Achja, de islamisering. Nog zo’n troefkaartje als de argumenten op zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:29 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik weet niet of je nou heel trots moet zijn op een standpunt waarbij het lijkt alsof je graag je gelijk wil halen door te laten blijken dat de vermeende islamisering je niet snel genoeg lijkt te gaan.
Tuurlijk. Al 25 jaar staat het op punt van beginnen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zijn we er in 25 jaar dichterbij gekomen of niet?
9 van de 14 nieuwe scholen zijn islamitisch, niets aan de hand!quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:33 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tuurlijk. Al 25 jaar staat het op punt van beginnen.
Maar dit keer echt.
Jeetje. Wat een extreem aantal.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
9 van de 14 nieuwe scholen zijn islamitisch, niets aan de hand!
Je bent gewoon niet oprecht.
Klopt, het is geen Nederland, maar even een ander voorbeeld, niets aan de hand:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jeetje. Wat een extreem aantal.
Nu staat het wel echt op punt van beginnen.
Ah, we hoppen ineens door naar moskeeën. In Duitsland.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, het is geen Nederland, maar even een ander voorbeeld, niets aan de hand:
[ x ]
Wat vind jij van die ontwikkeling?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, we hoppen ineens door naar moskeeën. In Duitsland.
Ja, die zijn er. Het is wat. Overmorgen Sharia, neem ik aan?
quote:Op maandag 19 mei 2025 23:10 schreef Buitendam het volgende:
Uit het lijstje: bijzonder vermoeiend persoon.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want, beste Buitendam? Ik ben benieuwd wat er komen gaat.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom vermoeiend? En hoe komt het toch dat elke keer er kritiek wordt geuit op de Islam je daar erg negatief op reageert? Ik blijf het moeilijk te begrijpen vinden dat jij als Westers individu, je zo aangetrokken voelt tot de Islam.
Uitermate niet boeiend.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij van die ontwikkeling?
Allang beantwoord. Hysterisch geschreeuw over de sharia en allerlei andere voorspellingen die al 25 jaar op het punt staan van beginnen. Vermoeiend.quote:Tevens staat er nog een paar vragen voor je open:
Nee hoor, je hebt nog nooit beantwoord wat jou toch zo specifiek aanspreekt in de Islam. Je ontwijkt die vragen of probeert te ontkennen dat je iets met de Islam hebt, terwijl je keer op keer haantje de voorste bent om in de bres te springen voor moslims en de Islam. Dat zal natuurlijk niet zonder reden zijn.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Uitermate niet boeiend.
[..]
Allang beantwoord. Hysterisch geschreeuw over de sharia en allerlei andere voorspellingen die al 25 jaar op het punt staan van beginnen. Vermoeiend.
De Islamitische gemeenschappen groeien flink. En er is bij moslims in het Westen zeker interesse in de Sharia. Zie bijvoorbeeld deze bevindingen uit het VK van tien jaar terug al:quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Uitermate niet boeiend.
[..]
Allang beantwoord. Hysterisch geschreeuw over de sharia en allerlei andere voorspellingen die al 25 jaar op het punt staan van beginnen. Vermoeiend.
quote:Over 40% of UK Muslims support “aspects” of sharia law
Policy Exchange survey, described as the largest study of Muslim opinion in the UK ever undertaken, has found widespread belief in conspiracy theories and significant support for sharia law.
...
Bron
Oh er is interesse? Wat een sterk argument. Dan zal het nu wel op punt van beginnen staan.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 14:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt nog nooit beantwoord wat jou toch zo specifiek aanspreekt in de Islam. Je ontwijkt die vragen of probeert te ontkennen dat je iets met de Islam hebt, terwijl je keer op keer haantje de voorste bent om in de bres te springen voor moslims en de Islam. Dat zal natuurlijk niet zonder reden zijn.
[..]
De Islamitische gemeenschappen groeien flink. En er is bij moslims in het Westen zeker interesse in de Sharia. Zie bijvoorbeeld deze bevindingen uit het VK van tien jaar terug al:
[..]
Ik wist dat dit het zou zijn. Nog iets over haar te zeggen? Dat ze aan een brute, steentijdse behandeling is onderworpen en vervolgens beveiliging nodig had in Nederland en de strontkar over zich heen kreeg?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want dat hysterische gedram van haar dat we op de rand van de afgrond staanal 25 jaar inmiddels, zoiets? Maar nu écht bijna, hoor!
Exact. Wonderlijk toch dat dit soort mensen altijd de hoon vanuit bepaalde progressieve kring over zich af weet te roepen? Of het nou hier op Fok! is of op X, in columns of op tv. Het lijkt erop dat men wil dat ze braaf in de pas loopt en omdat ze dat niet doet wordt ze verketterd. Zelfde behandeling krijgt Lale Gül altijd.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze maakte ook samen met Theo van Gogh de film "Submission". De moord op Theo van Gogh in 2004 was een directe reactie op de kritiek die hij en Hirsi Ali op de islam hadden geuit in de film "Submission".
Ja. Ik vind het ook opmerkelijk. Dat haar maatje Theo van Gogh beestachtig vermoord werd, en zij met de dood bedreigt, door (al dan niet conservatieve) Moslims.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Wonderlijk toch dat dit soort mensen altijd de hoon vanuit bepaalde progressieve kring over zich af weet te roepen? Of het nou hier op Fok! is of op X, in columns of op tv. Het lijkt erop dat men wil dat ze braaf in de pas loopt en omdat ze dat niet doet wordt ze verketterd. Zelfde behandeling krijgt Lale Gül altijd.
Het is ook vooral, als je 1 seconde nadenkt en je in hun levensloop verplaatst, snap je waarom ze bepaalde stokpaardjes hebben en waarom die zo belangrijk voor ze zijn. Iedereen heeft stokpaardjes, dit zijn die van hen. We gaan Erwin Kroll toch ook niet verwijten dat die altijd alleen maar over het weer praatte?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Ik vind het ook opmerkelijk. Dat haar maatje Theo van Gogh beestachtig vermoord werd, en zij met de dood bedreigt, door (al dan niet conservatieve) Moslims.
Bij haar eigenlijk al sinds ze de Islam verliet.
Je zou toch juist steun verwachten vanuit de progressieve hoek voor onze vrijheden?
Ik hoef het helemaal niet in alles met haar eens te zijn, maar mijn steun heeft ze. Wat een dappere vrouw. En Lale Gül idem.
Mocht je geen in een weerpraatje hebben, dan kijk/lees je toch niet?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is ook vooral, als je 1 seconde nadenkt en je in hun levensloop verplaatst, snap je waarom ze bepaalde stokpaardjes hebben en waarom die zo belangrijk voor ze zijn. Iedereen heeft stokpaardjes, dit zijn die van hen. We gaan Erwin Kroll toch ook niet verwijten dat die altijd alleen maar over het weer praatte?
Omdat ze hier lag te zeveren dat het een kwestie van tijd was voor we allemaal onderworpen zouden zijn. Hysterisch gezeik. Of het nou Pim, Baudet of Ayaan is; al die figuren lijden aan een extreme vorm van zelfoverschatting en hysterie.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik wist dat dit het zou zijn. Nog iets over haar te zeggen? Dat ze aan een brute, steentijdse behandeling is onderworpen en vervolgens beveiliging nodig had in Nederland en de strontkar over zich heen kreeg?
Het is inderdaad nogal hysterisch als jij in je vroege levensloop slachtoffer bent geworden van brute genitale verminking, later wordt uitgehuwelijkt en dan in het land waar je veilig denkt te zijn je collega bruut afgeslacht ziet worden.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat ze hier lag te zeveren dat het een kwestie van tijd was voor we allemaal onderworpen zouden zijn. Hysterisch gezeik. Of het nou Pim, Baudet of Ayaan is; al die figuren lijden aan een extreme vorm van zelfoverschatting en hysterie.
Ze wordt in dat hele stuk eigenlijk maar één moment echt concreet mbt beleid. En dat is wanneer ze stelt dat ze vindt dat we islamitisch onderwijs moeten verbieden.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens wat conservatief christelijke zaken die ze wil invoeren.
Is dat conservatief christelijk? Ehhh ... Wellicht een beetje in de geest dat de meeste grote religies wel een 'anti alle andere religies maar niet de onze' component hebben. Maar ik zie de Nederlandse conservatieve christenen anno nu niet echt pleiten voor een selectieve beperking van de godsdienst- en onderwijsvrijheid, door alleen het islamitisch onderwijs te willen verbieden. Die lui zijn veel te bang dat als we eenmaal op die manier aan artikel 6 en 23 gaan rommelen, het christelijke onderwijs de volgende op het hakblok is.quote:Het liefst zou ze zien dat de Grondwet wordt aangepast. ‘Als ik nu in de politiek zou zitten, dan zou ik doen wat Geert Wilders al heel vaak heeft gezegd: sluit islamitische scholen.
Ok, cool. Vrijheid, gelijkheid, en individuele zelfontplooiing zijn inderdaad zeker humanistische waarden. Maar dat zijn volgens mij toch zeker geen christelijke waarden. Dat "de harten en hoofden [..] vullen met de geschiedenis van het christendom en de normen en waarden die daarbij horen' rijmt totaal niet met "Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing. Noem het humanisme, of waar de Nederlanders vandaag de dag ook maar in geloven."quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze zegt wel iets, hoor:
‘Ofwel, je kunt de harten en hoofden van jonge allochtonen proberen te vullen met de geschiedenis van het christendom en de normen en waarden die daarbij horen. Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing. Noem het humanisme, of waar de Nederlanders vandaag de dag ook maar in geloven.'
Staat er letterlijk. Misschien overheen gelezen.
Maar ach, zoals ik al dacht. 'Conservatief christendom', dat is écht het probleem.
Natuurlijk heeft dat wel met humanisme te maken. Je pakt het grootste gif. Je gaat niet een vlieg bestrijden terwijl er een wespennest naast zit.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze wordt in dat hele stuk eigenlijk maar één moment echt concreet mbt beleid. En dat is wanneer ze stelt dat ze vindt dat we islamitisch onderwijs moeten verbieden.
[..]
Is dat conservatief christelijk? Ehhh ... Wellicht een beetje in de geest dat de meeste grote religies wel een 'anti alle andere religies maar niet de onze' component hebben. Maar ik zie de Nederlandse conservatieve christenen anno nu niet echt pleiten voor een selectieve beperking van de godsdienst- en onderwijsvrijheid, door alleen het islamitisch onderwijs te willen verbieden. Die lui zijn veel te bang dat als we eenmaal op die manier aan artikel 6 en 23 gaan rommelen, het christelijke onderwijs de volgende op het hakblok is.
Dus ik zou dat voorstel van haar inderdaad niet omschrijven als Nederlands conservatief christelijk.
Of het wellicht wel conservatief Amerikaans christelijk is, daar heb ik geen goede kijk op. Geen idee wat die conservatieve christenen daar willen mbt islamitisch onderwijs.
Eén ding is haar voorstel iig zéker niet; humanistisch.
Is het Nederlandse humanisme dan geen tegenstander van religieus onderwijs? Ow, jawel hoor. Graag zelfs. Want het humanistische standpunt mbt onderwijs en religie laat volgens mij zich prima samenvatten als 'onderwijs over religie is belangrijk (bildung, zingeving), maar onderwijs op basis van religie moeten we niet hebben'. Maar dan ál het religieuze onderwijs. Er maar eentje verbieden komt gewoon neer op uitsluiting en discriminatie, en daar moet de Nederlandse humanist niets van hebben.
[..]
Ok, cool. Vrijheid, gelijkheid, en individuele zelfontplooiing zijn inderdaad zeker humanistische waarden. Maar dat zijn volgens mij toch zeker geen christelijke waarden. Dat "de harten en hoofden [..] vullen met de geschiedenis van het christendom en de normen en waarden die daarbij horen' rijmt totaal niet met "Vrijheid, gelijkheid, individuele zelfontplooiing. Noem het humanisme, of waar de Nederlanders vandaag de dag ook maar in geloven."
Het willen verbieden van louter islamitisch onderwijs heeft ook echt geen fuck met het humanisme te maken.
Dit is toch gewoon een historisch feit? Het christendom bracht een breed scale aan rechten voor vrouwen die zij ontbeerden in het Romeinse rijk. Het idee achter gelijke rechter is ook het idee van een gedeelde humaniteit, precies een christelijk argument uiteengezet in het nieuwe testament.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 08:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Voor zover haar waarheid bestaat uit dat christelijk conservatisme goed s voor vrouwenrechten, is het terecht dat mensen dat niet zien zitten.
Vind me één bron waarin een Nederlandse humanistische organisatie of gerenommeerd Nederlandse humanist pleit voor een verbod op alléén islamitisch onderwijs, maar niet op de rest van het religieuze onderwijs.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft dat wel met humanisme te maken. Je pakt het grootste gif. Je gaat niet een vlieg bestrijden terwijl er een wespennest naast zit.
Ik conformeer me niet aan wat zij als waarden omschrijven. Als ze in Libanon selectief de Islamisering de kop in hadden gedrukt was het een ander land geweest. Idem Atatürk met Turkije.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Vind me één bron waarin een Nederlandse humanistische organisatie of gerenommeerd Nederlandse humanist pleit voor een verbod op alléén islamitisch onderwijs, maar niet op de rest van het religieuze onderwijs.
Geloof me alsjeblieft als ik je zeg dat die er niet is. En zelfs als die er wel is (want he, ik ken niet elke humanistische bron, en Cliteur is toch ooit voorzitter van het Humanistisch Verbond geweest .. dus het kan verkeren ..), dan is het geen breed gedragen standpunt binnen het Nederlandse humanisme.
Ik wil hier graag toch enigszins anoniem blijven en zo, en als onderdeel daarvan mijn carrière. Maar als je tegen me begint over Nederlands humanisme dan is dat letterlijk alsof je tegen een automonteur begint over hoe je auto werkt.
Maar dat gaat dan vooral om modern humanisme natuurlijk, in het humanisme van de late middeleeuwen en renaissance werd de Islam wel degelijk gezien als een religie die de humanistische idealen van individuele rede en vrij onderzoek zou kunnen ondermijnen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Vind me één bron waarin een Nederlandse humanistische organisatie of gerenommeerd Nederlandse humanist pleit voor een verbod op alléén islamitisch onderwijs, maar niet op de rest van het religieuze onderwijs.
Geloof me alsjeblieft als ik je zeg dat die er niet is. En zelfs als die er wel is (want he, ik ken niet elke humanistische bron, en Cliteur is toch ooit voorzitter van het Humanistisch Verbond geweest .. dus het kan verkeren ..), dan is het geen breed gedragen standpunt binnen het Nederlandse humanisme.
Ik wil hier graag toch enigszins anoniem blijven en zo, en als onderdeel daarvan mijn carrière. Maar als je tegen me begint over Nederlands humanisme dan is dat letterlijk alsof je tegen een automonteur begint over hoe je auto werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |