Dan doet ze dat maar, ze heeft geen poot om op te staan. Niet zo bang zijn voor haar.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:48 schreef _pillow_ het volgende:
Dankjulliewel voor de reacties. Dat betekent veel voor mij. Ik vind het onderwerp zelf wel nog erg gevoelig. Je hoort en leest de meest vreemde verhalen over dit onderwerp dat er echt een beeld in mijn hoofd is ontstaan dat het echt not-done is.
Ik weet alleen echt niet hoe ik erop moet reageren en wat nu te doen. Ik ken wel een paar namen van vriendinnetjes, maar dat is het dan ook.
Ik zit te denken om mijn ex een bericht te sturen dat ik A vrijdag op ga halen van school (normaal haal ik haar van huis op), en dan proberen te schooieren naar evt een vriendinnetje. Maargoed, geheid dat zij er ook zal staan waardoor er waarschijnlijk een conflict zal komen. Daar ben ik echt bang voor.
Ik zou mijn 8 of 9 jarige dochter niet zomaar bij een vreemde man vanaf het schoolplein in zijn auto laten stappen.quote:Op maandag 16 juni 2025 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze heeft nog niet de schijn van een goed argument.
Jij bent dadelijk geen vreemde man, maar de vader van het vriendinnetje. Als die voor het eerst komen spelen, vraag je de ouder die het kind haalt of brengt even binnen voor een kop thee of koffie en maakt kennis met elkaar. Einde 'vreemde man'.
Het is echt niet zo dat meisjes alleen bij hun vriendinnetje spelen als de moeder thuis is.
Niet bij een vreemde man. Wel samen met een vriendinnetje bij de vader van het vriendinnetje in de auto.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou mijn 8 of 9 jarige dochter niet zomaar bij een vreemde man vanaf het schoolplein in zijn auto laten stappen.
Het is de vader van het vriendinnetje van je dochter. Eens moet toch de eerste keer zijn dat je die vader ontmoet?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou mijn 8 of 9 jarige dochter niet zomaar bij een vreemde man vanaf het schoolplein in zijn auto laten stappen.
Op een kwartier rijden, bij een man die ik niet ken? Nee.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is de vader van het vriendinnetje van je dochter. Eens moet toch de eerste keer zijn dat je die vader ontmoet?
Doe je dat ook als de moeder op een kwartier rijden woont?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Op een kwartier rijden, bij een man die ik niet ken? Nee.
Ik zou zelf brengen en halen. En daar een kop koffie als kennismaking doen.
Maar dan moet je als ouder natuurlijk wel een auto tot je beschikking hebben om je kind te brengen.
Maar zomaar in de auto stappen bij een vreemde man? Nee.
Dat is toch een vreemde man? Hij ziet zijn kind eens per twee weken in het weekend. Hoe moet ik als ouder die man kennen dan?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet bij een vreemde man. Wel samen met een vriendinnetje bij de vader van het vriendinnetje in de auto.
Sws niet bij vreemde mensen in de auto stappen. Man of vrouw maakt niet uit. Dat is toch wat iedereen zijn kind meegeeft?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:26 schreef Donna het volgende:
[..]
Doe je dat ook als de moeder op een kwartier rijden woont?
Ik rijd ook het liefste zelf, maar dat heeft niks met man/vrouw te maken.
Je bent toch zelf op dat schoolplein om je kind te begeleiden?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Sws niet bij vreemde mensen in de auto stappen. Man of vrouw maakt niet uit. Dat is toch wat iedereen zijn kind meegeeft?
Al is er een grote kans dat als het vriendinnen zijn en ze vaker samen spelen, dat die moeder (of de zorgende ouder om het correct te zeggen) mij wel bekend is, en in mijn telefoon staat.
Dat sowieso 100%. Daar viel ik ook over. Dat komt vanzelf een keer. Je hoeft dat nu bij de eerste keer niet meteen die kant op te sturen. En ik hoop ook niet dat dat zo tegen ex gezegd is, want dan snap ik haar reactie wel.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch een vreemde man? Hij ziet zijn kind eens per twee weken in het weekend. Hoe moet ik als ouder die man kennen dan?
Ik begrijp sws niet waarom er perse een vriendinnetje mee moet.
Laat het gewoon organisch verlopen. En niet "proberen te schooieren naar evt een vriendinnetje".
Ik ken die man toch helemaal niet? En mijn dochter ook niet. Ze kan niet eens zelfstandig naar huis, als ze het daar niet leuk vindt. Bovendien hebben 8 of 9 jarigen vaak helemaal geen telefoon, als ze weg zou willen.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:36 schreef Donna het volgende:
[..]
Je bent toch zelf op dat schoolplein om je kind te begeleiden?
Het is toch niet dat ze uit school komen en bij een random ouder in de auto stappen zonder dat je het weet.
Heh? Dat hebben/kunnen jongere kinderen toch ook niet? Je wisselt toch gegevens uit met die ouder?quote:Op maandag 16 juni 2025 10:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ken die man toch helemaal niet? En mijn dochter ook niet. Ze kan niet eens zelfstandig naar huis, als ze het daar niet leuk vindt. Bovendien hebben 8 of 9 jarigen vaak helemaal geen telefoon, als ze weg zou willen.
9 jarigen gaan hier ook wel zelfstandig naar huis, als ze elkaar goed kennen en het is dichtbij.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Heh? Dat hebben/kunnen jongere kinderen toch ook niet? Je wisselt toch gegevens uit met die ouder?
Als ze de eerste keer bij iemand gaan spelen kennen ze die ouder(s) toch ook niet?
Denk je echt zo moeilijk of doe je het er om?
Dat schooieren, wat ik ook nogal een vreemd iets vind, stond niet in de eerste post.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch een vreemde man? Hij ziet zijn kind eens per twee weken in het weekend. Hoe moet ik als ouder die man kennen dan?
Ik begrijp sws niet waarom er perse een vriendinnetje mee moet.
Laat het gewoon organisch verlopen. En niet "proberen te schooieren naar evt een vriendinnetje".
Dan loopt het dus organisch. En niet zoals de betreffende user het nu beschrijft.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat schooieren, wat ik ook nogal een vreemd iets vind, stond niet in de eerste post.
Hoe ik het zie: ik ben zelf op het schoolplein om mijn kind op te halen. Mijn kind komt met vriendinnetje bij me om te vragen of ze bij vriendinnetje mag spelen. Ik vraag of de vader of moetder van het vriendinnetje dat goed vindt, en loop samen met de meiden even naar de andere ouder toe. Daar wisselen we telefoonnummers en adres uit en spreken we af hoe laat ik mijn kind weer kom halen. Alleen bij een heel unheimisch gevoel zou ik dan een uitvlucht zoeken, maar anders vertrouw ik mijn kind, het vriendinnetje en de andere ouder en gaat mijn kind gewoon mee.
Zo ging het bij mijn kind altijd. En ja, daar waren dan wel eens ouders die je nog niet kende. Maar ja, er waren ook ouders die mij of mijn man niet kenden en die hun kind toch meegaven aan mij of mijn man.
Dat deed hij in eerste instantie niet.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan loopt het dus organisch. En niet zoals de betreffende user het nu beschrijft.
Lees dit nog eens:quote:Op maandag 16 juni 2025 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat deed hij in eerste instantie niet.
Ik denk dat hij best een onzekere man is in de relatie naar zijn dochter, omdat hij haar nog vrij weinig ziet en de moeder dat maar al te graag zo in stand houdt. Hij heeft zeker nog wat te leren, maar het bij hem thuis laten spelen van zijn dochter met een vriendinnetje lijkt me alleen maar een stap in de goede richting. En met een korte kennismaking op het schoolplein en uitwisseling van adres en telefoonnummers ben je al een aardig eind op weg. Je moet ergens beginnen om een ander te vertrouwen.
Waarom gaat hij zijn dochter niet sws wat vaker van school ophalen, zodat hij die andere ouders ook leert kennen? Hij doet dat kennelijk helemaal nooit.quote:Ik zit te denken om mijn ex een bericht te sturen dat ik A vrijdag op ga halen van school (normaal haal ik haar van huis op), en dan proberen te schooieren naar evt een vriendinnetje.
Ook enkel als ik die mensen goed ken. Ja, een keer moet de eerste keer zijn, maar dat is dan niet vanaf het schoolplein in hun auto.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet bij een vreemde man. Wel samen met een vriendinnetje bij de vader van het vriendinnetje in de auto.
Inderdaad.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees dit nog eens:
[..]
Waarom gaat hij zijn dochter niet sws wat vaker van school ophalen, zodat hij die andere ouders ook leert kennen? Hij doet dat kennelijk helemaal nooit.
Nu komt het over alsof hij haar van school haalt omdat er een vriendinnetje mee moet.
Vind dit echt een naar gevoel geven.
Ik heb al aangegeven dat ik dat schooieren ook een vreemd iets vind. Ik denk wel te snappen waar het vandaan komt, maar daar moet hij zelf aan werken.quote:Op maandag 16 juni 2025 10:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees dit nog eens:
[..]
Waarom gaat hij zijn dochter niet sws wat vaker van school ophalen, zodat hij die andere ouders ook leert kennen? Hij doet dat kennelijk helemaal nooit.
Nu komt het over alsof hij haar van school haalt omdat er een vriendinnetje mee moet.
Vind dit echt een naar gevoel geven.
Ik denk dat het juist óók belangrijk is dat het een meer gewone situatie wordt. Dus niet maar soms en dan uitsluitend een-op-een omdat ze elkaar al zo weinig zien. Hij wil zelf zijn kind ook vaker zien en dan horen vriendinnetjes die komen spelen daar gewoon bij. En ook dat zij bij een vriendinnetje gaat spelen, ook als hij haar eigenlijk op zou halen. Dan doet hij dat later bij het vriendinnetje.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Inderdaad.
En los daarvan: hij ziet zijn dochter al zo weinig. Juist dan is één op één tijd erg belangrijk.
Ik denk dat zoiets natuurlijk moet groeien. Ik zou eerst gaan voor één op één tijd met dochter. En bv. spelen met leeftijdsgenootjes kan ook als je naar de speeltuin gaat, naar de Ballorig of weet ik wat. Misschien kan hij dan ook wat contact maken met andere ouders.quote:Op maandag 16 juni 2025 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat het juist óók belangrijk is dat het een meer gewone situatie wordt. Dus niet maar soms en dan uitsluitend een-op-een omdat ze elkaar al zo weinig zien. Hij wil zelf zijn kind ook vaker zien en dan horen vriendinnetjes die komen spelen daar gewoon bij. En ook dat zij bij een vriendinnetje gaat spelen, ook als hij haar eigenlijk op zou halen. Dan doet hij dat later bij het vriendinnetje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |