abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217582923
Zouden Anouk en Douwe Bob het volgend jaar weer proberen? Ze proberen het nu 2x op een rij.
  Moderator vrijdag 9 mei 2025 @ 09:04:39 #202
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217582934
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 08:53 schreef TLC het volgende:
Ik zag dat de BBC ook de twee halve finales gaat uitzenden, dat hebben ze nooit eerder gedaan toch ?
Volgens mij op BBC 2 of 3.
De finale op BBC 1 met Graham Northon.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217582970
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 22:54 schreef Greys het volgende:

Ben wel nog steeds benieuwd naar het lied van Numidia en Douwe Bob samen. Dat ze dat jaar Joost kozen kan ik alleen maar 100% toejuichen, ondanks hoe dat eindigde. Zou ze dat zelfde lied dus gewoon dan nog een keer inzenden en het daarom nooit uitgebracht hebben?
quote:
Het liedje waarmee Numidia destijds auditeerde, ligt nog op de plank en brengt ze bewust nog niet uit. "Want misschien zou ik het nog kunnen gebruiken voor als ik opnieuw wil meedoen. Dat was echt een powerhousetrack. Sommige mensen hadden er een beetje een Disney-vibe bij." Volgens de zangeres zit er "een hele heftige climax" in.

Bron
Klinkt overigens niet als een duet.
C’est Davie :o)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 09:28:33 #204
163650 Greys
pi_217583066
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 09:14 schreef Dave het volgende:

[..]
[..]
Klinkt overigens niet als een duet.
Met 'samen' bedoelde ik dat hij het met haar had geschreven. Het lied was van hen samen maar zij zou het zingen inderdaad!

https://www.televizier.nl(...)iciAAAA.YAAAAAAAAAAA
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 09:32:43 #205
163650 Greys
pi_217583097
Douwe had dat jaar zelf een lied geschreven en ingezonden én iets later nog eentje met Numidia samen geschreven die zij dan zou gaan zingen. Nadat ze samen in De Beste Zangers zaten. En die van hem samen vond hij zelf veel beter voor het ESF dan die van hem zelf. Ja zo zat het. :D

quote:
Opvallend detail: Douwe stuurde dit jaar ook een eigen nummer in voor het liedjesfestijn, maar daar wil hij best vanaf zien. "Ik zond dat nummer in voordat we dit hadden gemaakt, maar wetende dat we deze song hebben... Ik zou mezelf als kandidaat terugtreken om Numidia te laten shinen daar."
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 9 mei 2025 @ 09:50:43 #206
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217583191
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 16:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Anouk verspeelde kans op deelname songfestival door auditie te weigeren: ‘Vonden we niet nodig’

Premium artikel, maar met de bevestiging dat dat 'Where the mind goes' haar songfestivalnummer was.
De achterlijk arrogante Anouk die doodleuk een all-inclusive boekte toen ze eigenlijk had moeten optreden met haar nummer. En maar klagen dat ze het toch weer niet geworden is. Erg mooi.
Antifa
pi_217583248
Anouk zei eerder dat ze de keuze voor Claude wel begreep: “Het is heel veilig, geen gevaar. Het is gewoon een heel leuk, vrolijk nummer.”.

Ik denk dat ze hem echt niet zal afzeiken. Ook vanwege Claudes achtergrond. Ik denk dat Anouk daar wel respect en gevoel voor heeft.
pi_217583269
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:00 schreef NLpop het volgende:
Anouk zei eerder dat ze de keuze voor Claude wel begreep: “Het is heel veilig, geen gevaar. Het is gewoon een heel leuk, vrolijk nummer.”.

Ik denk dat ze hem echt niet zal afzeiken. Ook vanwege Claudes achtergrond. Ik denk dat Anouk daar wel respect en gevoel voor heeft.
Vanavond zit ze bij VI dus we zullen het zien.
pi_217583304
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:[..]
Vanavond zit ze bij VI dus we zullen het zien.
Ja, ben benieuwd. Ik hoorde eerder twijfels of ze überhaupt veel zal kletsen. Ze zal niet aan de hoofdtafel zitten, dus dan zou ze op een kruk aan de bar moeten. Wellicht doet ze alleen haar optreden en een kort praatje om de kaartverkoop van haar ZiggoDome concerten te promoten.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 10:11:43 #210
163650 Greys
pi_217583310
We zagen net de foto's van het vallende zand van Frankrijk in het repetitietopic en als vallend zand wél mag on stage maar vallend water niet voor NL heeft Pim vast wel iets anders tofs daarvoor in de plaats bedacht en zoals @Arizona ook zei daar in dat topic 'misschien krijgen wij wel vallende bloemblaadjes'. Zou wel enigszins passen bij de omschrijving van de live blog over 'overal bloemen en ze lijken bijna de zaal in te komen'. Dus misschien zijn ze niet alleen overal op de LED en de vloer maar ook in de lucht.

(Een mens mag hopen! O+ )

(Al is zand wél iets makkelijker te vangen in een opvangbak dan fladderende blaadjes, zand 'spettert' alsnog ook wel dus wie weet.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217583335
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:11 schreef Greys het volgende:
We zagen net de foto's van het vallende zand van Frankrijk in het repetitietopic en als vallend zand wél mag on stage maar vallend water niet voor NL heeft Pim vast wel iets anders tofs daarvoor in de plaats bedacht en zoals @:Arizona ook zei daar in dat topic 'misschien krijgen wij wel vallende bloemblaadjes'.

(Al is zand wél iets makkelijker te vangen in een opvangbak dan fladderende blaadjes, zand 'spettert' alsnog ook wel dus wie weet.)
Ik durf niet te hopen! Iets verrassends en indrukwekkends zou idd heel mooi zijn. Vooral na de reacties op de eerste beelden.

Pim had nog geprobeerd een oplossing te vinden, een bak die het water zou opvangen. Ik vermoed dat Frankrijk wel zoiets heeft dat het zand opvangt, waardoor er weinig tijd nodig is voor cleanup. Er zit ook een spiegel onder in verwerkt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 10:20:11 #212
163650 Greys
pi_217583351
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:15 schreef NLpop het volgende:

[..]
Ik durf niet te hopen! Iets verrassends en indrukwekkends zou idd heel mooi zijn. Vooral na de reacties op de eerste beelden.

Pim had nog geprobeerd een oplossing te vinden, een bak die het water zou opvangen. Ik vermoed dat Frankrijk wel zoiets heeft dat het zand opvangt, waardoor er weinig tijd nodig is voor cleanup. Er zit ook een spiegel onder in verwerkt.
Ja, maar voor NL mocht water water dus óók niet met opvangbak. En zand wel, kennelijk. Ergens best gek. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217583442
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:20 schreef Greys het volgende:[..]
Ja, maar voor NL mocht water water dus óók niet met opvangbak. En zand wel, kennelijk. Ergens best gek. :D
Vind ik ook. Frankrijk heeft met Alexandra Redde-Amiel een hele sterke, eigenwijze HoD die weet wat ze wil, en ze zijn natuurlijk Big 5. Ik gun het ze ook wel dat ze een indrukwekkende, unieke staging hebben.

(Hoewel ik op Reddit alweer las dat fans van andere favorieten dit proberen weg te zetten als een rip-off van Saba vorig jaar)

Pim zei water omdat het mooie effecten zou geven met licht. Dat doet me trouwens denken aan een live optreden van Rihanna met Diamonds in de Britse X Factor jaren geleden. Dat gaf inderdaad een diamant-achtig effect met het licht, heel mooi.

Maar goed dat terzijde. Daarna zei Pim iets van er zijn andere trucjes mogelijk die ook mooi zijn. Ik ben een beetje bang dat ze genuanceerde lichteffecten en camera angles hebben bedacht die (te?) subtiel zijn. Te ingetogen, bescheiden, stemmig, sober.. daar vrees ik voor. Maar ik hoop dat het allemaal goed komt!
pi_217583485
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:11 schreef Greys het volgende:
We zagen net de foto's van het vallende zand van Frankrijk in het repetitietopic en als vallend zand wél mag on stage maar vallend water niet voor NL heeft Pim vast wel iets anders tofs daarvoor in de plaats bedacht en zoals @:Arizona ook zei daar in dat topic 'misschien krijgen wij wel vallende bloemblaadjes'. Zou wel enigszins passen bij de omschrijving van de live blog over 'overal bloemen en ze lijken bijna de zaal in te komen'. Dus misschien zijn ze niet alleen overal op de LED en de vloer maar ook in de lucht.

Die bloemblaadjes kunnen ook in 3D de huiskamers in worden geschoten op je scherm O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 10:59:59 #215
163650 Greys
pi_217583629
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die bloemblaadjes kunnen ook in 3D de huiskamers in worden geschoten op je scherm O+
Hij had wel wel over een technische trucendoos waar ze wat uit gingen halen (in Parool). Maar dat hebben we eerdere jaren gehoord dus ik durf niet te veel te hopen. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 11:14:23 #216
163650 Greys
pi_217583702
Dit is wat ik bedoel met 'het is altijd de schuld van Cornald volgens demense, ook als hij het goed doet'.

Rene van Eurovision in Concert neemt het even voor hem op. En terecht wmb.
Dat briefje van die Jan is idioterie ten top. 'Dankzij het ego van Cornald hebben we geen Anouk op het Songfestival'. Ja dahag. Dankzij het ego van Anouk én een minder lied van Anouk heb je geen Anouk op het Songfestival.

twitter

Hier het 'stuk'. :')

https://www.buttkicken.nl/2025/05/09/99-woorden-anouk-cornald/

En de stront die daar allemaal nog overheen komt in de reacties op X onder dat stuk van die Jan. Good lord.

[ Bericht 15% gewijzigd door Greys op 09-05-2025 11:21:18 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217583842
Jan Dijkgraaf is een irrelevante bejaarde grifter. Die schrijft klaagstukjes voor clicks; om er geld mee te verdienen. In zijn (rechtse azijnzeikers) bubbel is het populair om Cornald te bashen. Ze zien hem als elitair, enz. In werkelijkheid is Dijkgraaf meer elitair dan Cornald. Want Cornald leeft in het echte leven, komt overal en spreekt allerlei mensen, terwijl Dijkgraaf teruggetrokken op een boerderij zit, dag in dag uit, een volgevreten fulltime internet trol is.

Honderdduizend keer liever Cornald Maas, dan Jan Dijkgraaf.
pi_217583863
Ik ga eigenlijk niet uit van nog iets spectaculairs, bloemblaadjes, 3D, AR of wat dan ook.

Cornald heeft het nog wel over ‘een beeld’ in de finale, dat het publiek nog niet kent, dat is gewoon een foto van Claude’s moeder, klaar.

Hopelijk kunnen ze de camera shots nog wat finetunen, is Claude een beetje meer toonvast, dan wordt ‘t vast een mooi optreden.
C’est Davie :o)
pi_217583917
In de Noorse preview show Adresse Basel, waarin een vakjury alle liedjes beoordeelt, is Nederland als 2e geëindigd, achter Zweden en voor Oostenrijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 11:51:09 #220
163650 Greys
pi_217583945
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:45 schreef Fred_B het volgende:
In de Noorse preview show Adresse Basel, waarin een vakjury alle liedjes beoordeelt, is Nederland als 2e geëindigd, achter Zweden en voor Oostenrijk.
Netjes! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217584064
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:14 schreef Greys het volgende:

En de stront die daar allemaal nog overheen komt in de reacties op X onder dat stuk van die Jan. Good lord.
Laat me raden, het is allemaal woke en de blanke hetero's krijgen geen kans.

Al die boomers maar zeuren om Anouk maar haar muziek luisteren, ho maar. Omdat haar muziek gewoon ruk is. Maar ja, ze heeft zich uitgesproken tegen transgenders dus is ze nu een heldin. Het kan verkeren, eerst werd ze nog verketterd omdat ze anti-Zwarte Piet was.
pi_217584132
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Laat me raden, het is allemaal woke en de blanke hetero's krijgen geen kans.

Al die boomers maar zeuren om Anouk maar haar muziek luisteren, ho maar. Omdat haar muziek gewoon ruk is. Maar ja, ze heeft zich uitgesproken tegen transgenders dus is ze nu een heldin. Het kan verkeren, eerst werd ze nog verketterd omdat ze anti-Zwarte Piet was.
Ik vond dat nummer van anouk sowieso erg zwak en saai. Zal mij niet verbazen als dat een NQ was geworden. Anouk denkt ook dat ze het wel even doet allemaal. Birds was veel en veel beter.
pi_217584260
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:38 schreef Dave het volgende:

Cornald heeft het nog wel over ‘een beeld’ in de finale, dat het publiek nog niet kent, dat is gewoon een foto van Claude’s moeder, klaar.
Lekker Avrotros.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217584267
Eens met blackswangreen, HenkjeNL2, en anderen.

Ik vind het rockalbum van Anouk ook tegenvallen. Terwijl ik er hoge verwachtingen van had. Ik vind Thomas Azier (die de productie deed) geweldig. Maar weet niet.. ze zet de hele tijd zo'n hoog heliumstemmetje op. Wat blijkbaar in haar huidige fase past. En vind ook dat ze rare, lompe kleding draagt. Het zal wel trendy zijn, maar het spreekt me niet aan.

Ben jarenlang groot fan van Anouk geweest, ik zal haar ook altijd dankbaar blijven voor wat ze voor het Songfestival in Nederland gedaan heeft, dus ik wil haar verder niet afvallen. Maar ik vind de keuze voor Claude nog steeds de juiste!
pi_217584453
Weet niet of iemand dit al gepost heeft maar op de insta van radio veronica staat een gesprek met Pim.

(Weet zo even niet hoe ik dit kan posten)
pi_217584463
De NPO promo toont een dynamisch stukje uit Claudes repetitie snippet:

pi_217584499
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:05 schreef Mandy040986 het volgende:
Weet niet of iemand dit al gepost heeft maar op de insta van radio veronica staat een gesprek met Pim.

(Weet zo even niet hoe ik dit kan posten)
https://www.instagram.com/radioveronica/reel/DJbMTp-IeUP/
pi_217584565
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:07 schreef NLpop het volgende:

[ afbeelding ]
Hier lijkt het of zijn kunstgebit uit zijn mond valt, dus het zal toch afwachten zijn op dinsdag voor het totaalplaatje.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter vrijdag 9 mei 2025 @ 13:29:55 #230
87554 Cee
Welluk?
pi_217584575
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:35 schreef NLpop het volgende:
Jan Dijkgraaf is een irrelevante bejaarde grifter. Die schrijft klaagstukjes voor clicks; om er geld mee te verdienen. In zijn (rechtse azijnzeikers) bubbel is het populair om Cornald te bashen. Ze zien hem als elitair, enz. In werkelijkheid is Dijkgraaf meer elitair dan Cornald. Want Cornald leeft in het echte leven, komt overal en spreekt allerlei mensen, terwijl Dijkgraaf teruggetrokken op een boerderij zit, dag in dag uit, een volgevreten fulltime internet trol is.

Honderdduizend keer liever Cornald Maas, dan Jan Dijkgraaf.
Wat een heerlijke tekst. O+
pi_217584592
quote:

[ afbeelding ]
Ik krijg het helaas niet geopend. Heeft iemand nog een andere versie hiervan?
pi_217584602
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:35 schreef NLpop het volgende:

Ik vind het rockalbum van Anouk ook tegenvallen. Terwijl ik er hoge verwachtingen van had. Ik vind Thomas Azier (die de productie deed) geweldig. Maar weet niet.. ze zet de hele tijd zo'n hoog heliumstemmetje op. Wat blijkbaar in haar huidige fase past. En vind ook dat ze rare, lompe kleding draagt. Het zal wel trendy zijn, maar het spreekt me niet aan.

Ben jarenlang groot fan van Anouk geweest, ik zal haar ook altijd dankbaar blijven voor wat ze voor het Songfestival in Nederland gedaan heeft, dus ik wil haar verder niet afvallen. Maar ik vind de keuze voor Claude nog steeds de juiste!
Deed Thomas Azier haar album? :o

Als we het hebben over een artiest die ik ook nog wel eens zou willen zien gaan _O_
pi_217584615
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 11:38 schreef Dave het volgende:

Ik zet in op een vage schim op de LED die zijn moeder moet voorstellen, beetje zoals Trijntje ooit tegen die schaduw stond te Pannecoucken :D

Het blijft wel AVROTROS :+
pi_217584649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:32 schreef Aadrianus het volgende:[..]
Ik krijg het helaas niet geopend. Heeft iemand nog een andere versie hiervan?
Nee dit is een screenshot. Het staat niet online. Om de promo te zien moet je NPO1 kijken. Komt tussen programma's door.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:33 schreef TheVulture het volgende:[..]

Als we het hebben over een artiest die ik ook nog wel eens zou willen zien gaan _O_
Jaaa! graag
pi_217584663
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:41 schreef NLpop het volgende:

[..]
Nee dit is een screenshot. Het staat niet online. Om de promo te zien moet je NPO1 kijken. Komt tussen programma's door.
thanks. Het was me nog niet opgevallen op tv.
pi_217584665
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik zet in op een vage schim op de LED die zijn moeder moet voorstellen, beetje zoals Trijntje ooit tegen die schaduw stond te Pannecoucken :D

Het blijft wel AVROTROS :+
Toen we nog dachten dat die schimmen misschien wel iets met AR kon zijn. Inmiddels zijn we 10 jaar verder en blijven we soortgelijke hoop hebben na repetitiebeelden _O-
pi_217584673
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]

+1. Dit wens ik al jaren :D Vind hem heel erg eigenzinnig in zijn muziek, kan echt verrassend uit de hoek komen op het esf.
  vrijdag 9 mei 2025 @ 13:50:51 #238
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217584730
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 12:35 schreef NLpop het volgende:

Dat wat ze bij Eva deed kwam krampachtig op me over. Geen mooie nummers bovendien. Geen schande wmb dat ze niet naar het Songfestival gegaan is.
pi_217584734
quote:

[ afbeelding ]
Net teruggezocht, maar volgens mij zijn dit de beelden die we al kennen
pi_217584760
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:43 schreef aarontje112 het volgende:

[..]
Toen we nog dachten dat die schimmen misschien wel iets met AR kon zijn. Inmiddels zijn we 10 jaar verder en blijven we soortgelijke hoop hebben na repetitiebeelden _O-
_O-
pi_217584765
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 13:43 schreef d_elise het volgende:

[..]
+1. Dit wens ik al jaren :D Vind hem heel erg eigenzinnig in zijn muziek, kan echt verrassend uit de hoek komen op het esf.
Yup, al heeft hij niet zo'n likeable gezicht op beeld, dus een Musttii-scenario ligt wel op de loer :P
  vrijdag 9 mei 2025 @ 14:27:34 #242
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217585030
Bekijk deze YouTube-video
Pim met Ding a Dong podcast
pi_217585338
Wat een goed interview zeg. Dat hadden we echt even nodig!
pi_217585416
Ook leuk dat Marco het interview doet. Dat zie ik hem niet vaak doen :)
pi_217585588
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:27 schreef Momo het volgende:
Ik word hier heel erg rustig van. De bevestiging dat er goed over alles is nagedacht en het niet een beetje natte vingerwerk en geen 'laten we niet te veel uit de kast halen want dan wordt het te duur' is, dat stemt me goed. Er is een idee en alles is in het werk gezet om dat zo goed mogelijk uit te werken. Zoals ik Claude vanaf de eerste seconde in C'est la vie geloof, geloof ik ook Pim. Kom maar op, ik ben er klaar voor.

Aanvulling: Ik bedoel, hij lijkt me een ambitieuze jongen. Als je als regisseur de kans krijgt iets te bedenken voor zoiets groots en ambitieus als het ESF, dan doe je toch alles om daar iets gedenkwaardigs van te maken. En zo te horen heeft hij niet van AvroTros meegekregen dat hij er met de rem erop moest werken, omdat er geen budget is. Hij zet zijn handtekening onder dit totaalconcept. Als je later nog iets wilt betekenen in dit vakgebied, dan verkwansel je zoiets niet, lijkt me.

[ Bericht 6% gewijzigd door Aadrianus op 09-05-2025 17:08:32 ]
pi_217586132
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 10:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Hmm, dat zal het wel zijn. Ik ben doorgaans niet zo'n fan van 3d animaties op het scherm. Kan er goedkoop uitzien
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_217586466
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 14:27 schreef Momo het volgende:
Fijn interview! Aan het einde zegt hij “3 minuten later…” 😱
pi_217586490
Ik ben nog steeds aan het wachten op de grote verrassing in de act van Joost.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 9 mei 2025 @ 16:49:20 #249
163650 Greys
pi_217586569
Hij heeft het over 'het parcours dat Claude gaat afleggen op het podium' en een act die opvalt en anders is en daardoor memorabel. En het klinkt alsof we constant heel close bij Claude gaan blijven op het podium. Nog steeds heel benieuwd. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217586583
Inmiddels zit ik weer in het stadium van 'In Pim we trust'. *O* Zin in dinsdag! (En maandagavond weten we het natuurlijk ook al een beetje).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')