Pakistan heeft F16'squote:Op woensdag 7 mei 2025 00:19 schreef ACT-F het volgende:
Heeft India wel F16? Of hebben ze Mirage? Ik kan hier geen chocola van maken:
[ x ]
Welterusten!quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:39 schreef Ali_boo het volgende:
Ik geef het nog 10 min en dan ga ik naar bed
Je wil me nu al weg hebben natuurlijkquote:
Kennelijk hebben ze samen met China een eigen kloon ervan gemaakt:quote:
Nope, maar een goede nachtrust is belangrijker dan op te blijven om te wachten op nieuws wat nog wel 10 uur op zich kan laten wachten.quote:
Gelukkig is hij maar een hofnar.quote:Op woensdag 7 mei 2025 01:14 schreef Vis1980 het volgende:
Dit zou echt nooit gebeurd zijn als Trump president was.
Hoe kunnen ze zo stellig breaking news posten als je alleen wat oranje natriumbollen in de lucht ziet?quote:
Omdat n van die oranje natriumbolletjes hier ligt:quote:Op woensdag 7 mei 2025 01:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe kunnen ze zo stellig breaking news posten als je alleen wat oranje natriumbollen in de lucht ziet?
Maar zullen ze die ook gebruiken?quote:
Laat de hele wereld dat maar doen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 04:45 schreef -Deluzion- het volgende:
De populatie van India is echt vl te groot, het slaat gewoon nergens meer op. Zelfs heel Europa, dat qua oppervlakte meer dan drie keer zo groot is als India komt nog niet eens tot de helft van hun totale bevolking. Maybe moeten ze daar eerst maar eens stoppen met zich voort te planten als konijnen.
Ja allebei dankzij nederland.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:19 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Wel vergeten dat ze allebei kernwapens hebben?
quote:. Je lijkt te verwijzen naar Abdul Qadeer Khan (vaak A.Q. Khan genoemd), die in de jaren ’70 en ’80 bij URENCO in Nederland werkte als metallurgisch ingenieur en later de vader werd van het Pakistaanse kernwapenprogramma.
Hij werkte destijds bij URENCO via een Nederlands dochterbedrijf (FDO in Almelo) en kreeg toegang tot gevoelige informatie over ultracentrifuge-technologie voor uraniumverrijking. Eind jaren ’70 vertrok hij naar Pakistan, waar hij deze kennis gebruikte om het nucleaire programma daar op te bouwen.
Wat er met die kennis gebeurde:
• In Pakistan bouwde Khan op basis van die technologie installaties om uranium te verrijken, wat leidde tot de ontwikkeling van kernwapens.
• Illegale nucleaire handel: Later werd duidelijk dat Khan een internationaal netwerk opzette om nucleaire technologie te verspreiden naar landen als Libi, Noord-Korea en Iran. Dit werd begin jaren 2000 publiek na een internationale inlichtingensamenwerking.
• Khan werd in Pakistan onder huisarrest geplaatst na deze onthullingen, maar bleef tot zijn dood (2021) een soort nationale held daar.
Samenvatting: die kennis is in feite verspreid via Khan’s netwerk naar meerdere landen en droeg wereldwijd bij aan de proliferatie van nucleaire technologie, ondanks internationale non-proliferatieverdragen.
Kernwapens is echt het laatste wat er gaat gebeuren. Snap niet eens dat het aangehaald wordt. Heeft helemaal geen strategische waarde en kan alleen maar leiden tot een enorme ramp.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk zelf dat het niet zo’n vaart zal lopen met die kernwapens. Een jaar of 20 geleden was de regio ook erg onrustig een aantal jaren.
Steve weer aan de Red Bull.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:42 schreef Momo het volgende:
Toen ik naar bed ging, ging Steve live. Ben wakker en hij is nog steeds live![]()
Bekijk deze YouTube-video
Precies. Ik was nooit een fan van Mark Rutte, maar zijn sterkste eigenschap als leider vond ik zijn ongekende vermogen tot zachte diplomatie op de achtergrond, gericht op een eerlijke oplossing in plaats van zijn ego.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat we hier zien gebeuren is het grote probleem van "sterke" mannen kiezen. Beide kanten hebben een grote bek voor de feiten bekend zijn en maken beloftes die ze eigenlijk niet waar willen maken. Maar doe maar eens een stapje terug, want dan ben je zwak.
De heer Ruttequote:Op woensdag 7 mei 2025 08:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Ik was nooit een fan van Mark Rutte, maar zijn sterkste eigenschap als leider vond ik zijn ongekende vermogen tot zachte diplomatie op de achtergrond, gericht op een eerlijke oplossing in plaats van zijn ego.
RUTTEGODquote:Op woensdag 7 mei 2025 08:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Ik was nooit een fan van Mark Rutte, maar zijn sterkste eigenschap als leider vond ik zijn ongekende vermogen tot zachte diplomatie op de achtergrond, gericht op een eerlijke oplossing in plaats van zijn ego.
Het voordeel van ons polder model / positie in de wereld, geografische ligging, is dat wij altijd zoeken naar oplossingen. hierdoor zijn we vaak rechtdoor zee (duidelijk communiceren wat je wil), besef dat de ander ook recht heeft op een eigen agenda en eigen belang (dus ook van de ander verwacht dat deze echt zegt wat hij meent) En vooral dat we dus graag deals maken, die er op gericht zijn de volgende keer nog een betere deal te sluiten waar iedereen blij van wordt.quote:Op woensdag 7 mei 2025 08:49 schreef Tjacka het volgende:
[..]
RUTTEGOD
Beste MP die we ooit hebben gehad.
Het gaat niet enkel 'geen vaart lopen', het gaat gewoon niet lopen. Kernwapens hebben eigenlijk maar een ding en dat is dat het mensen bang maakt, hoe onbestaand het gebruik ervan (tussen twee kernmachten) ook is. Want dan krijg je 'mad'. En zelfs een kernmacht die kernwapens gebruikt tegen een land die het niet heeft is nihil. Dat zie je aan Rusland. Waarom? omdat ook Putin denkt: 'ja, maar wacht eens even. Het kan natuurlijk wel dat een andere kernmacht met kernwapens Oekraine te hulp komt, als ik kernwapens ga gebruiken'.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk zelf dat het niet zo’n vaart zal lopen met die kernwapens. Een jaar of 20 geleden was de regio ook erg onrustig een aantal jaren.
Rutte heeft juist alles. Hij kan ook harde diplomatie spelen. Dat zie je nu met Trump.quote:Op woensdag 7 mei 2025 08:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
KLM heeft niets geleerd.quote:Maandag zei KLM nog wel over Pakistan te vliegen. Op dat moment hadden andere Europese luchtvaartmaatschappijen al besloten om het luchtruim van Pakistan te mijden, zoals Lufthansa, Air France en British Airways.
Ja, ik weet dat dit offtopic is, maar ik kan het niet laten.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:12 schreef Korenfok het volgende:
Het voordeel van ons polder model / positie in de wereld, geografische ligging, is dat wij altijd zoeken naar oplossingen. hierdoor zijn we vaak rechtdoor zee (duidelijk communiceren wat je wil), besef dat de ander ook recht heeft op een eigen agenda en eigen belang (dus ook van de ander verwacht dat deze echt zegt wat hij meent) En vooral dat we dus graag deals maken, die er op gericht zijn de volgende keer nog een betere deal te sluiten waar iedereen blij van wordt.
Nadeel van ons systeem: er wordt altijd naar consensus wordt gestreven, en beslissingen zijn vaak over het midden en missen de echte ideologie zoals men graag zou zien op de verdere linker en rechter flank van het spectrum*m
Welke users zijn hier in hemelsnaam voor Pakistan?quote:
Hilarisch dit. Ben jij zelf niet degene die in menig niet daarvoor bestemd topic over die oorlog begint?quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zie je dit vaker posten in populaire topics die niet over Isral gaan. Ik begin te denken dat je zelf een obsessie met joden hebt.
De realiteit is simpelweg dat geen land het pikt als hun bevolking op deze manier wordt aangevallen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat we hier zien gebeuren is het grote probleem van "sterke" mannen kiezen. Beide kanten hebben een grote bek voor de feiten bekend zijn en maken beloftes die ze eigenlijk niet waar willen maken. Maar doe maar eens een stapje terug, want dan ben je zwak.
Ja, je kunt maar beter in Kashmir wonen!quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Rutte is een ego en control freak ten top (was zeer vrouwvriendelijk niet?) - door zijn beleid zitten we nu op meerdere vlakken in de shitzooi in dit land!
Leer Nederlands.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
Prima dit van India.
Pakistan is weer zo'n onbeholpen Islamitisch land waar moslimfundamentalisme en terreur geen uitzonderingen zijn, als er daar groeperingen zijn die denken in India aanslagen te kunnen plegen hebben ze het verkeerd.
[..]
Welke users zijn hier in hemelsnaam voor Pakistan?
[..]
Hilarisch dit. Ben jij zelf niet degene die in menig niet daarvoor bestemd topic over die oorlog begint?
[..]
De realiteit is simpelweg dat geen land het pikt als hun bevolking op deze manier wordt aangevallen.
Ik heb zo mijn vermoedensquote:Op woensdag 7 mei 2025 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
Welke users zijn hier in hemelsnaam voor Pakistan?
[..]
Die grens is letterlijk in een paar dagen verzonnen:quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:45 schreef Breekfast het volgende:
Valt er vanuit historisch perspectief iets te zeggen of n van beide landen meer rechten mag claimen op het gebied? Of is er na de afscheiding van het Britse rijk en de opdeling van India en Pakistan min of meer een willekeurige lijn door Kasjmir getrokken?
Juist niet. Ben heel trots op ons polder model. En omarm juist ons model.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:27 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat dit offtopic is, maar ik kan het niet laten.
Jij doet nu alsof het Nederlandse poldermodel een zwakte is — omdat het naar het midden beweegt, omdat we compromissen sluiten. Maar eerlijk? Dat is juist de reden dat dit land werkt.
Jij wil "echte ideologie"? Flinke uitspraken? Kijk dan even naar landen waar dat de norm is — niet echt een succesverhaal, zeker niet in een topic over India en Pakistan. Spoiler: daar krijg je geen betere wereld van.
Het midden is geen zwakte, het is waarom dit land nog steeds draait. Het betekent dat we vooruitgaan in plaats van alles kapot te maken in de naam van idealen.
Maar goed, ik ga nu niet verder offtopic, succes met je ideologische dromen.
Triest gedoe inderdaad.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarom moeten we een kant kiezen?
Het is toch geen voetbalwedstrijd ofzo?
Op welke vlakken precies?quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Rutte is een ego en control freak ten top (was zeer vrouwvriendelijk niet?) - door zijn beleid zitten we nu op meerdere vlakken in de shitzooi in dit land!
Ik denk dat Indiaas eten wel in mijn top 3 staat van eten.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Triest gedoe inderdaad.
Bijna niemand hier heeft enige binding met die landen.
Ik ben aan beide kanten van de Kashmirse grens geweest.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Triest gedoe inderdaad.
Bijna niemand hier heeft enige binding met die landen.
Ik heb eens een tapijt gevoeld van kasjmierwol.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben aan beide kanten van de Kashmirse grens geweest.
Knorr wereldgerechten zeker.quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:57 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik denk dat Indiaas eten wel in mijn top 3 staat van eten.
quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:06 schreef Toine51 het volgende:
Rusland roept op om het niet te laten escaleren en de rust te bewaren.
Was net op het nieuws....
He? Wat?
Het zijn net katholieken.quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:04 schreef Red_85 het volgende:
Heeey weer een conflict waar moslims bij betrokken zijn.
Wat is dat toch met dat volk?
Whatabout?quote:
Rusland lijdt aan grootheidswaanzin.quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:06 schreef Toine51 het volgende:
Rusland roept op om het niet te laten escaleren en de rust te bewaren.
Was net op het nieuws....
He? Wat?
Discrimineer een groep decennialang en je hebt explosieve types gekweekt.quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Whatabout?
Whatabout??
Whatabout???
Wat zijn die aan het doen dan?
Hoe is dat een antwoord op de vraag?quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Discrimineer een groep decennialang en je hebt explosieve types gekweekt.
Zeker zo eentje waar je net aan Urk mee platgooit?quote:
Augruk2025 is een Turkquote:
Hij zocht nog een excuus om 9 mei niet meer op het Rode Plein te hoeven te staan?quote:
quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij zocht nog een excuus om 9 mei niet meer op het Rode Plein te hoeven te staan?
Das meuk, er zitten hier in de buurt een paar hele goeie Indiaase restaurants die ook thuisbezorgen. Alleen zijn ze wel wat aan de prijzige kant.quote:
Toen ik een kleine jongen was schoten en explodeerden ze Britten. Dit na heel wat jaar van keiharde onderdrukking. Het stopte toen mensen er klaar mee waren en een eerlijk compromis werd gesloten.quote:Op woensdag 7 mei 2025 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe is dat een antwoord op de vraag?
Wat zijn de katholieken aan het doen dan?
Daniel kan zich beter houden bij zijn rol van Harry Potterquote:Op woensdag 7 mei 2025 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die grens is letterlijk in een paar dagen verzonnen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Radcliffe_Line
Mwa. Als je het vergelijk met een grand cafe waar de gemiddelde Nederlander ergens gaat eten is het een stuk goedkoper en beter etenquote:Op woensdag 7 mei 2025 10:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Das meuk, er zitten hier in de buurt een paar hele goeie Indiaase restaurants die ook thuisbezorgen. Alleen zijn ze wel wat aan de prijzige kant.
Lekker met een liniaaltje en potlood de lijntjes uittekenen op de kaart. Heeft (naast het kolonialisme zelf natuurlijk) voor veel ellende gezorgd inderdaad.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:03 schreef theunderdog het volgende:
Israel - Palestijnse gebieden. India - Pakistan..
Fokking Britten man.
Het was ironisch, hoor. Ondanks dat de Britten er inderdaad een rol in hebben, is het nu gewoon de verantwoordelijkheid van die landen/volkeren zelf.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Lekker met een liniaaltje en potlood de lijntjes uittekenen op de kaart. Heeft (naast het kolonialisme zelf natuurlijk) voor veel ellende gezorgd inderdaad.
In India zijn mensen erg gecharmeerd van Hitler en wordt hij door hen als een held gezien.quote:Op woensdag 7 mei 2025 11:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toen ik een kleine jongen was schoten en explodeerden ze Britten. Dit na heel wat jaar van keiharde onderdrukking. Het stopte toen mensen er klaar mee waren en een eerlijk compromis werd gesloten.
India heeft een uitgesproken nationalist gekozen op basis van een Hindu first, muslims last programma. Ben ik daarmee blij dat ze op toeristen gaan schieten? Nee. Ben ik heel verbaasd? Nee. Overigens vind ik Pakistan nog een grotere shithole dus op de pol heb ik braaf India gestemd.
Ik woon in APAC en kan je vertellen dat dit hier veel serieuzer wordt genomen dan in Nederland. Niet zo gek ook gezien "onze" eigen problemen en de bijbehorende focus (e.g. Oekrane). Maar ik mag echt hopen dat er achter de schermen flinke interventie wordt gedaan op internationaal vlak, aangezien dit echt verkeerd kan gaan.quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:31 schreef Akathisia het volgende:
Wat is dit onderwerp ongelooflijk kut om te volgen op FOK! met al dat gehouwehoer over Rusland, Isral en weet ik wat, tussendoor.
Misschien moet je dit onderwerp dan niet volgen op FOK! ?quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:31 schreef Akathisia het volgende:
Wat is dit onderwerp ongelooflijk kut om te volgen op FOK! met al dat gehouwehoer over Rusland, Isral en weet ik wat, tussendoor.
Escalatie incoming.quote:
Yep, slechts kwestie van tijdquote:
Dat is geen rele optie.quote:Op woensdag 7 mei 2025 14:30 schreef Durmada het volgende:
[..]
Misschien moet je dit onderwerp dan niet volgen op FOK! ?
Blijkbaar effectieve wapens. Dat is een behoorlijk verlies voor India.quote:
Hoe zit het eigenlijk met de haat tussen de bevolkings groepen zelf? Begreep van mijn collega die uit India komt dat, dat meeviel maar nu weer aangewakkerd werdt door populisten.quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:57 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik woon in APAC en kan je vertellen dat dit hier veel serieuzer wordt genomen dan in Nederland. Niet zo gek ook gezien "onze" eigen problemen en de bijbehorende focus (e.g. Oekrane). Maar ik mag echt hopen dat er achter de schermen flinke interventie wordt gedaan op internationaal vlak, aangezien dit echt verkeerd kan gaan.
Modi is populair maar wordt steeds meer uitgesproken in zijn pro-Hindoesme politiek (geen waardeoordeel) en Pakistan is de facto een instabiele factor met nukes.
Daarbij begint er in India steeds meer een besef te ontstaan dat ze een niet-te-negeren wereldmacht aan het worden zijn, waar ook bepaalde verwachtingen bij horen. Dit kan bijdragen aan een mogelijke perfect storm waarbij hoogmoed een rol kan spelen. Dit is echter pute speculatie, het kan ook aflopen met een sisser. Maarja, geopolitiek is een bitch de laatste tijd..
Online zie ik best wat demonisering iig, vooral vanuit India. Geen idee of dat een goede graadmeter is.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:30 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de haat tussen de bevolkings groepen zelf? Begreep van mijn collega die uit India komt dat, dat meeviel maar nu weer aangewakkerd werdt door populisten.
De Fransen kennende zal er wel geen Engelstalige gebruiksaanwijzing zijn meegeleverd.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Slechte reclame voor Frankrijk, al kunnen hun er ook weinig aan doen dat er amateurs mee vliegen.
Gevechtsvliegtuigen zijn gedegradeerd tot luchtondersteuning. Die vallen met de huidige AA-systemen niet meer aanvallend/ in vijandelijk luchtruim in te zetten.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Slechte reclame voor Frankrijk, al kunnen hun er ook weinig aan doen dat er amateurs mee vliegen.
Het land is zwaar afhankelijk van buitenlandse militaire technologie. Een krabbeltje en poef stop leveranties en weg verdediging. Het maakt ze ook gevoelig voor politieke chantage als hun leveranciers dreigen tot stoppen met leveringen tenzij ze concessies doen.... In de Asia-Pacific is maar een land dat zowat alle militaire materieel zelf ontwikkelt eh produceert (en natuurlijk geholpen met diefstal hier en daar zoals elke serieuze land) (grondstoffen daargelaten) en de intellectuele eigendomsrechten stevig in eigen handen heeft en dat zijn de Chinezen. De Pakistanis hebben de laatste jaren het nodige ingekocht bij de Chinezen en hier en daar is ook sprake geweest van technologieoverdracht. Ik hoor vooral geluiden dat die Chinese PL-15 luchtraketten een aantal 'Indiase' Rafaeles naar beneden hebben gehaald (de PL-15 kan van een afstand van 200-300 km airborne worden afgeschoten om hun targets neer te halen) (een stevige marge voor een luchtraket dus ze hoeven niet tot 10-20 km te naderen om hun doelen neer te halen).quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:01 schreef kibo het volgende:
[..]
De Fransen kennende zal er wel geen Engelstalige gebruiksaanwijzing zijn meegeleverd.
Er vliegen geen amateurs mee, het probleem is dat luchtafweer de laatste tijd gewoon veel beter is geworden. Wat wel gezegd kan worden is dat India beter had kunnen opletten hoe de luchtmacht in de Russo-Oekranse oorlog gebruikt wordt.quote:Op woensdag 7 mei 2025 18:54 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Persoonlijk twijfelde ik behoorlijk. Vanuit Pakistan hoorde je dat de ene na de andere straaljager was neergeknald.. Bleek achteraf toch waar te zijn. Met dank aan de Chinezen uiteraardquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar effectieve wapens. Dat is een behoorlijk verlies voor India.
Op X is het precies andersom. Soms zijn de memes best wel grapping, maar er zitten een aantal tussen die alle grenzen voorbij gaan. En dan druk ik me nog zwakjes uitquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Online zie ik best wat demonisering iig, vooral vanuit India. Geen idee of dat een goede graadmeter is.
Een ontwikkelprijs van 500 miljoen dollar dat ze voor 50/50 hebben verdeeld. Heel goedkoop. Klaarblijkelijk hebben de Chinezen ook de technologie voor deze vogel aan ze overgedragen zodat de Pakistanis het nu grotendeels in eigen land kunnen produceren (de straalmotor zal waarschijnlijk uit de PRC komen). Dan zijn ze in Islamabad niet afhankelijk van Amerikaanse F-16s. Ik denk dat de JF-17 voornamelijk is gebaseerd op de Chengdu J-10 dat de Chinezen in de jaren 90 hebben ontwikkeld maar met moderne AESA radar en dergelijke. Het is zeer betaalbaar met 25 miljoen dollar voor een JF-17 jager.quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kennelijk hebben ze samen met China een eigen kloon ervan gemaakt:
https://en.wikipedia.org/wiki/CAC/PAC_JF-17_Thunder
Vrij hopeloos inderdaad. Ik zou ook werkelijk niet weten hoe ze dit kunnen oplossen gezien het verleden, de huidige koersen en ontwikkelingen. Het beste waar je op kunt hopen is een ongemakkelijke wapenstilstand en net genoeg terughoudendheid zoals de afgelopen 80 jaar met tussenpozen.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:59 schreef Chadi het volgende:
Lastige situatie. Aan de ene kant mag Pakistan wel eens zijn best doen om de aanslagen te voorkomen. Aan de andere kant hoeft India niet zo te reageren.
Ze zijn beide erg nationalistische Staten. Vrij weinig kans dat er wat goeds uitkomtquote:Op woensdag 7 mei 2025 21:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vrij hopeloos inderdaad. Ik zou ook werkelijk niet weten hoe ze dit kunnen oplossen gezien het verleden, de huidige koersen en ontwikkelingen. Het beste waar je op kunt hopen is een ongemakkelijke wapenstilstand en net genoeg terughoudendheid zoals de afgelopen 80 jaar met tussenpozen.
Iran - Irak was een betere pot.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Die all out wars tussen India en Pakistan vallen nogal mee in het verleden. Gezien de bevolkingsaantallen en dan sneuvelen er een paar duizend mensen.
quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze zijn beide erg nationalistische religieuze Staten. Vrij weinig kans dat er wat goeds uitkomt
Stelletje dramaqueens daarzoquote:
Maar dan heb je het ook over een verhitte derby.quote:Op woensdag 7 mei 2025 21:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iran - Irak was een betere pot.
Tot nu toe.
We wachten even op Steve voor verslag van de full-scale invasie.quote:Op woensdag 7 mei 2025 22:40 schreef Ali_boo het volgende:
Denk dat het weer binnenkort zal losbarsten daarzo
[ x ]
[ x ]
Die is al 2 uur live. Zie het ook nu pas ivm het voetbalquote:Op woensdag 7 mei 2025 22:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We wachten even op Steve voor verslag van de full-scale invasie.
Helaas geen livestreams. Zijn commentaar tijdens bominslagen is puur goud.quote:Op woensdag 7 mei 2025 23:02 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Die is al 2 uur live. Zie het ook nu pas ivm het voetbal![]()
Bekijk deze YouTube-video
Zal het doorgeven dat ze moeten opschietenquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nieuwe aanvallen?
Ik ben compleet in de war want ik lees het op het nieuws maar ik zie geen clickbait tweets door Ali_boo gepost worden.
Knettergek. En dat mag gewoon stemmen in Nederland.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:51 schreef Ali_boo het volgende:
Nog een conflict die we hierheen halen![]()
[ x ]
Aan de andere kant hebben ze wel de BrahMos samen met de Russen ontwikkelt, is toch wel een vrij indrukwekkend ding.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:10 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het land is zwaar afhankelijk van buitenlandse militaire technologie. Een krabbeltje en poef stop leveranties en weg verdediging. Het maakt ze ook gevoelig voor politieke chantage als hun leveranciers dreigen tot stoppen met leveringen tenzij ze concessies doen.... In de Asia-Pacific is maar een land dat zowat alle militaire materieel zelf ontwikkelt eh produceert (en natuurlijk geholpen met diefstal hier en daar zoals elke serieuze land) (grondstoffen daargelaten) en de intellectuele eigendomsrechten stevig in eigen handen heeft en dat zijn de Chinezen. De Pakistanis hebben de laatste jaren het nodige ingekocht bij de Chinezen en hier en daar is ook sprake geweest van technologieoverdracht. Ik hoor vooral geluiden dat die Chinese PL-15 luchtraketten een aantal 'Indiase' Rafaeles naar beneden hebben gehaald (de PL-15 kan van een afstand van 200-300 km airborne worden afgeschoten om hun targets neer te halen) (een stevige marge voor een luchtraket dus ze hoeven niet tot 10-20 km te naderen om hun doelen neer te halen).
Een of andere halfgeletterde roept wat op internet. STOP DE PERSEN!quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:47 schreef Ali_boo het volgende:
Voor de mensen die denken, waar heeft ze het over?
I= Israel
[ x ]
Heb toch liever een Brabusquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aan de andere kant hebben ze wel de BrahMos samen met de Russen ontwikkelt, is toch wel een vrij indrukwekkend ding.
Tijdens de bevolkingsmigratie, uitwisseling en splitsing in de late jaren 40 stierven honderdduizenden. De splitsing van Pakistan en Bangladesh in de jaren 70 was ook een zeer bloederige bedoeling met eveneens een paar honderdduizend doden (Bengali genocide) waar India ook bij betrokken was.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Die all out wars tussen India en Pakistan vallen nogal mee in het verleden. Gezien de bevolkingsaantallen en dan sneuvelen er een paar duizend mensen.
Offtopicquote:
Die idioten vergeten voor het gemak dat er 200 miljoen moslims in India wonen. Meer dan in een gemiddeld Islamitisch land.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:51 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Dat Pakistan nog niet groots heeft teruggeslagen.quote:
india ook nog nietquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat Pakistan nog niet groots heeft teruggeslagen.
https://en.wikipedia.org/wiki/2025_Pahalgam_attackquote:Op donderdag 8 mei 2025 21:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
india ook nog niet
Ff serieus, is er iemand die kort kan aangeven wat nu de aanleiding geweest is voor de huidige escalatie? Ik zie door de indiers en pakistanen het volk niet meer
Zolang de daders maar geen witte mensen zijn zijn het maar incidentjes.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:51 schreef Ali_boo het volgende:
[ x ]
Die hebben vast ook een hekel aan Pakistan.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:58 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Die idioten vergeten voor het gemak dat er 200 miljoen moslims in India wonen. Meer dan in een gemiddeld Islamitisch land.
Ze zijn ook vertegenwoordigd in het Indiase leger. Sowieso is dat een pijler waar het leger op bouwt: een multicultureel leger onder 1 vlag.
Klopt inderdaad.quote:Op donderdag 8 mei 2025 22:40 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Die hebben vast ook een hekel aan Pakistan.
Dat is volslagen onzin, omdat dat zelfmoord betekent.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:01 schreef TAmaru het volgende:
Zou wel eens de eerste echte kernoorlog kunnen worden.
Heel gepolariseerd, eigenlijk zoals overal op de wereld nu.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:30 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de haat tussen de bevolkings groepen zelf? Begreep van mijn collega die uit India komt dat, dat meeviel maar nu weer aangewakkerd werdt door populisten.
Geen idee; als Brabander hadden wij niet zoveel te maken met kolonialisme. Brabant was zelf wingewest van "de Hollander".quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:20 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Heel gepolariseerd, eigenlijk zoals overal op de wereld nu.
Modi wordt door sommigen als een soort Messias gezien, omdat hij een streep in het zand trekt tegenover de Islam. De meerderheid van mijn Indische vrienden (die bijna allemaal Hindoestaans zijn) zijn dan ook vr Modi.
De meer progressieve Indirs, tevens Hindoestaans, zijn voorzichtiger en zien in Modi een steeds meer populistisch en semi-corrupte leider die de Islam gebruikt om zelf populairder te worden cq. de macht te behouden.
De mensen in het noorden (Kashmir/Punjabi) lijken ongeacht religie vooral pro-India.
Mijn Indische vrienden in China/Hong Kong/Singapore verklaren Europa al jaren voor gek omdat ze er van overtuigd zijn dat een bepaalde threshold aan moslimpopulatie in hun ogen gelijk staat aan de ondergang van de maatschappij. Ik probeer dan uit te leggen dat Europa en India totaal onvergelijkbaar zijn, maar ik kan niet oordelen over hun sentiment omdat ik ook wel degelijk zie dat de spanningen in dit land met een groter wordende moslimpopulatie wel degelijk toenemen. Een counterargument is dan snel gemaakt (kip/ei) en daar kan ik me nogmaals niet over uitspreken.
Wel is het volstrekt duidelijk dat ik me als Europeaan schuldig voel over de totale ellende die wij hier hebben achter gelaten (Britten in India/Pakistan en wij in Indonesi). Als de rollen omgedraaid waren, ben ik zeer benieuwd hoe "de Hollander" zou reageren op een Indonesische toerist.
Pakistan wint voor mij de uitverkiezing van grootste shithole.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:40 schreef GerryDV het volgende:
Shithole rivierpoepers in oorlog met vieze moslimterroristen. Lastige keuze.Beste uitkomst is een miljard mensen minder op deze aardbol.
Beter 1 keer raak dan 46 keer mis.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:52 schreef polderturk het volgende:
Er is ook een informatie oorlog tussen de landen.
https://x.com/JAHYBB/stat(...)RqBTv2X4q2bArTA&s=19
Ik zie Nederland al meerdere keren genoemd worden trouwens als reden dat Pakistan kernwapens heeft.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:52 schreef polderturk het volgende:
Er is ook een informatie oorlog tussen de landen.
https://x.com/JAHYBB/stat(...)RqBTv2X4q2bArTA&s=19
Nou ja, niet echt geholpen, maar gewoon dom/naef. Typisch NL.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zie Nederland al meerdere keren genoemd worden trouwens als reden dat Pakistan kernwapens heeft.
De nederlandse overheid zou Pakistan geholpen hebben lees ik in sommige comments.
Komt opeens wel dichtbij zo
یہ فیس بک پر تھاquote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:23 schreef Dauthi het volgende:
Tot zoverre blijkt dat Pakistan dezelfde propaganda oorlog hanteert als Hamas.
Waarbij tijdens een interview met bbc de Premier van Pakistan zich onsterfelijk belachelijk maakte door als bron voor het neerhalen van Indiaase straaljagers social media aanhaalde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Staakt-het vuren is afgelopenquote:
Iets betere beeldenquote:
Nou ja, problemen met asielzoekers en in het algemeen een land waar ik liever zou wonen dan in zeker 80% van de landen op aarde wat betreft infrastructuur, welvaart, gezondheidszorg en de algehele 'prettigheid' van wonen. Maar geen NOEKS, inderdaad.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:19 schreef raptorix het volgende:
En dan te bedenken dat we dit soort landen tot voor kort verzagen van ontwikkelings subsidies, terwijl ze wel een eigen Nucleair en Ruimte programma hebben, echt typisch Nederlands om te denken dat daar zielige kinderen mee geholpen worden.![]()
![]()
![]()
![]()
Intussen hebben die lui Nukes, en landen shit op de maan, het enige wat wij hebben is een shitload aan problemen met asielzoekers.
Interessante woordkeuzequote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:19 schreef raptorix het volgende:
En dan te bedenken dat we dit soort landen tot voor kort verzagen van ontwikkelings subsidies, terwijl ze wel een eigen Nucleair en Ruimte programma hebben, echt typisch Nederlands om te denken dat daar zielige kinderen mee geholpen worden.![]()
![]()
![]()
![]()
Intussen hebben die lui Nukes, en landen shit op de maan, het enige wat wij hebben is een shitload aan problemen met asielzoekers.
Het gaat mij om de naviteit hoe wij ons geld weggeven, we denken echt dat daar kindertjes mee geholpen worden, geloof me dat gebeurt niet, India heeft een shit load aan millitaire bewapening, zo een beetje elk vliegtuig wat uitgebracht is hebben ze gekocht.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, problemen met asielzoekers en in het algemeen een land waar ik liever zou wonen dan in zeker 80% van de landen op aarde wat betreft infrastructuur, welvaart, gezondheidszorg en de algehele 'prettigheid' van wonen. Maar geen NOEKS, inderdaad.
Dat kan, maar het is natuurlijk een beetje raar om te doen alsof wij niks anders hebben dan n specifiek probleem, en andere landen 'alles' hebben ofzo. Maar goed, terug naar India en Pakistan dan maar.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat mij om de naviteit hoe wij ons geld weggeven, we denken echt dat daar kindertjes mee geholpen worden, geloof me dat gebeurt niet, India heeft een shit load aan millitaire bewapening, zo een beetje elk vliegtuig wat uitgebracht is hebben ze gekocht.
Nee, het is typisch weg met ons beleid om ons geld weg te geven zonder daar iets voor terug te vragen, maar goed, dat zal wel een enorm wereldvreemde redenering van mij zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is natuurlijk een beetje raar om te doen alsof wij niks anders hebben dan n specifiek probleem, en andere landen 'alles' hebben ofzo. Maar goed, terug naar India en Pakistan dan maar.
Die hebben wel belangen bij problemen voor India.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 19:29 schreef Perrin het volgende:
China weer lekker bezig met onrust stoken.
pakistan heeft gewonnen , nou mooi hoorquote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:44 schreef Ali_boo het volgende:
Great victory
[ [url= https://twitter.com/disclosetv/status/1921272087655731232]x[/url] ]
Oke, gefelicteerd. Iedereen klaar nu dus? Mooi, is dat ook weer opgelost.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:44 schreef Ali_boo het volgende:
Great victory
quote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
pakistan heeft gewonnen , nou mooi hoor
Grootste overwinning sinds de Tweede Wereldoorlogquote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oke, gefelicteerd. Iedereen klaar nu dus? Mooi, is dat ook weer opgelost.
Want?quote:Op zondag 11 mei 2025 17:35 schreef ach het volgende:
Zou het een idee zijn, om de vrede te bewaren, dat India enkele gebieden in die regio aan Pakistaan geeft? Ook gebieden die niet volledig in handen zijn van Pakistan?
Ik weet er niet genoeg over. De deal toen was toch duidelijk? Daarnaast bakt Pakistan er niets van als land.quote:Op zondag 11 mei 2025 17:35 schreef ach het volgende:
Zou het een idee zijn, om de vrede te bewaren, dat India enkele gebieden in die regio aan Pakistaan geeft? Ook gebieden die niet volledig in handen zijn van Pakistan?
Las van de week dat Pakistan sinds de onafhankelijkheid in 1947 nog nooit een premier heeft gehad die zijn volledige termijn heeft uitgediendquote:Op zondag 11 mei 2025 17:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik weet er niet genoeg over. De deal toen was toch duidelijk? Daarnaast bakt Pakistan er niets van als land.
Daarnaast diep arm en dom. Weet ik uit ervaring met het samenwerken met 1 Pakistaan.quote:Op zondag 11 mei 2025 17:58 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Las van de week dat Pakistan sinds de onafhankelijkheid in 1947 nog nooit een premier heeft gehad die zijn volledige termijn heeft uitgediend.
Ze hebben er 29 gehad en volgens mijn grote vriend Chad GPT..
Afgezet door militaire coup: 3
Afgezet door presidentile ingreep: 4
Afgezet wegens corruptieaanklachten: 3
Afgezet door motie van wantrouwen: 1
Vermoord: 1
Afgetreden onder druk: 3
Interim-premiers: 14
Ik heb zo mijn vermoedens....quote:
Kan de link niet openen. Die 1 Pakistaan was deels een grap.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:13 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn vermoedens....
[ afbeelding ]
Grape!!!!🍇quote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:44 schreef Ali_boo het volgende:
Great victory
Er klopt iets niet aan die foto van de vertical tail op dat veld.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |