abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217643091
En weer door met kleine en grote zorgen en hopelijk veel goed nieuws!

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_217651766
@gewoonmezelf87, heel veel sterkte met je vader vandaag, ik duim dat het nieuws zo goed mogelijk voor jullie gaat zijn :*

@oh-oh, tijd voor een kledingkastopruiming dus, maar hopelijk stagneert dat afvallen wel op enig moment, het moet niet ongezond gaan worden (al snap ik dat het in jouw situatie heel lastig is om dat goed onder controle te houden omdat je er gewoon veel minder invloed op hebt).

Ik was zelf de afgelopen jaren héél erg aangekomen. Zat ooit in maat 34/36, toen trouwde ik en daar ging het mis :') In combinatie met langdurig hormonen spuiten ivm IUI en IVF, twee zwangerschappen, daarna verschillende soorten medicaties geslikt die best dikmakend bleken, van niet meer eten tijdens stress schoot ik opeens door naar juist enorm snaaien door stress. Eind vorig jaar tikte ik opeens maat 42 aan en dat vond ik echt een ding. De knop ging in januari dit jaar om en op dit moment ben ik ruim 13 kilo kwijt en zit ik weer in maat 38. Ik wil het liefst nog wel wat kwijt dus ik ben er nog niet, maar ben al zo blij met waar ik nu sta *O*
  vrijdag 16 mei 2025 @ 15:25:57 #3
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217654779
Ik flikker net alweer een emmer chloor over een van mijn drie nieuwe leggings, ik ben echt geen nieuwe kleren waard :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217656604
Gewoon nog wat chloor er overheen gooien, alsof het bewust zo hoort!
pi_217656625
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 19:54 schreef FlyingFish het volgende:
Gewoon nog wat chloor er overheen gooien, alsof het bewust zo hoort!
#Kunst#artistiek.
pi_217657521
@gewoonmezelf87 veel sterkte met afwachten :* vandaag de scan en dan volgende woensdag horen jullie de uitslag, toch? Of is er vandaag al iets gezegd?

@BE ik had het vorige week met een van mijn buren over uitvaarten en de uitvaart van zijn vader, en dat die helemaal naar wens en persoonlijk en mooi geregeld was door een zelfstandige ondernemer uit zijn ouders' stad en dat ze bij die ondernemer gekomen waren omdat toen een kennis van hen overleed het ook zo mooi en persoonlijk geregeld was. Ik moest meteen denken of jij dat geweest was, en ze hadden de naam opgezocht voor me, en op basis van de website en wat er staat over die persoon (incl wat ze hiervoor heeft gedaan) ben ik er vrij zeker van dat jij dat inderdaad bent! O+ ze waren echt super blij met hoe alles gegaan en geregeld was. Super toevallig, en mooi compliment voor jou! Hebben ze je vast zelf ook al verteld, maar ze vertellen het dus óók aan anderen over jou O+

[ Bericht 6% gewijzigd door vlindertje89 op 16-05-2025 21:29:35 ]
  vrijdag 16 mei 2025 @ 22:00:33 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217657852
:@ O+
Wat tof om te lezen! Lief dat je dat deelt! O+
pi_217657904
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 22:00 schreef BE het volgende:
:@ O+
Wat tof om te lezen! Lief dat je dat deelt! O+
Agreed! :Y
pi_217660264
De wereld is soms klein O+
  zondag 18 mei 2025 @ 00:21:57 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_217671944
:W
disclaimer
  zondag 18 mei 2025 @ 01:04:17 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217673469
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 00:21 schreef SQ het volgende:
O+
  zondag 18 mei 2025 @ 01:04:59 #12
344469 Amsel
zonder t
pi_217673479
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 00:21 schreef SQ het volgende:
O+
  zondag 18 mei 2025 @ 01:05:10 #13
344469 Amsel
zonder t
pi_217673489
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 01:04 schreef Kyara het volgende:

[..]
O+
:D
  zondag 18 mei 2025 @ 01:05:59 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_217673509
Ha!
Ik kwam even ESF vervelen en dacht, ik zeg even hoi ;)
disclaimer
pi_217673618
Hai SQ!

Dat ik hier voor opgebleven ben -O-
Ik was voor Letland O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 18 mei 2025 @ 01:15:07 #16
176471 oh-oh
pi_217673666
Ik sliep overal doorheen behalve de puntentelling 😂
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217673897
Dat is lang geleden @SQ :W gezellig!
pi_217674692
Hee @SQ hoe ist met je opleiding?
pi_217674694
En met jou? :D
  FOK!fotograaf zondag 18 mei 2025 @ 08:13:53 #20
148247 taxibabe
pi_217674857
Goedemorgen! :W
Wat leuk @SQ dat je er weer bent!

Vanmorgen met het openen van het kippenhok hoorde ik gepiep! Er zijn 2 kuikentjes uit het ei gekropen O+ O+ , 3 eitjes zijn al opengepikt. *O* de 6e zit nog dicht!
pi_217676220
Hoi terug @SQ :W

Wij stemden op IJsland en dat bungelde ergens onderaan :D En das dus niet de eerste keer dat dit gebeurde. Volgende keer maar stemmen op een land waar ik het niet mee eens ben >:)

Yay voor de kuikentjes @taxibabe oO< Ga je ze allemaal houden?

Zo weer verder met dat koleregras. Die 2m2 die over is :') gaat er ook maar uit. Volgende week gaat het regenen, zaai ervoor in en dan scheelt het me een paar kuub water. Besloten toch niet voor een bloemenweide te gaan maar gewoon groen gras. Of groen asfalt als dit niet lukt :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zondag 18 mei 2025 @ 11:31:15 #22
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_217676251
Duimen jullie allemaal mee voor mooi weer :D

Ik heb gisteren na lang wikken en wegen toch een mini vakantie geboekt in het pinksterweekend alleen met de twee jongens. Vier nachtjes Landal Reeuwijkse Plassen. Lijkt een top locatie met 2 kinderen die gek zijn op zwemmen en suppen (de eigen SUP gaat mee), dus een beetje zon zou leuk zijn.

De komende weken ga ik werken aan mijn tetris skills, want alle zooi (incl SUP) + twee kids moet mee in mijn mini auto. Vriendlief is met vrienden in België, dus wij hebben dit keer ons eigen plan *O*
  zondag 18 mei 2025 @ 11:37:41 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217676302
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 01:05 schreef SQ het volgende:
Ha!
Ik kwam even ESF vervelen en dacht, ik zeg even hoi ;)
Hi! Hoe is ‘t?
pi_217676376
Dan duim ik voor mooi weer bij jou, @mousemicky en regen bij mij :P
Veel voorpret alvast!
If they say
pi_217676400
Ik vind het wel jammer dat Israël niet toch gewonnen heeft. Ben wel benieuwd hoe dat dan voor volgend jaar gelopen zou zijn, of zenders/ landen dan wel een duidelijke stelling durfde te nemen door niet te gaan (en wie zou daar überhaupt heen willen?). Wel heel sneu, al die sympathie stemmen waardoor er minder stemmen naar mensen met een betere act gaan.
pi_217676437
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:50 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het wel jammer dat Israël niet toch gewonnen heeft. Ben wel benieuwd hoe dat dan voor volgend jaar gelopen zou zijn, of zenders/ landen dan wel een duidelijke stelling durfde te nemen door niet te gaan (en wie zou daar überhaupt heen willen?). Wel heel sneu, al die sympathie stemmen waardoor er minder stemmen naar mensen met een betere act gaan.
Ik dacht hetzelfde hoor, wat gebeurt er bij winst? Maar denk hetzelfde als toen met Oekraïne, dat het gehouden zou worden in het land wat op nummer 2 eindigde.
En de EBU maar volhouden dat het een apolitiek evenement is. Tuurlijk 8)7
If they say
pi_217676678
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Hoi terug @:SQ :W

Wij stemden op IJsland en dat bungelde ergens onderaan :D En das dus niet de eerste keer dat dit gebeurde. Volgende keer maar stemmen op een land waar ik het niet mee eens ben >:)

Yay voor de kuikentjes @:taxibabe oO< Ga je ze allemaal houden?

Zo weer verder met dat koleregras. Die 2m2 die over is :') gaat er ook maar uit. Volgende week gaat het regenen, zaai ervoor in en dan scheelt het me een paar kuub water. Besloten toch niet voor een bloemenweide te gaan maar gewoon groen gras. Of groen asfalt als dit niet lukt :+
Hier is m’n gazon momenteel helemaal naar de filistijnen. Maar wel met een goed doel. Ze hebben de afgelopen dagen de beregeninginstallatie hersteld/opnieuw aangelegd. (Deel was kapot gegaan met verbouwing en deel bleek ook niet meer helemaal heel te zijn bij testen. En eigenlijk bleek het sowieso heel provisorisch te zijn).
Maar goed daarvoor hebben ze wel m’n halve grasveld open gegraven en het deel wat na de verbouwing net ingezaaid was begon net goed te groeien. Maarr.. ze hebben het wel wat gladder gemaakt dan dat ik de bandensporen in het kapot gereden gras kreeg en ik hoef niet meer de halve dag bezig te zijn om de sproeier te verzetten.
Dus morgen maar weer even graszaad halen :P

En een net voor over m’n aardbeien die goed beginnen te groeien.

@mousemicky wat een mooi vooruitzicht voor een lang weekend weg! Succes met tetrissen!
  FOK!fotograaf zondag 18 mei 2025 @ 12:56:17 #28
148247 taxibabe
pi_217676817
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:27 schreef Mushanga71 het volgende:
Hoi terug @:SQ :W

Yay voor de kuikentjes @:taxibabe oO< Ga je ze allemaal houden?

Het ligt eraan! Haantjes doen we weg, maar dat kunnen we nog niet zien. Hennen gaan we houden. Inmiddels zijn er 4 kuikens! *O*
pi_217676931
Dat hele Songfestival kan me gestolen worden, maar leuk dat @SQ daardoor even hoi komt zeggen :) Dus hooooi!

Aangezien het hier al uren enorm grijs weer is, maar even de tuin leeggeruimd, dat was onze extra opslag voor de verf, jacuzzi spul, schoon te maken toilet tegels etc.
Alles voor de jacuzzi is binnen, behalve de jacuzzi zelf _O- Hopelijk komt ie morgen, dat staat iig in de track en trace.

Wat leuk MM! Wij hebben dat park heel vaak bijna geboekt, steeds toch net weer voor een andere bestemming gekozen. Natuurlijk wordt het mooi weer 8-)
pi_217677071
Ik ben op zoek naar een voorraadpot van Cabanaz. Het is voor de koffiebonen, we hebben deze nu in het rood en dat vloekt nogal in onze nieuwe keuken. Maar belangrijker: er zit een scheur in.
Dus ik online gezocht, overal uitverkocht of niet op voorraad. Gisteren op de fiets naar een kookwinkel 10 km verderop gegaan. Die hadden ze ook niet meer en zij vertelden dat Cabanaz gaat stoppen. Dus alleen bestaande voorraden worden verkocht.

DUS mocht je een roze of lichtgroene (early dew achtig) voorraadpot (1 liter) van Cabanaz in een winkel zien staan, denk dan aan mij (en koop hem he :D )
pi_217677499
Zonder zon maar wel op een bankje
Werewolf
pi_217679448
Ooooh, wow! Er vielen hier precies 2 druppels regen O+
Ik ga de woestijn sproeien :P

Oi, das wel kak, Hillie, van je net ingezaaide gras -O- Jij mag dus ook aan de bak. Succes!
If they say
pi_217680703
Succes met je voorraadpottenspeurtocht @exode Ik zat net op het net te loeren maar dat had je zelf al gedaan :+ Wat je wél zou kunnen doen, is kookwinkels bellen en vragen of ze nog ergens hebben staan.

Heb ik toen voor dochter gedaan, stond internet nog in de kinderschoenen, en ik wilde een extra knuffel (konijn merk chicco) voor haar hebben want hare was versleten. Toen ik hem kocht, zag je door de konijnen de winkel niet meer, maar op het moment dat ik er één nodig had, waren ze nergens meer te krijgen. Ook niet na het halve land te hebben afgebeld. Maar, wie weet heb je mazzel :)
If they say
pi_217681679
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 13:21 schreef exode het volgende:
Ik ben op zoek naar een voorraadpot van Cabanaz. Het is voor de koffiebonen, we hebben deze nu in het rood en dat vloekt nogal in onze nieuwe keuken. Maar belangrijker: er zit een scheur in.
Dus ik online gezocht, overal uitverkocht of niet op voorraad. Gisteren op de fiets naar een kookwinkel 10 km verderop gegaan. Die hadden ze ook niet meer en zij vertelden dat Cabanaz gaat stoppen. Dus alleen bestaande voorraden worden verkocht.

DUS mocht je een roze of lichtgroene (early dew achtig) voorraadpot (1 liter) van Cabanaz in een winkel zien staan, denk dan aan mij (en koop hem he :D )
Heb je een foto?
pi_217681983
quote:
Vond wel een lijst waar dit merk verkrijgbaar is:
https://www.cabanaz.com/shops

Wordt wereldwijd verkocht dus je zou nog op buitenlandse webshops kunnen kijken.
If they say
pi_217682245
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:31 schreef mousemicky het volgende:
Duimen jullie allemaal mee voor mooi weer :D

Ik heb gisteren na lang wikken en wegen toch een mini vakantie geboekt in het pinksterweekend alleen met de twee jongens. Vier nachtjes Landal Reeuwijkse Plassen. Lijkt een top locatie met 2 kinderen die gek zijn op zwemmen en suppen (de eigen SUP gaat mee), dus een beetje zon zou leuk zijn.

De komende weken ga ik werken aan mijn tetris skills, want alle zooi (incl SUP) + twee kids moet mee in mijn mini auto. Vriendlief is met vrienden in België, dus wij hebben dit keer ons eigen plan *O*
Oeh dat is hier best in de buurt. En de reeuwijkse plassen zijn tof. Alleen wel vaak blauwalg..

Woensdag de uitslag en het geheim houden voor de kinderen wordt wel steeds lastiger..

BE, wat is de naam van jouw onderneming? Als Goudse wil ik dat toch wel weten..
S. 2014
J. 2016
pi_217682385
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 18:57 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Vond wel een lijst waar dit merk verkrijgbaar is:
https://www.cabanaz.com/shops

Wordt wereldwijd verkocht dus je zou nog op buitenlandse webshops kunnen kijken.
Ja, had daar de winkel 10 km verderop vandaan. Ik wil binnenkort nog naar Loods 5, wie weet hebben ze er daar nog 1.
pi_217682478
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 19:42 schreef exode het volgende:

[..]
Ja, had daar de winkel 10 km verderop vandaan. Ik wil binnenkort nog naar Loods 5, wie weet hebben ze er daar nog 1.
Had het eerder gezegd, loods 5 zit ook op 200m van het Bastion :D
Zou iig alles bellen, nummers staan erbij.
If they say
pi_217682676
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 19:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Had het eerder gezegd, loods 5 zit ook op 200m van het Bastion :D
Zou iig alles bellen, nummers staan erbij.
Nou, daar heb ik echt geen zin in (en tijd voor). Ik wil hem graag maar anders vind ik wel een andere koffiebewaarding. :)

Loods 5 had ik al in mijn hoofd om nog wat ander klein spul te gaan kopen. Leuk uitje.
pi_217683025
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 20:19 schreef exode het volgende:

[..]
Nou, daar heb ik echt geen zin in (en tijd voor). Ik wil hem graag maar anders vind ik wel een andere koffiebewaarding. :)

Loods 5 had ik al in mijn hoofd om nog wat ander klein spul te gaan kopen. Leuk uitje.
Snap ik hoor en als je daar toch heen gaat, wie weet.
Deze vond ik ook wel mooi
https://www.amazon.nl/Sen(...)ardoos/dp/B091MBJYB2
If they say
  zondag 18 mei 2025 @ 23:00:16 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217684163
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 19:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Oeh dat is hier best in de buurt. En de reeuwijkse plassen zijn tof. Alleen wel vaak blauwalg..

Woensdag de uitslag en het geheim houden voor de kinderen wordt wel steeds lastiger..

BE, wat is de naam van jouw onderneming? Als Goudse wil ik dat toch wel weten..
Ik duim hard voor jullie!

En die naam doe ik even in dm.
Is geen geheim, maar als ik dat zo open gooi ben ik toch bang voor mensen die gaan lopen kutten. ;)
  zondag 18 mei 2025 @ 23:06:14 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217684212
@Leandra Ik vroeg me af hoe het nu met jou is? Ben je inmiddels ook van alle compressiepakken af? En blij met het eindresultaat?
  zondag 18 mei 2025 @ 23:11:50 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217684246
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 23:06 schreef BE het volgende:
@:leandra Ik vroeg me af hoe het nu met jou is? Ben je inmiddels ook van alle compressiepakken af? En blij met het eindresultaat?
Ja, gaat goed, compressiekleding draag ik eigenlijk niet meer (gelukkig, want warm) maar ik ga nog wel wekelijks in mijn compressie-apparaat.
Ik zit 3 keer per week in de sportschool (niet heel erg fanatiek, maar wel consequent), en ik ben in januari begonnen met hardlopen!!! :o
Wel wat blessures tussendoor gehad, maar wel dagelijks (behalve zondags) blijven lopen; op de sportschooldagen alleen hardlopend naar de sportschool en terug, op de 3 andere dagen een rondje door de wijk.

Waar ik een jaar geleden met moeite van de ene lantaarnpaal naar de andere kon rennen loop ik nu met gemak 2 km (ik had het al opgebouwd naar de 3½ km, maar toen kwam er weer een blessure tussendoor), ik moet dus weer even door naar de 3½ km, maar dat komt wel weer.

Maar überhaupt.... dat ik kan hardlopen :D dat kon gewoon nooit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 mei 2025 @ 23:16:03 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217684269
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 23:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, gaat goed, compressiekleding draag ik eigenlijk niet meer (gelukkig, want warm) maar ik ga nog wel wekelijks in mijn compressie-apparaat.
Ik zit 3 keer per week in de sportschool (niet heel erg fanatiek, maar wel consequent), en ik ben in januari begonnen met hardlopen!!! :o
Wel wat blessures tussendoor gehad, maar wel dagelijks (behalve zondags) blijven lopen; op de sportschooldagen alleen hardlopend naar de sportschool en terug, op de 3 andere dagen een rondje door de wijk.

Waar ik een jaar geleden met moeite van de ene lantaarnpaal naar de andere kon rennen loop ik nu met gemak 2 km (ik had het al opgebouwd naar de 3½ km, maar toen kwam er weer een blessure tussendoor), ik moet dus weer even door naar de 3½ km, maar dat komt wel weer.

Wat onwijs goed zeg! O+ Echt zo fijn voor je! *O*
  zondag 18 mei 2025 @ 23:20:25 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217684302
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 23:16 schreef BE het volgende:

[..]
Wat onwijs goed zeg! O+ Echt zo fijn voor je! *O*
Ja, ik ben er ook zo blij mee.
En ik ben gewoon zoveel fitter; maandag van het Ikea opstapje gedonderd toen ik met de ramen bezig was, op een emmer, emmer kapot, heleboel zeiknat, en kennelijk ook een scherf van de kapotte emmer die bij m'n elleboog een jaap in m'n arm veroorzaakt had, maar dus los van het waterballet en bloedbad wel weer op kunnen staan en op die jaap in m'n arm na (moest geplakt door de huisarts) en wat blauwe plekken op m'n rug eigenlijk geen echte klachten.
Ik weet vrij zeker dat dat 3 jaar geleden wel veel meer ellende had opgeleverd, niet alleen vanwege de pijn maar ook omdat ik simpelweg veel minder fit was (wat uiteraard ook veel lastiger was met dat lipoedeemlijf).

Ergo: het kost wat maar dan heb je ook wat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217684889
Goed bezig @Leandra, behalve de val dan ;) Nog mazzel dat je niet met je hoofd ergens tegenaan bent geknald.
Dat lipoedeem is weg en blijft nu ook weg?
Hoe is het met Soneal?

Oude gras hier is zo ongeveer weg. Zit ik nog wel met een zak of 16 aan zooi en ik durf niet al te veel in de kliko te mikken omdat ie anders te zwaar wordt. Had ik eindelijk mn terras aan kant... :')
If they say
pi_217684933
quote:

[..]

Je bent amazing! *O*
Een pluim voor je doorzettingsvermogen!
  maandag 19 mei 2025 @ 09:25:15 #49
176471 oh-oh
pi_217685693
Wat heerlijk @Leandra !
( Groucho Marx )
pi_217685902
Fijn Leandra dat het zo goed gaat!
pi_217686060
Wow, Leandra, wat fijn dat je je zoveel beter voelt :* You go fit girl ;)

Ik (nou ja, ik doe niets) heb de hele straat geblokkeerd. Het werkblad en de jacuzzi worden NU tegelijk bezorgd _O-
  maandag 19 mei 2025 @ 10:09:29 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217686076
Wat fijn Leandra!

Exode, blokkeer je nu ook de brandgang? ;-)

Mijn knieblessure lijkt eindelijk over, dus ik ga vanavond voor het eerst in maaaaanden ook weer hardlopen. Zo gemist! (en toen ik 130+ kilo woog had ik er heel wat om verwed dat ik dat NOOOOOIT zou zeggen... :D )

En zo naar de ortho, het spalkje achter m'n ondertanden is gebroken prikt nu in m'n tong. Al twee dagen. Dus m'n tong is dik, ik klonk alsof ik gezopen heb en het doet zeer.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217686098
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:09 schreef Tink89 het volgende:
Wat fijn Leandra!

Exode, blokkeer je nu ook de brandgang? ;-)

Mijn knieblessure lijkt eindelijk over, dus ik ga vanavond voor het eerst in maaaaanden ook weer hardlopen. Zo gemist! (en toen ik 130+ kilo woog had ik er heel wat om verwed dat ik dat NOOOOOIT zou zeggen... :D )

En zo naar de ortho, het spalkje achter m'n ondertanden is gebroken prikt nu in m'n tong. Al twee dagen. Dus m'n tong is dik, ik klonk alsof ik gezopen heb en het doet zeer.
Jazeker! Dus even geen fikkie stoken, ok?
pi_217686125
En de overbuurvrouw is geirriteerd omdat vandaag haar huis op de foto wordt gezet, ook met een drone. En nu is de straat vol met spullen en vrachtwagens voor ons. Ik ben benieuwd of ze gaan wachten of gaan blurren of zo ;) Binnenkort te zien op Funda.

Ik vind het allang knap dat dit pas de eerste keer in 9 weken verbouwen is dat wij de straat blokkeren.
  maandag 19 mei 2025 @ 10:28:49 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217686227
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:13 schreef exode het volgende:
En de overbuurvrouw is geirriteerd omdat vandaag haar huis op de foto wordt gezet, ook met een drone. En nu is de straat vol met spullen en vrachtwagens voor ons. Ik ben benieuwd of ze gaan wachten of gaan blurren of zo ;) Binnenkort te zien op Funda.

Ik vind het allang knap dat dit pas de eerste keer in 9 weken verbouwen is dat wij de straat blokkeren.
En terecht dat ze geïrriteerd is. Kan jij verder niks aan doen. Maar ik zou ook balen
pi_217686256
Vanochtend nog voor 7 uur werd er getoeterd door iets groots. En nog eens, en nog eens, en nog wat langer, en nog eens. Dus ik keek uit het raam. Er stond hier in de hoofdstraat van het dorp een vrachtwagen met alarmlichten aan, geen chauffeur te zien. Maar die straatjes hier zijn zo smal, als daar een vrachtwagen staat, kan er niet nog iets groots de andere kant op rijden. En die bus stond dus te toeteren. Na 10 minuten koos ie eieren voor zijn geld :7 en nog 5 minuten later reed de vrachtwagen weg. Geen idee waarom die dus daar stond, want er is niks gelost.
pi_217686356
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:28 schreef amaranta het volgende:

[..]
En terecht dat ze geïrriteerd is. Kan jij verder niks aan doen. Maar ik zou ook balen
Ach het duurde uiteindelijk 15 minuten, tenminste ze zijn nog niet klaar maar de straat is weer vrij.
pi_217686369
Wat fijn dat het zo goed gaat @Leandra O+

En @Tink89 ook blessurevrij, wat goed! O+

Yay voor de jacuzzi en het werkblad voor @exode! En een -O- voor de buurvrouw want dat is voor haar wel een hele nare timing. Edit: oooh 15 minuten maar, nou dan hebben ze vast wel even kunnen wachten met filmen!

Hier is over 2 weken de wandel3daagse en ik heb er weinig vertrouwen in dat mijn kinderen die vol gaan houden. Ze doen hier 7/7,5 kilometer per dag en dan 3 dagen, in plaats van 5 km in 4 dagen. Dat is een beste afstand voor die korte beentjes. Mijn 6 jarige is nog wel sportief ingesteld, maar moet elke 15 minuten naar de wc als ze weet dat er geen wc mogelijkheid is. En mijn 8 jarige roept als wij gaan wandelen na 1 kilometer al dat ze dood gaat (geen grap, ook echt letterlijk dat, ze kan heerlijk overdrijven :')). Plus dat ze op haar regenlaarzen wil lopen, want iets anders draagt ze niet. Dus dat worden geheid blaren. Maar afmelden is geen optie want ze hebben hun zin gezet op die medaille :')
pi_217686372
En ik ben ook geirriteerd, want bij het plaatsen van de keuken bleken er steunen voor de kookplaatkast te ontbreken. Bij het inmeten is daar over gebeld door de werkbladen man met onze keukenleverancier. Zou geregeld worden.

Niet dus....

Geen steunen te bekennen, die worden nu alsnog met spoed gestuurd en dan moeten wij ze eronder maken want het werkblad wordt wel geplaatst.
pi_217686388
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:52 schreef exode het volgende:
En ik ben ook geirriteerd, want bij het plaatsen van de keuken bleken er steunen voor de kookplaatkast te ontbreken. Bij het inmeten is daar over gebeld door de werkbladen man met onze keukenleverancier. Zou geregeld worden.

Niet dus....

Geen steunen te bekennen, die worden nu alsnog met spoed gestuurd en dan moeten wij ze eronder maken want het werkblad wordt wel geplaatst.
Oh bah wat een ellende weer, logisch dat je geïrriteerd bent, op een gegeven moment mag het ook wel gewoon een keertje goed gaan -O-
  maandag 19 mei 2025 @ 10:54:46 #61
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217686397
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:51 schreef Schanu het volgende:
Wat fijn dat het zo goed gaat @:Leandra O+

En @:Tink89 ook blessurevrij, wat goed! O+

Yay voor de jacuzzi en het werkblad voor @:exode! En een -O- voor de buurvrouw want dat is voor haar wel een hele nare timing. Edit: oooh 15 minuten maar, nou dan hebben ze vast wel even kunnen wachten met filmen!

Hier is over 2 weken de wandel3daagse en ik heb er weinig vertrouwen in dat mijn kinderen die vol gaan houden. Ze doen hier 7/7,5 kilometer per dag en dan 3 dagen, in plaats van 5 km in 4 dagen. Dat is een beste afstand voor die korte beentjes. Mijn 6 jarige is nog wel sportief ingesteld, maar moet elke 15 minuten naar de wc als ze weet dat er geen wc mogelijkheid is. En mijn 8 jarige roept als wij gaan wandelen na 1 kilometer al dat ze dood gaat (geen grap, ook echt letterlijk dat, ze kan heerlijk overdrijven :')). Plus dat ze op haar regenlaarzen wil lopen, want iets anders draagt ze niet. Dus dat worden geheid blaren. Maar afmelden is geen optie want ze hebben hun zin gezet op die medaille :')
Jouw oudste heeft best een rugzak, toch? Zou je met de organisatie kunnen overleggen?

Wij twijfelen ook. Het is hier 4 dagen, maar de starttijd is mwah en de jongste is 4...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217686412
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:53 schreef Schanu het volgende:

[..]
Oh bah wat een ellende weer, logisch dat je geïrriteerd bent, op een gegeven moment mag het ook wel gewoon een keertje goed gaan -O-
En het blad is 4 mm tekort, dan denk je wat is 4 mm, nou dat is een gleuf tussen werkblad en de hoge kast. :'(
pi_217686501
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Jouw oudste heeft best een rugzak, toch? Zou je met de organisatie kunnen overleggen?

Wij twijfelen ook. Het is hier 4 dagen, maar de starttijd is mwah en de jongste is 4...
Ik heb al besloten dat als ze het echt niet trekt, ik haar alleen de maandag en de woensdag mee laat lopen en de dinsdag als rustdag inlas. De woensdag loop ik mee, dat wordt sowieso een moeilijke dag want dat is de laatste loopdag dus veel mensen aan de kant van de weg, maar wel de dag dat je je snoepjes en medaille krijgt dus die wil ze niet missen en dat snap ik. Alle klassen krijgen hier een klassenstempelkaart, er worden geen koppen geteld, dus een dag meer of minder lopen maakt geen verschil voor een medaille gelukkig. Er is wel een speciale afstand voor mensen die wegens een beperking of anderszins niet volledig mee kunnen lopen, maar dan loop je dus niet mee met je eigen klas en dat is iets wat ze wel heel graag wil.

Met 4 jaar al de volwaardige wandel3/4daagse mee moeten lopen vind ik best heftig ja, ik snap je twijfel :o Hier lopen ze op die leeftijd nog de kabouterloop, dan hoeven ze maar 1 dag te lopen en die afstand is 3,5 kilometer. Dat is dan vaak nog prima te overzien.

@exode, ja 4 mm maakt in zo'n geval wel echt verschil ja :N Kunnen ze het nog wel netjes oplossen/wegwerken?
pi_217686526
Nou, geen werkblad vandaag, die 4 mm ziet er gewoon niet uit en het is nogal een bedrag wat ze voor het blad, het inmeten en plaatsen vragen.

Nu wordt het een spoedje en komen ze vrijdag....loodgieter zou morgen komen, die zeggen we maar even af :'( Dus voorlopig geen kraan, gootsteen en aanrecht.
pi_217686531
Hier start vanavond de Avondvierdaagse, Juul loopt voor het eerst, hier is het vanuit school vanaf groep 3. Ben erg benieuwd.....
pi_217686573
quote:

[..]

Wauw, wat een verschil! Heel fijn voor je! *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217686585
Wat ontzettend balen @exode ;( Hopelijk valt de vertraging die dit oploopt mee en wordt het snel alsnog goed geregeld!

Succes en plezier voor Juul voor de avondvierdaagse! *O*
  maandag 19 mei 2025 @ 11:31:52 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217686805
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 06:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Goed bezig @:Leandra, behalve de val dan ;) Nog mazzel dat je niet met je hoofd ergens tegenaan bent geknald.
Dat lipoedeem is weg en blijft nu ook weg?
Hoe is het met Soneal?

Oude gras hier is zo ongeveer weg. Zit ik nog wel met een zak of 16 aan zooi en ik durf niet al te veel in de kliko te mikken omdat ie anders te zwaar wordt. Had ik eindelijk mn terras aan kant... :')
In principe zou wat weg is weg moeten blijven, ik zie alleen wel dat er op mijn arm wat meer zat dan we dachten, want de bovenarmen zijn gedaan, daarbij zijn ze tot ruim onder de ellebogen gegaan, maar daarmee verdwenen dus ook uiteindelijk de plekjes die ik op m'n armen had, dat bleek dus geen gewone huidirritatie te zijn, maar inflammation van het lipoedeemvet wat er zat, anyway dat zit er dus nog van halverwege mijn onderarmen tot mijn polsen :D
Ik heb ook het idee dat die wat dikker zijn geworden, maar de rest: weg is weg.

Het overhangende vel op mijn benen (knieën) wordt ook steeds minder, ik verwacht overigens wel dat dat vooral komt door het hardlopen en de sportschool.
Bij m'n bovenarmen idem, en daar zie je duidelijk wel dat ik rechts ben, daar is het veel strakker, maar ik ben 58 dus ze vallen niet op zeg maar :')

Soneal gaat goed, het is nog steeds leren dat hij moet leren en het niet meer cadeau krijgt, maar dat gaat steeds beter, exacte vakken zijn nog steeds zijn ding niet, maar dat is nou eenmaal zoals het is.
Gisteren weer ¤ 8 overgemaakt voor drie achten :D
Geweldig systeem!

Hoe is het met jouw jongste?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217687853
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 10:55 schreef exode het volgende:

[..]
En het blad is 4 mm tekort, dan denk je wat is 4 mm, nou dat is een gleuf tussen werkblad en de hoge kast. :'(
Ik vind 4 mm best veel hoor, voor iets dat gewoon exact opgemeten is / gemaakt zou moeten worden. Wat balen zeg :{.En goed dat je er niet mee akkoord gaat! Hoe jammer ook, dit wil je uiteindelijk gewoon passend hebben idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217687941
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 13:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik vind 4 mm best veel hoor, voor iets dat gewoon exact opgemeten is / gemaakt zou moeten worden. Wat balen zeg :{.En goed dat je er niet mee akkoord gaat! Hoe jammer ook, dit wil je uiteindelijk gewoon passend hebben idd.
Ja, de jongens die hem kwamen plaatsen waren ook heel eerlijk. 'Mevrouw dit plaatsen we niet, we nemen hem weer mee'.

Loodgieter komt volgende week maandag dus bijna een week opgeschoven.

In het koffiehoekje ligt ie al wel en hij is zo mooi :)

Nu in het ziekenhuis met B, in de wachtkamer bij de longfunctie. En ondertussen wordt thuis de jacuzzi neergezet. Yeaaah.
pi_217687966
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 11:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
In principe zou wat weg is weg moeten blijven, ik zie alleen wel dat er op mijn arm wat meer zat dan we dachten, want de bovenarmen zijn gedaan, daarbij zijn ze tot ruim onder de ellebogen gegaan, maar daarmee verdwenen dus ook uiteindelijk de plekjes die ik op m'n armen had, dat bleek dus geen gewone huidirritatie te zijn, maar inflammation van het lipoedeemvet wat er zat, anyway dat zit er dus nog van halverwege mijn onderarmen tot mijn polsen :D
Ik heb ook het idee dat die wat dikker zijn geworden, maar de rest: weg is weg.

Het overhangende vel op mijn benen (knieën) wordt ook steeds minder, ik verwacht overigens wel dat dat vooral komt door het hardlopen en de sportschool.
Bij m'n bovenarmen idem, en daar zie je duidelijk wel dat ik rechts ben, daar is het veel strakker, maar ik ben 58 dus ze vallen niet op zeg maar :')

Soneal gaat goed, het is nog steeds leren dat hij moet leren en het niet meer cadeau krijgt, maar dat gaat steeds beter, exacte vakken zijn nog steeds zijn ding niet, maar dat is nou eenmaal zoals het is.
Gisteren weer ¤ 8 overgemaakt voor drie achten :D
Geweldig systeem!

Hoe is het met jouw jongste?
Fijn dat weg weg is en blijft :) En die irritatie op je onderarmen, wordt daar nog iets aan gedaan of los je dat op met crème?
Ik ben het afgelopen jaar 15+ kilo afgevallen maar mn bovenarmen hebben last van zwaartekracht :') Draag nu vaak mouwen net iets boven mijn ellebogen :@

Haha, goed systeem he :D Fijn dat het steeds beter gaat. Maar dat is het he, als het erin zit, moet het er ook uit. Dan maar met wat tricks. Als het gewoon werkt ;) Aan wiskunde ontkomt hij niet maar dat moet je wel net liggen idd. Zoon ligt wiskunde B meer dan A en B zit in zn pakket, gelukkig.
Ik heb de 3x een 10 wel afgezwakt naar 3x een 8+. Hij vond jouw berekening beter :D
Heeft jouwe al zijn vakkenpakket of moet hij nog kiezen?
Zoon heeft gekozen voor NT met Duits, informatica en NLT. Hetzelfde als zn zus toen. Hij kijkt er wel naar uit, eindelijk geen Frans en bio meer :D
If they say
pi_217687992
Wat een gedonder met het blad, exode. Hopelijk is 2x scheepsrecht ;)
Succes voor B met de longfunctietest!
If they say
  maandag 19 mei 2025 @ 14:11:14 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217688149
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 13:49 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Fijn dat weg weg is en blijft :) En die irritatie op je onderarmen, wordt daar nog iets aan gedaan of los je dat op met crème?
Ik ben het afgelopen jaar 15+ kilo afgevallen maar mn bovenarmen hebben last van zwaartekracht :') Draag nu vaak mouwen net iets boven mijn ellebogen :@

Haha, goed systeem he :D Fijn dat het steeds beter gaat. Maar dat is het he, als het erin zit, moet het er ook uit. Dan maar met wat tricks. Als het gewoon werkt ;) Aan wiskunde ontkomt hij niet maar dat moet je wel net liggen idd. Zoon ligt wiskunde B meer dan A en B zit in zn pakket, gelukkig.
Ik heb de 3x een 10 wel afgezwakt naar 3x een 8+. Hij vond jouw berekening beter :D
Heeft jouwe al zijn vakkenpakket of moet hij nog kiezen?
Zoon heeft gekozen voor NT met Duits, informatica en NLT. Hetzelfde als zn zus toen. Hij kijkt er wel naar uit, eindelijk geen Frans en bio meer :D
Ik heb geen last van de plekken op m'n onderarmen, het ziet eruit alsof het pijnlijk of jeukend zou kunnen zijn, maar dat is het niet.
Dus voorlopig niets, misschien dat ik nog een keer naar de kliniek terugga om te kijken of we m'n onderarmen nog kunnen doen (ergens in een winter, want dan heb ik weer die compressiemouwen nodig :D), maar vooralsnog zijn er heel veel dingen rond het huis die ik eerst gedaan wil hebben, maar als er morgen 100K in m'n schoot valt dan ga ik denk ik wel even bellen voor een afspraak, dat wel :')

Hier nog geen pakketkeuze, ik weet ook niet in welke klas dat is eigenlijk, hij zit nu in de tweede, zoals zijn cijfers nu zijn gaat hij over, dus ik hoop dat er geen rare dingen meer aankomen.

Eigenlijk moet ik me eens gaan inlezen in hoe dat zit met die pakketten, bij mijn oudste was dat volgens mij ook wel, maar die was juist goed in exact en het te kiezen pakket was eigenlijk een no-brainer, dus toen heb ik daar eigenlijk niets over hoeven bespreken met hem.

Fijn dat jouw zoon van de vakken af kan waar hij niets mee kan.
Grappig genoeg zijn Frans en biologie juist de vakken die ik Soneal wel zie houden :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 19-05-2025 15:11:44 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 mei 2025 @ 15:11:10 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217688730
Stuur die loodgieter maar door naar Veldhoven :X
pi_217689381
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb geen last van de plekken op m'n onderarmen, het ziet eruit alsof het pijnlijk of jeukend zou kunnen zijn, maar dat is het niet.
Dus voorlopig niets, misschien dat ik nog een keer naar de kliniek terugga om te kijken of we m'n onderarmen nog kunnen doen (ergens in een winter, want dan heb ik weer die compressiemouwen nodig :D), maar vooralsnog zijn er heel veel dingen rond het huis die ik eerst gedaan wil hebben, maar als er morgen 100K in m'n schoot valt dan ga ik denk ik wel even bellen voor een afspraak, dat wel :')

Hier nog geen pakketkeuze, ik weet ook niet in welke klas dat is eigenlijk, hij zit nu in de tweede, zoals zijn cijfers nu zijn gaat hij over, dus ik hoop dat er geen rare dingen meer aankomen.

Eigenlijk moet ik me eens gaan inlezen in hoe dat zit met die pakketten, bij mijn oudste was dat volgens mij ook wel, maar die was juist goed in exact en het te kiezen pakket was eigenlijk een no-brainer, dus toen heb ik daar eigenlijk niets over hoeven bespreken met hem.

Fijn dat jouw zoon van de pakketten af kan waar hij niets mee kan.
Grappig genoeg zijn Frans en biologie juist de vakken die ik Soneal wel zie houden :D
Ooh, dan je armen idd nog ff zo laten, als je er geen last van hebt.
Nee joh, lijkt me sterk dat hij nu ineens zou zakken qua cijfers dus hij gaat wel over :)
Hier is de pakketkeuze net geweest en daar begint hij mee in de vierde. Jouwe zal dat volgend jaar dan ook krijgen. Frans is bij alle profielen een keuze vak, net als Duits en bio zit alleen niet bij CM, ook niet als keuzevak. Genoeg keus dus ;)
Bij dochter ook niet hoeven bespreken, was duidelijk. Zoon was ziek tijdens dat profielkeuzegedoe maar voor hem stond het ook al vast. Zijn mentor had er ook geen problemen mee dat hij er niet bij was, hij heeft het er met z`n zus over gehad en dat was genoeg :D

Oh kak, is het ernstig @amaranta?
If they say
pi_217689421
Zo, ons jaarlijkse ziekenhuisuitje weer achter de rug. Dit keer 2 uur zoet geweest.
B was zenuwachtig, hij had vorig jaar nog in zijn achterhoofd toen er ineens allerlei afspraken bijkwamen waaronder traumatische bloedprikken. Enorm timide en hij voelde zich met de blaastest niet lekker. Zelf vond ik het ook niet bepaald een leuk uitje met vorig jaar van hem en mezelf in gedachten. Iets te vaak in die kamers geweest denk ik. En de wachtkamer bij de longpoli is ook geen prettige plek.

De uiteindelijke conclusie: astma is toegenomen, hooikoorts juist afgenomen. Schijnbaar een bijverschijnsel van de puberteit. Tijdelijk extra puffen.
Ook meteen gevraagd hoe de kinderarts denkt over een hond met B zijn 'ziektebeeld'. Die zag geen enkel issue. Alleen in pollenseizoen even extra opletten dat de hond schoon mee naar binnen gaat zeg maar, dus even met zo'n blazer of zo.

Heb je een loodgieter nodig Amaranta?
Is wel een topper hoor deze, maar helaas ver uit zijn werkgebied.
  maandag 19 mei 2025 @ 16:24:41 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217689621
Ik weet niet wat we nodig hebben.
Maar man haalde een trekveer door het doucheputje en de badafvoer en toen kwam het water beneden door het plafond.
Dus.., of hij heeft iets gesloopt.. of…? Geen idee….
pi_217689664
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:24 schreef amaranta het volgende:
Maar man haalde een trekveer door het doucheputje en de badafvoer en toen kwam het water beneden door het plafond.
😱 Dan heb je niet alleen een loodgieter nodig maar ook een plafondhersteller. Tip: verzekering.
If they say
pi_217689685
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:24 schreef amaranta het volgende:
WAT? Nee joh, wat bizar en wat ontzettend vervelend vooral. En nu? gestopt met water naar beneden stromen?
  maandag 19 mei 2025 @ 16:33:33 #80
176471 oh-oh
pi_217689772
😯Hoe dan amaranta??

Ik had net een afspraak bij Hans Anders en heb nu een leesbril.
Gedoe!
( Groucho Marx )
  maandag 19 mei 2025 @ 16:41:10 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217689875
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:29 schreef exode het volgende:

[..]
WAT? Nee joh, wat bizar en wat ontzettend vervelend vooral. En nu? gestopt met water naar beneden stromen?
Ja, het was gelukkig niet heel veel water. Maar voordat we douche of wasmachine aanzetten moet daar eerst naar gekeken worden. Niet dat het straks wel met liters naar beneden komt.
Geluk wel dat het maar een klein stukje verlaagd plafond is.

Maar ik belde de man die onze ketel doet en die zei ook, bel eerst je verzekering maar, en die willen waarschijnlijk eerst een lekdetectie doen.

Bellen voor schade kan tot 12u
Appen heb ik gedaan en toen zeiden ze dat ik de melding online moest doen.
Dus dat hebben we gedaan en nu wachten op een reactie. Zal wel weer een dag of 2 duren.
pi_217690090
Oh wat balen @amaranta
pi_217690151
Kan je zelf geen lekdetectie bedrijf inschakelen? Dat gaat de verzekering tenslotte ook doen. Heb je zelf controle over de timing.

Ik heb nog nooit de verzekering een schade laten oplossen, zolang het bedrijf maar erkend is en een goed rapport maakt. Tenzij ze het harde eis in de polis hebben natuurlijk, maar dat zou ik bijzonder vinden.
pi_217690200
Vriend heeft al een aantal jaar last van hooikoorts. Nooit getest, dus we weten niet precies waarvoor, maar het zijn bepaalde boomsoorten in ieder geval. Toen wij elkaar leerden kennen had hij nog geen hooikoorts.
Sinds een poos lijkt hij ook last te hebben van huisstofmijtallergie? Op bepaalde plekken in huis knijpt zijn keel dicht en wordt hij snotterig. Antihistamine helpt dan.
Maar: ik snap het niet. Hij heeft geen last in de slaapkamer (laminaat, bed, gordijnen) en ook niet in de werkkamer (laminaat, gordijnen), veel in de kamer ernaast waar de kledingkast en wasmand staat (vloerbedekking, gordijnen), een klein beetje in de woonkamer (parket, vloerkleed, gordijnen) en veel in de keuken (tegels, maar geen gordijnen). Maar hij heeft weer geen last in de keuken als ik tijdens het koken de buitendeur openzet...
Ik poets en stofzuig me het schompes, maar het lijkt allemaal niet heel veel te helpen. Oja, en de was hang ik in het hooikoorts seizoen ook niet buiten te drogen.
Iemand een idee? :?
pi_217690308
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:09 schreef Hupje het volgende:
Vriend heeft al een aantal jaar last van hooikoorts. Nooit getest, dus we weten niet precies waarvoor, maar het zijn bepaalde boomsoorten in ieder geval. Toen wij elkaar leerden kennen had hij nog geen hooikoorts.
Sinds een poos lijkt hij ook last te hebben van huisstofmijtallergie? Op bepaalde plekken in huis knijpt zijn keel dicht en wordt hij snotterig. Antihistamine helpt dan.
Maar: ik snap het niet. Hij heeft geen last in de slaapkamer (laminaat, bed, gordijnen) en ook niet in de werkkamer (laminaat, gordijnen), veel in de kamer ernaast waar de kledingkast en wasmand staat (vloerbedekking, gordijnen), een klein beetje in de woonkamer (parket, vloerkleed, gordijnen) en veel in de keuken (tegels, maar geen gordijnen). Maar hij heeft weer geen last in de keuken als ik tijdens het koken de buitendeur openzet...
Ik poets en stofzuig me het schompes, maar het lijkt allemaal niet heel veel te helpen. Oja, en de was hang ik in het hooikoorts seizoen ook niet buiten te drogen.
Iemand een idee? :?
Dan denk ik de vloerbedekking, het vloerkleed en in de keuken de kookdampen. In de keuken slaat het mij bij soms op mn keel tijdens het bakken :Y
If they say
pi_217690388
Huisstofmijten houden van vochtige ruimtes, ventileren en ontvochtigen dus.

Kleding en beddengoed zijn hun beste vrienden als het ergens open en bloot ligt of hangt.

Wij hebben in B zijn kamer regelmatig een luchtreiniger draaien, dat helpt hem enorm.

Oh ja en dit jaar is het hooikoortseizoen behoorlijk heftig vertelden ze vandaag.
pi_217690412
Oh ja en stofzuigen verspreid de mijten ook, half uur naar stofzuigen pas stoffen.
Jaja, een hele studie is het maar al die maatregelen helpen bij B enorm want hij heeft zelden reacties meer.
  maandag 19 mei 2025 @ 17:45:01 #88
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217690542
Om het nog raarder te maken. Net zowel de douche als het bad aangezet en geen druppel.
Nu draait de wasmachine (op zolder) zelfde afvoer
pi_217690666
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:45 schreef amaranta het volgende:
Om het nog raarder te maken. Net zowel de douche als het bad aangezet en geen druppel.
Nu draait de wasmachine (op zolder) zelfde afvoer
Weird hoor. Ben benieuwd waar ze het lek dan vinden.
If they say
pi_217690693
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:33 schreef exode het volgende:
Oh ja en stofzuigen verspreid de mijten ook, half uur naar stofzuigen pas stoffen.
Jaja, een hele studie is het maar al die maatregelen helpen bij B enorm want hij heeft zelden reacties meer.
Mijn moeder had een katten allergie. Dan dacht ik lief te zijn en voordat ze kwam, te stofzuigen. Sloeg me dat een partijtje op dr keel :X

quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 16:33 schreef oh-oh het volgende:
😯Hoe dan amaranta??

Ik had net een afspraak bij Hans Anders en heb nu een leesbril.
Gedoe!
Jaa, een leesbril is gedoe. Maar helpt het wel?
If they say
pi_217690896
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:33 schreef exode het volgende:
Oh, das een goeie! Dat doe ik altijd andersom... Dat ga ik ook eens proberen. Ventileren en ontvochtigen doen we ook al aardig, dacht ik. Maar daar zal ik ook nog eens naar kijken.
pi_217691308
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 18:19 schreef Hupje het volgende:

[..]
Oh, das een goeie! Dat doe ik altijd andersom... Dat ga ik ook eens proberen. Ventileren en ontvochtigen doen we ook al aardig, dacht ik. Maar daar zal ik ook nog eens naar kijken.
Kleden en vloerbedekking stofzuigen helpen trouwens heel weinig. Daar heb je wel sprays voor.

Het stoffen ook met natte doek doen he.

Echt, ik ben er inmiddels in afgestudeerd. Van meerdere astma aanvallen per jaar bij B naar 0. Het is de moeite waard. En voor ons inmiddels gewoonte.
pi_217691566
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 19:14 schreef exode het volgende:

[..]
Kleden en vloerbedekking stofzuigen helpen trouwens heel weinig. Daar heb je wel sprays voor.

Het stoffen ook met natte doek doen he.

Echt, ik ben er inmiddels in afgestudeerd. Van meerdere astma aanvallen per jaar bij B naar 0. Het is de moeite waard. En voor ons inmiddels gewoonte.
Daarom vroeg ik het hier ;) op internet lees je zoveel zin en onzin.
Wat voor spray moet ik hebben?
Natte doek stoffen, check.
pi_217692211
Het is nu trouwens vooral graspollen, altijd handig om te weten waar hij op reageert.

Als het niet een te groot kleed is, kan je hem het beste 48 uur in de vriezer gooien. Doen we met B zijn knuffels ook eens in de zoveel tijd.

Neem olie gebruikt een vriendin van mij op haar vloerbedekking. Pas op met sprays met chemicaliën, dat kan juist heel naar zijn zeker als er een geur aan is toegevoegd.

Oh en voor hemzelf: vaseline onder zijn neus en rond de ogen. Dat deden we bij B in de jaren dat hij veel last had van zijn hooikoorts.
pi_217692362
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2025 20:26 schreef exode het volgende:
Het is nu trouwens vooral graspollen, altijd handig om te weten waar hij op reageert.

Als het niet een te groot kleed is, kan je hem het beste 48 uur in de vriezer gooien. Doen we met B zijn knuffels ook eens in de zoveel tijd.

Neem olie gebruikt een vriendin van mij op haar vloerbedekking. Pas op met sprays met chemicaliën, dat kan juist heel naar zijn zeker als er een geur aan is toegevoegd.

Oh en voor hemzelf: vaseline onder zijn neus en rond de ogen. Dat deden we bij B in de jaren dat hij veel last had van zijn hooikoorts.
Hij heeft nu nog vrijwel geen last van hooikoorts :D dus die grassoorten vallen mee.
Vloerkleed is mega, dus dat kan helaas niet in de vriezer. Dank voor de spray tips.
pi_217694548
@exode.Bol kwam bij mij nog met een alternatief voor je voorraadpot :')

C (mijn partner) heeft hier momenteel ook veel meer last van z’n astma. En daardoor schijnbaar ook van z’n allergieën. Het is jaren vrijwel geheel weggeweest, maar hij was de afgelopen weken toch weer vaker flink benauwd en kreeg ook echt last van z’n ogen.
We waren dit weekend op een opvang voor varkens/runderen/kippen/hanen/geiten/schapen/ganzen/etc. en normaal gaat dat prima (ondanks allergieën) maar deze keer moest hij echt even het terrein af om bij te komen.
pi_217694572
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 06:53 schreef Candaasje het volgende:
@:exode.Bol kwam bij mij nog met een alternatief voor je voorraadpot :')

[ link | afbeelding ]

C (mijn partner) heeft hier momenteel ook veel meer last van z’n astma. En daardoor schijnbaar ook van z’n allergieën. Het is jaren vrijwel geheel weggeweest, maar hij was de afgelopen weken toch weer vaker flink benauwd en kreeg ook echt last van z’n ogen.
We waren dit weekend op een opvang voor varkens/runderen/kippen/hanen/geiten/schapen/ganzen/etc. en normaal gaat dat prima (ondanks allergieën) maar deze keer moest hij echt even het terrein af om bij te komen.
Ik ga hem bestellen ;)
pi_217694657
Yay, ik kreeg net een phishingmail van Disney+. Account opgeschort bladiebla, vooral het zinnetje dat ik mijn creditcard moet checken, zeker als ik net verhuisd ben :') Ik betaal Disney+ via kpn :')
Mail ziet er authentiek uit dus snap wel dat men hiervan zou kunnen schrikken én erin trapt. Ik niet, ben nogal argwanend >:)
If they say
  dinsdag 20 mei 2025 @ 07:48:02 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217694683
Gooooedemorgen! Zij die vandaag een beoordelingsgesprek hebben, groeten u.

En ik ben daar dus niet zo goed mee. Zenuwen, beetje buikpijn, nul concentratie... Gelukkig een overleg van 9-10:15 en dan om 10:30 dat gesprek. Nog effe afleiding tussendoor dus.
pi_217694690
@Tink89 Succes. Ik heb vrijdag mijn functioneringsgesprek. Of planningsgesprek. Geen idee, ik vind die gesprekkencyclus bij ons altijd vaag. Laat mij maar voor de klas staan, daar ben ik beter in :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')