Hoe gaat het theorie leren?quote:Op maandag 26 mei 2025 11:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Bij mij recent gebeurd vanwege vakantie van mijn vaste instructeur. Was verfrissend. Die andere instructeur was enorm aan het kletsen en corrigeerde minder, wat mij ineens zelfstandiger maakte en waardoor ik wat domme fouten maakte (niet terugschakelen bij een verkeerslicht) waardoor bepaalde dingen ineens bleven hangen.
Geen tijd voorquote:
Zorg dat je die dode feitjes goed kent. Auto rijbewijs B maximaal 3500 kg, lengte max 12 meter, met aanhang 18 meter, niet parkeren 5 meter van een zebra, slepen max 5 meter afstand, band profieldiepte 1.6mm en bij winterband 4mm, zulke dingen. Je krijgt zo'n vraag geheid en het is makkelijk punten scoren. Puur kennis. Ik kreeg drie vragen van dat.quote:Op maandag 26 mei 2025 11:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Geen tijd voordit weekend weer wat wetgeving doorgelezen in de app van mijn rijschool + wat oefenvragen gedaan, dat elke avond en donderdag, vrijdag weer examen. En zondag voor het eerst zelf getankt
![]()
Dat + mezelf toe te staan vragen opnieuw te lezen. De dingen die je noemt heb ik inderdaad al in mijn hoofd zitten, maar ik krijg elke keer de uitzonderingen voorgeschoteld. En de rust te nemen de vragen goed te lezen. En nog een keer de voorrangsregels op gelijkwaardige kruisingen oefenen.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:04 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zorg dat je die dode feitjes goed kent. Auto rijbewijs B maximaal 3500 kg, lengte max 12 meter, met aanhang 18 meter, niet parkeren 5 meter van een zebra, slepen max 5 meter afstand, band profieldiepte 1.6mm en bij winterband 4mm, zulke dingen. Je krijgt zo'n vraag geheid en het is makkelijk punten scoren. Puur kennis. Ik kreeg drie vragen van dat.
Gebruik die 30 minuten. Als je na 20 min alles hebt beantwoordt dan ga je er nog een keer doorheen. En als je dan nog 5 min overhebt dan ga je nog een keer doorheen ookal denk je dat je alles goed hebt gelezen. Lever hem pas in op de laatste minuut en niet eerder. Zorg wel dat je bij de 2e controle-ronde wel overal een antwoord invult, want als je tijd ineens bijna op is en je krijgt een paniekburst lever je het straks in met een lege vraag ergens en dat zou zonde zijn. Wanneer je een meerkeuze vraag niet weet: er is altijd wel eentje die je weg kan strepen, denk die dan weg, en gok tussen de overgebleven antwoorden.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat + mezelf toe te staan vragen opnieuw te lezen. En de rust te nemen de vragen goed te lezen. En nog een keer de voorrangsregels op gelijkwaardige kruisingen oefenen.
Daar krijg ik echt gruwelijke anxiety van (iets van het laatste moment laten afhangen), maar iig 1 keer opnieuw doorlezen moet lukken.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Gebruik die 30 minuten. Als je na 20 min alles hebt beantwoordt dan ga je er nog een keer doorheen. En als je dan nog 5 min overhebt dan ga je nog een keer doorheen ookal denk je dat je alles goed hebt gelezen. Lever hem pas in op de laatste minuut en niet eerder.
Je vult alles in, en daarna ga je nog een keer controlen tot de laatste minuut. Dat was iig mijn tactiekquote:Op maandag 26 mei 2025 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar krijg ik echt gruwelijke anxiety van (iets van het laatste moment laten afhangen), maar iig 1 keer opnieuw doorlezen moet lukken.
Nog een tip van flip:quote:Op maandag 26 mei 2025 13:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar krijg ik echt gruwelijke anxiety van (iets van het laatste moment laten afhangen), maar iig 1 keer opnieuw doorlezen moet lukken.
Zo werkt mijn brein niet, die schiet ook bij elke hardloopwedstrijd opnieuw in de stress incl. alle lichamelijke verschijnselen. Het ging al beter bij het tweede examen omdat de situatie bij het CBR (het aftellen op het digitale bord, de kuisjes, de steriele examenruimte, etc.) me bij de tweede keer bekend was, maar ik had nog steeds zweethanden.quote:Op maandag 26 mei 2025 13:21 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nog een tip van flip:
Als je erg zenuwachtig bent en je gaat zitten op die stoel, neem even een minuut. Leg je handen op je gezicht, adem uit, even aarden waar je zit, whatever, doe wat goed voelt, laat je hartslag wat dalen. Niet gelijk in hoge spanning op de stoel zitten en direct met de vraag beginnen. Je hebt genoeg tijd, dus kom tot jezelf. Deed ik ook. Komt je brein ten goede.
Het gaat je lukkenquote:Op maandag 26 mei 2025 13:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zo werkt mijn brein niet, die schiet ook bij elke hardloopwedstrijd opnieuw in de stress incl. alle lichamelijke verschijnselen. Het ging al beter bij het tweede examen omdat de situatie bij het CBR (het aftellen op het digitale bord, de kuisjes, de steriele examenruimte, etc.) me bij de tweede keer bekend was, maar ik had nog steeds zweethanden.
Uiteindelijk. Ergens voor het einde van 2025quote:
quote:Op maandag 26 mei 2025 14:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Uiteindelijk. Ergens voor het einde van 2025Ik maak me minder druk over de praktijk dan over de theorie.
Dank u. Vandaag de hele dag leren. Zoveel zin in (not).quote:
Nog even bloeden en dan hopelijk nooit meer theoriequote:Op donderdag 29 mei 2025 10:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dank u. Vandaag de hele dag leren. Zoveel zin in (not).
Heel veel succes!quote:Op donderdag 29 mei 2025 10:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dank u. Vandaag de hele dag leren. Zoveel zin in (not).
zoek op Youtube op "bijzondere verrichtingen auto" en je komt zoveel rijscholen tegen met filmpjes dat je nog wel even vooruit kuntquote:Op donderdag 29 mei 2025 13:57 schreef roos94 het volgende:
Geen idee of iemand deze hier al kent of nodig heeft, maar ik vind deze filmpjes best leerzaam:
Bekijk deze YouTube-video
Dit channel heeft dus een heleboel filmpjes met allerlei zaken wat je moet kunnen op je examen.
Iemand die nog meer van dit soort channels kent?
Als ik dat intyp krijg ik 95% van de videos van dezelfde kerel maar die gast vind ik echt vreselijk. Youtube search is nogal ruk. Ik zoek ook op automaat filmpjes en dan krijg je drie automaat filmpjes en de rest is allemaal random zooi.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:31 schreef dop het volgende:
[..]
zoek op Youtube op "bijzondere verrichtingen auto" en je komt zoveel rijscholen tegen met filmpjes dat je nog wel even vooruit kunt
Als jij gewoon normaal kan rijden in het verkeer is dat toch niet nodigquote:Op donderdag 29 mei 2025 14:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is voor mij al weer heel lang geleden dat ik theorie examen heb gedaan. Misschien is het een goed idee om een cursus te gaan doen of een theorieboek te kopen om mijn kennis weer op te frissen,
Kan heel nuttig zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2025 14:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is voor mij al weer heel lang geleden dat ik theorie examen heb gedaan. Misschien is het een goed idee om een cursus te gaan doen of een theorieboek te kopen om mijn kennis weer op te frissen,
You go, girl!quote:Op donderdag 29 mei 2025 19:46 schreef SEMTEX het volgende:
Eerste proefexamen van 50 vragen in de app van mijn rijschool geslaagd nu. Ik blijf stug dooroefenen.
En de cheatsheet van @:roos94 doorgenomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |