abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 mei 2025 @ 21:32:36 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_217570479
quote:
PVV overvallen door uitlatingen Veldkamp over Israël

Coalitiepartij PVV is boos dat zij niet vooraf geïnformeerd is over de brief die minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken vandaag heeft gestuurd aan EU-buitenlandchef Kaja Kallas. Dat melden bronnen rond de coalitie aan Nieuwsuur.

In die brief uit Veldkamp kritiek op Israël over het niet respecteren van mensenrechten en democratische principes. Die principes staan in een verdrag tussen Israël en de Europese Unie. De minister wil dat de EU een onderzoek naar naleving van het verdrag start.

Geen overleg
Meerdere bronnen melden dat de brief is verstuurd zonder overleg in de ministerraad. Er zou ook geen overleg hebben plaatsgevonden met PVV-ministers Reinette Klever (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp) en vicepremier Fleur Agema.

Alleen de politiek assistent van Klever zou gisteravond meegedeeld hebben gekregen dat er 'iets' aan zat te komen.

'Dubieuze rol'
Ook PVV-leider Geert Wilders was niet op de hoogte. Van Wilders is bekend dat hij volledig achter het beleid van Israël staat. Opvallend is dat hij zich vandaag op X rechtstreeks tot minister-president Schoof richt. "Waren alle ministers van alle partijen vooraf op de hoogte hiervan en stemden ze ermee in? Ligt er wel een besluit van de ministerraad aan ten grondslag?"

Binnen de PVV zou het verwijt klinken aan het adres van premier Schoof dat hij een 'dubieuze rol' heeft gespeeld, omdat juist de premier er op had moeten toezien dat ministers en partijleiders niet worden overvallen op gevoelige terreinen.

Regeerakkoord
Bronnen rond minister Veldkamp vinden dat verwijt onterecht. Daarbij wordt gewezen op passages in het regeerprogramma waarin juist is opgenomen dat het kabinet zelf invulling kan geven aan het buitenlandbeleid.

Zo staat er: "Waar mensenrechten en rechtsstaat ernstig geschonden worden, zoals bijvoorbeeld in Iran, Venezuela of Belarus, zal het kabinet zich uitspreken en actie ondernemen."

Specifiek over de situatie in de Gazastrook staat in het regeerprogramma dat het kabinet inzet "op verlichting van de ernstige humanitaire noden in de Gazastrook en vrijlating van alle gijzelaars".

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)veldkamp-over-israel
twitter

--------------------------------------------

Wilders weer in de paniekstand omdat iemand het waagt kritiek te hebben op z’n grote voorbeeld Netanyahu _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Forum Admin woensdag 7 mei 2025 @ 21:43:34 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217570586
Trek toch de stekker uit dit South Park kabinet joh.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217570695
ZIEDEND
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 7 mei 2025 @ 21:59:37 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217570701
Tja Geert, niet iedereen ziet die moslimvernietigingswens van jou en je vriendje Bibi zitten.
pi_217570712
Wilders :') wie neemt deze mongool nog serieus :')
  woensdag 7 mei 2025 @ 22:01:25 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217570727
Water nat
Gras groen
Wilders woedend
Vuur heet

:Z
Huilen dan.
pi_217570741
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:00 schreef augurk2025 het volgende:
Wilders :') wie neemt deze mongool nog serieus :')
Welke imbecielen in de kabinet is nog geloofwaardig?

Geen een.
Het is allemaal leugens en bedrog.
pi_217570773
Tijd voor een algemene ledenvergadering bij de PVV.

Oh, wacht... :')

Ach, misschien is Geert een penthouse in Oost-Jeruzalem beloofd door Bibi. Je weet nooit wat een politicus drijft tenslotte. :{
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217570781
Wilders brengt het meest strenge immigratiebeleid ooit in gevaar om een ander land te steunen dat nu openlijk genocide aankondigt.

Als je nog steeds denkt dat hij er voor de gewone Nederlander is, dan moet je je ogen heel rap openen.
pi_217571027
Geertje neem je rotzooi mee, oprotten met dit kabinet
  woensdag 7 mei 2025 @ 22:31:12 #11
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217571054
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 21:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Trek toch de stekker uit dit South Park kabinet joh.
Hoezo? Dit wilde Omtzigt toch met zijn 'extraparlementaire kabinet'?

Stropoppen op het pluche en dan Kamerlid spelen vanaf de zijlijn. Dat past Wilders perfect.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 7 mei 2025 @ 22:32:09 #12
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217571075
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:03 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Welke imbecielen in de kabinet is nog geloofwaardig?

Geen een.
Het is allemaal leugens en bedrog.
Zo, dat is nieuw.

:')
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 7 mei 2025 @ 22:33:17 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217571090
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoezo? Dit wilde Omtzigt toch met zijn 'extraparlementaire kabinet'?

Stropoppen op het pluche en dan Kamerlid spelen vanaf de zijlijn. Dat past Wilders perfect.
Veel lijken ze zich niet van Geert zijn Twitteruitbarstingen aan te trekken.

Nu ook weer zijn Israel-kroonjuweel de prullenbak in.
  woensdag 7 mei 2025 @ 22:34:32 #14
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217571107
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Veel lijken ze zich niet van Geert zijn Twitteruitbarstingen aan te trekken.

Nu ook weer zijn Israel-kroonjuweel de prullenbak in.
Met echte problematiek heeft het helaas niet veel te maken. Jammer wel.
pi_217571244
En dan zitten te zeiken dat de Jeugd verslaafd is aan Sociale Media :')

Wilders wilde meedoen vanaf de zijlijn, dus niet janken dat je af en toe wat mist omdat je afwezig bent om vervolgens in de digitale pen te klimmen om degene die wél aanwezig zijn en handelen te kapittelen.

<insert Clarkson 'Anyway...'-meme-plaatje>
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 7 mei 2025 @ 22:49:19 #16
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217571270
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:46 schreef Het_Bokje het volgende:
En dan zitten te zeiken dat de Jeugd verslaafd is aan Sociale Media :')

Wilders wilde meedoen vanaf de zijlijn, dus niet janken dat je af en toe wat mist omdat je afwezig bent om vervolgens in de digitale pen te klimmen om degene die wél aanwezig zijn en handelen te kapittelen.

<insert Clarkson 'Anyway...'-meme-plaatje>
Nouja, Wilders wilde wel regeren maar VVD en NSC wilden dat niet met hem. Dat zorgt voor de additionele frustratie.
pi_217571299
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:49 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Nouja, Wilders wilde wel regeren maar VVD en NSC wilden dat niet met hem. Dat zorgt voor de additionele frustratie.
ja, da's waar. En ik denk dat Wilders het achteraf/uiteindelijk wel best vind. Grootste partij, maar toch net niet met je kop op t publieke Hakblok en je kan je volledig op het PVV-orgel richten, omdat je het Kabinetsstandpunt niet hoeft uit te dragen.
  woensdag 7 mei 2025 @ 23:00:05 #18
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217571375
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:52 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
ja, da's waar. En ik denk dat Wilders het achteraf/uiteindelijk wel best vind. Grootste partij, maar toch net niet met je kop op t publieke Hakblok en je kan je volledig op het PVV-orgel richten, omdat je het Kabinetsstandpunt niet hoeft uit te dragen.
Eens. Daarom blijft ie ook redelijk stabiel in de zetels. Maar netto is hij straks wel uitgekakt. Helemaal niets klaargespeeld en regeren wordt hem niet meer.

Ik vind het zonde. Heb niet op hem gestemd maar vind de demografische verandering i.h.k.v asiel een zeer groot probleem in Nederland. Maar geen enkele andere partij gaat dat keihard (willen) aanpakken.
pi_217571381
Lekker gewerkt pikkies.
pi_217571494
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 21:59 schreef Hexagon het volgende:
Tja Geert, niet iedereen ziet die moslimvernietigingswens van jou en je vriendje Bibi zitten.
Overal waar moslims verschijnen heerst vrede?
pi_217571621
Vrij dubieus dat zoiets niet eerst in de ministerraad is besproken.
  woensdag 7 mei 2025 @ 23:36:12 #22
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217571743
Er zijn hier toch al genoeg topics over?

Is het verder reces ofzo, dat Wilders elke dag een woedende tweet moet produceren?
pi_217571871
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 23:00 schreef inslagenreuring het volgende:
Ik vind het zonde. Heb niet op hem gestemd maar vind de demografische verandering i.h.k.v asiel een zeer groot probleem in Nederland. Maar geen enkele andere partij gaat dat keihard (willen) aanpakken.
En flopshow Wilders kán dat niet aanpakken. Zelfs de meest rabiate vreemdelingenhater moet inmiddels toch ook wel door hebben dat Wilders alleen maar praatjes heeft? En ondertussen zijn er naast migratie nog tig andere issues die blijven liggen.
pi_217572246
Ik heb het gerucht gehoord dat de VVD nog graag de NAVO top wil halen, maar dat het dan snel klaar kan zijn met dit kabinet. Twee partners zijn uit elkaar gevallen en Greet kan alleen maar zeiken vanaf de zijlijn.
  donderdag 8 mei 2025 @ 07:43:35 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217572273
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 23:36 schreef VoMy het volgende:
Er zijn hier toch al genoeg topics over?

Is het verder reces ofzo, dat Wilders elke dag een woedende tweet moet produceren?
Het is meer rouwverwerking, dat zijn droomkabinet zelfs op Israël moet inbinden. Terwijl dat toch altijd lekker vrijblijvend was.
pi_217572289
Nedernationalisten die op deze zionist gestemd hebben :').
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_217572301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:07 schreef Glazenmaker het volgende:
Wilders brengt het meest strenge immigratiebeleid ooit in gevaar om een ander land te steunen dat nu openlijk genocide aankondigt.

Als je nog steeds denkt dat hij er voor de gewone Nederlander is, dan moet je je ogen heel rap openen.
Ik snapte het eerste jaar de reactie van Israël en vond de genocide roepers nogal extreem. Maar na de laatste maanden aan akties en de bijbehorende uitspraken lijkt het er idd steeds meer op dat het gebied etnisch gezuiverd gaat worden middels verplichte verhuizingen en een bezetting.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 mei 2025 @ 08:07:36 #28
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_217572371
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 23:19 schreef RotatoR het volgende:
Vrij dubieus dat zoiets niet eerst in de ministerraad is besproken.
De nieuwe bestuurscultuur van NSC.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_217572655
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 21:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ x ]

--------------------------------------------

Wilders weer in de paniekstand omdat iemand het waagt kritiek te hebben op z’n grote voorbeeld Netanyahu _O- _O- _O-
Ik heb in een land gewoond waar het afgleed naar een dictatuur. Iets wat we nu op herhaling zien in de VS. Ik post niet heel veel meer in dat topic omdat er in de huidige lijn weinig nieuws meer is dat tot een positieve verandering lijkt te komen.

Waar imho een 'poging om' iets te forceren is geweest van Wilders, was toen we die supportersrellen met Haifa publiek hadden en de PVV en de telegraaf dit aan het opkloppen waren. Toen Israel een soort reddingsoperatie wilde opzetten.

Er waren geluiden op de PVV-Israel tandem dat we de daders snel en hard moesten straffen. Later is het vuur daarin gelukkig wat gedoofd, maar het leek even een uitnodiging tot handhaving door Israel en beoordeling van Israelische zijde.

Ik begreep daarna de geluiden over dat ook hier de rechtsstaat onder druk staat. Ondanks dat we het in de scorelijstjes goed doen, moeten we de PVV geen vrijspel geven om dit soort beoordelingen uit te voeren.

De veerkracht van ons coalitiesysteem is gelukkig nog wel redelijk goed in deze tijden, maar we moeten er scherp op zijn dat we geen buitenlandse partijen toelaten die hier doen wat Wilders vindt dat we verzuimen te doen.
pi_217572676
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]
supportersrellen met Haifa publiek
Heet dat tegenwoordig zo.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_217572681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:44 schreef mackinac het volgende:

[..]
Heet dat tegenwoordig zo.
Heet wat tegenwoordig zo?
pi_217572789
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:45 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Heet wat tegenwoordig zo?
Je moet het wel iets van een pogrom noemen, anders worden de Fok-Gatekeepers bozig.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217572942
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 08:39 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik heb in een land gewoond waar het afgleed naar een dictatuur. Iets wat we nu op herhaling zien in de VS. Ik post niet heel veel meer in dat topic omdat er in de huidige lijn weinig nieuws meer is dat tot een positieve verandering lijkt te komen.

Waar imho een 'poging om' iets te forceren is geweest van Wilders, was toen we die supportersrellen met Haifa publiek hadden en de PVV en de telegraaf dit aan het opkloppen waren. Toen Israel een soort reddingsoperatie wilde opzetten.

Er waren geluiden op de PVV-Israel tandem dat we de daders snel en hard moesten straffen. Later is het vuur daarin gelukkig wat gedoofd, maar het leek even een uitnodiging tot handhaving door Israel en beoordeling van Israelische zijde.

Ik begreep daarna de geluiden over dat ook hier de rechtsstaat onder druk staat. Ondanks dat we het in de scorelijstjes goed doen, moeten we de PVV geen vrijspel geven om dit soort beoordelingen uit te voeren.

De veerkracht van ons coalitiesysteem is gelukkig nog wel redelijk goed in deze tijden, maar we moeten er scherp op zijn dat we geen buitenlandse partijen toelaten die hier doen wat Wilders vindt dat we verzuimen te doen.
Welk land?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 mei 2025 @ 09:44:49 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573047
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 21:59 schreef Hexagon het volgende:
Moslimvernietigingswens? Dit mag je wel even wat beter onderbouwen ..
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 22:07 schreef Glazenmaker het volgende:

Waar is de openlijke aankondiging van die genocide precies?
quote:
9s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je moet het wel iets van een pogrom noemen, anders worden de Fok-Gatekeepers bozig.
En wat lijkt jou een betere term voor een door Nederlandse moslims vooropgezette 'Jodenjacht'? Dat zijn de letterlijke woorden die zij zelf hebben gebruikt.

De grote vraag hier blijft ook waarom er vanuit progressief linkse hoek toch zo'n drang is om dit schandalige antisemitische geweld te bagatelliseren. Maar dat zal er natuurlijk wel aan liggen van wie het komt, dat waren moslims en die moeten koste wat het kost worden beschermd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 8 mei 2025 @ 09:46:36 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217573056
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:
er vanuit progressief linkse hoek toch zo'n drang is om dit schandalige antisemitische geweld te bagatelliseren
Wie doet dat?
Huilen dan.
  donderdag 8 mei 2025 @ 09:51:04 #36
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573086
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie doet dat?
Zowel de user Beathoven als de user xpompompomx.

De eerste verwijst naar het antisemitische geweld van afgelopen november in Amsterdam als 'supportersrellen met Haifa publiek' en de tweede komt er dan nog eens spottend overeen dat dit een 'pogrom' moet worden genoemd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217573189
Wilders :')

Juichen voor genocide.
Gelukkig doet zelfs in dat racistische kabinet genoeg dat nog niet.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:02:24 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217573192
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 09:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zowel de user Beathoven als de user xpompompomx.

De eerste verwijst naar het antisemitische geweld van afgelopen november in Amsterdam als 'supportersrellen met Haifa publiek' en de tweede komt er dan nog eens spottend overeen dat dit een 'pogrom' moet worden genoemd.
Oh.

Is dat alles -O- ?
Huilen dan.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:11:06 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573285
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oh.

Is dat alles -O- ?
Ik begrijp dat voor jou het bagatelliseren van antisemitisch geweld en antisemitisme dus volkomen normaal is?

Noted.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:12:21 #41
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217573296
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik begrijp dat voor jou het bagatelliseren van antisemitisch geweld en antisemitisme dus volkomen normaal is?

Noted.
Ik heb geen idee hoe je tot die conclusie komt, maar je noteert maar tot je een ons weegt.
Huilen dan.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:13:29 #42
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573307
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik heb geen idee hoe je tot die conclusie komt, maar je noteert maar tot je een ons weegt.
Ik ga af op wat jij hier post. Maar mooi staaltje gaslighting weer.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:15:13 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217573322
quote:

[..]

Dat is niet heel moeilijk. Blijkbaar is iedere vorm van geweld tegen de Gazanen geoorloofd, of ze nou Hamas-aanhangers zijn of niet. Dat lijkt vooral voort te komen uit het feit dat ze een bepaalde religie aanhangen die Geert niet leuk vind.
pi_217573347
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 07:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb het gerucht gehoord dat de VVD nog graag de NAVO top wil halen, maar dat het dan snel klaar kan zijn met dit kabinet. Twee partners zijn uit elkaar gevallen en Greet kan alleen maar zeiken vanaf de zijlijn.
Dan wordt de VVD weer afgestraft in de verkiezingen. Dat trucje hebben ze met Rutte de laatste keer ook uitgehaald. De dag voor het zomerreces het kabinet laten ploffen. Zo doorzichtig.
pi_217573350
quote:

[..]

Noted.
Ze worden steeds gestoorder, dit kan niet lang meer goed gaan in het westen met zulk hatelijk volk.
pi_217573376
quote:

[..]
Het is meer een algehele vernietigingswens inderdaad. Inclusief kinderen en hulpverleners.
pi_217573377
quote:

[..]
[..]
Waar is de openlijke aankondiging van die genocide precies?
[..]
En wat lijkt jou een betere term voor een door Nederlandse moslims vooropgezette 'Jodenjacht'? Dat zijn de letterlijke woorden die zij zelf hebben gebruikt.

De grote vraag hier blijft ook waarom er vanuit progressief linkse hoek toch zo'n drang is om dit schandalige antisemitische geweld te bagatelliseren. Maar dat zal er natuurlijk wel aan liggen van wie het komt, dat waren moslims en die moeten koste wat het kost worden beschermd.
Ik weet zeker dat jij de NOS liveblog van gisteren heb gezien, dus hou je niet van de domme.

Terugvechten tegen rellende hooligans is geen pogrom.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:21:14 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_217573388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat is niet heel moeilijk. Blijkbaar is iedere vorm van geweld tegen de Gazanen geoorloofd, of ze nou Hamas-aanhangers zijn of niet. Dat lijkt vooral voort te komen uit het feit dat ze een bepaalde religie aanhangen die Geert niet leuk vind.
De tragedie in Gaza is verworden tot een semantische discussie.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:22:12 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573393
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit argument maakt hij niet en er is ook helemaal niemand die zegt dat elke vorm van geweld tegen mensen in de Gazastrook geoorloofd is. Laat staan dat er dus een 'moslimvernietigingswens' zou zijn.

Wat velen daarentegen wél hebben gezegd is dat de groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1970 'de Palestijnen' zijn gaan noemen zich al decennialang niet zo netjes en vredig hebben opgesteld tegenover Joden en het enige Joodse land ter wereld en de huidige situatie een gevolg van hun eigen gedrag is en zij dit volledig aan zichzelf te danken hebben.

Het staat de Palestijnen elke minuut van elke dag vrij om de wapens neer te leggen en de overgebleven gijzelaars vrij te laten.
pi_217573406
quote:

[..]

Noted.
Er wordt nogal veel genoteerd door iedereen aan de anti-empathische zijde.

donderdag 8 mei 2025 @ 10:26:12 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573416
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:17 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ze worden steeds gestoorder, dit kan niet lang meer goed gaan in het westen met zulk hatelijk volk.
Het is zorgwekkend hoe delen van progressief links radicaliseren mbt dit conflict. Door alle anti-Israël propaganda wordt men steeds meer opgefokt en woester tegen alles dat Israëlisch en of Joods is. Je begint je ook steeds beter te begrijpen hoe het eerder in de geschiedenis kon gebeuren dat antisemitisme een grip op samenlevingen kon krijgen.
pi_217573425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:17 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dan wordt de VVD weer afgestraft in de verkiezingen. Dat trucje hebben ze met Rutte de laatste keer ook uitgehaald. De dag voor het zomerreces het kabinet laten ploffen. Zo doorzichtig.
Als je denkt dat de PVV hier beter uit gaat komen dan ben je blind. Ze brengen alleen incompetente losers en lossen niks op. BBB gaat gedecimeerd worden en met de VVD worden de bruggen verbrand en niemand anders is zo gek om nog ze met in een kabinet te stappen. 76 zetels gaan ze nooit halen.

Als er nieuwe verkiezingen komen wordt het gewoon weer 10 jaar schreeuwen vanaf de zijlijn om geld te verdienen aan loser Nederland.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:27:28 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217573430
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit argument maakt hij niet en er is ook helemaal niemand die zegt dat elke vorm van geweld tegen mensen in de Gazastrook geoorloofd is. Laat staan dat er dus een 'moslimvernietigingswens' zou zijn.
Nou als collectief uithongeren al geoorloofd is, dan kan ik me niet veel meer vormen van geweld bedenken die dan niet geoorloofd zouden zijn.

quote:
Het staat de Palestijnen elke minuut van elke dag vrij om de wapens neer te leggen en de overgebleven gijzelaars vrij te laten.
Nee, aangezien de top van Hamas dat besluit, die ergens veilig buiten Gaza zit en waar de gemiddelde Palestijn dus geen invloed op heeft. Dus het gros van die mensen kunnen geen gijzelaars vrijlaten, al zouden ze het willen.
pi_217573442
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je denkt dat de PVV hier beter uit gaat komen dan ben je blind. Ze brengen alleen incompetente losers en lossen niks op. BBB gaat gedecimeerd worden en met de VVD worden de bruggen verbrand en niemand anders is zo gek om nog ze met in een kabinet te stappen. 76 zetels gaan ze nooit halen.

Als er nieuwe verkiezingen komen wordt het gewoon weer 10 jaar schreeuwen vanaf de zijlijn om geld te verdienen aan loser Nederland.
Nee, de PVV komt er ook niet beter uit. Geen enkele van de vier regeringspartijen. Het CDA zal waarschijnlijk de grote winnaar worden, net als in 2002.
pi_217573456
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is zorgwekkend hoe delen van progressief links radicaliseren mbt dit conflict. Door alle anti-Israël propaganda wordt men steeds meer opgefokt en woester tegen alles dat Israëlisch en of Joods is. Je begint je ook steeds beter te begrijpen hoe het eerder in de geschiedenis kon gebeuren dat antisemitisme een grip op samenlevingen kon krijgen.
Als je wil weten waarom er zoveel Joden in Nederland zijn gedeporteerd in WO2 hoef je alleen dit topic maar door te lezen.
pi_217573458
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wat velen daarentegen wél hebben gezegd is dat de groep Arabieren die zichzelf sinds de jaren 1970 'de Palestijnen' zijn gaan noemen zich al decennialang niet zo netjes en vredig hebben opgesteld tegenover Joden en het enige Joodse land ter wereld en de huidige situatie een gevolg van hun eigen gedrag is en zij dit volledig aan zichzelf te danken hebben.

Palestijnen hebben een door Israël ondersteunde en tot zeer recent gefinancierde terroristische militie met wapens boven zich staan. Hoe moet een uitgehongerde vader zonder eigendom daarvan precies gijzelaars gaan bevrijden?
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:31:30 #57
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573468
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou als collectief uithongeren al geoorloofd is, dan kan ik me niet veel meer vormen van geweld bedenken die dan niet geoorloofd zouden zijn.
De Palestijnse terreurgroeperingen hebben enorme ladingen hulp achterovergeslagen. Waarom verdeeld men dit niet onder de bevolking? En waarom is het eigenlijk aan Israël om de Palestijnen van voedsel te voorzien?
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, aangezien de top van Hamas dat besluit, die ergens veilig buiten Gaza zit en waar de gemiddelde Palestijn dus geen invloed op heeft. Dus het gros van die mensen kunnen geen gijzelaars vrijlaten, al zouden ze het willen.
Wellicht hadden de Palestijnen zelf niet Hamas moeten verkiezen als hun politieke leiders. Hamas bestaat uit Palestijnen en we hebben kunnen zien hoeveel euforie en vreugde het opwekt als burgers kunnen meedoen in terrorisme jegens Israëliërs.

Moeten we beelden van 7 oktober 2023 er weer even bijhalen? Of de getuigenissen van vrijgekomen gijzelaars die van familie naar familie werden overgeheveld?
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:32:11 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217573472
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Palestijnen hebben een door Israël ondersteunde en tot zeer recent gefinancierde terroristische militie met wapens boven zich staan. Hoe moet een uitgehongerde vader zonder eigendom daarvan precies gijzelaars gaan bevrijden?
Precies, dat soort drogredeneringen worden volgehouden om iedere vorm van geweld te kunnen goedpraten.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:32:33 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217573477
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
Je begint je ook steeds beter te begrijpen hoe het eerder in de geschiedenis kon gebeuren dat antisemitisme een grip op samenlevingen kon krijgen.
Inderdaad.
Huilen dan.
pi_217573485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:29 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nee, de PVV komt er ook niet beter uit. Geen enkele van de vier regeringspartijen. Het CDA zal waarschijnlijk de grote winnaar worden, net als in 2002.
Ik ben benieuwd. De oppositie in Nederland is zeer zwak. Het kabinet is bezig met elkaar de tent uitvechten en de grootste oppositie partij is alleen bezig met zichzelf en of ze een nieuwe partij moeten starten. Het CDA is ook niet meer de partij uit 2002. De meeste vaste stemmers zijn volgens mij al overleden.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:33:54 #61
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573488
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Precies, dat soort drogredeneringen worden volgehouden om iedere vorm van geweld te kunnen goedpraten.
Het zijn geen drogredeneringen, het betreft de realiteit.
quote:

[..]
De Palestijnen hebben deze groep zelf verkozen en staan juichend in de straten als er gemartelde Israëliërs in pick-up trucks doorheen worden gereden. Een tijdje terug stonden ze nog juichend bij de kisten van de vermoorde Bibas familie.
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:32 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Inderdaad.
Nou, vertel ook zeker even hoe jij dit ziet dan ..
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:35:21 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217573514
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnse terreurgroeperingen hebben enorme ladingen hulp achterovergeslagen. Waarom verdeeld men dit niet onder de bevolking? En waarom is het eigenlijk aan Israël om de Palestijnen van voedsel te voorzien?
Israel heeft dat stuk land belegerd. Dus daarmee hebben ze het lot zelf in handen genomen. Als ze dan niks doorlaten is dat doelbewust uithongeren.

quote:
Wellicht hadden de Palestijnen zelf niet Hamas moeten verkiezen als hun politieke leiders. Hamas bestaat uit Palestijnen en we hebben kunnen zien hoeveel euforie en vreugde het opwekt als burgers kunnen meedoen in terrorisme jegens Israëliërs.
Volgens mij stond 7 oktober niet op een stemlbiljet uit 2006 waar unaniem voor gestemd zou zijn, dus dat zijn onzinredeneringen.

quote:
Moeten we beelden van 7 oktober 2023 er weer even bijhalen? Of de getuigenissen van vrijgekomen gijzelaars die van familie naar familie werden overgeheveld?
Nee, aangezien niemand vind dat dat oke was. Maar men vind de manier om dat aan te pakken zo mogelijk nog minder oke.
pi_217573527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb de Israëlische en Amerikaanse bronnen waaruit mijn verhaal blijkt al meerdere keren aan meneer Howard laten zien. Opeens heeft hij dan moeite met joodse stemmen geloven. Zolang er maar moslims vermoord kunnen worden houden we de oogkleppen op.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:37:28 #64
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217573533
Denken dat je een normale discussie met Howard kunt voeren is ook wel een beetje :')
pi_217573547
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het zijn geen drogredeneringen, het betreft de realiteit.
[..]
De Palestijnen hebben deze groep zelf verkozen en staan juichend in de straten als er gemartelde Israëliërs in pick-up trucks doorheen worden gereden. Een tijdje terug stonden ze nog juichend bij de kisten van de vermoorde Bibas familie.
[..]
Ah dus je kan geen antwoord geven. Wie had dat gedacht.

Iedereen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:41:39 #66
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573565
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Israel heeft dat stuk land belegerd. Dus daarmee hebben ze het lot zelf in handen genomen. Als ze dan niks doorlaten is dat doelbewust uithongeren.
[..]
Er is meer dan genoeg voedsel aanwezig, dat hebben de Palestijnse beleidsbepalers naar achter geslagen. Waarom verdelen die dat niet even onder de bevolking?
quote:
[..]
Volgens mij stond 7 oktober niet op een stemlbiljet uit 2006 waar unaniem voor gestemd zou zijn, dus dat zijn onzinredeneringen.
Het was ook in 2006 al duidelijk wat Hamas is. Waarom zou je daar vervolgens op stemmen? En de reden is dat er in de Palestijnse samenleving enorm veel antisemitisme zit en een drang voor geweld tegen Joden.
quote:
[..]
Nee, aangezien niemand vind dat dat oke was. Maar men vind de manier om dat aan te pakken zo mogelijk nog minder oke.
Die aanslagen lieten zien dat de Palestijnen terrorisme tegen Israël en Joden breed steunen, waar jij (en talloze anderen) jezelf voor de gek wilt houden dat er een groot verschil is tussen de Palestijnse terroristen en de Palestijnse burgers.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:46:34 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217573599
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een conflict dat al langer sleept dan jij en ik oud zijn platslaan tot "elke Palestijn is schuldig en Israël doet niks fout :( " om vervolgens ieder stapje van Israël richting het wegvegen van de Palestijnse bevolking goed te praten.
Huilen dan.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:49:01 #68
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217573624
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:30 schreef mackinac het volgende:

[..]
Als je wil weten waarom er zoveel Joden in Nederland zijn gedeporteerd in WO2 hoef je alleen dit topic maar door te lezen.
Inderdaad. De gewilligheid om een heel volk uit te roeien ten faveure van een superieur geachte andere groep leeft ook nu nog heel sterk.
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:51:56 #69
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573665
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:30 schreef mackinac het volgende:

[..]
Correct.

En genoeg die het zo weer zouden doen. Dit is zorgwekkend om te zien.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Inderdaad. De gewilligheid om een heel volk uit te roeien ten faveure van een superieur geachte andere groep leeft ook nu nog heel sterk.
Dit leeft voornamelijk binnen de contreien van Arabische moslims tegenover andere minderheden in deze regio. Israël (en voorheen de Joodse gemeenschappen hier) maar ook de Druze en Christen vormen daar goede voorbeelden van.

Waarom steun jij zulke mensen?
pi_217573749
quote:

[..]
[..]
[..]
Niet op het stembiljet nee, wel in het voorwoord van de hamas manifest;

quote:
Uit het voorwoord: Israël zal bestaan en blijven bestaan totdat de Islam het zal vernietigen, net zoals het anderen daarvoor heeft uitgewist” (De Martelaar, Imam Hassan al-Banna, ter nagedachtenis.)
Echt waarom doe je zo naïef?
  donderdag 8 mei 2025 @ 10:58:29 #71
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573755
quote:
7s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Een conflict dat al langer sleept dan jij en ik oud zijn platslaan tot "elke Palestijn is schuldig en Israël doet niks fout :( " om vervolgens ieder stapje van Israël richting het wegvegen van de Palestijnse bevolking goed te praten.
Er wordt helemaal niemand weggeveegd. Misschien moet je dus hier maar eens beginnen: waarom probeer je zulke leugens te verspreiden? Ten tweede, wat heeft dit te maken met antisemitisme dat grip krijgt op samenlevingen?
pi_217573765
Iedereen, behalve bepaalde users begrijpen wel dat tegen de acties van Netanyahu zijn niets te maken heeft met tegen het Israelische volk zijn of antisemitisme aanhangen. Zelfs uit Joodse hoeken is dat wel duidelijk.

En dat wanneer je hooligans zou aanpakken aan twee kanten, je niet eenzijdig met antisemitisme bezig bent. Politieke beslissingen hebben alleen een politieke kleur en politieke agressors moeten even tijdelijk aan de zijlijn qua sport.

Ik herdenk ieder jaar op 4 mei de miljoenen Joodse burgers die destijds door de orders van een gehaaide debiel zijn getransporteerd en vermoord. Maar waar ik dit jaar moeite mee heb is de dag erop vrijheid vieren. Vrijheid 'van' regeringen die mensen letterlijk als afval behandelen.

De PVV is een partij die links dingen belooft om radicale rechtse doelen te behalen en een op de NSB geinspireerd partijwapen voert om vervolgens Netanyahu te steunen.

pi_217573784
Ik ben benieuwd wat Israël gaat doen als Hamas zich overgeeft en alle gegijzelden weer thuis zijn.

Tot dan is dit een machtsstrijd van de langste adem. Wie geeft het eerst toe in deze humanitaire catastrofe, Israël of Hamas?

Of is het aan de rest van 'de wereld'? En gaat 'de wereld' hierin dan Israël aanpakken of Hamas?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_217573797
Het probleem is dat Wilders ideologisch pro-Israel is. Terwijl je het veel opportunischer moet bekijken. Het gaat om de geopolitieke banden, niet omdat jij als individu blijkbaar warme gevoelens krijgt bij een land.

Wilders zou als cuckold dienen, als hij daarna 5 sec met Netanyahu mag praten.
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:12:55 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217573897
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:00 schreef Beathoven het volgende:
Iedereen, behalve bepaalde users begrijpen wel dat tegen de acties van Netanyahu zijn niets te maken heeft met tegen het Israelische volk zijn of antisemitisme aanhangen. Zelfs uit Joodse hoeken is dat wel duidelijk.

En dat wanneer je hooligans zou aanpakken aan twee kanten, je niet eenzijdig met antisemitisme bezig bent. Politieke beslissingen hebben alleen een politieke kleur en politieke agressors moeten even tijdelijk aan de zijlijn qua sport.

Ik herdenk ieder jaar op 4 mei de miljoenen Joodse burgers die destijds door de orders van een gehaaide debiel zijn getransporteerd en vermoord. Maar waar ik dit jaar moeite mee heb is de dag erop vrijheid vieren. Vrijheid 'van' regeringen die mensen letterlijk als afval behandelen.

De PVV is een partij die links dingen belooft om radicale rechtse doelen te behalen en een op de NSB geinspireerd partijwapen voert om vervolgens Netanyahu te steunen.

[ afbeelding ]
Waarom bagatelliseer jij het antisemitische geweld van november vorig jaar in Amsterdam? Hier zijn nota bene verscheidene mensen voor veroordeeld en jij zet het weg als 'supportersrellen met Haifa publiek'.
pi_217574013
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom bagatelliseer jij het antisemitische geweld van november vorig jaar in Amsterdam? Hier zijn nota bene verscheidene mensen voor veroordeeld en jij zet het weg als 'supportersrellen met Haifa publiek'.
Waarom steun je voetbalhooligans?
pi_217574032
Als je een antisemitische leugen maar vaak genoeg herhaald wordt het vanzelf de waarheid zo blijkt.
pi_217574033
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wordt helemaal niemand weggeveegd. Misschien moet je dus hier maar eens beginnen: waarom probeer je zulke leugens te verspreiden? Ten tweede, wat heeft dit te maken met antisemitisme dat grip krijgt op samenlevingen?
"Er wordt helemaal niemand weggeveegd" :') waarom probeer je zulke leugens te verspreiden?

50.000+ doden (allemaal Hamas natuurlijk), de nog levenden in Gaza worden verplicht te verkassen. Nou moet je toch godverdomme eens ophouden met wegkijken en stoppen met het classificeren van feiten als 'Leugens!' als ze jouw narratief niet ondersteunen.

Tja, hoe zou het nou komen dat antisemitisme is toegenomen?
pi_217574089
- Kabinetscrisis dreigt door nieuwe Israël-koers: Wilders woedend op ‘zwakke minister’
- Wilders ook boos op minister Faber om uitstel intrekking spreidingswet
- WILDERS WOEDEND OP BALKENENDE NA BEDREIGINGEN
- Wilders en Veldkamp woedend over ‘lekken’
- Wilders woedend over vergelijking met NSB
- Wilders boos op hoogleraar Radboud:
- enz. enz.

Zal een cursus anger management voor de heer Wilders een oplossing zijn?
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:48:11 #80
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217574128
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:42 schreef klipper het volgende:
- Kabinetscrisis dreigt door nieuwe Israël-koers: Wilders woedend op ‘zwakke minister’
- enz. enz.

Dat is ook z'n hele insteek geweest. Lekker geen verantwoordelijkheid nemen maar aan de zijkant een beetje boos doen.
pi_217574185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:33 schreef mackinac het volgende:
Als je een antisemitische leugen maar vaak genoeg herhaald wordt het vanzelf de waarheid zo blijkt.
Wat is de leugen?
pi_217574226
quote:

[..]
1: Israel heeft tussen 1970 en 1980 de moslimbroederschap indirect gesteund. Als tegenwicht tegen de PLO. Vanuit de moslimbroederschap is Hamas ontstaan. Dus ja, Israel speelt mede een rol in de ontstaansgeschiedenis van Hamas. Maar dit is met zoveel situaties zo. Amerika en andere westerse landen hebben ook meerdere keren mujahideen-groepen (indirect) lopen steunen als tegenwicht tegen een vijand.

Dit alles neemt niet weg dat vanaf 2007 Hamas zelf verantwoordelijk is geweest voor hun vijandige houding jegens Israel en hun onderdrukking van de Palestijns-Gazaanse bevolking. Met 7 oktober 2023 als dieptepunt.

2: Die vader kan uiteraard niets doen. Hij en zijn familie zijn slachtoffer. Slachtoffer van Hamas.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:01:53 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217574249
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 10:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is meer dan genoeg voedsel aanwezig, dat hebben de Palestijnse beleidsbepalers naar achter geslagen. Waarom verdelen die dat niet even onder de bevolking?
Gezien Hamas een schurkenregime is.

Maar dan nog, als Israel een land belegert en niks doorlaat, dan kan een josti bedenken wat er na X-periode gebeurt. Hamas bepaalt slechts wie er als eersten dood zullen gaan.

quote:
Het was ook in 2006 al duidelijk wat Hamas is. Waarom zou je daar vervolgens op stemmen? En de reden is dat er in de Palestijnse samenleving enorm veel antisemitisme zit en een drang voor geweld tegen Joden.
Sommigen zullen zich vast door valse beloften hebben laten verleiden. Maar verder nog zijn er een hoop Gazanen zijn die niet op Hamas gestemd hebben. 1. omdat ze in 2006 niet 100% van de stemmen hadden 2. omdat een groot deel van de inwoners toen nog niet mocht stemmen of geboren was.

quote:
Die aanslagen lieten zien dat de Palestijnen terrorisme tegen Israël en Joden breed steunen, waar jij (en talloze anderen) jezelf voor de gek wilt houden dat er een groot verschil is tussen de Palestijnse terroristen en de Palestijnse burgers.
Nee jij houdt jezelf voor de gek dat iedere Palestijn blijkbaar 7 oktober steunt, om daarmee iedere vorm van geweld te kunnen rechtvaardigen.
pi_217574401
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Israel heeft tussen 1970 en 1980 de moslimbroederschap indirect gesteund. Als tegenwicht tegen de PLO. Vanuit de moslimbroederschap is Hamas ontstaan. Dus ja, Israel speelt mede een rol in de ontstaansgeschiedenis van Hamas. Maar dit is met zoveel situaties zo. Amerika en andere westerse landen hebben ook meerdere keren mujahideen-groepen (indirect) lopen steunen als tegenwicht tegen een vijand.

Dit alles neemt niet weg dat vanaf 2007 Hamas zelf verantwoordelijk is geweest voor hun vijandige houding jegens Israel en hun onderdrukking van de Palestijns-Gazaanse bevolking. Met 7 oktober 2023 als dieptepunt.

2: Die vader kan uiteraard niets doen. Hij en zijn familie zijn slachtoffer. Slachtoffer van Hamas.
1 Ook na 2007 heeft Israël op zijn minst bewust buitenlandse steun aan Hamas door laten gaan. En dan bedoel ik niet een EU water project of VN school, maar steun direct aan Hamas.

Hamas aan de macht was namelijk heel handig om nooit een twee staten plan uit te hoeven voeren.

En Israël is zelf ook niet bepaald onschuldig als het gaat om situaties creëren om boos over te worden voor de Palestijnse bevolking.

2 Hamas is niet organisch en zelfstandig zo groot geworden, dus zeker niet alleen slachtoffer van Hamas.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:20:29 #85
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217574420
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:59 schreef theunderdog het volgende:

[..].

Tenzij ze slachtoffer zijn van Israëls willekeurige salvo's op iedereen die beweegt, of Israëls bombardementen van wooneenheden, of Israëls bombardementen op ziekenhuizen, of Israëls uithongering van de Gazastrook.

Dan zijn ze slachtoffer van Israël.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:21:31 #86
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217574425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:34 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
"Er wordt helemaal niemand weggeveegd" :') waarom probeer je zulke leugens te verspreiden?

50.000+ doden (allemaal Hamas natuurlijk), de nog levenden in Gaza worden verplicht te verkassen. Nou moet je toch godverdomme eens ophouden met wegkijken en stoppen met het classificeren van feiten als 'Leugens!' als ze jouw narratief niet ondersteunen.
Nee hoor, 50,000 slachtoffers betreft het aantal dat de Palestijnse terroristen van Hamas stellen dat er zijn gevallen. Dat Israël verder probeert de restanten van terroristen (die nog altijd tientallen Israëliërs gegijzeld houden) uit te schakelen is begrijpelijk.

Maar het staat jou natuurlijk vrij om met een aantal goede argumenten te komen over waarom Israël nu zou moeten stoppen en de Palestijnse terreurbewegingen aan de macht laten en de tientallen gijzelaars in gevangenschap? Zeg het maar hoor ..
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:34 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Tja, hoe zou het nou komen dat antisemitisme is toegenomen?
Inderdaad, hoe komt dit? En ik zal je dit antwoord geven: dit komt omdat helaas te veel mensen dolgraag het volledige Joodse volk verantwoordelijk houden voor alles wat Israël doet. Waarbij men ook nog een koekblik aan leugens opentrekt.

En als zeer radicale politici zoals Ben-Gvir en Smotrich weer eens iets roepen, dan grijpt men dit maar wat graag beet om elke Jood van Buenos Aires tot New York en van Porto tot Melbourne hiervoor verantwoordelijk te houden en te demoniseren.

Dat heet dus antisemitisme.
pi_217574428
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
1 Ook na 2007 heeft Israël op zijn minst bewust buitenlandse steun aan Hamas door laten gaan. En dan bedoel ik niet een EU water project of VN school, maar steun direct aan Hamas.

Hamas aan de macht was namelijk heel handig om nooit een twee staten plan uit te hoeven voeren.

En Israël is zelf ook niet bepaald onschuldig als het gaat om situaties creëren om boos over te worden voor de Palestijnse bevolking.

2 Hamas is niet organisch en zelfstandig zo groot geworden, dus zeker niet alleen slachtoffer van Hamas.
1: haha, dit is helemaal mooi.

Israel heeft inderdaad niet vanaf 2007 al een blokkade gecreëerd zoals nu. Maar jij had graag gezien dat Israel al wat eerder was begonnen met humanitaire hulp tegenhouden?

2: Hamas is helemaal zelf verantwoordelijk voor hun misdaden.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:22:48 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217574440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De tweestatenoplossing is vijf keer afgewezen door de Palestijnen, niet door Israël.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:25:14 #89
117098 Hathor
Effe niet
pi_217574463
quote:
- enz. enz.

Of hij moet gewoon eens ophouden zijn bagger te spuien op social media, dat hoor je als politicus niet te doen imho. Net als Trump, das ook zo'n mafkees.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_217574509
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De tweestatenoplossing is vijf keer afgewezen door de Palestijnen, niet door Israël.
Bron ontbreekt.
pi_217574516
quote:

[..]
Mwau, ik zou zeggen 4 x.

VN-verdelingsplan, Camp David, Taba-onderhandelingen, het Annapolis-proces. Je had in 2009 nog dat Netanyahu aangaf voor een Palestijnse staat te zijn, maar dit was zodanig onevenredig dat ik het eigenlijk het enige moment vind dat het wel logisch is dat de Palestijnen daar niet mee akkoord gingen.
pi_217574533
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: haha, dit is helemaal mooi.

Israel heeft inderdaad niet vanaf 2007 al een blokkade gecreëerd zoals nu. Maar jij had graag gezien dat Israel al wat eerder was begonnen met humanitaire hulp tegenhouden?

2: Hamas is helemaal zelf verantwoordelijk voor hun misdaden.
Nee maar zakken geld voor de Hamas top doorlaten, terwijl je cement stopt is op zijn minst gek als je zegt terrorisme te willen stoppen.

En Israël op zijn minst mede verantwoordelijk voor het bestaan en relevant houden van Hamas.
pi_217574589
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee maar zakken geld voor de Hamas top doorlaten, terwijl je cement stopt is op zijn minst gek als je zegt terrorisme te willen stoppen.

En Israël op zijn minst mede verantwoordelijk voor het bestaan en relevant houden van Hamas.
1: Het geld dat naar Hamas ging, was voor humanitaire hulp. Er zijn inderdaad ook binnen Israel mensen die dat als een strategische fout zien. Ben het ermee eens. Maar confronteer je slechts met het feit dat die mensen dus vinden dat men toen al de humanitaire hulp veel meer had moeten blokkeren.

Tja...

2: Als tegenwicht tegen de PLO. Jazeker.
pi_217574830
quote:
- enz. enz.

Zijn achterban is ook permanent woedend op anderen over alles wat niet goed gaat in hun eigen leven, dus daarom herkennen zich ook zo goed in Geert.
pi_217575412
Echt, wie de staat Israël nog kan verdedigen na uitspraken van een minister over de totale vernietiging van de Gazastrook.. heeft echt een plaat voor zijn kop. De WOII-kaart kan je niet steeds weer spelen |:(
pi_217575463
quote:

[..]
Lekker roeptoeteren met onvolledige en misleidende informatie. Heb je ze doorgelezen? En kijk je ook kritisch naar de staat Israël?
pi_217576020
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:24 schreef Utopica het volgende:
Echt, wie de staat Israël nog kan verdedigen na uitspraken van een minister over de totale vernietiging van de Gazastrook.. heeft echt een plaat voor zijn kop. De WOII-kaart kan je niet steeds weer spelen |:(
Wat zou er dan precies moeten gebeuren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')