abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 mei 2025 @ 22:04:59 #126
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217720698
quote:
10s.gif Op donderdag 22 mei 2025 17:49 schreef Greys het volgende:
Hoera ;( _O-

[ x ]
Bitch wat denk je zelf :{w
Koel en donker bewaren
  Moderator donderdag 22 mei 2025 @ 22:06:27 #127
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_217720710
Maar goed, wie wel? Het liefst gewoon wederom wmb een fris, jong talent. En dat kan qua stijl iets zijn tussen alles wat we gezien hebben de afgelopen jaren bij ons. De kans lijkt me het grootst dat zoiets een modern tof nummer oplevert.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_217720876
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:06 schreef ijs_beer het volgende:
Maar goed, wie wel? Het liefst gewoon wederom wmb een fris, jong talent. En dat kan qua stijl iets zijn tussen alles wat we gezien hebben de afgelopen jaren bij ons. De kans lijkt me het grootst dat zoiets een modern tof nummer oplevert.
“AVROTROS zoekt een fris, jong talent (m/v/x), met ervaring op het gebied van lichte muziek. Je komt in een jong, dynamisch bedrijf te werken, en maakt aanspraak op diverse secundaire voordelen. Ben jij iemand die geen 9 tot 5 mentaliteit heeft? Doe je graag iets anders dan wat je goed beheerst voor het oog van 160 miljoen kijkers? Ben jij een urgente verbinder, die graag een roerend verhaal vertelt (zeker nu)? Wacht dan niet langer, en stuur een inzending naar Mevr. C. v/d Pas.”

AVROTROS is een organisatie die streeft naar gelijke kansen. Bij vergelijkbare geschiktheid kiezen wij voor een niet-Volendammmer.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217721034
Ik zou heel graag iemand willen sturen die vol voor de televote gaat maar ook precies weet hoe een staging werkt. Even geen betekenisvol, geen 'doe maar normaal dan doe je dat gek genoeg' of een staging wat je moet uitleggen. Maar eerlijk gezegd twijfel ik of we wel zulke artiesten in Nederland wel hebben. Alleen Joost tikte bijna alle boxen aan.
pi_217721039
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:19 schreef Fred_B het volgende:

[..]
“AVROTROS zoekt een fris, jong talent (m/v/x), met ervaring op het gebied van lichte muziek. Je komt in een jong, dynamisch bedrijf te werken, en maakt aanspraak op diverse secundaire voordelen. Ben jij iemand die geen 9 tot 5 mentaliteit heeft? Doe je graag iets anders dan wat je goed beheerst voor het oog van 160 miljoen kijkers? Ben jij een urgente verbinder, die graag een roerend verhaal vertelt (zeker nu)? Wacht dan niet langer, en stuur een inzending naar Mevr. C. v/d Pas.”

AVROTROS is een organisatie die streeft naar gelijke kansen. Bij vergelijkbare geschiktheid kiezen wij voor een niet-Volendammmer.
Ik verheug me nu al op de troostrijke boodschap die uit de staging moet blijken maar die niemand begrijpt.
pi_217721083
Ze moeten misschien ook een totaalpakket eisen. Dat de artiest zegt: dit is het nummer en zo wil ik dat het eruit ziet op het podium. En dat ze dat dan uitwerken en tweaken.

Nu is het meer: dit is het nummer en Pim, bedenk jij er maar wat bij. Je hebt 6 maanden. Succes, hè.
  donderdag 22 mei 2025 @ 22:41:42 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217721117
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:38 schreef Mandy040986 het volgende:
Ze moeten misschien ook een totaalpakket eisen. Dat de artiest zegt: dit is het nummer en zo wil ik dat het eruit ziet op het podium. En dat ze dat dan uitwerken en tweaken.

Nu is het meer: dit is het nummer en Pim, bedenk jij er maar wat bij. Je hebt 6 maanden. Succes, hè.
Kan jij de betekenis uitbeelden Pim?
  donderdag 22 mei 2025 @ 22:44:38 #133
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217721156
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:41 schreef Momo het volgende:

[..]
Kan jij de betekenis uitbeelden Pim?
En je weet het, niet te gek doen he.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator donderdag 22 mei 2025 @ 22:47:56 #134
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_217721181
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:33 schreef NailQueen het volgende:
Ik zou heel graag iemand willen sturen die vol voor de televote gaat maar ook precies weet hoe een staging werkt. Even geen betekenisvol, geen 'doe maar normaal dan doe je dat gek genoeg' of een staging wat je moet uitleggen. Maar eerlijk gezegd twijfel ik of we wel zulke artiesten in Nederland wel hebben. Alleen Joost tikte bijna alle boxen aan.
Ilse de Lange heeft zich in de opzicht de vorige twee keer op het esf ook wel bewezen.

Maar die wordt inmiddels wel te oud, denk ik zo.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 mei 2025 @ 10:30:14 #135
163650 Greys
pi_217724104
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:47 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Ilse de Lange heeft zich in de opzicht de vorige twee keer op het esf ook wel bewezen.

Mjah en die staging van Duncan met die kapotte stukkies op de bal was ook alleen maar goed genoeg omdat het nummer ijzersterk is en geen staging nodig had voor mijn gevoel. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 23 mei 2025 @ 10:34:02 #136
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217724155
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Mjah en die staging van Duncan met die kapotte stukkies op de bal was ook alleen maar goed genoeg omdat het nummer ijzersterk is en geen staging nodig had voor mijn gevoel. :@
Ja. Die staging was ok, maar toen hadden we ook al niet de staging het nummer het beste in de 'etalage' zette. CATS blijft nog steeds de enige uitzondering. Waarbij voor Pannecoucke dat achteraf meer een fluke was.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_217724760
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 10:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Gelukkig speelde Duncan nog piano. _O-
pi_217724770
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2025 22:47 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Ilse is ook van het kaliber 'betekenisvol' en 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg'.
pi_217725006
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 11:38 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ilse is ook van het kaliber 'betekenisvol' en 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg'.
Net als 99% van Nederland, onze volksaard. Moeten we dan per sé iemand sturen die niet bij die aard past?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217725008
Plume (Pleun Bierbooms) werkt tegenwoordig trouwens met Wouter Hardy (Arcade, Tout l'univers, Bridges).

Pleun was een paar jaar zoekende, maar heeft eindelijk haar plek gevonden. Die twee schijnen een goeie klik te hebben. Ze schrijft zelf mee, muziek in de stijl van Lana Del Rey, Adele, enz.

Hier haar nieuwste single, Tomorrow Never Comes (ook met Hardy gemaakt):

Bekijk deze YouTube-video

Pleun in De Telegraaf begin dit jaar:

quote:
Hoeveel managers ze versleten heeft? „Een specifiek getal ga ik niet noemen. Ik was net achttien had mijn school opgezegd. Tegen mij werd gezegd dat ik het ijzer moest smeden als het heet is. De platenmaatschappij wees me een manager aan, ik wist niet eens wat een manager deed. In die tijd was ik heel erg bang van iedereen. Alsof iedereen wat van me wilde. Door heel veel factoren kwam de doorstart van mijn carrière toen niet van de grond.”

Nieuwe producer Wouter Hardy

„Ik ben gaan zoeken naar mijn plek in de muziekwereld en een stap terug gedaan. Met verschillende mensen heb ik in de tussenliggende jaren studio gezeten, maar het was het allemaal net niet. Maar met Wouter Hardy ben ik in een warm bad terechtgekomen. Er ligt nu dat mini-album met hele filmische en sferische songs. Ik hou van die klassieke en meeslepende muziek. Voor mij is dit de start van een nieuw tijdperk.”

(...)

Wie samenwerkt met Wouter Hardy, krijgt automatisch de vraag of een Songfestival-deelname relevant is. Hardy was driemaal betrokken bij een inzending op het Eurovisie Songfestival en wist alle drie de keren in de top 10 te eindigen. In 2019 was hij medeverantwoordelijk voor de Nederlandse inzending die wist te winnen, in de jaren daarna schreef hij mee aan de liedjes van Zwitserland en Estland, die derde en achtste wisten te eindigen.

„Ik heb in die zin de jackpot in handen met Wouter”, glimlacht Pleun. „We hebben het er wel eens over gehad. Maar het is nog niet mijn beurt. ik wil eerst mezelf bewijzen aan Nederland, voordat ik mezelf ga bewijzen aan Europa. Wat mij betreft doe ik eerst Beste zangers.”

Bron De Telegraaf
Ik vind het niet verkeerd. Hoewel een ballad nu met 100% televote in de semis potentieel riskant is, zou ik haar zeker niet op voorhand afwijzen. Ik vind haar ook een prachtige vrouw, stijlvol, sensueel, ze heeft iets heel aantrekkelijks. Haar stem idem.
  vrijdag 23 mei 2025 @ 13:11:03 #141
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_217725583
Iemand die in de jaren 2014/2015 veel genoemd werd, maar ook de laatste tijd wel weer nieuwe muziek maakt: Kovacs! Lijkt me een hele toffe kandidaat.
Just do it »
pi_217725624
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 13:11 schreef Niels93 het volgende:
Iemand die in de jaren 2014/2015 veel genoemd werd, maar ook de laatste tijd wel weer nieuwe muziek maakt: Kovacs! Lijkt me een hele toffe kandidaat.
Ohja, ik dacht nog aan haar maar kon niet op haar naam komen.
Thx. :P Die werd tot een paar jaar terug altijd genoemd.
  Moderator vrijdag 23 mei 2025 @ 13:27:55 #143
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217725683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 12:13 schreef NLpop het volgende:
Plume (Pleun Bierbooms) werkt tegenwoordig trouwens met Wouter Hardy (Arcade, Tout l'univers, Bridges).

Pleun was een paar jaar zoekende, maar heeft eindelijk haar plek gevonden. Die twee schijnen een goeie klik te hebben. Ze schrijft zelf mee, muziek in de stijl van Lana Del Rey, Adele, enz.

[..]
Ik vind het niet verkeerd. Hoewel een ballad nu met 100% televote in de semis potentieel riskant is, zou ik haar zeker niet op voorhand afwijzen. Ik vind haar ook een prachtige vrouw, stijlvol, sensueel, ze heeft iets heel aantrekkelijks. Haar stem idem.
Een lana del rey stijl kan werken. Ik blijf er wel bij de jury terug in de semi's.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217731293
Gezien de ontwikkelingen met de televote en onze meest recente resultaten daarin zou ik toch maar vooral mikken op een lied dat de jury's dermate kan imponeren dat je er minimaal 200 punten mee kunt halen.

De afgelopen jaren is de juryscore het fundament voor recente winnaars geweest en gezien al het gedonder met politieke en diasporastemmen kun je niet blind op de televote meer vertrouwen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217731294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 12:13 schreef NLpop het volgende:

[..]
Plume maakt hele goede muziek ja :Y
  woensdag 4 juni 2025 @ 19:32:26 #146
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217850483
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_217856546
Zouden we niet een keer een toffe Nederlandse symphonic metalband zoals Epica kunnen sturen? Die kunnen w.m.b. echt wel live imponeren, kunnen een concept neerzetten en zijn ook wat minder bekend dan bijv. een Within Temptation (die toch niet willen :p)
  roze donderdag 5 juni 2025 @ 12:30:47 #148
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217856550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:30 schreef Edge1993 het volgende:
Zouden we niet een keer een toffe Nederlandse symphonic metalband zoals Epica kunnen sturen? Die kunnen w.m.b. echt wel live imponeren, kunnen een concept neerzetten en zijn ook wat minder bekend dan bijv. een Within Temptation (die toch niet willen :p)
Ik ben bang dat zoiets nooit gaat gebeuren vanuit Nederland.
Your beauty never ever scared me.
pi_217856799
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2025 12:30 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik ben bang dat zoiets nooit gaat gebeuren vanuit Nederland.
Denk het ook niet idd, maar toch jammer dat er nooit in deze alternatieve hoek gezocht wordt
pi_217858186
Je hebt sowieso een lied nodig waarvan je kan inschatten dat het 200+ jurypunten gaat halen want dat is bijna de enige manier waarop je echt voor de winst kunt gaan (Kalush Orchestra uitgezonderd in 2022, maar we weten allemaal waarom dat uiteindelijk won en die zaten er met 192 jurypunten al niet ver vanaf) en nooit buiten de top 10 eindigt, iets waar we met onze 11e en 12e plaatsen toch wel vaak last van hebben:

Sinds 2016 met het huidige stemsysteem (Plek overall) haalden deze liedjes 200+ jurypunten:

- Australia 2016 Sound of Silence (plek 2)
- Oekraine 2016 1944 (winnaar)

- Portugal 2017 Amor Pelos Dois (winnaar)
- Bulgarije 2017 Beautiful Mess (2e)
- Zweden 2017 I can't go on (5e)

- Oostenrijk 2018 (3e )
- Zweden 2018 Dance You Off (7e)
- Israel 2018 Toy (winnaar)
- Duitsland 2018 You let Me Walk Alone (4e)

- Noord-Macedonie 2019 Proud (7e)
- Zweden Too Late for Love (5e)
- Nederland 2019 Arcade (winnaar)
- Italie 2019 Soldi (2e)
- Azerbaijan 2019 Truth (8e)

- Zwitserland 2021 Tout l'Univers (3e)
- Frankrijk 2021 Voila (2e)
- Malta 2021 Je me Casse (7e)
- Italie 2021 Zitti e Buoni (winnaar)

- Groot-Brittannie 2022 Space Man (2e)
- Zweden 2022 Hold Me Closer (4e)
- Spanje 2022 SloMo (3e)

- Zweden 2023 Tattoo (winnaar)

- Zwitserland 2024 The Code (winnaar)
- Frankrijk 2024 Mon Amour (4e)
- Kroatie 2024 Rim Tim Dagi Tim (2e)

- Oostenrijk 2025 Wasted Love (winnaar)
- Zwitserland 2025 Voyage (10e)

Als je naar deze liedjes kijkt qua composities zijn het toch wel vaak de ballad/midtempo inzendingen met uitstekende vocalen die in de smaak vallen of de songs in een ander genre die vooral uitstekend worden gestaged/gezongen. Dan laat ik de soms wat ondefinieerbare juryliefde voor Zweedse inzendingen nog buiten beschouwing.

Kortom, je wint het songfestival echt nooit zonder een bak juryliefde. En wij doen het daar met bijv Claude, Og3ne soms echt niet slecht, maar niet goed genoeg om dan door een matige televote helemaal weg te zakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 06-06-2025 10:43:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')