abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217604849
Een goede vriend van mij gaat verhuizen naar Singapore voor zijn werk. Hij wil wel een paar maanden per jaar doorbrengen in Nederland en wil dan graag een auto hier hebben die hij kan gebruiken. Hij heeft nu hier een oudere auto waar hij heel erg aan gehecht is (net geen oldtimer maar wel rond de 35 jaar oud).

Nu mag je hier geen auto op je naam hebben als je niet ingeschreven bent en in het buitenland woont. Hij heeft erover zitten denken om de auto op de naam van zijn vader te zetten, maar zijn vader heeft geen rijbewijs, wat problemen oplevert met het verzekeren van de auto. Verder heeft hij weinig familie meer.

Nu heeft hij mij gevraagd of hij de auto op mijn naam mag zetten. Hij betaalt dan de wegenbelasting en verzekering en wil de auto 2 of 3 maanden per jaar gebruiken. Omdat zijn auto al wat ouder is, wil hij hem graag in de winter in de stalling zetten. Hij laat dan ook de APK doen jaarlijks. Het is niet echt de bedoeling dat ik de auto ook zelf ga gebruiken.

Nu vraag ik me af wat het voor problemen op kan leveren. Het eerste waar hij aan moest denken was: wat nu als er iets met mij gebeurt? Dan erft mijn familie de auto en heeft hij nergens recht op. We hebben het over een auto met waarde van ongeveer 10.000 euro. Hij kwam met de oplossing dat ik hem een schuldbrief voor de waarde van de auto schrijf. Dus ik betaal hem niks voor de auto maar we komen overeen dat ik hem 10.000 euro schuldig ben. Bovendien, zei hij, kan ik dan de schuld aftrekken van mijn vermogen en betaal ik minder vermogensbelasting, wat voor mij weer een voordeel is van de hele regeling. Scheelt niet heel veel, maar toch.

Ook vroeg ik me af of het wel is toegestaan een auto op mijn naam te hebben waarvan ik eigenlijk niet de hoofdbestuurder ben. Maar dat lijkt me wel erg lastig te controleren.

Daarnaast dacht ik aan potentiële gevolgen voor mij. Wat nu als er iets met hem gebeurt of hij nooit meer naar Nederland komt, of de maandelijkse betalingen vergeet? Dan zit ik opeens met een auto op mijn naam die betaald moet worden en gekeurd moet worden etc.

Ik heb ook zitten denken aan andere oplossingen. Auto naar het buitenland exporteren, een land waar je de auto op naam mag zetten zonder dat je daar woont? Geen idee welk land dan in aanmerking komt, want volgens mij mag dat nergens in de EU. Of, wat ik op internet vond, de auto op naam van een Bulgaarse BV zetten of in Andorra registreren? Klinkt mij ook lastig in de oren trouwens.
Mja
pi_217604935
Dat van eigenaar zijn zonder hoofdbestuurder maakt iig niet uit, dat is alleen voor de verzekering van belang.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_217605074
Mijn pake (opa) had een stuk of wat auto's en geen rijbewijs. Zijn werknemers reden er wel in om boodschappen te bezorgen e.d.

Of te wel is bezit en gebruik niet aan elkaar gekoppeld. Ik heb zelfs wel eens begrepen dat kenteken registratie en eigendom ook niet perse aan elkaar gekoppeld zijn. Dus kan het kenteken prima op papa en de verzekering mogelijk ook wel al is de hoofdbestuurder een ander, dat moet je wel bij de verzekering aangeven.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zondag 11 mei 2025 @ 21:23:46 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217605102
Dan ben je wel een echte cuck als je speciaal voor je werk helemaal in Singapore gaat wonen.
pindazakje
pi_217605228
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Dan ben je wel een echte cuck als je speciaal voor je werk helemaal in Singapore gaat wonen.
Waarom je dan een "cuck" bent weet ik niet, maar is goed verdienen daar hoor. Hij gaat 300k verdienen per jaar ...
Mja
  zondag 11 mei 2025 @ 21:51:14 #6
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217605271
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:45 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Waarom je dan een "cuck" bent weet ik niet, maar is goed verdienen daar hoor. Hij gaat 300k verdienen per jaar ...
Omdat ik nooit zou verhuizen naar daar voor mijn werk. Al is 300k niet verkeerd, en dan gaat hij moeilijk doen over 10k waarvan er een hele kleine kans is dat hij die niet meer terug ziet?
pindazakje
pi_217605349
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:51 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Omdat ik nooit zou verhuizen naar daar voor mijn werk. Al is 300k niet verkeerd, en dan gaat hij moeilijk doen over 10k waarvan er een hele kleine kans is dat hij die niet meer terug ziet?
Tsja ... is natuurlijk wel een legitieme zorg. Ik snap het wel dat hij het goed wil regelen. En wat is er mis met Singapore? Is een topland hoor.
Mja
pi_217605416
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Dat vind jij. Ik zou staan de juichen als ik zoiets zou kunnen doen.
pi_217606414
Het plan dat je beschrijft staat juridisch bekend als een bewaarneming. Om dat officieel te regelen, tekenen beide partijen een overeenkomst van bewaarneming. Ik denk dat je er goed aan doet om dit officieel te regelen met hulp van een juridisch adviseur, omdat er potentieel wel het nodige mis kan gaan zoals je zelf al schetst.

Ik zou geen contracten gaan tekenen op basis van allerlei bedenkingen als niet-deskundige. Grote kans dat je iets tekent dat uiteindelijk niet relevant is of zelfs complicaties opwerpt.

Het argument van besparing op de vermogensbelasting klopt niet. Je kunt inderdaad een schuld aftrekken van het belastbare bedrag, maar je moet daar dan een auto bij optellen met dezelfde waarde, zodat de besparing nul is.
  maandag 12 mei 2025 @ 05:30:36 #10
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_217606418
Wat een gedoe voor een auto van slechts 10.000 euro. Waarom importeert hij de auto niet naar Singapore als hij er zo aan is gehecht?
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_217607494
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 05:30 schreef The_Verve het volgende:
Wat een gedoe voor een auto van slechts 10.000 euro. Waarom importeert hij de auto niet naar Singapore als hij er zo aan is gehecht?
Omdat je alleen een auto kan importeren als de auto jonger dan 3 jaar is of een old timer ( ouder dan 35 jaar )

Plus dat een auto nutteloos is in Singapore en enorm duur is omdat je een COE nodig hebt. Hier kan je zien hoeveel een COE ongeveer kost: https://www.motorist.sg/coe-results
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_217607556
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:10 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Dat vind jij. Ik zou staan de juichen als ik zoiets zou kunnen doen.
Ik heb er gestudeerd maar zou er eigenlijk niet langer dan 3 jaar willen werken.
Mentaliteit is wel meh.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217607655
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:00 schreef TAmaru het volgende:
Een goede vriend van mij gaat verhuizen naar Singapore voor zijn werk. Hij wil wel een paar maanden per jaar doorbrengen in Nederland en wil dan graag een auto hier hebben die hij kan gebruiken. Hij heeft nu hier een oudere auto waar hij heel erg aan gehecht is (net geen oldtimer maar wel rond de 35 jaar oud).

Nu mag je hier geen auto op je naam hebben als je niet ingeschreven bent en in het buitenland woont. Hij heeft erover zitten denken om de auto op de naam van zijn vader te zetten, maar zijn vader heeft geen rijbewijs, wat problemen oplevert met het verzekeren van de auto. Verder heeft hij weinig familie meer.

Nu heeft hij mij gevraagd of hij de auto op mijn naam mag zetten. Hij betaalt dan de wegenbelasting en verzekering en wil de auto 2 of 3 maanden per jaar gebruiken. Omdat zijn auto al wat ouder is, wil hij hem graag in de winter in de stalling zetten. Hij laat dan ook de APK doen jaarlijks. Het is niet echt de bedoeling dat ik de auto ook zelf ga gebruiken.

Nu vraag ik me af wat het voor problemen op kan leveren. Het eerste waar hij aan moest denken was: wat nu als er iets met mij gebeurt? Dan erft mijn familie de auto en heeft hij nergens recht op. We hebben het over een auto met waarde van ongeveer 10.000 euro. Hij kwam met de oplossing dat ik hem een schuldbrief voor de waarde van de auto schrijf. Dus ik betaal hem niks voor de auto maar we komen overeen dat ik hem 10.000 euro schuldig ben. Bovendien, zei hij, kan ik dan de schuld aftrekken van mijn vermogen en betaal ik minder vermogensbelasting, wat voor mij weer een voordeel is van de hele regeling. Scheelt niet heel veel, maar toch.

Ook vroeg ik me af of het wel is toegestaan een auto op mijn naam te hebben waarvan ik eigenlijk niet de hoofdbestuurder ben. Maar dat lijkt me wel erg lastig te controleren.

Daarnaast dacht ik aan potentiële gevolgen voor mij. Wat nu als er iets met hem gebeurt of hij nooit meer naar Nederland komt, of de maandelijkse betalingen vergeet? Dan zit ik opeens met een auto op mijn naam die betaald moet worden en gekeurd moet worden etc.

Ik heb ook zitten denken aan andere oplossingen. Auto naar het buitenland exporteren, een land waar je de auto op naam mag zetten zonder dat je daar woont? Geen idee welk land dan in aanmerking komt, want volgens mij mag dat nergens in de EU. Of, wat ik op internet vond, de auto op naam van een Bulgaarse BV zetten of in Andorra registreren? Klinkt mij ook lastig in de oren trouwens.
korte samenvatting;
die auto mag prima op naam van zijn vader staan. ook zonder rijbewijs. evenals verzekeren. het gaat uiteindelijk om de hoofdbestuurder, die moet je opgeven.
persoonlijk lijkt mij dat de snelste en makkelijkste oplossing.

de auto op jouw naam zetten komt gezeik van. linksom of rechtsom. maargoed. hier moet je op letten
-de auto staat op jouw naam. jij bent verantwoordelijk. boetes, misdrijven, diefstal. het komt allemaal op jouw bordje. kun je allemaal mooie documentjes voor maken, maar in eerste instantie komen ze bij jou. en er komt zeker een aanteking bij je naam als er een keer echte shit is geweest, hoeveel documentjes je ook hebt. ze kunnen je namelijk gewoon zien als katvanger.
-wat als t ding gestolen wordt? beschadigd? apk nodig heeft? komt allemaal bij jou
-je kunt prima die auto op je naam zetten en dan een document door een notaris laten bekrachtigen voor 300 euro ofzo dat het zijn eigendom blijft. dat is niet zo lastig. kom jij te overlijden komt hij met zijn document en schrijft hem terug.
-ja de auto mag op je naam als jij niet de hoofdbestuurder bent, evenals een verzekering, hij zal opgegeven worden als hoofdbestuurder.
-wat als hij besluit niet meer rekeningen aan je te betalen? op papier is hij eigenaar. maar de verzekering, wegenbelasting, boetes, apk, daar kloppen ze voor bij jou aan. daar moet jij dan maar op vertrouwen dat hij het betaald.

kortom, zeg hem gewoon dat je het kut vind, maar dat het geen optie is.

oh en mbt dat exporteren, daar zitten veel meer haken en ogen aan, dan ligt het er weer aan in welk land hij ingeschreven is, hoelang hij in NL wil rondrijden etc. etc.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217607691
quote:
Wat nu als er iets met hem gebeurt of hij nooit meer naar Nederland komt, of de maandelijkse betalingen vergeet? Dan zit ik opeens met een auto op mijn naam die betaald moet worden en gekeurd moet worden etc.
De auto is dan van jou. Kan je dus gewoon verkopen.

Op het moment dat hij niet met geld komt zet je dat ding gewoon te koop.
  maandag 12 mei 2025 @ 10:13:27 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217607707
quote:
Omdat hij de auto wil gebruiken als hij tijdelijk in Nederland is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217607724
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:09 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

neen.

niet als dat, zoals TS al naar hint, er een schuldbrief geschreven wordt en daar de details een beetje in gefinetuned wordt. dan heeft TS alle lasten van de auto en moet maar hopen dat de lasten betaald worden door die vriend. en als TS vervolgens de auto verkoopt om aan die schulden te voldoen, kan ik daar last mee krijgen en meot dan evt. nog eens die schuld voldoen
en dank u meneer Dood,
pi_217608329
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 05:05 schreef jaco het volgende:
Het plan dat je beschrijft staat juridisch bekend als een bewaarneming. Om dat officieel te regelen, tekenen beide partijen een overeenkomst van bewaarneming. Ik denk dat je er goed aan doet om dit officieel te regelen met hulp van een juridisch adviseur, omdat er potentieel wel het nodige mis kan gaan zoals je zelf al schetst.

Ik zou geen contracten gaan tekenen op basis van allerlei bedenkingen als niet-deskundige. Grote kans dat je iets tekent dat uiteindelijk niet relevant is of zelfs complicaties opwerpt.

Het argument van besparing op de vermogensbelasting klopt niet. Je kunt inderdaad een schuld aftrekken van het belastbare bedrag, maar je moet daar dan een auto bij optellen met dezelfde waarde, zodat de besparing nul is.
Bij mijn weten telt een auto niet mee voor het vermogen?
Mja
pi_217608401
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:31 schreef TAmaru het volgende:

[..]
maar je hebt een schuld voor iets wat je zelf bezit. dat moet je tegen elkaar wegstrepen... anders paste iedereen deze truc wel toe en had iedereen een schuld van een paar rolls royces staan...
en dank u meneer Dood,
pi_217609111
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:31 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik had het zelf zo begrepen als @freak1 in het bericht hierboven.

Ik denk trouwens ook dat een lening er als een lening moet uitzien voordat de Belastingdienst deze als schuld accepteert. De 'lening' die jij beschrijft, heeft geen afbetalings schema en geen rente. De lening is niet opeisbaar, althans niet in geld maar alleen door het retourneren van de specifieke auto. Het lijkt meer op een ruil deal en is denk ik te afwijkend van een normale lening om als schuld te gelden. Ik ben overigens geen fiscaal jurist, maar ik raad aan om deze schuldbrief constructie te checken voordat je het op je aangifte vermeldt.
  maandag 12 mei 2025 @ 12:58:41 #20
33189 RM-rf
1/998001
pi_217609308
quote:
Hij kwam met de oplossing dat ik hem een schuldbrief voor de waarde van de auto schrijf. Dus ik betaal hem niks voor de auto maar we komen overeen dat ik hem 10.000 euro schuldig ben. Bovendien, zei hij, kan ik dan de schuld aftrekken van mijn vermogen en betaal ik minder vermogensbelasting, wat voor mij weer een voordeel is van de hele regeling.
wat een dom kulverhaaltje... volgens mij probeert hij je over de tafel te trekken en blijkt straks dat hij jouw schuldbekentenis doorverkocht heeft aan iemand anders en is die auto plots ook foetsie...
ook dat verhaaltje 'dattie wel 300K zou gaan verdienen in Singapore' (en dat hij vervolgens niet afstand kan doen van een 35 jaar oud ding en dat nodig heeft om erin rond te rijden als hij in nederland is) kun je misschien ook wel met een korreltje zout nemen ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_217609444
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]
wat een dom kulverhaaltje... volgens mij probeert hij je over de tafel te trekken en blijkt straks dat hij jouw schuldbekentenis doorverkocht heeft aan iemand anders en is die auto plots ook foetsie...
ook dat verhaaltje 'dattie wel 300K zou gaan verdienen in Singapore' (en dat hij vervolgens niet afstand kan doen van een 35 jaar oud ding en dat nodig heeft om erin rond te rijden als hij in nederland is) kun je misschien ook wel met een korreltje zout nemen ...
Ja die laatste snap ik ook niet verkoop die bak en huur een auto als je in NL bent.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_217609489
Er klopt echt iets niet aan het verhaal in de OP :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217609513
Klinkt als een katvanger scenario met extra stappen.
pi_217609580
quote:
Ik denk niet dat hij zo gehecht is om het 7 a 8 voudige van 10K te betalen om de auto daar te besturen. Het importeren en bezitten van een auto in Singapore is onbetaalbaar.
pi_217609672
quote:

[..]
Als ie 300k gaat verdienen kan ie ook vast wel een goede oplossing vinden om die auto netjes hier te kunnen laten ipv jou dit laten uitzoeken.

Overigens als die auto op jou naam staat ben je ook verantwoordelijk voor evt boetes of andere gelazer wat er achter die auto vandaan komt. Weet niet hoe goed die vriend is....maar dan moet je hem wel heel erg vertrouwen.

Zou die auto lekker op zijn pa zijn naam laten zetten, schorsen en in de stalling zetten ofzo. Zelf ver van weg blijven.
pi_217609704
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Overigens zoals ik de werkcultuur in Singapore kan herinneren is daar weinig tijd om ff een aantal maanden in NL te gaan zitten. Helemaal op het niveau van dit soort salarissen.

Maar goed...kan veranderd zijn
pi_217609711
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:52 schreef descon het volgende:

[..]
Als ie 300k gaat verdienen kan ie ook vast wel een goede oplossing vinden om die auto netjes hier te kunnen laten ipv jou dit laten uitzoeken.

Overigens als die auto op jou naam staat ben je ook verantwoordelijk voor evt boetes of andere gelazer wat er achter die auto vandaan komt. Weet niet hoe goed die vriend is....maar dan moet je hem wel heel erg vertrouwen.

Zou die auto lekker op zijn pa zijn naam laten zetten, schorsen en in de stalling zetten ofzo. Zelf ver van weg blijven.
Ik zou mijn vingers er niet aan branden als ik TS was
pi_217610260
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:09 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Dat is dus niet waar, tennaamstelling maakt je niet de eigenaar. Daar ben ik helaas op een minder leuke manier achter gekomen.

quote:
Wat betekent de tenaamstelling van de auto?

Degene op wiens naam het kenteken van een auto staat, wordt in beginsel gezien als houder van het voertuig en is daarmee (mede)verantwoordelijk voor o.a. verkeersovertredingen, WA-verzekering en APK. Maar de tenaamstelling alleen betekent niet dat deze houder ook echt de eigenaar is. Iemand kan jou een auto ter beschikking stellen en op jouw naam zetten zonder de eigendom over te dragen. Je krijgt dan wel de boetes en betaalt de verzekering, maar je bent geen eigenaar.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 12 mei 2025 @ 15:11:29 #29
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_217610298
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:38 schreef Mr.Chippie het volgende:

[..]
Ik denk niet dat hij zo gehecht is om het 7 a 8 voudige van 10K te betalen om de auto daar te besturen. Het importeren en bezitten van een auto in Singapore is onbetaalbaar.
Vergunning voor 10 jaar kost een ton. Prijzig inderdaad, maar in die 10 jaar heeft de vriend van TS al 3 miljoen binnen geharkt.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_217610349
Ik zou me niet druk maken om gevolgen voor die vriend, maar des te meer om gevolgen voor jou. Jij bent verantwoordelijk voor alle kosten, boetes en jaarlijks onderhoud en dat mag jij gaan terugvorderen van je vriend. Ik zou onder geen enkel beding een auto op mijn naam zetten voor iemand anders, daar kan alleen maar gezeik van komen.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_217610832
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:56 schreef descon het volgende:

[..]
Overigens zoals ik de werkcultuur in Singapore kan herinneren is daar weinig tijd om ff een aantal maanden in NL te gaan zitten. Helemaal op het niveau van dit soort salarissen.
Het kan eventueel een 'tenured professor' aan een goede universiteit zijn. Dat is ongeveer dat salaris en dan heb je redelijk ruime vakanties in vergelijking met het bedrijfsleven. Of dat dan 'enkele maanden' per jaar zijn, weet ik niet en betwijfel ik.

Er is echter nog iets anders vreemds met dat terugkeer verhaal. OP geeft aan dat de emigrant vrijwel geen banden met Nederland meer heeft. Wat moet hij in hemelsnaam enkele maanden per jaar in Nederland? Met of zonder auto. Ik heb nog nooit van een emigrant gehoord die 3 maanden per jaar terugkeert naar Nederland. Over het algemeen focust een emigrant zich op het opbouwen van een nieuw leven in z'n nieuwe vaderland.
pi_217610874
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 16:23 schreef jaco het volgende:
Met of zonder auto. Ik heb nog nooit van een emigrant gehoord die 3 maanden per jaar terugkeert naar Nederland. Over het algemeen focust een emigrant zich op het opbouwen van een nieuw leven in z'n nieuwe vaderland.
Dit is dan ook een arbeidsmigrant. Drie maanden is dan wel wat veel maar arbeidsmigranten in NL gaan ook regelmatig en lang vakantie vieren in hun vaderland.

OK, deze vriend verdient wel iets meer dan een aspergesteker maar verder is het natuurlijk wel het zelfde idee.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  maandag 12 mei 2025 @ 16:32:39 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217610900
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 16:31 schreef 215 het volgende:

[..]
Dit is dan ook een arbeidsmigrant. Drie maanden is dan wel wat veel maar arbeidsmigranten in NL gaan ook regelmatig en lang vakantie vieren in hun vaderland.

OK, deze vriend verdient wel iets meer dan een aspergesteker maar verder is het natuurlijk wel het zelfde idee.
Met wat voor seizoensarbeid kun je in Singapore 3 ton per jaar verdienen?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 mei 2025 @ 17:08:42 #34
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_217611307
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:01 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Tsja ... is natuurlijk wel een legitieme zorg. Ik snap het wel dat hij het goed wil regelen. En wat is er mis met Singapore? Is een topland hoor.
Niks, als het je leuk lijkt gewoon doen. Maar het zou niks voor mij zijn.
pindazakje
pi_217612424
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 15:06 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Dat is dus niet waar, tennaamstelling maakt je niet de eigenaar. Daar ben ik helaas op een minder leuke manier achter gekomen.
[..]

Heb je nog een interessant verhaal dat mij wellicht nog wijzer kan maken?

Moet mijn vriend dan iets ondertekenen bijv. met zijn vader (of met mij), waaruit blijkt dat zijn vader niet de eigenaar is? Ik heb het gegoogled en als hij zomaar de auto aan zijn vader zou schenken, zou zijn vader namelijk ook belasting moeten betalen. Niet dat iemand dat merkt maar goed.
Mja
pi_217612441
Die vriend van mij moet straks minimaal een paar weken per jaar in Nederland zijn voor werk. In principe krijgt hij dan een huurauto tot zijn beschikking, maar hij wil daar dan ook nog vakantie aan vastplakken. Uiteindelijk kom je dan dus op een paar maanden uit.
Mja
pi_217612492
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 15:17 schreef FransDeens het volgende:
Ik zou me niet druk maken om gevolgen voor die vriend, maar des te meer om gevolgen voor jou. Jij bent verantwoordelijk voor alle kosten, boetes en jaarlijks onderhoud en dat mag jij gaan terugvorderen van je vriend. Ik zou onder geen enkel beding een auto op mijn naam zetten voor iemand anders, daar kan alleen maar gezeik van komen.
Dit dus, niet doen
pi_217612541
quote:

[..]
Is jou vriend zo’n gelukzoeker, dat jij daar mee omgaat.
pi_217613179
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 19:23 schreef TAmaru het volgende:
Die vriend van mij moet straks minimaal een paar weken per jaar in Nederland zijn voor werk. In principe krijgt hij dan een huurauto tot zijn beschikking, maar hij wil daar dan ook nog vakantie aan vastplakken. Uiteindelijk kom je dan dus op een paar maanden uit.
Je gelooft zelf toch niet dat dit klopt he? :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217613246
quote:
99s.gif Op maandag 12 mei 2025 20:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Je gelooft zelf toch niet dat dit klopt he? :{
waarom niet?
Mja
pi_217613480
quote:
Zou ik niet doen. Wie zegt dat die auto 10k opbrengt straks? Kan zomaar minder zijn en dan is er een restant schuld vanuit jou aan hem vanwege een auto die je voor hem op jouw naam had staan.

Zet dan in die schuldbekentenis dat hij die auto krijgt, los van wat die t.z.t. waard is.
pi_217613496
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 19:22 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Heb je nog een interessant verhaal dat mij wellicht nog wijzer kan maken?

Moet mijn vriend dan iets ondertekenen bijv. met zijn vader (of met mij), waaruit blijkt dat zijn vader niet de eigenaar is? Ik heb het gegoogled en als hij zomaar de auto aan zijn vader zou schenken, zou zijn vader namelijk ook belasting moeten betalen. Niet dat iemand dat merkt maar goed.
Jep, auto gekocht van iemand, een kleine aanbetaling gedaan en het kenteken papier meegekregen om de auto over te schrijven (was jaren gelden voordat het allemaal digitaal kon) Afgesproken om de auto het weekend erop op te komen halen. Bij aankomst bleek de auto opgehaald te zijn door de ex die beweerde dat het zijn auto was. Dit kon hij aantonen met een factuur van de aanschaf van de auto een jaar daarvoor. Zonder nieuwe auto terug naar huis, volgende dag naar de rdw gegaan (zit 300 meter van mijn werk) en gevraagd hoe dat zat. Daar gaven ze aan dat als hij (de ex) kan aantonen dat het zijn auto is (hij betaalde de verzekering en kon aantonen dat hij de auto gekocht had) dan is het juridisch zijn auto. Hij weigerde de auto af te staan/verkopen tenzij ik meer betaalde voor de auto waardoor het uiteindelijk er maar op neer kwam dat ik de auto terug over moest schrijven naar hem.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_217613774
quote:

"Het levert problemen op met de verzekering" ... bij alle verzekeringen al gevraagd? Bijv. de situatie uitgelegd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217673293
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 20:59 schreef blomke het volgende:

[..]
"Het levert problemen op met de verzekering" ... bij alle verzekeringen al gevraagd? Bijv. de situatie uitgelegd?
Zou jij zo'n situatie willen verzekeren waarin mensen de gekste constructies bedenken?
pi_217674504
quote:
99s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:25 schreef bijdehand het volgende:
Er klopt echt iets niet aan het verhaal in de OP :')
Het Singapore verhaal klopt van geen kanten, maar de OP lijkt wel daadwerkelijk geinteresseerd in de gevolgen van die auto op zijn naam zetten.

Ik denk dat de ware reden te beschamend is om te vermelden. Bijvoorbeeld, OP heeft een flink bedrag aangeboden gekregen om dit te doen. Of het gaat om een vriend, die door omstandigheden (faillissement, rechtszaak, oid) geen auto op zijn naam kan of wil hebben.
pi_217675355
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 01:00 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Zou jij zo'n situatie willen verzekeren waarin mensen de gekste constructies bedenken?
De auto staat grotendeels inde stalling; alleen als TS' vriend terugkomt wordt erin gereden. Gering risico.

Overigens twijfel ik aan de goede bedoelingen, in die zin heb je wel gelijk: als verzekering niet aan beginnen als je ook maar even denkt dat het verhaal niet deugt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217675576
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 05:20 schreef jaco het volgende:

[..]
Het Singapore verhaal klopt van geen kanten, maar de OP lijkt wel daadwerkelijk geinteresseerd in de gevolgen van die auto op zijn naam zetten.

Ik denk dat de ware reden te beschamend is om te vermelden. Bijvoorbeeld, OP heeft een flink bedrag aangeboden gekregen om dit te doen. Of het gaat om een vriend, die door omstandigheden (faillissement, rechtszaak, oid) geen auto op zijn naam kan of wil hebben.
Ik snap niet wat precies het probleem is met het Singapore-verhaal, maar goed.
Mja
pi_217675968
Hoezo vraagt hij z’n werkgever niet gewoon wat hij het beste kan doen? Een werkgever die z’n werknemer voor 300k naar Singapore laat gaan kan hier vast wel bij helpen
pi_217682192
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:04 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik snap niet wat precies het probleem is met het Singapore-verhaal, maar goed.
Waarom je naar Singapore gaat om daar kapitalen te verdienen en vervolgens hier een 35 jaar oud blik wilt aanhouden.
pi_217682382
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 19:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Waarom je naar Singapore gaat om daar kapitalen te verdienen en vervolgens hier een 35 jaar oud blik wilt aanhouden.
Geloof me, dit is niet zomaar een 35 jaar oud blikkie ;)
Mja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')