abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:16:26 #76
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_217919948
Kan je niet alsnog een mooi pakketje van de cadeau's maken en dat opsturen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 juni 2025 @ 13:21:04 #77
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217919982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 07:48 schreef _pillow_ het volgende:
Aankomend weekend vaderdag! Dochter wil erg graag bij mij zijn, dus dat wordt wel gezellig. Vieren met wat extra fruit, chillen en misschien als dochter wil naar het skatepark. In de middag naar familie, ook een feestje waard.

Hoe ziet de vaderdag van jullie eruit? Of zijn er situaties waar de kinderen niet bij de vader willen zijn?
Vaderdag is hier heel beladen sinds een stunt van mijn ex. Die had een afspraak gemaakt met onze dochter dat ze bij hem zou zijn. Belt ie anderhalf uur van tevoren af "dat hij bij nader inzien niet thuis zou zijn".

Dat was op zich al een drama, maar een paar dagen later bleek dat hij al weken in het buitenland zat op dat moment en dat al wist op het moment dat hij een afspraak met haar plande.

Ze is echt nooit boos, altijd heel nuchter en makkelijk geweest, ook als hij zijn afspraken niet nakwam, maar dit brak haar. Het was ook de nekslag voor haar omgang met haar vader. 7 jaar ervoor waren we begonnen met een relatief goed lopend co-ouderschap maar dat heeft hij allemaal afgebroken in de loop der tijd.

Dus nu hebben we de ongemakkelijke situatie dat ze op Vaderdag geen idee heeft wat ze met zichzelf aan moet. Haar broer gaat nog weleens naar zijn vader, ook op die dag. Extra pijnlijk. Van de oudste heb ik meer dan tien jaar aan vaderdagscadeaus liggen want die heeft hij meteen na de breuk laten barsten.

Ze heeft een hele goede band met mijn vriend en die maakt veel goed maar soms is het ook extra pijnlijk dat haar eigen vader die moeite niet doet
pi_217920175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 08:54 schreef ToT het volgende:
In de weekenden is Mini-ToT meestal bij zijn moeder, zo ook komend weekend. Niet dat vaderdag me überhaupt iets doet.
Afgelopen weekend is hij wel bij mij geweest en we hebben veel leuke dingen gedaan! O+ En nu vanmiddag weer met hem en zijn favoriete vriendinnetje gaan zwemmen. :D

Overigens wel mee eens dat het enorm kut is als 1 van de ouders het kind alle weekenden en de vakanties zou hebben; dan kan diegene inderdaad altijd alle leuke dingen doen terwijl de ander hem alleen 's ochtends en na school wat ziet en vooral een aansturende rol heeft voor school, huiswerk, bedtijd enz. Dat is bij ons gelukkig redelijk verdeeld. Ben niet 100% tevreden, maar het is op zich voldoende zo, ook omdat we wat flexibel zijn.
Ja, die twee werelden kunnen best verschillend zijn. Maar wel mooi om te lezen dat desondanks alles jullie beide erg flexibel zijn. Ik had liever gewild dat het bij ons ook zoiets mogelijk zou zijn. Er is namelijk wel een verschil in hoe zelfstandig mijn dochter is bij mijn ex in vergelijking bij mij.

Zo is A bij mijn ex en mijn ouders erg zelfstandig qua omkleden e.d.. bij mij moet ik haar echt nog sturen, ze probeert dan van alles te rekken om wat later naar bed te gaan. Stoeien, verhalen vertellen, grapjes maken, dingen vragen, ze probeert dan van alles uit de kast te halen. Het kinderlijke komt dan heel erg naar boven.
Ik heb geen idee of het goed is om eraan toe te geven dat ze zich zo nog gedraagd, maar elke keer zou zomaar de laatste keer kunnen zijn. Op een gegeven moment geef ik wel aan dat het klaar is en dan luistert ze wel netjes en zonder kik. De laatste tijd heeft ze ook de behoefte dat ik haar boeken voorlees toen ze nog 3 was. En dan hebben we het erover hoe die tijd toen was en hoe ze wel niet gegroeid is. Dan wordt ze helemaal trots.

Ik heb mij voorgenomen om na het brengen van A aanstaande zondag, dat ik met mijn ex ga praten of ik haar niet vaker kan zien. Laatste keer, jaar geleden, liep dat verkeerd af. Mocht toen niet bij het verjaardagsfeestje van A zijn. Hopelijk gaat het nu wat beter, de zomervakantie komt er immers aan…
pi_217922418
Maar hoezo bepaalt zij alles?
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 18:06:48 #80
236264 crew  capricia
pi_217922429
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:04 schreef Halcon het volgende:
Omdat hij officieel (?) aangegeven heeft maar 2 dagen in de twee weken te kunnen?

Lijkt me voor alle partijen fijn als iets structureel is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217922591
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:16 schreef Troel het volgende:
Kan je niet alsnog een mooi pakketje van de cadeau's maken en dat opsturen?
Heb ik over nagedacht en het voorgesteld maar dat willen ze allebei niet.

Daarnaast heb ik ook geen adres en vermoed zomaar dat zijn vrouw ook niet wil dat ik dat heb...
Als ze echt willen dat papa het krijgt doe ik het in een doosje en laat ik het staan tot hij weer een keer hier is.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 12 juni 2025 @ 18:40:57 #82
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217922686
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Heb ik over nagedacht en het voorgesteld maar dat willen ze allebei niet.

Daarnaast heb ik ook geen adres en vermoed zomaar dat zijn vrouw ook niet wil dat ik dat heb...
Als ze echt willen dat papa het krijgt doe ik het in een doosje en laat ik het staan tot hij weer een keer hier is.
Dat is wel bijzonder. Hij wil niet eens laten weten aan zijn kinderen waar hij gaat wonen? Zijn adres achterlaten? Weird.
Een partner die het niet wil…
Wat een slappe …

Sorry, maar voor mij zijn zulke dingen heel herkenbaar. Vader is ook praktisch uit mijn leven verdwenen sinds hij opnieuw trouwde. De partner had het ook niet zo op zijn kinderen. ( ons dus)
Jaloers kreng, en hij een slappe zak.
Ik zou het mijn kinderen nooit aandoen. ;(
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217922726
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:04 schreef Halcon het volgende:
Ze bepaald in feite niks, ze is eenmaal strak in de regels die bepaald zijn. Daar wil ze niet van afwijken. Daarnaast kan ze erg onverspelbaar reageren, ik wil liever geen conflict in de buurt van A creëren.

Maar het feit dat ik haar nu zondag mag ophalen, geeft mij de motivatie om dan aan te geven dat ik haar wel vaker wil zien. Normaal was dit onbespreekbaar.
pi_217922765
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:40 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is wel bijzonder. Hij wil niet eens laten weten aan zijn kinderen waar hij gaat wonen? Zijn adres achterlaten? Weird.
Een partner die het niet wil…
Wat een slappe …

Sorry, maar voor mij zijn zulke dingen heel herkenbaar. Vader is ook praktisch uit mijn leven verdwenen sinds hij opnieuw trouwde. De partner had het ook niet zo op zijn kinderen. ( ons dus)
Jaloers kreng, en hij een slappe zak.
Ik zou het mijn kinderen nooit aandoen. ;(
Tja niemand heeft hem ooit beschuldigd van t hebben van een ruggengraat...
Vrouw woont in Canada, geen kinderen, hij woont in NL wel 2 kinderen maar bij de keuze van wonen geeft zij geen strobreed toe.. en zodoende woont hij nu in Canada...
S. 2014
J. 2016
pi_217922810
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:50 schreef _pillow_ het volgende:

[..]
Ze bepaald in feite niks, ze is eenmaal strak in de regels die bepaald zijn. Daar wil ze niet van afwijken. Daarnaast kan ze erg onverspelbaar reageren, ik wil liever geen conflict in de buurt van A creëren.

Maar het feit dat ik haar nu zondag mag ophalen, geeft mij de motivatie om dan aan te geven dat ik haar wel vaker wil zien. Normaal was dit onbespreekbaar.
De rechtbank heeft dat bepaald?

Ik hoop het voor je dat het lukt en dat je structurele afspraken kunt maken waardoor je haar meer ziet. Puur persoonlijk is mijn mening dat het vermijden van een conflict niet ten koste van alles moet gaan.
pi_217922972
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
De rechtbank heeft dat bepaald?

Ik hoop het voor je dat het lukt en dat je structurele afspraken kunt maken waardoor je haar meer ziet. Puur persoonlijk is mijn mening dat het vermijden van een conflict niet ten koste van alles moet gaan.
We hadden toen een mediation persoon, met hem werd alles vastgelegd. Geen rechtbank verder.

Conflicten vermijden, daar ben ik juist goed in. Heeft ook te maken met de angst die ik heb dat het alleen maar erger kan worden. Maargoed, daar ben ik nu zelf mee bezig om die angsten minder in mijn hoofd toe te laten.
pi_217923046
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 18:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Tja niemand heeft hem ooit beschuldigd van t hebben van een ruggengraat...
Vrouw woont in Canada, geen kinderen, hij woont in NL wel 2 kinderen maar bij de keuze van wonen geeft zij geen strobreed toe.. en zodoende woont hij nu in Canada...
Ik hoop voor je kinderen dat hij bij zal draaien als hij niet meer op die roze wolk zit. Vind het echt een onwerkelijke bizarre keuze die hij heeft gemaakt.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 19:26:07 #88
236264 crew  capricia
pi_217923093
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 13:38 schreef _pillow_ het volgende:

[..]

Ik heb mij voorgenomen om na het brengen van A aanstaande zondag, dat ik met mijn ex ga praten of ik haar niet vaker kan zien. Laatste keer, jaar geleden, liep dat verkeerd af. Mocht toen niet bij het verjaardagsfeestje van A zijn. Hopelijk gaat het nu wat beter, de zomervakantie komt er immers aan…
Hoe zie je dat voor je?
Is dat iets vrijblijvends vanuit jou, of iets serieus structureels?

Als je het gewoon on the fly regelt af en toe alla 'ik wil nu wat meer tijd met mijn dochter doorbrengen ' en straks denk je 'mijn werk/vrienden gaan toch voor ' (want dat schreef je ook in dit topic), besef dan goed wat dat met je dochter kan doen.

Het lijkt me heel lastig voor een kind om te beseffen dat deze zondag wel kan, als uitzondering, en sommige weekenden misschien ook, zolang papa het leuk vindt, maar er niets serieus structureels afgesproken kan worden.

Je kunt zelf denk ik wel invullen wat dat met een kind doet. En welk gedrag dat gaat geven.
- Goethe, “Faust”
pi_217923217
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je?

Als je het gewoon on the fly regelt af en toe alla 'ik wil nu wat meer tijd met mijn dochter doorbrengen ' en straks denk je 'mijn werk/vrienden gaan toch voor ' (want dat schreef je ook in dit topic), besef dan goed wat dat met je dochter kan doen.

Het lijkt me heel lastig voor een kind om te beseffen dat deze zondag wel kan, als uitzondering, en sommige weekenden misschien ook, zolang papa het leuk vindt, maar er niets serieus structureels afgesproken kan worden.

Je kunt zelf denk ik wel invullen wat dat met een kind doet. En welk gedrag dat gaat geven.
En je bent dan ook compleet afhankelijk van de grillen van de ex. Dat ze nu wat meer ruimte geeft wil niet zeggen dat dat zo blijft. Er kan altijd wat gebeuren waardoor dat sentiment weer compleet omslaat.

Eerste stap is inderdaad het wel zeker weten dat je het kunt draaien. Kinderen hebben bij dit soort dingen vooral behoefte aan duidelijkheid en het idee hebben dat ze bij beide ouders op de eerste plek staan.
pi_217923232
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:16 schreef _pillow_ het volgende:

[..]
We hadden toen een mediation persoon, met hem werd alles vastgelegd. Geen rechtbank verder.

Conflicten vermijden, daar ben ik juist goed in. Heeft ook te maken met de angst die ik heb dat het alleen maar erger kan worden. Maargoed, daar ben ik nu zelf mee bezig om die angsten minder in mijn hoofd toe te laten.
Ik ken je ex niet. Jij kent haar beter dan wie dan ook. Mijn persoonlijke mening is dat het op zich een goede eigenschap is als je conflicten niet opzoekt, maar in beginsel probeert te vermijden, maar dat je niet ten koste van werkelijk alles een conflict moet vermijden. In dat laatste geval is het een beetje "Ja en amen knikken en je compleet afhankelijk maken van de bui van de ander, even plat gezegd.
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:38:53 #91
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217923255
quote:

[..]
Hoe zie je dat voor je?

Het is denk ik ook heel lastig laveren want als hij om iets structureels vraagt, raakt zij controle kwijt en zal ze zo te lezen in eerste instantie meteen nee zeggen.

Sterker nog, je hebt kans dat als hij het nu vraagt hij te horen krijgt van "ik vraag je één keer iets en nu wil je meteen meer, dat doe ik dus niet nog een keer" door haar.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 19:45:32 #92
236264 crew  capricia
pi_217923338
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is denk ik ook heel lastig laveren want als hij om iets structureels vraagt, raakt zij controle kwijt en zal ze zo te lezen in eerste instantie meteen nee zeggen.

Sterker nog, je hebt kans dat als hij het nu vraagt hij te horen krijgt van "ik vraag je één keer iets en nu wil je meteen meer, dat doe ik dus niet nog een keer" door haar.
Dat zou kunnen. Dat weten we niet.

Wat we wel weten is dat hij aangegeven heeft maar 2 dagen in de 14 dagen structureel voor haar te kunnen zorgen. Het andere weekend te druk met vrienden.
En door de weeks alleen maar druk met werk.

Als dat zo is, en hij wil nu wel opeens zo af en toe toch wat extra dagen met dochter doorbrengen maar straks weer niet, dan lijkt me dat heel heftig uit kunnen pakken voor zijn kind.
Dat kan als een afwijzing voelen.

Mijn idee zou zijn om toch structureel wat meer tijd met haar vast te leggen. En niet zomaar wanneer het uit komt.
- Goethe, “Faust”
pi_217923429
quote:

[..]
Hoe zie je dat voor je?

Ja, dat is een goeie. Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee hoe het gesprek zondag zal verlopen en heb ook nog niet voor ogen wat voor een structuur ik haar kan bieden. Nu zondag is een dag waarvan mijn dochter gevraagd had of ze bij mij mag zijn. Nu denk ik dat mijn dochter dat wel vaker aan haar vraagt… maar omdat het altijd “regels zijn regels” is heb ik mij een lange tijd erbij neergelegd dat het echt niet anders zal worden. Vandaar dat ik mijn focus heb verlegd naar het plan dat als ze ouder wordt, ze vaker langs zal komen. Dat is in ieder geval wat ze regelmatig zegt.
Mijn werk kan ik daarom niet veranderen. Ik heb een lts diploma en ben van wajong ergens intern omhoog weten te werken naar een hbo functie. Dat zal mij niet bij een ander bedrijf in de buurt lukken.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 19:52:41 #94
236264 crew  capricia
pi_217923456
Het lijkt mij psychisch nogal heftig voor een kind dat als papa het leuk vindt, je vaker een weekendje mag komen, maar dat zijn vrienden toch zo opeens weer voor kunnen gaan.

Leg die dingen gewoon structureel vast. En niet dat je dochter zich afgewezen kan gaan voelen. Of haar gedrag pleasend aan gaat passen.
- Goethe, “Faust”
pi_217923509
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit is precies waar ik bang voor ben.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 19:58:43 #96
236264 crew  capricia
pi_217923573
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:51 schreef _pillow_ het volgende:

[..]
Ja, dat is een goeie. Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee hoe het gesprek zondag zal verlopen en heb ook nog niet voor ogen wat voor een structuur ik haar kan bieden. Nu zondag is een dag waarvan mijn dochter gevraagd had of ze bij mij mag zijn. Nu denk ik dat mijn dochter dat wel vaker aan haar vraagt… maar omdat het altijd “regels zijn regels” is heb ik mij een lange tijd erbij neergelegd dat het echt niet anders zal worden. Vandaar dat ik mijn focus heb verlegd naar het plan dat als ze ouder wordt, ze vaker langs zal komen. Dat is in ieder geval wat ze regelmatig zegt.
Mijn werk kan ik daarom niet veranderen. Ik heb een lts diploma en ben van wajong ergens intern omhoog weten te werken naar een hbo functie. Dat zal mij niet bij een ander bedrijf in de buurt lukken.
Ik wil je toch adviseren om je wat meer in de gevoelens van je kind te verplaatsen.

'nu is het leuk' en straks 'niet welkom, mijn vrienden gaan voor', lijkt mij echt killing. Voor haar zelfontwikkeling als vrouw en mens en haar zelfvertrouwen. En ook haar kijk op mannen.

Wat wil je haar meegeven in haar leven? Je bent de belangrijkste man in haar leven.
- Goethe, “Faust”
pi_217923641
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik wil je toch adviseren om je wat meer in de gevoelens van je kind te verplaatsen.

'nu is het leuk' en straks 'niet welkom, mijn vrienden gaan voor', lijkt mij echt killing. Voor haar zelfontwikkeling als vrouw en mens en haar zelfvertrouwen. En ook haar kijk op mannen.

Wat wil je haar meegeven in haar leven? Je bent de belangrijkste man in haar leven.
Ho, wacht. Mijn vrienden zijn belangrijk, maar ik heb nergens gezegd dat ze belangrijker zijn dan mijn dochter. Het is voor mij heel wat dat mijn ex af wijkt. Ik heb dan ook geen enkel idee waarom na die jaren het nu ineens wel een dag kan, daar heb ik hopelijk zondag een antwoord op.
  Moderator / Colorchick donderdag 12 juni 2025 @ 20:06:43 #98
382129 crew  Donna
pi_217923673
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:55 schreef _pillow_ het volgende:

[..]
Dit is precies waar ik bang voor ben.
En aangezien je zelf nog niet weet hoe je het wilt invullen zou ik het daarom ook nu nog niet aankaarten.
Bedenk voor jezelf wat je zou willen en kom dan bij haar aan met 'ik vond de extra dag met vaderdag zo fijn dat ik....... zouden we daar over kunnen praten binnenkort'?
pi_217923857
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:37 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik ken je ex niet. Jij kent haar beter dan wie dan ook. Mijn persoonlijke mening is dat het op zich een goede eigenschap is als je conflicten niet opzoekt, maar in beginsel probeert te vermijden, maar dat je niet ten koste van werkelijk alles een conflict moet vermijden. In dat laatste geval is het een beetje "Ja en amen knikken en je compleet afhankelijk maken van de bui van de ander, even plat gezegd.
Klopt, maar dat is op het moment niet realistisch voor mij. Maargoed, daar ben ik dus mee bezig om aan mijzelf te werken. Een symbiosetrauma is helaas niet zomaar verwerkt, ben allang blij dat ik er sinds een tijdje met mijn psych erachter ben gekomen waar de kern van het probleem van mijn angsten zit.

De afgelopen jaren was ik een lamlul dat alles wou ontlopen, dat realiseer ik mij elke dag des te meer en dat is geen makkelijke ervaring. Spijt, wrok, berouw zijn emoties die zo nu en dan onverwachts overweldigend binnen komen. Het is dan ook een grote stap om hier mijn situatie en gedachtes te plaatsen.
  Moderator donderdag 12 juni 2025 @ 20:20:02 #100
236264 crew  capricia
pi_217923889
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:04 schreef _pillow_ het volgende:

[..]
Ho, wacht. Mijn vrienden zijn belangrijk, maar ik heb nergens gezegd dat ze belangrijker zijn dan mijn dochter. Het is voor mij heel wat dat mijn ex af wijkt. Ik heb dan ook geen enkel idee waarom na die jaren het nu ineens wel een dag kan, daar heb ik hopelijk zondag een antwoord op.
Dan begrijp ik je keuze niet goed.

Je schrijft
quote:
en als ik elk weekend met mijn dochter zou besteden, zou ik mijzelf wegcijferen. Ik ben dan bang dat mijn hele vrije leven dan alleen nog om mijn dochter zal draaien.
En je schrijft in dezelfde post ook dat nu ze ouder is, namelijk 8 jaar, dat je er meer van kunt genieten. In de tweede zin zelfs.
_pillow_ in OUD / Gescheiden Ouders - Wie nog meer? Praat gerust mee.

En een andere post gaat weer over je vrienden in het weekend.

Dat komt bij mij best voorwaardelijk over.
Ik zou daar heel erg mee uitkijken. Je kind is niet voorwaardelijk, dan weer wel welkom zolang het leuk is, en dan weer niet.
Dat kun je haar niet aandoen. Daar beschadig je kinderen misschien wel mee.

Neem dat ieg gewoon mee in je overwegingen.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')