19:00 uurquote:
quote:Mocht de eerste stemronde van deze middag tot een doorbraak geleid hebben, zou er rond 17.30 uur witte rook te zien geweest moeten zijn.
Zo niet, gaan de kardinalen meteen over tot een nieuwe stemronde. Om 19.00 uur is er sowieso rook te zien: witte rook als er een paus is, zwarte rook indien niet.
Jaaaa!!!quote:
Jaaaaa!!!!!!! Wat een lieffiequote:
Wel dus.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:05 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100122106_cb27ff50
Nog geen nieuwe paus.
Dat dachten ze in 1978 ookquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:09 schreef Toefjes het volgende:
Gelukkig, zijn we daar ook weer voor een paar jaar vanaf.
Hij fikt nog wel ff door.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:12 schreef bloempje-moi het volgende:
En net op het moment dat mijn internet volledig vastloopt op een ander tabblad, hoor ik gejuich. Alsnog gemist.
Meestal binnen een paar keer stemmen. Bij de eerste ronde wordt wel duidelijk wie er sowieso af vallen en dan nog hooguit een paar ronden om steeds verder duidelijk te hebben wie het gaat worden. Stevig vasthouden aan een kandidaat die het niet gaat worden is dan niet erg nuttig.quote:
Witte rook!quote:Witte rook uit schoorsteen Sixtijnse Kapel, er is een nieuwe paus gekozen
De 133 kardinalen in Vaticaanstad hebben een nieuwe paus gekozen. Om 18.08 uur kwam er witte rook uit de schoorsteen van de Sixtijnse Kapel, het teken dat er een opvolger van de vorige maand overleden paus Franciscus is
WIe de nieuwe paus is, is nog niet bekend. Het conclaaf begon gistermiddag. In Vaticaanstad luiden de klokken nu en op beelden van het Sint-Pietersplein zijn juichende mensen te zien. Het plein staat vol gelovigen.
Bron: © https://nos.nl/artikel/25(...)-nieuwe-paus-gekozen
Ik heb het idee dat een nieuwe paus op dag 2 toch wel snel is, hoor.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:14 schreef 215 het volgende:
[..]
Meestal binnen een paar keer stemmen. Bij de eerste ronde wordt wel duidelijk wie er sowieso af vallen en dan nog hooguit een paar ronden om steeds verder duidelijk te hebben wie het gaat worden. Stevig vasthouden aan een kandidaat die het niet gaat worden is dan niet erg nuttig.
Benedictus XVI was ook na 4 stemrondes.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat een nieuwe paus op dag 2 toch wel snel is, hoor.
Als het goed is wel.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:23 schreef Pino112 het volgende:
En nu? Komt die ouwe gek zo het bordes op?
De langdurige conclaven worden altijd benoemd maar dit is gemiddeld hoor.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat een nieuwe paus op dag 2 toch wel snel is, hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |