abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217661405
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 12:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit is een feit, en dit als een complottheorie neerzetten zou wat mij betreft banwaardig zijn.

Je doet de waarheid geweld aan, en je probeert het draagvlak voor het redden van kinderen of het voorkomen van ontvoeringen af te breken.
Bespaar je de moeite hij reageert toch niet. En morgen begint hij weer from scratch.
pi_217661479
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 11:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik zag gisteren php zelfs weer het nazi argument aanhalen :')
Beetje ironisch wel. Was ie 80 jaar eerder geboren liep hij vanalles te bedenken om Hitlers motieven te legitimeren. Lekker advocaat van de duivel spelen.
pi_217661497
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
Kijk eens aan, het Kremlin beweegt weer een beetje.
Als de liberalen/Europeanen die voorwaarden nou eens gewoon accepteren dan heeft Zelensky eindelijk eens een gesprek waar hij zo vurig op hoopt.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)bepaalde-voorwaarden
Er staat niet eens welke voorwaarden dat dan zouden zijn dus hoezo zou het Westen die moeten accepteren. Dit heeft niks met een andere mening te maken maar gewoon met begrijpend lezen.
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 13:06:13 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217661639
quote:
Als de liberalen/Europeanen die voorwaarden nou eens gewoon accepteren dan heeft Zelensky eindelijk eens een gesprek waar hij zo vurig op hoopt.
[..]
De Russen moeten gewoon Zelensky zijn voorwaarden accepteren, dan is het morgen vrede

al het moorden moet stoppen en het kan vandaag nog stoppen, Poetin kon in 2022 al stoppen met al die jongens in de meatgrinder stoppen maar die gaat gewoon door tot de laatste Rus
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 13:14:03 #230
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217661680
Ja, maar de warmongers van de 'vredesbrigade' willen helemaal geen vrede.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 mei 2025 @ 13:45:32 #231
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217661869
quote:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lpegjwwzk22w

Russian Presidential Aide Medinsky highlighted that Russia is prepared to continue its war in Ukraine for years to come. Medinsky reportedly referenced the Great Northern War (1700-1721) when asking "How long [is Ukraine] ready to fight?" and claimed that "Russia is prepared to fight forever."
"Als de Oekraïners niet snappen dat ze broedervolk zijn moeten ze dood."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217661878
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 23:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nederland heeft zich enkele jaren terug als een van de eersten met flinke orders bij leveranciers gemeld en helaas voor je gaan die fabrieken nu als een malle dus ik vrees voor je dat we weldegelijk materieel kunnen sturen. Het spijt me voor je. Ik vrees dat nog heel wat Russen dankzij ons aan stukken zullen worden gereten, gillend om hun moedertjes.
En Poetin wil dat zo, en al die Russische soldaten die blijkbaar daar vrijwillig (tegen flinke betaling enz) zijn blijkbaar ook, want Rusland mobiliseert (nog) niet zoals laatst besproken hier.

Dus we hoeven er geen medelijden mee te hebben. Dus alsjeblieft zo veel als mogelijk leveren om ze de tering in te schieten. Voor hun is het ook een eer om te sterven voor moeder Rusland, is er hard ingestampt.
pi_217661907
Ondertussen is Macron goed bezig ervoor te zorgen dat het VK Amerika als haar beste en trouwste bondgenoot blijft zien :)
  zaterdag 17 mei 2025 @ 13:53:50 #234
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217661912
Het klopt wel dat het al een tijdje niet meer gaat om wat europa uit voorraad kan leveren. Gaat nu om de productie die op gang komt.

Deze gaat daar wel aardig op in. Ook leuk is de te beperkte capaciteit van rus om lopen te maken. De opslag complexen waar de gemechaniseerde artillerie staat, heeft ook velden vol voertuigen waar alleen de loop vanaf gehaald is.

Bekijk deze YouTube-video
&lt;signature here&gt;.
pi_217661923
https://www.politico.eu/a(...)pean-minister-warns/

Grote woorden: meer investeren in defensie! Europa is wakker! praktijk:
pi_217662177
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 13:56 schreef theunderdog het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)pean-minister-warns/

Grote woorden: meer investeren in defensie! Europa is wakker! praktijk:
Ja mongolen voor zoiets marginaals. En ondertussen Reformed meer brandstof geven.
  zaterdag 17 mei 2025 @ 15:12:31 #238
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217662353
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 12:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
Of gewoon niet reageren als je het allemaal getrol vindt?
dat bedoel ik
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 17 mei 2025 @ 15:18:31 #239
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217662383
quote:
[..]
Voor je het weet zitten daar weer voorwaarden tussen als "Oekraïne accepteert dat delen van Oekraïne Russisch grondgebied worden". De inhoud van die voorwaarden wordt volgens mij nog niet gedeeld, dus lastig te zeggen, maar tot nu toe komen Russische voorwaarden gewoon neer op "Oekraïne moet opgeven en mag niet meer terug slaan".
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_217662392
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Bespaar je de moeite hij reageert toch niet. En morgen begint hij weer from scratch.
Streisand-effect-dilemma: Actief inhoudelijk bestrijden om te voorkomen dat de gevaarlijke en niet op feiten gebaseerde zienswijzen geleidelijk steeds normaler worden, of negeren in de hoop dat die zienswijzen geleidelijk doodbloeden voordat ze schade hebben kunnen aanrichten.

Ik weet ook niet wat de beste koers zou zijn.
pi_217662402
Denk uiteindelijk zijn we het allemaal eens.
Vrede daar zou mooi zijn, vooral omdat het de EU veiliger maakt.
Oekraïne in de westerse invloedsfeer zou ook mooi zijn. Een flinke gain voor Oekraïne uit deze oorlog zijn bonus punten.
Maar allereerst een stop van de oorlog en oorlogsproductie van Rusland zou iedereen toejuichen denk ik.
Vakman pur sang
pi_217662424

Biletsky claimed gemiddeld dat ratio verliezen rusland/oekraine 1/5 zijn, uitlopend tot 1/12.

Eerder claimde iemand van het 93e (1 van oekraiense beste eenheden 1:16 en iemand van da vinci wolves 1:10)

Dat is trouwens niet per se alleen maar goed nieuws, maar geeft ook vooral aan hoeveel meer eenheden rusland heeft dan Oekraine en daarom ook veel meer verliezen.
pi_217662433
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 15:28 schreef skysherrif het volgende:

Biletsky claimed gemiddeld dat ratio verliezen rusland/oekraine 1/5 zijn, uitlopend tot 1/12.

Eerder claimde iemand van het 93e (1 van oekraiense beste eenheden 1:16 en iemand van da vinci wolves 1:10)

Dat is trouwens niet per se alleen maar goed nieuws, maar geeft ook vooral aan hoeveel meer eenheden rusland heeft dan Oekraine en daarom ook veel meer verliezen.
twitter

met ondertiteling voor betreffende stukje
pi_217662459
https://www.themoscowtime(...)lumping-sales-a89108

De laatste weken begint de instorting van de Russische economie wel echt steeds duidelijker te worden. ALhoewel dat op korte termijn juist het Russische leger sterker kan maken.

Meer mensen die zich aanmelden voor het leger

Overall beste user 2022 zaterdag 17 mei 2025 @ 15:40:13 #245
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217662463
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lpemro6res25

🇧🇪🇺🇦 Belgian defense company Cockerill will deliver its Leopard 1A5BE test tank with the C3105 module to Ukraine for testing.
De C3105 is een andere gevechtskoepel. Een 105mm highpressure kanon met autoloader en een 40mm granaatwerper en een zwik aan moderne elektronica zijn de belangrijkste verbeteringen. De integratie is een kwestie van een nieuwe ring plaatsen en een stroomkabel, meer niet.

https://defensefeeds.com/(...)odernizes-leopard-1/

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217662466
twitter

twitter
pi_217662560
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217662624
quote:
Bizarre eisen. Zoals we gewend zijn van de Russen.

quote:
'Rusland eist dat bezette regio's internationaal erkend worden als Russisch'
Rusland eist dat Oekraïne alle door Rusland bezette gebieden opgeeft en dat die, inclusief de bezette Krim, internationaal worden erkend als Russisch. Dat zegt een Oekraïense functionaris die betrokken was bij de onderhandelingen gisteren in Istanbul tegen persbureau Reuters.

Gisteren spraken beide landen voor het eerst in meer dan drie jaar direct met elkaar, in Turkije. Internationaal werd gehoopt dat er stappen zouden worden gezet tot een staakt-het-vuren in de oorlog, maar Rusland en Oekraïne spraken alleen een gevangenenruil af.

Nu komt naar buiten dat de Russische eisen mijlenver af liggen van waar Oekraïne genoegen mee zegt te kunnen nemen. Een anonieme Oekraïense functionaris zegt dat Rusland wil dat Oekraïne alle troepen terugtrekt uit de Oekraïense regio's Donetsk, Zaporizja, Cherson en Loehansk. Die gebieden worden bezet door Rusland, maar Oekraïne vecht om de controle terug te krijgen.

Daarnaast zou Rusland hebben geëist dat de internationale gemeenschap die vier regio's en de sinds 2014 bezette Krim erkent als Russisch. Ook moet Oekraïne een neutrale staat worden, zonder massavernietigingswapens en zonder buitenlandse troepen die in het land gestationeerd zijn. Ten slotte zou Rusland willen dat beide landen afzien van compensatie voor geleden schade in de oorlog.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator zaterdag 17 mei 2025 @ 16:09:06 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217662688
Nou meebewegen dan maar of noet @Scjvb?

Ik stel voor dat de Russen alle troepen uit Belgorod en Koersk terugtrekken en hun kerwapens wegdoen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217662702
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 16:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bizarre eisen. Zoals we gewend zijn van de Russen.
[..]

Het probleem is dat de huidige amerikaanse president dit best als “redelijk” kan bestempelen, en de hulp stopzetten. Zou mij iig niets verbazen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')