ik ben ook nooit van het beschuldigend aanspreken of direct druk maken om iets wat zij appt naar een ander. Mijn oog viel ook op het feit dat ze blijkbaar bespreekt dat het nu niet lekker loopt. Waarom hij zei: zonder wrijving geen glans. Ik snap niet dat iemand, die ze al jaren niet gesproken heeft, daarover gaat inlichten. Ook dat het geen geheim is, iets mij hierover vertellen doet ze niet, al hoef ik aan de andere kant ook niet alles te weten wat ze bespreekt met iedereen. Zij herstart constant het gesprek, ook over feestjes, wat gepland stond om samen naartoe te gaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:55 schreef herverwijderd het volgende:
Even over dat archiveren van de chat... ik doe dat ook met vrijwel iedere chat omdat ik een neuroot ben. Notificaties en pop-ups heb ik sowieso uit staan, dat is de reden niet.
Dus dat hoeft niet per se een teken te zijn dat ze dingen probeert te verbergen voor je.
Verder kan je haar er wel op aanspreken als je ziet dat ze met hem aan het appen is toch? Probeer het niet te beschuldigend te laten klinken meteen en kijk eens wat ze zegt.
edit: hoe lang ben je al aan het wijfelen over kinderen? Als in.. hoe lang is dit al een gespreksonderwerp tussen jullie? Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar als zij echt kinderen wil kan ik me voorstellen dat ze geen zin heeft om 5 jaar te wachten tot jij eruit bent, bij wijze van spreken. Maar dat staat even los van het chatten met die hardloper.
Ben je ergens in die gesprekken haar kinderwens tegengekomen?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 14:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ik ben ook nooit van het beschuldigend aanspreken of direct druk maken om iets wat zij appt naar een ander. Mijn oog viel ook op het feit dat ze blijkbaar bespreekt dat het nu niet lekker loopt. Waarom hij zei: zonder wrijving geen glans. Ik snap niet dat iemand, die ze al jaren niet gesproken heeft, daarover gaat inlichten. Ook dat het geen geheim is, iets mij hierover vertellen doet ze niet, al hoef ik aan de andere kant ook niet alles te weten wat ze bespreekt met iedereen. Zij herstart constant het gesprek, ook over feestjes, wat gepland stond om samen naartoe te gaan.
Ik ben 31, zij 28. Aangegeven gewoon nog een jaar aan te willen kijken en dan mogelijk de stap te maken om aan kinderen te beginnen. Nu niet erachter staan en daaraan beginnen kan ook grandioos fout gaan. Daar wil ik mij en haar voor behoeden.
ik heb niet het hele gesprek gelezen, enkele de laatste dagen. Maar daar komt naar voren dat ze soort van bevestiging zoekt in iets, terwijl hij daar niet echt op ingaat.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:00 schreef maily het volgende:
Misschien heeft ze haar telefoon expres zo laten liggen.
En wacht ze nu op jouw reactie.
Maar dat je serieus heel dat gesprek gaat lezen![]()
Netjes van hem.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:18 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ik heb niet het hele gesprek gelezen, enkele de laatste dagen. Maar daar komt naar voren dat ze soort van bevestiging zoekt in iets, terwijl hij daar niet echt op ingaat.
klopt, maar niet bewust met het idee te controleren. Dat heb ik nooit gedaan. Zij liet het gesprek open liggen toen ik dingen aan het opruimen was. Wat open lag was dat over: als je maar geen problemen krijgt met je vriend. Dat triggerde om even terug te lezen.quote:
Nee, maar wel over dat het nu stroef loopt. Vreemd met iemand die 3,5 jaar niet ter sprake komt en van iemand waar ik het bestaan niet van weet, terwijl zij altijd praat over allerlei bekende personen voor haar.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ben je ergens in die gesprekken haar kinderwens tegengekomen?
En zo ja hoe reageert hij daarop?
Waarom maak je de relatie zelf niet gewoon uit als er geen echte klik meer is?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:47 schreef HulkHeld het volgende:
Enerzijds heb ik altijd gezegd: als je beter kan krijgen, pak dan je spullen
Gisteravond hadden we het over een hardloopwedstrijd die was uitverkocht. Toen zei zij: ik ken iemand die daaraan meedoet, hij dus, noemde zijn naam en toen ik vroeg: wie is dat, negeerde ze het soort van, ze sprak ongeveer tegelijkertijd iets anders uit, waardoor ze het soort van niet hoorde of deed alsof.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:20 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Netjes van hem.
Wel tijd om een gesprek met je vriendin aan te gaan. Misschien kun je dit doen door haar aan te spreken als je ziet dat ze met hem aan het appen is, anders moet je toe gaan geven dat je op haar telefoon gekeken hebt....
Ja, in haar telefoon snuffelen dus.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:20 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
klopt, maar niet bewust met het idee te controleren. Dat heb ik nooit gedaan. Zij liet het gesprek open liggen toen ik dingen aan het opruimen was. Wat open lag was dat over: als je maar geen problemen krijgt met je vriend. Dat triggerde om even terug te lezen.
waaruit maak je op dat dit allang speelt? Dit is van de laatste weken omdat zij iets opzij moet schuiven, mogelijk, om haar droom te verwezenlijken, mij dus, of juist door hetgeen ze nu heeft, waarvan ze zegt dat ze dat ook nog nooit zo heeft ervaren haar droom, kinderen, aan de kant te zetten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waarom maak je de relatie zelf niet gewoon uit als er geen echte klik meer is?
het komt een beetje over alsof beiden niet de durf hebben iets te beeindigen dat eigenlijk allang niet meer goed loopt...
Is het enkel wegens de 'woonsituatie' dat jullie nu nog samen zijn?
correct, en daarom ook de vraag: hoe daarmee om te gaan, confronteren ja of nee.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:25 schreef deedeetee het volgende:
Probleem met stiekem lezen is dat je dan zaken leest die helemaal uit zijn verband kunnen liggen. En je er dingen uit gaat halen die dan dus niet kloppen. Resultaat is wantrouwen en daar zit jij nu mee in je maag.
dat ontken ik ook niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:26 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja, in haar telefoon snuffelen dus.
dit is iets tekort door de bocht. Dit is iets wat al heel vroeg in onze relatie duidelijk werd. Wonen nu 1,5 jaar samen en het gesprek kwam laatst ter sprake. Als er eerst een aantal dingen moeten settlen, dan snap ik niet waarom ik haar aan het lijntje houdquote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:29 schreef Lienekien het volgende:
Dat lijkt me echt een groot ding, als een een duidelijke kinderwens heeft en de ander niet.
Jij hebt de wens niet, dus jij zit in de positie dat je bepaalt. Ik kan me voorstellen dat bij haar een gevoel groeit van aan het lijntje gehouden worden.
Je kunt daar rationele afspraken over maken. Maar is dat ook hoe het voor haar voelt?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:31 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
dit is iets tekort door de bocht. Dit is iets wat al heel vroeg in onze relatie duidelijk werd. Wonen nu 1,5 jaar samen en het gesprek kwam laatst ter sprake. Als er eerst een aantal dingen moeten settlen, dan snap ik niet waarom ik haar aan het lijntje houd
Je kan haar ermee confronteren, maar dat niet samen op een lijn zitten voor jullie gezamenlijke toekomst is het echte punt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 16 mei 2025 15:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
correct, en daarom ook de vraag: hoe daarmee om te gaan, confronteren ja of nee.
mijn inschatting zal zijn dat ze idd wel op die persoon valt, maar er nog niet tussen hen voorgevallen is buiten 'flirten'; zelfs dat geflirt redelijk 'pril' is...quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Gisteravond hadden we het over een hardloopwedstrijd die was uitverkocht. Toen zei zij: ik ken iemand die daaraan meedoet, hij dus, noemde zijn naam en toen ik vroeg: wie is dat, negeerde ze het soort van, ze sprak ongeveer tegelijkertijd iets anders uit, waardoor ze het soort van niet hoorde of deed alsof.
we hebben het gesprek gehad over hoe we er altijd tegenaan hebben gekeken en het feit dat ik daar nu nog tijd voor nodig heb, omdat ik nu niet het idee heb dat ik daar klaar voor ben. Wil ze daar niet op wachten, ben ik de laatste die zegt: zoek maar niet iemand anders. Alleen is dit in combinatie met die app, iets wat bij mij nu ook opteltquote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:35 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Je kan haar ermee confronteren, maar dat niet samen op een lijn zitten voor jullie gezamenlijke toekomst is het echte punt.
ze heeft hem verder nog niet gezien, ja dat weet ik, ze heeft geen afspraken gefaked op tijdstippen dat ze ergens anders had moeten zijn. En als dat zo zou zijn, dan mag ze dat uitspreken, maar weet ze ook dat ze haar spullen kan pakken, want dan is de woonsituatie nu hier ook niet houdbaar. Ze is alleen totaal geen type om iets anders te doen met een ander binnen een relatie. Snap dat dit klinkt als 'iedereen kan zo voorkomen' maar daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken, alleen zijn deze apps met iemand wel iets waaraan ik een beetje twijfel.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mijn inschatting zal zijn dat ze idd wel op die persoon valt, maar er nog niet tussen hen voorgevallen is buiten 'flirten'; zelfs dat geflirt redelijk 'pril' is...
Die andere man (ik durf te wedden dat hij single is) zal nu doorhebben dat zij al op dit moment in een vaste relatie zit, en wil daarover meer duidelijkheid: Hoe dat nu precies zit en of hij een kans heeft en of dat voor haar serieus zou zijn...
Zij wil kennelijk nog niet aan hem aangegeven dat haar huidige relatie op het punt staat te breken en dat ze best open staat voor iemand anders; Daarom beweerde ze dat 'dit geen geheim is', om maar niet te hoeven toe te geven dat ze door hem versierd wil worden (wat vermoedelijk nog bevoor zal staan).
Vermoedelijk is ze wel al verliefd op hem en wil verder met hem, en heeft ze jou al opgegegeven omdat ze geen toekomst meer ziet als je zo zit moeilijk te doen over kinderen en een huis kopen, maar ook zij weet dat ze dan haar huidige relatie moet verbreken en de 'woonsituatie' dan initieel een probleem zou zijn.
Hij vraagt overigens totaal niet wat er speelt verderquote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mijn inschatting zal zijn dat ze idd wel op die persoon valt, maar er nog niet tussen hen voorgevallen is buiten 'flirten'; zelfs dat geflirt redelijk 'pril' is...
Die andere man (ik durf te wedden dat hij single is) zal nu doorhebben dat zij al op dit moment in een vaste relatie zit, en wil daarover meer duidelijkheid: Hoe dat nu precies zit en of hij een kans heeft en of dat voor haar serieus zou zijn...
Zij wil kennelijk nog niet aan hem aangegeven dat haar huidige relatie op het punt staat te breken en dat ze best open staat voor iemand anders; Daarom beweerde ze dat 'dit geen geheim is', om maar niet te hoeven toe te geven dat ze door hem versierd wil worden (wat vermoedelijk nog bevoor zal staan).
Vermoedelijk is ze wel al verliefd op hem en wil verder met hem, en heeft ze jou al opgegegeven omdat ze geen toekomst meer ziet als je zo zit moeilijk te doen over kinderen en een huis kopen, maar ook zij weet dat ze dan haar huidige relatie moet verbreken en de 'woonsituatie' dan initieel een probleem zou zijn.
Dat idee heb ik dus ook of dat ze haar telefoon niet zou laten liggen uit het zicht. Daarom is het gevoel tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:42 schreef Zonnige het volgende:
Als ze echt iets te verbergen zou hebben voor je, dan zou ze de chat wel in vergrendelde chats zetten.
Sorry dat ik de quotes heb verneukt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
we hebben het gesprek gehad over hoe we er altijd tegenaan hebben gekeken en het feit dat ik daar nu nog tijd voor nodig heb, omdat ik nu niet het idee heb dat ik daar klaar voor ben. Wil ze daar niet op wachten, ben ik de laatste die zegt: zoek maar niet iemand anders. Alleen is dit in combinatie met die app, iets wat bij mij nu ook optelt
Ja, het zit in je hoofd omdat de relatie al niet lekker loopt denk ik? En de chat werd ook niks geks in gezegd toch?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:47 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dat idee heb ik dus ook of dat ze haar telefoon niet zou laten liggen uit het zicht. Daarom is het gevoel tegenstrijdig.
Je had toch niet alles gelezen?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:46 schreef HulkHeld het volgende:
Hij vraagt overigens totaal niet wat er speelt verder
zij vindt het lastig een positie in te nemen, moet ze iets opzij zetten of voor lief nemen en anders ook iets verliezen wat ze nooit ervaren heeft. Ze heeft zelf anderhalf jaar getobd met een slokdarmontsteking waar ik er altijd voor haar ben geweest, iets waar ze alleen voor stond in eerder relaties maar dan in soortgelijke situaties. Voor zover ik nu weet is er niks geks gezegd, maar zoals ik zei: gisteravond zat ze ook te appen, weet niet waarover, maar ze klikte niet gauw de chat weg toen ik achterlangs liep.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:52 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Ja, het zit in je hoofd omdat de relatie al niet lekker loopt denk ik? En de chat werd ook niks geks in gezegd toch?
voor zover ik weet niet. nogmaals, heb niet alles gelezen, behalve wat oppervlakkige praat waar hij niet op hapte. Wat er afgelopen dagen mogelijk is besproken, geen zicht opquote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:55 schreef Lienekien het volgende:
@:Hulkheld
Nee, ik bedoel of ze met hem dingen bespreekt omdat ze die niet bij jou kwijt wil/kan.
Dus de vraag of het praten met die man een teken dat er iets tussen jou en je vriendin even niet goed zit, vanuit haar perspectief.
gezellig appen om aan te geven dat het even niet lekker loopt nu, na een periode waarin alles vlekkeloos verliep, met iemand waarmee ze nooit mee appte.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:57 schreef Hoppahop het volgende:
Ik denk eerder dat de partner van TS gewoon gezellig wil appen maar geen zin heeft in de onzekerheid van TS en geen zin heeft om een verklaring af te leggen.
ik zie het absoluut niet als een verloren relatie. Je kan toch gesprekken hebben over iets wat een moeilijk punt kan zijn, dat is niet iets waar je een relatie voor beeindigd. Het stuk koffers pakken gaat om het stuk vreemdgaan, mocht dat ervan komen, daar weet ze hoe ik in sta, dus dan weet ze ook de consequenties, dat is niet zo gek toch? Ook toen de relatie goed liep, 3.5 jaar - 3 weken, heb ik altijd gezegd: ik zal je nooit iets ontnemen als je iets beters kan krijgen bij een ander, maar gooi het dan wel eerlijk op.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Je had toch niet alles gelezen?
Klein vraagje verder:
wil je je huidige relatie misschien nog redden?
uit veel van je replies lijk je er vooral op gefixeerd te zijn dat 'ze haar koffers kan pakken', iets dat je meermaals aangeeft...
Zou je bereid zijn om mischien zelf moeite te doen haar terug te winnen en jullie relatie te redden, als ze aangeeft dat ze inderdaad nu twijfelt over jullie relatie en wel verliefdheidsgevolens voor die ander ontwikkeld heeft (maar er verder nog niks is voorgevallen of een teffen is geweest?)
Dat gesprek met haar kun je ook aangaan op basis van je vaststelling 'dat jullie relatie momenteel niet lekker loopt'...
ik vermoed dat er dan ook wel een hoop boven tafel komt wat betreft haar instelling tov jullie relatie en of zij er nog bereid is wat voor te doen.
Niet in deze chat.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:46 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Hij vraagt overigens totaal niet wat er speelt verder
hebben jullie dat dan?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:06 schreef HulkHeld het volgende:
Je kan toch gesprekken hebben over iets wat een moeilijk punt kan zijn
ja, kan allemaal.. Ik vind het ook prima, maar niet minder vervelend, als dat haar doel is, als het maar eerlijk gezegd wordt, ongeacht de gevolgen voor haar qua woonsituatie.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:08 schreef maily het volgende:
[..]
Niet in deze chat.
Misschien hebben ze elkaar ook gebeld.
Je had het gewoon aan haar kunnen vragen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:47 schreef HulkHeld het volgende:
Gisteravond liep ik achter haar langs toen ze op de bank zat en had ze wederom contact met hem. Ik kon niet zien wat er gezegd werd.
Hoe zien jullie dit?
zeker, maar dat het iets is waarover moet worden nagedacht, is logisch. Afwegingen maken, nadenken over geven en nemen richting toekomst. Iets wat tijd nodig heeft, moet zich soms vormen naarmate de tijd verstrijkt. Iedere dag daar over praten waarbij zij misschien denkt: weet je het al, wordt ook niet beter.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:11 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hebben jullie dat dan?
je geeft in de OP aan dat de relatie mment een stuk minder loopt, hebben jullie het samen daar over en wat je eraan kunt doen dat het beter tussen jullie gaat?
dat is natuurlijk wat door mijn hoofd spookt, en ik heb er vrede mee zolang ze het ook eerlijk uitspreekt. Ik laat hier en daar wel eens een opmerking vallen wat daarop kan duiden, maar tot nu toe hapt ze nog niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:12 schreef Elan het volgende:
Oh god laat je aub niks wijsmaken door de feministische vreemdgangers die janken over privacy maar ga verder op onderzoek uit. Kun je in haar telefoon kijken? Dan kun je wellicht meer vinden.
Als je relatie goed zou lopen zou dit soort contact al verdacht zijn, maar nu het slecht gaat is dit natuurlijk een enorme red flag. Vooral omdat ze ook nog eens liegt tegen die gozer over wat jij wel en niet weet. Ze gaat misschien (nog) niet vreemd en is dat uiteindelijk niet haar intentie maar ze is duidelijk bezig met het zoeken van een opvolger voor jou, en hij is kennelijk een geschikte kandidaat in haar ogen.
Nou ja zeg, die TS staat op het punt bedrogen te worden door de liefde van zijn leven en jij vindt haar ok?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:18 schreef miss_sly het volgende:
Bitch, wijf, zeker vreemdgaan, eruit trappen. De echte mannen entered the chat.
wat is nu je antwoord... vinden er gesprekken tussen jullie plaats over de problemen of niet?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:16 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
zeker, maar dat het iets is waarover moet worden nagedacht, is logisch. Afwegingen maken, nadenken over geven en nemen richting toekomst. Iets wat tijd nodig heeft, moet zich soms vormen naarmate de tijd verstrijkt. Iedere dag daar over praten waarbij zij misschien denkt: weet je het al, wordt ook niet beter.
we gaan inderdaad in blijven checken bij elkaar hoe het ervoor staat. Ik weet zeker dat ze met hem aan het appen was omdat ik de naam in het scherm zag staan, dat kon niet missenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:16 schreef miss_sly het volgende:
Je zit in een moeiiljke situatie.
De keuze wel of geen kinderen is een lastige en (uiteindelijk) onomkeerbaar, of omdat je een kind krijgt, of omdat je te oud wordt om alsnog een kind te krijgen. Het is overigens van allebei volledig legitiem; het wel of niet willen van een kind is een persoonlijke keuze en daarin is geen fout of goed. Er is alleen mogelijk niet compatible. En dat zul je toch een beetje op tijd moeten beslissen zodat degene die wel een kind wil dat alsnog kan.
Je zegt dat jullie hebben besloten het nog een jaar aan te kijken en dan te beslissen? Hoe ga je dat doen? Is het in de tussentijd een onderwerp waarover niet gesproken wordt?
Omdat dit nu tussen jullie in staat, ben jij denk ik wat bang dat zij zal beslissen wel een kind te willen en je daarom dan maar te verlaten als jij het toch echt niet wil. Daarom word je wantrouwiger naar haar toe. Als je zelf wat gelezen hebt en zelf al zegt dat er eigenlijk niets staat dat niet zou kunnen en ze niet abrupt haar telefoon wegdoet als jij achter haar langs loopt als ze aan het appen is, waarom dan het wantrouwen? En hoe weet jij zeker dat ze op dat moment met hem aan het appen was?
Maar als jij de naam kon zien, dan doet ze toch niet geheimzinnig? En als ze niet geheimzinnig doet, dan is er toch niets aan de hand?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:23 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
we gaan inderdaad in blijven checken bij elkaar hoe het ervoor staat. Ik weet zeker dat ze met hem aan het appen was omdat ik de naam in het scherm zag staan, dat kon niet missen
we blijven inchecken hoe het ervoor staat, maar dat kan net zo goed blijven hoe het nu is. En dan komt ook aan bod dat als ze daar geen zin in heeft om op te wachten, dat ze haar conclusie moet trekken. En nee, dat zeg ik niet continu, ze weet hoe ik daar in staquote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat is nu je antwoord... vinden er gesprekken tussen jullie plaats over de problemen of niet?
Zij gaat jou niet wijzer maken dan noodzakelijk je zal zelf die chats moeten inzien. Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? Punt is natuurlijk wel los van het contact met wie dan ook dat als zij een kinderwens heeft en jij niet dat de relatie eigenlijk al dood en begraven is.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:19 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
dat is natuurlijk wat door mijn hoofd spookt, en ik heb er vrede mee zolang ze het ook eerlijk uitspreekt. Ik laat hier en daar wel eens een opmerking vallen wat daarop kan duiden, maar tot nu toe hapt ze nog niet.
Ja ik kan in sommige gevallen in haar telefoon.
zolang ze haar telefoon laat liggen en ik nog de 'mogelijkheid' heb om iets uit te kunnen vogelen en ze veranderd geen wachtwoord van haar telefoon, zou je zeggen dat er niks te verbergen is. Kom ik iets anders tegen wat daar wel op gaat lijken, dan ben ik het volledig met je eens, maar op dat punt ben ik nu niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:17 schreef SemperLibertas het volgende:
Kwestie van tijd voordat ze bovenop hem zit. Het begin is onschuldig, maar de gesprekken draaien sowieso uit op seks. Voeg daar nog de connectie aan toe die ze al met hem heeft en je hebt een 100% garantie op je wijf die je bedriegt. Laat je niks aanpraten over jaloezie; dat is een dooddoener. Net als 'je bent onzeker'. Zij blijft initiatief naar hem nemen dus dat is sowieso niet goed te praten.
Ik zou haar confronteren met de feiten die je hebt en probeer op basis daarvan juist te handelen ofwel haar eruit trappen.
Succes vent, is niet makkelijk maar zo'n bitch ben je liever kwijt dan rijk. Stel jullie relatie loopt wat minder dan is hij de eerste waar ze naartoe gaat om 'uit te huilen'.
nee, op basis wat ik nu gelezen heb, zou er niks aan de hand hoeven zijn, maar omdat zij contact zoekt en blijft zoeken, zet dat je wel aan het denken en daarom de twijfel confronteren ja of nee. Kan er ook naast zitten, wat voor haar reden kan zijn om alles in een stroomversnelling te zetten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar als jij de naam kon zien, dan doet ze toch niet geheimzinnig? En als ze niet geheimzinnig doet, dan is er toch niets aan de hand?
In blijven checken hoe het ervoor staat is niet praten.
Dat snap ik. Tegelijkertijd: zij zoekt actief aandacht bij een andere man. Zij neemt het initiatief tot iets wat uiteindelijk zal resulteren in een climax waar jij niet gelukkig van gaat worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
zolang ze haar telefoon laat liggen en ik nog de 'mogelijkheid' heb om iets uit te kunnen vogelen en ze veranderd geen wachtwoord van haar telefoon, zou je zeggen dat er niks te verbergen is. Kom ik iets anders tegen wat daar wel op gaat lijken, dan ben ik het volledig met je eens, maar op dat punt ben ik nu niet.
Wat een frustratie. Boos dat het je niet lukt om een normale vrouw te krijgen of zo? Wauw.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:17 schreef SemperLibertas het volgende:
Kwestie van tijd voordat ze bovenop hem zit. Het begin is onschuldig, maar de gesprekken draaien sowieso uit op seks. Voeg daar nog de connectie aan toe die ze al met hem heeft en je hebt een 100% garantie op je wijf die je bedriegt. Laat je niks aanpraten over jaloezie; dat is een dooddoener. Net als 'je bent onzeker'. Zij blijft initiatief naar hem nemen dus dat is sowieso niet goed te praten.
Ik zou haar confronteren met de feiten die je hebt en probeer op basis daarvan juist te handelen ofwel haar eruit trappen.
Succes vent, is niet makkelijk maar zo'n bitch ben je liever kwijt dan rijk. Stel jullie relatie loopt wat minder dan is hij de eerste waar ze naartoe gaat om 'uit te huilen'.
ik 31, zij 28. Weet niet of het kansloos is. Ze heeft in mij ook iemand wat ze verder nog nooit in een ander heeft gevonden en dat heeft ze ook besproken met haar ouders, die aangeven dat te moeten koesteren. 'Hier laat je wat, daar breng je wat' zegt haar moeder altijd. Nu is dat geen garantie dat ze dan maar akkoord gaat met geen kinderen, I know.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Zij gaat jou niet wijzer maken dan noodzakelijk je zal zelf die chats moeten inzien. Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? Punt is natuurlijk wel los van het contact met wie dan ook dat als zij een kinderwens heeft en jij niet dat de relatie eigenlijk al dood en begraven is.
Misschien geloof je anders, denk je dat je het uit haar hoofd kunt praten met valide argumenten maar zo'n kinderwens is heel sterk bij vrouwen en eigenlijk niet onderhandelbaar.
op dat er een feestje zou zijn ergens, waar ik ook bij aanwezig zou zijn, of dat de relatie dus even wat lastiger is en hij niet naar details vraagt met wat danquote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:31 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Wat een frustratie. Boos dat het je niet lukt om een normale vrouw te krijgen of zo? Wauw.
Maar Hulkheld, wat bedoel je met dat die jongen niet hapt op wat jouw vriendin zegt? Wat zegt ze dan bijv? Dat is mij nog niet duidelijk.
Misschien is het voor haar wel een heel moeilijk iets en kan ze daar bij jou niet echt mee terecht. Waar kent ze deze man van?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:30 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
nee, op basis wat ik nu gelezen heb, zou er niks aan de hand hoeven zijn, maar omdat zij contact zoekt en blijft zoeken, zet dat je wel aan het denken en daarom de twijfel confronteren ja of nee. Kan er ook naast zitten, wat voor haar reden kan zijn om alles in een stroomversnelling te zetten.
Mijn intentie is om oud te worden met haar, alleen de gezinsuitbreiding is een flinke hobbel nu.
Iets laten en wat meebrengen is natuurlijk iets anders dan een kinderwens aan de kant zetten om bij iemand te kunnen blijven. Je kunt dat niet verwachten, net zo min als zij van jou kan verwachten dat je wel een kind neemt terwijl je dat niet wil.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:31 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ik 31, zij 28. Weet niet of het kansloos is. Ze heeft in mij ook iemand wat ze verder nog nooit in een ander heeft gevonden en dat heeft ze ook besproken met haar ouders, die aangeven dat te moeten koesteren. 'Hier laat je wat, daar breng je wat' zegt haar moeder altijd. Nu is dat geen garantie dat ze dan maar akkoord gaat met geen kinderen, I know.
Als je zeker weet geen kinderen te willen dan is het klaar toch. Laat haar dan juist met iemand anders gaan die dat wel wil.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:30 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
nee, op basis wat ik nu gelezen heb, zou er niks aan de hand hoeven zijn, maar omdat zij contact zoekt en blijft zoeken, zet dat je wel aan het denken en daarom de twijfel confronteren ja of nee. Kan er ook naast zitten, wat voor haar reden kan zijn om alles in een stroomversnelling te zetten.
Mijn intentie is om oud te worden met haar, alleen de gezinsuitbreiding is een flinke hobbel nu.
Kinderwens kun je niet onderhandelen maat. Dat is niet een kwestie van hier laat je wat daar breng je wat, shit is puur oerinstinct door hormonen gedreven. Met 28 heeft ze waarschijnlijk al last van rammelende eierstokken of een voorstadium daar van.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:31 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ik 31, zij 28. Weet niet of het kansloos is. Ze heeft in mij ook iemand wat ze verder nog nooit in een ander heeft gevonden en dat heeft ze ook besproken met haar ouders, die aangeven dat te moeten koesteren. 'Hier laat je wat, daar breng je wat' zegt haar moeder altijd. Nu is dat geen garantie dat ze dan maar akkoord gaat met geen kinderen, I know.
Wat heeft dit nou weer met frustratie te maken. Het scenario lijkt me overduidelijk en dat probeer ik TS in te laten zien.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:31 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Wat een frustratie. Boos dat het je niet lukt om een normale vrouw te krijgen of zo? Wauw.
Maar Hulkheld, wat bedoel je met dat die jongen niet hapt op wat jouw vriendin zegt? Wat zegt ze dan bijv? Dat is mij nog niet duidelijk.
Dat gaan we dus aanzien de komende tijd. Heb in ieder geval een aantal dingen genoteerd met de datum erbij, dat ik kan teruggrijpen op dat ik het al vermoedde. Komt de klap mogelijk minder hard aan, als het die kant opvalt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:30 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat snap ik. Tegelijkertijd: zij zoekt actief aandacht bij een andere man. Zij neemt het initiatief tot iets wat uiteindelijk zal resulteren in een climax waar jij niet gelukkig van gaat worden.
Ze zal je gaslighten door te zeggen dat je haar niet vertrouwt of dat je haar beperkt. Of dat je niet zo onzeker moet doen.
oud bekende uit ouderlijk dorp waar ze vandaan komt. Ze heeft deze issue niet besproken, voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien is het voor haar wel een heel moeilijk iets en kan ze daar bij jou niet echt mee terecht. Waar kent ze deze man van?
Waar wacht je op?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:40 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Dat gaan we dus aanzien de komende tijd. Heb in ieder geval een aantal dingen genoteerd met de datum erbij, dat ik kan teruggrijpen op dat ik het al vermoedde. Komt de klap mogelijk minder hard aan, als het die kant opvalt.
die hoop is er, maar de hoop, want ik heb niet uitgesloten dat ik het niet wil, dat het het wel komt is er ook. Zaken als in welke wereld je je kind laat opgroeien, welke vrijheden je inlevert. En als zij het nu over een sleur heeft, berg je dan maar met kinderen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iets laten en wat meebrengen is natuurlijk iets anders dan een kinderwens aan de kant zetten om bij iemand te kunnen blijven. Je kunt dat niet verwachten, net zo min als zij van jou kan verwachten dat je wel een kind neemt terwijl je dat niet wil.
Het is een van de dingen die volledig compromisloos zijn.
Is dat wat je hoopt, dat zij wel jouw kant op beweegt?
Zo actief is ze niet en ook niet zo 'gek' om bij een ander er dan wel op te duiken. Was dat wel zo, dan had ik dat ook wel toegegeven.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:39 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou weer met frustratie te maken. Het scenario lijkt me overduidelijk en dat probeer ik TS in te laten zien.
Ik bedoel, ze hebben het over kinderen en dan gaat zij actief op zoek naar een neukertje. Dat is toch niet netjes.
ik weet het oprecht niet, zie post van mij zoals zojuist geplaatst. Moeilijke overwegingen voor mij. En die begrijpt zij ook, maar zij zou het mooi vinden de wereld iets mee te geven van haarzelfquote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:42 schreef Elan het volgende:
TS weet je 100% zeker dat je geen kinderen wil of hou je haar een beetje aan het lijntje op dit moment?
het moment dat het duidelijk wordt dat ze andere intenties zou hebben, mogelijk door wel iets te volgen op haar telefoon, ook al gaat dat tegen al mijn principes in.quote:
Snap je overpeinzingen maar als je 31 bent moet je daar wel uit zijn, en anders de relatie beëindigen want vrouwen hebben in tegenstelling tot ons mannen maar een heel beperkt tijdsvenster waar binnen ze aan kinderen kunnen beginnen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:45 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ik weet het oprecht niet, zie post van mij zoals zojuist geplaatst. Moeilijke overwegingen voor mij. En die begrijpt zij ook, maar zij zou het mooi vinden de wereld iets mee te geven van haarzelf
Waarom zou ik een relatie op basis hiervan moetem beëindigen? Als zij juist ook de positieve dingen aandraagt die ze nooit ervaren heeft. Ik de deur dichtgooien en daar spijt van krijgen niet wetende of zij op dezelfde lijn zou zitten, lijkt mij wat vreemd. Ik kan ermee leven dat het er niet zou komen, vraag is, zou zij dat ook kunnen. Die vraag heb ik haar meermaals gesteld en daar had ze ook geen antwoord op op dit moment, niet geheel onlogischquote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Snap je overpeinzingen maar als je 31 bent moet je daar wel uit zijn, en anders de relatie beëindigen want vrouwen hebben in tegenstelling tot ons mannen maar een heel beperkt tijdsvenster waar binnen ze aan kinderen kunnen beginnen.
Besef dat dit soort gedrag van jou extreem stressvol is voor haar en grote onzekerheid met zich mee brengt.
Dat zij aan de relatie twijfelt snap je toch zelf wel?
ik vraag advies middels dit topic, ik heb niet al mijn keuze gemaakt. Ik ben ook voor transparantie in deze, maar dat kan ook moeilijkheden en wantrouwen bij haar in mij op laten borrelen omdat ik in haar prive heb gekeken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:51 schreef Lienekien het volgende:
@:Hulkheld
Waarom gooi je het niet open op tafel? Nu ga je handelen op basis van wantrouwen en vermoedens. Je gedrag gaat veranderen. Kans is dat je op deze manier zelf de wig in de relatie dieper gaat slaan.
Hoe langer je het op deze manier gaat aanzien, hoe groter het verwijt aan jouw adres vanuit haar zal zijn als je haar dit wel gaat vertellen. Het nu op deze manier gaan aanpakken is het begin van het einde.
Dit is niet volwassen omgaan met de situatie.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:46 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
het moment dat het duidelijk wordt dat ze andere intenties zou hebben, mogelijk door wel iets te volgen op haar telefoon, ook al gaat dat tegen al mijn principes in.
Dude ze is gek op je. Die vraag beantwoorden zou een mogelijk einde van de relatie impliceren. Stop er gewoon een baby in als je denkt dat ze de moeite waard of laat haar gaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:59 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Waarom zou ik een relatie op basis hiervan moetem beëindigen? Als zij juist ook de positieve dingen aandraagt die ze nooit ervaren heeft. Ik de deur dichtgooien en daar spijt van krijgen niet wetende of zij op dezelfde lijn zou zitten, lijkt mij wat vreemd. Ik kan ermee leven dat het er niet zou komen, vraag is, zou zij dat ook kunnen. Die vraag heb ik haar meermaals gesteld en daar had ze ook geen antwoord op op dit moment, niet geheel onlogisch
Achterlijke reden om met iemand een kind te krijgen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Dude ze is gek op je. Die vraag beantwoorden zou een mogelijk einde van de relatie impliceren. Stop er gewoon een baby in als je denkt dat ze de moeite waard of laat haar gaan.
Door dat getreuzel en getwijfel van je drijf je haar zo in de armen van een andere kerel.
over die boeg ben ik het ook van plan te gooien. Al is het wel een type die wel open en eerlijk zal zeggen dat er iets zou spelen. Ze kan namelijk niet goed liegen of doen alsof er niks aan de hand is. Daarom de twijfel, aankijken hoe dit loopt en wetende dat ze geen theater kan spelen en er zelf mee komt, of niet als er niks blijft te zijn, of helemaal open gooien.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is niet volwassen omgaan met de situatie.
Praat erover. Vertel dat je haar telefoon open zag liggen en dat je later ook hebt gezien dat ze met hem praatte. Dat het je opgevallen is dat ze veel contact met hem heeft. Dat dat natuurlijk geen probleem is, maar dat je het wel graag zou willen weten als er volgens haar wel een probleem is. Als zij zozeer twijfelt aan jullie relatie (al dan niet vanwege het vershcil in kinderwens) dat ze ineens interesse heeft of denkt te hebben in een ander, is dat juist iets waar je samen over moet kunnen praten en niet wachten tot het fout gaat.
Stel jezelf maar een beetje kwetsbaar op, daar is niets mis mee.
Hij smeer niemand iets aan toch, zij zal dolblij zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:18 schreef maily het volgende:
[..]
Achterlijke reden om met iemand een kind te krijgen.
TS is er nog niet achter of hij dat wel wil en dan kan de boel over een paar jaar alsnog klappen. Arm kind.
Maar hij weet nog niet of hij het wel wil. En ja, leuk als zij dan dolblij is.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij smeer niemand iets aan toch, zij zal dolblij zijn.
als dat zo zou zijn, dan is dat zo. Ik ga niet met halve zekerheid aan kinderen beginnen als dat ook een manco aan mijn zijde kan gaan vormen in een relatie als ik er niet volledig achter zou staan. En daarbij weet ik ook helemaal niet of die kerel er wel op zit te wachten.. Ze heeft zelf aangegeven: ik weet niet of ik het in mijn eentje zou kunnen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Dude ze is gek op je. Die vraag beantwoorden zou een mogelijk einde van de relatie impliceren. Stop er gewoon een baby in als je denkt dat ze de moeite waard of laat haar gaan.
Door dat getreuzel en getwijfel van je drijf je haar zo in de armen van een andere kerel.
de domste reden om een kind te nemen is om je relatie te lijmen, dat vraagt juist alleen maar nog meer van elkaar en wringt alleen maat inderdaad.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:18 schreef maily het volgende:
[..]
Achterlijke reden om met iemand een kind te krijgen.
TS is er nog niet achter of hij dat wel wil en dan kan de boel over een paar jaar alsnog klappen. Arm kind.
Kunnen ze haar tegenhouden?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:24 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
als dat zo zou zijn, dan is dat zo. Ik ga niet met halve zekerheid aan kinderen beginnen als dat ook een manco aan mijn zijde kan gaan vormen in een relatie als ik er niet volledig achter zou staan. En daarbij weet ik ook helemaal niet of die kerel er wel op zit te wachten.. Ze heeft zelf aangegeven: ik weet niet of ik het in mijn eentje zou kunnen.
Het enige wat ik niet hoop is dat ze het straks mogelijk al maanden wist en ondertussen met een ander bezig zou zijn maar het zou uitstellen op basis van dat ze dan gren woonruimte zou hebben en niet zou weten waar ze naartoe zou moeten.
Haar ouders zouden ook nooit accepteren zoiets op die maniet af te kappen en bij een ander direct in te trekken zonder dat zij hem zouden kennen.
Is toch leuk man, zelfs als de relatie uiteindelijk niet werkt moet ik de eerste ouder nog tegenkomen die spijt heeft van zijn of haar kind.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:22 schreef maily het volgende:
[..]
Maar hij weet nog niet of hij het wel wil. En ja, leuk als zij dan dolblij is.
dat kan ook op je 32e nog hoor, dan zou ze hier vertrekken en dan al vrij snel een ander moeten vinden, al heeft haar date-experience haar hiervoor geen goed gedaan, en dan maar zien te settlen en ook daaraan te beginnen. Zoals ik haar ken, gaat dat hem niet worden. En niet dat dat mij vrijpleit om mijn keuze dan maar vooruit te schuiven. Weet ik het 100 procent zeker dan meld ik dat ook directquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij smeer niemand iets aan toch, zij zal dolblij zijn.
Het gaat nu over al dan niet vreemd gaan terwijl zijn gezien haar leeftijd en kinderwens bijna genoodzaakt is om op twee paarden te wedden.
Date-experience?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
dat kan ook op je 32e nog hoor, dan zou ze hier vertrekken en dan al vrij snel een ander moeten vinden, al heeft haar date-experience haar hiervoor geen goed gedaan, en dan maar zien te settlen en ook daaraan te beginnen. Zoals ik haar ken, gaat dat hem niet worden. En niet dat dat mij vrijpleit om mijn keuze dan maar vooruit te schuiven. Weet ik het 100 procent zeker dan meld ik dat ook direct
De reden dat je relatie überhaupt niet werkt is omdat je haar onzeker maakt door je getreuzel. Wanneer denk je het haar duidelijkheid te kunnen geven? Stel je zelf een ultimatum.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:25 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
de domste reden om een kind te nemen is om je relatie te lijmen, dat vraagt juist alleen maar nog meer van elkaar en wringt alleen maat inderdaad.
nee, dat kan niemand, maar er is ook nog iets als rationaliteit en die hebben haar ouders haar heel goed bijgebracht. Zo niet, dan vermoed ik dat ze de keuze al misschien wel gemaakt had en gedacht: die goedheid vind ik bij een ander ook wel. Laat dat iets zijn wat ze in vorige relaties niet heeft gehad en schade aan heeft opgelopen.quote:
Onzin, ze had ook aan het begin vd relatie kunnen zeggen: kinderwens? Weet je het niet? Sorry, dan niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:28 schreef Elan het volgende:
[..]
De reden dat je relatie überhaupt niet werkt is omdat je haar onzeker maakt door je getreuzel. Wanneer denk je het haar duidelijkheid te kunnen geven? Stel je zelf een ultimatum.
Die duidelijkheid (of het gebrek daaraan) werkt twee kanten op.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:30 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Onzin, ze had ook aan het begin vd relatie kunnen zeggen: kinderwens? Weet je het niet? Sorry, dan niet.
32 om aan je eerste te beginnen is rijkelijk laat volgens mij. De baby is er nog niet he. Ze is nu 28, jaartje bezig om zwanger te worden hoeft niet maar kan wel gewoon. Dan nog 9 maanden dragen, ben je 30.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:27 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
dat kan ook op je 32e nog hoor, dan zou ze hier vertrekken en dan al vrij snel een ander moeten vinden, al heeft haar date-experience haar hiervoor geen goed gedaan, en dan maar zien te settlen en ook daaraan te beginnen. Zoals ik haar ken, gaat dat hem niet worden. En niet dat dat mij vrijpleit om mijn keuze dan maar vooruit te schuiven. Weet ik het 100 procent zeker dan meld ik dat ook direct
Edit: Alles na jouw quote niet gelezen, topic gaat snel en ik was te lang bezig met mijn spreekbeurt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Zij gaat jou niet wijzer maken dan noodzakelijk je zal zelf die chats moeten inzien. Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? Punt is natuurlijk wel los van het contact met wie dan ook dat als zij een kinderwens heeft en jij niet dat de relatie eigenlijk al dood en begraven is.
Misschien geloof je anders, denk je dat je het uit haar hoofd kunt praten met valide argumenten maar zo'n kinderwens is heel sterk bij vrouwen en eigenlijk niet onderhandelbaar.
Weet niet hoelang jullie samen zijn maar de meeste mannen groeien in hun relatie en weten met 30 echt wel of ze wel of geen kinderen willen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:30 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Onzin, ze had ook aan het begin vd relatie kunnen zeggen: kinderwens? Weet je het niet? Sorry, dan niet.
Nee, je wil het niet over die boeg gooien. Je wil wachten. Doe het niet. Als er een zekere manier is om je relatie kapot te maken, is het nu wantrouwig blijven en niet open te gooien wat er bij jou speelt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:19 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
over die boeg ben ik het ook van plan te gooien. Al is het wel een type die wel open en eerlijk zal zeggen dat er iets zou spelen. Ze kan namelijk niet goed liegen of doen alsof er niks aan de hand is. Daarom de twijfel, aankijken hoe dit loopt en wetende dat ze geen theater kan spelen en er zelf mee komt, of niet als er niks blijft te zijn, of helemaal open gooien.
ben je echt altijd zo slap dat je je eigen verantwoordelijkheid ontloopt en begint over 'dat zij dat zou hebben moeten zeggen' ?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:30 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Beetje mee eens. En ts is ook zelfverzekerd over "zijn eigenschap" die zij bij geen ander had gevonden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Weet niet hoelang jullie samen zijn maar de meeste mannen groeien in hun relatie en weten met 30 echt wel of ze wel of geen kinderen willen.
De argumenten over een verdorven wereld zijn ook niet bepaald steekhoudend in de zin dat dat zaken zijn die op korte termijn zullen veranderen. Volgens mij heb je gewoon bindingsangst of durf je je niet te committeren en projecteer je dat op haar.
Je praat ook nogal laatdunkend over haar ten aanzien van haar datingverleden.
zij stelde het toen als: als het past en ook dan had zij toen nog zoiets als: moet je er wel aan beginnen, gedurende de relatie is dat een 'ja' geworden. Hebben we ook vaker besproken. Had ik dan moeten zeggen: dan kap ik het maar af? Vind ik niet. Ben samen met een fijn persoon waar ik van houd en als die dan nu contact zoekt met een ander, dan zet dat je aan het denken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:31 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Die duidelijkheid (of het gebrek daaraan) werkt twee kanten op.
De rest vond ik wel wat hard, maar dit is wel hoe TS in dit topic overkomt. Ook over het probleem met die appjes wil hij niet beginnen, maar afwachten of ze vreemd gaat of meedeelt dat ze vertrekt, want dan was er kennelijk iets aan de hand.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ben je echt altijd zo slap dat je je eigen verantwoordelijkheid ontloopt en begint over 'dat zij dat zou hebben moeten zeggen' ?
Ik denk dat dit wel het sluitende antwoord is op de vraag die TS stelt.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De rest vond ik wel wat hard, maar dit is wel hoe TS in dit topic overkomt. Ook over het probleem met die appjes wil hij niet beginnen, maar afwachten of ze vreemd gaat of meedeelt dat ze vertrekt, want dan was er kennelijk iets aan de hand.
Neem je eigen verantwoordelijkheid en maak het écht bespreekbaar, zou ik tegen TS willen zeggen.
Zoals gezegd: dan gun ik haar dat, maar dan mag contact gedurende onze relatie met een ander waarbij je niet weet waarop het uitdraait toch wel een beetje knagen?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:31 schreef Elan het volgende:
[..]
32 om aan je eerste te beginnen is rijkelijk laat volgens mij. De baby is er nog niet he. Ze is nu 28, jaartje bezig om zwanger te worden hoeft niet maar kan wel gewoon. Dan nog 9 maanden dragen, ben je 30.
Laat staan als over 2 jaar jullie relatie sneuvelt omdat jij toch niet wil en ze moet dan hals over kop op zoek naar een vent c.q. zaad dan komt er een hoop tijdsdruk op te staan.
Ja, dus ga ik haar vragen wat de intentie is van de apps met hem.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je wil het niet over die boeg gooien. Je wil wachten. Doe het niet. Als er een zekere manier is om je relatie kapot te maken, is het nu wantrouwig blijven en niet open te gooien wat er bij jou speelt.
Good for you. Ik zou er niet te lang mee wachten.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:40 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja, dus ga ik haar vragen wat de intentie is van de apps met hem.
Zo omschrijft zij dat zelf, dat ze voornamelijk creeps tegenkwam, ik ken geen van allen of heb fotos gezien..quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:37 schreef maily het volgende:
[..]
Beetje mee eens. En ts is ook zelfverzekerd over "zijn eigenschap" die zij bij geen ander had gevonden.
daar wil ik niet mee wachten, want als het zo is dat ik haar daarmee confronteer en er blijkt waarheid in te zitten, dan is dat zo en wens ik haar veel plezier bij wie dan ook.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De rest vond ik wel wat hard, maar dit is wel hoe TS in dit topic overkomt. Ook over het probleem met die appjes wil hij niet beginnen, maar afwachten of ze vreemd gaat of meedeelt dat ze vertrekt, want dan was er kennelijk iets aan de hand.
Neem je eigen verantwoordelijkheid en maak het écht bespreekbaar, zou ik tegen TS willen zeggen.
Knagen is goed, dat biedt in veel gevallen de ruimte tot zelfreflectie.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:40 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Zoals gezegd: dan gun ik haar dat, maar dan mag contact gedurende onze relatie met een ander waarbij je niet weet waarop het uitdraait toch wel een beetje knagen?
conflictmijdend ben ik helemaal niet en ik trek ook snel genoeg mijn eigen conclusies en accepteer de gevolgen, dus verantwoordelijkheid nemen doe ik zeker wel, maar dit was voornamelijk om eens te kijken hoe er naar wordt gekeken om dit te bespreken. Nooit eerder dit gevoel gehad of situatie meegemaakt en dus wordt er vanuit gegaan dat ik maar de gemakkelijke keuze maak.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ben je echt altijd zo slap dat je je eigen verantwoordelijkheid ontloopt en begint over 'dat zij dat zou hebben moeten zeggen' ?
De meeste vrouwen willen een man die iig enigszins sterk en doortastend werkt en die zijn eigen verantwoordelijkheid neemt..
En het is ook helemal niet erg om jezelf aan te leen in zo'n rol soms ook te kruipen, omdat je partner dat graag van je ziet (maar ook dat je zelf er voordeel van kunt hebben door wat assertieve te worden en pro-aktief te zijn)
Ik vermoed dat je vriendin vooral naar andere mannen is gaan kijken omdat ze doorheeft dat jij maar een slap afwachtend en conflict-ontwijkend karakter hebt, en weinig van jou afkomt....
Is wel hopen voor haar dat die andere man dan een verbetering zal blijken te zijn..
maar ik denk ook dat het voor haar gewoon tijd is een beslissing te nemen en ze doorheeft dat ze met jou geen toekomst zal hebben..
Vats dat haar ouders dat ook bevestigen zullen als ze hen verteld dat ze een nieuwe gevonden heeft, die ze hen wil voorstellen...
Eigenlijk snap ik je topic niet als je ergens weet dat ze het type niet is om te liegen etc.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:19 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
over die boeg ben ik het ook van plan te gooien. Al is het wel een type die wel open en eerlijk zal zeggen dat er iets zou spelen. Ze kan namelijk niet goed liegen of doen alsof er niks aan de hand is. Daarom de twijfel, aankijken hoe dit loopt en wetende dat ze geen theater kan spelen en er zelf mee komt, of niet als er niks blijft te zijn, of helemaal open gooien.
volgende week zondag gaan we op vakantie, dus die tijd is er zeer zekerquote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:46 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Knagen is goed, dat biedt in veel gevallen de ruimte tot zelfreflectie.
Maar doe je dat ook? Want ik denk wel dat je mede oorzaak bent dat ze open staat om het ergens anders te zoeken.
Mijn tip: Vraag d'r morgen of ze volgende week zaterdag/zondag iets in d'r agenda heeft. Zo niet; pitch die dag als een dag voor jullie samen. Haal een lekkere fles champagne/wijn in huis, maak voor haar (in overleg natuurlijk) een afspraak bij de kapper/nagelstudio/huid/massagesalon of iets in die richting als mooie gesture dat je haar oprecht waardeert.
En gebruik dan die dag om op een hele relaxe manier, in alle openheid jullie toekomst visies op tafel te leggen. Heel relax, zonder te dwingen, zonder te beschuldigen, zonder te vragen wie die hardloper is. Gewoon; he mop, we hebben nu al X lang een relatie, ik krijg nog elke dag een glimlach als ik je zie in de ochtend, wat was het leuk, wat willen de komende tijd nog doen (denk aan vakantie, kleinere keuzes om samen te maken). Dan kunnen jullie beiden het gesprek organisch wel meer richting de grotere onderwerpen laten vloeien. Duidelijkheid zonder gezeik.
Enige vorm van onzekerheid aan mijn zijdequote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:48 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Eigenlijk snap ik je topic niet als je ergens weet dat ze het type niet is om te liegen etc.
Lekker man! Maak er dan ook echt iets van op een relaxte, niet ja-maar-jij-dit-dat-zus-zo of wat dan ook van. Maak ook voor de reis duidelijk welke dag je dit in wil plannen. Zeg dan ook, zondag vliegen we, die dinsdag zijn we lekker chill (reis stress/jetlag/koffers uitpakken/nieuwe plek ontdekken is achter de rug en net genoeg dat het echt de vakantie chill modus is), en plan dan dus ook voor haar daar iets in (vakantie is ontspannen dus ik zou oprecht gaan voor een goede masseur of sauna als ze daar van houdt of iets waar ze echt helemaal van kan genieten en wat misschien ook wel een beetje onverwachts uit jouw hoek kan komen, zodat je wel laat zien dat je intenties goed zijn en dat je voor haar wilt gaan).quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:49 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
volgende week zondag gaan we op vakantie, dus die tijd is er zeer zeker
Dit is echt een grandioos kut idee.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:53 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Lekker man! Maak er dan ook echt iets van op een relaxte, niet ja-maar-jij-dit-dat-zus-zo of wat dan ook van. Maak ook voor de reis duidelijk welke dag je dit in wil plannen. Zeg dan ook, zondag vliegen we, die dinsdag zijn we lekker chill (reis stress/jetlag/koffers uitpakken/nieuwe plek ontdekken is achter de rug en net genoeg dat het echt de vakantie chill modus is), en plan dan dus ook voor haar daar iets in (vakantie is ontspannen dus ik zou oprecht gaan voor een goede masseur of sauna als ze daar van houdt of iets waar ze echt helemaal van kan genieten en wat misschien ook wel een beetje onverwachts uit jouw hoek kan komen, zodat je wel laat zien dat je intenties goed zijn en dat je voor haar wilt gaan).
Ga dan het gesprek aan in een goede setting. Alle uitkomsten dan zijn winst. Of je gaat verder, of je beseft beide op een goede manier dat het toch niet werkt, dan is het 'even goede vrienden' en kies je beiden een ander pad. Scheelt jaren gezeik en ellende.
Zou het sneller doen, zo snel mogelijk. Vakantie moet relaxt zijn en geen spanningen hebben voor een moeilijk gesprek tijdens de vakantie.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:49 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Gewoon open kaart spelen en al je vragen op tafel leggen. Iets anders is alleen maar uitstel van executie.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:50 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Enige vorm van onzekerheid aan mijn zijde
Hopelijk zit ze dan ook niet steeds te appen met die andere man.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:49 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Uiteraard. Vreemdgaan is nooit goed te praten. Maar afgaande op jouw verhaal geloof ik niet dat dat per se aan de hand is. Je kan in haar telefoon en zij archiveert chats, dat is niet heel verdacht.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:40 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Zoals gezegd: dan gun ik haar dat, maar dan mag contact gedurende onze relatie met een ander waarbij je niet weet waarop het uitdraait toch wel een beetje knagen?
Wat wel opvallend is, is dat ze aan zo’n jongen zegt dat ze relatieproblemen heeft.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:06 schreef maily het volgende:
[..]
Hopelijk zit ze dan ook niet steeds te appen met die andere man.
Misschien weet ze niet hoe ze chats moet vergrendelen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:13 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Wat wel opvallend is, is dat ze aan zo’n jongen zegt dat ze relatieproblemen heeft.
Ik, als vrouw, zou dat niet zeggen tegenover een andere man als ik in een fijne relatie zit. Tenzij ik die ander )stiekem) echt wel leuk begin te vinden en vertrouw. En daar wel iets in zie. En dan ook als ik niet blij met m’n relatie ben, het niet goed loopt etc. Dus ergens deugt dat stukje niet helemaal natuurlijk.
*weleens gedaan MAAR ik vergrendel mijn chat dan wel.
En laat zeker mijn telefoon niet onbeheerd achterquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:13 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Wat wel opvallend is, is dat ze aan zo’n jongen zegt dat ze relatieproblemen heeft.
Ik, als vrouw, zou dat niet zeggen tegenover een andere man als ik in een fijne relatie zit. Tenzij ik die ander )stiekem) echt wel leuk begin te vinden en vertrouw. En daar wel iets in zie. En dan ook als ik niet blij met m’n relatie ben, het niet goed loopt etc. Dus ergens deugt dat stukje niet helemaal natuurlijk.
tegenhouden kan je dat toch niet, en ernaar vragen wordt ook vervelend voor beidenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:06 schreef maily het volgende:
[..]
Hopelijk zit ze dan ook niet steeds te appen met die andere man.
nee, absoluut niet. Als ik die chat niet had gezien, had er 0 reden geweest tot argwaan. Ze heeft ook met oudcollegas contact, dat heeft ze ook altijd gewoon gezegd, dit niet al zegt ze tegen hem van wel. Als ik een keer een onschuldige app krijg, zelfs al is het op mijn werktelefoon van een vrouwelijke collega werkgerelateerd is het al bijna paniek.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteraard. Vreemdgaan is nooit goed te praten. Maar afgaande op jouw verhaal geloof ik niet dat dat per se aan de hand is. Je kan in haar telefoon en zij archiveert chats, dat is niet heel verdacht.
Kan het niet gewoon zijn dat je vooral zelf op dit moment heel onzeker bent omdat je haar geen duidelijkheid kan of wil geven?
Zit hier niet het probleem?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:45 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
tegenhouden kan je dat toch niet, en ernaar vragen wordt ook vervelend voor beiden
Dat vind ik ook het hele rare eraan. Hij vroeg ook: krijg je dan geen gezeur met je vriend? Dat kan je op 2 manieten interpreteren: hij heeft geen interesse en vraagt oprecht: maak je dan niet nu alles stuk? Of: hij vindt het wel interessant maar wilt er geen last van ondervinden of problemen doot krijgen. Zijn apps en de manier waarop hij appt gaat naar het eerste, al start mijn vriendin dan weer, en dat is soms ook 2-3 dagen later, een nieuw gespreksonderwerp op.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:13 schreef Zonnige het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om gewoon eens op een geschikt moment tegen haar te zeggen dat je merkt dat het allemaal wat minder lekker loopt sinds de kinderwens ter sprake is gekomen en dat je er heel graag over wil praten omdat je van haar houdt en je wil ook zeker weten dat jullie als stel OK zijn. Geef haar de kans om daar uitgebreid op te reageren, er komt later in het gesprek wel een moment om aan te geven dat jij onzeker wordt door haar geapp met die gast.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:40 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ja, dus ga ik haar vragen wat de intentie is van de apps met hem.
dat durf ik wel, maar daarom ook beter als dat voor de vakantie wordt besproken. Alleen dan nog heb je er geen controle over en kan dat doorgaan. Ze weet dan alleen dat ik ervan weet en het vervelend vindquote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:53 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Zit hier niet het probleem?
Je vriendin appt met een andere man, je denkt dat dit zelfs tijdens jullie vakantie zo zal zijn, en je durft daar niks van te zeggen?
Het appen is slechts een symptoom van een groter probleem. Ga het gesprek aan op het grotere probleem, de vraag is of (en eventueel waarom) zij de deur op een kiertje zet voor een andere man.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 18:53 schreef HulkHeld het volgende:
dat durf ik wel, maar daarom ook beter als dat voor de vakantie wordt besproken. Alleen dan nog heb je er geen controle over en kan dat doorgaan. Ze weet dan alleen dat ik ervan weet en het vervelend vind
Nieuwsflash! Als je in een gezonde relatie zit, vindt je partner het zeer ongemakkelijk/onwenselijk als jij je vervelend voelt bij iets.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:01 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
dat durf ik wel, maar daarom ook beter als dat voor de vakantie wordt besproken. Alleen dan nog heb je er geen controle over en kan dat doorgaan. Ze weet dan alleen dat ik ervan weet en het vervelend vind
Zij speelt met zijn vertrouwen en stelt dat flink op de proef. En als TS er wat van zegt of er naar vraagt dan negeert ze dat.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je wil het niet over die boeg gooien. Je wil wachten. Doe het niet. Als er een zekere manier is om je relatie kapot te maken, is het nu wantrouwig blijven en niet open te gooien wat er bij jou speelt.
ik wi niet specifiek 'hard' tegen TS zijn... maar denk wel dat het gaat om "Wake Up and Smell the Coffee"...quote:
+ Als deze dame een kinderwens heeft en TS niet, kan dat een definitieve splijtzwam worden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik wi niet specifiek 'hard' tegen TS zijn... maar denk wel dat het gaat om "Wake Up and Smell the Coffee"...
Er is volgens mij idd een gerede kans dat zijn vriendin uiteindelijk wel vreemd zal gaan ....
maar dat is dan ook een gevolg van zijn weigering de problemen in hun relatie aan te spreken.
Van wat hij schrijft over dat chat-contact lijkt het volgens mij absoluut een relatief 'pril' flirterig contact ...
als hij aangeeft dat zijn vriendin hem geschreven heeft "of hij haar niet te enthousiast vond" en hij antwoordde: "neehoor, zolang je maar geen probleem krijgt met je vriend dat je met mij appt",
dan zou ik dat absoluut als een beginnend flirt interpreteren, waarbij hij ook relatief snel de grens stelt dat hij niet echt op zoek is naar een vreemdgaande vrouw (maar wel intersse heeft)...
Pril, maar mogelijk des te gevaarlijker, als zij ook overweegt dat hij mischien bepaale dingen die haar aan haar huidige relatie niet bevalen, zou kunnen opvullen...
Als TS dat gaat negeren, met zijn afwachtende en 'aankijkende' houding doet hij nu juist dat wat vermoedelijk enkel de ruimte schept dat dat prille flirten verder kan gaan..
als zijn enige doel is haar te 'betrappen' zal dat vast kunnen gebeuren over enige tijd ..
maar zelf zou ik het slimmer vinden om, mocht hij dat willen, eerder een poging te doen de relatie te redden...
... of hij dat wil, moet hij zelf weten, maar hij moet wel weten hoe de stand is... dat hij 1-0 achterstaat met nog niet al te lang meer te spelen en onduidelijk hoeveel extratijd hij krijgt..
verder, als hij de relatie wil reddden, zal hij de problemen in hun relatie moeten aanspreken.. om iig de indruk te geven dat hij dat wil oplossen...
het chatten met die man is hooguit een symptoom, maar de problemen liggen juist in zijn relatie
laat ik voorop stellen dat ik je hele verhaal snap, echter vind ik het vreemd dat je mijn houding daarin laks of niet krachtig vindt. Ik stel duidelijke grenzen, ik geef aan hoe ik in bepaalde zaken sta, ik bied haar alle vrijheid, maar heb slechts op 1 punt tijd nodig tot een goed besluit te komen. Dat zij dat mogelijk opvat als terughoudend want het antwoord is er nog niet wat zij graag zou willen, kan ik dan wel forceren, maar een 'nee' kan ook een einde betekenen. En daarom dat ik ook altijd heb aangegeven, bevalt iets je niet, dan praten we erover en kunnen we tot diverse beslissingen komen. Dan helpt het niet als er met een wildvreemde waar ik in 3,5 jaar niets van heb gehoord een gesprek voorbij zie komen met de huidige status. Ja, ik ga het bevragen, maar dat hoeft de behoefte naar een antwoord niet te bevredigen en dus kan ze er nog voor kiezen om het appen doorgang te laten vinden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik wi niet specifiek 'hard' tegen TS zijn... maar denk wel dat het gaat om "Wake Up and Smell the Coffee"...
Er is volgens mij idd een gerede kans dat zijn vriendin uiteindelijk wel vreemd zal gaan ....
maar dat is dan ook een gevolg van zijn weigering de problemen in hun relatie aan te spreken.
Van wat hij schrijft over dat chat-contact lijkt het volgens mij absoluut een relatief 'pril' flirterig contact ...
als hij aangeeft dat zijn vriendin hem geschreven heeft "of hij haar niet te enthousiast vond" en hij antwoordde: "neehoor, zolang je maar geen probleem krijgt met je vriend dat je met mij appt",
dan zou ik dat absoluut als een beginnend flirt interpreteren, waarbij hij ook relatief snel de grens stelt dat hij niet echt op zoek is naar een vreemdgaande vrouw (maar wel intersse heeft)...
Pril, maar mogelijk des te gevaarlijker, als zij ook overweegt dat hij mischien bepaale dingen die haar aan haar huidige relatie niet bevalen, zou kunnen opvullen...
Als TS dat gaat negeren, met zijn afwachtende en 'aankijkende' houding doet hij nu juist dat wat vermoedelijk enkel de ruimte schept dat dat prille flirten verder kan gaan..
als zijn enige doel is haar te 'betrappen' zal dat vast kunnen gebeuren over enige tijd ..
maar zelf zou ik het slimmer vinden om, mocht hij dat willen, eerder een poging te doen de relatie te redden...
... of hij dat wil, moet hij zelf weten, maar hij moet wel weten hoe de stand is... dat hij 1-0 achterstaat met nog niet al te lang meer te spelen en onduidelijk hoeveel extratijd hij krijgt..
verder, als hij de relatie wil reddden, zal hij de problemen in hun relatie moeten aanspreken.. om iig de indruk te geven dat hij dat wil oplossen...
het chatten met die man is hooguit een symptoom, maar de problemen liggen juist in zijn relatie
dat geduld komt ook omdat ik verder niks vreemds ben tegengekomen, behalve dat ze zelf aangeeft of ze niet te enthousiast is en zijn reactie daarop en vervolgens die van haar. Alsof ik zou weten dat zij contact hebben, ja dat weet ik wel, maar zij niet.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:31 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Zij speelt met zijn vertrouwen en stelt dat flink op de proef. En als TS er wat van zegt of er naar vraagt dan negeert ze dat.
'Het is gewoon een vriend' my ass.
Ik bewonder overigens wel het geduld van TS, oprecht.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. @TS, lees je mee?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja dat is een oerdrang. Dat kind komt er hoe dan ook. Al springt de man hoog of laag. De man heeft niets te willen in deze.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:29 schreef Lienekien het volgende:
Dat lijkt me echt een groot ding, als een een duidelijke kinderwens heeft en de ander niet.
Zeker, het zal besproken worden, wat daaruit komt zien we wel. Het aanvullen van hem in behoeften van haar die ik niet zou kunnen aanvullen is echt een veel te vroeg stadium hierin. Is dat wel zo, dan is sowieso duidelijk wat het resultaat is.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:02 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. @:TS, lees je mee?
Doe gewoon dat kind. Of loop weg. Als de vrouw voelt dat het tijd is heb je helemaal niks te willen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:01 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
dat geduld komt ook omdat ik verder niks vreemds ben tegengekomen, behalve dat ze zelf aangeeft of ze niet te enthousiast is en zijn reactie daarop en vervolgens die van haar. Alsof ik zou weten dat zij contact hebben, ja dat weet ik wel, maar zij niet.
nou.. Dat is wel een beetje cru, zolang ik de energie in steek om een relatie in stand te houden en de ander is mogelijk op een ander toer bezig, wat nu nog te vroeg is om zeker te weten, dan loop ik niet weg, dan mag zij dat doen, letterlijk.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Doe gewoon dat kind. Of loop weg. Als de vrouw voelt dat het tijd is heb je helemaal niks te willen.
Echt hoor. Zo werkt dat nou eenmaal volgens het oerinstinct.
Als je zoals je zegt in de OP er "anders in staat" dan ben je volkomen kansloos. Je houdt zoiets niet tegen.quote:
Waarom ga je niet in op de posts die gaan over een volwassen oplossing? Het komt over alsof jij alleen maar geïnteresseerd bent in haar confronteren met het appen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:06 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Zeker, het zal besproken worden, wat daaruit komt zien we wel. Het aanvullen van hem in behoeften van haar die ik niet zou kunnen aanvullen is echt een veel te vroeg stadium hierin. Is dat wel zo, dan is sowieso duidelijk wat het resultaat is.
Je houdt iets niet in stand als er sprake is van een oerdrang bij de vrouw. Gaat toch gebeuren. Al dan niet met jou.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:09 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
nou.. Dat is wel een beetje cru, zolang ik de energie in steek om een relatie in stand te houden en de ander is mogelijk op een ander toer bezig, wat nu nog te vroeg is om zeker te weten, dan loop ik niet weg, dan mag zij dat doen, letterlijk.
Nee jij houdt de relatie niet in stand. Jij geeft geen duidelijkheid op de belangrijkste vraag in haar leven.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:09 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
nou.. Dat is wel een beetje cru, zolang ik de energie in steek om een relatie in stand te houden en de ander is mogelijk op een ander toer bezig, wat nu nog te vroeg is om zeker te weten, dan loop ik niet weg, dan mag zij dat doen, letterlijk.
Ja zo werkt dat. Goede post die ik helemaal had moeten quoten. Maar hij staat hierboven in zijn geheel dus.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:14 schreef Lenny77 het volgende:
Jij geeft geen duidelijkheid op de belangrijkste vraag in haar leven.
Hij wil haar gewoon niet kwijt... dus dan maar onbewust aan het lijntje houden.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat. Goede post die ik helemaal had moeten quoten.
je schijnt het nogal zeker te weten, ik gun haar alles, zoals meerdere keren aangegeven ook met een ander. Dan moet ze dat uitspreken met een ander te willen uitzoeken, maar niet die problematiek 'mogelijk' met anderen besprekenquote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee jij houdt de relatie niet in stand. Jij geeft geen duidelijkheid op de belangrijkste vraag in haar leven.
Je stelt zelfs dingen uit zoals die koop omdat je waarschijnlijk geen kinderen wil.
En DAT weet ze en voelt zij ook.
Als jij heel eerlijk tegen jezelf zou zijn dan weet je dat jij er geen wil. Zelfs niet met de vrouw van je leven (je eigen woorden).
Dus laat haar gaan en bespaar jezelf de ellende van een lelijke breuk en gun haar meer tijd om iemand te vinden die wel een gezinnetje met haar wil.
Jij voelt je veel te zeker in je positie (enige die goed is voor haar en haar ouders die dit ook niet zouden willen).
Ze is 28 en de klok tikt. Ze tikt hard.. Daar kom jij niet tegenop, daar komt niemand tegenop
Grotendeels mee eens.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:32 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
je schijnt het nogal zeker te weten, ik gun haar alles, zoals meerdere keren aangegeven ook met een ander. Dan moet ze dat uitspreken met een ander te willen uitzoeken, maar niet die problematiek 'mogelijk' met anderen bespreken
Mijn vorige partner is bij me weg gegaan omdat ik geen kinderen wilde. Wij hadden alles goed op de rit, net samen huisje gekocht, leuke vrienden, goede seks en geld genoeg. Iedereen vond ons een leuk stel en complementair aan elkaar maar daarom is zij wel weg gegaan. Was toen 27 en zij was 26 en waren 5 jaar samen. Heb heel duidelijk gezegd dat ik ze echt niet wilde en toen zijn we helaas uit elkaar gegaan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 17:33 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Edit: Alles na jouw quote niet gelezen, topic gaat snel en ik was te lang bezig met mijn spreekbeurt.
Ik heb net alle reacties gelezen en ik zit bij jou eigenlijk echt wel op 50/50. Ik snap je insteek, en je hebt best een sterke mening (en ik vermoed dat er iemand jou ooit heeft bedrogen vanuit je overtuiging, dat is klote en dat verdien je niet, maar dit is een aanname en hoef je ook niet te verdedigen of over uit te wijden).
Aan de andere kant, een kinderwens is inderdaad wel een ding bij vrouwen. Ik ben zelf langzaam aan richting de eind 30 num en ik heb altijd tegen mijn partner gezegd dat als het niet gebeurd vind ik dat prima, gebeurd het wel, even goed prima. Voor mij 'boeit' het niet zoveel of het wel/niet gebeurd, en zij staat er in de basis net zo in, alleen komt nu ook voor haar de leeftijd dat we wel dat gesprek aan moeten gaan. Een geriatrische zwangerschap brengt natuurlijk wel gevaren en andere mogelijke complicaties met zich mee, en of je nu nog 30-40 jaar samen blijft of alsnog na 10 jaar uit elkaar gaat, kan je iemand wel die mogelijkheid ontnemen.
Persoonlijk als man zijnde is het voor mij zelf allemaal niet zo spannend, maar ik erken wel dat het voor een vrouw toch een harde keuze is, die puur op evolutie niveau, tegen alles in gaat. Dat kan verwarrend, vervelend of andere aspecten met zich mee brengen voor de vrouw.
En ik ben geen vrouw en geen psycholoog dus ik wil het zeker niet invullen, maar ik ( denk? ) dat ik me wel besef dat dit een groter thema is voor de vriendin van OP dan voor hem.
En ook daarmee wil ik niet zijn zorgen niet serieus nemen.
Oke, lief dagboek, wat een lange post voor iets simpels om te zeggen dat ik op 50/50 met je mee gaat. Doe er mee wat je wil, of juist niets, even goed._!
ja het is ook niet makkelijk, maar de enige manier om voor nu 'zeker', want vraag blijft kom je snel iemand tegen waarmee je wilt settelen, te zijn is dit afkappen ondanks de vele positieve kanten. Dat is de afweging die zij moet maken als het haar niet snel genoeg gaat of als ik bij wijze over 3 weken zeg: nee op zeker niet. Ik moet mij hier ongeveet verontschuldigen dat ik het haar moeilijk maak terwijl zij bij derden zit aan te klooien.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:35 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens.
Maar kan jij je voorstellen dat zij ook in de knoop zit? Je loopt ook niet zomaar weg uit een relatie..
ik heb altijd aangegeven hoe ik erin stond en sta. Als dat antwoord niet bevredigend is voor haar, moet zij die keuze maken. Als zij erachter komt dat ze oke is zonder kinderen, dan ga ik dat toch niet afkappen, of moet ik het dan afkappen want ja ergens weet ik dat ze het misschien toch wel wil en haar kwetsen met: nou ik ga bij je weg zodat jij je droom kan waarmaken, doeidoeidemazzel en het was leuk verder, tot nooit?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn vorige partner is bij me weg gegaan omdat ik geen kinderen wilde. Wij hadden alles goed op de rit, net samen huisje gekocht, leuke vrienden, goede seks en geld genoeg. Iedereen vond ons een leuk stel en complementair aan elkaar maar daarom is zij wel weg gegaan. Was toen 27 en zij was 26 en waren 5 jaar samen. Heb heel duidelijk gezegd dat ik ze echt niet wilde en toen zijn we helaas uit elkaar gegaan.
Op de eerste ontmoeting met mijn huidige vrouw gelijk gevraagd en gelukkig wilde zij ze ook niet. Je moet daar gewoon niet mee fucken als man. Je hoeft er niet aan te beginnen maar maak gewoon tijdig een keuze en hou mensen niet aan het lijntje.
Het hebben van een onbeantwoorde kinderwens heel erg stressvol en deprimerend voor vrouwen die die wens hebben. Op 31 weet je als man echt wel of je ze wil of niet. Zeker in een vaste relatie.
Nogmaals het lijkt met 28 alsof je tijd genoeg hebt maar je venster om er op een verantwoorde manier aan te beginnen (dus niet op 35) is relatief klein. Zeker als je ook nog een vent moet zoeken.
quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:43 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ik heb altijd aangegeven hoe ik erin stond en sta. Als dat antwoord niet bevredigend is voor haar, moet zij die keuze maken. Als zij erachter komt dat ze oke is zonder kinderen, dan ga ik dat toch niet afkappen, of moet ik het dan afkappen want ja ergens weet ik dat ze het misschien toch wel wil en haar kwetsen met: nou ik ga bij je weg zodat jij je droom kan waarmaken, doeidoeidemazzel en het was leuk verder, tot nooit?
Zij moet deze vraag beantwoordt zien om zelf een conclusie te kunnen trekken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:41 schreef Seven. het volgende:
Als je kinderen zou willen, zou je ze dan willen met haar?
daar zijn we wel de diepte over aangegaan, maar als ik op die momenten het idee had en ook aangaf dat het mij niet extra verrijking geeft in het leven, dan lijkt mij dat een duidelijke richting. Altijd zo aangegeven en zou het wel komen, dan ga je daar wel voor de 100% voor, maar komt het niet dan ben ik daar ook content mee. Als zij dan het idee heeft dat er geen volledige consensus is, nogmaals hoe kut ik dat ook zou vinden, dan kan ze dat bij een ander zoeken. Nogmaals de apps naar een ander zijn onschuldig, maar het idee dat dat om kan slaan omdat er bepaalde dingen genoemd worden, weet ik dsn liever zeker dan dat er maar omheen wordt gedraaid.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:39 schreef Seven. het volgende:
Als je zelf een toekomstbeeld hebt van je partner als vader van je kinderen, dan komt het na 3,5 jaar best wel binnen als hij (dan pas) aangeeft eigenlijk helemaal niet te weten of hij daar ooit voor open staat.
Tekenend voor de relatie dat het schijnbaar pas na 3,5 jaar samen besproken is. TS is niet bereid om de diepte in te gaan op de zaken die er echt toe doen. Van een emotioneel onvolwassene kun je niet verwachten dat hij een veilige haven kan zijn binnen een relatie, laat staan voor een gezin.
En zij is vermoedelijk ook nog niet volwassen genoeg, gezien de zinspeling dat zij jaloers reageert op berichtjes van collega's. Ook zij heeft blijkbaar in 3,5 jaar tijd niet gecommuniceerd over haar kinderwens.
In een gezonde veilige relatie haal je voornamelijk het beste in elkaar naar boven. Klinkt niet alsof dat hier het geval is.
Nee nee, ze WEET dat ze kinderen wil.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:43 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ik heb altijd aangegeven hoe ik erin stond en sta. Als dat antwoord niet bevredigend is voor haar, moet zij die keuze maken. Als zij erachter komt dat ze oke is zonder kinderen, dan ga ik dat toch niet afkappen, of moet ik het dan afkappen want ja ergens weet ik dat ze het misschien toch wel wil en haar kwetsen met: nou ik ga bij je weg zodat jij je droom kan waarmaken, doeidoeidemazzel en het was leuk verder, tot nooit?
daarop is het antwoord ja, mits ik daar voor mezelf ook aan toe ben en dat ben ik op dit punt niet, niet genoeg blijkbaar.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:46 schreef Seven. het volgende:
[..]
[..]
Zij moet deze vraag beantwoordt zien om zelf een conclusie te kunnen trekken.
Dit is een neequote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:50 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
daarop is het antwoord ja, mits ik daar voor mezelf ook aan toe ben en dat ben ik op dit punt niet, niet genoeg blijkbaar.
Een afwachtende nee op je 22e is ok, een nee op je 31e is een echte nee.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:54 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
zolang ik er niet uit ben is dat een nee inderdaad.
dat ben ik ook, door in ieder geval geen ja te zeggen en het dan uiteindelijk te laten klappen als het zo ver is door te zeggen dat het eigenlijk een nee was maar haar niet kwijt wilde. Hoe kut ik het ook vind, als zij niet met een nee kan leven, move on, dan gaat ze weg, maar niet achter de rug om anderen kenbaar maken wat nu de struggle is en peilen hoe gespannen de boog staatquote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Een afwachtende nee op je 22e is ok, een nee op je 31e is een echte nee.
Zeker als je er een hele leuke partner bij hebt.
Ik denk dat het helaas tijd gaat worden dat je eerlijk naar jezelf toe gaat zijn.
Los van haar appgedrag op dit moment wat ook geen schoonheidsprijs verdient..
Iemand die kinderen wil, gaat niet akkoord met een partner die dat niet wil, die garantie kan ik je nu al geven.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 16:31 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Jij hebt die nee nog niet zwart wit uitgesproken, je hebt gezegd; wacht nog een jaar en dan hebben we het er terug over. Dus dat hangt allemaal nog in de lucht. En jij durft die nee niet uit te spreken want dan weet je dat het gedaan is.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
dat ben ik ook, door in ieder geval geen ja te zeggen en het dan uiteindelijk te laten klappen als het zo ver is door te zeggen dat het eigenlijk een nee was maar haar niet kwijt wilde. Hoe kut ik het ook vind, als zij niet met een nee kan leven, move on, dan gaat ze weg, maar niet achter de rug om anderen kenbaar maken wat nu de struggle is en peilen hoe gespannen de boog staat
Hoe denk je eigenlijk dat zo'n kinderwens zich zou uiten, heb je daar enige verwachting bij? Heb je vrienden die al vader zijn? En wat stel je je eigenlijk voor bij het ouderschap?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:50 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
daarop is het antwoord ja, mits ik daar voor mezelf ook aan toe ben en dat ben ik op dit punt niet, niet genoeg blijkbaar.
Dat “ene punt” waar jij dus geen duidelijkheid over kunt geven is nu wel eventjes een (zeker voor haar) essentieel punt nadat jullie 3,5 jaar samen zijn:quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:57 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
laat ik voorop stellen dat ik je hele verhaal snap, echter vind ik het vreemd dat je mijn houding daarin laks of niet krachtig vindt. Ik stel duidelijke grenzen, ik geef aan hoe ik in bepaalde zaken sta, ik bied haar alle vrijheid, maar heb slechts op 1 punt tijd nodig tot een goed besluit te komen.
Waar van hangt het voor jou af of je een kind wil dan, want je argumenten (hoewel volkomen valide) zijn geen zaken die op korte of lange termijn gaan veranderen? Kan me voorstellen dat zij dat ook niet zoveel mee kan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:43 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Heel goed gezegd. Met name die laatste zin is de spijker op de kop.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat “ene punt” waar jij dus geen duidelijkheid over kunt geven is nu wel eventjes een (zeker voor haar) essentieel punt nadat jullie 3,5 jaar samen zijn:
Hoe je jullie toekomst samen ziet; Zij stelde heel duidelijk dat zij kinderen wil, een huis wil kopen en wil settelen…
Je antwoord ‘dat je daarover nu niks kan of wil beslissen ‘ is een flinke motie van wantrouwen in de toekomst die zij aangeeft te willen.
Met alle respect, maar daar kan je nu niet in vaagheid wegvluchten:
Je moet daarover duidelijkheid scheppen…
Wat je daarover beslist is je eigen keuze, ja of nee…
Maar je zal daar een antwoord op moeten geven…
Doe je dat niet, verlies je haar sowieso…
Of dat nu aan die ene chat-persoon is, of aan een ander.
Jij durft het zelf niet aan om eerlijk te zijn en de relatie dus op te zeggen. Zij moet dat maar doen als haar kinderwens zo groot is. En intussen gooi je het op dat app-gebeuren met een andere man, om een beslissing nog meer naar haar toe te duwen. Jij wacht rustig af en bent straks het arme slachtoffer dat in de steek gelaten is.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
dat ben ik ook, door in ieder geval geen ja te zeggen en het dan uiteindelijk te laten klappen als het zo ver is door te zeggen dat het eigenlijk een nee was maar haar niet kwijt wilde. Hoe kut ik het ook vind, als zij niet met een nee kan leven, move on, dan gaat ze weg, maar niet achter de rug om anderen kenbaar maken wat nu de struggle is en peilen hoe gespannen de boog staat
Er zijn zoveel mensen die het ouderschap ook maar gewoon overkomt, en dat zijn niet per definitie slechtere ouders dan die ouders die bewustere keuzes maken. En zelfs als je er heel bewust voor gaat: er is niets dat je kan voorbereiden op de impact die een kind op je leven en je relatie zal hebben.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:15 schreef JopieKlaassen het volgende:
Deze relatie is gedoemd te mislukken. Kinderen hebben een dusdanige impact op je leven dat je daar met volle overtuiging wel of niet voor moet gaan. Er is geen middenweg. Jij wil hier niet voor gaan en stel dat ze haar kinderwens opoffert voor jou dan gaat dat vroeg of laat problemen geven.
Het is geen kwestie van goed of fout, jullie passen op een cruciaal punt simpelweg niet bij elkaar.
Heb je op zich wel een punt, uiteindelijk merk je pas wat het betekent als het kind er daadwerkelijk is. Neemt niet weg dat als je er op voorhand eigenlijk al geen zin hebt je er beter niet aan kunt beginnen.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Er zijn zoveel mensen die het ouderschap ook maar gewoon overkomt, en dat zijn niet per definitie slechtere ouders dan die ouders die bewustere keuzes maken. En zelfs als je er heel bewust voor gaat: er is niets dat je kan voorbereiden op de impact die een kind op je leven en je relatie zal hebben.
De vraag is: hoe ga je er zelf mee om en hoe ga je er als gezamenlijke ouders mee om? Want alleen dat bepaalt of je er geschikt voor bent of niet.
Wanneer denk je daar wél uit te zijn? Is het en kwestie van "ja, als ..." of van "nee, tenzij ..."?quote:
Ja, ik vind dit dus best wel slappe antwoorden steeds van dat ze het dan maar bij een ander moet vinden. En ‘zij moet dan maar weg’ en ‘dan gaat ze naar een ander’. Waar is de passie voor je vriendin? De liefde van je leven heb je het over, althans dat zeg je zelf. Maar je kunt wel 5-6 keer in een topic zeggen dat ze dan maar moet vertrekken.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:43 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik ben één jaar ouder dan TS en heb vorig jaar op (op zijn leeftijd dus) een vasectomie gehad.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Een afwachtende nee op je 22e is ok, een nee op je 31e is een echte nee.
Zeker als je er een hele leuke partner bij hebt.
Ik denk dat het helaas tijd gaat worden dat je eerlijk naar jezelf toe gaat zijn.
Los van haar appgedrag op dit moment wat ook geen schoonheidsprijs verdient..
Waarom. zou ze het niet met derde mogen bespreken, mag dat alleen hier op fok?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 21:39 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ja het is ook niet makkelijk, maar de enige manier om voor nu 'zeker', want vraag blijft kom je snel iemand tegen waarmee je wilt settelen, te zijn is dit afkappen ondanks de vele positieve kanten. Dat is de afweging die zij moet maken als het haar niet snel genoeg gaat of als ik bij wijze over 3 weken zeg: nee op zeker niet. Ik moet mij hier ongeveet verontschuldigen dat ik het haar moeilijk maak terwijl zij bij derden zit aan te klooien.
Omdat hier vooral verstandige mensen zitten en TS gered moet worden van zijn overspelige wijf.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:13 schreef dop het volgende:
[..]
Waarom. zou ze het niet met derde mogen bespreken, mag dat alleen hier op fok?
Lekkere stoere praat weer, hulde.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:47 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Omdat hier vooral verstandige mensen zitten en TS gered moet worden van zijn overspelige wijf.
Daarom.
En dan wordt het dus over de boeg gegooid van 'je bent onzeker'. Wat een dooddoener.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Lekkere stoere praat weer, hulde.
Er is helemaal (nog) geen sprake van overspel. Of jij moet zo'n onzeker mannetje zijn dat het al niet kan hebben dat zijn vrouw/vriendin uberhaupt contact heeft met een andere man want dat is het begin van overspel. '
Ze mag toch wel met anderen hierover praten? Waarom niet? Anderen kunnen haar ook helpen haar eigen gevoelend op een rijtje te krijgen. En nee, daar hoort vreemdgaan niet bij als het goed is. Toch heb ik heel sterk het gevoel dat jij eigenlijk wil wachten tot zij wel bijdraait tot 'toch geen kind' of een te sterke band met een ander waardoor ze de relatie verbreekt. In beide gevallen ben jij passief gebleven. Dat is onvolwassen en niet aantrekkelijk. Man up, vecht voor je relatie en ga dat moeilijke gesprek aan.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 22:04 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Niemand zegt dat er geen red flags zouden kunnen zijn. Maar ze is (nog) niet overspelig.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:59 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En dan wordt het dus over de boeg gegooid van 'je bent onzeker'. Wat een dooddoener.
Je moet echt stekeblind zijn om de red flags in deze relatie niet te zien. Echt stekeblind.
Dit is helemaal nog niet zo bewezen en dat vul je in, die mogelijkheid is er welquote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:47 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Omdat hier vooral verstandige mensen zitten en TS gered moet worden van zijn overspelige wijf.
Daarom.
Wanneer zij willens en wetens, onbeschaamd en zo achteloos met het vertrouwen van haar partner speelt, dan ben je mijn ogen niet zomaar een wijf, maar een kutwijf.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:03 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit is helemaal nog niet zo bewezen en dat vul je in, die mogelijkheid is er wel
En we hebben het hier over zijn vriendin, geen wijf
Nou ja ook dat weet TS niet zeker.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niemand zegt dat er geen red flags zouden kunnen zijn. Maar ze is (nog) niet overspelig.
Als ze overspelig is dan is dat inderdaad een klote actie maar dat is nog nergens bewezenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Wanneer zij willens en wetens, onbeschaamd en zo achteloos met het vertrouwen van haar partner speelt, dan ben je mijn ogen niet zomaar een wijf, maar een kutwijf.
Maar goed, ik vind de naïviteit van sommigen hier echt shockerend.
My god, doe eens normaal.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Wanneer zij willens en wetens, onbeschaamd en zo achteloos met het vertrouwen van haar partner speelt, dan ben je mijn ogen niet zomaar een wijf, maar een kutwijf.
Therapie?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:58 schreef Lienekien het volgende:
@:SemperLibertas Ga eens in therapie. Je bent echt issues, kerel.
Maar eh... Jij bent de eerste die roept dat buiten de relatie rondvogelen goed is voor de relatie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:59 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En dan wordt het dus over de boeg gegooid van 'je bent onzeker'. Wat een dooddoener.
Je moet echt stekeblind zijn om de red flags in deze relatie niet te zien. Echt stekeblind.
Ja, platonisch appen met een andere (voor haar bekende) kerel is ook echt een rood vlaggetjequote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:05 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Als je er open en eerlijk over bent, kan dat heilzaam werken inderdaad. Overigens als je vreemd gaat dan moet je er voor zorgen dat je het extreem discreet doen want 'wat niet weet, wat niet deert'.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 13:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar eh... Jij bent de eerste die roept dat buiten de relatie rondvogelen goed is voor de relatie.
Maar hier ben je ook de eerste die roept haar op straat te gooien, kutwijf, mega redflags, etc.. want ze appt met een ander?
Beetje raar, niet?
Of mag dat rondvogelen alleen voor de man? Dan weten we dat ook alweer he..
'Platonisch'quote:Op zaterdag 17 mei 2025 14:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, platonisch appen met een andere (voor haar bekende) kerel is ook echt een rood vlaggetje![]()
Onbeschaamd, welja![]()
Kom op man, elk ‘wijf’ beperken tot het aanrecht, zo klinkt dat. Mag ze wel alleen de straat op van jou?
Ja, natuurlijk. Man of vrouw, op zo'n manier speel je niet met de emoties van je partner.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 11:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou je ook zo praten over een man die met een andere vrouw appt dan z’n vriendin?
Of ze met een bepaald doel contact zoekt, wordt ingevuld, dat weet namelijk niemand. Dat het risicovol is, is ook een aanname, hoewel zeker wel mogelijk. Dat TS het niet prettig vindt, weet ze helemaal niet, want hij houdt zijn mond en gaat zitten wachten tot het verkeerd loopt en ze dan wel opstapt. Of dat ze opstapt omdat hij geen kinderen wil. Hij leunt passief achterover om te zien of de vrouw van zijn leven hem gaat verlaten.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:55 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Als je er open en eerlijk over bent, kan dat heilzaam werken inderdaad. Overigens als je vreemd gaat dan moet je er voor zorgen dat je het extreem discreet doen want 'wat niet weet, wat niet deert'.
Wat de vriendin van TS doet is geen van beiden. Ze vindt het blijkbaar heel normaal om met een bepaald doel contact te zoeken met een andere man terwijl ze weet dat dit risicovol gedrag is én TS het niet prettig vindt.
Dan ben je toch een manipulatieve trut, of mis ik iets?
Ah, u bent verder ingewijd dan wij en TS en kent persoonlijk de apps in kwestie inhoudelijk.quote:
Maar ze doet het niet discreet, hij kan gewoon meekijken! Dan kan je er toch vanuit gaan dat er niets instaat wat nog maar lijkt op vreemdgaan?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 15:55 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Als je er open en eerlijk over bent, kan dat heilzaam werken inderdaad. Overigens als je vreemd gaat dan moet je er voor zorgen dat je het extreem discreet doen want 'wat niet weet, wat niet deert'.
Wat de vriendin van TS doet is geen van beiden. Ze vindt het blijkbaar heel normaal om met een bepaald doel contact te zoeken met een andere man terwijl ze weet dat dit risicovol gedrag is én TS het niet prettig vindt.
Dan ben je toch een manipulatieve trut, of mis ik iets?
Echt onzin. Als je in een gezonde relatie zit dan ga je niet op zoek naar iets te neuken. Zij moet haar grenzen bewaken vanuit haar liefde en toewijding naar hem en jij legt het bij hem neer. Het is niet zijn verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 16:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of ze met een bepaald doel contact zoekt, wordt ingevuld, dat weet namelijk niemand. Dat het risicovol is, is ook een aanname, hoewel zeker wel mogelijk. Dat TS het niet prettig vindt, weet ze helemaal niet, want hij houdt zijn mond en gaat zitten wachten tot het verkeerd loopt en ze dan wel opstapt. Of dat ze opstapt omdat hij geen kinderen wil. Hij leunt passief achterover om te zien of de vrouw van zijn leven hem gaat verlaten.
De eerste keer bekeek hij heel het gearchiveerde gesprek in haar foon, de keer erna zag hij dat zij met die gast zat te appen.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:26 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar ze doet het niet discreet, hij kan gewoon meekijken! Dan kan je er toch vanuit gaan dat er niets instaat wat nog maar lijkt op vreemdgaan?
Of ze WIL m uit zijn passieve tent lokken.. dat kan ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kom je er toch bij dat zij "op zoek is naar iets te neuken"? Ik lees nergens dat TS impotent is of haar seksueel niet weet te bevredigen. Jij wel?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 17:53 schreef SemperLibertas het volgende:
Als je in een gezonde relatie zit dan ga je niet op zoek naar iets te neuken.
Je weet toch wel hoe je kinderen krijgt?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Hoe kom je er toch bij dat zij "op zoek is naar iets te neuken"? Ik lees nergens dat TS impotent is of haar seksueel niet weet te bevredigen. Jij wel?
Als jij het hebben van een kinderwens gelijk stelt met "op zoek naar iets te neuken", vind ik dat wel heel kortzichtig.
En als jij het praten met iemand anders over je kinderwens (en dat je partner daar anders instaat) gelijk stelt met "op zoek naar iets te neuken", dan vind ik dat ronduit lachwekkend en zielig.
Kan ook anders:quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoe je kinderen krijgt?
Nou, volgens sommigen hier is dat volslagen normaal in een relatie.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 20:04 schreef Cockwhale het volgende:
Ik vind het wel bijzonder, zo intensief chatten met een kerel wat geen familie of goede vriend is.
Dat is het niet. Een paar berichtjes uitwisselen oké, maar dagelijks meerdere berichten en hele gesprekken. Nah, die is alvast de boel aan het verkennen. Waarschijnlijk mist ze iets bij TS en bewust of onbewust is ze alvast de markt aan het aftasten. Een uitzonderlijk geval kan misschien voorkomen bij gedeelde (zeldzame) passies, waar je beide helemaal vol van bent, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:37 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nou, volgens sommigen hier is dat volslagen normaal in een relatie.
Dit lijkt me een kristalheldere constatering en ik snap oprecht niet dat sommigen hier dit niet zien.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 21:47 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat is het niet. Een paar berichtjes uitwisselen oké, maar dagelijks meerdere berichten en hele gesprekken. Nah, die is alvast de boel aan het verkennen. Waarschijnlijk mist ze iets bij TS en bewust of onbewust is ze alvast de markt aan het aftasten.
Je weet toch wel dat "iets te neuken" vaker niet dan wel tot doel heeft om kinderen te maken?quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet toch wel hoe je kinderen krijgt?
Misschien is hij zo'n Tate-loverquote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat "iets te neuken" vaker niet dan wel tot doel heeft om kinderen te maken?
Dit is dus de wereld omdraaien. Hij moet volgens jou zijn verantwoordelijkheid nemen en zij kan lekker haar gang gaan want hij moet maar vertrouwen en niet zo onzeker doen. En waar ligt dan de grens?quote:Op zondag 18 mei 2025 08:17 schreef Puzzie het volgende:
Je zou haar kunnen vertellen dat je open en eerlijk wil zijn en dat het je niet lekker zit dat je iets op haar WA hebt gelezen wat eigenlijk niet voor jou was bedoeld , Dat het niet je intentie was om haar privacy te schenden en je je daar ongemakkelijk over voelt maar dat het je bezighoudt en dat je niet zo goed wist hoe je het haar moest vertellen.
Als je van je vriendin houdt dan creëer je een sfeer waarin zo'n een gesprek kan ontstaan en probeer je haar uit te leggen waar je mee zit.
Verder ben je best negatief over haar ...terwijl je haar aan de andere kant juist weer ophemelt . Oppervlakkige praat waar hij niet op hapte, ze herstart constant het gesprek met hem, ze praat over jullie relatie die niet lekker loopt, je maakt toespelingen waar ze niet op 'hapt' , je verwacht eerlijkheid terwijl jij dat zelf al niet bent.
Je wil haar aanspreken /confronteren met het risico dat ze denkt dat je in haar mobiel zit te snuffelen, wat je ook precies doet: Haar privacy schenden.
Haar droom is kinderen , jij wil (nog) geen kinderen.
Moraal van het verhaal: neem je verantwoordelijkheid. Je kunt het allemaal luchtig houden, doen alsof er niks aan de hand is, dat het voor jou allemaal al vanaf het begin duidelijk was :
Ben je samen met een vrouw die graag kinderen wil, en wil jij ze echt (nog) niet: zet er dan een punt achter. Ontzeg haar niet de kans om haar kinderwens in vervulling te laten gaan. ‘Hou je echt van haar, laat haar dan gaan.’
Zij maakt echter geen deel uit van deze discussie, dus is het nogal zinloos geneuzel hier te gaan vertellen wat zij volgens jou moet doen….quote:Op zondag 18 mei 2025 13:10 schreef SemperLibertas het volgende:
Zij zou zich moeten afvragen wat 'onvoorwaardelijkheid' in een relatie betekent en daar naar handelen. Niet hij, maar zij is hoofdverantwoordelijke.
Een relatie vraagt inzet en concessies van beiden en zij verzaakt hierin behoorlijk. Dus ja, zij is zeker onderdeel van deze discussie. Zij zou intrinsiek onvoorwaardelijk moeten zijn.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Zij maakt echter geen deel uit van deze discussie, dus is het nogal zinloos geneuzel hier te gaan vertellen wat zij volgens jou moet doen….
De enige die hier reageert en meepraat is hij, dus is het zo dat adviezen die je hier geeft hooguit aan hem gericht zijn…
Als jouw ‘advies’ dan is dat hij vooral achterover moet leunen en afwachten tot zij het gesprek over hún relatieproblemen aangaat;
Dan is dat wel een er dom en imho ook onmannelijke raad…. Al het initiatief aan een ander overlaten.
Dat het zinnig is als TS zélf het initiatief neemt om het gesprek aan te gaan, heeft vooral te maken met het behouden van controle:
Hij kan dan zijn eigen prioriteiten stellen, zij het het redden van de relatie, of juist zelf uit een breuk er niet verder benadeeld te worden.
En hoe vertel jij haar dat?quote:Op zondag 18 mei 2025 14:51 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Een relatie vraagt inzet en concessies van beiden en zij verzaakt hierin behoorlijk. Dus ja, zij is zeker onderdeel van deze discussie. Zij zou intrinsiek onvoorwaardelijk moeten zijn.
Ja daar noem je dan ook een kanspareltje ....quote:Op zondag 18 mei 2025 09:25 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Misschien is hij zo'n Tate-lover
[ afbeelding ]
Waarom moet zij onvoorwaardelijkheid tonen en hij niet?quote:Op zondag 18 mei 2025 13:10 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dit is dus de wereld omdraaien. Hij moet volgens jou zijn verantwoordelijkheid nemen en zij kan lekker haar gang gaan want hij moet maar vertrouwen en niet zo onzeker doen. En waar ligt dan de grens?
Alleen maar omdat TS iets constateert wat niet ok is, worden hem gelijk allemaal dingen in de schoenen geschoven. Hij moet communiceren, hij moet vertrouwen hebben etc.etc.
En zij? Zij heeft nul verantwoordelijkheid en kan actief haar eigen ding doen want hij moet het allemaal maar goed vinden?
Zij zou zich moeten afvragen wat 'onvoorwaardelijkheid' in een relatie betekent en daar naar handelen. Niet hij, maar zij is hoofdverantwoordelijke.
Bijvoorbeeld dat als je een een relatie zit, dat je niet bewust risicovol gedrag gaat vertonen om zodoende die relatie op een actieve manier te ondermijnen. Op zo'n relatie zit namelijk een voorwaarde die zij op dit moment stelt: "als ik contact wil zoeken met een andere man die ik nog ken van vroeger en waarmee is discreet wil appen, dan moet je dat accepteren."quote:Op zondag 18 mei 2025 17:46 schreef Lienekien het volgende:
Onvoorvoorwaardelijkheid in de relatie?
Kan iemand mij uitleggen wat daarmee wordt bedoeld?
En je stelt dus wel de voorwaarde dat zij geen risicovol gedrag vertoont. Of de voorwaarde dat ze over dat contact open moet zijn naar haar vriend.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:23 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat als je een een relatie zit, dat je niet bewust risicovol gedrag gaat vertonen om zodoende die relatie op een actieve manier te ondermijnen. Op zo'n relatie zit namelijk een voorwaarde die zij op dit moment stelt: "als ik contact wil zoeken met een andere man die ik nog ken van vroeger en waarmee is discreet wil appen, dan moet je dat accepteren."
In een gezonde relatie is het toch een voorwaarde dat je trouw blijft aan elkaar (tenzij open relatie/ENM/etc) en je vooral niet actief richt op andere mannen/vrouwen. Ik bedoel: waarom doet ze dat in eerste instantie? Om met een knul van vroeger opnieuw een fijne vriendschap tot stand te brengen en dat ze dan leuke dingen gaan doen samen? Waar ligt de grens?quote:Op zondag 18 mei 2025 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je stelt dus wel de voorwaarde dat zij geen risicovol gedrag vertoont. Of de voorwaarde dat ze over dat contact open moet zijn naar haar vriend.
Dus hoezo onvoorwaardelijkheid?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind de term slecht gekozen.
Het ging mij om de term onvoorwaardelijkheid, die wordt gebracht alsof dan duidelijk is wat er van iedereen verwacht wordt en wanneer grenzen worden overschreden. Die term zegt dus niks.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:30 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
In een gezonde relatie is het toch een voorwaarde dat je trouw blijft aan elkaar (tenzij open relatie/ENM/etc) en je vooral niet actief richt op andere mannen/vrouwen. Ik bedoel: waarom doet ze dat in eerste instantie? Om met een knul van vroeger opnieuw een fijne vriendschap tot stand te brengen en dat ze dan leuke dingen gaan doen samen? Waar ligt de grens?
Ja precies. En hier dus de kern van het probleem.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe trouw eruit ziet in een relatie is ook een persoonlijke aangelegenheid.
Apart dan dat stiekem buiten de relatie seksen niet ondermijnend isquote:Op zondag 18 mei 2025 18:23 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat als je een een relatie zit, dat je niet bewust risicovol gedrag gaat vertonen om zodoende die relatie op een actieve manier te ondermijnen. Op zo'n relatie zit namelijk een voorwaarde die zij op dit moment stelt: "als ik contact wil zoeken met een andere man die ik nog ken van vroeger en waarmee is discreet wil appen, dan moet je dat accepteren."
- Met wederzijds goedkeuringquote:Op zondag 18 mei 2025 18:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Apart dan dat stiekem buiten de relatie seksen niet ondermijnend is![]()
Dus wacht... Als ts er niet op deze manier achter was gekomen (gesprek open op tafel, zij die in de zetel appt)... En zij ondertussen al echt aan het rondscharrelen/seksen was.. dan was het niet erg?quote:Op zondag 18 mei 2025 18:52 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
- Met wederzijds goedkeuring
- Discreet ofwel 'wat niet weet, wat niet deert'
Maar vooral niet iets daartussenin waardoor TS nu een onzekere variabele in zijn relatie heeft en in verwarring raakt. Let wel: als zijn vriendin hier al zo nonchalant en dubbelzinnig mee omspringt, welke mindfuck heeft ze dan nog meer voor TS in petto?
Dat is toch niet de situatie waarin TS nu zit of wel? Als, als.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus wacht... Als ts er niet op deze manier achter was gekomen (gesprek open op tafel, zij die in de zetel appt)... En zij ondertussen al echt aan het rondscharrelen/seksen was.. dan was het niet erg?
Nou jij hebt ook een als, als?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dat is toch niet de situatie waarin TS nu zit of wel? Als, als.
Hoe zou jij zijn situatie dan omschrijven en vooral haar rol / verantwoordelijkheid daarin?quote:Op zondag 18 mei 2025 19:03 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou jij hebt ook een als, als?
Zij is al aan het vreemdgaan en is bewust een mindfuck met hem aan het uitvoeren. En ook dat is de situatie niet voor zover wij weten.
Het enige wat ik weet uit dit topic is dat ze over random dingen aan het praten is met iemand en ze er niet stiekem over doet. Begeven die gesprekken zich op glad ijs? Ja, het is zeker een risico. Maar op dit moment is er nog niets aan de hand. Dus de wanneer of dan is ook hypothetisch.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:43 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Hoe zou jij zijn situatie dan omschrijven en vooral haar rol / verantwoordelijkheid daarin?
En ik heb in deze geen 'als, als'. Wel een "wanneer, dan".
Ja, dat denk ik dan ook. De onvrede wint en de relatie overlijdt.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het enige wat ik weet uit dit topic is dat ze over random dingen aan het praten is met iemand en ze er niet stiekem over doet. Begeven die gesprekken zich op glad ijs? Ja, het is zeker een risico. Maar op dit moment is er nog niets aan de hand. Dus de wanneer of dan is ook hypothetisch.
Wat ik ook lees in dit topic is een ts die haar het einde van de wereld vindt, haar er toch gewoon uit zou schoppen en eigenlijk niet eens weet of hij wel bij haar wil blijven of kinderen wil met haar en dit nog een tijd wil laten sudderen omdat hij waarschijnlijk niet alleen wil zijn.
Ik denk eerlijk gezegd dat het sowieso niet de beste relatie is en dat ze er maar beter mee kunnen stoppen voor het lelijk gaat worden. Er is sowieso geen gemeenschappelijke grond voor een gezin en dan houdt het eigenlijk al op.
Onvoorwaardelijkheid als term in een relatie ken ik niet, wel gelijkwaardigheid. Onvoorwaardelijke liefde voel je voor je kinderen. Van totaal andere orde dusquote:Op zondag 18 mei 2025 13:10 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Dit is dus de wereld omdraaien. Hij moet volgens jou zijn verantwoordelijkheid nemen en zij kan lekker haar gang gaan want hij moet maar vertrouwen en niet zo onzeker doen. En waar ligt dan de grens?
Alleen maar omdat TS iets constateert wat niet ok is, worden hem gelijk allemaal dingen in de schoenen geschoven. Hij moet communiceren, hij moet vertrouwen hebben etc.etc.
En zij? Zij heeft nul verantwoordelijkheid en kan actief haar eigen ding doen want hij moet het allemaal maar goed vinden?
Discreet is nog steeds vreemdgaan en een risico voor je relatie als de ander erachter komt.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:52 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
- Met wederzijds goedkeuring
- Discreet ofwel 'wat niet weet, wat niet deert'
Maar vooral niet iets daartussenin waardoor TS nu een onzekere variabele in zijn relatie heeft en in verwarring raakt. Let wel: als zijn vriendin hier al zo nonchalant en dubbelzinnig mee omspringt, welke mindfuck heeft ze dan nog meer voor TS in petto?
Ik denk eigenlijk dat deze user juist heel onzeker isquote:Op maandag 19 mei 2025 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Discreet is nog steeds vreemdgaan en een risico voor je relatie als de ander erachter komt.
Je toont een enorme hypocrisie en daarmee ook waarom je altijd naar vrouwen refereert als wijven: je acht jezelf superieur en kijkt op vrouwen neer.
Hij zegt altijd dat ie zo geweldig is en geweldige seks heeft met de mooiste gebonden vrouwen.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:11 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat deze user juist heel onzeker is
En verbitterd![]()
met alle respect, maar het topic gaat niet over hem... ik heb eerder de indruk dat hij graag met wat trollerige posts de andacht naar hemzelf trekt en door ook het hele onderwerp door hem te laten bepalen help je enkel hem daarin en geef je meer aandacht aan extreme fringe-meningen (op heel veel verschillende onderwerpen is dat de pest van sociale media en reageer-sites, dat de extremen alle aandacht grijpen).quote:Op maandag 19 mei 2025 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij zegt altijd dat ie zo geweldig is en geweldige seks heeft met de mooiste gebonden vrouwen.
Dus ja, je zult wel gelijk hebben
Ja, vast.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:47 schreef HulkHeld het volgende:
Twee weken geleden had zij haar telefoon open laten liggen op tafel.
Ik vind wat van de manier waarop hij over de vriendin van TS post en hij haar voor overspelige bitch uitmaakt terwijl daar op dit moment nog geen sprake van is voor zover TS (en dus wij) weten.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
met alle respect, maar het topic gaat niet over hem... ik heb eerder de indruk dat hij graag met wat trollerige posts de andacht naar hemzelf trekt en door ook het hele onderwerp door hem te laten bepalen help je enkel hem daarin en geef je meer aandacht aan extreme fringe-meningen (op heel veel verschillende onderwerpen is dat de pest van sociale media en reageer-sites, dat de extremen alle aandacht grijpen).
@:HulkHeld heeft tot afgelopen vrijdagavond heel goed en eerlijk hier gereageert en heeft zich een hoop kritiek ook gesteld... ik hoop dat iig hij nog een update kan geven en ook dat hij iig de problemen in zijn relatie met zijn vriendin kan bespreken binnenkort ...
wat bepaalde theatrale users aan eigen stokpaardjes hebben zou dat onderwerp niet verder moeten verstoren
uiteindelijk geef je dan echter vooral die ene user steeds meer aandacht en trek je onbedoeld juist zijn extreme claims in het licht ....quote:Op maandag 19 mei 2025 09:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind wat van de manier waarop hij over de vriendin van TS post en hij haar voor overspelige bitch uitmaakt terwijl daar op dit moment nog geen sprake van is voor zover TS (en dus wij) weten.
Als ze zelf het gesprek open op tafel liet liggen is dat wat mij betreft al genoeg reden om iemand niet te wantrouwen eigenlijk.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:28 schreef base80 het volgende:
Ik ben gestopt met lezen bij: Ja maar zij liet het gesprek open op tafel liggen. Leg de verantwoordelijkheid bij jezelf en blijf uit andermans privé zaken. Zelfs als ze op tafel liggen. Misschien zou een gesprek over jouw onzekerheid/vertrouwen eerder gepast zijn dan deze op haar te projecteren.
editquote:Op maandag 19 mei 2025 09:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
uiteindelijk geef je dan echter vooral die ene user steeds meer aandacht en trek je onbedoeld juist zijn extreme claims in het licht ....
Ik vermoed ergens een beetje dat die user het ook daar speciaal vor doet, lekker wat extreems roepen over 'wijven' en dan heel veel replies krijgen
Exact. Ik denk dat een gebrek aan zelfreflectie mbt projectie en eigen onzekerheid hier eerder de kern zijn..quote:Op maandag 19 mei 2025 09:53 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Als ze zelf het gesprek open op tafel liet liggen is dat wat mij betreft al genoeg reden om iemand niet te wantrouwen eigenlijk.
Zelf heb ik ook bepaalde gesprekken gearchiveerd staan (bijv. met mensen die heel vel losse berichten gebruiken voor één verhaal) om verschillende redenen, maar nooit om ze voor anderen te verbergen. Dan zou ik ze wel vergrendelen.
Dat klopt niet want het zijn niet alleen gebonden vrouwenquote:Op maandag 19 mei 2025 09:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij zegt altijd dat ie zo geweldig is en geweldige seks heeft met de mooiste gebonden vrouwen.
Dus ja, je zult wel gelijk hebben
Mensen en jezelf voor de gek houden hele goede tip.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:05 schreef verbijstering het volgende:
Als je gaat lopen zoeken en graven is dat omdat je de boel niet vertrouwtof je wantrouwen terecht is of onterecht maakt niet zo veel meer uit, je hebt lopen graven uit onzekerheid. Dat zit al niet goed. En dat geef je ook aan - het zit je niet goed.
Die kinderwens is een dealbreaker, houd je niet voor de gek. Als zij kinderen wil en jij niet, dan gaat er een punt komen dat je voor het blok wordt gezet en je kan kiezen: kinderen of een andere vriendin. Of het kinderen krijgen nou gaat lukken of niet.
Maar wat ik zou doen: de volgende keer dat hij zij haar tel laat liggen. Verander zijn nummer naar dat van een telefoon van jou, een tweede met een nieuw nummer. Als ze dan contacat opneemt met hem, spreekt ze eigenlijk met jou maar ze denkt dat ze met hem appt. Doe je dan voor als haar maar ga een beetje flirten en kijk hoe ze appt. En dan deel met ons hier hoe het sindsdien is verlopen!
Dit was geen serieuze tip, dit was hopelijk een - oke dit gaat te ver misschien moet ik iets normaals doenquote:Op maandag 19 mei 2025 11:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mensen en jezelf voor de gek houden hele goede tip.
quote:Op maandag 19 mei 2025 11:11 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Dit was geen serieuze tip, dit was hopelijk een - oke dit gaat te ver misschien moet ik iets normaals doen
begrijp je nu echt niet wat ik zeg? Dat soort users wil niks liever dan dat je de hele tijd op hem gaat reageren, terwijl ze zelf helemaal het onderwerp niet zijn.... de extreme fringe-meningen die ze overdreven uiten is daarop ook gericht, aandacht krijgen;quote:Op maandag 19 mei 2025 10:04 schreef Puzzie het volgende:
Dan moet je hem daar op aan spreken , niet de mensen die op hem reageren
Ik begrijp het prima maar in mijn beleving is dit een discussie topic en mag je reageren op iemand die jou ergens op aanspreekt. En dat is precies wat we hier doen.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
begrijp je nu echt niet wat ik zeg? Dat soort users wil niks liever dan dat je de hele tijd op hem gaat reageren, terwijl ze zelf helemaal het onderwerp niet zijn.... de extreme fringe-meningen die ze overdreven uiten is daarop ook gericht, aandacht krijgen;
Door op hem te reageren, versterk je juist zijn 'extreme' zwart-wit boodschap doordat je het ook in de ontkenning gaat herhalen.
De TS Hulkheld hier heeft nooit zulke rare of domme dingen beweert (bevestigt zelf ook dat hij het chatten met een ander niet gelijk als 'vreemdgaan' ziet, maar dat hij wel moeite heeft dat ze over de 'frictie' in hun relatie met een ander praat, alhoewel hijzelf aangeeft dat zijn oplossing juist was een jaartje het verder 'aan te kijken' en niets verder te bespreken).
Zijn probleem is vooral het niet goed zelf kunnen praten met zijn partner, maar hij zal daarom ook vooral gemotiveerd moeten worden er zelf wat aan te doen; die ene user heeft daar verder weinig mee te maken
Ja, klopt discreet is nog steeds vreemdgaan. Maar goed, iedereen doet dat en als je het doet dan kun je er maar beter voor zorgen dat je de ander hier geen pijn en verdriet mee doet.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Discreet is nog steeds vreemdgaan en een risico voor je relatie als de ander erachter komt.
Je toont een enorme hypocrisie en daarmee ook waarom je altijd naar vrouwen refereert als wijven: je acht jezelf superieur en kijkt op vrouwen neer.
quote:Op maandag 19 mei 2025 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat soort users wil niks liever dan dat je de hele tijd op hem gaat reageren, terwijl ze zelf helemaal het onderwerp niet zijn.... de extreme fringe-meningen die ze overdreven uiten is daarop ook gericht, aandacht krijgen;
ik waarschuw gewoon iemand die voortdurend reageert op de extreme posts van die andere user over dat 'wijven' en 'vreemdgaan' dat het misschien goed is te realiseren dat die users bewust naar zulke reacties zit te hengelen en het verder weinig meer te maken heeft met de oorspronkelijke TS en zijn problemen.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:29 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik begrijp het prima maar in mijn beleving is dit een discussie topic en mag je reageren op iemand die jou ergens op aanspreekt. En dat is precies wat we hier doen.
Waar slaat dat nou weer opquote:Op maandag 19 mei 2025 12:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik waarschuw gewoon iemand die voortdurend reageert op de extreme posts van die andere user over dat 'wijven' en 'vreemdgaan' dat het misschien goed is te realiseren dat die users bewust naar zulke reacties zit te hengelen en het verder weinig meer te maken heeft met de oorspronkelijke TS en zijn problemen.
FOK! zit vol met een aantal users die hun eigen stokpaardjes telkens weer op de voorgrond willen plaatsen en die erg knap reacties uitlokken (alhoewel 'knap', moeilijk is het niet, gewoon een extreme fringe-mening hebben en je krijgt hier volop aandacht)...
door dat reageren op zulke users geef je hen vooral meer aandacht.
voorspelling: wedden dat die user vervolgens nu extra gaat reageren om meer reacties uit te lokken op zijn posts?
quote:Op maandag 19 mei 2025 12:27 schreef Lienekien het volgende:
RM-rf heeft wel gelijk dat het meestal tot discussies leidt waar SL centraal komt te staan. Altijd omdat er gehapt wordt op zijn provocaties.
Lieve mensen, dit is echt teveel eer voor een simpele ziel als ikquote:Op maandag 19 mei 2025 12:28 schreef miss_sly het volgende:
Vooruit, ik heb hem op negeer gezet, want anders blijf ik toch op hem reageren. Ik vind zijn manier van over vrouwen posten stuitend.
Jouw boodschap gaat verloren door je woordkeuze, waarvan je al tiiijjjjjden weet dat ze stoort. Toch blijf je het doen.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:33 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
[..]
Lieve mensen, dit is echt teveel eer voor een simpele ziel als ik
Dat was toch Academicus, of is het een en dezelfde user?quote:Op maandag 19 mei 2025 13:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jouw boodschap gaat verloren door je woordkeuze, waarvan je al tiiijjjjjden weet dat ze stoort. Toch blijf je het doen.
Een hele tijd terug ben je eens erg verliefd geweest en je post stijl was toen zo anders! Geen wijf te zien! Aangenaam zelfs![]()
En ik heb een tijdje gelijk een schooljuf steeds het wijven weggehaald en toen heb je het ook even wat gelaten..
Is het nu zo een groot probleem/ grote moeite om daar vrouwen van te maken? Je boodschap komt dan tenminste aan (en je mening is niet eens zo verkeerd).
Yepquote:Op maandag 19 mei 2025 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat was toch Academicus, of is het een en dezelfde user?
Ik heb oprecht geen problemen met vrouwen, wel met hypocrisie en die Viva-mentaliteit dat alles gelijk persoonlijk wordt opgevat en dat je dan gelijk een hork bent.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Jouw boodschap gaat verloren door je woordkeuze, waarvan je al tiiijjjjjden weet dat ze stoort. Toch blijf je het doen.
Een hele tijd terug ben je eens erg verliefd geweest en je post stijl was toen zo anders! Geen wijf te zien! Aangenaam zelfs![]()
En ik heb een tijdje gelijk een schooljuf steeds het wijven weggehaald en toen heb je het ook even wat gelaten..
Is het nu zo een groot probleem/ grote moeite om daar vrouwen van te maken? Je boodschap komt dan tenminste aan (en je mening is niet eens zo verkeerd).
Ik zie dat echt anders, maar hier komen we toch niet uit.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:49 schreef Stepperoller het volgende:
Je bent ook gewoon een hork met dat denigrerende taalgebruik aan de lopende band, dus niet zo kleinzerig doen. Wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren.
Ja precies. En toch zijn er weinigen die dit ook zien.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:15 schreef Halcon het volgende:
Chat archiveren
Misschien wilde ze 'm verwijderen en per ongeluk gearchiveerd in plaats van verwijderd? Je kunt de chat dan nog beter vergrendelen. Beetje dom van haar.
Met dit soort dingen werken je voelsprieten meestal wel goed natuurlijk. Dat ze beetje stiekem lijkt te doen, versterkt dat nog wat.
Ik heb geen probleem met je mening, die mag er zijn.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:45 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik heb oprecht geen problemen met vrouwen, wel met hypocrisie en die Viva-mentaliteit dat alles gelijk persoonlijk wordt opgevat en dat je dan gelijk een hork bent.
Ik heb echt heel veel chats gearchiveerd staan. Al degene waar ik niet zo vaak iets mee doe. Mocht er in een zo'n chat weer een bericht komen, dan kijk ik per chat of ik deze uit het archief wil halen of daar gewoon laten. Betekent echt helemaal niets.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:15 schreef Halcon het volgende:
Chat archiveren
Misschien wilde ze 'm verwijderen en per ongeluk gearchiveerd in plaats van verwijderd? Je kunt de chat dan nog beter vergrendelen. Beetje dom van haar.
Met dit soort dingen werken je voelsprieten meestal wel goed natuurlijk. Dat ze beetje stiekem lijkt te doen, versterkt dat nog wat.
Ik wil het wel proberen alleen het is geïntegreerd in mijn taalgebruik en kan er niet zoveel aan doen. Ik bedoel het ook niet denigrerend verder. Vandaag noemde ik mijn vriendin een lekker wijf en ze vond dat helemaal primaquote:Op maandag 19 mei 2025 14:45 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met je mening, die mag er zijn.
Kan je gewoon aub dat wijven gedoe achterlaten?
Je doet het er ook wel om hequote:Op maandag 19 mei 2025 15:30 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Ik wil het wel proberen alleen het is geïntegreerd in mijn taalgebruik en kan er niet zoveel aan doen. Ik bedoel het ook niet denigrerend verder. Vandaag noemde ik mijn vriendin een lekker wijf en ze vond dat helemaal prima
Heldquote:Op maandag 19 mei 2025 20:03 schreef HulkHeld het volgende:
Volgens haar niets bijzonders en ze was in de veronderstelling dat ze al wel eens iets over hem had verteld en dat als dat zo zou zijn dat ze naar iets anders zou kijken, ze mij dat ook eerlijk zou aangeven.
Ik wilde het expres niet noemen om TS te sparen nu hij met open blik de toekomst in gaat met haarquote:
2 jaar geleden al, als er dan al interesse had geweest dan had er ook contact geweest. Daarvoor was het contact uit 2021quote:
Maar toch, waarde TS die ik prijs om zijn ijzeren geduld, die relatie is net uit en ze hangen direct op de app. Nu zijn we geen kleine kinderen meer en op jullie leeftijd, bovendien nog kinderloos, zijn de mogelijkheden onbeperkt voor het individu, ook al zit je in een relatie. Argwaan is een vreselijk iets om dagelijks mee te moeten leven en ik hoop dat je sterk genoeg bent om dit te dragen. Immers, wie zegt dat hij de laatste is? Of blijf je tot het bittere eind volhouden dat ze 'slechts vrienden zijn'? en dat jij 'niet zo achterdochtig moet zijn'. Hoe ver wil je ze grenzen gaan oprekken en hoeveel marge heb jij daar nog voor (over)?quote:Op maandag 19 mei 2025 20:11 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
2 jaar geleden al, als er dan al interesse had geweest dan had er ook contact geweest. Daarvoor was het contact uit 2021
Die relatie is niet net uit? 2 Jaar al zegt hij toch?quote:Op maandag 19 mei 2025 20:21 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Maar toch, waarde TS die ik prijs om zijn ijzeren geduld, die relatie is net uit en ze hangen direct op de app. Nu zijn we geen kleine kinderen meer en op jullie leeftijd, bovendien nog kinderloos, zijn de mogelijkheden onbeperkt voor het individu, ook al zit je in een relatie. Argwaan is een vreselijk iets om dagelijks mee te moeten leven en ik hoop dat je sterk genoeg bent om dit te dragen. Immers, wie zegt dat hij de laatste is? Of blijf je tot het bittere eind volhouden dat ze 'slechts vrienden zijn'? en dat jij 'niet zo achterdochtig moet zijn'. Hoe ver wil je ze grenzen gaan oprekken en hoeveel marge heb jij daar nog voor (over)?
Oja, verkeerd gelezen inderdaad. Dat maakt het dan minder verdacht qua moment, maar zeker niet over de gehele linie. Het bewust blijven opzoeken van risicovol contact in een relatie is wachten op een ongelukkige climax. En dat is wat zij doet, zeker nu er in haar relatie bepaalde moeilijke onderwerpen spelen zoals het krijgen van kinderen. Dat zal ongetwijfeld ook bij haar zoiets losmaken van; "voordat ik moeder wordt, wil ik nog wel even genieten van mijn laatste jaren zonder kind(eren)". Een soort FOMO, wat op zich niet heel raar is, maar wel schadelijk voor TS.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Die relatie is niet net uit? 2 Jaar al zegt hij toch?
Kun je TS nou niet gewoon een beetje respecteren en het nu laten rusten? Waarom wil jij zo graag dat hij zijn vriendin wantrouwt? Kun je het zo moeilijk verkroppen als relaties van anderen wel werken?quote:Op maandag 19 mei 2025 20:26 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Oja, verkeerd gelezen inderdaad. Dat maakt het dan minder verdacht qua moment, maar zeker niet over de gehele linie. Het bewust blijven opzoeken van risicovol contact in een relatie is wachten op een ongelukkige climax. En dat is wat zij doet, zeker nu er in haar relatie bepaalde moeilijke onderwerpen spelen zoals het krijgen van kinderen. Dat zal ongetwijfeld ook bij haar zoiets losmaken van; "voordat ik moeder wordt, wil ik nog wel even genieten van mijn laatste jaren zonder kind(eren)". Een soort FOMO, wat op zich niet heel raar is, maar wel schadelijk voor TS.
Goed gedaan TSquote:Op maandag 19 mei 2025 20:03 schreef HulkHeld het volgende:
Avond, nog niet alle reacties kunnen lezen, druk weekend gehad. Vrijdagavond gezegd wat mij dwars zat, dat ik gelezen heb wat zij open heeft laten liggen op haar telefoon. Ze heeft verder ook gewoon het gesprek laten zien, iemand uit het dorp waar ze vandaan komt en iemand die ze daar van het hardlopen kent.
Ik heb haar ook gevraagd wat het doel is om aan te geven dat het nu even minder loopt en dat ik zou weten dat zij contact hadden, zonder dat ik die gast zijn naam ooit heb gehoord. Volgens haar niets bijzonders en ze was in de veronderstelling dat ze al wel eens iets over hem had verteld en dat als dat zo zou zijn dat ze naar iets anders zou kijken, ze mij dat ook eerlijk zou aangeven. Dus niet eerst peilen bij een ander ipv eerst hier weg gaan, onderdak moeten zoeken en dan aan iets nieuws beginnen. Nou ken ik haar ook op deze manier en het feit dat ze dat misschien met die bewoordingen bij hem aangaf, kwam omdat ze hem al 2 jaar niet had gesproken, zijn relatie over was gegaan, maar zij door dat gebrekkige contact niet van op de hoogte was.
Verder een goed gesprek over de toekomst gehad. Hebben voor onszelf een stip op de horizon gezet op naartoe te werken.
Zag iemand reageren: heb je anderen in je vriendenkring die ook kinderen hebben? Ja die hebben we, vrij recent zelfs (februari) en ook zij kwam nu tot de conclusie dat het voor nu misschien wel vroeg is met hoeveel energie dat gaat kosten en dat zij daar ook nog eens rustig over gaat nadenken (zij heeft laatst uitgebreid gesproken met de vrouw van mijn beste vriend hierover).
Blij de keuze te hebben gemaakt het gesprek aan te gaan. Natuurlijk had ze evem twijfels over of ik alles heb zitten uitpluizen, maar ze gaf aan dat het goed zou kunnen dat ze het open had laten staan. Ze doet vaak dingen snel tussendoor of is dan afgeleid waardoor ze iets anders laat liggen, nu haar telefoon dus.
Zondag op vakantie, tijd voor een nog betere kijk op de toekomst. Dank voor alle reacties, ook de mindere en misschien voorbarige reacties, die waren al ingecalculeerd.
Erg vermoeiend ditquote:Op maandag 19 mei 2025 20:26 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Oja, verkeerd gelezen inderdaad. Dat maakt het dan minder verdacht qua moment, maar zeker niet over de gehele linie. Het bewust blijven opzoeken van risicovol contact in een relatie is wachten op een ongelukkige climax. En dat is wat zij doet, zeker nu er in haar relatie bepaalde moeilijke onderwerpen spelen zoals het krijgen van kinderen. Dat zal ongetwijfeld ook bij haar zoiets losmaken van; "voordat ik moeder wordt, wil ik nog wel even genieten van mijn laatste jaren zonder kind(eren)". Een soort FOMO, wat op zich niet heel raar is, maar wel schadelijk voor TS.
Wat zul je opgelucht zijn!quote:Op maandag 19 mei 2025 20:03 schreef HulkHeld het volgende:
Avond, nog niet alle reacties kunnen lezen, druk weekend gehad. Vrijdagavond gezegd wat mij dwars zat, dat ik gelezen heb wat zij open heeft laten liggen op haar telefoon. Ze heeft verder ook gewoon het gesprek laten zien, iemand uit het dorp waar ze vandaan komt en iemand die ze daar van het hardlopen kent.
Ik heb haar ook gevraagd wat het doel is om aan te geven dat het nu even minder loopt en dat ik zou weten dat zij contact hadden, zonder dat ik die gast zijn naam ooit heb gehoord. Volgens haar niets bijzonders en ze was in de veronderstelling dat ze al wel eens iets over hem had verteld en dat als dat zo zou zijn dat ze naar iets anders zou kijken, ze mij dat ook eerlijk zou aangeven. Dus niet eerst peilen bij een ander ipv eerst hier weg gaan, onderdak moeten zoeken en dan aan iets nieuws beginnen. Nou ken ik haar ook op deze manier en het feit dat ze dat misschien met die bewoordingen bij hem aangaf, kwam omdat ze hem al 2 jaar niet had gesproken, zijn relatie over was gegaan, maar zij door dat gebrekkige contact niet van op de hoogte was.
Verder een goed gesprek over de toekomst gehad. Hebben voor onszelf een stip op de horizon gezet op naartoe te werken.
Zag iemand reageren: heb je anderen in je vriendenkring die ook kinderen hebben? Ja die hebben we, vrij recent zelfs (februari) en ook zij kwam nu tot de conclusie dat het voor nu misschien wel vroeg is met hoeveel energie dat gaat kosten en dat zij daar ook nog eens rustig over gaat nadenken (zij heeft laatst uitgebreid gesproken met de vrouw van mijn beste vriend hierover).
Blij de keuze te hebben gemaakt het gesprek aan te gaan. Natuurlijk had ze evem twijfels over of ik alles heb zitten uitpluizen, maar ze gaf aan dat het goed zou kunnen dat ze het open had laten staan. Ze doet vaak dingen snel tussendoor of is dan afgeleid waardoor ze iets anders laat liggen, nu haar telefoon dus.
Zondag op vakantie, tijd voor een nog betere kijk op de toekomst. Dank voor alle reacties, ook de mindere en misschien voorbarige reacties, die waren al ingecalculeerd.
ze heeft aangegeven dat ze het gesprek inzichtelijk maken indien ik nog meer twijfels zou hebben. Zij had nu ook de vraag: maar geloof jij mij hierin wel? Daarop is het antwoord ja 😀quote:Op maandag 19 mei 2025 20:26 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Wat goed van je dat je het toch besproken hebt. Natuurlijk was dat moeilijk, want je was toch wat wantrouwig en onzeker en dat is niet gek.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:03 schreef HulkHeld het volgende:
Laat je door verbitterde mensen niet aanpraten dat je je zorgen moet maken.quote:Op maandag 19 mei 2025 20:58 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
ze heeft aangegeven dat ze het gesprek inzichtelijk maken indien ik nog meer twijfels zou hebben. Zij had nu ook de vraag: maar geloof jij mij hierin wel? Daarop is het antwoord ja 😀
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |