Ik snap hier niets van haha.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:49 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Wel eens overwogen om Chat GPT in te schakelen? Niet dat die altijd gelijk heeft, maar op zn minst zo betrouwbaar als hier.
Heb hem er even doorheen gegooid:
- Wat zie je op het bord?
Het blauwe verkeersbord toont drie rijrichtingen met pijlen:
wee pijlen wijzen rechtdoor
Eén pijl (helemaal rechts) wijkt af naar rechts
Jij rijdt op de rechterrijstrook — en de pijl die bij jouw strook hoort, wijst naar rechtsaf. Dat betekent:
🚫 Jouw rijstrook is uitsluitend bedoeld om rechtsaf te slaan.
✅ Correct antwoord: "Nee"
Je mag niet rechtdoor blijven rijden op deze rijstrook, want het bord geeft een verplichte rijrichting aan.
🔍 Uitleg:
In Nederland zijn blauwe borden met witte pijlen (model D7) gebodsborden. Ze geven aan welke richting je moet volgen vanaf een bepaalde rijstrook. De rijstrook waarop jij rijdt verplicht je dus om rechtsaf te slaan.
🧠 Vuistregel:
➤ Pijlen op blauwe borden = verplichte rijrichting
➤ Wil je rechtdoor? Dan moet je van rijstrook wisselen naar één met een pijl die dat toelaat.
Hoe lees je dat ik samenvoeg? Want ik zie soms ook taperborden en dan nemen ze de andere rijbaan naast de berm ook mee in de vraag, dus hoe weet ik welke ik ben op de rijstrook?quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Jij voegt uiteindelijk samen met de meest rechtse rijstrook en mag niet op dit deel van de weg blijven rijden, is wat ik denk.
Hier voegen 2 tweebaans wegen samen tot 1 driebaansweg.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:43 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
na ontelbare pogingen snap ik nog steeds niet hoe ik dit ellendige bord moet lezen.
Iemand die mij wil helpen?
Je mag die Chat GPT uitleg vergeten/verwijderen, zelf niet eens goed gekeken/geverifieerd wat er nou precies gevraagd werd.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik snap hier niets van haha.
Als de toets mij 3 taper vragen geeft ben ik de lul.
Dus het is 1 bord voor 2 dingen?quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het bord geeft aan dat aan de linker rijstrook een einde komt en het verkeer op de linker rijstrook dus moet invoegen. Het begrip ritsen is een bepaalde wijze van invoegen waarbij om-en-om een voertuig van de invoegende rijstrook invoegt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ritsen
Als je niet in de berm wil belanden, dan zul je toch moeten invoegen naar een andere rijstrook als de rijstrook waar je op rijdt, ophoudt.quote:
Dus bij einde rijstrook moet je altijd ritsen? Omdat het een identiek bord is?quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als je niet in de berm wil belanden, dan zul je toch moeten invoegen naar een andere rijstrook als de rijstrook waar je op rijdt, ophoudt.
Bij einde rijstrook moet je altijd invoegen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 20:18 schreef roos94 het volgende:
Dus bij einde rijstrook moet je altijd ritsen? Omdat het een identiek bord is?
Dit was mn 1e vraag op t examenquote:Op woensdag 21 mei 2025 10:07 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit bord geldt toch ook voor snorfietsers en speedpedelec? of niet?
Ik zie online over dit bord dat het benoemd wordt ' voor fietsers en bromfietsers' maar snor valt onder fiets en speedpedelec valt toch onder bromfietsers. Horen zij dan ook hierbij?
gefeliciteerd, vanaf nu ben jij de theorie expert in dit topic.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:18 schreef roos94 het volgende:
Ik ben geslaagd met 0 fouten!
Holy schnitzelse shits!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Van mij ook gefeliciteerd met je theorie examen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:18 schreef roos94 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Zeker!quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Van mij ook gefeliciteerd met je theorie examen.
Ik hoop dat je wat aan onze reacties gehad hebt.
Nice! Congrats.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:18 schreef roos94 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
De vraag driedubbel lezen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:15 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nice! Congrats.
Wat zou je als tip meegeven aan een ieder die binnenkort een theorie-examen moet doen?
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:18 schreef roos94 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Holy shitballs, dat ga ik je niet nadoen vrees ik. Ik had vorige keer ook dingen gemarkeerd, maar kon de back button niet meer vindenquote:Op donderdag 22 mei 2025 10:18 schreef roos94 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Je kan naar overzicht rechtsboven en dan de vraag naar keuze aanklikkenquote:Op donderdag 22 mei 2025 14:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Holy shitballs, dat ga ik je niet nadoen vrees ik. Ik had vorige keer ook dingen gemarkeerd, maar kon de back button niet meer vinden![]()
Oldskool timesquote:Op donderdag 22 mei 2025 14:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Toen ik in 1988 theorie examen deed, ging het nog heel anders. Iedere kandidaat had voor zich op tafel en kastje met twee knoppen, ja en nee. Tijdens het examen kreeg je steeds een foto van een verkeerssituatie te zien waarbij een vraag gesteld werd die je met ja of nee moest beantwoorden. Dat antwoord moest je dan geven door op de betreffende knop in het kastje te drukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |