Reeds geëditquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Twee in de ochtend, twee in de middag. Of nou ja, maximaal twee in de ochtend en maximaal twee in de middag.
Kennelijk komt de rook niet vh verbranden vd stembiljetten:quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh, aangezien de rook komt van het verbranden van de stemformulieren...gooien ze die van de eerste stemronde van een dagdeel dan gewoon in de vuilnisbak?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-zwarte-rook-stemmenquote:Voordat de kardinalen dagelijks de Sixtijnse Kapel mogen verlaten, ongeacht of er een paus is gekozen, worden alle stembriefjes verbrand in een haard die sinds 1939 wordt gebruikt. Een andere haard wordt gebruikt om, in combinatie met een chemisch stofje, zwarte of witte rook te produceren. Vanaf het Sint-Pietersplein is die rook te zien, waardoor toeschouwers direct weten of er een nieuwe paus is.
We nemen het mee naar achter.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik vind de meeuwfrequentie maar matig vandaag.
Daarentegen heb ik wel al een paar keer een drone voorbij zien vliegen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik vind de meeuwfrequentie maar matig vandaag.
Ook een babydrone?quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Daarentegen heb ik wel al een paar keer een drone voorbij zien vliegen.
Wordt (godzijdank!) niet genoemd bij de topfavorieten 🙏quote:
Yups! Dus laten we inderdaad hopen dat die het NIET wordt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:09 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Die is heel conservatief toch?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:09 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Misschien valt er nog eentje om tijdens het conclaafquote:
Alle kardinalen zijn heel conservatief.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:09 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
En daarbinnen is Eijk relatief nog conservatiever.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alle kardinalen zijn heel conservatief.
Of meer 😱quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misschien valt er nog eentje om tijdens het conclaaf
Maar er zijn nogal grote verschillen binnen dat conservatieve spectrum der kardinalenquote:Op donderdag 8 mei 2025 13:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Alle kardinalen zijn heel conservatief.
Ja, maar niet vanuit een praktisch oogpunt. Het is niet alsof een minder conservatieve paus opeens een andere lijn gaat hebben op het gebied van het homohuwelijk, euthanasia, abortus etc. Dat zag je al met een Fransiscus, die op papier minder conservatief was.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En daarbinnen is Eijk relatief nog conservatiever.
Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou zit, maar zelf ben ik niet religieus - laat staan katholiek - en dan beschouw je al die kardinalen uiteraard als hartstikke conservatief.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar niet vanuit een praktisch oogpunt. Het is niet alsof een minder conservatieve paus opeens een andere lijn gaat hebben op het gebied van het homohuwelijk, euthanasia, abortus etc. Dat zag je al met een Fransiscus, die op papier minder conservatief was.
Een minder conservatieve paus zal misschien iets meer taken voor de vrouw in de kerk toestaan maar daar stopt dat minder conservatieve denkveld ook wel.
Nou ja, deze kardinaal zegt zelfs expliciet dat het benoemen van homoseksualiteit als een zonde fout is. Niet dat hij gaat winnen, helaas, maar tochquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar niet vanuit een praktisch oogpunt. Het is niet alsof een minder conservatieve paus opeens een andere lijn gaat hebben op het gebied van het homohuwelijk, euthanasia, abortus etc. Dat zag je al met een Fransiscus, die op papier minder conservatief was.
Een minder conservatieve paus zal misschien iets meer taken voor de vrouw in de kerk toestaan maar daar stopt dat minder conservatieve denkveld ook wel.
Ik lees dat hij dus door Fransiscus kardinaal gemaakt is en dat is nog een ander aspect waardoor het wel degelijk uitmaakt of er een aardsconservatief of relatief progressieve paus komt. De kardinalen die door de nieuwe paus worden aangesteld zijn dan wrs ook weer conservatiever of progressiever en dat heeft dan uiteindelijk weer invloed op de pausen die hierna komen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, deze kardinaal zegt zelfs expliciet dat het benoemen van homoseksualiteit als een zonde fout is. Niet dat hij gaat winnen, helaas, maar toch
https://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Claude_Hollerich
Ja, ze hebben liever iemand die al op leeftijd is. Als-ie dan tegenvalt zitten ze er niet te lang mee.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:33 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Met z'n 60 jaar te 'jong' waarschijnlijk.
Heb je link?quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:55 schreef Jane het volgende:
Ik heb de NOS-stream er maar weer ff bij gepakt.
Vanmiddag via mijn telefoon liep deze zoveel achter. De rook was ondertussen al ter ziele toen er eens iets op mijn stream verscheenquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Gewoon via NOS.nl
https://nos.nl/livestream(...)af-nu-wel-witte-rook
Vatican media Livequote:Op donderdag 8 mei 2025 17:19 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Vanmiddag via mijn telefoon liep deze zoveel achter. De rook was ondertussen al ter ziele toen er eens iets op mijn stream verscheen
Daar hebben ze in het Vaticaan ook andere oplossingen voorquote:Op donderdag 8 mei 2025 16:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, ze hebben liever iemand die al op leeftijd is. Als-ie dan tegenvalt zitten ze er niet te lang mee.
Balkon is hoog genoeg.quote:Op donderdag 8 mei 2025 17:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daar hebben ze in het Vaticaan ook andere oplossingen voor
Dankuquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:16 schreef Jane het volgende:
[..]
Gewoon via NOS.nl
https://nos.nl/livestream(...)af-nu-wel-witte-rook
19:00 uurquote:
quote:Mocht de eerste stemronde van deze middag tot een doorbraak geleid hebben, zou er rond 17.30 uur witte rook te zien geweest moeten zijn.
Zo niet, gaan de kardinalen meteen over tot een nieuwe stemronde. Om 19.00 uur is er sowieso rook te zien: witte rook als er een paus is, zwarte rook indien niet.
Jaaaa!!!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |