abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 21:37:57 #151
163650 Greys
pi_217580080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:00 schreef NLpop het volgende:

[..]
Dat deel stond onder het kopje 'ambitie':

"De selectiecommissie streeft naar een inzending met bij voorkeur een eigentijdse, maar in elk geval authentieke sound. Een song die in staat is in een competitie te overleven. Door een Nederlandse artiest die op onderscheidende wijze, in welk genre dan ook, een eigen persoonlijke song en zo mogelijk een persoonlijk verhaal wil en kan uitdragen."
Voor 2025 en 2026 zag/zie ik dat er iig gelukkig niet meer staan, dat van dat persoonlijke. Of kijk ik daar nou drie keer overheen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 21:40:31 #152
163650 Greys
pi_217580105
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:30 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
:D

Ik gooi hem er weer in: kunnen jij en @:cee niet zingen? *O*
Ik zing volle zalen leeg!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217580180
Merol moet volgend jaar gewoon gaan met een banger.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 21:47:12 #154
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_217580185
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:46 schreef Nexum het volgende:
Lijkt me prima, krijgt @Momo haar geile pakjes er gratis bij
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_217580248
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:37 schreef Greys het volgende:[..]
Voor 2025 en 2026 zag/zie ik dat er iig gelukkig niet meer staan, dat van dat persoonlijke. Of kijk ik daar nou drie keer overheen.
Nee, maar het zijn nog steeds belangrijke criteria, dat weten we toch. De leden van de commissie zeggen dat ook: het persoonlijke verhaal, de reis van Claude. Ik vind dat ook mooi. Ik vind het persoonlijk prachtig dat we als Nederland, in het huidige maatschappelijke en politieke klimaat, een voormalig vluchteling sturen, die perfect geïntegreerd is, en trots op ons land. Dat vind ik mooi. Ik vind Claude een toffe keuze. Alleen ik heb twijfels over het volledige selectieproces.
pi_217580270
quote:
Merol levert tegenwoordig ook niet meer haar beste werk af eigenlijk. Blijkbaar heeft Numidia die plaat van vorig jaar bewust op de plank laten liggen voor een nieuwe poging. Of misschien vindt Davina eindelijk haar ESF-hit :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217580277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Merol levert tegenwoordig ook niet meer haar beste werk af eigenlijk. Blijkbaar heeft Numidia die plaat van 2 jaar geleden bewust op de plank laten liggen voor een nieuwe poging. Of misschien vindt Davina eindelijk haar ESF-hit :P
Ik wacht al sinds 2013 op een diva banger van Nederland. Wanneer krijg ik eindelijk eens mijn zin? :(
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_217580302
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:53 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik wacht al sinds 2013 op een diva banger van Nederland. Wanneer krijg ik eindelijk eens mijn zin? :(
Aan onze diva-banger zal ook wel de spruitjeslucht met heupwiegende backingvocals hangen uiteindelijk
pi_217580317
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:52 schreef TheVulture het volgende:[..]
Merol levert tegenwoordig ook niet meer haar beste werk af eigenlijk. Blijkbaar heeft Numidia die plaat van vorig jaar bewust op de plank laten liggen voor een nieuwe poging. Of misschien vindt Davina eindelijk haar ESF-hit :P
Bij Davina begin ik een Trijntje-syndroom.te ervaren. Net zo lang wachten tot het eigenlijk te laat is.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 21:58:14 #160
163650 Greys
pi_217580327
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:50 schreef NLpop het volgende:

[..]
Nee, maar het zijn nog steeds belangrijke criteria, dat weten we toch. De leden van de commissie zeggen dat ook: het persoonlijke verhaal, de reis van Claude. Ik vind dat ook mooi. Ik vind het persoonlijk prachtig dat we als Nederland, in het huidige maatschappelijke en politieke klimaat, een voormalig vluchteling sturen, die perfect geïntegreerd is, en trots op ons land. Dat vind ik mooi. Ik vind Claude een toffe keuze. Alleen ik heb twijfels over het volledige selectieproces.
Ik vind het in elk geval tóch best nogal belangrijk dat die woorden weg zijn bij 'de inzending is geopend'.
Want dan heb je kans dat je dus meer inzendingen krijgt zoals die van Joost vorige keer. En als er zo'n inzending bij zit durven ze die (als die goed genoeg is) dus wel gewoon te kiezen blijkbaar. Gelukkig.

Heb jij echt het gevoel dat er potentiële winnaars zijn blijven liggen die wel ingezonden waren? Zelf heb ik dat eerlijk gezegd nog steeds niet. Mijn gevoel blijft zeggen dat we die potentiële winnaars dan al lang hadden gehoord. Hetzij door een teleurgestelde inzender die zegt 'hoor dan, dit had ik en dit kozen ze niet, dom he' of door een plotse hit die alsnog uitgebracht wordt waarvan dan later wordt gezegd 'jaaaa dit hadden ze dus kunnen hebben op het Songfestival!' oid.

Is volgens mij echt nog nooit gebeurd. De paar liedjes die later bekend werden als inzending (zoals die van Anouk nu) vonden we eigenlijk nooit een betere keuze achteraf toch.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 22:00:54 #161
163650 Greys
pi_217580348
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:57 schreef NLpop het volgende:

[..]
Bij Davina begin ik een Trijntje-syndroom.te ervaren. Net zo lang wachten tot het eigenlijk te laat is.
Ze schelen 23 jaar in leeftijd, Davina heeft nog wel even hoor wat dat betreft haha.

De Poolse inzending van dit jaar is geloof ik 52 trouwens, maar dat is toch wel heel andere koek wat daar op het podium staat dan Trijntje. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217580374
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Ze schelen 23 jaar in leeftijd, Davina heeft nog wel even hoor wat dat betreft haha.

De Poolse inzending van dit jaar is geloof ik 52 trouwens, maar dat is toch wel heel andere koek wat daar op het podium staat dan Trijntje. 😅
Zeg dat, die zou zo'n scheurjurk tot op de klit nog even een paar steken verder open zetten en dat rouwlapje uit d;r punani spuwen als grande finale :P
  donderdag 8 mei 2025 @ 22:06:18 #163
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217580388
quote:

[..]

Is wel echt uitzonderlijk, je geeft die vrouw een jaar of 40 als je haar zou zien.
pi_217580424
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 21:58 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vind het in elk geval tóch best nogal belangrijk dat die woorden weg zijn bij 'de inzending is geopend'.
Want dan heb je kans dat je dus meer inzendingen krijgt zoals die van Joost vorige keer. En als er zo'n inzending bij zit durven ze die (als die goed genoeg is) dus wel gewoon te kiezen blijkbaar. Gelukkig.

Heb jij echt het gevoel dat er potentiële winnaars zijn blijven liggen die wel ingezonden waren? Zelf heb ik dat eerlijk gezegd nog steeds niet. Mijn gevoel blijft zeggen dat we die potentiële winnaars dan al lang hadden gehoord. Hetzij door een teleurgestelde inzender die zegt 'hoor dan, dit had ik en dit kozen ze niet, dom he' of door een plotse hit die alsnog uitgebracht wordt waarvan dan later wordt gezegd 'jaaaa dit hadden ze dus kunnen hebben op het Songfestival!' oid.

Is volgens mij echt nog nooit gebeurd. De paar liedjes die later bekend werden als inzending (zoals die van Anouk nu) vonden we eigenlijk nooit een betere keuze achteraf toch.
Dan denk ik meteen aan Burning Daylight :D Ik denk dat er echt wel betere opties waren.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 22:11:17 #165
163650 Greys
pi_217580428
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Is wel echt uitzonderlijk, je geeft die vrouw een jaar of 40 als je haar zou zien.
[ afbeelding ]
Echt prachtig vind ik haar! _O_

Leeftijd zegt dus inderdaad niet bij iedereen iets als inzending, er hangt absoluut geen spruitjeslucht om de Poolse diva. En ze is ook nog eens zo léuk! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 22:12:47 #166
163650 Greys
pi_217580439
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:10 schreef NLpop het volgende:

[..]
Dan denk ik meteen aan Burning Daylight :D Ik denk dat er echt wel betere opties waren.
Hmjah, dat zou kunnen!
Maar waar zijn ze dan, die liedjes?
Als ze daadwerkelijk ESF-winnaar waardig waren (of zelfs top 10 ofzo) zouden ze toch alsnog wel uitgebracht worden, het voelt zo onlogisch

Zeker in het jaar van Mia en Dion zou ik als artiest die een beter lied had ingezonden dat wel durven laten horen. Omdat de kans echt best heel groot leek dat hele NL het daadwerkelijk echt beter hadden gevonden. Vrij veilig in dat jaar. 😅 Maar wie weet was het echt het beste dat was ingezonden en was het een heel mager jaar.

[ Bericht 17% gewijzigd door Greys op 08-05-2025 22:38:27 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217580470
quote:

[..]

Justyna is echt vrouw van allure. Daar staat echt een diva _O_
pi_217580510
quote:

[..]

Is helemaal waar. Gaat niet om leeftijd, maar moment in carrière. Het lijkt erop dat Davina wacht op 'het juiste moment', tot het in haar carrière past. Dat vind ik wat gecalculeerd. Komt op mij over alsof ze het nu te riskant vindt. Trijntje had ook niet echt een overtuiging en gedrevenheid vanuit zichzelf, maar wilde het pas doen na Anouk, Ilse en Waylon.

Justyna, ja geweldig!
  donderdag 8 mei 2025 @ 22:28:28 #169
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217580607
quote:
Volgens mij is hier gezegd dat zij ook niet altijd toonvast is?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 22:36:37 #170
163650 Greys
pi_217580715
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:20 schreef NLpop het volgende:

[..]
Is helemaal waar. Gaat niet om leeftijd, maar moment in carrière. Het lijkt erop dat Davina wacht op 'het juiste moment', tot het in haar carrière past. Dat vind ik wat gecalculeerd. Komt op mij over alsof ze het nu te riskant vindt. Trijntje had ook niet echt een overtuiging en gedrevenheid vanuit zichzelf, maar wilde het pas doen na Anouk, Ilse en Waylon.

Justyna, ja geweldig!
Oh zo bedoel je! Ja eens, als het echt puur om het moment in haar carrière gaat.

Al kan het bij Davina ook een gevalletje 'ik doe dit gewoon alléén als ik het gevoel heb dat ik een winnend lied heb en dat heb ik nog niet'. En in dat geval zou ik het alleen maar verstandig vinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 22:39:11 #171
163650 Greys
pi_217580735
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zeg dat, die zou zo'n scheurjurk tot op de klit nog even een paar steken verder open zetten en dat rouwlapje uit d;r punani spuwen als grande finale :P
_O-

Waarheid du jour.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 8 mei 2025 @ 22:40:34 #172
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217580754
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:20 schreef NLpop het volgende:

[..]

Justyna, ja geweldig!
Davina heeft gezegd dat ze het juiste (perfecte) lied nog niet heeft.

Edit: ik zie dat Greys dit al heeft gepost. Ze heeft dit ook letterlijk gezegd.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_217580763
Ik denk dat ze die 'eisenlijst' voor het insturen van een liedje vooral gebruiken om het nodige kaf van het koren te kunnen scheiden en daar ook naar kunnen verwijzen als makers om een toelichting vragen nadat ze zijn afgewezen. Maar als er echt een banger binnenkomt die niet aan de meeste eisen voldoet, maar zeker competiewaardig is, dan komt die echt wel bovenaan favorietenlijstjes van de selectiecommissieleden hoor.
  donderdag 8 mei 2025 @ 22:45:04 #174
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217580812
Ik vind wel dat Claude wat meer aan z’n uithoudingsvermogen had moeten doen (als hij dat niet gedaan heeft that is). Hij weet dat hij moet dansen en zingen. Ik neem aan dat hij al eerder heeft gemerkt dat hij dan buiten adem raakt? Het lijkt me toch dat je dat voor een groot deel kunt oplossen door te trainen.
George Michael
pi_217580821
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:45 schreef GeorgeM het volgende:
Ik vind wel dat Claude wat meer aan z’n uithoudingsvermogen had moeten doen (als hij dat niet gedaan heeft that is). Hij weet dat hij moet dansen en zingen. Ik neem aan dat hij al eerder heeft gemerkt dat hij dan buiten adem raakt? Het lijkt me toch dat je dat voor een groot deel kunt oplossen door te trainen.
Denk dat er ook een stuk zenuwen bij komt kijken, nu is dat ook niet perse een geruststelling als je dat tijdens een repetitie al hebt :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')