abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218023371
Oh ja rode beemdkroon hebben we ook, die ligt echt helemaal plat nu, dus wees gewaarschuwd
pi_218023383
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 16:10 schreef Doedezemaar het volgende:
Geel-oranje duizendblad: check
Monarda Cambridge scarlet: check
Oranje geums: check. Ik heb totally tangerine, da’s de ster van de tuin, combineert fantastisch met paars, lila en roze en sinds een paar dagen heb ik ook Pumpkin Orange, die is wat dieper oranje. Ik ben sowieso fan van geums, we hebben ook Mrs Bradshaw (die is oranjerood), Tempo Rose (erg fraai meerkleurig roze) en nog een donkergele in de zijtuin die door de hovenier geplant is en waarvan ik niet precies weet welke het is.
De ene geum is de andere trouwens niet. Ik heb een Mai Tai, die het wel oké doet maar niet heel geweldig. Mrs. Bradshaw daarentegen doet het fantastisch.

Nog een tip voor @bleiblei: muurbloem!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_218023396
Die oranje muurbloem wilde ik ook, maar die heeft De Tuinstek niet meer, dus nu hebben we alleen een lilapaarse.
  woensdag 25 juni 2025 @ 23:45:32 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218045427
Ik was zo beetje onkruid aan het trekken en ik zag een klein plantje staan dat me bekend voorkwam maar ik kon je niet direct thuisbrengen. Blijkt dat m'n oregano uit een hangende plantenbak zichzelf uitgezaaid heeft. Leuk plantje O+ :Y)
Resistance is futile.
  donderdag 26 juni 2025 @ 00:17:48 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218045500
Zijn er nog mensen die in omgeving Amersfoort planten zoeken? Ik heb vorig jaar via deze hobbykweker een auto vol vaste planten gehaald voor een euro per plant. Zeer tevreden over de kwaliteit ook.
Resistance is futile.
pi_218050428
quote:
17s.gif Op woensdag 25 juni 2025 23:45 schreef Seven. het volgende:
Ik was zo beetje onkruid aan het trekken en ik zag een klein plantje staan dat me bekend voorkwam maar ik kon je niet direct thuisbrengen. Blijkt dat m'n oregano uit een hangende plantenbak zichzelf uitgezaaid heeft. Leuk plantje O+ :Y)
Wilde marjolein? Famous last words. :D Het groeit als onkruid, maar gelukkig is het een leuk plantje.
  donderdag 26 juni 2025 @ 18:39:11 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218050728
Er is sowieso best wel wat onkruid dat ik laat staan of alleen beperk. Wilde Marjolein, schijnaardbei, penningkruid en wederik worden door sommigen als onkruid beschouwd.
Resistance is futile.
pi_218050807
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:39 schreef Seven. het volgende:
Er is sowieso best wel wat onkruid dat ik laat staan of alleen beperk. Wilde Marjolein, schijnaardbei, penningkruid en wederik worden door sommigen als onkruid beschouwd.
Omg
Wederik, basterdwederik, viltige blablabla
Als je dat niet uittrekt tot je gek wordt, verdringt het zelfs zevenblad (niet erg van het zevenblad, wel van alles wat ik liever zie groeien).
Alsof dat niet erg genoeg is, is het ook nog een heerlijke chillplek voor naaktslakken :r }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 26 juni 2025 @ 19:52:16 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218051336
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Omg
Als je dat niet uittrekt tot je gek wordt, verdringt het zelfs zevenblad (niet erg van het zevenblad, wel van alles wat ik liever zie groeien).
Alsof dat niet erg genoeg is, is het ook nog een heerlijke chillplek voor naaktslakken :r }:|
Basterdwederik heb ik gisteren aardig wat van weggetrokken. Maar ik heb dus ook een wederik doe zich gewoon heel snel verspreidt zonder gelijk op andere plekken op te duiken. Kan alleen de soort niet vinden, vorig jaar dacht ik dat het een Teunisbloem was tot 'ie roze ging bloeien :+ .
Resistance is futile.
pi_218051735
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2025 18:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Omg
Wederik laat ik zelf staan, maar vitige bastaardwederik niet. Wilde marjolein laat ik op één plek staan en haal ik op andere plekken weg, want anders staat er alleen nog maar wilde marjolein.
  donderdag 26 juni 2025 @ 22:05:20 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218052861
Dat schijnaardbei moet ik wel een beetje indammen want het dreigt m'n penningkruid te verdrukken :+ .
Resistance is futile.
pi_218052876
Ik heb een aantal kruip phlox besteld en wil dat ze een deel van de tuin (helemaal afgebakend) gaan bedekken. Maar kan ik hier boomschors op gooien, naast de kleine plantjes die ik komend weekend wil planten? Want ik heb ook geen zin in onkruid overal :9 Maar wil de groei ook niet belemmeren.
  vrijdag 27 juni 2025 @ 07:52:02 #263
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218054323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2025 22:06 schreef Anton91 het volgende:
Ik heb een aantal kruip phlox besteld en wil dat ze een deel van de tuin (helemaal afgebakend) gaan bedekken. Maar kan ik hier boomschors op gooien, naast de kleine plantjes die ik komend weekend wil planten? Want ik heb ook geen zin in onkruid overal :9 Maar wil de groei ook niet belemmeren.
Ja kan. Wij hebben dit onlangs in de voortuin gedaan en gaat goed met de groei :Y

Heb de truc die hier genoemd werd toegepast. Plantjes planten, potje waar ze uitkwamen er overheen om te bedekken en toen flinke laag snippers neergegooid. Als je dan de potjes verwijderd zijn de plantjes vrij genoeg om te groeien.

En mijn buurman heeft hetzelfde gedaan met vinca minor en dan schors. Zijn tuin is bijna helemaal bedekt nu binnen een paar maanden. Dat vindt zijn weg wel.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_218054514
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2025 22:05 schreef Seven. het volgende:
Dat schijnaardbei moet ik wel een beetje indammen want het dreigt m'n penningkruid te verdrukken :+ .
Mijn echte aardbei }:|
Echt brutaal spul die nepperds
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218055538
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 07:52 schreef laziness het volgende:

[..]
Ja kan. Wij hebben dit onlangs in de voortuin gedaan en gaat goed met de groei :Y

Heb de truc die hier genoemd werd toegepast. Plantjes planten, potje waar ze uitkwamen er overheen om te bedekken en toen flinke laag snippers neergegooid. Als je dan de potjes verwijderd zijn de plantjes vrij genoeg om te groeien.

En mijn buurman heeft hetzelfde gedaan met vinca minor en dan schors. Zijn tuin is bijna helemaal bedekt nu binnen een paar maanden. Dat vindt zijn weg wel.
Top, bedankt! Dan leg ik gewoon wat minder neer 8-)

Ik hoop wel dat de borders die ik heb aangelegd voldoende zijn zodat het daar niet onder door groeit :9
pi_218076663
Afgelopen dinsdag gezaaid in de ‘balkon tuin’…laagblijvende zinnia.
Gewoon dunne laag verse aarde bovenop de bollenlasagne.
Nu staat er een zak met nog ruim 19 liter aarde. |:)
Het groene sprietje met witte bloemetjes komt uit een zaadbol-letje 😂, dat bij een kerstkaart zat.

Niet erg interessant. Alleen verbaasde de snelheid mij enigszins…
pi_218077257
Door die warme temperaturen vliegt alles omhoog he >:O
De 2 Ierse heide plantjes die uit de opgeheven voordeurbak kwamen, doen het fantastisch in de potten op balkon.
Ook alle oude en nieuwe zaadjes die meekomen uit die aarde komen lekker op in die potten :D
Inclusief wat oude bolletjes met klavertjes4 van een oud-collega!

Overigens heeft de voordeurbak een nieuw leven bij een collega die er pepers in laat groeien op haar balkon ^O^

Foto's volgen

[ Bericht 16% gewijzigd door Blues op 29-06-2025 21:33:56 ]
pi_218077330
Ik kan het dieren in de tuin topic niet vinden en er staan ook planten op dus daarom maar hier:
We hadden een koninginnepage in de tuin O+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tuindier op 30-06-2025 06:23:43 ]
pi_218077419
Euh…”eieren in de tuin topic”😇
pi_218078360
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 21:32 schreef AnneX het volgende:
Euh…”eieren in de tuin topic”😇
Dieren 😁
pi_218078915
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 06:24 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dieren 😁
😉
  maandag 30 juni 2025 @ 08:53:27 #272
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218078967
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 07:52 schreef laziness het volgende:

Had ik ook moeten doen, onkruid plukken tussen de vinca's is echt een kutklusje.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 30 juni 2025 @ 12:06:06 #273
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218080166
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 08:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Had ik ook moeten doen, onkruid plukken tussen de vinca's is echt een kutklusje.
Gras plukken tussen de Tiarella ;( . Meeste onkruid geeft het bij mij op tussen bodembedekking. Maar dat gras blijft omhoog sprieten en ik krijg het er niet uit.
pi_218081029
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 06:24 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dieren 😁
:D
  dinsdag 1 juli 2025 @ 21:04:03 #275
244125 laziness
pi_218094313
Het komt niet zo mooi uit op de foto maar alles bloeit nu langs de klimmuur. Met de heerlijke jasmijn geur. Kom er maar in Vanyel ;)

Bonus foto’s met local wildlife

pi_218095634
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 21:04 schreef laziness het volgende:
Het komt niet zo mooi uit op de foto maar alles bloeit nu langs de klimmuur. Met de heerlijke jasmijn geur. Kom er maar in Vanyel ;)

Ben er niet zo voor in de stemming, lig koppijn lijdend te creperen van de geur van een of andere klimmer met witte bloempjes die de halve straat waaronder beide buren, heeft staan.

Denk dat die jasmijn van jou hierbij vergeleken wel meevalt.

Edit
Misschien had ik je fotos moeten kijken voor ik iets schreef. Zijn die bergen witte bloempjes de Toscaanse jasmijn?
Dat dus. Het valt niet mee.

Hoe lang bloeit dat spul nog? :'(
  woensdag 2 juli 2025 @ 10:34:45 #277
244125 laziness
pi_218098149
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 23:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ben er niet zo voor in de stemming, lig koppijn lijdend te creperen van de geur van een of andere klimmer met witte bloempjes die de halve straat waaronder beide buren, heeft staan.

Edit
Misschien had ik je fotos moeten kijken voor ik iets schreef. Zijn die bergen witte bloempjes de Toscaanse jasmijn?

Yup al die witte bloemetjes door de gehele muur is toscaanse jasmijn. Bloeit tot september, sorry!

Er groeit ook een haagwinde doorheen. Velen zien het als onkruid lees ik. Op dit moment zijn de beestjes blij met de bloemen er van maar even aankijken of het niet de rest gaat overwoekeren.
pi_218098948
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 10:34 schreef laziness het volgende:

[..]
Yup al die witte bloemetjes door de gehele muur is toscaanse jasmijn. Bloeit tot september, sorry!

Er groeit ook een haagwinde doorheen. Velen zien het als onkruid lees ik. Op dit moment zijn de beestjes blij met de bloemen er van maar even aankijken of het niet de rest gaat overwoekeren.
hier woekert haagwinde ontzettend. Verwurgt zelfs mn laurier. dus ik zou denk ik opletten :@
pi_218099597
quote:

[..]

Edit

Hier in de buurt hebben ook steeds meer mensen het staan. Ik vind de geur ook te overheersend. #teamVanyel
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218099649
Ondanks de hitte/droogte ben ik wel in mijn nopjes over de tuin. Beide vrouwenmantels bloeien voor het eerst dit jaar, de oleander bloeit eindelijk weer nadat hij 4-5? jaar geleden per ongeluk in de sneeuw had gestaan, de vijver doet het goed ondanks de hoge temperaturen. Er komen toch nog bramen (bloei was heel laat), de eerste tomaten zijn bijna rijp.

Vandaag heb ik in de buurt wat boshyacinthzaadjes verzameld. Ik zat er al tijden op te azen, nu waren ze klaar om te oogsten *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218099758
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 10:34 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik ben er zo treurig over. Dat van de ene buurman groeit tegen (dus boven/over) de schutting tussen ons in, zo onze overkapping in (en onder de slaapkamerramen), waardoor de geur lekker wordt vastgehouden en 's avonds extra het huis in komt, dat van de andere staat onder het slaapkamerraam aan de andere kant.
En het is niet dat ik het alleen maar smerig vind, ik krijg er dus ook hoofdpijn van als het veel is, en word wat onpasselijk.
Beetje jammer van de zomer.
pi_218099787
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ben er zo treurig over. Dat van de ene buurman groeit tegen (dus boven/over) de schutting tussen ons in, zo onze overkapping in (en onder de slaapkamerramen), waardoor de geur lekker wordt vastgehouden en 's avonds extra het huis in komt, dat van de andere staat onder het slaapkamerraam aan de andere kant.
En het is niet dat ik het alleen maar smerig vind, ik krijg er dus ook hoofdpijn van als het veel is, en word wat onpasselijk.
Beetje jammer van de zomer.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er klachten door krijgt als je het de hele dag ruikt. Ik loop er alleen dagelijks een paar keer even langs. Dat is te overzien.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218101163
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 13:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er klachten door krijgt als je het de hele dag ruikt. Ik loop er alleen dagelijks een paar keer even langs. Dat is te overzien.
Lucky you ;)

Van harte welkom in mijn team, al gun ik je hierbij wel dat je er niet bij hoorde.
pi_218101790
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2025 20:03 schreef AnneX het volgende:

Het groene sprietje met witte bloemetjes komt uit een zaadbol-letje 😂, dat bij een kerstkaart zat.
Da’s vlas.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 4 juli 2025 @ 14:49:07 #285
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_218119687
De ijzerhard is weer immens populair onder de lokale fladderaars _O_.

Bekijk deze YouTube-video
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 15:42:30 #286
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218120243
Grote kaardenbol met 7 hommels :o

Spoilers!
pi_218121294
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 15:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Grote kaardenbol met 7 hommels :o

[ afbeelding ]
Ik kwam ook net mijn kaardenbol posten. Hij is extreem populair bij de hommels hier.

Ik heb ze dit jaar voor het eerst en vind het fantastisch hoe ze beginnen te bloeien met zo’n enkel bandje.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 18:02:40 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218121364
Dit jaar heel veel hommels en vlinders. Volgend jaar nog meer van deze sieruien aanplanten in ieder geval.

Resistance is futile.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 18:03:47 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218121368
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 14:49 schreef Rabieluh het volgende:
De ijzerhard is weer immens populair onder de lokale fladderaars _O_.

Bekijk deze YouTube-video
Kolibrie vlinder O+
Resistance is futile.
pi_218121486
quote:

[..]

Edit

Wij hadden dat een keer op vakantie.
Toen we aankwamen zei ik nog, wat ruikt t hier lekker sterk.
Na een paar uur in ons huisje had ik koppijn en was overgeurd en blij als we elke dag lange uitjes deden. -O-
pi_218121888
Ik ben nog steeds zaailingen van de kaardebol van afgelopen jaar aan het weghalen, wat een ellende. Ik heb een paar zaailingen naar de achterste hoek van de moestuin verplaatst, daar mogen ze volgend jaar uitbundig bloeien, daar haal ik dan het jaar erna de zaailingen makkelijker uit dan uit de siertuin tussen al die vaste planten.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 4 juli 2025 @ 19:30:31 #292
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_218121907
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 16:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De ene geum is de andere trouwens niet. Ik heb een Mai Tai, die het wel oké doet maar niet heel geweldig. Mrs. Bradshaw daarentegen doet het fantastisch.

Nog een tip voor @:bleiblei: muurbloem!

[ afbeelding ]
Schilderachtig mooi plaatje O+
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  Moderator zaterdag 5 juli 2025 @ 11:50:23 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218127527
De pogingen om onze postzegel iets groener te krijgen, beginnen een beetje ergens op te lijken.

Ooit moet de boel nog wat minder recht en hoekig maar er is een beginnetje.

Kunstgras is een beetje meh, maar wel een praktische erfenis van de vorige bewoner.

In augustus wonen we er drie jaar, het was toen we het kochten nogal kaal.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bosbeetle op 05-07-2025 11:55:50 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 5 juli 2025 @ 11:57:28 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218127620
De raarste plant van de vorige bewoners is die esdoorn in het hoekje :D die probeer ik op dakgoot hoogte te houden, wat een stomme plek voor zo'n boom :')

Steekt nu al weer driekwart meter boven de dakgoot uit, geen idee of ik er een leuk parapluutje van kan maken.

Grijze bakken zou ook niet ons idee zijn, maar vind ze al steeds minder storend, wellicht ooit toch aanpassen.
pi_218127644
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:
De raarste plant van de vorige bewoners is die esdoorn in het hoekje :D die probeer ik op dakgoot hoogte te houden, wat een stomme plek voor zo'n boom :')
Die komen overal en nergens op, tis net onkruid! Ik haal de kleintjes hier altijd zo snel mogelijk weg. Ze groeien als mallerds!

Gezellige tuin zo!
pi_218127650
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:57 schreef Bosbeetle het volgende:

Steekt nu al weer driekwart meter boven de dakgoot uit, geen idee of ik er een leuk parapluutje van kan maken.
Inkijk van de buren tegengaan? :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator zaterdag 5 juli 2025 @ 12:00:58 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218127664
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 11:59 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Inkijk van de buren tegengaan? :)
Daar zit geen inkijk, en hij was 30cm toen wij er kwamen wonen. Ik gok rechtstreeks uit een tuincentrum. Sowieso niet over de plek nagedacht, zowat tegen de schuur aan.

De blauwe regen is wel een beetje omdat daar een lage schutting zit, vind het al een redelijke beschutting als je bedenkt dat hij er ongeveer 2 jaar staat. Was een 'stekje' van mijn moeder :D hehe we hebben wel een uitlopertje volgens moeders, ding paste krap aan in de auto. Door de enormiteit van planten in mijn moeders tuin is het soms lastig om haar te vertellen dat 1 plant die ze ons wil geven de halve tuin in beslag neemt en dat het al vol is :D
pi_218127866
Wat betreft esdoorn: opeens had ik drie stekken op verschillende plekken in de voortuin en vond het wel goed.
De stammetjes werden wel 8-10 cm in omtrek. Alleen groeiden ze hartstikke scheef naar de zon over het tuinpad.
Toen er boomchirurgen bezig waren in het aangrenzende plantsoen met oude bomen onderhoud en machines, heb ik gevraagd of ze de drie eruit wilden “takelen”.

Groot was mijn verbazing toen zij met mankracht hoppa zó uit de grond trokken.
M.a.w. als je de jouwe kwijt wil…

Verder sfeervolle tuin en blauwe regen 🥰
pi_218129261
quote:
88s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Daar zit geen inkijk, en hij was 30cm toen wij er kwamen wonen. Ik gok rechtstreeks uit een tuincentrum. Sowieso niet over de plek nagedacht, zowat tegen de schuur aan.

De blauwe regen is wel een beetje omdat daar een lage schutting zit, vind het al een redelijke beschutting als je bedenkt dat hij er ongeveer 2 jaar staat. Was een 'stekje' van mijn moeder :D hehe we hebben wel een uitlopertje volgens moeders, ding paste krap aan in de auto. Door de enormiteit van planten in mijn moeders tuin is het soms lastig om haar te vertellen dat 1 plant die ze ons wil geven de halve tuin in beslag neemt en dat het al vol is :D
Oh ik dacht die 3 ramen in het huis ernaast.

Ik vind je tuin erg geslaagd. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Moderator zaterdag 5 juli 2025 @ 15:19:49 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218129440
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 14:59 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Oh ik dacht die 3 ramen in het huis ernaast.

Ik vind je tuin erg geslaagd. :)
Dat is een ongebruikte schuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')