abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217658274
Van bouwval naar winst.
Ook in 2025 is Het Blok terug bij NET5!
Vanaf maandag 28 april start deze verbouw-reality en gaan zes koppels met elkaar de strijd aan om hun eigen bouwval, kamer voor kamer, op te leveren. De koppels krijgen in Het Blok niet zeven, maar tien weken de tijd om hun toegewezen bouwval om te toveren tot een droomhuis. Binnen het budget en natuurlijk met strakke deadlines!
De koppels leveren iedere week een kamer op, die beoordeeld wordt door een vakkundige jury.
In tegenstelling tot het voorgaande seizoen ligt het kluspand niet in de Randstad, maar in Grave, Noord-Brabant. Het kluspand is het mooie rijksmonument Katrien. Het pand, gebouwd in 1835 door de regenten van het Catharinagasthuis, deed jarenlang dienst als rusthuis en klooster. Nu mogen 6 koppels de hele boel even verbouwen.

Tussendoor krijgen de koppels gezamenlijke klussen en challenges voorgeschoteld. Niet alleen is dit een opwekker voor reality: het team dat het beste presteert, wint voordelen. Aan het einde worden de appartementen verkocht. Het koppel dat de meeste winst heeft gemaakt, wordt gekroond tot de winnaar van Het Blok en wint 100.000 euro!
Het programma wordt gepresenteerd door Dennis van der Geest en is elke werkdag te zien om 20.30 uur. De voice-over is weer zoals vanouds van Harm Edens.
De koppels!

pi_217658311
Topics lopen storm, hahahaha

In ieder geval vind ik ook de hoogte soms mooi, maar in kleine ruimtes juist weer raar, lig je in bed, moet je met een verrekijker het plafond opzoeken. Drie bij drie en vijf meter hoog. :D
  vrijdag 16 mei 2025 @ 22:39:23 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217658320
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:34 schreef KnutselKoningin het volgende:

[..]
Bij Marit en Roelie hangen de uitlijnblokjes voor het plafond ook al klaar. Ik dacht dat het beneden wel monumentaal was en dan bij de bovenverdieping niet? (Of andersom)
Geen idee.
pi_217658326
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:38 schreef Firuze60 het volgende:
Topics lopen storm, hahahaha

In ieder geval vind ik ook de hoogte soms mooi, maar in kleine ruimtes juist weer raar, lig je in bed, moet je met een verrekijker het plafond opzoeken. Drie bij drie en vijf meter hoog. :D
Dat dus!

Ook leuk als je een plafondlamp moet vervangen :+
  vrijdag 16 mei 2025 @ 22:42:56 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217658361
Die burgemeester schrikt zich scheel als ze het ziet.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 22:43:03 #6
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_217658364
Goeie TT! ^O^

Al zijn Faisel & Chris het er niet mee eens. Want alles komt goed :muziek:
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_217658370
Tsja, ik vind dat het programma die monumentenzorg commissie beter had moeten managen.

Maar als het niet gaat kan je de handdoek in de ring gooien of je kiest een vloer die bij beide kleurencombinaties zou passen. Die kledingkasten waren ook gewoon van de ikea, ik neem aan dat daar nog een ombouw omheen moest ofzo? Dit zag er ook heel onaf uit.
pi_217658379
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
Goeie TT! ^O^

Al zijn Faisel & Chris het er niet mee eens. Want alles komt goed :muziek:
Dank ;)

En het lijkt me wel fijn om zo chill te zijn
  vrijdag 16 mei 2025 @ 22:44:46 #9
124676 RobertoCarlos
pi_217658380
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Die wordt de hele tijd op de hoogte gehouden hoor. Het is immers een prestigeproject voor haar gemeente.
Bovendien is 'haar' monumentencommissie op bezoek geweest en die vertellen echt wel door wat de situatie is..
En ik denk ook dat de opper-projectleider van dit pand regelmatig contact heeft met de gemeente (en dus de burgemeester)
pi_217658383
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Hahaha ja die weet niet wat ze in huis gehaald heeft
pi_217658395
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:44 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Die wordt de hele tijd op de hoogte gehouden hoor. Het is immers een prestigeproject voor haar gemeente.
Bovendien is 'haar' monumentencommissie op bezoek geweest en die vertellen echt wel door wat de situatie is..
En ik denk ook dat de opper-projectleider van dit pand regelmatig contact heeft met de gemeente (en dus de burgemeester)
Hm ja klinkt behoorlijk aannemelijk ja
pi_217658438
Hier moest ik dan wel weer om lachen. Mark: "Ja, makelaar Tim met zijn mooie schoenen, het is je eigen schuld, ik zou dat anders verwoorden, het is je eigen verantwoordelijkheid." Lag dubbel, hij keek in de spiegel.

Makelaar Tim, brrrr, die mag ook wel wegblijven.
pi_217658455
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:49 schreef Firuze60 het volgende:
Hier moest ik dan wel weer om lachen. Mark: "Ja, makelaar Tim met zijn mooie schoenen, het is je eigen schuld, ik zou dat anders verwoorden, het is je eigen verantwoordelijkheid." Lag dubbel, hij keek in de spiegel.

Makelaar Tim, brrrr, die mag ook wel wegblijven.
Hij/ze willen teveel lijken op die stylisten van Australië en NZ
pi_217658485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh, haha, die series nooit gezien. Maar deze twee zijn wel karikaturen van hunzelf. Bij die Tim zou ik nooit een huis kopen en die Eva moet extra betalen om hier een interieuradvies te geven. _O-
  vrijdag 16 mei 2025 @ 22:56:17 #15
124676 RobertoCarlos
pi_217658489
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Zijn die ook zo bot en onbeschoft dan?
pi_217658494
Dus V&N kiezen bewust een bed van 160 omdat je met een 180 er niet naast kan staan en dan is dat te smal? Je kan ook het appartement net groter maken. Sowieso, het is jammer dat de gehele indeling al vastgelegd is, nu je standaard keuzes. Terwijl je juist ook de hoogte had kunnen benutten door te werken met vides of podia voor opbergruimte. Want dat werd dan wel benoemd, te weinig kastruimte. En dat hadden de kunstenaars dan weer wel, maar dan werd de kamer zo donker. Kan aan mij liggen maar ik heb liever licht bij mijn kledingkast dan bij mijn bed. En de muren lenen zich nou eenmaal niet voor een kast...

Beetje jammer dus van meneer de makelaar en mevrouw de stylist. Ik vraag me ook echt af wat in hun ogen de doelgroep is van de appartementen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_217658496
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Zijn die ook zo bot en onbeschoft dan?
Ja, maar op een leukere manier
  vrijdag 16 mei 2025 @ 22:57:26 #18
124676 RobertoCarlos
pi_217658498
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, haha, die series nooit gezien. Maar deze twee zijn wel karikaturen van hunzelf. Bij die Tim zou ik nooit een huis kopen en die Eva moet extra betalen om hier een interieuradvies te geven. _O-
Op sommige punten had ze wel.. een punt. Bijvoorbeeld dat E&W dat bed tegen het zonlicht in hadden staan...(hoe verzin je dat..).
pi_217658509
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Op sommige punten had ze wel.. een punt. Bijvoorbeeld dat E&W dat bed tegen het zonlicht in hadden staan...(hoe verzin je dat..).
En dan wilden ze ook nog een beeld neerzetten...dan voel je toch bekeken
pi_217658524
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Ja, dat leek ook nergens naar, wakker worden met een of ander beeld, viel mij best wel tegen van dit stel.
pi_217658539
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:56 schreef d.k. het volgende:
Dus V&N kiezen bewust een bed van 160 omdat je met een 180 er niet naast kan staan en dan is dat te smal? Je kan ook het appartement net groter maken. Sowieso, het is jammer dat de gehele indeling al vastgelegd is, nu je standaard keuzes. Terwijl je juist ook de hoogte had kunnen benutten door te werken met vides of podia voor opbergruimte. Want dat werd dan wel benoemd, te weinig kastruimte. En dat hadden de kunstenaars dan weer wel, maar dan werd de kamer zo donker. Kan aan mij liggen maar ik heb liever licht bij mijn kledingkast dan bij mijn bed. En de muren lenen zich nou eenmaal niet voor een kast...

Beetje jammer dus van meneer de makelaar en mevrouw de stylist. Ik vraag me ook echt af wat in hun ogen de doelgroep is van de appartementen.
Dat vond ik ook, als je toch die hoogte hebt, maak daar dan soort vides in, maar ja, geen idee of dat mocht.
pi_217658558
En oja, die kortsluiting kwam gewoon doordat Victor zelf veel te veel drogers op een groep had gezet, later zei hij dat nog tegen Naomi, zet die droger maar weg anders klapt de boel weer in elkaar.
pi_217658566
Vorig jaar was het vanaf week een duidelijk wie er gingen winnen

Eens zien of Naomi en Victor (zo heten ze toch?) met de winst vandoor gaan
pi_217658573
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 23:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vorig jaar was het vanaf week een duidelijk wie er gingen winnen

Eens zien of Naomi en Victor (zo heten ze toch?) met de winst vandoor gaan
Meestal niet, dit soort programma's kennende })
pi_217658612
Zo'n vloerverwarming, he, bouwpakket met een paar meter tuinslang door een stuk piepschuim bedekt met aluminium. Geen idee of het werkt, hoor, maar het ziet er zo niet uit dat dat jaren meegaat.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 23:20:48 #26
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217658656
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat dus!

Ook leuk als je een plafondlamp moet vervangen :+
Onze zolder heeft een puntdak. Daar heeft de woningbouw op 3,5-4 meter, half boven het trapgat een rookmelder bevestigd, die eens in de zoveel tijd op hol slaat als de backup-batterij leeg aan het raken is (liefst midden in de nacht). En dan kan ik in mijn onderbroek, op mijn tenen balancerend op de balustrade en de wasmachine een batterij gaan vervangen.

Daar doet mij dit aan denken.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 23:20:55 #27
124676 RobertoCarlos
pi_217658658
Was een goed weekje!
Ik ben inmiddels wel errug benieuwd naar Het Weekoverzicht van PeterKelder w/ *O*
pi_217658675
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 23:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
Was een goed weekje!
Ik ben inmiddels wel errug benieuwd naar Het Weekoverzicht van PeterKelder w/ *O*
Ja leuk is dat wel.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_217658711
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 23:20 schreef V. het volgende:

[..]
Onze zolder heeft een puntdak. Daar heeft de woningbouw op 3,5-4 meter, half boven het trapgat een rookmelder bevestigd, die eens in de zoveel tijd op hol slaat als de backup-batterij leeg aan het raken is (liefst midden in de nacht). En dan kan ik in mijn onderbroek, op mijn tenen balancerend op de balustrade en de wasmachine een batterij gaan vervangen.

Daar doet mij dit aan denken.
Gewoon eraf rammen en niet meer ophangen, aantal jaren terug werden rookmelders verplicht, na twee keer gepiep en geloei zitten er nog plaatjes op de plek waar ze hingen en de rest ligt uit elkaar geragd op te trap. :D
pi_217658780
"Arendsoog houdt alles in de gaten."
Dan weet ik niet wat Arendsoog in de gaten heeft gehouden, want jeminee, wat een teringzooitje was het deze week.

Laat ik positief beginnen: godzijdank geen hemeltergende creabea-opdrachten *O* Nu was dat hamertje-tik wel een erg treurige oplossing - helemaal gezien de te winnen prijs, maar goed, het ligt tenminste al meer in het verlengde van de kluswedstrijd. En arme Ray die als scheidsrechter moest optreden terwijl Piertje de leiding afdwong. Die man verdient beter dan dit zooitje ongeregeld.

Waar zullen we beginnen? Ach, wat hebben Moffel en Piertje toch een pech gehad deze week, B100 kan er nog een puntje aan zuigen. Aangehouden door de politie met een bekeuring wegens overbelasting van de bakwagen, een daglimiet op de pinpas, eindeloos koffieleuten moeten sjouwen met de materialen tot ergernis van Marit en Roelie, Rauwdouwer Ray die hen nog even fijntjes van repliek dient, half Grave voorzien van een stroomstoring en natuurlijk het hele gebakkelei over de bakwagen. Maar gelukkig maakt Moffel zowat elke aflevering drie keer duidelijk dat hij zich niks aantrekt van alles om er vervolgens tot in den treure over bezig te zijn.

"Nou, dit debacle maakt dat we qua manuren een dag achterlopen." Goh, je had ook direct 's ochtends aan de slag kunnen gaan in plaats van voor je caravannetje te zitten en doen alsof je op de camping in Frankrijk zit. Het is maar een suggestie :+

Een dag later: "Ik vind het alleen jammer dat we door de omstandigheden een dag achterlopen." WELKE OMSTANDIGHEDEN?? HET TEKORT AAN KOFFIEBONEN NOG VERDER DOEN OPLOPEN?!?

Of: "Ik zou het prettig vinden als je wat vriendelijker zou worden." Aldus de zelfvoldane, arrogante en omhooggevallen cafeďnejunk Moffel. Allemachtig, wat een stapel gipsplaten heeft die voor z'n harses.

Knabbel en Babbel (Wifred en Edith) hadden ook een weekje om snel te vergeten. Je tijd verschijten voor een kunstwerk in de slaapkamer die verder niet verbouwd kan worden omdat monumentenzorg een besluit moet nemen over de kleur op de muren, is een keuze. Net als urenlang shoppen, de kleurenkaart kwijtraken, vlug-vlug iets in de ruimte plempen wat vervolgens niet te pruimen is volgens de (zéér deskundige, ahum) jury... Ik begin zo langzamerhand wel te begrijpen dat zij al 8 jaar doen over de verbouwing van hun eigen huis.

Van Faisel en Chris had ik ook wel iets meer verwacht, maar vooralsnog is het meer lullen dan poetsen. Ze hebben de kennis en de twee rechterhanden maar er komt verdomd weinig uit, mede doordat ze alleen maar aan het discussiëren zijn. En omdat ze zich niet laten leiden door haast of stress, wat op zich een goede eigenschap is, maar niet in een wedstrijd.

De kluskakkers Anouk en Maurits zijn intussen stilletjes maar voortvarend bezig, mede door hun alliantie met Victor en Naomi. Oké, de slaapkamer is niet geheel af en sommige keuzes kan ik ook niet helemaal begrijpen, maar ze hebben wél iets. Al zijn ze nog altijd de eeuwige tweede ;( Ach ja, beter in de schaduw van een ander staan en wel iets voor elkaar hebben dan vol in de zon gaan zitten met een sjouwtimmerman en een cappuccino en niks kunnen opleveren. Toch, Moffel en Piertje?

Victor en Naomi laten ondertussen alles en iedereen lachend achter zich. En ja, ook ik heb ze onderschat vooraf, had het gevoel dat we een Daniël en Sanne 2.0 zouden krijgen. Maar - en dat viel mij ook op: we zijn al 15 afleveringen onderweg en ik heb Naomi nog niet één keer gehoord dat ze haar kind mist :o Nu is dat wel het enige waar ik haar niet over gehoord heb, want man o man... Of zoals Ray het treffend vroeg: "Wat heb je dan gedaan, behalve met je mond bewogen?" _O- Wel mooi dat Naomi voldoende zelfspot heeft om haar enorme aanwezigheid ruimschoots aan te stippen. Maar eerlijk, is er nergens in dat pand een rol ducttape te vinden om die opgespoten mond van d'r af te plakken? Al is het maar voor vijf minuutjes...

En dan de kluszusjes - met mijn ultieme favoriet: Marit O+ Met het slopen waren ze goed bezig, maar het opbouwen is helaas andere koek. Helpt het ook niet als Moffel en Piertje de godganse dag langskomen, dat snap ik ook. Maar zonde is het wel, want ik had ze meer gegund. Desalniettemin heeft Marit mijn hart nog meer veroverd dan ze al had gedaan. Ze laat Moffel verbaal alle hoeken van het campingterrein zien en lult hem zo onder z'n koffietafel, staat haar mannetje tegenover halfslachtige leveranciers en sleept er ergens nog een tegoedbon uit ook. Don't Mess with Marit 8-) Laat ik het zo verwoorden: met haar zou ik graag in een discussie belanden. Ik hoef niet eens mijn gelijk te halen of iets, maar het lijkt me een geweldige belevenis ^)

Dennis schitterde weer door afwezigheid gedurende de week, of willen ze mij doen geloven dat ie daar heel de tijd bij de barbecue heeft gestaan? Serieus, waarom hebben ze hem als gezicht en presentator van het programma als ie met moeite tien minuten per week in beeld komt? En de montage van de aflevering vandaag was ook rommelig: ineens was de tijd om en liepen die twee juryleden door het pand. Is er zelfs geen budget voor een toeter of megafoon? Om over de belabberde edit van de leadertune nog maar te zwijgen...

Als uitsmijter nog een mededeling van Moffel:

...maar dan is het dus heel gemakkelijk, toch? :?
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_217658827
_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Prachtige samenvatting van de week, Peter!
pi_217659049
En nog even iets, wie zou daar een appartement willen kopen? Gepensioneerden? Levensloop bestendig is het al niet nu ze de lift eruit geramd hebben. Jonge stellen zonder kinderen die vanuit huis kunnen werken? Lijkt mij ook niet, nu al zo te zien erg gehorig.

Vrees dat het een grote B&B wordt.
pi_217659423
Denk toch dat er erg onderschat is geworden hoe tijdrovend het project is geweest. In het vorige seizoenen werden ook oude woningen verbouwd maar daarbij was het wel zo dat de muren voor het grootste gedeelte bleven staan. Nu moet er in 1 week een gehele slaapkamer vanaf de grond af worden opgebouwd. Denk dat ze dan eerder de deelnemers deze week hadden kunnen besteden aan de opbouw van de appartementen (individueel of samen), en had Ray dit beoordeeld. In die week had de monumenten commissie bij E&W langs kunnen gaan en de kleur van de slaapkamer kunnen bepalen.
Weet ook niet wat ik van de ‘vakjury’ moet vinden. Wat ik vaak vind is dat er ook te vaak gekeken wordt naar hun eigen smaak en daarop wordt beoordeeld.
Maar ben benieuwd naar het project badkamer gaat uitpakken en of V&N hun voorsprong blijven behouden.
pi_217659465
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 21:26 schreef Meke het volgende:
Wel raar dat sommige mensen meer feedback krijgen dan anderen. Faisel en Chris hadden het ook niet af, maar kregen wel feedback op hun drukke vloer en niet-passende muur, maar nu krijgen de kunstenaars niets te horen over hun stijl -O-
Ik denk dat er vooral veel in geknipt was. Helaas, had ook wel wat meer willen horen.
pi_217659471
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 21:35 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Dat was niet bewust. Daar hebben ze te weinig verstand van klussen voor. Ze weten niet eens hoe dat werkt met groepen..
Dit heeft niet perse met klussen te maken vind ik. Toch wel een beetje basis dat je niet en een koelkast, vaatwasser, wasmachine en droger op 1 groep kan aansluiten. Van die kachels op dezelfde groep aansluiten werkt hetzelfde.
En waarschijnlijk is het gewoon toegelicht door Ray, maar was de haspel van Victor&Naomi dichtbij en lag er klaar voor.
pi_217659481
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Jep en welke chauffeur wil die lading meenemen
Een koerier.
Snap sowieso niet dat er niet meer bezorgd wordt. Vraag me af of er regels zijn dat ze zoveel zelf op moeten halen.
pi_217659486
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:43 schreef KnutselKoningin het volgende:
Tsja, ik vind dat het programma die monumentenzorg commissie beter had moeten managen.

Maar als het niet gaat kan je de handdoek in de ring gooien of je kiest een vloer die bij beide kleurencombinaties zou passen. Die kledingkasten waren ook gewoon van de ikea, ik neem aan dat daar nog een ombouw omheen moest ofzo? Dit zag er ook heel onaf uit.
Meestal laat een monumentencommissie zich niet managen. Daar vinden ze zichzelf veel te belangrijk voor. Regelmatig liggen (ver)bouwprojecten stil omdat er op een beslissing van monumentenzorg moet worden gewacht.
pi_217659517
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 00:40 schreef Firuze60 het volgende:
En nog even iets, wie zou daar een appartement willen kopen? Gepensioneerden? Levensloop bestendig is het al niet nu ze de lift eruit geramd hebben. Jonge stellen zonder kinderen die vanuit huis kunnen werken? Lijkt mij ook niet, nu al zo te zien erg gehorig.

Vrees dat het een grote B&B wordt.
Er zal genoeg animo voor zijn. Genoeg mensen die geen trap in huis zelf willen (al is er hierbij dan wel een trap vanuit centrale hal naar de bovenverdieping), ook jongere mensen. Oude panden in diverse steden zitten vol appartementen waar allerlei leeftijden wonen en je over meer trappen moet. Ook als de appartementen 70-80 m2 zijn. Genoeg mensen die in het centrum willen wonen, houden van oud en karakteristiek etc.

Waardoor het wel jammer is dat ze nu alles er door heen moeten jassen, want dit pand vraagt ook om wel wat meer zorgvuldigheid.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 08:18:04 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217659644
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 23:49 schreef Firuze60 het volgende:
_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Prachtige samenvatting van de week, Peter!
Dit!!!
  zaterdag 17 mei 2025 @ 09:40:04 #40
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217660201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 23:41 schreef PeterKelder het volgende:
Helemaal eens met de samenvatting, zeker over Marit, wat een goed type is dat zeg. Ik had de zussen ook meer gegund. Vrat me wel een beetje op dat de jury uitgerekend hún eruit pikte voor de opmerking over "je bent zelf verantwoordelijk voor je tegenslagen". Want zij zijn nou juist wel oplossingsgericht en hadden te maken met een leverancier die echt zijn afspraak niet was nagekomen. Terwijl die andere koppels alleen maar zeiken over tegenslagen.

Het nadeel voor Faisel en Chris, naast hun flegmatieke houding, is dat ze wel wat technische vaardigheden hebben, maar gewoon geen gevoel voor smaak of styling.. Dat ze helemaal niets aan inrichting hadden gedaan demonstreert dat nog eens duidelijk.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 11:19:50 #41
124676 RobertoCarlos
pi_217660957
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 23:41 schreef PeterKelder het volgende:
Dan weet ik niet wat Arendsoog in de gaten heeft gehouden, want jeminee, wat een teringzooitje was het deze week.

Laat ik positief beginnen: godzijdank geen hemeltergende creabea-opdrachten *O* Nu was dat hamertje-tik wel een erg treurige oplossing - helemaal gezien de te winnen prijs, maar goed, het ligt tenminste al meer in het verlengde van de kluswedstrijd. En arme Ray die als scheidsrechter moest optreden terwijl Piertje de leiding afdwong. Die man verdient beter dan dit zooitje ongeregeld.

Waar zullen we beginnen? Ach, wat hebben Moffel en Piertje toch een pech gehad deze week, B100 kan er nog een puntje aan zuigen. Aangehouden door de politie met een bekeuring wegens overbelasting van de bakwagen, een daglimiet op de pinpas, eindeloos koffieleuten moeten sjouwen met de materialen tot ergernis van Marit en Roelie, Rauwdouwer Ray die hen nog even fijntjes van repliek dient, half Grave voorzien van een stroomstoring en natuurlijk het hele gebakkelei over de bakwagen. Maar gelukkig maakt Moffel zowat elke aflevering drie keer duidelijk dat hij zich niks aantrekt van alles om er vervolgens tot in den treure over bezig te zijn.

"Nou, dit debacle maakt dat we qua manuren een dag achterlopen." Goh, je had ook direct 's ochtends aan de slag kunnen gaan in plaats van voor je caravannetje te zitten en doen alsof je op de camping in Frankrijk zit. Het is maar een suggestie :+

Een dag later: "Ik vind het alleen jammer dat we door de omstandigheden een dag achterlopen." WELKE OMSTANDIGHEDEN?? HET TEKORT AAN KOFFIEBONEN NOG VERDER DOEN OPLOPEN?!?

Of: "Ik zou het prettig vinden als je wat vriendelijker zou worden." Aldus de zelfvoldane, arrogante en omhooggevallen cafeďnejunk Moffel. Allemachtig, wat een stapel gipsplaten heeft die voor z'n harses.

Knabbel en Babbel (Wifred en Edith) hadden ook een weekje om snel te vergeten. Je tijd verschijten voor een kunstwerk in de slaapkamer die verder niet verbouwd kan worden omdat monumentenzorg een besluit moet nemen over de kleur op de muren, is een keuze. Net als urenlang shoppen, de kleurenkaart kwijtraken, vlug-vlug iets in de ruimte plempen wat vervolgens niet te pruimen is volgens de (zéér deskundige, ahum) jury... Ik begin zo langzamerhand wel te begrijpen dat zij al 8 jaar doen over de verbouwing van hun eigen huis.

Van Faisel en Chris had ik ook wel iets meer verwacht, maar vooralsnog is het meer lullen dan poetsen. Ze hebben de kennis en de twee rechterhanden maar er komt verdomd weinig uit, mede doordat ze alleen maar aan het discussiëren zijn. En omdat ze zich niet laten leiden door haast of stress, wat op zich een goede eigenschap is, maar niet in een wedstrijd.

De kluskakkers Anouk en Maurits zijn intussen stilletjes maar voortvarend bezig, mede door hun alliantie met Victor en Naomi. Oké, de slaapkamer is niet geheel af en sommige keuzes kan ik ook niet helemaal begrijpen, maar ze hebben wél iets. Al zijn ze nog altijd de eeuwige tweede ;( Ach ja, beter in de schaduw van een ander staan en wel iets voor elkaar hebben dan vol in de zon gaan zitten met een sjouwtimmerman en een cappuccino en niks kunnen opleveren. Toch, Moffel en Piertje?

Victor en Naomi laten ondertussen alles en iedereen lachend achter zich. En ja, ook ik heb ze onderschat vooraf, had het gevoel dat we een Daniël en Sanne 2.0 zouden krijgen. Maar - en dat viel mij ook op: we zijn al 15 afleveringen onderweg en ik heb Naomi nog niet één keer gehoord dat ze haar kind mist :o Nu is dat wel het enige waar ik haar niet over gehoord heb, want man o man... Of zoals Ray het treffend vroeg: "Wat heb je dan gedaan, behalve met je mond bewogen?" _O- Wel mooi dat Naomi voldoende zelfspot heeft om haar enorme aanwezigheid ruimschoots aan te stippen. Maar eerlijk, is er nergens in dat pand een rol ducttape te vinden om die opgespoten mond van d'r af te plakken? Al is het maar voor vijf minuutjes...

En dan de kluszusjes - met mijn ultieme favoriet: Marit O+ Met het slopen waren ze goed bezig, maar het opbouwen is helaas andere koek. Helpt het ook niet als Moffel en Piertje de godganse dag langskomen, dat snap ik ook. Maar zonde is het wel, want ik had ze meer gegund. Desalniettemin heeft Marit mijn hart nog meer veroverd dan ze al had gedaan. Ze laat Moffel verbaal alle hoeken van het campingterrein zien en lult hem zo onder z'n koffietafel, staat haar mannetje tegenover halfslachtige leveranciers en sleept er ergens nog een tegoedbon uit ook. Don't Mess with Marit 8-) Laat ik het zo verwoorden: met haar zou ik graag in een discussie belanden. Ik hoef niet eens mijn gelijk te halen of iets, maar het lijkt me een geweldige belevenis ^)

Dennis schitterde weer door afwezigheid gedurende de week, of willen ze mij doen geloven dat ie daar heel de tijd bij de barbecue heeft gestaan? Serieus, waarom hebben ze hem als gezicht en presentator van het programma als ie met moeite tien minuten per week in beeld komt? En de montage van de aflevering vandaag was ook rommelig: ineens was de tijd om en liepen die twee juryleden door het pand. Is er zelfs geen budget voor een toeter of megafoon? Om over de belabberde edit van de leadertune nog maar te zwijgen...

Als uitsmijter nog een mededeling van Moffel:
[ afbeelding ]

...maar dan is het dus heel gemakkelijk, toch? :?
w/ w/ *O* *O* ^O^
  zaterdag 17 mei 2025 @ 11:25:16 #42
124676 RobertoCarlos
pi_217660985
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 09:40 schreef V. het volgende:

[..]
Helemaal eens met de samenvatting, zeker over Marit, wat een goed type is dat zeg. Ik had de zussen ook meer gegund.
Het valt me op dat je Roelie nauwelijks ziet of hoort, ook niet om Marit te steunen: bij de discussies tussen Marit en Mark blijft ze gewoon afzijdig (Marit kan het alleen af, maar toch). Dan kun je wel introvert zijn, maar het is natuurlijk toch tv. Plus: je ziet ook niet dat ze hard werkt of zo, of iets anders doet. En Marit en Roelie moeten toch wel overleggen, dat zie je ook nauwelijks... Zo leer je Roelie ook helemaal niet kennen.

quote:
Het nadeel voor Faisel en Chris, naast hun flegmatieke houding, is dat ze wel wat technische vaardigheden hebben, maar gewoon geen gevoel voor smaak of styling..
Wat ik bij hen ook mis, is de wens en gretigheid om ook echt nieuwe dingen te leren en om nieuwe dingen te proberen. Het is allemaal wat behoudend, zeg maar.
Je kunt ook blij zijn dat je mag leren om zoiets te verbouwen, dat zie ik bij sommige andere stellen toch meer
  zaterdag 17 mei 2025 @ 11:29:26 #43
124676 RobertoCarlos
pi_217661008
Het is idd ook PeterK zegt: waarom laat je Dennis niet met een toeter en desnoods een grote grijns langs gaan als de deadline is afgelopen? Dan markeer je dat belangrijke moment. En dan film je de ontlading en de opluchting en emoties van de deelnemers veel meer. Dat is ook leuker voor de kijker, want die leeft ook naar zo'n deadline toe..
pi_217661329
Ik ben het helemaal met jullie allemaal eens!
Overigens denk ik ook dat er een aantal redacteuren/programmamakers hebben staan knarsetanden. Het lijkt me dat ze het zo proberen te plannen dat er één of twee koppels net niet klaar zijn, maar dit leek echt helemaal nergens op en geeft ook geen leuke tv.

Ik vind die duurzaamheidsprijs trouwens dit jaar echt een farce. Zolang die gigantische ramen van enkel glas blijven en er geen voorzetramen o.i.d. voor komen ga je met dat gekke vloerverwarmingssysteem of een paar tochtstrips echt je energierekening niet redden.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 12:40:29 #45
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217661457
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 12:20 schreef Roosd4321 het volgende:
Ik ben het helemaal met jullie allemaal eens!
Overigens denk ik ook dat er een aantal redacteuren/programmamakers hebben staan knarsetanden. Het lijkt me dat ze het zo proberen te plannen dat er één of twee koppels net niet klaar zijn, maar dit leek echt helemaal nergens op en geeft ook geen leuke tv.

Ik vind die duurzaamheidsprijs trouwens dit jaar echt een farce. Zolang die gigantische ramen van enkel glas blijven en er geen voorzetramen o.i.d. voor komen ga je met dat gekke vloerverwarmingssysteem of een paar tochtstrips echt je energierekening niet redden.
Die wanden worden bovenin bij het plafondbalken, niet dichtgemaakt. Dat dacht ik te zien. Dus je warmte sijpelt door naar de kamers ernaast. -O-
  zaterdag 17 mei 2025 @ 13:36:16 #46
124676 RobertoCarlos
pi_217661823
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 12:40 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Die wanden worden bovenin bij het plafondbalken, niet dichtgemaakt. Dat dacht ik te zien. Dus je warmte sijpelt door naar de kamers ernaast. -O-
Dat dacht ik ook te zien ja bij sommigen, maar ik weet niet of dat alleen is omdat het niet af is.

Maar als dat echt de bedoeling is, dan maak ik me meer 'zorgen' om geluidsoverlast van en naar de buren (het is toch een slaapkamer :@ :X ), dan om verlies van warmte (wat ook niet goed is natuurlijk)
  zaterdag 17 mei 2025 @ 13:38:26 #47
124676 RobertoCarlos
pi_217661832
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 12:20 schreef Roosd4321 het volgende:
Viel me ook op... Ik ben ook echt benieuwd of daar nog later nog iets aan gedaan wordt.
En tja..... die duurzaamheidsprijs is waarschijnlijk ook gewoon omdat de Praxis als sponsor dat imago wil uitstralen.... en wie betaalt, bepaalt...
pi_217661843
Vind dit seizoen wel leuker dan vorig jaar denk ik!
  zaterdag 17 mei 2025 @ 13:46:23 #49
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217661875
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook te zien ja bij sommigen, maar ik weet niet of dat alleen is omdat het niet af is.

Maar als dat echt de bedoeling is, dan maak ik me meer 'zorgen' om geluidsoverlast van en naar de buren (het is toch een slaapkamer :@ :X ), dan om verlies van warmte (wat ook niet goed is natuurlijk)
Het zou kunnen dat de muren tussen de appartementen wél van steen zijn. Dat kan haast niet anders.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 13:49:25 #50
124676 RobertoCarlos
pi_217661890
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 13:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vind dit seizoen wel leuker dan vorig jaar denk ik!
Jazeker wel! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')