Ja, er zijn wel een aantal zekere qualifiers, en ook een paar als Georgië, Montenegro, Letland en Ierland voor wie het heel lastig wordt. Maar de groep Griekenland, Denemarken, Tsjechië, Armenië, dat zit allemaal op de rand van net wel-net niet door.quote:
Ik vind het heel erg leuk gedaanquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:08 schreef NailQueen het volgende:
Luxemburg zou best eens een shocking NQ kunnen worden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:31 schreef Greys het volgende:
Wat een schattige staging van Luxemburg! Dat poppenhuis is prachtig.
En ik moet het toch hardop zeggen:
Dit zou nog weleens het jaar kunnen worden dat Israël wint. Ik wil het niet want het gaat enórm veel gedoe geven en ik wil het ook al helemaal niet om obvious reasons *gebaart weids richting Gaza vol afschuw* maar ik ga me er geestelijk een beetje op voorbereiden.Als dat wint. Dan hebben we 2 kut jaren op een rij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Je moet er echt niet aan denken.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als dat wint. Dan hebben we 2 kut jaren op een rij.![]()
Dit zou nog weleens het jaar kunnen worden dat Israël wint. Ik wil het niet want het gaat enórm veel gedoe geven en ik wil het ook al helemaal niet om obvious reasons *gebaart weids richting Gaza vol afschuw* maar ik ga me er geestelijk een beetje op voorbereiden.Nou dit is een angst die ik al een tijdje heb. Vorig jaar was de televote ook belachelijk hoog. Dit nummer zit ook beter in elkaar dan Hurricane vorig jaar. Als het een ander land was geweest was Hurricane niet eens in de finale beland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er is geen inzending waar je als 'tegen actie' op kunt stemmen.
Ze is ook zeker niet een héél goede zangeres.. Maar het bizar aanstekelijke refreintje (het zit al weken in m'n hoofd, ongewenst haha) en de staging en haar schattigheid zullen het denk ik wel de finale in frommelen. Net aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:32 schreef NailQueen het volgende:
Ik dacht bij Luxemburg iets vals te horen maar het is gewoon de kwaliteit van de snippet. Vandaar de shocking NQ. Maar het voelt wel als een hit or miss.
Aan de andere kant had Israël toen meer politieke medestanders dan dat ze nu hebben, dus ik weet niet of ze weer zo'n hoge televote halen. Ergens hoop ik ook misschien dat het gebeurt. Het zou natuurlijk funest zijn voor het esf, maar laat het de EBU dan maar oplossen. Zij wilden zich zo graag in allerlei moeilijke bochten wringen om Israël erbij te houden, succes ermee.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Nou dit is een angst die ik al een tijdje heb. Vorig jaar was de televote ook belachelijk hoog. Dit nummer zit ook beter in elkaar dan Hurricane vorig jaar. Als het een ander land was geweest was Hurricane niet eens in de finale beland.
En er is geen inzending waar je als 'tegen actie' op kunt stemmen.
Dit zou nog weleens het jaar kunnen worden dat Israël wint. Ik wil het niet want het gaat enórm veel gedoe geven en ik wil het ook al helemaal niet om obvious reasons *gebaart weids richting Gaza vol afschuw* maar ik ga me er geestelijk een beetje op voorbereiden.Dit ziet er gewoon goed uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Moet je je voorstellen dat Claude het laatste refrein op zo’n ding zingt, met die vuurregen op de achtergrond. En het dan donker wordt en hij de outro doet en er een plaatje van hem en mini-Claude op de achtergrond verschijnt.![]()
Nou ja, wij hebben bloemen van de Xenos. Ook mooi.)
Ik heb overigens meer Noa Kirel-vibes bij de uitstraling van Israël. Ik denk ook een vergelijkbare uitslag, maar dan met < 100 van de jury en < 300 van het publiek, waardoor ze dus punten tekort komen voor de winst.De Sahara is zonder meer erg droog.
Als je ziet hoeveel televotes ze vorig jaar kregen... en ik denk dat dit lied meer mensen gaat aanspreken dan dat van vorig jaar. 🫣 De staging vind ik ook mooier.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:38 schreef Em31 het volgende:
Kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk, maar ik vind dat soort nummers dan ook altijd vreselijke zeiknummers waar ik sowieso niet veel mee heb.
Kunnen we geen inzameling starten dat wij in 2026 5 ton klaar hebben liggen voor zo’n staging?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit ziet er gewoon goed uit:
[ afbeelding ]
(Moet je je voorstellen dat Claude het laatste refrein op zo’n ding zingt, met die vuurregen op de achtergrond. En het dan donker wordt en hij de outro doet en er een plaatje van hem en mini-Claude op de achtergrond verschijnt.![]()
Cola door m'n neus naar buiten.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:43 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik hoop heel hard dat je gelijk hebt.quote:Ik heb overigens meer Noa Kirel-vibes bij de uitstraling van Israël. Ik denk ook een vergelijkbare uitslag, maar dan met < 100 van de jury en < 300 van het publiek, waardoor ze dus punten tekort komen voor de winst.
Sterker nog, na wat ze ons vorig jaar geflikt hebben gun ik het ze ook wel.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:42 schreef d_elise het volgende:
[..]
Aan de andere kant had Israël toen meer politieke medestanders dan dat ze nu hebben, dus ik weet niet of ze weer zo'n hoge televote halen. Ergens hoop ik ook misschien dat het gebeurt. Het zou natuurlijk funest zijn voor het esf, maar laat het de EBU dan maar oplossen. Zij wilden zich zo graag in allerlei moeilijke bochten wringen om Israël erbij te houden, succes ermee.
AVROTROS heeft minstens ¤ 30 miljoen in kas. Inzameling is niet nodigquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:45 schreef Pisces29 het volgende:[..]
Kunnen we geen inzameling starten dat wij in 2026 5 ton klaar hebben liggen voor zo’n staging?
quote:De Songfestivaldeelname in Stockholm 2016 kostte een half miljoen euro, bevestigt AVROTROS. Van dat bedrag ging 250.000 euro naar de EBU voor de uitzendrechten. Dat deel wordt betaald door de NPO uit publieke middelen. Daar krijgen ze drie uitzendingen voor terug. De rest, een kwart miljoen euro, legt AVROTROS zelf bij. Dat geld komt uit eigen middelen; de programmabladen en de ledencontributie.
Bron NRC
De precieze geldstromen ken ik niet. Deze uitgaande kende ik ook van toen, maar dat is het. Maar ik twijfel er niet aan dat het ESF per saldo een zeer lucratieve handel is voor Avrotros. Anders hadden ze na de vernedering van vorig jaar immers niet meteen besloten om hoe dan ook weer mee te doen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:40 schreef NLpop het volgende:
[..]
AVROTROS heeft minstens ¤ 30 miljoen in kas. Inzameling is niet nodig![]()
Ze investeren best goed in onze deelname. In 2016 was het alles bij elkaar een half miljoen. Dat zal inmiddels met inflatie enzo wel over het miljoen zijn. De helft daarvan betaalt AVROTROS uit eigen middelen.
[..]
Ja het is ook eigenlijk best goedkoop, als je ziet wat ze krijgen voor dat geld, drie grote avondvullende shows met hoge productiewaarde, grote betrokkenheid publiek, hoge kijkcijfers, wekenlange media-aandacht, enz.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 22:46 schreef Fred_B het volgende:[..]
De precieze geldstromen ken ik niet. Deze uitgaande kende ik ook van toen, maar dat is het. Maar ik twijfel er niet aan dat het ESF per saldo een zeer lucratieve handel is voor Avrotros. Anders hadden ze na de vernedering van vorig jaar immers niet meteen besloten om hoe dan ook weer mee te doen.
Ik begin zo nog bijna nieuwsgierig naar dit nummer te worden maar ik zet m’n eigen variant op Whamageddon gewoon door.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:38 schreef Em31 het volgende:
Kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk, maar ik vind dat soort nummers dan ook altijd vreselijke zeiknummers waar ik sowieso niet veel mee heb.
Het is zo’n nummer waar de jury normaal wel wat punten voor over heeft, maar het publiek weinig om zou geven. We zouden het er niet over hebben als het van Noord-Macedonië was gekomen zeg maar.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:26 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik begin zo nog bijna nieuwsgierig naar dit nummer te worden maar ik zet m’n eigen variant op Whamageddon gewoon door.
Het is vooral ook een heel lui nummer, met het tweede couplet dat exact hetzelfde is als het eerst maar dan in het Frans (wat ook nogal random is). Dat stoort me eigenlijk nog het meest.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 06:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is zo’n nummer waar de jury normaal wel wat punten voor over heeft, maar het publiek weinig om zou geven. We zouden het er niet over hebben als het van Noord-Macedonië was gekomen zeg maar.
Zou op camera iets in het zand worden getoverd?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:53 schreef Momo het volgende:
🇫🇷 France
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsof Italië vindt dat jij er geweldig uitzietquote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:39 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind Italië er best wel matig uitzien. Maar dat vond ik bij Sanremo ook al.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |