths to which people like Walz will go to make sure babies die, most would be horrified.
https://www.restorationbulletin.com/p/the-abortion-election
quote:No state allows post-birth abortions," said Lois Shepard, a University of Virginia law and biomedical ethics professor who has authored several books about end of life care. "First, an abortion refers to terminating a pregnancy, and a pregnancy does not continue after birth. But second, that would be killing a born human being, who is a person entitled to the equal protection of the laws, including prohibitions against murder. No state permits infanticide."
Ely said that some states will assist with later termination because of fetal anomalies, "but there is not a state, or probably any place in the world, that would allow someone to murder an infant after they were born."
https://www.wlrn.org/gove(...)post-birth-abortions
En nee, dan weet je niet bijster veel van het dagelijkse leven in New York.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:36 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Tegenwoordig weet iedereen die met een muis overweg kan gaan hoe het overal in de wereld gaat. Ik weet hoe een groot deel van New York er in 4K uitziet zonder dat ik ooit de grote vijver ben overgestoken.
Tja wiens brood men eet...quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:23 schreef Gimmick het volgende:
Hirsi Ali is toch een klein beetje van het padje af. Dit is Hirsi Ali in het Amerikaanse abortus debat:
[..]
Ze herhaalt dus de Republikeinse leugens dat er zoiets is als post-birth abortions en dat de democraten daar voor zouden zijn. Voor de duidelijkheid: er is geen staat die toestaat om baby's te vermoorden.
[..]
De ironie.quote:
Die topics zijn doorgaans geen discussie maar een dumpplek voor iedere keer dezelfde platitudes van een vaste groep users. Het reageren niet waard.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat je in topics over de islam nooit te vinden bent.
Hetgeen logisch is.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die topics zijn doorgaans geen discussie maar een dumpplek voor iedere keer dezelfde platitudes van een vaste groep users. Het reageren niet waard.
Er zijn hier ook vrij weinig radicale moslims, dus kan niet vaak de confrontatie met ze aan.
Meid, wat een ongekende hoeveelheid ernstige punten som je hier op! Ons land is duidelijk ernstig in gevaar door deze levensgevaarlijke punten wat aantoont dat de omvolking is begonnen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ondertussen hebben we gescheiden gebedsruimten op scholen, is onderhand elke kantine halal en zijn we afgelopen weken weer dankzij allerlei media doodgegooid met hoe mooi, knap en lief de ramadan is.
Laten we het vooral even principieel duiden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Meid, wat een ongekende hoeveelheid ernstige punten som je hier op! Ons land is duidelijk ernstig in gevaar door deze levensgevaarlijke punten wat aantoont dat de omvolking is begonnen.
Ga nu maar hysterisch gillen.
We hebben hier geen Republikeinen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:29 schreef Gimmick het volgende:
“Conservatief religieus gedachtegoed in een exotische verpakking".
Klinkt als Hirsi Ali’s tagline op een boekingswebsite voor Republikeinse sprekers.
Je maakt je druk om halal frikandellen in een kantinequote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we het vooral even principieel duiden.
Trouwens, hoeft niet. Als een paar bijbelbelt figuren preken dat mannen en vrouwen gescheiden dienen te worden in het publieke domein, ontplof je waarschijnlijk van verontwaardiging.
Toe, doe een keer een poging i.pv. de 'progressieve' lege huls te zijn wat inhoud te bieden.
Echt, ik heb nu een paar posts van je nagelezen, en het is stelselmatig dezelfde inhoudsloze drek, dezelfde als een wesp gestoken 'kut-iemand-zegt-iets-vervelends-over-de-islam-ik-moet-hoe-onbelezen-ik-verder-ook-in-de-materie-ben-even-reageren-zodat-mijn-islamitische-collega-weet-dat-ik-echt-geen-racist-ben'-riedel.
We weten het: je bent als de dood een keer inhoudelijk te zijn, vooral hier om wat te roepen over hoe rasogisistisch en extreem-rechts het allemaal is, maar niet in staat om een post van meer dan twee zinnen te typen.
Do better. Echt.
Gut, weer één zin.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je maakt je druk om halal frikandellen in een kantinenee, ik neem jou ontzettend serieus, helder licht.
Zeer goede post oudste.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik herhaal gewoon wat jij zegt. Halalfrikandellen, gescheiden gebedsruimtes en positieve berichtjes over de ramadan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut, weer één zin.
Doe me een lol, en reageer dan gewoon niet.
Gescheiden gebedsruimten: verdedig het eens, Buitendam... toon ons je ware progressieve idealen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik herhaal gewoon wat jij zegt. Halalfrikandellen, gescheiden gebedsruimtes en positieve berichtjes over de ramadan.
En dat zijn dan je argumenten dat het to-taal naar de getver gaat allemaal. Maar verder ben je geen hysterische, theatrale dandy die bang is voor alles en iedereen.
Vind je?quote:
Ik ben niet gelovig dus het zal me een enorme worst zijn hoe men dat doet. Ik heb er geen last van. Zou je ook eens moeten overwegen in plaats van zo bang zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gescheiden gebedsruimten: verdedig het eens, Buitendam... toon ons je ware progressieve idealen.
Ik heb de post nog even aangevuld. Ik heb sterke deja vu in deze.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je?
Hij propageert vooral angst voor een niet bestaand radicaal christendom in Nederland.
Zoals progressieve nitwits al decennia doen.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:55 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig dus het zal me een enorme worst zijn hoe men dat doet. Ik heb er geen last van. Zou je ook eens moeten overwegen in plaats van zo bang zijn.
Ja, het alternatief is je ontzettend opwinden om halalfrikandellen, maar dan kom je over als een enorme debiel. Doe je ding, ik vind je oprechte boosheid enorm vermakelijkquote:
Nee, dat vind je niet. Je vindt het vooral ongemakkelijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, het alternatief is je ontzettend opwinden om halalfrikandellen, maar dan kom je over als een enorme debiel. Doe je ding, ik vind je oprechte boosheid enorm vermakelijk
Daarom heb ik het sowieso niet zo op orthodoxe religie.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:58 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Verder is het m.i. een beetje geven en nemen qua consensus. Dat trek jij wat slecht m.i. qua waarheidsovertuiging.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je altijd maar gelijk hebt. Men dient ook een beetje te twijfelen aan de eigen mening.
Dus als het mij geen reet boeit wat de VU faciliteert omdat ik er precies 0,0 mee te maken heb ben ik progressief? Prima. Ik heb er minder last van dan jij, blijkbaar.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat vind je niet. Je vindt het vooral ongemakkelijk.
En dat snap ik, die 'progressieve' spagaat is al jaren een buitengewoon interessant fenomeen.
Oh nee hoor... je bent absoluut niet progressief. Totaal niet. Meer een trendhoppende opportunist die zich verkleed als progressief.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus als het mij geen reet boeit wat de VU faciliteert omdat ik er precies 0,0 mee te maken heb ben ik progressief? Prima. Ik heb er minder last van dan jij, blijkbaar.
Maar het valt toch niet te ontkennen dat Hirsi Ali wel een spreekbuis is voor het radicale christendom in de VS? Zie als voorbeeld die belachelijke aanval op abortus. Dat zijn letterlijk de talking points van conservatief christelijk Amerika die ze herhaalt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vind je?
Hij propageert vooral angst voor een niet bestaand radicaal christendom in Nederland.
Zoals progressieve nitwits al decennia doen.
Achja. Zolang ik me niet boos maak om halalfrikandellen of een positief nieuwsberichtje over de ramadan vind ik het allemaal prima. Zodra dat gebeurt ga ik me wel zorgen maken om mijn geestelijke gesteldheidquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh nee hoor... je bent absoluut niet progressief. Totaal niet. Meer een trendhoppende opportunist die zich verkleed als progressief.
PVV, wat erg allemaal...
Toe: noem eenss wat van die punten die nu hier geïmplementeerd gaan worden omdat ze een speech houdt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:05 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Maar het valt toch niet te ontkennen dat Hirsi Ali wel een spreekbuis is voor de radicale christendom in de VS? Zie als voorbeeld die belachelijke aanval op abortus. Dat zijn letterlijk de talking points van conservatief christelijk Amerika die ze herhaalt.
Wederom geen inhoud. Wel drie zinnen i.p.v. twee. Dat is winst.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Achja. Zolang ik me niet boos maak om halalfrikandellen of een positief nieuwsberichtje over de ramadan vind ik het allemaal prima. Zodra dat gebeurt ga ik me wel zorgen maken om mijn geestelijke gesteldheidhysterische huilie.
Jouw zinnen. Ik kan het niet eens argumenten noemen, dus dan zijn we het eens over de inhoudsloosheid van je gebrabbelquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wederom geen inhoud. Wel drie zinnen i.p.v. twee. Dat is winst.
Oh, geef daar eens een quote van.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jouw zinnen. Ik kan het niet eens argumenten noemen, dus dan zijn we het eens over de inhoudsloosheid van je gebrabbelmooi dat je er zelf nu ook totaal geen touw meer aan vast kan knopen. Deja vu naar het moment dat je jezelf zo ver klem had geluld dat je volledig de argumenten van Amnesty aan het herhalen was
hard gelachenz
Ja. Dat is natuurlijk ineens uit je geheugen verdwenenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, geef daar eens een quote van.
Doe ons allemaal een lol en laat ons meegenieten, want ik heb inderdaad geen idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja. Dat is natuurlijk ineens uit je geheugen verdwenensucces met de halalfrikandellen, mafketel
Wat doe jij concreet in deze zaak? Lul niet zo. Zij doet meer dan jij (waarschijnlijk) ooit gedaan hebt.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat doet Hirsi Ali concreet zodat basale rechten van vrouwen wereldwijd verbeterd worden?
Wat is dit nu weer voor projectie? Er zit geen enkel gevaar in Hirsi Ali speech. Zij is met haar gedweep met conservatief christelijk rechts alleen niet hoop voor onze dochters en homoseksuele kinderen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toe: noem eenss wat van die punten die nu hier geïmplementeerd gaan worden omdat ze een speech houdt.
Echt...al jaren kunnen allerlei haatbaarden en salafi's hier hun zegje komen doen, maar echt, het gevaar zit in Ali, die humanisme en zelfontplooiing propageert, maar nu eenmaal eveneens wat positieve dingen heeft gezegd over christendom en Trump.
Hoe ziende blind moet je zijn om deze bullshit serieus te blijven nemen?
M.a.w.: hef dit land gewoon op.
Geef eens wat quotes van Ali m.b.t. homo's en vrouwen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:18 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor projectie? Er zit geen enkel gevaar in Hirsi Ali speech. Zij is met haar gedweep met conservatief christelijk rechts alleen niet hoop voor onze dochters en homoseksuele kinderen.
Daar mag je ook bij Hirsi Ali gewoon kritisch op zijn.
Waarom ageer je dan niet tegen Ayaan en haar orthodox religieuze denkbeelden rondom arbortus? Als het je zo aan het hart gaat moet dat toch moeilijk te verdedigen zijn?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn argumentatie is verder vrij helder.
Ageren tegen orthodox religieuze denkbeelden omdat ze niet passen in deze tijd, vrouw- en homo-onvriendelijk zijn en geen plaats hebben in een seculiere samenleving, geldt niet alleen voor het christendom.
Ook daardoor doet zij mij denken aan Ayn Rand. De geschiedenis herhaalt zich.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:50 schreef probeer het volgende:
Maar ik mag hopen dat het niet Ali's doel is om humanistische waarden te promoten door meer dan een halve eeuw aan Nederlandse humanistische traditie en geschiedenis in het gezicht te schoppen met haar nieuw verzonnen definities.
Die verdedig ik dan ook niet. Deed ik ook al niet bij grefo's en de RKK. Croft ze.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waarom ageer je dan niet tegen Ayaan en haar orthodox religieuze denkbeelden rondom arbortus? Als het je zo aan het hart gaat moet dat toch moeilijk te verdedigen zijn?
Flauw.quote:
Volgens mij was ik vrij helder, en snap je mijn woorden prima. Maar alsnog dan; mijn punt is dat het enige concrete beleid wat Ali voorstelt, simpelweg niet humanistisch is.quote:Wat is nu precies je punt?
Goh, heeft de VU tegenwoordig een opleiding of faculteit humanistiek ja? Ow, toch niet? Hmm.quote:En echt: humanisten die zich laten bepiepelen door haatbaarden (gescheiden gebedsruimten aan de VU, heerlijk) maar ineens even op komen duiken omdat iemand, in dit geval Ali, iets gemeens over de islam zegt, neem ik al een tijd niet meer serieus.
Hier kan ik niets mee.quote:'Progressieven' ook niet.
Teveel selectieve verontwaardiging, woke gelul en pure lafheid.
Nee, dan inderdaad liever dat het humanisme zich laat kapen door mensen die vinden dat we religieuze discriminatie in de grondwet moeten gaan verankeren. Artikel 23; recht op vrijheid van onderwijs, muv islamitisch onderwijs. Want humanisme, ofzo.quote:Ergens best ironisch dat uitgerekend de zogenaamde 'humanistische' en 'progressieve' Nederlanders de doodgravers zullen zijn van zowel humanisme als progressivisme.
Ik heb Gloria Wekker nog nooit een gerenommeerd humanist genoemd horen worden. Maar als je wil kan ik je wel in contact brengen met daadwerkelijke vooraanstaande Nederlandse humanisten hoor. Ik stuur je wel een DM als er weer eens een symposium opduikt over religie (of specifieker religieus onderwijs) en het humanisme.quote:En dat allemaal omdat Gloria Wekker en co. ze wijs heeft gemaakt dat alles wat met een tintje komt op z'n minst nuance, en op z'n ergst volledig fetisjisme verdient.
Welk beleid stelt ze voor?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Flauw.
[..]
Volgens mij was ik vrij helder, en snap je mijn woorden prima. Maar alsnog dan; mijn punt is dat het enige concrete beleid wat Ali voorstelt, simpelweg niet humanistisch is.
Dan kan ze de mond wel leuk vol hebben over vrijheid, gelijkheid en individuele zelfontplooiing (wat ook geen van oudsher christelijke waarden zijn dus ook daar gaat ze de mist in), maar dat rijmt dan weer totaal niet met het beleid wat ze voorstelt.
Dus eh, ik concludeer dat Ali haar kennis over Nederlandse levensbeschouwelijke stromingen niet zo op orde heeft. Haar voorstel tot het verbieden van islamitisch onderwijs is niet humanistisch, en niet conservatief christelijk.
Staat wel leuk verder hoor, humanisme name-droppen en wat lullen over positieve waarden. Maar dat blijkt geenszins uit het beleid wat ze voorstelt. Geert deed dat al eerder in het laatste PVV partijprogramma, met zijn 'humanistische wortels' om vervolgens met de meest anti-humanistische voorstellen te komen.
Ali kan beter dit boekje eens lezen: https://www.uvh.nl/uvh.nl(...)nistisch_Verbond.pdf
[..]
Goh, heeft de VU tegenwoordig een opleiding of faculteit humanistiek ja? Ow, toch niet? Hmm.
Dan kan je voor vragen over het beleid mbt (gescheiden) gebedsruimten aan een humanistische onderwijsinstelling wellicht beter de Universiteit voor Humanistiek te Utrecht eens bellen. Tipje van de sluier; daar zijn geen gebedsruimten. En dus ook geen gescheiden gebedsruimten. Al zijn er wel toiletten zonder geslachtsaanduiding. Als dat nog mag. Want de Utrechtse humanisten verwachten dat iedereen gewoon netjes kan plassen. En een kolfkamer.
[..]
Hier kan ik niets mee.
[..]
Nee, dan inderdaad liever dat het humanisme zich laat kapen door mensen die vinden dat we religieuze discriminatie in de grondwet moeten gaan verankeren. Artikel 23; recht op vrijheid van onderwijs, muv islamitisch onderwijs. Want humanisme, ofzo.
[..]
Ik heb Gloria Wekker nog nooit een gerenommeerd humanist genoemd horen worden. Maar als je wil kan ik je wel in contact brengen met daadwerkelijke vooraanstaande Nederlandse humanisten hoor. Ik stuur je wel een DM als er weer eens een symposium opduikt over religie (of specifieker religieus onderwijs) en het humanisme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |