San Marino is wel vaker ontevreden, meestal niet helemaal ten onrechte overigens, maar die laten zich deze goedkope landpromotie natuurlijk niet afpakken om zo’n relatief onbelangrijke reden.quote:
Dit jaar zijn ze wel heel lucky naar de finale geglipt, de vraag is of dat ook was gebeurd met een ander stemsysteem.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 15:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
San Marino is wel vaker ontevreden, meestal niet helemaal ten onrechte overigens, maar die laten zich deze goedkope landpromotie natuurlijk niet afpakken om zo’n relatief onbelangrijke reden.
Nou ja, als ze achter de nummer 11, het vrij opzichtig vals spelende Cyprus, waren geëindigd, hadden ze wel een sterker punt gehad.quote:Op vrijdag 13 juni 2025 16:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit jaar zijn ze wel heel lucky naar de finale geglipt, de vraag is of dat ook was gebeurd met een ander stemsysteem.
quote:Executive Producer – Michael Krön
Show Producer – Stefan Zechner – Head of Delegation for Austria since 2011 and Show Producer in 2015
Head of Production – Daniel Hack
Technical Manager of the Eurovision Core Team – Christine Tichy – Previously Assiatance Production Manager at Eurovision 2015
Legal Advisor – Martin Szerencsi
Head of Communications – Roman Horacek – Head of Press for the Austrian delegation since 2005
Marketing Manager – Iris Keutter – Previously head of marketing for Austria in 2014 and for the 2015 contest
Event Manager for off-air activities – Oliver Lingens
Executive Assistant to the Executive Producer – Christina Lassnig
Secretary General – Christina Heinzle-Conrad
Andorra heeft niet echt zulke geluiden gegeven toch? Wel Monaco als we het over dwergstaten hebben.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zie dat het officiële ESF kanaal op YouTube drie Andorraanse inzendingen uit het verleden klaar heeft staan om in première te gaan vanavond. Zou het een voorteken zijn??
Waarschijnlijk niet.
Nee, volgens mij vooral geluiden dat ze niks willen wat betreft initiatieven. Jammer wel.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Andorra heeft niet echt zulke geluiden gegeven toch? Wel Monaco als we het over dwergstaten hebben.
Dustin the turkey en een ander vergeten inzending van Ierland staan nu ook klaar. Geen idee wat de achterliggende gedachte daarvan is.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:59 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zie dat het officiële ESF kanaal op YouTube drie Andorraanse inzendingen uit het verleden klaar heeft staan om in première te gaan vanavond. Zou het een voorteken zijn??
Waarschijnlijk niet.
Dat zou wel een passend iets zijn voor een jubileum jaar.quote:
* Geeft het zaadje wat waterquote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:58 schreef NailQueen het volgende:
Ik denk dat de EBU sowieso alles op alles gaat zetten om er een nieuw land bij te smokkelen die automatisch in de finale staat. Volgend jaar is het 70 jaar jubileum. In 2015 kwam Australië er ook zogenaamd bij vanwege het 60 jaar bestaan. Of ze proberen opnieuw tevergeefs een onderhandeltje te sluiten met Turkije.
Ik weet iemand die daar wel wat moeilijk vragen over heeft.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:46 schreef Momo het volgende:
Weetje waar ik meteen aan moet denken bij Kazachstan? Dimash Qudaibergen. Echt de meest bekende artiest in Kazachstan en zingt net als Nemo en JJ pop-opera. Qua vocals echt een eindbaas.
Bekijk deze YouTube-video
Al heeft hij in de laatste jaren wel opgetreden in Rusland
quote:De Franstalige omroep van RTBF wil nog niet bevestigen of ons land volgend jaar zal deelnemen aan het Eurovisiesongfestival. Het selectieproces gaat voorlopig door, maar de omroep wil ook nog verder discussiëren met Songfestivalorganisator EBU. Eerder vandaag raakte ook bekend dat bijna een kwart van de Belgische publieksstemmen naar de Israëlische kandidaat ging tijdens de finale van het Songfestival.
Voor het Songfestival van 2026, dat zal plaatsvinden in Oostenrijk, heeft de Franstalige omroep RTBF de touwtjes in handen voor België. De VRT en RTBF sturen namelijk elk afwisselend een kandidaat naar de liedjeswedstrijd.
Verschillende media berichtten eerder vandaag dat de RTBF bevestigt deel te nemen aan de volgende editie, na een bericht van ESC Today. Toch wil de Franstalige omroep zijn deelname voorlopig nog niet bevestigen.
"Voor en na het Eurovisiesongfestival van dit jaar vonden tal van discussies plaats", klinkt het. "Er zijn discussies aan de gang binnen EBU, tussen al haar leden, waaraan de RTBF en de VRT actief deelnemen. Gezien het belang van de wedstrijd in de harten van het Belgische publiek, maar ook de productievereisten, wordt het selectieproces voortgezet zonder dat de deelname van de RTBF in dit stadium wordt bevestigd."
Het lijkt er dus op dat de RTBF de druk op de EBU voorlopig wil behouden. De organisatie van het Songfestival staat namelijk onder druk, onder meer door de omstreden deelname van Israël en twijfels rond de eerlijkheid van het stemsysteem. Verschillende deelnemende landen stellen de toekomst van de liedjeswedstrijd in vraag.
Inmiddels staan De Toppers en Hind in de wachtrij. Daar zaten we echt op te wachtenquote:Op zondag 6 juli 2025 13:09 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat ze een bult inzendingen van de jaren 00 aan het uploaden zijn
Het was al even in de SC gedeeld. Het is best fascinerend hoe dit uitpakt.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:14 schreef Thrts het volgende:
Niet Oostenrijk, wel interessante video
Ik hoop eigenlijk wel dat ze snel tot een beslissing komen ja. Gewoon pleister van de wond, dan is het hele gezeik klaarquote:Op maandag 28 juli 2025 07:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Lijkt me wel een goed moment om alsnog te gaan stemmen.
Lijkt mij een goede ontwikkeling ten opzichte van de deelname van Oost Europese landen. Mooie eerste signalen nadat Osterdahl op is gerot.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:28 schreef molloot200 het volgende:
[ x ]
Ineens zijn de HoD van Kroatië en Armenië toegevoegd aan de referentiegroep, naast de Spaanse voorzitster en verder HoDs uit Portugal, Nederland en Denemarken.
Random, maar fijn dat er wat Oost-Europese representatie in de referentiegroep zit weer nu
Servië staat ook op de shortlist van Intervision, ben benieuwd of ze dat in dank wordt afgenomen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:01 schreef Momo het volgende:
Aantal nieuwtjes op een rij:
*Griekenland gaat weer voor een NF
*Gerucht gaat dat Oostenrijk dit jaar voor een NF kiest
*Eurovision top is er in Servië uitgegooid door de president, want kritisch op Vucic en woke en dat soort dingen. Lijkt mij wel onzekerheid te brengen of ze volgend jaar meedoen.
*Loic Nottet zou weer mee willen doen volgens geruchten voor België, die is gek op Wenen.
*Er is een songwriting camp waar een aantal Roemeense artiesten aan mee doen deze zomer, gerucht dat Roemenië terugkeert.
Misschien ben ik te voorbarig maar Servië zou ik echt een gemis vinden op het ESF. Dit jaar was even een dipje (hoewel ik Mila zelf heel mooi vond) maar normaal sturen ze altijd iets goeds. Kijk naar de afgelopen jaren: De partystamper van Hurricane, de uniekheid van Konstrakta en Luke Black, een rustige Balkan ballad van Teya Dora. Zelfs Princ had nog een mooie balkansound. Desalniettemin is het weer een Oost Europeesland die de stekker eruit trekt.quote:
Ja. Kruna bijvoorbeeld eindigde in de middenmoot maar ik vind het tot op de dag van vandaag een prachtig lied.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 15:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Misschien ben ik te voorbarig maar Servië zou ik echt een gemis vinden op het ESF. Dit jaar was even een dipje (hoewel ik Mila zelf heel mooi vond) maar normaal sturen ze altijd iets goeds. Kijk naar de afgelopen jaren: De partystamper van Hurricane, de uniekheid van Konstrakta en Luke Black, een rustige Balkan ballad van Teya Dora. Zelfs Princ had nog een mooie balkansound. Desalniettemin is het weer een Oost Europeesland die de stekker eruit trekt.
(Ik weet even niet goed hoe ik Luke Black moet omschrijven dus daarom 'uniek')
Denk het wel, voorspel nu al dat het nieuwe logo niet beter gaat zijn en iedereen straks boos is. Waarom iets veranderen als het niet nodig is?quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:15 schreef NailQueen het volgende:
Stomme vraag maar met het logo bedoelen ze gewoon dat hartje dat in de naam staat?
Ik vind het te clownesk. Doet geen recht aan het ESF, het past er niet bij.quote:Op maandag 18 augustus 2025 13:06 schreef Momo het volgende:
Ze houden het hartje...
Het is ook niet echt consistent dat hetzelfde hartje in de 70 een 0 moet zijn en in het woord Eurovision de letter Vquote:Op maandag 18 augustus 2025 13:22 schreef NailQueen het volgende:
Waar staat die 7 voor?
Edit: oh er moet 70 staan![]()
Sorry voor de zelfquote. Maar Netta komt morgen met een voorspelling. Traditie blijft traditiequote:Op maandag 14 juli 2025 13:37 schreef NailQueen het volgende:
We gaan naar Innsbruck of naar Wenen.
https://eurovision.tv/sto(...)SiGbabBETaRjkt4RlrGQ
Heeft het Orakel Netta nog iets van zich laten horen?
Gezellig met de Israelische artiest on tour, klinkt weer als een goed doordacht planquote:Op maandag 18 augustus 2025 09:19 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nieuw logo en een tour voor de top 10 (zal ook niet iedereen op te zitten die mee doet).
Ik begreep dat het niet automatisch om de Top 10 gaat, en ik kan me zo voorstellen dat wat grotere artiesten hier sowieso voor passen, maar om 10 populaire deelnemers. Een soort “Best of EIC” wordt het dan, ongetwijfeld aangevuld met wat usual suspects als Hera Björk en Destiny enzo als special guests.quote:Op maandag 18 augustus 2025 22:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gezellig met de Israelische artiest on tour, klinkt weer als een goed doordacht plan
oude is mooierquote:Op maandag 18 augustus 2025 13:06 schreef Momo het volgende:
Ze houden het hartje...
Objectief gezien is het ook een Rotterdam versus Maastricht situatie. Zou mij echt verbazen als ze naar Innsbruck gaan.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 10:06 schreef NailQueen het volgende:
Het Orakel heeft voorspeld. Het ESF komt weer terug in Wenen!
https://www.instagram.com(...)MW82azdidmNyejBtYQ==
(Ik denk trouwens dat ze het gewoon weet. Normaal zegt ze de hoofstad of een bekende stad)
De 70 en United by Music vind ik prima. Maar dat lettertype is echt een verschrikking.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:09 schreef Fred_B het volgende:
Het was topprioriteit voor Martin Green
[ x ]
De redenatie erachter kan ik nog wel enigszins volgen. Het probleem is uiteraard de uitvoering, die resulteert in een bijzonder lelijk en kinderachtig logo.
En die 70 is op zich nog wel redelijk, en bruikbaar in combinatie met vlaggen enzo, en dat United By Music is hopelijk iets wat niet al te prominent gebruikt gaat worden in het echt.
Maar dat “eURO❤ISIOn sonG COnTEST” in dit lettertype is echt mensonterend.
Ik meende dat eurovision account in het begin ook reclame maakte voor het oh zo succesvolle Eurovision on Tour. En toen dachten ze 'dit moeten we voortzetten!'quote:Op maandag 18 augustus 2025 22:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gezellig met de Israelische artiest on tour, klinkt weer als een goed doordacht plan
In 2007-2008 hadden ze ook een tour met de winnaar. Ook Magna Plaza in Amsterdam. Daar zat toen een grote platenwinkelquote:Op dinsdag 19 augustus 2025 18:59 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik meende dat eurovision account in het begin ook reclame maakte voor het oh zo succesvolle Eurovision on Tour. En toen dachten ze 'dit moeten we voortzetten!'
quote:After the 2007 Eurovision Song Contest, winner Marija ¦erifović was offered a pre-arranged and pre-paid promotional tour around Europe. From Finland, Marija travelled home to Serbia, to celebrate her victory. From Serbia, Marija and her entourage travelled from Denmark to Spain, Sweden, the Netherlands, Greece and Germany, with a private plane. The most impressive appearance was in Sweden, where thousands of people gathered at the Gallerien shopping mall in Stockholm to see Marija performing her winning song, Molitva.
The 2008 winner will again be offered a pan-European Winner's Tour. During the tour, the lucky winner will visit television shows, press conferences, attend signing sessions and perform, all to promote the winning song and the Eurovision Song Contest. The final schedule of the tour will be announced in March or April.
Participating broadcasters must ensure their artist is available for the Winner's Tour. As during the first Winner's Tour, Eurovision.tv will extensively cover the trip of the lucky winner.
https://eurovision.tv/search?search=Winner%27s%20Tour&page=0
Ongelofelijk ook eigenlijk, aangezien het al twee maanden 99% zeker was dat het Wenen zou worden, en je dus al die tijd op je gemak een goed artikel had kunnen fabriceren, waar je alleen nog wat data en quotes aan had hoeven toevoegenquote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:41 schreef TheVulture het volgende:
Voor het AD bestaat er trouwens blijkbaar geen 20e eeuw, die zijn voor het gemak vergeten dat Wenen in 1967 ook al gaststad was
https://www.ed.nl/show/eu(...)r-in-wenen~ae7f2efe/
Drie verschillende fonts inclusief een upper/lowercase in het zelfde woord (contest) en een combinatie van vormen en gradients waarvan een eenhoorn zelfs nog koppijn krijgt, mooi gewerkt.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 09:00 schreef Fred_B het volgende:
Dit is overigens wel weer een fantastisch promoplaatje![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 09:11 schreef Cee het volgende:
[..]
Drie verschillende fonts inclusief een upper/lowercase in het zelfde woord (contest) en een combinatie van vormen en gradients waarvan een eenhoorn zelfs nog koppijn krijgt, mooi gewerkt.
Yup, maar ik gok dat dit artikel is geschreven door iemand die in 2002 is geborenquote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ongelofelijk ook eigenlijk, aangezien het al twee maanden 99% zeker was dat het Wenen zou worden, en je dus al die tijd op je gemak een goed artikel had kunnen fabriceren, waar je alleen nog wat data en quotes aan had hoeven toevoegen
Die kans is helaas nihil, ik sluit niet eens uit dat ze het hele ESF gaat presenterenquote:Op woensdag 20 augustus 2025 09:40 schreef NailQueen het volgende:
In 2015 had Wenen al een goede show neergezetHet zou alleen een kleine verademing zijn als ze Conchita Wurst eens thuis laten
Måns had nog wat zelfkennis door in 2024 lekker thuis te blijvenquote:Op woensdag 20 augustus 2025 10:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die kans is helaas nihil, ik sluit niet eens uit dat ze het hele ESF gaat presenteren
Haha, mede mogelijk gemaakt door zijn eigen gedrag en een woedende ex-to-bequote:Op woensdag 20 augustus 2025 12:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Måns had nog wat zelfkennis door in 2024 lekker thuis te blijven![]()
uhm... gaan ze The Passion verplaatsen naar de woens- of vrijdag??quote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:58 schreef Fred_B het volgende:
Maar goed, wel lekker gepland dat het in de week van Hemelvaartsdag is. Dat geeft genoeg gelegenheid om uit te slapen tussendoor.
Wellicht dat, als we in de tweede semi staan, The Passion op NPO3 wordt uitgezonden?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 12:34 schreef Fred_B het volgende:
Even wat Nederlandse zorgen bij deze aankondiging: De tweede semi is op Hemelvaartsdag, op de dag van The Passion.
Nou ja, het hoort wel bij een specifieke dag. Het oudejaarsvuurwerk op 30 december ofzo is ook wat ongebruikelijk.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 12:36 schreef Giggio het volgende:
[..]
uhm... gaan ze The Passion verplaatsen naar de woens- of vrijdag??
Sowieso wel denk ik. Misschien dat Nederland kan regelen om in de eerste semi te komen, want ongeacht wat wij van The Passion vinden, zal het dure televisie zijn om te maken.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 12:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Wellicht dat, als we in de tweede semi staan, The Passion op NPO3 wordt uitgezonden?
De gewone Passion is Op Witte Donderdag, drie dagen voor Pasen (2 april 2026)quote:Op woensdag 20 augustus 2025 12:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, het hoort wel bij een specifieke dag. Het oudejaarsvuurwerk op 30 december ofzo is ook wat ongebruikelijk.
[..]
Sowieso wel denk ik. Misschien dat Nederland kan regelen om in de eerste semi te komen, want ongeacht wat wij van The Passion vinden, zal het dure televisie zijn om te maken.
Dan is dat ook weer opgelost.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:06 schreef Giggio het volgende:
[..]
De gewone Passion is Op Witte Donderdag, drie dagen voor Pasen (2 april 2026)
Wikie:
In 2024 werd The Passion Hemelvaart echter niet op Hemelvaartsdag, maar op de vrijdag erna uitgezonden omdat dat jaar op Hemelvaartsdag de tweede halve finale van het Eurovisiesongfestival plaatsvond. Wie de uitzending toch met Hemelvaartsdag wilde zien, kon deze op die dag streamen via NPO Start.
of een herhaling van Vienna2015: NL NQquote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan is dat ook weer opgelost.
Hopelijk hebben we niet zo'n rare day after na semi 2 zoals in 2024.
Laten we Glennis Grace en Anouk maar even overslaanquote:Op woensdag 20 augustus 2025 13:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan is dat ook weer opgelost.
Hopelijk hebben we niet zo'n rare day after na semi 2 zoals in 2024.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |