Max is vannacht vanuit Montreal naar Nice gevlogen en afgelopen avond is zijn vliegtuig vanuit Nice naar Luik gegaan. Geen idee of Max toen ook aan boord wasquote:Op maandag 16 juni 2025 23:54 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
De F1 film premiere rode loper show midden op Times square in New York is nu bezig, al een aantal coureurs gezien. Kan me alleen totaal niet voorstellen dat Max er ook is....
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Eten bij Mama of testen op Spaquote:Op dinsdag 17 juni 2025 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max is vannacht vanuit Montreal naar Nice gevlogen en afgelopen avond is zijn vliegtuig vanuit Nice naar Luik gegaan. Geen idee of Max toen ook aan boord was
quote:
Leukquote:Op dinsdag 17 juni 2025 14:22 schreef Nattekat het volgende:
Mijn schaalmodel van Brazili is verstuurd
Was helemaal vergeten dat ik die had besteld, dus leuk cadeautje
Oef, 1,2 miljard om een paar autootjes in Bangkok te laten rijden, terwijl als mijn schoonouders daar 0,001% van zouden krijgen ze een aanzienlijke verbetering in levensstijl tegemoet zouden zien.quote:Thailand zet 1,2 miljard dollar opzij voor Formule 1, GP Bangkok lijkt aanstaande
Thailand is weer een stap dichter bij het aantrekken van de Formule 1. De afgelopen twee jaar werden er al plannen gesmeed voor een stratencircuit in Bangkok, maar nu heeft de Thaise regering daadwerkelijk een bod op een eigen Grand Prix goedgekeurd. Volgens de huidige plannen moet de hoofdstad vanaf 2028 voor vijf jaar op de kalender verschijnen. Voor de samenwerking is maar liefst 1,2 miljard dollar gereserveerd.
Dinsdag stemde het Thaise kabinet tijdens een vergadering in met het bod. Op een persconferentie maakte minister van Toerisme Sorawong Thienthong het nieuws wereldkundig; met een bedrag van 1,2 miljard dollar hoopt men de Formule 1 terug te brengen naar Zuidoost-Azi. Naar verluidt is er inmiddels een memorandum van overeenstemming ondertekend. Eerder dit seizoen bracht Formule 1-CEO Stefano Domenicali al een bezoek aan Bangkok om de mogelijkheden te bespreken. Daarbij ontmoette hij ook de Thaise premier, Paetongtarn Shinawatra. Vorig jaar deed hij hetzelfde met toenmalig president Srettha Thavisin. Niet veel later bezocht Thavisin de GP van Emilia-Romagna.
Domenicali heeft eerder benadrukt dat het aantrekken van nieuwe markten een belangrijke doelstelling is. “Ik denk dat we er de afgelopen jaren goed aan hebben gedaan om ons te richten op locaties waarvan wij geloven dat ze de toekomst van de Formule 1 vertegenwoordigen”, zei hij tegen Sky Sports. “We krijgen nu eenmaal veel interesse van nieuwe bestemmingen wereldwijd.” Op sociale media deelde hij zijn indrukken van het bezoek aan Bangkok: “Ik was verheugd om de premier van Thailand en haar team te ontmoeten en hun indrukwekkende plannen voor een race in Bangkok te bespreken. Ik kijk ernaar uit om onze gesprekken voort te zetten.”
Plek op de kalender?
Williams-coureur Alex Albon, die van Thaise komaf is, voerde eveneens gesprekken met de Thaise premier. Ook hij is enthousiast over de plannen. “Er is nog niets definitief, maar het is mooi om de inzet te zien”, liet hij destijds weten. “Ze nemen het heel serieus, en ik denk dat ze een sterk concept hebben. Zeker als je ziet hoe ver ze al zijn met de plannen. Het ziet er veelbelovend uit, al kan ik er nog niet te veel over zeggen. Ik volg de ontwikkelingen op de voet — laat ik het daar maar bij houden.”
Het is nog de vraag hoe en waar een Thaise GP op de huidige Formule 1-kalender zou passen. Volgens Domenicali zijn maximaal 24 races per seizoen mogelijk, al is er volgens de huidige reglementen nog ruimte voor n extra Grand Prix. Aangezien verschillende Europese races de komende jaren afwisselend op de kalender zullen staan, lijkt er wel ruimte te ontstaan voor een race in Bangkok.
Bron: https://www.formule1.nl/n(...)lar-opzij-formule-1/
Ze vergeten alleen even dat ze m zelf tot villain gebombardeerd hebben.quote:Op woensdag 18 juni 2025 16:29 schreef -XOR- het volgende:
Engelsen![]()
https://www.theguardian.c(...)ble-are-great-for-f1
Ga dan gewoon naar Buriram, allemachtig.quote:Op woensdag 18 juni 2025 12:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Oef, 1,2 miljard om een paar autootjes in Bangkok te laten rijden, terwijl als mijn schoonouders daar 0,001% van zouden krijgen ze een aanzienlijke verbetering in levensstijl tegemoet zouden zien.
Maar goed, zo werkt de wereld natuurlijk niet. En de (toerisme-)inkomsten die zo'n GP opleveren, zijn natuurlijk ook wat waard.
Hoe dan ook, gezien mijn persoonlijke band met het land is het ook erg tof dat ze hier gaan racen. In plaats van Nederland dan maar Thailand.
O'Ward zou ik wel interessant vinden. Veel leuker dan die andere namen.quote:Op donderdag 19 juni 2025 14:49 schreef Starflyer het volgende:
Sargeant is de enige met een superlicentie voor zover ik weet.
Herta moet minimaal top 4 of 5 (met vrije trainingen) in de IndyCar rijden om voldoende punten te halen (een verzoek om uitzondering werd een aantal jaar geleden afgewezen).
Jak Crawford moet minimaal top 5 in de Formule 2 halen.
Ugo Ugochukwu idem in de Formule 3.
Josef Newgarden heeft genoeg punten voor een superlicentie, maar die zie ik niet overstappen.
Verder wordt naast Perez ook Bottas genoemd bij Cadillac en als tweede coureur gaan de namen van O'Ward, Zhou, Drugovich en Mick Schumacher rond.
De Mexicaanse Landoquote:Op vrijdag 20 juni 2025 11:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
O'Ward zou ik wel interessant vinden. Veel leuker dan die andere namen.
Mwah.quote:
Klopt. Onmogelijk inhalen daar.quote:
Ik kan een paar circuits opnoemen die nog saaier dan Oostenrijk.quote:
ja zoals Zandvoort, waar je niet eens in kan halenquote:Op maandag 23 juni 2025 13:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik kan een paar circuits opnoemen die nog saaier dan Oostenrijk.
Zandvoort 2023: Hold my Heineken.quote:Op maandag 23 juni 2025 13:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja zoals Zandvoort, waar je niet eens in kan halen
Valt mee tegenwoordig bij die bewuste bocht.quote:
Met regen wordt zelfs Monaco interessantquote:
Dit is op zich een nogal bijzondere aanname.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:30 schreef Nattekat het volgende:
Enkel DTS fans denken dat Oostenrijk saai is.
Maar goed, die zijn ook groot fan van Miami.
1 van de beste battle-banen van de wereld. Samen met bijvoorbeeld Silverstone.quote:Op maandag 23 juni 2025 18:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
1 van de mooiste gevechten van Max was daar
https://www.nu.nl/formule(...)an-mijn-vertrek.htmlquote:Prez ziet onrust bij Red Bull: 'Ik weet dat ze spijt hebben van mijn vertrek'
Sergio Prez beweert dat Red Bull spijt heeft van zijn vertrek uit de Formule 1. De Mexicaan, die aast op een terugkeer in de koningsklasse van de autosport, vindt niet dat het Oostenrijkse team excuses hoeft aan te bieden.
Prez verlengde vorig jaar in een vroeg stadium zijn aflopende contract bij Red Bull, terwijl zijn prestaties al achterbleven op die van teamgenoot Max Verstappen. De zesvoudig racewinnaar werd na het seizoen vervangen door Liam Lawson, die op zijn beurt na twee races moest plaatsmaken voor Yuki Tsunoda.
"Of ik excuses verlang van Red Bull? Nee, want zo werkt de sport gewoon", zegt de 35-jarige Prez in de podcast Desde el Paddock. "Ze hebben bepaalde beslissingen genomen vanwege de enorme druk. Een druk die ze zelf deels hebben gecreerd."
"Ik had in Monaco net een contract getekend, maar vanaf de eerstvolgende race werd er meteen over mijn toekomst gesproken. Het was voor Red Bull makkelijk geweest om me te beschermen en te wijzen naar het tweejarig contract. Maar dat gebeurde niet."
Net als Lawson presteert Tsunoda niet goed in de schaduw van viervoudig wereldkampioen Verstappen. "Ik weet dat Red Bull diep vanbinnen spijt heeft van mijn vertrek", zegt Prez. "Ik heb dat van een heel betrouwbare bron. Ik heb heel goede vrienden bij Red Bull."
Sergio Prez was vier jaar teamgenoot van Max Verstappen bij Red Bull.
Beeld: Getty Images
Prez aast op terugkeer in Formule 1
Prez benadrukt dat hij niet geniet van de huidige situatie bij Red Bull. Hij prijst vooral de klasse van Verstappen. "De waarheid is dat Max al het succes verdient dat hem toekomt. Hij is een geweldige coureur. Weinig mensen begrijpen hoe hij werkt. Hij is uitzonderlijk."
De Mexicaan hoopt terug te keren in de Formule 1. Hij heeft gesprekken gevoerd met Cadillac, die in 2026 zijn intrede doet in de koningsklasse. "Ja, ik wil terugkeren als het juiste project zich aandient waarbij ik me thuis voel", zegt Prez.
"Ik wil niet als reservecoureur de hele wereld rondreizen en continu maar hopen op een kleine kans. Maar inderdaad, ik wil graag weer in de Formule 1 actief zijn. Ik wil niet dat mijn carrire op deze manier eindigt."
Ik vind het DRS-effect veel te groot. 3 stukken achter elkaar DRS.quote:Op maandag 23 juni 2025 19:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
1 van de beste battle-banen van de wereld. Samen met bijvoorbeeld Silverstone.
Vandaag gepload: Lando die het bij Max probeert in de sprint, maar het lukt net niet. Mooi fragment.
Bekijk deze YouTube-video
Alsnog niet genoeg voor Norris blijkbaar. Al zegt dat misschien meer over Norris. En Maxquote:Op woensdag 25 juni 2025 17:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind het DRS-effect veel te groot. 3 stukken achter elkaar DRS.
Wie wil het dan opnemen? Misschien krijgen we dan Will Buxton ofzo.quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:55 schreef Starflyer het volgende:
Geen Carlos Sainz voor het FIA presidentschap.
[ x ]
Michael Masi natuurlijkquote:Op woensdag 25 juni 2025 19:24 schreef shiz het volgende:
[..]
Wie wil het dan opnemen? Misschien krijgen we dan Will Buxton ofzo.
MasiGod.quote:
Norris kon daardoor vorig jaar wel elke ronde wel aanvallen. Je krijgt iemand gewoon nauwelijks uit DRS. Aangezien er maar 6 serieuze bochten zijn en je voor de helft ervan DRS krijgt..quote:Op woensdag 25 juni 2025 17:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alsnog niet genoeg voor Norris blijkbaar. Al zegt dat misschien meer over Norris. En Max
Hadjar is juist slim. Dat stoeltje is een carriere breker en dat beseft hij maar al te goed. Het is net als met Schumacher, wie je er ook inzet, d'r gaat altijd een gat van 2-3 tiende of meer zijn naar Max. Genoeg goede coureurs maar Max is gewoon niveautje Senna/Schumacher en die komen niet zo heel vaak langs.quote:Op woensdag 25 juni 2025 16:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/formule(...)an-mijn-vertrek.html
Zal wel meevallen. Die ramp van een tweede stoel bij Red Bull wordt stukje bij beetje opgelost op deze manier. Ze weten nu tenminste 3 drivers die het niet moeten worden. Te schrijven: Perez zelf, Lawson, En Yuki.
Wel jammer dat Hadjar de uitdaging lijkt te schuwen.
Het lijkt een beetje alsof Hadjar weinig zelfvertrouwen heeft. Terwijl hij juist alle reden heeft om dat wel te hebben, hij verslaat nu al zijn teamgenoten terwijl die minder races heeft gereden dan hun.quote:Op woensdag 25 juni 2025 20:28 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Hadjar is juist slim. Dat stoeltje is een carriere breker en dat beseft hij maar al te goed. Het is net als met Schumacher, wie je er ook inzet, d'r gaat altijd een gat van 2-3 tiende of meer zijn naar Max. Genoeg goede coureurs maar Max is gewoon niveautje Senna/Schumacher en die komen niet zo heel vaak langs.
Hadjar is vooral verstandig. Als er al 3 coureurs echt zwaar op hun plaat gaan in die RBR weet je gewoon dat je er nu niet aan moet beginnen en je alles te verliezen hebt.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje alsof Hadjar weinig zelfvertrouwen heeft. Terwijl hij juist alle reden heeft om dat wel te hebben, hij verslaat nu al zijn teamgenoten terwijl die minder races heeft gereden dan hun.
Ik vind wel dat je als coureur er alles aan moet doen om in het topteam te rijden als je daartoe de kans hebt. Hopelijk in ieder geval volgend seizoen.
Dit. Hij zit goed op zijn plek bij Racing Bulls en kan prima meters maken. En hij doet het echt prima. Maar een stap naar RBR is te groot.quote:Op woensdag 25 juni 2025 20:28 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Hadjar is juist slim. Dat stoeltje is een carriere breker en dat beseft hij maar al te goed. Het is net als met Schumacher, wie je er ook inzet, d'r gaat altijd een gat van 2-3 tiende of meer zijn naar Max. Genoeg goede coureurs maar Max is gewoon niveautje Senna/Schumacher en die komen niet zo heel vaak langs.
Hij is in ieder geval beter dan Lawson en Yuki, veel hogere potentie.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Hadjar is vooral verstandig. Als er al 3 coureurs echt zwaar op hun plaat gaan in die RBR weet je gewoon dat je er nu niet aan moet beginnen en je alles te verliezen hebt.
Natuurlijk kan en moet hij die stap ooit maken als hij die kans krijgt.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij is in ieder geval beter dan Lawson en Yuki, veel hogere potentie.
Enige andere wat hij kan doen is zijn hele carrire bij Visa blijven. Nou laat hem dat alsjeblieft niet doen.
Eerst 1 of 2 jaar Visa?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan en moet hij die stap ooit maken als hij die kans krijgt.
Maar zeker niet nu.
Weinig zelfvertrouwen? Die kerel rijdt in z'n rookie-seizoen iedereen voor het snot (voor zover de wagen dat toelaat uiteraard) en is juist mega-slim door nog even niet door te stomen naar het hoofdteam.quote:Op donderdag 26 juni 2025 09:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje alsof Hadjar weinig zelfvertrouwen heeft. Terwijl hij juist alle reden heeft om dat wel te hebben, hij verslaat nu al zijn teamgenoten terwijl die minder races heeft gereden dan hun.
Als je ook mijn tweede zin ook leest dan beaam ik dat die sterk rijdt.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:24 schreef DjVero het volgende:
[..]
Weinig zelfvertrouwen? Die kerel rijdt in z'n rookie-seizoen iedereen voor het snot (voor zover de wagen dat toelaat uiteraard) en is juist mega-slim door nog even niet door te stomen naar het hoofdteam.
Maar waarom zeg je dan dat het lijkt alsof hij weinig zelfvertrouwen heeft?quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:26 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je ook mijn tweede zin ook leest dan beaam ik dat die sterk rijdt.
Omdat die zich van RBR af lijkt te houden. Zou het juist mooi voor hem vinden, als iemand het kan lijkt hij het te zijn.quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:30 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maar waarom zeg je dan dat het lijkt alsof hij weinig zelfvertrouwen heeft?
Ik heb het tot deze zin gered:quote:Op donderdag 26 juni 2025 10:18 schreef Starflyer het volgende:
De FIA heeft de F1 Driving Standard Guidelines en Penalty Guidelines gepubliceerd.
https://www.fia.com/news/(...)publication-stewards
Sainz Sr. gaat niet meer voor het presidentschapquote:Op donderdag 26 juni 2025 12:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik heb het tot deze zin gered:
In line with FIA President Mohammed Ben Sulayem’s drive to make the operations of the FIA more transparent
Toen ik daaronder weer een quote van Ben zag heb ik weg geklikt.
Op zich goed die transparantie, maar of het nou tot tevredenheid gaat leiden bij het publiek betwijfel ik. Supporters van de n gaan een incident waarschijnlijk toch niet objectief bekijken. Het blijft altijd een arbitrair iets dat beoordelen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In line with FIA President Mohammed Ben Sulayem’s drive to make the operations of the FIA more transparent
Of die tandarts.quote:Op woensdag 25 juni 2025 19:24 schreef shiz het volgende:
[..]
Wie wil het dan opnemen? Misschien krijgen we dan Will Buxton ofzo.
Ik heb het artikel geskipt en alleen de documenten binnengehaaldquote:Op donderdag 26 juni 2025 12:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat vind je van de documenten?quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb het artikel geskipt en alleen de documenten binnengehaald
Nog geen tijd gehad om door te lezen. Gaat vandaag ook niet meer gebeuren. Misschien morgen.quote:Op donderdag 26 juni 2025 14:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat vind je van de documenten?
Net als met voetbal kun je regels schrijven tot je een ons weegt, uiteindelijk is het in veel gevallen interpretatie. En daar zal het inderdaad altijd scheef blijven gaan. Heeft niet eens per se iets te maken met of je fan bent van een coureur of niet.quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Op zich goed die transparantie, maar of het nou tot tevredenheid gaat leiden bij het publiek betwijfel ik. Supporters van de n gaan een incident waarschijnlijk toch niet objectief bekijken. Het blijft altijd een arbitrair iets dat beoordelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
quote:Op donderdag 26 juni 2025 17:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]Succes daarmee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
We zijn ermee bezig.quote:
Van mij mag het.quote:Op donderdag 26 juni 2025 17:48 schreef 3rr0r het volgende:
Topic komt wat later, had geen tijd meer gisteravond en vanochtend. Eventueel kan ik hem alvast openen en dan later de info erin zetten
Prima, dan reeksen we hem al even.quote:Op donderdag 26 juni 2025 17:48 schreef 3rr0r het volgende:
Topic komt wat later, had geen tijd meer gisteravond en vanochtend. Eventueel kan ik hem alvast openen en dan later de info erin zetten
Wat zullen we er eens van zeggen ...quote:Op donderdag 26 juni 2025 12:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 juni 2025 17:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]Speciaal voor @NattekatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk deze YouTube-videoAltijd onderweg naar het avontuur
Volgens mij gaat deze video over Max!quote:Op donderdag 26 juni 2025 22:27 schreef hole1988 het volgende:
RPM komt binnenkort met een nieuwe video.
[ afbeelding ]
Piastri.quote:Op maandag 30 juni 2025 10:37 schreef THEFXR het volgende:
Wordt nog een saai seizoen, welke McLaren wint?
Hopelijk Norris.quote:Op maandag 30 juni 2025 10:37 schreef THEFXR het volgende:
https://www.formula1.com/(...)Kfdqe7JcdsCJcEnQE0xwquote:Formula 1 and the FIA have announced the dates for 2026 pre-season testing, with three tests set to take place prior to the campaign getting underway.
Test one will be a private test and will take place at the Circuit de Barcelona-Catalunya between January 26-30, while test two will be held at the Bahrain International Circuit between February 11-13.
The Bahrain International Circuit also hosts test three from February 18-20, before the season begins in Australia on March 6-8.
It has also been confirmed in a calendar update that, following a request from the Azerbaijan promoter and relevant government stakeholders, Formula 1 and the FIA have agreed to move the 2026 Azerbaijan Grand Prix from Sunday September 27 to Saturday 26 to accommodate a national day.
All the F1 teams have been informed of this change, which will mean each day of the event will move one day earlier.
Vrije training 1 en 2 op een donderdag in Baku?quote:
Dat verwacht ik dan wel, ja.quote:Op maandag 30 juni 2025 12:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vrije training 1 en 2 op een donderdag in Baku?
Hopelijk Piastri.quote:Op maandag 30 juni 2025 10:37 schreef THEFXR het volgende:
WEER CAKE.quote:
Heel sick deze.quote:
Nou, hij is wit met ballonnetjes. Lachen hoor.quote:
alweer?quote:
quote:Op woensdag 2 juli 2025 11:18 schreef THEFXR het volgende:
Max zegt JA tegen Mercedes,
https://www.gpfans.com/nl(...)ste-horde-nog-nemen/
Sywert van Lienden is nog een betrouwbaardere bron ...quote:aldus de Italiaanse tak van Sky Sports
net als hoe Lewis destijds een langer contract wilde?quote:Op woensdag 2 juli 2025 12:49 schreef Starflyer het volgende:
Dit! Ik neem het met een flinke korrel zout, zeker nu het gerucht gaat dat Russell een 1+1 contract bij Mercedes aangeboden heeft gekregen (en geweigerd heeft omdat hij een langer contract wil).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |