#Kunst#artistiek.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:54 schreef FlyingFish het volgende:
Gewoon nog wat chloor er overheen gooien, alsof het bewust zo hoort!
Hi! Hoe is ‘t?quote:Op zondag 18 mei 2025 01:05 schreef SQ het volgende:
Ha!
Ik kwam even ESF vervelen en dacht, ik zeg even hoi
Ik dacht hetzelfde hoor, wat gebeurt er bij winst? Maar denk hetzelfde als toen met Oekraïne, dat het gehouden zou worden in het land wat op nummer 2 eindigde.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:50 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Israël niet toch gewonnen heeft. Ben wel benieuwd hoe dat dan voor volgend jaar gelopen zou zijn, of zenders/ landen dan wel een duidelijke stelling durfde te nemen door niet te gaan (en wie zou daar überhaupt heen willen?). Wel heel sneu, al die sympathie stemmen waardoor er minder stemmen naar mensen met een betere act gaan.
Hier is m’n gazon momenteel helemaal naar de filistijnen. Maar wel met een goed doel. Ze hebben de afgelopen dagen de beregeninginstallatie hersteld/opnieuw aangelegd. (Deel was kapot gegaan met verbouwing en deel bleek ook niet meer helemaal heel te zijn bij testen. En eigenlijk bleek het sowieso heel provisorisch te zijn).quote:Op zondag 18 mei 2025 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Hoi terug @:SQ![]()
Wij stemden op IJsland en dat bungelde ergens onderaanEn das dus niet de eerste keer dat dit gebeurde. Volgende keer maar stemmen op een land waar ik het niet mee eens ben
![]()
Yay voor de kuikentjes @:taxibabeGa je ze allemaal houden?
Zo weer verder met dat koleregras. Die 2m2 die over isgaat er ook maar uit. Volgende week gaat het regenen, zaai ervoor in en dan scheelt het me een paar kuub water. Besloten toch niet voor een bloemenweide te gaan maar gewoon groen gras. Of groen asfalt als dit niet lukt
Het ligt eraan! Haantjes doen we weg, maar dat kunnen we nog niet zien. Hennen gaan we houden. Inmiddels zijn er 4 kuikens!quote:Op zondag 18 mei 2025 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Hoi terug @:SQ![]()
Wij stemden op IJsland en dat bungelde ergens onderaanEn das dus niet de eerste keer dat dit gebeurde. Volgende keer maar stemmen op een land waar ik het niet mee eens ben
![]()
Yay voor de kuikentjes @:taxibabeGa je ze allemaal houden?
Zo weer verder met dat koleregras. Die 2m2 die over isgaat er ook maar uit. Volgende week gaat het regenen, zaai ervoor in en dan scheelt het me een paar kuub water. Besloten toch niet voor een bloemenweide te gaan maar gewoon groen gras. Of groen asfalt als dit niet lukt
Heb je een foto?quote:Op zondag 18 mei 2025 13:21 schreef exode het volgende:
Ik ben op zoek naar een voorraadpot van Cabanaz. Het is voor de koffiebonen, we hebben deze nu in het rood en dat vloekt nogal in onze nieuwe keuken. Maar belangrijker: er zit een scheur in.
Dus ik online gezocht, overal uitverkocht of niet op voorraad. Gisteren op de fiets naar een kookwinkel 10 km verderop gegaan. Die hadden ze ook niet meer en zij vertelden dat Cabanaz gaat stoppen. Dus alleen bestaande voorraden worden verkocht.
DUS mocht je een roze of lichtgroene (early dew achtig) voorraadpot (1 liter) van Cabanaz in een winkel zien staan, denk dan aan mij (en koop hem he)
Vond wel een lijst waar dit merk verkrijgbaar is:quote:Op zondag 18 mei 2025 18:36 schreef exode het volgende:
Deze
https://www.puurgluk.nl/p(...)g/voorraadpot-groen/
Roze dus
Oeh dat is hier best in de buurt. En de reeuwijkse plassen zijn tof. Alleen wel vaak blauwalg..quote:Op zondag 18 mei 2025 11:31 schreef mousemicky het volgende:
Duimen jullie allemaal mee voor mooi weer![]()
Ik heb gisteren na lang wikken en wegen toch een mini vakantie geboekt in het pinksterweekend alleen met de twee jongens. Vier nachtjes Landal Reeuwijkse Plassen. Lijkt een top locatie met 2 kinderen die gek zijn op zwemmen en suppen (de eigen SUP gaat mee), dus een beetje zon zou leuk zijn.
De komende weken ga ik werken aan mijn tetris skills, want alle zooi (incl SUP) + twee kids moet mee in mijn mini auto. Vriendlief is met vrienden in België, dus wij hebben dit keer ons eigen plan
Ja, had daar de winkel 10 km verderop vandaan. Ik wil binnenkort nog naar Loods 5, wie weet hebben ze er daar nog 1.quote:Op zondag 18 mei 2025 18:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Vond wel een lijst waar dit merk verkrijgbaar is:
https://www.cabanaz.com/shops
Wordt wereldwijd verkocht dus je zou nog op buitenlandse webshops kunnen kijken.
Had het eerder gezegd, loods 5 zit ook op 200m van het Bastionquote:Op zondag 18 mei 2025 19:42 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, had daar de winkel 10 km verderop vandaan. Ik wil binnenkort nog naar Loods 5, wie weet hebben ze er daar nog 1.
Nou, daar heb ik echt geen zin in (en tijd voor). Ik wil hem graag maar anders vind ik wel een andere koffiebewaarding.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Had het eerder gezegd, loods 5 zit ook op 200m van het Bastion![]()
Zou iig alles bellen, nummers staan erbij.
Snap ik hoor en als je daar toch heen gaat, wie weet.quote:Op zondag 18 mei 2025 20:19 schreef exode het volgende:
[..]
Nou, daar heb ik echt geen zin in (en tijd voor). Ik wil hem graag maar anders vind ik wel een andere koffiebewaarding.
Loods 5 had ik al in mijn hoofd om nog wat ander klein spul te gaan kopen. Leuk uitje.
Ik duim hard voor jullie!quote:Op zondag 18 mei 2025 19:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oeh dat is hier best in de buurt. En de reeuwijkse plassen zijn tof. Alleen wel vaak blauwalg..
Woensdag de uitslag en het geheim houden voor de kinderen wordt wel steeds lastiger..
BE, wat is de naam van jouw onderneming? Als Goudse wil ik dat toch wel weten..
Ja, gaat goed, compressiekleding draag ik eigenlijk niet meer (gelukkig, want warm) maar ik ga nog wel wekelijks in mijn compressie-apparaat.quote:Op zondag 18 mei 2025 23:06 schreef BE het volgende:
@:leandra Ik vroeg me af hoe het nu met jou is? Ben je inmiddels ook van alle compressiepakken af? En blij met het eindresultaat?
Wat onwijs goed zeg!quote:Op zondag 18 mei 2025 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, gaat goed, compressiekleding draag ik eigenlijk niet meer (gelukkig, want warm) maar ik ga nog wel wekelijks in mijn compressie-apparaat.
Ik zit 3 keer per week in de sportschool (niet heel erg fanatiek, maar wel consequent), en ik ben in januari begonnen met hardlopen!!!![]()
Wel wat blessures tussendoor gehad, maar wel dagelijks (behalve zondags) blijven lopen; op de sportschooldagen alleen hardlopend naar de sportschool en terug, op de 3 andere dagen een rondje door de wijk.
Waar ik een jaar geleden met moeite van de ene lantaarnpaal naar de andere kon rennen loop ik nu met gemak 2 km (ik had het al opgebouwd naar de 3½ km, maar toen kwam er weer een blessure tussendoor), ik moet dus weer even door naar de 3½ km, maar dat komt wel weer.
Maar überhaupt.... dat ik kan hardlopendat kon gewoon nooit.
Ja, ik ben er ook zo blij mee.quote:
Je bent amazing!quote:Op zondag 18 mei 2025 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, gaat goed, compressiekleding draag ik eigenlijk niet meer (gelukkig, want warm) maar ik ga nog wel wekelijks in mijn compressie-apparaat.
Ik zit 3 keer per week in de sportschool (niet heel erg fanatiek, maar wel consequent), en ik ben in januari begonnen met hardlopen!!!![]()
Wel wat blessures tussendoor gehad, maar wel dagelijks (behalve zondags) blijven lopen; op de sportschooldagen alleen hardlopend naar de sportschool en terug, op de 3 andere dagen een rondje door de wijk.
Waar ik een jaar geleden met moeite van de ene lantaarnpaal naar de andere kon rennen loop ik nu met gemak 2 km (ik had het al opgebouwd naar de 3½ km, maar toen kwam er weer een blessure tussendoor), ik moet dus weer even door naar de 3½ km, maar dat komt wel weer.
Jazeker! Dus even geen fikkie stoken, ok?quote:Op maandag 19 mei 2025 10:09 schreef Tink89 het volgende:
Wat fijn Leandra!
Exode, blokkeer je nu ook de brandgang? ;-)
Mijn knieblessure lijkt eindelijk over, dus ik ga vanavond voor het eerst in maaaaanden ook weer hardlopen. Zo gemist! (en toen ik 130+ kilo woog had ik er heel wat om verwed dat ik dat NOOOOOIT zou zeggen...)
En zo naar de ortho, het spalkje achter m'n ondertanden is gebroken prikt nu in m'n tong. Al twee dagen. Dus m'n tong is dik, ik klonk alsof ik gezopen heb en het doet zeer.
En terecht dat ze geïrriteerd is. Kan jij verder niks aan doen. Maar ik zou ook balenquote:Op maandag 19 mei 2025 10:13 schreef exode het volgende:
En de overbuurvrouw is geirriteerd omdat vandaag haar huis op de foto wordt gezet, ook met een drone. En nu is de straat vol met spullen en vrachtwagens voor ons. Ik ben benieuwd of ze gaan wachten of gaan blurren of zoBinnenkort te zien op Funda.
Ik vind het allang knap dat dit pas de eerste keer in 9 weken verbouwen is dat wij de straat blokkeren.
Ach het duurde uiteindelijk 15 minuten, tenminste ze zijn nog niet klaar maar de straat is weer vrij.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
En terecht dat ze geïrriteerd is. Kan jij verder niks aan doen. Maar ik zou ook balen
Oh bah wat een ellende weer, logisch dat je geïrriteerd bent, op een gegeven moment mag het ook wel gewoon een keertje goed gaanquote:Op maandag 19 mei 2025 10:52 schreef exode het volgende:
En ik ben ook geirriteerd, want bij het plaatsen van de keuken bleken er steunen voor de kookplaatkast te ontbreken. Bij het inmeten is daar over gebeld door de werkbladen man met onze keukenleverancier. Zou geregeld worden.
Niet dus....
Geen steunen te bekennen, die worden nu alsnog met spoed gestuurd en dan moeten wij ze eronder maken want het werkblad wordt wel geplaatst.
Jouw oudste heeft best een rugzak, toch? Zou je met de organisatie kunnen overleggen?quote:Op maandag 19 mei 2025 10:51 schreef Schanu het volgende:
Wat fijn dat het zo goed gaat @:Leandra![]()
En @:Tink89 ook blessurevrij, wat goed!![]()
Yay voor de jacuzzi en het werkblad voor @:exode! En eenvoor de buurvrouw want dat is voor haar wel een hele nare timing. Edit: oooh 15 minuten maar, nou dan hebben ze vast wel even kunnen wachten met filmen!
Hier is over 2 weken de wandel3daagse en ik heb er weinig vertrouwen in dat mijn kinderen die vol gaan houden. Ze doen hier 7/7,5 kilometer per dag en dan 3 dagen, in plaats van 5 km in 4 dagen. Dat is een beste afstand voor die korte beentjes. Mijn 6 jarige is nog wel sportief ingesteld, maar moet elke 15 minuten naar de wc als ze weet dat er geen wc mogelijkheid is. En mijn 8 jarige roept als wij gaan wandelen na 1 kilometer al dat ze dood gaat (geen grap, ook echt letterlijk dat, ze kan heerlijk overdrijven). Plus dat ze op haar regenlaarzen wil lopen, want iets anders draagt ze niet. Dus dat worden geheid blaren. Maar afmelden is geen optie want ze hebben hun zin gezet op die medaille
En het blad is 4 mm tekort, dan denk je wat is 4 mm, nou dat is een gleuf tussen werkblad en de hoge kast.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:53 schreef Schanu het volgende:
[..]
Oh bah wat een ellende weer, logisch dat je geïrriteerd bent, op een gegeven moment mag het ook wel gewoon een keertje goed gaan
Ik heb al besloten dat als ze het echt niet trekt, ik haar alleen de maandag en de woensdag mee laat lopen en de dinsdag als rustdag inlas. De woensdag loop ik mee, dat wordt sowieso een moeilijke dag want dat is de laatste loopdag dus veel mensen aan de kant van de weg, maar wel de dag dat je je snoepjes en medaille krijgt dus die wil ze niet missen en dat snap ik. Alle klassen krijgen hier een klassenstempelkaart, er worden geen koppen geteld, dus een dag meer of minder lopen maakt geen verschil voor een medaille gelukkig. Er is wel een speciale afstand voor mensen die wegens een beperking of anderszins niet volledig mee kunnen lopen, maar dan loop je dus niet mee met je eigen klas en dat is iets wat ze wel heel graag wil.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jouw oudste heeft best een rugzak, toch? Zou je met de organisatie kunnen overleggen?
Wij twijfelen ook. Het is hier 4 dagen, maar de starttijd is mwah en de jongste is 4...
Wauw, wat een verschil! Heel fijn voor je!quote:Op zondag 18 mei 2025 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
In principe zou wat weg is weg moeten blijven, ik zie alleen wel dat er op mijn arm wat meer zat dan we dachten, want de bovenarmen zijn gedaan, daarbij zijn ze tot ruim onder de ellebogen gegaan, maar daarmee verdwenen dus ook uiteindelijk de plekjes die ik op m'n armen had, dat bleek dus geen gewone huidirritatie te zijn, maar inflammation van het lipoedeemvet wat er zat, anyway dat zit er dus nog van halverwege mijn onderarmen tot mijn polsenquote:Op maandag 19 mei 2025 06:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Goed bezig @:Leandra, behalve de val danNog mazzel dat je niet met je hoofd ergens tegenaan bent geknald.
Dat lipoedeem is weg en blijft nu ook weg?
Hoe is het met Soneal?
Oude gras hier is zo ongeveer weg. Zit ik nog wel met een zak of 16 aan zooi en ik durf niet al te veel in de kliko te mikken omdat ie anders te zwaar wordt. Had ik eindelijk mn terras aan kant...
Ik vind 4 mm best veel hoor, voor iets dat gewoon exact opgemeten is / gemaakt zou moeten worden. Wat balen zegquote:Op maandag 19 mei 2025 10:55 schreef exode het volgende:
[..]
En het blad is 4 mm tekort, dan denk je wat is 4 mm, nou dat is een gleuf tussen werkblad en de hoge kast.
Ja, de jongens die hem kwamen plaatsen waren ook heel eerlijk. 'Mevrouw dit plaatsen we niet, we nemen hem weer mee'.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind 4 mm best veel hoor, voor iets dat gewoon exact opgemeten is / gemaakt zou moeten worden. Wat balen zeg.En goed dat je er niet mee akkoord gaat! Hoe jammer ook, dit wil je uiteindelijk gewoon passend hebben idd.
Fijn dat weg weg is en blijftquote:Op maandag 19 mei 2025 11:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
In principe zou wat weg is weg moeten blijven, ik zie alleen wel dat er op mijn arm wat meer zat dan we dachten, want de bovenarmen zijn gedaan, daarbij zijn ze tot ruim onder de ellebogen gegaan, maar daarmee verdwenen dus ook uiteindelijk de plekjes die ik op m'n armen had, dat bleek dus geen gewone huidirritatie te zijn, maar inflammation van het lipoedeemvet wat er zat, anyway dat zit er dus nog van halverwege mijn onderarmen tot mijn polsen
Ik heb ook het idee dat die wat dikker zijn geworden, maar de rest: weg is weg.
Het overhangende vel op mijn benen (knieën) wordt ook steeds minder, ik verwacht overigens wel dat dat vooral komt door het hardlopen en de sportschool.
Bij m'n bovenarmen idem, en daar zie je duidelijk wel dat ik rechts ben, daar is het veel strakker, maar ik ben 58 dus ze vallen niet op zeg maar
Soneal gaat goed, het is nog steeds leren dat hij moet leren en het niet meer cadeau krijgt, maar dat gaat steeds beter, exacte vakken zijn nog steeds zijn ding niet, maar dat is nou eenmaal zoals het is.
Gisteren weer ¤ 8 overgemaakt voor drie achten
Geweldig systeem!
Hoe is het met jouw jongste?
Ik heb geen last van de plekken op m'n onderarmen, het ziet eruit alsof het pijnlijk of jeukend zou kunnen zijn, maar dat is het niet.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:49 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Fijn dat weg weg is en blijftEn die irritatie op je onderarmen, wordt daar nog iets aan gedaan of los je dat op met crème?
Ik ben het afgelopen jaar 15+ kilo afgevallen maar mn bovenarmen hebben last van zwaartekrachtDraag nu vaak mouwen net iets boven mijn ellebogen
![]()
Haha, goed systeem heFijn dat het steeds beter gaat. Maar dat is het he, als het erin zit, moet het er ook uit. Dan maar met wat tricks. Als het gewoon werkt
Aan wiskunde ontkomt hij niet maar dat moet je wel net liggen idd. Zoon ligt wiskunde B meer dan A en B zit in zn pakket, gelukkig.
Ik heb de 3x een 10 wel afgezwakt naar 3x een 8+. Hij vond jouw berekening beter![]()
Heeft jouwe al zijn vakkenpakket of moet hij nog kiezen?
Zoon heeft gekozen voor NT met Duits, informatica en NLT. Hetzelfde als zn zus toen. Hij kijkt er wel naar uit, eindelijk geen Frans en bio meer
Ooh, dan je armen idd nog ff zo laten, als je er geen last van hebt.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb geen last van de plekken op m'n onderarmen, het ziet eruit alsof het pijnlijk of jeukend zou kunnen zijn, maar dat is het niet.
Dus voorlopig niets, misschien dat ik nog een keer naar de kliniek terugga om te kijken of we m'n onderarmen nog kunnen doen (ergens in een winter, want dan heb ik weer die compressiemouwen nodig), maar vooralsnog zijn er heel veel dingen rond het huis die ik eerst gedaan wil hebben, maar als er morgen 100K in m'n schoot valt dan ga ik denk ik wel even bellen voor een afspraak, dat wel
Hier nog geen pakketkeuze, ik weet ook niet in welke klas dat is eigenlijk, hij zit nu in de tweede, zoals zijn cijfers nu zijn gaat hij over, dus ik hoop dat er geen rare dingen meer aankomen.
Eigenlijk moet ik me eens gaan inlezen in hoe dat zit met die pakketten, bij mijn oudste was dat volgens mij ook wel, maar die was juist goed in exact en het te kiezen pakket was eigenlijk een no-brainer, dus toen heb ik daar eigenlijk niets over hoeven bespreken met hem.
Fijn dat jouw zoon van de pakketten af kan waar hij niets mee kan.
Grappig genoeg zijn Frans en biologie juist de vakken die ik Soneal wel zie houden
😱 Dan heb je niet alleen een loodgieter nodig maar ook een plafondhersteller. Tip: verzekering.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:24 schreef amaranta het volgende:
Ik weet niet wat we nodig hebben.
Maar man haalde een trekveer door het doucheputje en de badafvoer en toen kwam het water beneden door het plafond.
Dus.., of hij heeft iets gesloopt.. of…? Geen idee….
WAT? Nee joh, wat bizar en wat ontzettend vervelend vooral. En nu? gestopt met water naar beneden stromen?quote:Op maandag 19 mei 2025 16:24 schreef amaranta het volgende:
Ik weet niet wat we nodig hebben.
Maar man haalde een trekveer door het doucheputje en de badafvoer en toen kwam het water beneden door het plafond.
Dus.., of hij heeft iets gesloopt.. of…? Geen idee….
Ja, het was gelukkig niet heel veel water. Maar voordat we douche of wasmachine aanzetten moet daar eerst naar gekeken worden. Niet dat het straks wel met liters naar beneden komt.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:29 schreef exode het volgende:
[..]
WAT? Nee joh, wat bizar en wat ontzettend vervelend vooral. En nu? gestopt met water naar beneden stromen?
Dan denk ik de vloerbedekking, het vloerkleed en in de keuken de kookdampen. In de keuken slaat het mij bij soms op mn keel tijdens het bakkenquote:Op maandag 19 mei 2025 17:09 schreef Hupje het volgende:
Vriend heeft al een aantal jaar last van hooikoorts. Nooit getest, dus we weten niet precies waarvoor, maar het zijn bepaalde boomsoorten in ieder geval. Toen wij elkaar leerden kennen had hij nog geen hooikoorts.
Sinds een poos lijkt hij ook last te hebben van huisstofmijtallergie? Op bepaalde plekken in huis knijpt zijn keel dicht en wordt hij snotterig. Antihistamine helpt dan.
Maar: ik snap het niet. Hij heeft geen last in de slaapkamer (laminaat, bed, gordijnen) en ook niet in de werkkamer (laminaat, gordijnen), veel in de kamer ernaast waar de kledingkast en wasmand staat (vloerbedekking, gordijnen), een klein beetje in de woonkamer (parket, vloerkleed, gordijnen) en veel in de keuken (tegels, maar geen gordijnen). Maar hij heeft weer geen last in de keuken als ik tijdens het koken de buitendeur openzet...
Ik poets en stofzuig me het schompes, maar het lijkt allemaal niet heel veel te helpen. Oja, en de was hang ik in het hooikoorts seizoen ook niet buiten te drogen.
Iemand een idee?
Weird hoor. Ben benieuwd waar ze het lek dan vinden.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:45 schreef amaranta het volgende:
Om het nog raarder te maken. Net zowel de douche als het bad aangezet en geen druppel.
Nu draait de wasmachine (op zolder) zelfde afvoer
Mijn moeder had een katten allergie. Dan dacht ik lief te zijn en voordat ze kwam, te stofzuigen. Sloeg me dat een partijtje op dr keelquote:Op maandag 19 mei 2025 17:33 schreef exode het volgende:
Oh ja en stofzuigen verspreid de mijten ook, half uur naar stofzuigen pas stoffen.
Jaja, een hele studie is het maar al die maatregelen helpen bij B enorm want hij heeft zelden reacties meer.
Jaa, een leesbril is gedoe. Maar helpt het wel?quote:Op maandag 19 mei 2025 16:33 schreef oh-oh het volgende:
😯Hoe dan amaranta??
Ik had net een afspraak bij Hans Anders en heb nu een leesbril.
Gedoe!
Oh, das een goeie! Dat doe ik altijd andersom... Dat ga ik ook eens proberen. Ventileren en ontvochtigen doen we ook al aardig, dacht ik. Maar daar zal ik ook nog eens naar kijken.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:33 schreef exode het volgende:
Oh ja en stofzuigen verspreid de mijten ook, half uur naar stofzuigen pas stoffen.
Kleden en vloerbedekking stofzuigen helpen trouwens heel weinig. Daar heb je wel sprays voor.quote:Op maandag 19 mei 2025 18:19 schreef Hupje het volgende:
[..]
Oh, das een goeie! Dat doe ik altijd andersom... Dat ga ik ook eens proberen. Ventileren en ontvochtigen doen we ook al aardig, dacht ik. Maar daar zal ik ook nog eens naar kijken.
Daarom vroeg ik het hierquote:Op maandag 19 mei 2025 19:14 schreef exode het volgende:
[..]
Kleden en vloerbedekking stofzuigen helpen trouwens heel weinig. Daar heb je wel sprays voor.
Het stoffen ook met natte doek doen he.
Echt, ik ben er inmiddels in afgestudeerd. Van meerdere astma aanvallen per jaar bij B naar 0. Het is de moeite waard. En voor ons inmiddels gewoonte.
Hij heeft nu nog vrijwel geen last van hooikoortsquote:Op maandag 19 mei 2025 20:26 schreef exode het volgende:
Het is nu trouwens vooral graspollen, altijd handig om te weten waar hij op reageert.
Als het niet een te groot kleed is, kan je hem het beste 48 uur in de vriezer gooien. Doen we met B zijn knuffels ook eens in de zoveel tijd.
Neem olie gebruikt een vriendin van mij op haar vloerbedekking. Pas op met sprays met chemicaliën, dat kan juist heel naar zijn zeker als er een geur aan is toegevoegd.
Oh en voor hemzelf: vaseline onder zijn neus en rond de ogen. Dat deden we bij B in de jaren dat hij veel last had van zijn hooikoorts.
Ik ga hem bestellenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 06:53 schreef Candaasje het volgende:
@:exode.Bol kwam bij mij nog met een alternatief voor je voorraadpot
[ link | afbeelding ]
C (mijn partner) heeft hier momenteel ook veel meer last van z’n astma. En daardoor schijnbaar ook van z’n allergieën. Het is jaren vrijwel geheel weggeweest, maar hij was de afgelopen weken toch weer vaker flink benauwd en kreeg ook echt last van z’n ogen.
We waren dit weekend op een opvang voor varkens/runderen/kippen/hanen/geiten/schapen/ganzen/etc. en normaal gaat dat prima (ondanks allergieën) maar deze keer moest hij echt even het terrein af om bij te komen.
Graspollen, checkquote:Op maandag 19 mei 2025 20:26 schreef exode het volgende:
Het is nu trouwens vooral graspollen, altijd handig om te weten waar hij op reageert.
4 x per jaar is wel veel.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:13 schreef exode het volgende:
Voordeel van geen manager hebben: geen beoordelingsgesprekken al noemen ze dat bij ons Grow gesprekken en hebben we ze 4x per jaar.
Succesquote:Op dinsdag 20 mei 2025 07:48 schreef Tink89 het volgende:
Gooooedemorgen! Zij die vandaag een beoordelingsgesprek hebben, groeten u.
En ik ben daar dus niet zo goed mee. Zenuwen, beetje buikpijn, nul concentratie... Gelukkig een overleg van 9-10:15 en dan om 10:30 dat gesprek. Nog effe afleiding tussendoor dus.
Ja, per kwartaal, op zich fijn, want alles loopt bij ons per kwartaal. Maar goed met mijn vorige manager waren dat fijne, open gesprekken. Daarin namen we alles door van het afgelopen kwartaal en komende kwartaal.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
4 x per jaar is wel veel.![]()
Grow gesprekken.
Ik zit hier nu ruim 2 jaar. Vorig jaar was het geen goed gesprek en dat kwam als donderslag bij heldere hemel... Nog een half uur nagelbijten.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:46 schreef vencodark het volgende:
Oh en succes @:Tink89
Dit is je nieuwe functie/baan toch?![]()
Vervelend die zenuwen!
Oh, dan dacht ik wellicht aan een ander.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zit hier nu ruim 2 jaar. Vorig jaar was het geen goed gesprek en dat kwam als donderslag bij heldere hemel... Nog een half uur nagelbijten.
Maar die heb je toch wel al gehad ondertussen?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:29 schreef vencodark het volgende:
Ik ben 2 weken vrij, nu ‘de grote kast’ opruimen.
Als ik het hele huis wil aanpakken, heb ik wel meer dan 2 weken nodig.
Ja, die weken vakantie? Ik heb er in juni natuurlijk weer 2. Maar er zijn echt dingen waar ik niet alleen over kan beslissen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:23 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar die heb je toch wel al gehad ondertussen?
Ik heb gisteren 4 vuilniszakken buiten gezet, en dat was nog maar het begin, heerlijk!
True!quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:43 schreef oh-oh het volgende:
Maar goed, vrije tijd kan in elk geval niet de factor zijn waarom je het hele huis niet aanpakt
Ik zou dat niet negeren maar hey, dat ben ik.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:43 schreef vencodark het volgende:
Vanavond komt mijn vriendin weer langs om te wandelen en vooral niet over zichzelf wil praten.
Dat ze opziet tegen haar eigen trouwdag negeren we gewoon.![]()
Ach nee, ik ga natuurlijk gewoon vragen hoe het gaat etc etc., ik was wat sarcastisch ipv letterlijk.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 10:52 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik zou dat niet negeren maar hey, dat ben ik.
Ik heb nu weer dagelijks contact met de buren, ze zijn eindelijk weer toe aan mensen, en vooral ook aan hulp van iedereen, heel fijn!
Fijn!quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:46 schreef Tink89 het volgende:
Topgesprek. Leidinggevende is trots. Heel veel groei gezien. Nu vasthouden en stabiliteit.
Ik heb nog 2 40 liter zakken tuinaarde liggen die ik niet meer ga gebruiken. Uit je richting maar je mag ze zo ophalen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:21 schreef Mushanga71 het volgende:
Hopelijk kan de loodgieter eerder, exode![]()
Wij gaan zo 9 zakken van 40 liter potgrond in de tuin dumpen. Buurvrouw bood haar steekkarretje aan zodat zoon niet hoeft te zeulenEn dan donderdag het graszaad erin.
Haha, thanx! Als ik in de buurt ben, geef ik wel een gilquote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:00 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb nog 2 40 liter zakken tuinaarde liggen die ik niet meer ga gebruiken. Uit je richting maar je mag ze zo ophalen.
Oeh, das een snelle loodgieter! Wat fijn dat hij eerder kan komenquote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:03 schreef exode het volgende:
Yeah, donderdag komt de loodgieter al![]()
En het blad, het is hoe wij het allemaal bedacht hadden![]()
![]()
![]()
Het is zo fijn om na al die tijd eindelijk zoveel resultaat te zien en er blij van worden.
De vloerenman stuurde vandaag zijn laatste factuur en heeft ons niets berekend voor het egaliseren. Scheelt een paar honderd Euro. Dus ik neem aan dat het zijn manier van sorry zeggen is.
Herkenbaar. Dan staat er op dat je eerst horizontale banen moet maken en daarna verticaal. En dan haalde ik horizontaal al nietquote:Nu had ik graszaad voor 70m2 en dat heb ik geheel gebruikt. Voor een oppervlakte van 30-35m2. Liever te veel dan te weinig
Hier ook, had het graszaad afgewogen in twee delen, één deel voor horizontaal en de andere voor vertikaal. Was op de helft en toen was het bakje al leegquote:Op woensdag 21 mei 2025 08:43 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Herkenbaar. Dan staat er op dat je eerst horizontale banen moet maken en daarna verticaal. En dan haalde ik horizontaal al niet![]()
Nu een strooi/zaai karretje gebruikt en dat ging ook te snel volgens mij. Dus had ook maar bijgehaald.
We zullen een mooie, volle grasmat krijgen!
Wat een eeuwigheid tot het 15:30 is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dank jullie wel. Vanmiddag 15:30 heeft hij een afspraak bij de longarts. Ik sta stijf van de spanning..
Maar tegelijk ook heel erg toe aan duidelijkheid.
Is me dat een meevaller!quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:34 schreef oh-oh het volgende:
Ja, gelukkig heb ik drie lange werkdagen, maar het is wel even wennen weer!
quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Is me dat een meevaller!![]()
Ik vond dat zonder jas, slipper weer wel lekker.
Ik krijg er weinig hoogte van nog, hij maakt domme grapjes en dat is zijn coopings strategie, maar hij zal ongetwijfeld bang zijn. Hij wil nu vooral ook weten waar we aan toe zijn en hoe ze hem kunnen behandelen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 18:53 schreef Amsel het volgende:
Wat verdrietig @:gewoonmezelf87 - heel veel sterkte. Hoe is je vader er zelf onder?
Wat een afschuwelijk nieuwsquote:Op woensdag 21 mei 2025 18:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Mijn vader heeft uitgezaaide longkanker waarbij het ook in de long lymfeklier zit en er 2 plekjes in zijn buik gevonden zijn.
Komende dinsdag wordt er een biopt genomen om te kijken of het om kleincellige kanker gaat of om niet klein cellige, die laatste is hierbij blijkbaar de beste kaart... 4 Juni horen we dat en ook of er dan chemotherapie of immunotherapie ingezet gaat worden.
Opereren en bestralingen zijn geen optie omdat het daarvoor al teveel is.
Ik ga mijn kinderen maar eens ophalen en het nieuws op tafel gooien...
Niet als ze op zondag ineens spontaan op bezoek komen, dan ga ik niet voor haar naar de winkel rennen, ik ga er sowieso niet vanuit dat iemand die om 13:30 komt nog niet gegeten heeft en net uit dr nest komtquote:Op donderdag 22 mei 2025 11:35 schreef Tink89 het volgende:
Maar haal jij dan niks in huis als je bezoek krijgt? Want jij eet zelf voornamelijk soep geloof ik?
Sterkte GM, wat een ongelooflijk klotenieuws.
Ik had vanochtend de intake van Sanquin en als alles goed is, mag ik over twee weken voor het eerst plasma gaan doneren. En ik doe hier even de oproep: als je het overweegt, meer informatie wil, benieuwd bent hoe het werkt: doe het/ga het uitzoeken/laat je informeren! Het is hard nodig.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:19 schreef vencodark het volgende:
Vervelende houding ook van dat meisje. Komt bij jou onaangekondigd crashen, eten en zeuren dat je niks lekkers hebt.![]()
Get the fuck up out my house.
Hondsbrutaal.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]Nou ja, dus dat, dan kom je niet, of je gaat niet zitten mauwen, en dan echt serieus overal commentaar op geven en met je ogen rollen.
Pubers![]()
Doe dat even lekker bij je moedertje!
Ow ja en ze ging ook nog mekkeren dat ik wel met de honden wilde lopen
Ah dat onaangekondigde had ik even gemist idd. Pubers will puber, I guess.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niet als ze op zondag ineens spontaan op bezoek komen, dan ga ik niet voor haar naar de winkel rennen, ik ga er sowieso niet vanuit dat iemand die om 13:30 komt nog niet gegeten heeft en net uit dr nest komt
Ik woon niet zo graag in de buurt van brandgangen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:07 schreef exode het volgende:
Het huis van de overburen staat nu officieel te koop. Dus mocht iemand heel graag heel dichtbij ons willen wonen
Maar maar maar, je kijkt letterlijk uit op de mooiste brandgang.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik woon niet zo graag in de buurt van brandgangen.
Ah shit, nee daar doen wij niet in onze wijk.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:35 schreef Vanyel het volgende:
Schattige huisjes ook niet zo aan me besteed. Ik heb ze liever sfeerloos en groot.
Wat goed van je!quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:35 schreef Tink89 het volgende:
.
Ik had vanochtend de intake van Sanquin en als alles goed is, mag ik over twee weken voor het eerst plasma gaan doneren. En ik doe hier even de oproep: als je het overweegt, meer informatie wil, benieuwd bent hoe het werkt: doe het/ga het uitzoeken/laat je informeren! Het is hard nodig.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik woon niet zo graag in de buurt van brandgangen.
Ik wil graag, maar mijn ferritine is steeds te laagquote:Op donderdag 22 mei 2025 11:35 schreef Tink89 het volgende:
Maar er moet ook nog steeds heel wat meer af.quote:
Nou ja ik weet ook van een vriendin van me die al jaren aan de keto is dat je meteen hard terug klapt als je een weekje normaal eet , zij doet het al jaren, maar ze weigert haar waardes te laten checken....quote:Op vrijdag 23 mei 2025 08:58 schreef BE het volgende:
[..]
Maar er moet ook nog steeds heel wat meer af.
Dat maatje 38 is voor mij utopisch hoor, dat gaat niet meer lukken.
Koolhydraten houden vocht vast, dus dat zal sowieso idd snel gaan dan, maar iig ook niet die 22 kilo zomaar meteen terug.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou ja ik weet ook van een vriendin van me die al jaren aan de keto is dat je meteen hard terug klapt als je een weekje normaal eet , zij doet het al jaren, maar ze weigert haar waardes te laten checken....
Maakt echt geen drol uit hoor, of het bestand is tegen vogels, want ook de mezen en mussen vreten dat gecoate zaad gewoon op.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 09:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Er zat net een kudde duiven op mn vers ingezaaide grasmatWeet ik nu wel waar die deuken in de aarde vandaan komen
![]()
En er stond nog wel: graszaad bestand tegen vogels en duiven zijn dat natuurlijk niet. Er stond niks bij over ratten namelijk. Stom.
Nu zit ik met de tuinslang in de aanslag en spuit ik die kolerebeesten gewoon van mn toekomstige grasmat af
quote:Op vrijdag 23 mei 2025 10:43 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maakt echt geen drol uit hoor, of het bestand is tegen vogels, want ook de mezen en mussen vreten dat gecoate zaad gewoon op.
Je kan beter een bordje neerzetten met: "Buffet geopend"![]()
Goed bezig @:BE!
Nope. Werd me alleen te koud buiten dus nu hangt de tuinslang vlakbij de tuindeur en zodra ik een duif zie, is het: whoeshhhquote:
Dat is best normaal.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:30 schreef vencodark het volgende:
Nu zijn scholen natuurlijk anders en klassen ook maar hoe werkt dit op andere scholen?
Heb er geen ervaring mee want mijn oudste heeft, op de kleuterklas na, altijd 1 en dezelfde normale groep gehad.
Ik snap je vraagtekens, ik vind het ergens ook best bijzonder dat er een combi 3/4 en een combi 4/5 komt. Kennelijk zijn er genoeg kinderen voor een volwaardige groep 4 klas, maar zitten er dan te weinig kinderen in groep 3 en in groep 5 en lossen ze dit zo op? Ik ben dan wel benieuwd hoe ze de keuze hebben gemaakt qua opsplitsing, of ze rekening houden met welke kinderen er met groep 3 worden gecombineerd en welke kinderen met groep 5.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:30 schreef vencodark het volgende:
Z. ‘s groepsverdeling voor het nieuwe schooljaar is bekend.
Wat nou wel jammer is, is dat ze vanwege bezuinigingen etc etc. combinatieklassen zijn gaan maken.
Dus van een complete ‘normale’ groep 3, gaat ze niet naar ‘normaal’ groep 4 maar het wordt klas 3/4.
Zelfde juffen maar wel haar groep doormidden.
De helft is jonger want die komen van de huidige groep 2.
De andere helft gaat naar 4/5, die komen met oudere leerlingen.![]()
Ze blijft niet zitten ofzo.
Nu zijn scholen natuurlijk anders en klassen ook maar hoe werkt dit op andere scholen?
Heb er geen ervaring mee want mijn oudste heeft, op de kleuterklas na, altijd 1 en dezelfde normale groep gehad.
Klinkt in principe alsof het ook zonder combinatie had gekund, hier op school zitten er gemiddeld 22 kinderen in één klas dus 18 is niet eens zo gek veel minder (en 32 vind ik best heel veel eigenlijk, maar dat is natuurlijk hartstikke persoonlijk). Maar misschien kregen ze de formatie niet rond qua docenten, dan is dit natuurlijk wel een logische keus.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:45 schreef vencodark het volgende:
Nou, even gauw gekeken:
Huidige groep 2 dat doorstroomt: 20 leerlingen.
Huidige groep 3 zijn maar 18 leerlingen.![]()
Huidige groep 4: 24.
Dus op die manier is het niet zo gek dat die combi’s worden.
Dus de ene groep 3/4 heeft straks 30 leerlingen.
De groep 4/5 heeft er 32.
Zo vol was mijn klas vroeger ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook voor plasma? Want dan krijg je je rode bloedcellen weer terug...quote:Op donderdag 22 mei 2025 23:24 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Ik wil graag, maar mijn ferritine is steeds te laag
Dus ik word steeds weer voor een jaar weggestuurd
In het primair onderwijs is de datum 1 februari van het jaar ervoor.. En da's echt idioot wat mij betreft. En dan 25 leerlingen per groep. Voor het voortgezet onderwijs is het 1 oktober van het daadwerkelijke schooljaar en werkt het anders, omdat daar vakkenpakket enzo ook nog uitmaken. Maar voor de financiering telt in de basis enkel het aantal leerlingen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:33 schreef Hupje het volgende:
Ik weet het niet exact, maar je krijgt als basisschool formatie voor je leerlingaantal op datum x (vroeger was dat 1-10): je krijgt dan voor elke 24 kinderen (ongeveer, dacht ik) een voltijd leerkrachtbudget. Maak je grotere groepen, dan heb je budget voor bijv een docent voor gym of muziek of extra begeleiding. Heb je kleinere groepen, besteed je dus te veel geld aan personeel. Dat moet ergens gecompenseerd worden, óf op schoolniveau óf op stichting niveau.
Vaak komen scholen dus noodgedwongen tot combinatiegroepen door hun leerling aantallen per leerjaar. Want een groep 4/7 is ook niet ideaal, dan kun je beter aangrenzende leeftijden bij elkaar doen.
Als de structuur in de groep goed is, kan dat prima. Lesmethodes houden daar ook rekening mee.
Ja...en zijn beste vriend is ook uitgeloot bleek vanmiddag. Er is maar 1 vriend wel ingeloot. Hij hoopt nu dat er alsnog 1 wordt ingeloot. Vaak zeggen kinderen toch nog af namelijk.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:36 schreef Hupje het volgende:
@:exode Jammer van het loten voor het timmerdorp!
Hier sluit deze week de inschrijving voor de kindervakantieweek. Meestal doet bijna het hele dorp mee en heel veel vrijwilligers uit het dorp. Groep 7/8 mag een extra dagdeel komen, dus ik ga dit jaar ook extra veel vrijwilligen
Plasma kan ook niet, toevallig de laatste keer gevraagdquote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:38 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ook voor plasma? Want dan krijg je je rode bloedcellen weer terug...
Pop its zijn hier juist nog overal te krijgen. Ze liggen voor een appel en een ei bij t kruidvat en de action.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 20:29 schreef Tink89 het volgende:
Effe andere vraag: heeft er iemand 'boer boris en de maaier'? Die van ons (tweedehands) blijkt een pagina te missen en een scan ervan zou echt heel fijn zijn. De bieb heeft 'm hier niet, al zou ik 'm wel kunnen reserveren misschien...
En vraag 2: m'n zoon wil graag een pop it. Maar die dingen zijn ineens niet meer hip en dus alleen nog peperduur te krijgen. Mocht iemand er eentje hebben liggen waar niks meer mee gedaan wordt....![]()
Ik kocht er een met kralen van de Xenos, Frida Kahlo met vogels, die hing zo op 😄quote:Op zaterdag 24 mei 2025 19:30 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben vandaag als familie activiteitons oude vliegengordijn losgehaald en aan dezelfde ijzertjes nieuwe kralen geregen. Man, wat een boel werk
Maar het is klaar
Ik hoop het ook, maar de foto`s te zien... enkel is zoo dik en blauwquote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:18 schreef Vicky het volgende:
Dat moet een flinke klap geweest zijn. Ik hoop echt dat het meevalt.
Da's ideaal. Maar ik was kieskeurig en wilde weer wat ik al jaren had.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 21:59 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik kocht er een met kralen van de Xenos, Frida Kahlo met vogels, die hing zo op 😄
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Troel ligt in het zh, ze is net aangereden op de fiets door een hufterige klootzak die is doorgereden![]()
Ze is behoorlijk toegetakeldGebroken enkel, hielbeen waarschijnlijk ook en ze gaat zo door de ct scan.
Ze zit onder het bloed. Wenkbrauw moet worden gehecht.
Kunnen jullie wat positieve vibes naar haar sturen?
Lieve @:Troel, heel veel sterkte, ook namens zoon
Ik zie het helemaal voor me hoe je je tuin hebt zitten bewakenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Gister vijf duiven de tuin uitgespoten en vandaag geen duif gezienNou regent het en zie ik helemaal geen vogels
![]()
Hier geen avondvierdaagse, althans, zoon heeft nooit meegedaan. Denk vooral dat je lekker moet geven waar je je prettig bij voelt? En volgehangen worden met snoep, daar vind ik wel iets van en niet in positieve zin
Ik zie het zo voor mequote:Op zaterdag 24 mei 2025 18:33 schreef Mushanga71 het volgende:
Gister vijf duiven de tuin uitgespoten en vandaag geen duif gezienNou regent het en zie ik helemaal geen vogels
![]()
❤️🩹quote:Op zaterdag 24 mei 2025 22:01 schreef Mushanga71 het volgende:
Troel ligt in het zh, ze is net aangereden op de fiets door een hufterige klootzak die is doorgereden![]()
Ze is behoorlijk toegetakeldGebroken enkel, hielbeen waarschijnlijk ook en ze gaat zo door de ct scan.
Ze zit onder het bloed. Wenkbrauw moet worden gehecht.
Kunnen jullie wat positieve vibes naar haar sturen?
Lieve @:Troel, heel veel sterkte, ook namens zoon
Was een meh nacht maar de pijnstilling begint te werken, gelukkig.quote:Op zondag 25 mei 2025 10:16 schreef exode het volgende:
Wat een schrik lieve @:troel. Hopelijk een ok nacht achter de rug?
Hier wemelt het van de vogeltjes, zo gezellig. Gisteren met de buurvrouw een mini koolmeesje terug in het nest gezet, die zat in een hoekje in onze tuin. Na 2 dagen met rust laten, zat ie nog steeds op dezelfde plek zonder mama. Het nest zit in de tuin bij de buren. Hopelijk wordt het beestje niet verstoten. We hebben hem iig niet aangeraakt (zat op de houten pijl en boog van Juul dus daarop vervoerd).
Ben bij kruidvat en action geweest, maar niks. Action zelfs twee filialen...quote:Op zaterdag 24 mei 2025 21:54 schreef Kyara het volgende:
[..]
Pop its zijn hier juist nog overal te krijgen. Ze liggen voor een appel en een ei bij t kruidvat en de action.
Als ik er aan denk zal ik morgen aan dochter eens vragen of ze er ergens nog een heeft. Maar ik ben bang dat ze voor de verhuizing allemaal naar de kringloop gegaan zijn. Maar wie weet heeft ze er nog wel ergens een bewaard.quote:Op zondag 25 mei 2025 20:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ben bij kruidvat en action geweest, maar niks. Action zelfs twee filialen...
Sterkte Troel!
En mush, iedere ouder is zo streng en consequent als nodig is, als wat hij/zij kan en wat lukt... Niks falen aan zo lang je kind gelukkig en gezond is lijkt me.
Gelukkig en gezond is ie zeker maar ik weet dat ik best wel inconsequent ben. Aan de andere kant, weinig regels werken ook. Daarbij heb ik amper tot geen backup. Dat overwegende, doe ik het niet zo heel erg verkeerd.quote:Op zondag 25 mei 2025 20:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ben bij kruidvat en action geweest, maar niks. Action zelfs twee filialen...
Sterkte Troel!
En mush, iedere ouder is zo streng en consequent als nodig is, als wat hij/zij kan en wat lukt... Niks falen aan zo lang je kind gelukkig en gezond is lijkt me.
Lekkere zoon heb jequote:Op maandag 26 mei 2025 09:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Dit was een weirdo mug met een lange slurf😖 Die gewone grote doen idd niks, glazenwassers ook niet, die laat ik ook altijd zitten. Maar, ben niet lekgestoken iig.
Kreeg gister een compliment van zoon. Op de één of andere manier staat er een trouwfotoin zijn foon. Ik was toen 18
Zegt ie: mam, je ziet er nu veel beter uit dan toen
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Glazenwassers?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Dit was een weirdo mug met een lange slurf😖 Die gewone grote doen idd niks, glazenwassers ook niet, die laat ik ook altijd zitten. Maar, ben niet lekgestoken iig.
Kreeg gister een compliment van zoon. Op de één of andere manier staat er een trouwfotoin zijn foon. Ik was toen 18
Zegt ie: mam, je ziet er nu veel beter uit dan toen
![]()
Dat is een soort langpootmug.quote:
Echt hoor en hij was bloedserieusquote:Op maandag 26 mei 2025 09:45 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Lekkere zoon heb je![]()
Hier deed man om 3 uur het licht aan. Hij wordt wakker van muggen, maar wordt niet gestoken. Ik word niet wakker, maar word wel gestoken. Dus dat scheelt mij weer wat bulten..
Maar slapen gaat sowieso niet helemaal 100%. De ene helft vanwege een verkoudheid, de andere helft omdat er een kind een ohoh-cherso doet met een groep vrienden
Haha ik denk dat jouw oma dat woord maar heeft verzonnen..quote:Op maandag 26 mei 2025 12:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Echt hoor en hij was bloedserieus![]()
![]()
Handig wel, zo'n man, scheelt een hoop muggenbultellende![]()
Jaa, ik weet niet beter of die beesten heten glazenwassers.
Ik was een jaar of drie, toen ik er eentje op het raam zag zitten. Mijn grootmoeder noemde dat een glazenwasser en dus vroeg ik: likt ie met zn tong dan dat hele raam schoon?Kinderlogica
![]()
Ik had mijn glazenwasser er toen uitgegooid want die deed moeilijk. Toen zelf gedaan met een lange uitschuifbare ramenlap ding. Maar dat vonden mijn schouders niet leuk. En mijn armen én nek ook niet. Dus de glazenwasser maar weer het werk laten doen.
En yay exode! Geniet van je lange weekend![]()
Google verteld dat het wel bestaat. Ctenophora guttata Meigen, een soort langpootmug die vaak op ramen zit, vandaar glazenwasser. Ze steken niet.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha ik denk dat jouw oma dat woord maar heeft verzonnen..
Nee hoor: https://anw.ivdnt.org/article/langpootmugquote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ken hem ook en noem hem ook zo of langpootmugquote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee hoor: https://anw.ivdnt.org/article/langpootmug
Een synoniem voor langpootmug. Ik ken ‘m ook!
Ah het is specifiek Noord-Hollands zie ik nu, dat verklaart het.
Dus nietquote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die vind ik wel gek trouwens, hooiwagens zijn toch gewoon spinnen? Ook wel langpoten, maar ik zou nooit een mug een hooiwagen noemen.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:45 schreef oh-oh het volgende:
Deze Limburger kent hem ook gewoon, het als hooiwagens!
In Zeeland heten ze kattendieker of neuzenooierquote:Op dinsdag 27 mei 2025 07:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee hoor: https://anw.ivdnt.org/article/langpootmug
Een synoniem voor langpootmug. Ik ken ‘m ook!
Ah het is specifiek Noord-Hollands zie ik nu, dat verklaart het.
Een hooiwagen is geen spinachtige. Maar ook geen mugquote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die vind ik wel gek trouwens, hooiwagens zijn toch gewoon spinnen? Ook wel langpoten, maar ik zou nooit een mug een hooiwagen noemen.
Deze Zeeuw kent die termen zo gauw niet maar tot recente gebeurtenissen kende ik ook geen Jikkemiene.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
In Zeeland heten ze kattendieker of neuzenooier
Jouw oma is een eindbaas.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 08:44 schreef vencodark het volgende:
Mijn tante vertelde vroeger dat de steentjes die tegen je auto komen als je langs een grindpad ofzo rijdt, door de kaboutertjes gegooid worden.
Dat is ook gewoon waar.
Maar het is haar tante!quote:Op dinsdag 27 mei 2025 09:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jouw oma is een eindbaas.
Er loopt hier een topic op fok over dingen die je veel later pas leerde. Tranen over mn wangen/
Ook iemand die dacht dat je met de versnellingspook in de benzine roerde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |