Als het goed is hebben ze al een stemronde achter de rug, maar daarvan komt alleen rook indien wit. Dat is er niet dus zullen ze met de volgende ronde bezig zijn. Rond het middaguur komt dan wit of zwart uit het schoorsteentje. Vanmiddag hetzelfde scenario.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Vanaf hoe laat begint de matineevoorstelling eigenlijk?
Voor zover ik weet hebben ze maar 2 stemrondes per dag. Tegen het middaguur stemmen ze voor de 1e keer vandaag. Waarna weer zwarte of witte rook. En idem tegen de avond en in de loop vd avond weer zwarte of witte rook.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als het goed is hebben ze al een stemronde achter de rug, maar daarvan komt alleen rook indien wit. Dat is er niet dus zullen ze met de volgende ronde bezig zijn. Rond het middaguur komt dan wit of zwart uit het schoorsteentje. Vanmiddag hetzelfde scenario.
Huh, aangezien de rook komt van het verbranden van de stemformulieren...gooien ze die van de eerste stemronde van een dagdeel dan gewoon in de vuilnisbak?quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:31 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als het goed is hebben ze al een stemronde achter de rug, maar daarvan komt alleen rook indien wit. Dat is er niet dus zullen ze met de volgende ronde bezig zijn. Rond het middaguur komt dan wit of zwart uit het schoorsteentje. Vanmiddag hetzelfde scenario.
Twee in de ochtend, twee in de middag. Of nou ja, maximaal twee in de ochtend en maximaal twee in de middag.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet hebben ze maar 2 stemrondes per dag.
Reeds geëditquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Twee in de ochtend, twee in de middag. Of nou ja, maximaal twee in de ochtend en maximaal twee in de middag.
Kennelijk komt de rook niet vh verbranden vd stembiljetten:quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Huh, aangezien de rook komt van het verbranden van de stemformulieren...gooien ze die van de eerste stemronde van een dagdeel dan gewoon in de vuilnisbak?
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-zwarte-rook-stemmenquote:Voordat de kardinalen dagelijks de Sixtijnse Kapel mogen verlaten, ongeacht of er een paus is gekozen, worden alle stembriefjes verbrand in een haard die sinds 1939 wordt gebruikt. Een andere haard wordt gebruikt om, in combinatie met een chemisch stofje, zwarte of witte rook te produceren. Vanaf het Sint-Pietersplein is die rook te zien, waardoor toeschouwers direct weten of er een nieuwe paus is.
We nemen het mee naar achter.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik vind de meeuwfrequentie maar matig vandaag.
Daarentegen heb ik wel al een paar keer een drone voorbij zien vliegen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:13 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik vind de meeuwfrequentie maar matig vandaag.
Ook een babydrone?quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:19 schreef Jane het volgende:
[..]
Daarentegen heb ik wel al een paar keer een drone voorbij zien vliegen.
Wordt (godzijdank!) niet genoemd bij de topfavorieten 🙏quote:
Yups! Dus laten we inderdaad hopen dat die het NIET wordt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:09 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Die is heel conservatief toch?
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:09 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Die is heel conservatief toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |