abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Colorchick maandag 16 juni 2025 @ 09:09:59 #126
382129 crew  Donna
pi_217959628
Wat een onzin. Mijn ex had in het begin vaker vriendinnetjes van dochters mee naar huis dan ik. Nu nog steeds volgens mij.
pi_217959804
Dankjulliewel voor de reacties. Dat betekent veel voor mij. Ik vind het onderwerp zelf wel nog erg gevoelig. Je hoort en leest de meest vreemde verhalen over dit onderwerp dat er echt een beeld in mijn hoofd is ontstaan dat het echt not-done is.

Ik weet alleen echt niet hoe ik erop moet reageren en wat nu te doen. Ik ken wel een paar namen van vriendinnetjes, maar dat is het dan ook.

Ik zit te denken om mijn ex een bericht te sturen dat ik A vrijdag op ga halen van school (normaal haal ik haar van huis op), en dan proberen te schooieren naar evt een vriendinnetje. Maargoed, geheid dat zij er ook zal staan waardoor er waarschijnlijk een conflict zal komen. Daar ben ik echt bang voor.
  maandag 16 juni 2025 @ 09:50:14 #128
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217959813
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:48 schreef _pillow_ het volgende:
Dankjulliewel voor de reacties. Dat betekent veel voor mij. Ik vind het onderwerp zelf wel nog erg gevoelig. Je hoort en leest de meest vreemde verhalen over dit onderwerp dat er echt een beeld in mijn hoofd is ontstaan dat het echt not-done is.

Ik weet alleen echt niet hoe ik erop moet reageren en wat nu te doen. Ik ken wel een paar namen van vriendinnetjes, maar dat is het dan ook.

Ik zit te denken om mijn ex een bericht te sturen dat ik A vrijdag op ga halen van school (normaal haal ik haar van huis op), en dan proberen te schooieren naar evt een vriendinnetje. Maargoed, geheid dat zij er ook zal staan waardoor er waarschijnlijk een conflict zal komen. Daar ben ik echt bang voor.
Dan doet ze dat maar, ze heeft geen poot om op te staan. Niet zo bang zijn voor haar.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:15:00 #129
236264 crew  capricia
pi_217959980
En dan moet dat vriendinnetje met jou mee in de auto?
Want je woont op een kwartier rijden.

Waarom moet ze perse een vriendinnetje mee eigenlijk? Ik zou het gewoon natuurlijk laten verlopen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:19:00 #130
236264 crew  capricia
pi_217960007
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze heeft nog niet de schijn van een goed argument.

Jij bent dadelijk geen vreemde man, maar de vader van het vriendinnetje. Als die voor het eerst komen spelen, vraag je de ouder die het kind haalt of brengt even binnen voor een kop thee of koffie en maakt kennis met elkaar. Einde 'vreemde man'.

Het is echt niet zo dat meisjes alleen bij hun vriendinnetje spelen als de moeder thuis is.
Ik zou mijn 8 of 9 jarige dochter niet zomaar bij een vreemde man vanaf het schoolplein in zijn auto laten stappen.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:22:14 #131
5428 crew  miss_sly
pi_217960022
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou mijn 8 of 9 jarige dochter niet zomaar bij een vreemde man vanaf het schoolplein in zijn auto laten stappen.
Niet bij een vreemde man. Wel samen met een vriendinnetje bij de vader van het vriendinnetje in de auto.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / Colorchick maandag 16 juni 2025 @ 10:22:21 #132
382129 crew  Donna
pi_217960023
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is de vader van het vriendinnetje van je dochter. Eens moet toch de eerste keer zijn dat je die vader ontmoet?
Of moeder, als het altijd de vader is die op het schoolplein is en de moeder 'nooit'.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:25:34 #133
236264 crew  capricia
pi_217960049
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:22 schreef Donna het volgende:

[..]
Het is de vader van het vriendinnetje van je dochter. Eens moet toch de eerste keer zijn dat je die vader ontmoet?
Op een kwartier rijden, bij een man die ik niet ken? Nee.

Ik zou zelf brengen en halen. En daar een kop koffie als kennismaking doen.
Maar dan moet je als ouder natuurlijk wel een auto tot je beschikking hebben om je kind te brengen.

Maar zomaar in de auto stappen bij een vreemde man? Nee.
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Colorchick maandag 16 juni 2025 @ 10:26:24 #134
382129 crew  Donna
pi_217960055
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Op een kwartier rijden, bij een man die ik niet ken? Nee.

Ik zou zelf brengen en halen. En daar een kop koffie als kennismaking doen.
Maar dan moet je als ouder natuurlijk wel een auto tot je beschikking hebben om je kind te brengen.

Maar zomaar in de auto stappen bij een vreemde man? Nee.
Doe je dat ook als de moeder op een kwartier rijden woont?

Ik rijd ook het liefste zelf, maar dat heeft niks met man/vrouw te maken.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:27:29 #135
236264 crew  capricia
pi_217960064
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet bij een vreemde man. Wel samen met een vriendinnetje bij de vader van het vriendinnetje in de auto.
Dat is toch een vreemde man? Hij ziet zijn kind eens per twee weken in het weekend. Hoe moet ik als ouder die man kennen dan?

Ik begrijp sws niet waarom er perse een vriendinnetje mee moet.
Laat het gewoon organisch verlopen. En niet "proberen te schooieren naar evt een vriendinnetje".
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:29:41 #136
236264 crew  capricia
pi_217960070
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:26 schreef Donna het volgende:

[..]
Doe je dat ook als de moeder op een kwartier rijden woont?

Ik rijd ook het liefste zelf, maar dat heeft niks met man/vrouw te maken.
Sws niet bij vreemde mensen in de auto stappen. Man of vrouw maakt niet uit. Dat is toch wat iedereen zijn kind meegeeft?

Al is er een grote kans dat als het vriendinnen zijn en ze vaker samen spelen, dat die moeder (of de zorgende ouder om het correct te zeggen) mij wel bekend is, en in mijn telefoon staat.
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Colorchick maandag 16 juni 2025 @ 10:36:37 #137
382129 crew  Donna
pi_217960103
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Sws niet bij vreemde mensen in de auto stappen. Man of vrouw maakt niet uit. Dat is toch wat iedereen zijn kind meegeeft?

Al is er een grote kans dat als het vriendinnen zijn en ze vaker samen spelen, dat die moeder (of de zorgende ouder om het correct te zeggen) mij wel bekend is, en in mijn telefoon staat.
Je bent toch zelf op dat schoolplein om je kind te begeleiden?
Het is toch niet dat ze uit school komen en bij een random ouder in de auto stappen zonder dat je het weet.
  Moderator / Colorchick maandag 16 juni 2025 @ 10:37:48 #138
382129 crew  Donna
pi_217960111
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is toch een vreemde man? Hij ziet zijn kind eens per twee weken in het weekend. Hoe moet ik als ouder die man kennen dan?

Laat het gewoon organisch verlopen. En niet "proberen te schooieren naar evt een vriendinnetje".
Dat sowieso 100%. Daar viel ik ook over. Dat komt vanzelf een keer. Je hoeft dat nu bij de eerste keer niet meteen die kant op te sturen. En ik hoop ook niet dat dat zo tegen ex gezegd is, want dan snap ik haar reactie wel.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:41:07 #139
236264 crew  capricia
pi_217960131
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:36 schreef Donna het volgende:

[..]
Je bent toch zelf op dat schoolplein om je kind te begeleiden?
Het is toch niet dat ze uit school komen en bij een random ouder in de auto stappen zonder dat je het weet.
Ik ken die man toch helemaal niet? En mijn dochter ook niet. Ze kan niet eens zelfstandig naar huis, als ze het daar niet leuk vindt. Bovendien hebben 8 of 9 jarigen vaak helemaal geen telefoon, als ze weg zou willen.
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Colorchick maandag 16 juni 2025 @ 10:43:20 #140
382129 crew  Donna
pi_217960146
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ken die man toch helemaal niet? En mijn dochter ook niet. Ze kan niet eens zelfstandig naar huis, als ze het daar niet leuk vindt. Bovendien hebben 8 of 9 jarigen vaak helemaal geen telefoon, als ze weg zou willen.
Heh? Dat hebben/kunnen jongere kinderen toch ook niet? Je wisselt toch gegevens uit met die ouder?
Als ze de eerste keer bij iemand gaan spelen kennen ze die ouder(s) toch ook niet?

Denk je echt zo moeilijk of doe je het er om?
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:47:41 #141
236264 crew  capricia
pi_217960172
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:43 schreef Donna het volgende:

[..]
Heh? Dat hebben/kunnen jongere kinderen toch ook niet? Je wisselt toch gegevens uit met die ouder?
Als ze de eerste keer bij iemand gaan spelen kennen ze die ouder(s) toch ook niet?

Denk je echt zo moeilijk of doe je het er om?
9 jarigen gaan hier ook wel zelfstandig naar huis, als ze elkaar goed kennen en het is dichtbij.

Maar goed, ik begrijp dat jij het anders ziet.
Ik zou mijn kind ieg niet bij een vreemde man in de auto zetten die aan het schooieren naar evt een vriendinnetje is.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:49:02 #142
5428 crew  miss_sly
pi_217960188
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat schooieren, wat ik ook nogal een vreemd iets vind, stond niet in de eerste post.
Hoe ik het zie: ik ben zelf op het schoolplein om mijn kind op te halen. Mijn kind komt met vriendinnetje bij me om te vragen of ze bij vriendinnetje mag spelen. Ik vraag of de vader of moetder van het vriendinnetje dat goed vindt, en loop samen met de meiden even naar de andere ouder toe. Daar wisselen we telefoonnummers en adres uit en spreken we af hoe laat ik mijn kind weer kom halen. Alleen bij een heel unheimisch gevoel zou ik dan een uitvlucht zoeken, maar anders vertrouw ik mijn kind, het vriendinnetje en de andere ouder en gaat mijn kind gewoon mee.

Zo ging het bij mijn kind altijd. En ja, daar waren dan wel eens ouders die je nog niet kende. Maar ja, er waren ook ouders die mij of mijn man niet kenden en die hun kind toch meegaven aan mij of mijn man.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:51:02 #143
236264 crew  capricia
pi_217960202
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat schooieren, wat ik ook nogal een vreemd iets vind, stond niet in de eerste post.
Hoe ik het zie: ik ben zelf op het schoolplein om mijn kind op te halen. Mijn kind komt met vriendinnetje bij me om te vragen of ze bij vriendinnetje mag spelen. Ik vraag of de vader of moetder van het vriendinnetje dat goed vindt, en loop samen met de meiden even naar de andere ouder toe. Daar wisselen we telefoonnummers en adres uit en spreken we af hoe laat ik mijn kind weer kom halen. Alleen bij een heel unheimisch gevoel zou ik dan een uitvlucht zoeken, maar anders vertrouw ik mijn kind, het vriendinnetje en de andere ouder en gaat mijn kind gewoon mee.

Zo ging het bij mijn kind altijd. En ja, daar waren dan wel eens ouders die je nog niet kende. Maar ja, er waren ook ouders die mij of mijn man niet kenden en die hun kind toch meegaven aan mij of mijn man.
Dan loopt het dus organisch. En niet zoals de betreffende user het nu beschrijft.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:53:31 #144
5428 crew  miss_sly
pi_217960223
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan loopt het dus organisch. En niet zoals de betreffende user het nu beschrijft.
Dat deed hij in eerste instantie niet.

Ik denk dat hij best een onzekere man is in de relatie naar zijn dochter, omdat hij haar nog vrij weinig ziet en de moeder dat maar al te graag zo in stand houdt. Hij heeft zeker nog wat te leren, maar het bij hem thuis laten spelen van zijn dochter met een vriendinnetje lijkt me alleen maar een stap in de goede richting. En met een korte kennismaking op het schoolplein en uitwisseling van adres en telefoonnummers ben je al een aardig eind op weg. Je moet ergens beginnen om een ander te vertrouwen.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 10:57:26 #145
236264 crew  capricia
pi_217960245
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat deed hij in eerste instantie niet.

Ik denk dat hij best een onzekere man is in de relatie naar zijn dochter, omdat hij haar nog vrij weinig ziet en de moeder dat maar al te graag zo in stand houdt. Hij heeft zeker nog wat te leren, maar het bij hem thuis laten spelen van zijn dochter met een vriendinnetje lijkt me alleen maar een stap in de goede richting. En met een korte kennismaking op het schoolplein en uitwisseling van adres en telefoonnummers ben je al een aardig eind op weg. Je moet ergens beginnen om een ander te vertrouwen.
Lees dit nog eens:
quote:
Ik zit te denken om mijn ex een bericht te sturen dat ik A vrijdag op ga halen van school (normaal haal ik haar van huis op), en dan proberen te schooieren naar evt een vriendinnetje.
Waarom gaat hij zijn dochter niet sws wat vaker van school ophalen, zodat hij die andere ouders ook leert kennen? Hij doet dat kennelijk helemaal nooit.

Nu komt het over alsof hij haar van school haalt omdat er een vriendinnetje mee moet.

Vind dit echt een naar gevoel geven.
- Goethe, “Faust”
pi_217960260
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ook enkel als ik die mensen goed ken. Ja, een keer moet de eerste keer zijn, maar dat is dan niet vanaf het schoolplein in hun auto.

Mijn dochters spelen weleens bij andere huishoudens, maar die mensen ken ik dan goed.

Van de moeder van het dochtertje van Pillow is het een onzinnig argument. Ze kan ook prima vriendinnetjes maken bij Pillow in de buurt.
pi_217960268
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Lees dit nog eens:
[..]
Waarom gaat hij zijn dochter niet sws wat vaker van school ophalen, zodat hij die andere ouders ook leert kennen? Hij doet dat kennelijk helemaal nooit.

Nu komt het over alsof hij haar van school haalt omdat er een vriendinnetje mee moet.

Inderdaad.

En los daarvan: hij ziet zijn dochter al zo weinig. Juist dan is één op één tijd erg belangrijk.
  Moderator maandag 16 juni 2025 @ 11:12:55 #148
5428 crew  miss_sly
pi_217960352
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 10:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Lees dit nog eens:
[..]

Ik heb al aangegeven dat ik dat schooieren ook een vreemd iets vind. Ik denk wel te snappen waar het vandaan komt, maar daar moet hij zelf aan werken.

Het ging in eerste instantie puur om het in de auto stappen bij de vader van een vriendinnetje.

Verstandig als hij haar eens wat vaker van school ophaalt en op die manier de andere ouders wat beter leert kennen. Maar dan nog: stel dat je altijd de moeder van een bepaald vriendinnetje ziet, en net de dag dat ze samen bij het vriendinnetje gaan spelen komt de vader haar ophalen. Hoezo is dat dan ineens een probleem?
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 11:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Inderdaad.

En los daarvan: hij ziet zijn dochter al zo weinig. Juist dan is één op één tijd erg belangrijk.
Ik denk dat het juist óók belangrijk is dat het een meer gewone situatie wordt. Dus niet maar soms en dan uitsluitend een-op-een omdat ze elkaar al zo weinig zien. Hij wil zelf zijn kind ook vaker zien en dan horen vriendinnetjes die komen spelen daar gewoon bij. En ook dat zij bij een vriendinnetje gaat spelen, ook als hij haar eigenlijk op zou halen. Dan doet hij dat later bij het vriendinnetje.
pi_217960399
@_pillow_, kun je geen professionele, praktische steun hierbij zoeken? Je lijkt vast te zitten in denken vanuit de huidige situatie, maar die zou je misschien wel kunnen veranderen.

Mijn ervaring als niet-gescheiden ouder is dat je regelmatig je levenskeuzes in heroverweging neemt vanwege je gezin. Zo ben ik ooit van carrière veranderd om meer tijd met mijn kinderen door te kunnen brengen. Als je een partner hebt, heb je iemand met wie je hiermee van gedachten kunt wisselen, iemand die je een spiegel voorhoudt of - wat natuurlijk niet altijd leuk is - van je eist dat je een compromis sluit. Het lijkt me zwaar als gescheiden ouder om het allemaal zelf te moeten bedenken..

Iemand die je advies geeft, kan je ook meehelpen om dit bespreekbaar te maken bij je ex. Ik snap haar heel goed: zij zal het welzijn van het kind voorop stellen. Als je vandaaruit met haar het gesprek aangaat, ontstaat er misschien wél een opening. Als zij zich bijvoorbeeld zorgen maakt om ritme en regelmaat, dan zul je haar het vertrouwen moeten geven dat je dat met een aangepaste regeling kunt bieden. Omdat je nogal onzeker overkomt en je plan niet heel doordacht klinkt, kan ik me voorstellen dat je haar er niet mee overtuigt. Maar dat kan veranderen als je een beter, realistisch plan voorstelt waarin je haar zorgen serieus neemt. En misschien heb je hier meerdere goede gesprekken met elkaar voor nodig. Het is niet niks, maar je wens om meer tijd met je dochter door te brengen is legitiem en is ook in het belang van je dochter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_217960404
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2025 11:12 schreef miss_sly het volgende:

Ik denk dat het juist óók belangrijk is dat het een meer gewone situatie wordt. Dus niet maar soms en dan uitsluitend een-op-een omdat ze elkaar al zo weinig zien. Hij wil zelf zijn kind ook vaker zien en dan horen vriendinnetjes die komen spelen daar gewoon bij. En ook dat zij bij een vriendinnetje gaat spelen, ook als hij haar eigenlijk op zou halen. Dan doet hij dat later bij het vriendinnetje.
Ik denk dat zoiets natuurlijk moet groeien. Ik zou eerst gaan voor één op één tijd met dochter. En bv. spelen met leeftijdsgenootjes kan ook als je naar de speeltuin gaat, naar de Ballorig of weet ik wat. Misschien kan hij dan ook wat contact maken met andere ouders.

Nu komt het allemaal wat geforceerd over eigenlijk. En dat allemaal omdat de moeder van dochter het als smoes gebruikt om de omgangsregeling voor hem niet uit te willen breiden.

Ik snap wel dat ze gezien de historie huiverig is, maar dit was natuurlijk wel een hele slechte smoes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')