Ik weet iemand die daar wel wat moeilijk vragen over heeft.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:46 schreef Momo het volgende:
Weetje waar ik meteen aan moet denken bij Kazachstan? Dimash Qudaibergen. Echt de meest bekende artiest in Kazachstan en zingt net als Nemo en JJ pop-opera. Qua vocals echt een eindbaas.
Bekijk deze YouTube-video
Al heeft hij in de laatste jaren wel opgetreden in Rusland
quote:De Franstalige omroep van RTBF wil nog niet bevestigen of ons land volgend jaar zal deelnemen aan het Eurovisiesongfestival. Het selectieproces gaat voorlopig door, maar de omroep wil ook nog verder discussiëren met Songfestivalorganisator EBU. Eerder vandaag raakte ook bekend dat bijna een kwart van de Belgische publieksstemmen naar de Israëlische kandidaat ging tijdens de finale van het Songfestival.
Voor het Songfestival van 2026, dat zal plaatsvinden in Oostenrijk, heeft de Franstalige omroep RTBF de touwtjes in handen voor België. De VRT en RTBF sturen namelijk elk afwisselend een kandidaat naar de liedjeswedstrijd.
Verschillende media berichtten eerder vandaag dat de RTBF bevestigt deel te nemen aan de volgende editie, na een bericht van ESC Today. Toch wil de Franstalige omroep zijn deelname voorlopig nog niet bevestigen.
"Voor en na het Eurovisiesongfestival van dit jaar vonden tal van discussies plaats", klinkt het. "Er zijn discussies aan de gang binnen EBU, tussen al haar leden, waaraan de RTBF en de VRT actief deelnemen. Gezien het belang van de wedstrijd in de harten van het Belgische publiek, maar ook de productievereisten, wordt het selectieproces voortgezet zonder dat de deelname van de RTBF in dit stadium wordt bevestigd."
Het lijkt er dus op dat de RTBF de druk op de EBU voorlopig wil behouden. De organisatie van het Songfestival staat namelijk onder druk, onder meer door de omstreden deelname van Israël en twijfels rond de eerlijkheid van het stemsysteem. Verschillende deelnemende landen stellen de toekomst van de liedjeswedstrijd in vraag.
Inmiddels staan De Toppers en Hind in de wachtrij. Daar zaten we echt op te wachtenquote:Op zondag 6 juli 2025 13:09 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat ze een bult inzendingen van de jaren 00 aan het uploaden zijn
Het was al even in de SC gedeeld. Het is best fascinerend hoe dit uitpakt.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:14 schreef Thrts het volgende:
Niet Oostenrijk, wel interessante video
Ik hoop eigenlijk wel dat ze snel tot een beslissing komen ja. Gewoon pleister van de wond, dan is het hele gezeik klaarquote:Op maandag 28 juli 2025 07:17 schreef Em31 het volgende:
[..]
Lijkt me wel een goed moment om alsnog te gaan stemmen.
Lijkt mij een goede ontwikkeling ten opzichte van de deelname van Oost Europese landen. Mooie eerste signalen nadat Osterdahl op is gerot.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:28 schreef molloot200 het volgende:
[ x ]
Ineens zijn de HoD van Kroatië en Armenië toegevoegd aan de referentiegroep, naast de Spaanse voorzitster en verder HoDs uit Portugal, Nederland en Denemarken.
Random, maar fijn dat er wat Oost-Europese representatie in de referentiegroep zit weer nu
Servië staat ook op de shortlist van Intervision, ben benieuwd of ze dat in dank wordt afgenomen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:01 schreef Momo het volgende:
Aantal nieuwtjes op een rij:
*Griekenland gaat weer voor een NF
*Gerucht gaat dat Oostenrijk dit jaar voor een NF kiest
*Eurovision top is er in Servië uitgegooid door de president, want kritisch op Vucic en woke en dat soort dingen. Lijkt mij wel onzekerheid te brengen of ze volgend jaar meedoen.
*Loic Nottet zou weer mee willen doen volgens geruchten voor België, die is gek op Wenen.
*Er is een songwriting camp waar een aantal Roemeense artiesten aan mee doen deze zomer, gerucht dat Roemenië terugkeert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |