Heb toch liever een Brabusquote:Op donderdag 8 mei 2025 17:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Aan de andere kant hebben ze wel de BrahMos samen met de Russen ontwikkelt, is toch wel een vrij indrukwekkend ding.
Tijdens de bevolkingsmigratie, uitwisseling en splitsing in de late jaren 40 stierven honderdduizenden. De splitsing van Pakistan en Bangladesh in de jaren 70 was ook een zeer bloederige bedoeling met eveneens een paar honderdduizend doden (Bengali genocide) waar India ook bij betrokken was.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Die all out wars tussen India en Pakistan vallen nogal mee in het verleden. Gezien de bevolkingsaantallen en dan sneuvelen er een paar duizend mensen.
Offtopicquote:
Die idioten vergeten voor het gemak dat er 200 miljoen moslims in India wonen. Meer dan in een gemiddeld Islamitisch land.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:51 schreef Ali_boo het volgende:
Nog een conflict die we hierheen halen![]()
[ x ]
Dat Pakistan nog niet groots heeft teruggeslagen.quote:
india ook nog nietquote:Op donderdag 8 mei 2025 20:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat Pakistan nog niet groots heeft teruggeslagen.
https://en.wikipedia.org/wiki/2025_Pahalgam_attackquote:Op donderdag 8 mei 2025 21:51 schreef Bensel het volgende:
[..]
india ook nog niet
Ff serieus, is er iemand die kort kan aangeven wat nu de aanleiding geweest is voor de huidige escalatie? Ik zie door de indiers en pakistanen het volk niet meer
Zolang de daders maar geen witte mensen zijn zijn het maar incidentjes.quote:Op donderdag 8 mei 2025 15:51 schreef Ali_boo het volgende:
Nog een conflict die we hierheen halen![]()
[ x ]
Die hebben vast ook een hekel aan Pakistan.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:58 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Die idioten vergeten voor het gemak dat er 200 miljoen moslims in India wonen. Meer dan in een gemiddeld Islamitisch land.
Ze zijn ook vertegenwoordigd in het Indiase leger. Sowieso is dat een pijler waar het leger op bouwt: een multicultureel leger onder 1 vlag.
Klopt inderdaad.quote:Op donderdag 8 mei 2025 22:40 schreef HSG het volgende:
[..]
[..]
Die hebben vast ook een hekel aan Pakistan.
Dat is volslagen onzin, omdat dat zelfmoord betekent.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:01 schreef TAmaru het volgende:
Zou wel eens de eerste echte kernoorlog kunnen worden.
Heel gepolariseerd, eigenlijk zoals overal op de wereld nu.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:30 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met de haat tussen de bevolkings groepen zelf? Begreep van mijn collega die uit India komt dat, dat meeviel maar nu weer aangewakkerd werdt door populisten.
Geen idee; als Brabander hadden wij niet zoveel te maken met kolonialisme. Brabant was zelf wingewest van "de Hollander".quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:20 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Heel gepolariseerd, eigenlijk zoals overal op de wereld nu.
Modi wordt door sommigen als een soort Messias gezien, omdat hij een streep in het zand trekt tegenover de Islam. De meerderheid van mijn Indische vrienden (die bijna allemaal Hindoestaans zijn) zijn dan ook vóór Modi.
De meer progressieve Indiërs, tevens Hindoestaans, zijn voorzichtiger en zien in Modi een steeds meer populistisch en semi-corrupte leider die de Islam gebruikt om zelf populairder te worden cq. de macht te behouden.
De mensen in het noorden (Kashmir/Punjabi) lijken ongeacht religie vooral pro-India.
Mijn Indische vrienden in China/Hong Kong/Singapore verklaren Europa al jaren voor gek omdat ze er van overtuigd zijn dat een bepaalde threshold aan moslimpopulatie in hun ogen gelijk staat aan de ondergang van de maatschappij. Ik probeer dan uit te leggen dat Europa en India totaal onvergelijkbaar zijn, maar ik kan niet oordelen over hun sentiment omdat ik ook wel degelijk zie dat de spanningen in dit land met een groter wordende moslimpopulatie wel degelijk toenemen. Een counterargument is dan snel gemaakt (kip/ei) en daar kan ik me nogmaals niet over uitspreken.
Wel is het volstrekt duidelijk dat ik me als Europeaan schuldig voel over de totale ellende die wij hier hebben achter gelaten (Britten in India/Pakistan en wij in Indonesië). Als de rollen omgedraaid waren, ben ik zeer benieuwd hoe "de Hollander" zou reageren op een Indonesische toerist.
Pakistan wint voor mij de uitverkiezing van grootste shithole.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 23:40 schreef GerryDV het volgende:
Shithole rivierpoepers in oorlog met vieze moslimterroristen. Lastige keuze.Beste uitkomst is een miljard mensen minder op deze aardbol.
Beter 1 keer raak dan 46 keer mis.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:52 schreef polderturk het volgende:
Er is ook een informatie oorlog tussen de landen.
https://x.com/JAHYBB/stat(...)RqBTv2X4q2bArTA&s=19
Ik zie Nederland al meerdere keren genoemd worden trouwens als reden dat Pakistan kernwapens heeft.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 09:52 schreef polderturk het volgende:
Er is ook een informatie oorlog tussen de landen.
https://x.com/JAHYBB/stat(...)RqBTv2X4q2bArTA&s=19
Nou ja, niet echt geholpen, maar gewoon dom/naïef. Typisch NL.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik zie Nederland al meerdere keren genoemd worden trouwens als reden dat Pakistan kernwapens heeft.
De nederlandse overheid zou Pakistan geholpen hebben lees ik in sommige comments.
Komt opeens wel dichtbij zo
یہ فیس بک پر تھاquote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:23 schreef Dauthi het volgende:
Tot zoverre blijkt dat Pakistan dezelfde propaganda oorlog hanteert als Hamas.
Waarbij tijdens een interview met bbc de Premier van Pakistan zich onsterfelijk belachelijk maakte door als bron voor het neerhalen van Indiaase straaljagers social media aanhaalde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Staakt-het vuren is afgelopenquote:
Iets betere beeldenquote:
Nou ja, problemen met asielzoekers en in het algemeen een land waar ik liever zou wonen dan in zeker 80% van de landen op aarde wat betreft infrastructuur, welvaart, gezondheidszorg en de algehele 'prettigheid' van wonen. Maar geen NOEKS, inderdaad.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:19 schreef raptorix het volgende:
En dan te bedenken dat we dit soort landen tot voor kort verzagen van ontwikkelings subsidies, terwijl ze wel een eigen Nucleair en Ruimte programma hebben, echt typisch Nederlands om te denken dat daar zielige kinderen mee geholpen worden.![]()
![]()
![]()
![]()
Intussen hebben die lui Nukes, en landen shit op de maan, het enige wat wij hebben is een shitload aan problemen met asielzoekers.
Interessante woordkeuzequote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:19 schreef raptorix het volgende:
En dan te bedenken dat we dit soort landen tot voor kort verzagen van ontwikkelings subsidies, terwijl ze wel een eigen Nucleair en Ruimte programma hebben, echt typisch Nederlands om te denken dat daar zielige kinderen mee geholpen worden.![]()
![]()
![]()
![]()
Intussen hebben die lui Nukes, en landen shit op de maan, het enige wat wij hebben is een shitload aan problemen met asielzoekers.
Het gaat mij om de naïviteit hoe wij ons geld weggeven, we denken echt dat daar kindertjes mee geholpen worden, geloof me dat gebeurt niet, India heeft een shit load aan millitaire bewapening, zo een beetje elk vliegtuig wat uitgebracht is hebben ze gekocht.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, problemen met asielzoekers en in het algemeen een land waar ik liever zou wonen dan in zeker 80% van de landen op aarde wat betreft infrastructuur, welvaart, gezondheidszorg en de algehele 'prettigheid' van wonen. Maar geen NOEKS, inderdaad.
Dat kan, maar het is natuurlijk een beetje raar om te doen alsof wij niks anders hebben dan één specifiek probleem, en andere landen 'alles' hebben ofzo. Maar goed, terug naar India en Pakistan dan maar.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat mij om de naïviteit hoe wij ons geld weggeven, we denken echt dat daar kindertjes mee geholpen worden, geloof me dat gebeurt niet, India heeft een shit load aan millitaire bewapening, zo een beetje elk vliegtuig wat uitgebracht is hebben ze gekocht.
Nee, het is typisch weg met ons beleid om ons geld weg te geven zonder daar iets voor terug te vragen, maar goed, dat zal wel een enorm wereldvreemde redenering van mij zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan, maar het is natuurlijk een beetje raar om te doen alsof wij niks anders hebben dan één specifiek probleem, en andere landen 'alles' hebben ofzo. Maar goed, terug naar India en Pakistan dan maar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |