abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217580836
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:45 schreef GeorgeM het volgende:
Ik vind wel dat Claude wat meer aan z’n uithoudingsvermogen had moeten doen (als hij dat niet gedaan heeft that is). Hij weet dat hij moet dansen en zingen. Ik neem aan dat hij al eerder heeft gemerkt dat hij dan buiten adem raakt? Het lijkt me toch dat je dat voor een groot deel kunt oplossen door te trainen.
Hij heeft veel hardgelopen, heeft hij paar keer gezegd bij interviews.
pi_217580884
Claude heeft allang laten zien hoe goed hij live ook is/kan. Maar ik vraag me af: mag je zo’n optreden nog veranderen op dit moment? Bijvoorbeeld minder dansen, ik zeg maar wat. Of staat het officieel vast? Kan mij voorstellen dat het moeilijk is iig dans én zang en uiteraard zenuwen + druk erbij.
  donderdag 8 mei 2025 @ 22:53:26 #178
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217580908
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:46 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Hij heeft veel hardgelopen, heeft hij paar keer gezegd bij interviews.
Ah okee, dan zullen het de zenuwen zijn inderdaad.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_217580911
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:45 schreef GeorgeM het volgende:
Ik vind wel dat Claude wat meer aan z’n uithoudingsvermogen had moeten doen (als hij dat niet gedaan heeft that is). Hij weet dat hij moet dansen en zingen. Ik neem aan dat hij al eerder heeft gemerkt dat hij dan buiten adem raakt? Het lijkt me toch dat je dat voor een groot deel kunt oplossen door te trainen.
Mensen onderschatten vaak hoe zwaar zo'n Eurovisie week is. Het zou me niks verbazen als hij echt wel zich goed heeft voorbereid maar als je er eenmaal bent wordt je 24/7 geleefd. Daar kun je niet voor trainen. Dat hij constant aan alle content maken mee doet is eigenlijk niet het meest verstandige want dat zuigt extra energie. En als je dan bijvoorbeeld dat filmpje ziet van hem en JJ op de hotelkamer dansend, hoe leuk ook, dat soort momenten zuigen ook enorm veel energie op, ook al voelt het misschien voor hem als iets gezelligs en bonding met collega artiesten.
Hij heeft wat dat betreft betere begeleiding nodig die hem echt beschermt. Nu hoop ik dat 'rehearsal-gate' bij Avro-Tros ze hebben wakker geschud en hem beter in bescherming nemen maar anders is zijn batterij leeg voor dat ie finale buhne betreed.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 22:54:47 #180
163650 Greys
pi_217580925
M'n geheugen laat me af en toe in de steek in alle esf chaos maar we hadden dit jaar wat liedjes daadwerkelijk gehoord die het uiteindelijk niet werden toch? Hoeveel ook alweer. Anouk weet ik, maar ook nog één of twee. Toen ik die hoorde (maar ook die van Anouk :@ ) had ik best wel het gevoel van 'misschien valt het toch helemaal niet mee wat er allemaal ingezonden wordt elk jaar en mag je blij zijn als er überhaupt één echt goed ESF-lied tussen zit.

Ben wel nog steeds benieuwd naar het lied van Numidia en Douwe Bob samen. Dat ze dat jaar Joost kozen kan ik alleen maar 100% toejuichen, ondanks hoe dat eindigde. Zou ze dat zelfde lied dus gewoon dan nog een keer inzenden en het daarom nooit uitgebracht hebben?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217580951
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:54 schreef Greys het volgende:
M'n geheugen laat me af en toe in de steek in alle esf chaos maar we hadden dit jaar wat liedjes daadwerkelijk gehoord die het uiteindelijk niet werden toch? Hoeveel ook alweer. Anouk weet ik, maar ook nog één of twee.
Wulf had er eentje uitgebracht!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 22:58:37 #182
163650 Greys
pi_217580968
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:53 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Mensen onderschatten vaak hoe zwaar zo'n Eurovisie week is. Het zou me niks verbazen als hij echt wel zich goed heeft voorbereid maar als je er eenmaal bent wordt je 24/7 geleefd. Daar kun je niet voor trainen. Dat hij constant aan alle content maken mee doet is eigenlijk niet het meest verstandige want dat zuigt extra energie. En als je dan bijvoorbeeld dat filmpje ziet van hem en JJ op de hotelkamer dansend, hoe leuk ook, dat soort momenten zuigen ook enorm veel energie op, ook al voelt het misschien voor hem als iets gezelligs en bonding met collega artiesten.
Hij heeft wat dat betreft betere begeleiding nodig die hem echt beschermt. Nu hoop ik dat 'rehearsal-gate' bij Avro-Tros ze hebben wakker geschud en hem beter in bescherming nemen maar anders is zijn batterij leeg voor dat ie finale buhne betreed.
Eens dat het zwaar is, maar dat zo'n jonge gast als Claude af en toe even plezier heeft met andere deelnemers dansend op een hotelkamer moet wel blijven kunnen vind ik. Voor hetzelfde geld was dat een kwartiertje en het was nog licht buiten (zag je door het raam toen ze het vanuit een andere hoek filmden daarna) dus niet midden in de nacht ofzo.
De Oostenrijkse jonge JJ die daar ook was wordt immers ook niet opgesloten op z'n kamer en de anderen ook niet. Er moeten ook wel pleziermomentjes zijn van even lekker lol en ontspannen. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 23:00:54 #183
163650 Greys
pi_217580993
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:57 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Wulf had er eentje uitgebracht!
Oh jaaaaa! Dank je. En nog eentje die we niet kenden had ook z'n lied bekend gemaakt volgens mij.

Maar het lied van Wulf was ook zeker niet beter dan dat van Claude. Hoe tof ik Wulf ook vind en van z'n stem hou, C'est La Vie was veel beter voor het Songfestival. :@ Nu je het zegt herinner ik me ook weer dat niemand hier zijn lied beter vond.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217581016
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:58 schreef Greys het volgende:

[..]
Eens dat het zwaar is, maar dat zo'n jonge gast als Claude af en toe even plezier heeft met andere deelnemers dansend op een hotelkamer moet wel blijven kunnen vind ik. Voor hetzelfde geld was dat een kwartiertje en het was nog licht buiten (zag je door het raam toen ze het vanuit een andere hoek filmden daarna) dus niet midden in de nacht ofzo.
De Oostenrijkse jonge JJ die daar ook was wordt immers ook niet opgesloten op z'n kamer en de anderen ook niet. Er moeten ook wel pleziermomentjes zijn van even lekker lol en ontspannen. O+
Ik ben het helemaal met je eens! Ik zeg ook niet zomaar 'stop daarmee', want het leven is zelden zwart-wit. Ik probeer alleen maar uit te leggen dat, net als bij alles, matiging belangrijk is. Dus als je merkt dat je energie begint af te nemen, is het goed om bij te sturen en bewuste keuzes te maken. Dus met andere woorden, iets meer gas terug nemen en hem dus beschermen als het nodig blijkt.
pi_217581020
Ik ben ook nog wel benieuwd welk lied Joost gemaakt had voor dit jaar als hij opnieuw mee zou doen. Dat hadden ze toch ook zo goed als af toch al?
pi_217581032
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 23:03 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik ben ook nog wel benieuwd welk lied Joost gemaakt had voor dit jaar als hij opnieuw mee zou doen. Dat hadden ze toch ook zo goed als af toch al?
FUCK the EBU was vast het concept voor de titel ;)
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 23:08:34 #187
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217581086
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:51 schreef Zonnige het volgende:
Claude heeft allang laten zien hoe goed hij live ook is/kan. Maar ik vraag me af: mag je zo’n optreden nog veranderen op dit moment? Bijvoorbeeld minder dansen, ik zeg maar wat. Of staat het officieel vast? Kan mij voorstellen dat het moeilijk is iig dans én zang en uiteraard zenuwen + druk erbij.
Er ligt een heel cameraplan dat al is ingediend is in maart. Dus heel veel zou je niet kunnen veranderen daaraan. De twee repetities zijn nu geweest, dan had je daar iets moeten aanpassen daaraan. Hierna zijn enkel generale repetities. Claude zal moeten meebewegen met de camera, hij zou eventueel iets minder strak kunnen dansen zodat het minder energie kost.
pi_217581117
Het nieuwe nummer van Douwe Bob, Funny, is binnen de 3 minuten. Maar het zou geen geschikt esf nummer zijn. Daarvoor is het wat aan de saaie kant :+

Bekijk deze YouTube-video

Mooi hoe zijn hondje alle aandacht steelt :D
  donderdag 8 mei 2025 @ 23:15:39 #189
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217581162
Anouk zit morgen bij VI.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 23:17:29 #190
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217581182
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 23:15 schreef GeorgeM het volgende:
Anouk zit morgen bij VI.
Zouden ze Claude gaan afbranden daar? Niet dat het uitmaakt want Johan Derksen vind vrijwel alles kut als het niet in zijn jaren 70 bubbel past.
pi_217581205
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 23:02 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal met je eens! Ik zeg ook niet zomaar 'stop daarmee', want het leven is zelden zwart-wit. Ik probeer alleen maar uit te leggen dat, net als bij alles, matiging belangrijk is. Dus als je merkt dat je energie begint af te nemen, is het goed om bij te sturen en bewuste keuzes te maken. Dus met andere woorden, iets meer gas terug nemen en hem dus beschermen als het nodig blijkt.
Je moet het ook niet overdrijven, zo zwaar is het ook weer niet. Hij hoeft maar één liedje te zingen, een paar keer... en dan weer een paar dagen niks. De gemiddelde artiest op wereldtournee doet een moord voor zo'n rustig schema.

Een Waylon of Douwe Bob kun je helemaal door de mangel halen, dan blijven ze wel zuiver zingen. Omdat het gewoon goede livezangers zijn. Claude is niet een zanger van dat kaliber, hij heeft een mooi stemgeluid maar minder controle over z'n stem. En dan gaat het dus ook wel eens fout, vermoeid of niet vermoeid.
pi_217581256
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 23:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je moet het ook niet overdrijven, zo zwaar is het ook weer niet. Hij hoeft maar één liedje te zingen, een paar keer... en dan weer een paar dagen niks. De gemiddelde artiest op wereldtournee doet een moord voor zo'n rustig schema.

Een Waylon of Douwe Bob kun je helemaal door de mangel halen, dan blijven ze wel zuiver zingen. Omdat het gewoon goede livezangers zijn. Claude is niet een zanger van dat kaliber, hij heeft een mooi stemgeluid maar minder controle over z'n stem. En dan gaat het dus ook wel eens fout, vermoeid of niet vermoeid.
ik denk dat het niet zoveel zin heeft om hier dieper op in te gaan – het lijkt er gewoon op dat je niet echt bekend bent met wat er allemaal komt kijken bij zo’n mega internationaal evenement als het Songfestival. Laten we het er gewoon op houden dat we het oneens zijn, maar ik denk in dit geval echt dat je er flink naast zit.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 23:30:36 #193
163650 Greys
pi_217581303
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 23:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Zouden ze Claude gaan afbranden daar? Niet dat het uitmaakt want Johan Derksen vind vrijwel alles kut als het niet in zijn jaren 70 bubbel past.
Ik hoop en denk dat Anouk zelf dat iig niet zal doen, Claude te kakken zetten. Die zal wellicht wel het proces afbranden en de commissie enzo, dat zij toch zeker geen live auditie hoeft te doen. Omdat ze weet dat velen dat haar eens zijn. Omdat ze weet dat 'experts' in de talkshows enige tijd geleden ook nog vonden dat ze blind voor Anouk moesten gaan en 'de arrogantie van zo'n commissie' dat ze dat niet deden.

(Ik zelf vond dat absoluut niet hoor want dat nummer dat ze nu had ingezonden is nogal bewerkt zoals iemand hier al zei, dusdanig dat ik dat als commissie ook echt wel ff live had willen horen, gewoon om horen hoe dat lied live klinkt en overkomt, ook al weet iedereen dat ze kan zingen. Ilse deed ook gewoon live auditie.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 23:45:17 #194
163650 Greys
pi_217581446
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 23:02 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Ik denk oprecht dat Claude hele goede begeleiding krijgt. Zei hij zelf ook vanaf het begin tenminste al in enkele interviews, dat er een heel fijn team is om hem heen. Ze zorgen echt wel dat niet Jan en Alleman daar bv interviews krijgen met hem, dat hij genoeg rust pakt en ook momenten los gelaten wordt om lekker plezier te hebben.

Qua vocalen vermoed ik zelf dat het geen kwestie is van oververmoeid ofzo. Meer van hoge energie en enthousiasme en dansen en zingen tegelijk en dat het dan weleens mis gaat met z'n adem en af en toe wat uit de bocht vliegen. De een heeft daar eerder last van dan de ander.

Wat blackswangreen zegt: Waylon kan je idd drie minuten lang op z'n kop op het podium laten hangen terwijl ze hem heen en weer laten gaan als een schommel en dan zingt ie waarschijnlijk nog zoals de radioversie, Douwe inderdaad ook, die hebben een veel meer ervaren stem en techniek, zijn ook ouder. Dat Claude dat (nog) niet heeft, dat altijd foutloos zingen, is helemaal geen schande om te constateren. Doet niks af aan hoe leuk het lied is en hoe leuk en goed hij is verder. Hij heeft weer andere kwaliteiten waarin hij dan weer wat beter is dan Waylon en Douwe. Hij staat daar immers niet voor niets als uitverkorene op het internationale podium! Heeft 'ie zelf verdiend. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217581476
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 23:26 schreef nik4ever het volgende:

[..]
ik denk dat het niet zoveel zin heeft om hier dieper op in te gaan – het lijkt er gewoon op dat je niet echt bekend bent met wat er allemaal komt kijken bij zo’n mega internationaal evenement als het Songfestival. Laten we het er gewoon op houden dat we het oneens zijn, maar ik denk in dit geval echt dat je er flink naast zit.
Er zijn musicalzangers die twee performances op een dag doen, van een hele musical. Dat is toch veel zwaarder, kom op zeg.
pi_217581570
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 23:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Er zijn musicalzangers die twee performances op een dag doen, van een hele musical. Dat is toch veel zwaarder, kom op zeg.
Ook met een publiek van 183 miljoen mensen? Volgens mij is de klap mentaal echt gigantisch zwaar om nog niet eens in 3 minuten als artiest in je uppie een héél land te moeten vertegenwoordigen op het Eurosong festival. Dat kan je niet echt vergelijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jauke op 09-05-2025 00:30:51 ]
pi_217581605
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 00:19 schreef Jauke het volgende:

[..]
Ook met een publiek van 183 miljoen mensen? Volgens mij is de klap mentaal echt gigantisch zwaar om nog niet eens in 3 minuten als artiest in je uppie een héél land te moeten vertegenwoordigen op het Eurosong festival. Dat kan je niet echt vergelijken.
Denk je niet dat musicalsterren dezelfde spanning voelen voor een volle zaal mensen die speciaal voor hen gekomen zijn en een duur kaartje betaald hebben? 1600, 16000, 160 miljoen (anonieme mensen die ze niet kennen).... dat maakt het verschil niet. Wat wél verschil maakt is of er überhaupt mensen zijn die op dat moment naar je kijken (afgezien technische staf). Dat geeft je namelijk adrenaline.... waarop je tot veel meer in staat bent dan op een repetitie.
pi_217581609
Ik kwam deze post tegen. Ook wel een goede reminder ;)

twitter

twitter
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 08:28:25 #199
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217582621
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 23:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik hoop en denk dat Anouk zelf dat iig niet zal doen, Claude te kakken zetten. Die zal wellicht wel het proces afbranden en de commissie enzo, dat zij toch zeker geen live auditie hoeft te doen. Omdat ze weet dat velen dat haar eens zijn. Omdat ze weet dat 'experts' in de talkshows enige tijd geleden ook nog vonden dat ze blind voor Anouk moesten gaan en 'de arrogantie van zo'n commissie' dat ze dat niet deden.

(Ik zelf vond dat absoluut niet hoor want dat nummer dat ze nu had ingezonden is nogal bewerkt zoals iemand hier al zei, dusdanig dat ik dat als commissie ook echt wel ff live had willen horen, gewoon om horen hoe dat lied live klinkt en overkomt, ook al weet iedereen dat ze kan zingen. Ilse deed ook gewoon live auditie.)
Dat laatste ben ik met je eens :Y Ik vind dat je gewoon een lijn moet trekken: iedereen wel, of iedereen niet. In dit geval hadden er ook heel veel andere artiesten moeite gedaan, die kun je toch niet allemaal aan de kant zetten voor Anouk :?

En een lied heeft live ook gewoon een andere beleving dan op plaat, dát moment wil je ook gewoon meepakken. Je wilt zien wat een nummer doet, kijken of het zich ook straks op het grote podium groot houdt.

Als ze ooit besluiten weer voor Anouk te gaan (heel eerlijk; voor mij zou het niet hoeven). Dan hoop ik toch echt dat ze dat duidelijk van tevoren aankondigen want als andere inzender zou ik me héél lullig voelen als ik door allerlei hoepeltjes moet springen en dan te verliezen van iemand die dat niet hoeft. (En ik vind er ook wel wat van qua inzet dat Anouk dat niet meer nodig vindt :P )

Niet helemaal een eerlijke vergelijking, daarom even in de spoiler _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_217582858
Ik zag dat de BBC ook de twee halve finales gaat uitzenden, dat hebben ze nooit eerder gedaan toch ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')