Waarom zou je naar links willen gaan?quote:Op maandag 19 mei 2025 16:21 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar als je dus rechts op die baan rijdt zoals op deze foto. Met die pijl. Mag je dan nog naar links of mag het nooit?
Dat maakt niet uit. Die vraag krijg ik op mijn oefenexamens en wederom vind ik in mijn theorieboek & online diverse antwoorden.quote:
Dat maakt wel uit want hier is de vraag een heel andere: "Mag je hier (rechts) inhalen?"quote:Op maandag 19 mei 2025 16:29 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Die vraag krijg ik op mijn oefenexamens en wederom vind ik in mijn theorieboek & online diverse antwoorden.
"Je rijdt op de rechter rijstrook met de pijl naar rechts. Aan je linkerzijde ligt blokmarkering. Mag je hier nog naar links verplaatsen of moet je de uiterste rechterstrook blijven volgen?"
Als je niet wil helpen hoef je ook niet perse te reageren.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit want hier is de vraag een heel andere: "Mag je hier (rechts) inhalen?"
Naja, dan niet hoor.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als je niet wil helpen hoef je ook niet perse te reageren.
Ik denk dat eerder het probleem is dat jij niet wil luisteren?quote:Op maandag 19 mei 2025 16:34 schreef roos94 het volgende:
[..]
Als je niet wil helpen hoef je ook niet perse te reageren.
Ook hier zou ik niet weten wat het juiste antwoord is, maar mijn gevoel zegt dat het wel mag. En wat betreft de vraag waarom je dat zou doen, je kan natuurlijk gewoon per vergissing de uitvoegstrook gekozen hebben omdat je dacht dat je daar af moest slaan, maar bij nader inzien wil je toch rechtdoor.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:29 schreef roos94 het volgende:
"Je rijdt op de rechter rijstrook met de pijl naar rechts. Aan je linkerzijde ligt blokmarkering. Mag je hier nog naar links verplaatsen of moet je de uiterste rechterstrook blijven volgen?"
Kennelijk mag het dus inderdaad niet. Ik eb artikel 78 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens nog eens opgezocht.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:50 schreef DrekPaart het volgende:
Als je vervolgens op die rijstrook zit en je bent de eerste pijl gepasseerd mag je niet meer wisselen en moet je de verplichte rijrichting volgen (artikel 78 wetboek)
Het mag dus niet maar iedereen doet het wel. Dat ik nu weet dat het niet mag, zal me er niet van weerhouden om het toch te doen.quote:Artikel 78
1 Bestuurders die de rijbaan volgen zijn verplicht op een kruispunt de richting te volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevinden aangeeft. Een in een voorsorteerstrook gelegen fietsstrook maakt deel uit van deze voorsorteerstrook.
2 Bestuurders die de doorgaande rijbaan verlaten en daartoe een uitrijstrook volgen, zijn ter hoogte van de daarin aangebrachte pijlen verplicht om de richting te volgen die de uitrijstrook waarop zij zich bevinden, aangeeft.
Dus als je lullig gezegd 30cm voor de pijl staat met je auto mag het nog wel? Je moet er echt "overheen" zijn voor het verbodquote:Op maandag 19 mei 2025 16:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Kennelijk mag het dus inderdaad niet. Ik eb artikel 78 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens nog eens opgezocht.
[..]
Het mag dus niet maar iedereen doet het wel. Dat ik nu weet dat het niet mag, zal me er niet van weerhouden om het toch te doen.
quote:Op maandag 19 mei 2025 16:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Kennelijk mag het dus inderdaad niet. Ik eb artikel 78 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens nog eens opgezocht.
[..]
Het mag dus niet maar iedereen doet het wel. Dat ik nu weet dat het niet mag, zal me er niet van weerhouden om het toch te doen.
Jep de pijlen staan dan ook doorgaans aan het einde van de uitvoegstrook. De plek waar het niet meer veilig/gewenst is om nog even snel van baan te verwisselen.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus als je lullig gezegd 30cm voor de pijl staat met je auto mag het nog wel? Je moet er echt "overheen" zijn voor het verbod
Speedelecs valt wettelijk beschouwd onder bromfietsen, snorfiets is weer een subcategorie (maar er dus ook onderdeel van) van bromfietsen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:07 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit bord geldt toch ook voor snorfietsers en speedpedelec? of niet?
Ik zie online over dit bord dat het benoemd wordt ' voor fietsers en bromfietsers' maar snor valt onder fiets en speedpedelec valt toch onder bromfietsers. Horen zij dan ook hierbij?
Maar wat ik zeg over dit bord klopt dus wel? Fiets snor, brom en speedpedelec?quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:12 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Speedelecs valt wettelijk beschouwd onder bromfietsen, snorfiets is weer een subcategorie (maar er dus ook onderdeel van) van bromfietsen.
Dus in feite heb je met antwoord B alles te pakken.
Dus door logisch te deduceren, weet je dat je met antwoord A de bromfietsen, snorfietsen en speedelecs mist, en bij antwoord c mis je alle bromfietsen/speedelecs.
Ja, als we er vanuit gaan dat wettelijk gezien speedelecs onder bromfietsen valt en snorfietsen ook (als aparte subcategorie daarbinnen), dan geldt dat ook voor hen voor dit bord.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar wat ik zeg over dit bord klopt dus wel? Fiets snor, brom en speedpedelec?
Jij voegt uiteindelijk samen met de meest rechtse rijstrook en mag niet op dit deel van de weg blijven rijden, is wat ik denk.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:43 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
na ontelbare pogingen snap ik nog steeds niet hoe ik dit ellendige bord moet lezen.
Iemand die mij wil helpen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |