Ik denk dat je ook gewoon voldoende hebt geleerd.quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oldskool times
Ben benieuwd hoe het ging voordat pc bestond eigenlijk. Maar ff serieus die toets was echt mega makkelijk. Ik kreeg allemaal onzin vragen zoals:
Hoeveel mag je auto wegen met personenauto B (3500 kg)
Je ziet een overwegbord met 1 streep hoeveel meter is het (80)
Auto slaat af op dezelfde weg, fietser rechtdoor, wie gaat voor (fiets) Duuuuh..
Wie mogen een tram rechts inhalen
Alleen fietsers, fietsers en snorfietsers of alle bestuurders. Je weet dat een auto het mag, dus dan kan het eerste en tweede antwoord al niet kloppen.
Mag je laden en lossen in een parkeervak met een P bord. (Ja)
Er waren ongeveer 5 vragen waarbij ik twijfelde, de rest was ik 100% zeker. Ik bof denk ik gewoon met deze debiele vragen.
Heb een maand lang elke dag rond de 2 tot 6 uur geleerd en 80 oefenexamens gedaan. Dus het mag dan ook welquote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:06 schreef dop het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook gewoon voldoende hebt geleerd.
Je moet natuurlijk ook wat mazel hebben maar er zal in gewoon genoeg vragen die je niet kunt weten als je het niet hebt geleerd.
Maximaal gewicht en de strepen van het spoorweg bord die weet de gemiddelde bestuurder echt niet uit zijn hoofd
Ik krijg dat echt niet voor elkaar naast mijn 40-urige baan en sport.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Heb een maand lang elke dag rond de 2 tot 6 uur geleer.d en 80 oefenexamens gedaan. Dus het mag dan ook welals ik ergens voor ga , ga ik er ook hard in.
![]()
Ja snap ik, soms krijg je een ronde met kutvragen, en dan is het al gelijk veel lastiger om te halen. Jij moet ook bijna weer toch?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik krijg dat echt niet voor elkaar naast mijn 40-urige baan en sport.
Voor mijn gevoel krijg ik ook elke keer de zeikvragen op het examen. Dode hoeken van motoren, hoeveel cm mag een fiets bij een fietsendrager uitsteken, etc.
De dag na hemelvaart. Kan ik de hele Hemelvaart dag leren. Ik probeer op mijn werk af en toe wat vragen van een theorie oefensite er tussendoor te proppen. Ik heb nu de app van mijn rijschool die ik ga doornemen, die bevat ook oefenexamens die ik ga proberen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja snap ik, soms krijg je een ronde met kutvragen, en dan is het al gelijk veel lastiger om te halen. Jij moet ook bijna weer toch?
Oefenexamens is alles, echt. Ik heb 80 oefenexamens gedaan en werkelijk, ik herkende bijna alle vragen, in een ander soort plaatje gegoten maar de strekking bleef hetzelfde. Sommige vragen kwamen gewoon 1 op 1 terug op het examen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
De dag na hemelvaart. Kan ik de hele Hemelvaart dag leren. Ik probeer op mijn werk af en toe wat vragen van een theorie oefensite er tussendoor te proppen. Ik heb nu de app van mijn rijschool die ik ga doornemen, die bevat ook oefenexamens die ik ga proberen.
Check, bij zo’n strepenbord denk ik alleen: er komt een overgang aan, even opletten.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:06 schreef dop het volgende:
Maximaal gewicht en de strepen van het spoorweg bord die weet de gemiddelde bestuurder echt niet uit zijn hoofd
Thanks, dat heb ik nodig. Dat meedoen met een examen en kijken waar je in kunt stinken werkt ook wel, dat was een van de weinige goede dingen van de 123-Theorie dag die ik in december heb gedaan.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oefenexamens is alles, echt. Ik heb 80 oefenexamens gedaan en werkelijk, ik herkende bijna alle vragen, in een ander soort plaatje gegoten maar de strekking bleef hetzelfde. Sommige vragen kwamen gewoon 1 op 1 terug op het examen.
Ik zou aanraden minimaal ~30 oefenexamens te doen.
Je kan ook via youtube meedoen met het filmpje en kijken hoeveel fouten je hebt. Super handig en gratis.
Ik raad deze aan:
Bekijk deze YouTube-video
Op zijn channel staan veel van dit soort filmpjes. Deze meneer geeft al 30~ jaar theorielessen. Hij doet die examens en dan kan je gewoon zelf meedoen. Super leerzaam. Vragen die ik fout had en niet snapte of wat dan ook, screenshotte ik, met het goede antwoord en zette een mapje op mijn mobiel. Elke dag ging ik dat mapje met foto's door en bekeek ze opnieuw zodat ik het op de toets niet fout zou doen.
Mocht je al zijn filmpjes hebben bekeken kun je deze ook nog checken
Soortgelijk verhaal. Op dagen dat ik hele dag moest werken ging ik dit soort filmpjes gewoon in bed kijken , 1 of 2 examens achter elkaar meedoen en dan slapen.
Ligt eraan of je B of BE hebtquote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:36 schreef JopieKlaassen het volgende:
En over het maximale gewicht van een auto denk ik niet echt na, ik ga er vanuit dat ik in elke auto mag rijden die ik meekrijg bij een verhuurtoko.
Ho ho, boven de 3500 kg auto heb jij niet genoeg aan rijbewijs Bquote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:10 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Een aanhanger is weer een ander verhaal
Klopt, maar BE gaat me daar niet bij helpen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ho ho, boven de 3500 kg auto heb jij niet genoeg aan rijbewijs B
Hier ook 1988.quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Toen ik in 1988 theorie examen deed, ging het nog heel anders. Iedere kandidaat had voor zich op tafel en kastje met twee knoppen, ja en nee. Tijdens het examen kreeg je steeds een foto van een verkeerssituatie te zien waarbij een vraag gesteld werd die je met ja of nee moest beantwoorden. Dat antwoord moest je dan geven door op de betreffende knop in het kastje te drukken.
Dat is killing, vind ik. Goed dat ze dat hebben weggehaald.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:12 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Hier ook 1988.
En je had iets van 10 seconden de tijd per vraag.
Tja, in het verkeer heb je natuurlijk ook niet veel tijd.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:15 schreef roos94 het volgende:
D
[..]
Dat is killing, vind ik. Goed dat ze dat hebben weggehaald.
Nee, maar in het verkeer komt er ook niet ineens een random figuur door je raam roeptoeteren welk rijbewijs je nodig hebt om een voertuig met meer dan 16 passagiers te mogen besturen of bij hoeveel cm je ondeelbare lading aan de zijkant van een aanhangwagen moet markeren en met welk type bord dat dan moet.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:17 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Tja, in het verkeer heb je natuurlijk ook niet veel tijd.
Nee je mag niet naar links omdat je de pijl bent gepasseerd. Bij zo'n blokmarkering mag je nog altijd naar links (voor zover ik weet, voordat je de pijl bent gepasseerd), ook mag je uiteraard de vrachtwagen rechts voorbij gaan (of was het inhalen, ik weet het niet meerquote:Op maandag 19 mei 2025 16:21 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar als je dus rechts op die baan rijdt zoals op deze foto. Met die pijl. Mag je dan nog naar links of mag het nooit?
Zo herinner ik het me ook.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:12 schreef Bargehassus het volgende:
Hier ook 1988.
En je had iets van 10 seconden de tijd per vraag.
Dat was ook de reden waarom ze dat zo deden en je maar 10 seconden de tijd kreeg om te antwoorden.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:17 schreef Bargehassus het volgende:
Tja, in het verkeer heb je natuurlijk ook niet veel tijd.
Eens. Ik geloof dat je de kennis wel moet hebben, maar dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen zaken die split-second beslist moeten worden (de voorrangssituatie van een naderende kruising inschatten) en waar je over na kunt denken of op kunt zoeken (mag ik met deze aanhanger rijden?).quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee, maar in het verkeer komt er ook niet ineens een random figuur door je raam roeptoeteren welk rijbewijs je nodig hebt om een voertuig met meer dan 16 passagiers te mogen besturen of bij hoeveel cm je ondeelbare lading aan de zijkant van een aanhangwagen moet markeren en met welk type bord dat dan moet.
En een vraag welk rijbewijs je nodig hebt om een personenbus voor meer dan 16 passagiers te mogen rijden, mag voor het theorie examen voor rijbewijs B ook gewoon achterwege blijven.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:32 schreef Ridocar het volgende:
Ik vind dat de theorievragen van de laatste categorie best achterwege kunnen blijven.
Kan wel handig zijn, soms leer je iets wat je nog niet eerder had gehoord. Voor m'n motor heb ik totaal 7 verschillende gehad of zoquote:Op maandag 26 mei 2025 10:42 schreef roos94 het volgende:
Iemand ervaring met het hebben van 2 verschillende instructeurs? Mijn rijleraar vroeg of ik ook eens met zijn partner (ook instructeur ) wilde lessen omdat het qua roostertechnisch dan wat makkelijker kon zijn maar het hoeft niet zei hij.
Jep heb ik gedaan was standaard procedure bij mijn rijschool dat ook een andere instructeur een paar lessen gaf.quote:Op maandag 26 mei 2025 10:42 schreef roos94 het volgende:
Iemand ervaring met het hebben van 2 verschillende instructeurs? Mijn rijleraar vroeg of ik ook eens met zijn partner (ook instructeur ) wilde lessen omdat het qua roostertechnisch dan wat makkelijker kon zijn maar het hoeft niet zei hij.
Bij mij recent gebeurd vanwege vakantie van mijn vaste instructeur. Was verfrissend. Die andere instructeur was enorm aan het kletsen en corrigeerde minder, wat mij ineens zelfstandiger maakte en waardoor ik wat domme fouten maakte (niet terugschakelen bij een verkeerslicht) waardoor bepaalde dingen ineens bleven hangen.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:25 schreef dop het volgende:
[..]
Jep heb ik gedaan was standaard procedure bij mijn rijschool dat ook een andere instructeur een paar lessen gaf.
Heb ik zelf als positief ervaren.
Hoe gaat het theorie leren?quote:Op maandag 26 mei 2025 11:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bij mij recent gebeurd vanwege vakantie van mijn vaste instructeur. Was verfrissend. Die andere instructeur was enorm aan het kletsen en corrigeerde minder, wat mij ineens zelfstandiger maakte en waardoor ik wat domme fouten maakte (niet terugschakelen bij een verkeerslicht) waardoor bepaalde dingen ineens bleven hangen.
Geen tijd voorquote:
Zorg dat je die dode feitjes goed kent. Auto rijbewijs B maximaal 3500 kg, lengte max 12 meter, met aanhang 18 meter, niet parkeren 5 meter van een zebra, slepen max 5 meter afstand, band profieldiepte 1.6mm en bij winterband 4mm, zulke dingen. Je krijgt zo'n vraag geheid en het is makkelijk punten scoren. Puur kennis. Ik kreeg drie vragen van dat.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Geen tijd voordit weekend weer wat wetgeving doorgelezen in de app van mijn rijschool + wat oefenvragen gedaan, dat elke avond en donderdag, vrijdag weer examen. En zondag voor het eerst zelf getankt
![]()
Dat + mezelf toe te staan vragen opnieuw te lezen. De dingen die je noemt heb ik inderdaad al in mijn hoofd zitten, maar ik krijg elke keer de uitzonderingen voorgeschoteld. En de rust te nemen de vragen goed te lezen. En nog een keer de voorrangsregels op gelijkwaardige kruisingen oefenen.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zorg dat je die dode feitjes goed kent. Auto rijbewijs B maximaal 3500 kg, lengte max 12 meter, met aanhang 18 meter, niet parkeren 5 meter van een zebra, slepen max 5 meter afstand, band profieldiepte 1.6mm en bij winterband 4mm, zulke dingen. Je krijgt zo'n vraag geheid en het is makkelijk punten scoren. Puur kennis. Ik kreeg drie vragen van dat.
Gebruik die 30 minuten. Als je na 20 min alles hebt beantwoordt dan ga je er nog een keer doorheen. En als je dan nog 5 min overhebt dan ga je nog een keer doorheen ookal denk je dat je alles goed hebt gelezen. Lever hem pas in op de laatste minuut en niet eerder. Zorg wel dat je bij de 2e controle-ronde wel overal een antwoord invult, want als je tijd ineens bijna op is en je krijgt een paniekburst lever je het straks in met een lege vraag ergens en dat zou zonde zijn. Wanneer je een meerkeuze vraag niet weet: er is altijd wel eentje die je weg kan strepen, denk die dan weg, en gok tussen de overgebleven antwoorden.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat + mezelf toe te staan vragen opnieuw te lezen. En de rust te nemen de vragen goed te lezen. En nog een keer de voorrangsregels op gelijkwaardige kruisingen oefenen.
Daar krijg ik echt gruwelijke anxiety van (iets van het laatste moment laten afhangen), maar iig 1 keer opnieuw doorlezen moet lukken.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gebruik die 30 minuten. Als je na 20 min alles hebt beantwoordt dan ga je er nog een keer doorheen. En als je dan nog 5 min overhebt dan ga je nog een keer doorheen ookal denk je dat je alles goed hebt gelezen. Lever hem pas in op de laatste minuut en niet eerder.
Je vult alles in, en daarna ga je nog een keer controlen tot de laatste minuut. Dat was iig mijn tactiekquote:Op maandag 26 mei 2025 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar krijg ik echt gruwelijke anxiety van (iets van het laatste moment laten afhangen), maar iig 1 keer opnieuw doorlezen moet lukken.
Nog een tip van flip:quote:Op maandag 26 mei 2025 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar krijg ik echt gruwelijke anxiety van (iets van het laatste moment laten afhangen), maar iig 1 keer opnieuw doorlezen moet lukken.
Zo werkt mijn brein niet, die schiet ook bij elke hardloopwedstrijd opnieuw in de stress incl. alle lichamelijke verschijnselen. Het ging al beter bij het tweede examen omdat de situatie bij het CBR (het aftellen op het digitale bord, de kuisjes, de steriele examenruimte, etc.) me bij de tweede keer bekend was, maar ik had nog steeds zweethanden.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nog een tip van flip:
Als je erg zenuwachtig bent en je gaat zitten op die stoel, neem even een minuut. Leg je handen op je gezicht, adem uit, even aarden waar je zit, whatever, doe wat goed voelt, laat je hartslag wat dalen. Niet gelijk in hoge spanning op de stoel zitten en direct met de vraag beginnen. Je hebt genoeg tijd, dus kom tot jezelf. Deed ik ook. Komt je brein ten goede.
Het gaat je lukkenquote:Op maandag 26 mei 2025 13:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zo werkt mijn brein niet, die schiet ook bij elke hardloopwedstrijd opnieuw in de stress incl. alle lichamelijke verschijnselen. Het ging al beter bij het tweede examen omdat de situatie bij het CBR (het aftellen op het digitale bord, de kuisjes, de steriele examenruimte, etc.) me bij de tweede keer bekend was, maar ik had nog steeds zweethanden.
Uiteindelijk. Ergens voor het einde van 2025quote:
quote:Op maandag 26 mei 2025 14:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Uiteindelijk. Ergens voor het einde van 2025Ik maak me minder druk over de praktijk dan over de theorie.
Dank u. Vandaag de hele dag leren. Zoveel zin in (not).quote:
Nog even bloeden en dan hopelijk nooit meer theoriequote:Op donderdag 29 mei 2025 10:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dank u. Vandaag de hele dag leren. Zoveel zin in (not).
Heel veel succes!quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dank u. Vandaag de hele dag leren. Zoveel zin in (not).
zoek op Youtube op "bijzondere verrichtingen auto" en je komt zoveel rijscholen tegen met filmpjes dat je nog wel even vooruit kuntquote:Op donderdag 29 mei 2025 13:57 schreef roos94 het volgende:
Geen idee of iemand deze hier al kent of nodig heeft, maar ik vind deze filmpjes best leerzaam:
Dit channel heeft dus een heleboel filmpjes met allerlei zaken wat je moet kunnen op je examen.
Iemand die nog meer van dit soort channels kent?
Als ik dat intyp krijg ik 95% van de videos van dezelfde kerel maar die gast vind ik echt vreselijk. Youtube search is nogal ruk. Ik zoek ook op automaat filmpjes en dan krijg je drie automaat filmpjes en de rest is allemaal random zooi.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:31 schreef dop het volgende:
[..]
zoek op Youtube op "bijzondere verrichtingen auto" en je komt zoveel rijscholen tegen met filmpjes dat je nog wel even vooruit kunt
Als jij gewoon normaal kan rijden in het verkeer is dat toch niet nodigquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is voor mij al weer heel lang geleden dat ik theorie examen heb gedaan. Misschien is het een goed idee om een cursus te gaan doen of een theorieboek te kopen om mijn kennis weer op te frissen,
Kan heel nuttig zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is voor mij al weer heel lang geleden dat ik theorie examen heb gedaan. Misschien is het een goed idee om een cursus te gaan doen of een theorieboek te kopen om mijn kennis weer op te frissen,
You go, girl!quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:46 schreef SEMTEX het volgende:
Eerste proefexamen van 50 vragen in de app van mijn rijschool geslaagd nu. Ik blijf stug dooroefenen.
En de cheatsheet van @:roos94 doorgenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |